abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:55:30 #76
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66017681
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:25 schreef Boswachtertje het volgende:
<snip>
En daarbij draait de site voornamelijk op het genereren van angst. Deze site beschrijft het wel mooi:
2012 Fear = Money: Sony Pictures Cashes In
+

Quote van site:
quote:
It is a doomsayer’s wet dream. It will be used in the “list of evidence” of some kind of global government conspiracy by the 2012 believers. The true intention behind the Institute for Human Continuity is not obvious and it is intended to frighten people.
Ben ik het bijna helemaal mee eens.
Behalve de bewering dat men angst genereerd/zaait. Somy Pictures genereerd geen angst, ze "cashen in" op een reeds aanwezige angst. O.k. = Net zo verwerpelijk, maar toch, er is een (klein) verschil

Sowieso zie ik uit naar 2012, of er wat gebeurd of niet, je kan er niet omheen dat er een hoop rumoer gaat zijn.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_66017896
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:43:06 #78
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66019209
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:03 schreef The_stranger het volgende:
Nog een leuke link trouwens:

Overzicht van alle doomsday voorspellingen van 2800 v.c. tot nu

Dan is het toch wel bijzonder dat wij bij de eerste echt uitkomende eindtijd profetie zitten. Who would have guessed? .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_66020210
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:43 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan is het toch wel bijzonder dat wij bij de eerste echt uitkomende eindtijd profetie zitten. Who would have guessed? .
En in 2289 als de kalender van de pogopogo walvissen "afloopt" zijn we er trots op dat ze deze keer toch echt de apocalyps der apocalysen gaan meemaken

En wie zegt dat we over 10 uur al niet het haasje zijn:
http://www.coolepochcountdown.com/

Uitleg
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:22:34 #80
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66020676
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 14:10 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En in 2289 als de kalender van de pogopogo walvissen "afloopt" zijn we er trots op dat ze deze keer toch echt de apocalyps der apocalysen gaan meemaken

Uitleg
Wat de neuk! nog niet eens genoeg tijd om naar zuid Amerika te vliegen! .
Vrijheid
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:54:55 #81
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66021948
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 14:22 schreef jogy het volgende:
Wat de neuk! nog niet eens genoeg tijd om naar zuid Amerika te vliegen! .
Epoch time: 1234567890 = (2009-02-13 23:31:30Z)

Yep, we are fok!-ed.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:46:24 #82
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66023949
Maar toch. 2012 is al een tijdje 'out there' met de suggestie dat het oude gesloopt wordt om plaats te geven voor het nieuwe: Kijk nou eens naar onderstaande filmpje.
Vrijheid
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:17:45 #83
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66036010
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:46 schreef jogy het volgende:
Maar toch. 2012 is al een tijdje 'out there' met de suggestie dat het oude gesloopt wordt om plaats te geven voor het nieuwe: Kijk nou eens naar onderstaande filmpje.

Mja, we mogen al blij zijn als we dit jaar overleven, als je zijn 'forecast' moet geloven.

"Economic collapse [in 2009], worse then great depression"

Als onderdeel van 'het plan' ?

Maar ...

"There will be another Revolution"

Dat zou toch aardig wat roet in eventuele plannetjes gooien
  vrijdag 13 februari 2009 @ 23:53:28 #84
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_66042881
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 14:10 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Uitleg
Nog 38 minuten!!!
  zaterdag 14 februari 2009 @ 00:33:01 #85
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_66044181
Woohoo!!! The epoch timestamp just passed 1234567890!!!

En het eenigste wat gebeurde is dat FF crashte omdat die site allemaal vuurwerk en zo liet zien slecht geschreven in ajax rotzooi
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:35:01 #86
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66325431
De 'doemdenker' in mij zegt:
ALS er (zoals steeds meer bronnen vermelden) in de tweede helft van 2009 een total collapse van het financiële systeem komt, stort de wereld in de daarop volgende 2 a 3 jaar volledig in puin. Met een hele grote kans dat er een (3e wereld) oorlog uitbreekt. Die kan dus zo maar z'n (nucleaire) hoogtepunt bereiken gedurende ... 2012.

-Fire will destroy the world this time-
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:44:13 #87
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66325698
Als dat zo is en ik kan het wel zien gebeuren inderdaad dan zijn we ook wel een simpel volkje eigenlijk. De economie is niets meer dan een manier om makkelijk handel te voeren tussen mensen, de economie stort in maar wij kunnen nog steeds hetzelfde als de dag ervoor dus hoeft er niets te veranderen, behalve dan de manier van handelvoeren natuurlijk. Wat is geld tegenwoordig meer dan cijfertjes in papieren danwel digitale vorm? En waarom zouden we daar nou oorlog om gaan voeren? Iedereen kan nog steeds ervoor zorgen dat er geen materiele tekorten komen. Maar nee, waarschijnlijk gaat men eerst hard flippen voor men hun lesje heeft geleerd, ah well.
Vrijheid
  zondag 22 februari 2009 @ 01:27:40 #88
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66331369
Het probleem zit 'm in 'de grote graaiers' & het feit dat alles berust op 'schuld op schuld op schuld'. Die schuld kan men niet meer betalen, banken hebben geen geld meer (om uit te lenen) en dan dondert de hele keten om.

Geld op. Handel valt stil. Haven, Bouw, Industrie etc. komt piepend tot stilstand. Massale werkloosheid, hyper-inflatie. Mega schaarste (waar onder voedsel), paniek, ieder voor zich, elkaar beschuldigen, ruzie maken over 'resouces', oorlog.

History repeats
  maandag 23 februari 2009 @ 10:31:11 #89
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66366166
quote:
Op zondag 22 februari 2009 01:27 schreef R0N1N het volgende:
Het probleem zit 'm in 'de grote graaiers' & het feit dat alles berust op 'schuld op schuld op schuld'. Die schuld kan men niet meer betalen, banken hebben geen geld meer (om uit te lenen) en dan dondert de hele keten om.

