Hier ben ik het zeker niet mee eens! dan hebben bacteriën bv ook een ziel?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:25 schreef R0N1N het volgende:
Al wat leeft heeft een "ziel".
Een verandering in het magnetisch veld is voor sommige dieren (Trekvogels, walvissen e.d.) al catastrofaal, laat staan als alle Leeuwen, Tijgers, Haaien, Krokodillen etc. Een beetje met een vroegere prooi gaan "chillen" - Peace man !
Tijdje later zijn ze allemaal "Dood man", door ondervoeding
De grens licht bij intelligentie als je het mij vraagt. Insecten werken bv puur op instinct.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:01 schreef R0N1N het volgende:
Hoeft ook niet
Waarom het ene organisme wel & het andere niet ?
Waar ligt de grens ? Is er een grens ?
Zelf denk ik van niet. Of al wat leeft heeft een (soort van) "ziel", of niets.
Blijft een bacterie wel lastig, maar dat wij het ons niet kunnen voorstellen, zegt helemaal niets.
Het lijkt mij, dat als het verhaal van Hoagland bewaarheid wordt, dat er een enorme hoeveelheid energie onze kant op gaat komen die dus m.i. de dieren en planten ook dient te beinvloeden.. of we hebben al die tijd niet beseft dat de rest van de natuur energetische supergeleiders waren, die ondanks deze toename in energie geen transformatie hoeven ondergaan..quote:Op maandag 2 februari 2009 23:07 schreef R0N1N het volgende:
Maar even serieus ...
Ik blijf het een moeilijk verhaal vinden, dat "ascension" gebeuren.
Nou neem ik tegenwoordig toch al iedere uitspraak van Richard Hoaxland met een flinke korrel zout, maar ...
Het betreft hier toch een 'planetair' gebeuren. Hoe zit het dan met de dieren en planten in dit verhaal ?
Gaat dan niet de hele natuur naar de kl... ?
Of is die 'verandering' dan weer alleen voor 'beesten' ?
We hebben het allemaal wel eens overpeinsd denk ik, ikzelf kom tot een redelijk zelfde conclusie, behalve dan wat de grens van 'intelligentie' betreft. Ik heb geen idee of, en zo ja wat, een mier of aardworm zoal kan 'denken'.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:24 schreef Bill_E het volgende:
De grens licht bij intelligentie als je het mij vraagt. Insecten werken bv puur op instinct.
Voor geprogrammeerd gedrag. Waar maar heel erg weinig ruimte is voor iets te leren.
<snip>
Wat je naar mijn beredenering dus kan zeggen is dat een "ziel" ( wat dat dan ook precies mag zijn) Een "host" met een minimale intelligentie/hersen capaciteit nodig heeft om zich te settelen.
Een losse ziel zal dus altijd opzoek zijn naar een host, een ziel heeft een bepaalde eigenschap/karakter en is tot een bepaald niveau door ontwikkeld.
Samen met de "host" oftewel het lichaam en de ziel maakt de persoon tot wat hij is.
Hier kan ik nog uren over doorschrijven maar dit is hoe ik er globaal over denk. Deze theorie heb ik trouwens lang geleden zelfstandig bedacht, al las ik later wel dat ik niet de enigste ben die er zo over denkt.
Abnormale chemiequote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:08 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Zo zijn insecten b.v. vatbaar voor drugs, en gaan ze rare dingen doen, een dronken bij wordt zelfs de korf uitgeschopt, hoe verklaar je dat, met alleen 'instinct' ?
Mja je kan misschien suggereren dat de ziel. ( die ik als een losse entiteit/energie zie) Zich ook ontwikkeld. En begint met iets simpels als een plant of nog kleiner. Als de ziel na het leven van zijn "host" voldoende geëvalueerd is kan hij een verder ontwikkeldere "host" aan.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:54 schreef jogy het volgende:
Ik vind de gedachte dat alles levende energie is wel een goede eigenlijk. Dus alles wat is, bestaat uit de universele energie die dus een bepaalde waarde aan bewustzijn bevat en elk organisme dat ook maar een enig besef heeft van de omgeving op welke manier dan ook kan die levende energie gebruiken, planten, bacteriëen, noem maar op. Dus de ziel is niets meer of minder dan het kunnen beïnvloeden van de omgeving, een bacterie heeft het op en miniscuul niveau en mensen op een grootschaliger niveau. Zoiets.
Bingo. En wij zitten misschien nu wel in de laatste klas voor dit lesje, de weg naar 2012 is dan ons examen ofzoquote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:00 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Mja je kan misschien suggereren dat de ziel. ( die ik als een losse entiteit/energie zie) Zich ook ontwikkeld. En begint met iets simpels als een plant of nog kleiner. Als de ziel na het leven van zijn "host" voldoende geëvalueerd is kan hij een verder ontwikkeldere "host" aan.
En kan deze waarnemen en zich er ( bij de geboorte van deze host) eraan koppelen. Dan kan je je afvragen wanneer een ziel voldoende ontwikkeld is om een staat van bewustzijn te hebben. En waar de ziel na dat hij boven de "host" van de mens ontwikkeld is naar toe zal gaan.
