abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2009 @ 12:04:00 #101
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66369006
Ik vind ook wel dat er veel te veel heisa rondom die crisis gemaakt wordt. Eens te meer wordt duidelijk hoe deze maatschappij door angst geregeerd wordt.
Maar ik heb makkelijk praten. Ik heb geld, huis, kelder en grond. Dat eerste, daar heb je in échte crisis niks aan, dat laatste, daar zie ik de voordelen wel van. Het is wel geschikt voor akkerbouw denk ik
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_66369545
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:04 schreef maedel het volgende:
Ik vind ook wel dat er veel te veel heisa rondom die crisis gemaakt wordt. Eens te meer wordt duidelijk hoe deze maatschappij door angst geregeerd wordt.
Maar ik heb makkelijk praten. Ik heb geld, huis, kelder en grond. Dat eerste, daar heb je in échte crisis niks aan, dat laatste, daar zie ik de voordelen wel van. Het is wel geschikt voor akkerbouw denk ik
Ach, ik denk dat zo`n crisis niet *alle* structuur zal wegvagen die we kennen. Kijk maar WO-I en WO-2, hele continenten die in oorlog waren met elkaar, ook toen was er nog structuur in de bezette gebieden, ook tijdens veldslagen. Als we zulke oorlogen kunnen overleven moet zo`n crisis ook te overleven zijn.
  maandag 23 februari 2009 @ 12:34:05 #103
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66369884
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:22 schreef Scorpie het volgende:
Als we zulke oorlogen kunnen overleven moet zo`n crisis ook te overleven zijn.
Oh dat lijkt mij ook hoor
Ik heb alleen al jaren een naar voorgevoel rondom een soort van rascisme. Mensen zijn geneigd iemand de schuld te geven van dergelijke zaken.
Andersom heb ik ook wel eens nagedacht wat ik zou doen als in NL de sharia ingevoerd zou worden

Kijk, voor mezelf vrees ik niet zo. Ons inkomen komt uit een branche die niet op springen/omvallen staat, en verder zie ik het ook niet zo somber in. Maar stel me zo voor dat je dan dingen krijgt als rondom de moord op Fortuyn, maar dan in het kwadraat.
Zo'n heel enge beweging van mensen die alleen maar wijzen naar een ander, en nooit de oorzaak bij zichzelf zoeken. Van die mensen die alleen maar zeuren maar niet gaan stemmen. Je kent ze wel

Maar, dit gaat misschien wel offtopic allemaal, hoewel ik deze hele crisissituatie wel in het plaatje van de aanloop naar 2012 vind passen.
  maandag 23 februari 2009 @ 12:45:44 #104
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66370247
De wereld zal ook niet eindigen oid, de mensheid niet uitsterven maar er is wel een kans dat er een nieuwe manier van samenleven gaat bestaan. In die tussenperiode moet je bereidt zijn om voor je zelf te zorgen. Wat zullen we zeggen? 2 maanden oid voor het weer een beetje op gang komt op welke manier dan ook. met andere woorden. Voor twee maanden voedsel in huis en je bent al een stuk op weg. Laat het niet aan iedereen weten, doe het stiekem zodat ze niet aan je deur staan te bonken als het verkeerd gaat en ze geweldadig worden oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 23 februari 2009 @ 13:08:04 #105
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66370877
Maar, denk je serieus dat het een plotseling iets is dat exact op die dag gebeurt?
Ik zie het eerder in de vorm van een "achteraf bekeken was dat het keerpunt".
We zitten er naar mijn idee al midden in.
  maandag 23 februari 2009 @ 13:14:32 #106
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66371064
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:08 schreef maedel het volgende:
Maar, denk je serieus dat het een plotseling iets is dat exact op die dag gebeurt?
Ik zie het eerder in de vorm van een "achteraf bekeken was dat het keerpunt".
We zitten er naar mijn idee al midden in.
Nee, niet een 'ohjee net was alles nog goed' moment. Maar wel een aanloop die misschien kan eindigen met een totale vastloping van het economische systeem. Met de afbreuk aan vervoer en verwerking van goederen als gevolg. Veel van bijvoorbeeld het Nederlandse voedsel komt uit het buitenland, wij hebben een netto voedsel te kort. Als het logistiek in elkaar zakt is er gewoon niet genoeg voedsel voor iedereen. 1 + 1 = 2. Dus moet je daar rekening mee houden.
Vrijheid
  maandag 23 februari 2009 @ 13:18:05 #107
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66371169
Ok, dus als ik het goed begrijp zie je de financiële crisis wel als basis voor een eventuele omwenteling zoals die voorspeld is voor 2012?
  maandag 23 februari 2009 @ 13:22:30 #108
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66371295
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:18 schreef maedel het volgende:
Ok, dus als ik het goed begrijp zie je de financiële crisis wel als basis voor een eventuele omwenteling zoals die voorspeld is voor 2012?
Dat of een volgende stap van controle door de mensen die het probleem veroorzaken. Het wordt spannend. Er komt in ieder geval IETS uit als resultaat. Deze crisis is opgezet om mensen inderdaad bang genoeg te maken voor bijvoorbeeld acceptatie van een wereldmunt en een centrale wereldbank met totaal financieel overzicht en controle. Geen goed idee. Of mensen zijn het zat om met angst heen en weer geduwd te worden en trekken hun eigen plan. Beide gevallen brengen een tijd van chaos met zich mee en de neergang van het huidige economische systeem, dus ook een tijd van aanpassen en implementatie van een nieuw systeem. Ik zie deze crash niet zonder gevolgen aflopen.