Geld op. Handel valt stil. Haven, Bouw, Industrie etc. komt piepend tot stilstand. Massale werkloosheid, hyper-inflatie. Mega schaarste (waar onder voedsel), paniek, ieder voor zich, elkaar beschuldigen, ruzie maken over 'resouces', oorlog.

History repeats

Het probleem zit em in de grote graaiers en de mensen die het toelaten, wijzelf. Ik bedoel, de top 1 a 2% die het in principe verneukt voor de rest van de 99%. Suf. En het probleem ligt nog niet eens in het feit dat de grote geldgraaiers er zijn en ligt in het feit dat wij nog steeds volgens de regels van de economie spelen. En die regels zijn te makkelijk te verdraaien en te breken zonder gevolgen voor velen. Geld zoals het nu bestaat is een waardeloos iets en het heeft alleen maar waarde omdat mensen er vertrouwen in hebben (en straks: hadden) Zodra iets zo waardeloos als cijfertjes op papier ons tegen gaat werken en mensen gaan dood aan het gebrek aan die cijfertjes dan mag je wel stellen dat we wel heel erg makkelijk te bedriegen zijn, als we straks nog meer regulatie krijgen in ons maatschappelijke leven door deze opgezette crisis dan verdienen we het ook want dan zijn we daadwerkelijk te dom om te schijten, helaas.

Geld was vroeger nog ergens op gebaseerd, nu niet meer dus hoeven we ons er ook niet heel veel van aan te trekken, kunnen we net zo goed een alternatief opzetten die gewoon een vaste afgesproken waarde heeft, geen inflatie of deflatie. Maar het blijkt dat we nog een les te leren hebben, hopelijk overleven we het .
Vrijheid
  maandag 23 februari 2009 @ 10:44:56 #90
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66366568
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:31 schreef jogy het volgende:
Maar het blijkt dat we nog een les te leren hebben, hopelijk overleven we het .
"Maar weer eens dezelfde les", zo ik bijna zeggen
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  maandag 23 februari 2009 @ 10:55:34 #91
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66366902
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:44 schreef maedel het volgende:

[..]

"Maar weer eens dezelfde les", zo ik bijna zeggen
Mwoah, de jaren 30 was de generale repetitie.
Vrijheid
pi_66366928
Ik ben overigens van mening dat er iets fundamenteels mis is met onze cultuur/samenleving. Mensen worden gedreven door hebzucht en zijn buitengewoon gierig.

Laatst had ik met iemand een discussie en ik wierp op: hoe kan het zo zijn dat wij geen schaarste kennen, terwijl er miljoenen mensen van de honger sterven in Afrika? Antwoord: ja, die landen daar hebben gewoon geen goed draaiende economie.

Daar is natuurlijk helemaal waar. Maar eigenlijk slaat het werkelijk nergens op. Die mensen hebben geen geld terwijl er hier bankiers zijn die in hun eentje net zoveel bezitten als een bescheiden derde wereldland. Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer dit mijn verbazing wekt.

Hoeveel ontwikkelingsgelden wij ook in Afrika pompen, het zal daar nooit beter worden. Puur en alleen omdat we een graaicultuur leven. Willen we veranderen dan zal alles moet veranderen. En mss gebeurt dat wel in 2012.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_66366944
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:25 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Mwoah.. ik ben er zelf niet zo over te spreken... zoveelste keer dat de media inhaakt op een hype en er een draai aan gaat geven die zeer vermoedelijk gaat blijven hangen bij de meeste mensen..

En daarbij draait de site voornamelijk op het genereren van angst. Deze site beschrijft het wel mooi:
2012 Fear = Money: Sony Pictures Cashes In

Dat is toch logisch? Alles wat een beetje hip is nu krijgt aandacht van de media.
pi_66366979
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
Hoeveel ontwikkelingsgelden wij ook in Afrika pompen, het zal daar nooit beter worden. Puur en alleen omdat we een graaicultuur leven. Willen we veranderen dan zal alles moet veranderen. En mss gebeurt dat wel in 2012.
Je geeft het zelf al aan; er gaan miljoenen daarheen, en nog verbetert het daar niet. Dan kan je je 2 dingen afvragen; het geld wat erheen gaat wordt niet goed besteed, of er moet nog meer geld heen.

Optie B is nu al 20 jaar aan de gang, laten we optie A eens onderzoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 10:59:57 ]
  maandag 23 februari 2009 @ 11:26:42 #95
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66367847
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:55 schreef jogy het volgende:

[..]

Mwoah, de jaren 30 was de generale repetitie.
Volgens mij hebben we al meerdere generale repetities gehad.
  maandag 23 februari 2009 @ 11:28:23 #96
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66367901
quote:
Op maandag 23 februari 2009 11:26 schreef maedel het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we al meerdere generale repetities gehad.
Recessies zijn voor mietjes. Depressies, daar krijg je pas haren van op je borst.
Vrijheid
  maandag 23 februari 2009 @ 11:29:18 #97
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66367922
quote:
Op maandag 23 februari 2009 11:28 schreef jogy het volgende:

[..]daar krijg je pas haren van op je borst.
Liever niet als je het niet erg vindt.
Trouwens, depressies hou ik ook niet van.

Intussen worden mensen wel steeds agressiever en bozer heb ik het gevoel.
  maandag 23 februari 2009 @ 11:32:53 #98
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66368037
quote:
Op maandag 23 februari 2009 11:29 schreef maedel het volgende:

[..]

Liever niet als je het niet erg vindt.
Trouwens, depressies hou ik ook niet van.

Intussen worden mensen wel steeds agressiever en bozer heb ik het gevoel.
Jup, stress. En ik vind depressies ook niet tof maarja je kan er wel over gaan stressen maar daar word je alleen maar agressief van. Maar dat van de harige borst kan ik wel begrijpen .
Vrijheid
  maandag 23 februari 2009 @ 11:43:32 #99
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66368386
Deze hele crisis, kan ook een paar kanten uit zwabberen, en dat vind ik eng.
Hervinden we onze ware spirit (zeg maar) en gaan we onze prioriteiten anders stellen, of slaan we elkaar de hersens in voor voedsel.

Het verleden leert dat mensen rare dingen doen als ze honger hebben.

De hele "ikke, ikke"-cultuur icm de "en ik wil het nu meteen"-cultuur dragen er niet toe bij dat ik er vertrouwen in heb.
Ik hoop dat mensen gedwongen worden anders te gaan denken.

Iedereen dood lijkt me onwaarschijnlijk, maar anders is dat ook maar zo. Ik ga er niet bang voor zijn. Deze les moeten we toch door. Of we er nou wat van leren of niet.
  maandag 23 februari 2009 @ 11:58:40 #100
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66368871
quote:
Op maandag 23 februari 2009 11:43 schreef maedel het volgende:
Deze hele crisis, kan ook een paar kanten uit zwabberen, en dat vind ik eng.
Hervinden we onze ware spirit (zeg maar) en gaan we onze prioriteiten anders stellen, of slaan we elkaar de hersens in voor voedsel.

Het verleden leert dat mensen rare dingen doen als ze honger hebben.
Klopt, neem dan ook voorbereidingen als je het aan ziet komen. Op een gegeven moment houdt de theorie even op en moet je het in praktijk brengen om jezelf en je dierbare nog enige voorsprong te geven op welke manier dan ook. Anders is het hetzelfde als een vrachtwagen op je af zien komen en gewoon blijven staan terwijl je al 2 minuten in de koplampen kijkt.
quote:
De hele "ikke, ikke"-cultuur icm de "en ik wil het nu meteen"-cultuur dragen er niet toe bij dat ik er vertrouwen in heb.
Ik hoop dat mensen gedwongen worden anders te gaan denken.

Iedereen dood lijkt me onwaarschijnlijk, maar anders is dat ook maar zo. Ik ga er niet bang voor zijn. Deze les moeten we toch door. Of we er nou wat van leren of niet.
Waarschijnlijk maar laat je er niet te veel door afleiden, hoe stom het ook klinkt. De collectieve angst heeft ook weer als gevolg dat een eventuele crisis alleen maar meer kans heeft om te komen. Dus blijf er niet in vast zitten. Neem voorbereidingen en laat het daarna weer gaan, probeer 'onthechte belangstelling' te tonen. Dus je houdt je er wel mee bezig zonder je druk te maken erover. Scheelt een stuk volgens mij. En we zitten nog steeds in een cultuur dat eigen verantwoording afschuift, die afschuiving heeft ervoor gezorgd dat de situatie is zoals ie is maar het heft in handen nemen is dan weer te veel gevraagd, liever klagen over degene die wel bezig zijn met het besturen, wij geven hun die macht door het toe te laten, simpel.
Vrijheid
  maandag 23 februari 2009 @ 12:04:00 #101
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66369006
Ik vind ook wel dat er veel te veel heisa rondom die crisis gemaakt wordt. Eens te meer wordt duidelijk hoe deze maatschappij door angst geregeerd wordt.
Maar ik heb makkelijk praten. Ik heb geld, huis, kelder en grond. Dat eerste, daar heb je in échte crisis niks aan, dat laatste, daar zie ik de voordelen wel van. Het is wel geschikt voor akkerbouw denk ik
pi_66369545
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:04 schreef maedel het volgende:
Ik vind ook wel dat er veel te veel heisa rondom die crisis gemaakt wordt. Eens te meer wordt duidelijk hoe deze maatschappij door angst geregeerd wordt.
Maar ik heb makkelijk praten. Ik heb geld, huis, kelder en grond. Dat eerste, daar heb je in échte crisis niks aan, dat laatste, daar zie ik de voordelen wel van. Het is wel geschikt voor akkerbouw denk ik
Ach, ik denk dat zo`n crisis niet *alle* structuur zal wegvagen die we kennen. Kijk maar WO-I en WO-2, hele continenten die in oorlog waren met elkaar, ook toen was er nog structuur in de bezette gebieden, ook tijdens veldslagen. Als we zulke oorlogen kunnen overleven moet zo`n crisis ook te overleven zijn.
  maandag 23 februari 2009 @ 12:34:05 #103
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66369884
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:22 schreef Scorpie het volgende:
Als we zulke oorlogen kunnen overleven moet zo`n crisis ook te overleven zijn.
Oh dat lijkt mij ook hoor
Ik heb alleen al jaren een naar voorgevoel rondom een soort van rascisme. Mensen zijn geneigd iemand de schuld te geven van dergelijke zaken.
Andersom heb ik ook wel eens nagedacht wat ik zou doen als in NL de sharia ingevoerd zou worden

Kijk, voor mezelf vrees ik niet zo. Ons inkomen komt uit een branche die niet op springen/omvallen staat, en verder zie ik het ook niet zo somber in. Maar stel me zo voor dat je dan dingen krijgt als rondom de moord op Fortuyn, maar dan in het kwadraat.
Zo'n heel enge beweging van mensen die alleen maar wijzen naar een ander, en nooit de oorzaak bij zichzelf zoeken. Van die mensen die alleen maar zeuren maar niet gaan stemmen. Je kent ze wel

Maar, dit gaat misschien wel offtopic allemaal, hoewel ik deze hele crisissituatie wel in het plaatje van de aanloop naar 2012 vind passen.
  maandag 23 februari 2009 @ 12:45:44 #104
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66370247
De wereld zal ook niet eindigen oid, de mensheid niet uitsterven maar er is wel een kans dat er een nieuwe manier van samenleven gaat bestaan. In die tussenperiode moet je bereidt zijn om voor je zelf te zorgen. Wat zullen we zeggen? 2 maanden oid voor het weer een beetje op gang komt op welke manier dan ook. met andere woorden. Voor twee maanden voedsel in huis en je bent al een stuk op weg. Laat het niet aan iedereen weten, doe het stiekem zodat ze niet aan je deur staan te bonken als het verkeerd gaat en ze geweldadig worden oid.
Vrijheid
  maandag 23 februari 2009 @ 13:08:04 #105
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66370877
Maar, denk je serieus dat het een plotseling iets is dat exact op die dag gebeurt?
Ik zie het eerder in de vorm van een "achteraf bekeken was dat het keerpunt".
We zitten er naar mijn idee al midden in.
  maandag 23 februari 2009 @ 13:14:32 #106
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66371064
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:08 schreef maedel het volgende:
Maar, denk je serieus dat het een plotseling iets is dat exact op die dag gebeurt?
Ik zie het eerder in de vorm van een "achteraf bekeken was dat het keerpunt".
We zitten er naar mijn idee al midden in.
Nee, niet een 'ohjee net was alles nog goed' moment. Maar wel een aanloop die misschien kan eindigen met een totale vastloping van het economische systeem. Met de afbreuk aan vervoer en verwerking van goederen als gevolg. Veel van bijvoorbeeld het Nederlandse voedsel komt uit het buitenland, wij hebben een netto voedsel te kort. Als het logistiek in elkaar zakt is er gewoon niet genoeg voedsel voor iedereen. 1 + 1 = 2. Dus moet je daar rekening mee houden.
Vrijheid
  maandag 23 februari 2009 @ 13:18:05 #107
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66371169
Ok, dus als ik het goed begrijp zie je de financiële crisis wel als basis voor een eventuele omwenteling zoals die voorspeld is voor 2012?
  maandag 23 februari 2009 @ 13:22:30 #108
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66371295
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:18 schreef maedel het volgende:
Ok, dus als ik het goed begrijp zie je de financiële crisis wel als basis voor een eventuele omwenteling zoals die voorspeld is voor 2012?
Dat of een volgende stap van controle door de mensen die het probleem veroorzaken. Het wordt spannend. Er komt in ieder geval IETS uit als resultaat. Deze crisis is opgezet om mensen inderdaad bang genoeg te maken voor bijvoorbeeld acceptatie van een wereldmunt en een centrale wereldbank met totaal financieel overzicht en controle. Geen goed idee. Of mensen zijn het zat om met angst heen en weer geduwd te worden en trekken hun eigen plan. Beide gevallen brengen een tijd van chaos met zich mee en de neergang van het huidige economische systeem, dus ook een tijd van aanpassen en implementatie van een nieuw systeem. Ik zie deze crash niet zonder gevolgen aflopen.

Oh en 2012 komt eraan, mocht dat echt een moment van kiezen zijn en verhoogde energie om realiteit te scheppen dan zie ik ook de reden om het dus nu pas ten uitvoer te brengen want dan zal de keuze negatief zijn en niet iets positiefs. Hoe kan je beter de focus leggen op het materiële dan het (tijdelijk) weg te nemen. Ze nemen alleen wel het risico dat mensen beseffen dat een 48 inch breedbeeld tv en 4 keer vakantie per jaar met je nieuwste Mercedes en de modernste mobiel eigenlijk ook maar gelul is.

[ Bericht 8% gewijzigd door jogy op 23-02-2009 13:28:26 ]
Vrijheid
  maandag 23 februari 2009 @ 13:24:07 #109
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66371336
Je ziet gelukkig wel steeds meer mensen wakker worden (Marcel Messing anyone?).
Ik hoop wel dat mensen voorbij de angst kijken.
pi_66373287
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:14 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee, niet een 'ohjee net was alles nog goed' moment. Maar wel een aanloop die misschien kan eindigen met een totale vastloping van het economische systeem. Met de afbreuk aan vervoer en verwerking van goederen als gevolg. Veel van bijvoorbeeld het Nederlandse voedsel komt uit het buitenland, wij hebben een netto voedsel te kort. Als het logistiek in elkaar zakt is er gewoon niet genoeg voedsel voor iedereen. 1 + 1 = 2. Dus moet je daar rekening mee houden.
Ik ga tegen die tijd wel maatregelen treffen, mocht ik het dan nodig vinden
  maandag 23 februari 2009 @ 14:24:43 #111
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66373472
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kan, maar als jij de maatregelen poogt te treffen terwijl de rest van Nederland dat ook doet grijp je mis.
Vrijheid
  maandag 23 februari 2009 @ 14:25:03 #112
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66373493
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, nog even wachten tot er blikken voedsel in de supermarkt liggen met een tht van ná 2013
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Kan, maar als jij de maatregelen poogt te treffen terwijl de rest van Nederland dat ook doet grijp je mis.
Nou precies, het zou dan wel ietsje eerder moeten denk ik
pi_66373537
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Zoals je zelf al zei; er is niet *opeens* totale paniek. Wat er gaat gebeuren in jouw situatieschets is dat goederen schaarser worden, maar nog wel steeds tegen de geldende currency verkrijgbaar zijn. Ik verwacht dus niet massale chaos bij de winkels e.d.
  maandag 23 februari 2009 @ 14:28:22 #114
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66373595
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zoals je zelf al zei; er is niet *opeens* totale paniek. Wat er gaat gebeuren in jouw situatieschets is dat goederen schaarser worden, maar nog wel steeds tegen de geldende currency verkrijgbaar zijn. Ik verwacht dus niet massale chaos bij de winkels e.d.
Ik stond daar zo van te kijken rondom Hurricane Katrina in Amerika. Hoe die mensen daar tekeer gingen.
Ik was altijd zo onnozel om te denken dat die mensen in zo'n orkaangebied altijd wel wat op voorraad hadden, maar toen het eenmaal zover was, was het knokken.
  maandag 23 februari 2009 @ 14:28:49 #115
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66373612
Wat sommige nu ook doen is gewoon bij elke boodschap 10% extra kopen (blikvoer etc), als je daarmee nu begint dan heb je in ieder geval een voorraad. een zak rijst, een zak droge bonen, van die zakjes droogvoer, blikvoer en water. Spul wat je eventueel normaal ook vreet zodat als het nog maar een paar maanden houdbaar is je het zonder kokhalzen kan eten. .
Vrijheid
  maandag 23 februari 2009 @ 14:31:38 #116
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66373727
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, er kan heus wel *opeens* paniek uitbreken als er *iets* gebeurt wat dat verantwoord natuurlijk. De weg ernaartoe kan langzaam aan gaan maar een omslagpunt kan zomaar komen en dan rent iedereen naar de winkels, en jij zit er dan tussen. Je hoeft er geen duizenden euro's aan te besteden, gewoon wat extra kopen elke keer dat je naar de winkel gaat, een keukenlade vol met droog en blikvoer, ergens anders wat flessen water en je bent al beter voorbereid dan 80% van de rest van Nederland.
Vrijheid
pi_66374269
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:28 schreef jogy het volgende:
Wat sommige nu ook doen is gewoon bij elke boodschap 10% extra kopen (blikvoer etc), als je daarmee nu begint dan heb je in ieder geval een voorraad. een zak rijst, een zak droge bonen, van die zakjes droogvoer, blikvoer en water. Spul wat je eventueel normaal ook vreet zodat als het nog maar een paar maanden houdbaar is je het zonder kokhalzen kan eten. .
Ja, maar die zooi is maar houdbaar tot 2011.
pi_66374310
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Nou, er kan heus wel *opeens* paniek uitbreken als er *iets* gebeurt wat dat verantwoord natuurlijk. De weg ernaartoe kan langzaam aan gaan maar een omslagpunt kan zomaar komen en dan rent iedereen naar de winkels, en jij zit er dan tussen. Je hoeft er geen duizenden euro's aan te besteden, gewoon wat extra kopen elke keer dat je naar de winkel gaat, een keukenlade vol met droog en blikvoer, ergens anders wat flessen water en je bent al beter voorbereid dan 80% van de rest van Nederland.
Och, ik woon op het platteland, om de hoek bij lokale boeren + ouders die ik goed ken, dus zorgen maak ik me niet dat ik in voedselnood kom
  maandag 23 februari 2009 @ 14:52:32 #119
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66374530
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, maar die zooi is maar houdbaar tot 2011.
Als jij vanaf nu elke week 10% extra koopt van spullen ( wel gedroogd/in blik ) dat je gewoon lekker vind dan kan je dat gewoon opeten tegen de tijd dat het dreigt te verlopen en hou je die voorraad gewoon. 10% extra per keer voor 3 jaar is ongeveer 3 a 4 maanden extra voedsel tot het moment dat het verloopt. Maar doe ermee wat je wil natuurlijk. .
Vrijheid
  maandag 23 februari 2009 @ 14:55:29 #120
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_66374643
Mijn vriendin vind nu dat we veels te veel in huis hebbe die snapt me niet zo goed Ook vraagt ze zich af waarvoor ik waterzuiveringtabletten en een magnesium staaf hebben.
  maandag 23 februari 2009 @ 22:48:11 #121
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66391201
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:22 schreef Scorpie het volgende:
Ach, ik denk dat zo`n crisis niet *alle* structuur zal wegvagen die we kennen. Kijk maar WO-I en WO-2, hele continenten die in oorlog waren met elkaar, ook toen was er nog structuur in de bezette gebieden, ook tijdens veldslagen. Als we zulke oorlogen kunnen overleven moet zo`n crisis ook te overleven zijn.
Toen hadden ze ook nog geen nukes om elkaar mee plat te gooien. Op die 2 overbodige op het einde van WO2 na dan. Soort "tactiek van de versgroeide aarde"

Onze maatschappelijke 'nuke' is onze mega afhankelijkheid van energie, dat hadden ze toen ook nog niet. Vrijwel alles gebruikt stroom en/of brandstof. Als die niet meer (te betalen / beschikbaar) is, stort het zooitje in als een kaartenhuis. Om dat weer op te bouwen gaat een hoop tijd en moeite kosten. Wie weet hoe gigantisch het in de tussentijd uit de klauwen kan lopen.
  maandag 23 februari 2009 @ 22:52:59 #122
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66391387
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:25 schreef maedel het volgende:
Ja, nog even wachten tot er blikken voedsel in de supermarkt liggen met een tht van ná 2013
Je kan ook speciale nood voedsel pakketten kopen met houdbaarheid van 10+ jaar. Met allerlei soorten eten erin. (gevriesdroogd e.d.) Zie TEOTWAWKI topic
pi_66393888
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:48 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Toen hadden ze ook nog geen nukes om elkaar mee plat te gooien. Op die 2 overbodige op het einde van WO2 na dan. Soort "tactiek van de versgroeide aarde"
Zodra mensen met nukes gaan gooien heeft vluchten weinig zin meer
  dinsdag 24 februari 2009 @ 00:20:34 #124
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66394401
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 00:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zodra mensen met nukes gaan gooien heeft vluchten weinig zin meer
True, true. Dan maar gewoon hopen dat je in een blastzone zit .
Vrijheid
  dinsdag 24 februari 2009 @ 07:27:14 #125
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66397446
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:52 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Je kan ook speciale nood voedsel pakketten kopen met houdbaarheid van 10+ jaar. Met allerlei soorten eten erin. (gevriesdroogd e.d.) Zie TEOTWAWKI topic
Ja, daar begin ik niet aan hoor
Ik ga er van uit dat áls er iets gebeurt, dat dat de bedoeling is. De les moet geleerd. Als ik daarbij dood moet, dan is het zo.
pi_66397868
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 07:27 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja, daar begin ik niet aan hoor
Ik ga er van uit dat áls er iets gebeurt, dat dat de bedoeling is. De les moet geleerd. Als ik daarbij dood moet, dan is het zo.
Misschien is het juist wel de bedoeling dat je overleefd, maar daar wel zelf moeite voor moet doen.. Zeg maar een soort test, of Maedel het wel waard is om te overleven
C. Sagan
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:02:33 #127
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66398377
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 08:29 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Misschien is het juist wel de bedoeling dat je overleefd, maar daar wel zelf moeite voor moet doen.. Zeg maar een soort test, of Maedel het wel waard is om te overleven
Ja, en als ik het niet waard ben, dan hoort dat wat mij betreft ook in het grotere plan. Dat bedoel ik
Overigens zie ik het bonuspunten verdienen meer in het goed met mensen omgaan dan in het hamsteren van blikvoer
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:46:43 #128
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66399353
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:02 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja, en als ik het niet waard ben, dan hoort dat wat mij betreft ook in het grotere plan. Dat bedoel ik
Overigens zie ik het bonuspunten verdienen meer in het goed met mensen omgaan dan in het hamsteren van blikvoer
En als je genoeg blikvoer bij elkaar hebt geschraapt kan je ook mensen helpen met dat bij elkaar geschraapte blikvoer .
Vrijheid
  dinsdag 24 februari 2009 @ 17:21:54 #129
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_66414767
*Hosselcopter*
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:29:59 #130
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66416772
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:21 schreef Dibble het volgende:
[ afbeelding ]
Dat topic was op abovetopsecret . Erg interessant die hidden hand, buiten beschouwing gelaten of die poster nou een goed ingelichte hoaxer was of wat hij beweerde.
Vrijheid
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:50:11 #131
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66417350
http://home.comcast.net/~readingnews/Hidden_Hand.html Zijn volledige tekst met linkje naar topic.
Vrijheid
  woensdag 25 februari 2009 @ 10:14:18 #132
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66435715
Ik vind dit hele 2012 gebeuren zooooooooo irritant. Just do it already of houd je muil
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 25 februari 2009 @ 10:26:41 #133
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66436047
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 10:14 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind dit hele 2012 gebeuren zooooooooo irritant. Just do it already of houd je muil
Nog ff geduld, the show is warming up.
Vrijheid
  woensdag 25 februari 2009 @ 10:28:31 #134
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66436107
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 10:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Nog ff geduld, the show is warming up.
Oh, heb ik wat gemist?
  woensdag 25 februari 2009 @ 10:30:27 #135
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66436160
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 10:28 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Oh, heb ik wat gemist?
Blijkbaar.
Vrijheid
pi_66450664
Ik blijf me erover verbazen hoeveel mensen dit toch serieus nemen.. Heel bizar.

Als jullie het wagen om na 2012 weer een nieuw iets aan te gaan hangen lijkt het me duidelijk tijd om een keer een dokter te gaan bezoeken.

En dan heb ik het over mijzelf, niet over jullie. Want dan wil ik van die dokter weleens weten wat er mis is met mensen zoals jullie.

De drang om te willen geloven in onzin. Echt.. heel bizar..

* Blue-eagle lurkt lekker verder..
  woensdag 25 februari 2009 @ 16:41:48 #137
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66450903
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:34 schreef Blue-eagle het volgende:

Als jullie het wagen om na 2012 weer een nieuw iets aan te gaan hangen lijkt het me duidelijk tijd om een keer een dokter te gaan bezoeken.

En dan heb ik het over mijzelf, niet over jullie. Want dan wil ik van die dokter weleens weten wat er mis is met mensen zoals jullie.

* Blue-eagle lurkt lekker verder..
Na een eventueel 2012 fiasco ben ik er wel klaar mee. Maar eerlijk is eerlijk, ik zie de logica er wel van in, het is (voor mij) ook geen geloven, ik denk het. nuance verschil
Vrijheid
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:35:15 #138
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66456252
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 10:14 schreef Harajuku. het volgende:
Dat vind ik nou een hele flauwe opmerking van je. 2012 = 2012. Dusss... Do it already, helaas. Dat zou je already kunnen doen met Atlantis zoeken op Antartica

Voor (21-12) 2012 zul je nog 3 jaar & 309 dagen geduld moeten hebben. Tot die tijd zul je de 'speculaties' moeten 'tolereren' -OF- 'negeren'. Hier alleen komen vertellen dat je het niks vindt, dat vind ik weer niks.
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:48:13 #139
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66456656
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:34 schreef Blue-eagle het volgende:
<snip>
Persoonlijk doe ik niet aan 'geloven'.
Ik weet het (zeker), of ik weet het niet. (& twijfel = ik weet het niet (zeker))
Wat al deze 'mogelijkheden' (hoe klein de kans ook is) betreft, vind ik de term 'onzin' bovendien getuigen van vooringenomenheid. Jij wil het dus blijkbaar absoluut NIET weten/geloven. Net zo bizar.

"De drang om te willen geloven" heeft er, wat mij persoonlijk betreft, dus ook helemaal niets mee te maken.

Als DAT het was, zat ik wel elke zondag in de kerk of zo

(overigens, 2012 = ik weet het niet )
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:02:17 #140
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66492795
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:50 schreef jogy het volgende:
http://home.comcast.net/~readingnews/Hidden_Hand.html Zijn volledige tekst met linkje naar topic.
Thnx voor de link. Had er nog niet van gehoord. Wel een lang verhaal ...
Op zich, met enige logica & realisme, doet het aan als een (intelligente) hoax.
Er kloppen zo hier en daar dingen niet helemaal in het verhaal, of er wordt niet genoeg over verteld.

Zo beweert hij dat 'Nibiru' komt in 2012, wat helemaal niet (meer) kan, als het een planeet is.
En hij erkent het bestaan van God (Yaweh), maar dan enkel als kleine 'lokale baas', die 'slechts' de aarde & mens heeft 'geschapen' etc. maar zwijgt b.v. over de verdere (huidige !) rol van Yaweh.

... maar boeiend non the less, vooral die 'wanderers'
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:23:47 #141
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66493619
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 20:02 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Thnx voor de link. Had er nog niet van gehoord. Wel een lang verhaal ...
Op zich, met enige logica & realisme, doet het aan als een (intelligente) hoax.
Er kloppen zo hier en daar dingen niet helemaal in het verhaal, of er wordt niet genoeg over verteld.

Zo beweert hij dat 'Nibiru' komt in 2012, wat helemaal niet (meer) kan, als het een planeet is.
En hij erkent het bestaan van God (Yaweh), maar dan enkel als kleine 'lokale baas', die 'slechts' de aarde & mens heeft 'geschapen' etc. maar zwijgt b.v. over de verdere (huidige !) rol van Yaweh.

... maar boeiend non the less, vooral die 'wanderers'
Volgens mij bedoeld hij nibiru niet als planeet maar als entiteit/gebeurtenis. En verder lijkt hij in zijn verklaringen en dergelijke op de channelings van RA uit begin jaren 80. (www.lawofone.info). Trouwens, als je de bijbel bekijkt, het oude testament bijvoorbeeld zie je wel dat onze God een jaloerse en kleinzielige God kan zijn. Als Het alleenheerser over het universum zou zijn dan had het niet zo hoeven zijn dus het sluit wel aan met de Bijbel op bepaalde manieren.

Maar als het een intelligente hoax is dan heeft hij er maanden zo niet jaren tijd in gestoken want hij was de materie echt machtig en trok het niet elke keer van een site vandaan oid want daar reageerde hij te snel voor en met te weinig 'fouten' in zijn consistentie. En de materie waar hij zich dan zo voor interesseerde maakte het onwaarschijnlijker ( nooit onmogelijk ) dat hij ook daadwerkelijk zo'n hoax zo uitvoeren. Hij krijgt er ook verder niets voor, geen roem of geld bijvoorbeeld. En hij zei het zelf ook al, ookal is hij een bedrieger dan nog gaf hij heel veel informatie om in te duiken dus was hij nog steeds verantwoordelijk voor interesseverwekking in het 2012 fenomeen. Ik zat in het topic daar te posten terwijl hij er was trouwens, het was erg interessant .

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 26-02-2009 20:30:33 ]
Vrijheid
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:55:06 #142
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66494990
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 20:23 schreef jogy het volgende:
Volgens mij bedoeld hij nibiru niet als planeet maar als entiteit/gebeurtenis. En verder lijkt hij in zijn verklaringen en dergelijke op de channelings van RA uit begin jaren 80. (www.lawofone.info).
Daar heeft 't wel iets van weg ja. Naar RA verwijst 'ie ook meer dan eens. Die zouden voor 85-90% goed zitten met hun verhaal. (Toch ook maar eens lezen dan )
quote:
Trouwens, als je de bijbel bekijkt, het oude testament bijvoorbeeld zie je wel dat onze God een jaloerse en kleinzielige God kan zijn. Als Het alleenheerser over het universum zou zijn dan had het niet zo hoeven zijn dus het sluit wel aan met de Bijbel op bepaalde manieren.
Ja. Nou ... vervang 'kan zijn' maar voor 'is'.
Wie het oude testament leest, ziet een Jaloerse, Wraakzuchtige, Megalomane, Destructieve, Moordzuchtige, Racistische, Egoistische, Totalitaire, Veeleisende 'entiteit', die daar nog ronduit voor uit komt ook !

Als 'ie zou bestaan ... dan heeft 'ie toch echt wat uit te leggen voor ik 'm op z'n neus stomp
quote:
Maar als het een intelligente hoax is dan heeft hij er maanden zo niet jaren tijd in gestoken want hij was de materie echt machtig en trok het niet elke keer van een site vandaan oid want daar reageerde hij te snel voor en met te weinig 'fouten' in zijn consistentie. En de materie waar hij zich dan zo voor interesseerde maakte het onwaarschijnlijker ( nooit onmogelijk ) dat hij ook daadwerkelijk zo'n hoax zo uitvoeren. Hij krijgt er ook verder niets voor, geen roem of geld bijvoorbeeld. En hij zei het zelf ook al, ookal is hij een bedrieger dan nog gaf hij heel veel informatie om in te duiken dus was hij nog steeds verantwoordelijk voor interesseverwekking in het 2012 fenomeen. Ik zat in het topic daar te posten terwijl hij er was trouwens, het was erg interessant .
Valt mee. De SAS 7P's gaan hier ook op
Dus: Goed inlezen op RA, documenten & handige links direct beschikbaar etc. Wat 'ie ook doet is vragen verzamelen, en dan later beantwoorden. Dat is toch wel een tikkie verdacht. Tijd zat om dingen op te zoeken op internet b.v. Die snelheid valt dus, zo aan de compilatie te zien, juist tegen.

Of heeft 'ie de meeste vragen direct (binnen 15 minuten) beantwoord op het forum ?

Ook die roem heeft 'ie wel degelijk ! Dan wel onder een pseudoniem, maar ... wie niet ?
Acteurs ? muziekanten ? Artiesten ? MC's ? Hackers ? Virus makers ? Grafitti, iemand ?

Maar goed, het blijft een boeiend & interessant verhaal
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:05:01 #143
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66495502
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:35 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat vind ik nou een hele flauwe opmerking van je. 2012 = 2012. Dusss... Do it already, helaas. Dat zou je already kunnen doen met Atlantis zoeken op Antartica

Voor (21-12) 2012 zul je nog 3 jaar & 309 dagen geduld moeten hebben. Tot die tijd zul je de 'speculaties' moeten 'tolereren' -OF- 'negeren'. Hier alleen komen vertellen dat je het niks vindt, dat vind ik weer niks.
Ik vind het gewoon irritant, ik heb geen geduld.
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:06:53 #144
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66495591
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 20:55 schreef R0N1N het volgende:
Valt mee. De SAS 7P's gaan hier ook op
Dus: Goed inlezen op RA, documenten & handige links direct beschikbaar etc. Wat 'ie ook doet is vragen verzamelen, en dan later beantwoorden. Dat is toch wel een tikkie verdacht. Tijd zat om dingen op te zoeken op internet b.v. Die snelheid valt dus, zo aan de compilatie te zien, juist tegen.

Of heeft 'ie de meeste vragen direct (binnen 15 minuten) beantwoord op het forum ?
Heeft ie wel een aantal keer gedaan ja, maar over het algemeen was het vragen verzamelen en beantwoorden. Maar niet alleen dat, er zijn ook 'live' sessies geweest waar hij de vragen meteen beantwoorde. En natuurlijk kan hij een hoaxer zijn, duh, het is internet, home of the hoaxers . maar wat mij betreft is zijn ( en dus die van RA) één van de meest logische verklaringen als er een esoterische kant aan 2012 zit dus. Zo niet dan niet.
Vrijheid
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:28:05 #145
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66496978
Het zou zo mooi zijn, als het waar is, dat ik"de drang om te willen geloven" flink moet onderdrukken

Ik heb uit, persoonlijke ervaring gedreven, nieuwsgierigheid nog meer info op gezocht over die 'watchers/wanderers' & als dat klopt, ben ik er één (maar dan wel nog in 'sluimer mode' )

Kwam zelfs ergens een soort 'zelf-test vragenlijst' tegen. Alles = ja, behalve het 'contact' en 'channeling' gebeuren en zo, dat heb ik niet. Geen flauw idee welke 'soul group' dat dan zou zijn, geen kennis van 'vorige incarnaties' of wat ik hier ook weer kwam doen
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:35:26 #146
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66497331
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:28 schreef R0N1N het volgende:
Het zou zo mooi zijn, als het waar is, dat ik"de drang om te willen geloven" flink moet onderdrukken

Ik heb uit, persoonlijke ervaring gedreven, nieuwsgierigheid nog meer info op gezocht over die 'watchers/wanderers' & als dat klopt, ben ik er één (maar dan wel nog in 'sluimer mode' )

Kwam zelfs ergens een soort 'zelf-test vragenlijst' tegen. Alles = ja, behalve het 'contact' en 'channeling' gebeuren en zo, dat heb ik niet. Geen flauw idee welke 'soul group' dat dan zou zijn, geen kennis van 'vorige incarnaties' of wat ik hier ook weer kwam doen
Broertje? DAAR BEN JE DE HELE TIJD GEWEEST! .

.
Vrijheid
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:59:53 #147
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_66498521
Gasten ik kan jullie niet meer volgen
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:03:42 #148
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66498750
hehehe, wie weet

Heb 'm terug gevonden. Het komt van een forum achtig iets, halverwege een hoop tekst, dus heb 'm maar gekopie-paste
quote:
THE NEW ET QUIZ

New and revised, this questionnaire gives those of you who prefer the scientific method (just kidding!) a more quantitative way to decide if you are a Wanderer or ET soul. Simply answer "yes" or "no" to the following 20 questions. In my own personal experience, as well as my teaching and counseling, I've found that most Wanderers and ET Walk-ins fit the following profile:

**** answer Yes. Somewhat or No to the following questions and be ready to add up your score****

For each YES answer, give yourself 5 points.
For every "somewhat" answer, give yourself 3 points.
Then total your score.

Your Childhood

1) Did you often think about, daydream, or fantasize about Ts, UFOs, and other worlds?

2) Did you feel like ordinary things around you were somehow strange, like the human body, the color of the sky, trees and nature, human architecture, and adults?

3) Did you ever feel as if your parents were not your real parents, that you had a missing brother or sister, or a home some place far away?

4) Did you have magical dreams of flying, invisible spirit friends, or receiving special guidance and protection?

5) Did you look up at the night sky with longing, and sometimes say: "Take me home...Why am I here?" or ask "Why am I so alone?"

Your Personality

1) Are you kind, gentle, peaceful, and non-aggressive -- not just sometimes, but almost always?

2) Are you hurt, saddened, and confused by all the human evil and cruelty in the world?

3) Do you feel that money, possessions, and a successful career are not really that important?

4) Do you sometimes feel more comfortable with plants and animals than with people?

5) Are you generally sensitive, considerate, generous, and concerned about others around you?

Your Experiences

1) Have you felt different, out-of-place, or somewhat alienated from human society all your life?

2) Have you had dreams, visions, or sightings of UFOs that inspired real spiritual growth?

3) Have you had dramatic dreams of Earth changes, geological and social upheaval, the end of the world, or future civilization?

4) Are you logical, scientific, non-emotional, and somewhat confused by hot passion and desire?

5) Have you had a clear and uplifting contact with benevolent, kind, and highly-evolved ETs?

Your Interests

1 Are you interested in science fiction, epic fantasy, angels, high-technology, and world prophecy?

2 Are you interested in Atlantis, Lemuria, channeling, pyramids, New Age ideas and UFOs?

3 Are you interested in meditation, alternative healing, or bringing love and light to the world?

4 Do you believe human society is ignorant of the spiritual truths that you know to be true?

5 Do you have a strong sense of purpose and feel that your mission is to help Earth and humanity?

Scoring Your ET Identity

100-75 points
In my view, you definitely are an ET soul, but perhaps you are not surprised!

75-25 points
You may or may not be a Star Person, and you need more reflection to know for sure.

25-00 points
You probably are not an ET soul, but why are you interested in these matters?
Ik heb 87. Alleen 'experiences' vraag 5 is Nee
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:22:46 #149
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66499767
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 22:03 schreef R0N1N het volgende:
hehehe, wie weet

Heb 'm terug gevonden. Het komt van een forum achtig iets, halverwege een hoop tekst, dus heb 'm maar gekopie-paste
[..]

Ik heb 87. Alleen 'experiences' vraag 5 is Nee
Die herken ik!

http://www.scribd.com/doc(...)A-Wanderers-Handbook pagina 22 . Ik zat ook aardig hoog volgens dat ding ja.
Vrijheid
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:48:51 #150
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66501441

Daar zit ik net een stuk van te lezen !
http://www.planetlightwor(...)nderers_handbook.htm

Soms he ... kost het echt moeite om kritisch te blijven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')