Kan. Ik sluit het niet uit.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:00 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Mja je kan misschien suggereren dat de ziel. ( die ik als een losse entiteit/energie zie) Zich ook ontwikkeld. En begint met iets simpels als een plant of nog kleiner. Als de ziel na het leven van zijn "host" voldoende geëvalueerd is kan hij een verder ontwikkeldere "host" aan.
En kan deze waarnemen en zich er ( bij de geboorte van deze host) eraan koppelen. Dan kan je je afvragen wanneer een ziel voldoende ontwikkeld is om een staat van bewustzijn te hebben. En waar de ziel na dat hij boven de "host" van de mens ontwikkeld is naar toe zal gaan.
Cito toets.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:31 schreef jogy het volgende:
Bingo. En wij zitten misschien nu wel in de laatste klas voor dit lesje, de weg naar 2012 is dan ons examen ofzo.
diep hoor!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:14 schreef R0N1N het volgende:
In 2012 ontwaakt "de geest".
... tenzij het een ramp is,
dan ontwaakt "het beest".
Jup. Wel grappig gedaan overigens.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:29 schreef Nee het volgende:
www.instituteforhumancontinuity.org
Een viral voor de aankomende 2012 film?
edit: privacy policy wordt direct gelinkt naar sony pictures.
Indeed: Hartstikke Fake!quote:Op maandag 9 februari 2009 11:29 schreef Nee het volgende:
www.instituteforhumancontinuity.org
Een viral voor de aankomende 2012 film?
edit: privacy policy wordt direct gelinkt naar sony pictures.
Vooral die interactieve scenario's zijn wel grappig gedaan.quote:
quote:IHC Recommends Dutch Citizens Aquire New Disaster Kit.
... new IHC tidology research has drawn an unsettling conclusion: in 2012 thermal increases and tectonic strain accumulation at the Arctic Circle will cause sea levels bordering Amsterdam to rise 11 inches....
Mwoah.. ik ben er zelf niet zo over te spreken... zoveelste keer dat de media inhaakt op een hype en er een draai aan gaat geven die zeer vermoedelijk gaat blijven hangen bij de meeste mensen..quote:Op maandag 9 februari 2009 13:31 schreef jogy het volgende:
Jup. Wel grappig gedaan overigens.
Heb je helemaal gelijk in hoor maar daar kijk ik niet meer van op. De site zelf is leuk gedaan afgezien van de standaard-agstzaaierij natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:25 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Mwoah.. ik ben er zelf niet zo over te spreken... zoveelste keer dat de media inhaakt op een hype en er een draai aan gaat geven die zeer vermoedelijk gaat blijven hangen bij de meeste mensen..
En daarbij draait de site voornamelijk op het genereren van angst. Deze site beschrijft het wel mooi:
2012 Fear = Money: Sony Pictures Cashes In
Hij heeft wel meer mooie stukjes over waarom 2012 niet gebeurt zoals men doet vermoeden dat het gebeurt:quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:25 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Mwoah.. ik ben er zelf niet zo over te spreken... zoveelste keer dat de media inhaakt op een hype en er een draai aan gaat geven die zeer vermoedelijk gaat blijven hangen bij de meeste mensen..
En daarbij draait de site voornamelijk op het genereren van angst. Deze site beschrijft het wel mooi:
+quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:25 schreef Boswachtertje het volgende:
<snip>
Ben ik het bijna helemaal mee eens.quote:It is a doomsayer’s wet dream. It will be used in the “list of evidence” of some kind of global government conspiracy by the 2012 believers. The true intention behind the Institute for Human Continuity is not obvious and it is intended to frighten people.
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:03 schreef The_stranger het volgende:
Nog een leuke link trouwens:
Overzicht van alle doomsday voorspellingen van 2800 v.c. tot nu
En in 2289 als de kalender van de pogopogo walvissen "afloopt" zijn we er trots op dat ze deze keer toch echt de apocalyps der apocalysen gaan meemakenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan is het toch wel bijzonder dat wij bij de eerste echt uitkomende eindtijd profetie zitten. Who would have guessed?.
Wat de neuk! nog niet eens genoeg tijd om naar zuid Amerika te vliegen!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En in 2289 als de kalender van de pogopogo walvissen "afloopt" zijn we er trots op dat ze deze keer toch echt de apocalyps der apocalysen gaan meemaken
En wie zegt dat we over 10 uur al niet het haasje zijn:
http://www.coolepochcountdown.com/
Uitleg
Epoch time: 1234567890 = (2009-02-13 23:31:30Z)quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:22 schreef jogy het volgende:
Wat de neuk! nog niet eens genoeg tijd om naar zuid Amerika te vliegen!.
Mja, we mogen al blij zijn als we dit jaar overleven, als je zijn 'forecast' moet geloven.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:46 schreef jogy het volgende:
Maar toch. 2012 is al een tijdje 'out there' met de suggestie dat het oude gesloopt wordt om plaats te geven voor het nieuwe: Kijk nou eens naar onderstaande filmpje.