Oh en 2012 komt eraan, mocht dat echt een moment van kiezen zijn en verhoogde energie om realiteit te scheppen dan zie ik ook de reden om het dus nu pas ten uitvoer te brengen want dan zal de keuze negatief zijn en niet iets positiefs. Hoe kan je beter de focus leggen op het materiële dan het (tijdelijk) weg te nemen. Ze nemen alleen wel het risico dat mensen beseffen dat een 48 inch breedbeeld tv en 4 keer vakantie per jaar met je nieuwste Mercedes en de modernste mobiel eigenlijk ook maar gelul is.

[ Bericht 8% gewijzigd door jogy op 23-02-2009 13:28:26 ]
Vrijheid
  maandag 23 februari 2009 @ 13:24:07 #109
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66371336
Je ziet gelukkig wel steeds meer mensen wakker worden (Marcel Messing anyone?).
Ik hoop wel dat mensen voorbij de angst kijken.
pi_66373287
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:14 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee, niet een 'ohjee net was alles nog goed' moment. Maar wel een aanloop die misschien kan eindigen met een totale vastloping van het economische systeem. Met de afbreuk aan vervoer en verwerking van goederen als gevolg. Veel van bijvoorbeeld het Nederlandse voedsel komt uit het buitenland, wij hebben een netto voedsel te kort. Als het logistiek in elkaar zakt is er gewoon niet genoeg voedsel voor iedereen. 1 + 1 = 2. Dus moet je daar rekening mee houden.
Ik ga tegen die tijd wel maatregelen treffen, mocht ik het dan nodig vinden
  maandag 23 februari 2009 @ 14:24:43 #111
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66373472
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kan, maar als jij de maatregelen poogt te treffen terwijl de rest van Nederland dat ook doet grijp je mis.
Vrijheid
  maandag 23 februari 2009 @ 14:25:03 #112
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66373493
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, nog even wachten tot er blikken voedsel in de supermarkt liggen met een tht van ná 2013
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Kan, maar als jij de maatregelen poogt te treffen terwijl de rest van Nederland dat ook doet grijp je mis.
Nou precies, het zou dan wel ietsje eerder moeten denk ik
pi_66373537
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Zoals je zelf al zei; er is niet *opeens* totale paniek. Wat er gaat gebeuren in jouw situatieschets is dat goederen schaarser worden, maar nog wel steeds tegen de geldende currency verkrijgbaar zijn. Ik verwacht dus niet massale chaos bij de winkels e.d.
  maandag 23 februari 2009 @ 14:28:22 #114
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66373595
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zoals je zelf al zei; er is niet *opeens* totale paniek. Wat er gaat gebeuren in jouw situatieschets is dat goederen schaarser worden, maar nog wel steeds tegen de geldende currency verkrijgbaar zijn. Ik verwacht dus niet massale chaos bij de winkels e.d.
Ik stond daar zo van te kijken rondom Hurricane Katrina in Amerika. Hoe die mensen daar tekeer gingen.
Ik was altijd zo onnozel om te denken dat die mensen in zo'n orkaangebied altijd wel wat op voorraad hadden, maar toen het eenmaal zover was, was het knokken.
  maandag 23 februari 2009 @ 14:28:49 #115
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66373612
Wat sommige nu ook doen is gewoon bij elke boodschap 10% extra kopen (blikvoer etc), als je daarmee nu begint dan heb je in ieder geval een voorraad. een zak rijst, een zak droge bonen, van die zakjes droogvoer, blikvoer en water. Spul wat je eventueel normaal ook vreet zodat als het nog maar een paar maanden houdbaar is je het zonder kokhalzen kan eten. .
Vrijheid
  maandag 23 februari 2009 @ 14:31:38 #116
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66373727
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, er kan heus wel *opeens* paniek uitbreken als er *iets* gebeurt wat dat verantwoord natuurlijk. De weg ernaartoe kan langzaam aan gaan maar een omslagpunt kan zomaar komen en dan rent iedereen naar de winkels, en jij zit er dan tussen. Je hoeft er geen duizenden euro's aan te besteden, gewoon wat extra kopen elke keer dat je naar de winkel gaat, een keukenlade vol met droog en blikvoer, ergens anders wat flessen water en je bent al beter voorbereid dan 80% van de rest van Nederland.
Vrijheid
pi_66374269
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:28 schreef jogy het volgende:
Wat sommige nu ook doen is gewoon bij elke boodschap 10% extra kopen (blikvoer etc), als je daarmee nu begint dan heb je in ieder geval een voorraad. een zak rijst, een zak droge bonen, van die zakjes droogvoer, blikvoer en water. Spul wat je eventueel normaal ook vreet zodat als het nog maar een paar maanden houdbaar is je het zonder kokhalzen kan eten. .
Ja, maar die zooi is maar houdbaar tot 2011.
pi_66374310
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Nou, er kan heus wel *opeens* paniek uitbreken als er *iets* gebeurt wat dat verantwoord natuurlijk. De weg ernaartoe kan langzaam aan gaan maar een omslagpunt kan zomaar komen en dan rent iedereen naar de winkels, en jij zit er dan tussen. Je hoeft er geen duizenden euro's aan te besteden, gewoon wat extra kopen elke keer dat je naar de winkel gaat, een keukenlade vol met droog en blikvoer, ergens anders wat flessen water en je bent al beter voorbereid dan 80% van de rest van Nederland.
Och, ik woon op het platteland, om de hoek bij lokale boeren + ouders die ik goed ken, dus zorgen maak ik me niet dat ik in voedselnood kom
  maandag 23 februari 2009 @ 14:52:32 #119
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66374530
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, maar die zooi is maar houdbaar tot 2011.
Als jij vanaf nu elke week 10% extra koopt van spullen ( wel gedroogd/in blik ) dat je gewoon lekker vind dan kan je dat gewoon opeten tegen de tijd dat het dreigt te verlopen en hou je die voorraad gewoon. 10% extra per keer voor 3 jaar is ongeveer 3 a 4 maanden extra voedsel tot het moment dat het verloopt. Maar doe ermee wat je wil natuurlijk. .
Vrijheid
  maandag 23 februari 2009 @ 14:55:29 #120
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_66374643
Mijn vriendin vind nu dat we veels te veel in huis hebbe die snapt me niet zo goed Ook vraagt ze zich af waarvoor ik waterzuiveringtabletten en een magnesium staaf hebben.
  maandag 23 februari 2009 @ 22:48:11 #121
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66391201
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:22 schreef Scorpie het volgende:
Ach, ik denk dat zo`n crisis niet *alle* structuur zal wegvagen die we kennen. Kijk maar WO-I en WO-2, hele continenten die in oorlog waren met elkaar, ook toen was er nog structuur in de bezette gebieden, ook tijdens veldslagen. Als we zulke oorlogen kunnen overleven moet zo`n crisis ook te overleven zijn.
Toen hadden ze ook nog geen nukes om elkaar mee plat te gooien. Op die 2 overbodige op het einde van WO2 na dan. Soort "tactiek van de versgroeide aarde"

Onze maatschappelijke 'nuke' is onze mega afhankelijkheid van energie, dat hadden ze toen ook nog niet. Vrijwel alles gebruikt stroom en/of brandstof. Als die niet meer (te betalen / beschikbaar) is, stort het zooitje in als een kaartenhuis. Om dat weer op te bouwen gaat een hoop tijd en moeite kosten. Wie weet hoe gigantisch het in de tussentijd uit de klauwen kan lopen.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 23 februari 2009 @ 22:52:59 #122
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66391387
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:25 schreef maedel het volgende:
Ja, nog even wachten tot er blikken voedsel in de supermarkt liggen met een tht van ná 2013
Je kan ook speciale nood voedsel pakketten kopen met houdbaarheid van 10+ jaar. Met allerlei soorten eten erin. (gevriesdroogd e.d.) Zie TEOTWAWKI topic
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_66393888
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:48 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Toen hadden ze ook nog geen nukes om elkaar mee plat te gooien. Op die 2 overbodige op het einde van WO2 na dan. Soort "tactiek van de versgroeide aarde"
Zodra mensen met nukes gaan gooien heeft vluchten weinig zin meer
  dinsdag 24 februari 2009 @ 00:20:34 #124
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66394401
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 00:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zodra mensen met nukes gaan gooien heeft vluchten weinig zin meer
True, true. Dan maar gewoon hopen dat je in een blastzone zit .
Vrijheid
  dinsdag 24 februari 2009 @ 07:27:14 #125
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66397446
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:52 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Je kan ook speciale nood voedsel pakketten kopen met houdbaarheid van 10+ jaar. Met allerlei soorten eten erin. (gevriesdroogd e.d.) Zie TEOTWAWKI topic
Ja, daar begin ik niet aan hoor
Ik ga er van uit dat áls er iets gebeurt, dat dat de bedoeling is. De les moet geleerd. Als ik daarbij dood moet, dan is het zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')