Nog 38 minuten!!!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En in 2289 als de kalender van de pogopogo walvissen "afloopt" zijn we er trots op dat ze deze keer toch echt de apocalyps der apocalysen gaan meemaken
En wie zegt dat we over 10 uur al niet het haasje zijn:
http://www.coolepochcountdown.com/
Uitleg
quote:Op zondag 22 februari 2009 01:27 schreef R0N1N het volgende:
Het probleem zit 'm in 'de grote graaiers' & het feit dat alles berust op 'schuld op schuld op schuld'. Die schuld kan men niet meer betalen, banken hebben geen geld meer (om uit te lenen) en dan dondert de hele keten om.
Geld op. Handel valt stil. Haven, Bouw, Industrie etc. komt piepend tot stilstand. Massale werkloosheid, hyper-inflatie. Mega schaarste (waar onder voedsel), paniek, ieder voor zich, elkaar beschuldigen, ruzie maken over 'resouces', oorlog.
History repeats
"Maar weer eens dezelfde les", zo ik bijna zeggenquote:Op maandag 23 februari 2009 10:31 schreef jogy het volgende:
Maar het blijkt dat we nog een les te leren hebben, hopelijk overleven we het.
Mwoah, de jaren 30 was de generale repetitie.quote:Op maandag 23 februari 2009 10:44 schreef maedel het volgende:
[..]
"Maar weer eens dezelfde les", zo ik bijna zeggen
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:25 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Je geeft het zelf al aan; er gaan miljoenen daarheen, en nog verbetert het daar niet. Dan kan je je 2 dingen afvragen; het geld wat erheen gaat wordt niet goed besteed, of er moet nog meer geld heen.quote:Op maandag 23 februari 2009 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
Hoeveel ontwikkelingsgelden wij ook in Afrika pompen, het zal daar nooit beter worden. Puur en alleen omdat we een graaicultuur leven. Willen we veranderen dan zal alles moet veranderen. En mss gebeurt dat wel in 2012.
Volgens mij hebben we al meerdere generale repetities gehad.quote:Op maandag 23 februari 2009 10:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoah, de jaren 30 was de generale repetitie.
Recessies zijn voor mietjes. Depressies, daar krijg je pas haren van op je borst.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:26 schreef maedel het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we al meerdere generale repetities gehad.
Liever niet als je het niet erg vindt.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:28 schreef jogy het volgende:
[..]daar krijg je pas haren van op je borst.
Jup, stress. En ik vind depressies ook niet tof maarja je kan er wel over gaan stressen maar daar word je alleen maar agressief van. Maar dat van de harige borst kan ik wel begrijpenquote:Op maandag 23 februari 2009 11:29 schreef maedel het volgende:
[..]
Liever niet als je het niet erg vindt.
Trouwens, depressies hou ik ook niet van.
Intussen worden mensen wel steeds agressiever en bozer heb ik het gevoel.
Klopt, neem dan ook voorbereidingen als je het aan ziet komen. Op een gegeven moment houdt de theorie even op en moet je het in praktijk brengen om jezelf en je dierbare nog enige voorsprong te geven op welke manier dan ook. Anders is het hetzelfde als een vrachtwagen op je af zien komen en gewoon blijven staan terwijl je al 2 minuten in de koplampen kijkt.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:43 schreef maedel het volgende:
Deze hele crisis, kan ook een paar kanten uit zwabberen, en dat vind ik eng.
Hervinden we onze ware spirit (zeg maar) en gaan we onze prioriteiten anders stellen, of slaan we elkaar de hersens in voor voedsel.
Het verleden leert dat mensen rare dingen doen als ze honger hebben.
Waarschijnlijk maar laat je er niet te veel door afleiden, hoe stom het ook klinkt. De collectieve angst heeft ook weer als gevolg dat een eventuele crisis alleen maar meer kans heeft om te komen. Dus blijf er niet in vast zitten. Neem voorbereidingen en laat het daarna weer gaan, probeer 'onthechte belangstelling' te tonen. Dus je houdt je er wel mee bezig zonder je druk te maken erover. Scheelt een stuk volgens mij. En we zitten nog steeds in een cultuur dat eigen verantwoording afschuift, die afschuiving heeft ervoor gezorgd dat de situatie is zoals ie is maar het heft in handen nemen is dan weer te veel gevraagd, liever klagen over degene die wel bezig zijn met het besturen, wij geven hun die macht door het toe te laten, simpel.quote:De hele "ikke, ikke"-cultuur icm de "en ik wil het nu meteen"-cultuur dragen er niet toe bij dat ik er vertrouwen in heb.
Ik hoop dat mensen gedwongen worden anders te gaan denken.
Iedereen dood lijkt me onwaarschijnlijk, maar anders is dat ook maar zo. Ik ga er niet bang voor zijn. Deze les moeten we toch door. Of we er nou wat van leren of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |