Take my hand, I'll guide you.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:59 schreef Bill_E het volgende:
Gasten ik kan jullie niet meer volgen
'toevallig'. Maar, gelukkig gaat het met vlagen, ebt wel weer wegquote:Op donderdag 26 februari 2009 22:48 schreef R0N1N het volgende:
![]()
Daar zit ik net een stuk van te lezen !
http://www.planetlightwor(...)nderers_handbook.htm
Soms he ... kost het echt moeite om kritisch te blijven
Maar ik krijg de indruk dat veel mensen extreem selectief hun informatie vergaren hier. Niet op gangbare websites, maar juist de sites die opgezet zijn door mensen die eigenlijk ook niet echt verder kijken. No offense intended uiteraard, maar wat ik simpelweg wil aangeven: Er gaat niks gebeuren, dat kan ik je op dit moment met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid beloven.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Na een eventueel 2012 fiasco ben ik er wel klaar mee. Maar eerlijk is eerlijk, ik zie de logica er wel van in, het is (voor mij) ook geen geloven, ik denk het. nuance verschil
Goed goed, we zullen het wel zien. Maar het blijft interessant. Mensen willen altijd dat ze bijzonder zijn, dus de ultieme ondergang van de mensheid (of bewustzijnswijziging, whatever) is erg aantrekkelijk en romantisch.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:48 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Persoonlijk doe ik niet aan 'geloven'.
Ik weet het (zeker), of ik weet het niet. (& twijfel = ik weet het niet (zeker))
Wat al deze 'mogelijkheden' (hoe klein de kans ook is) betreft, vind ik de term 'onzin' bovendien getuigen van vooringenomenheid. Jij wil het dus blijkbaar absoluut NIET weten/geloven. Net zo bizar.
"De drang om te willen geloven" heeft er, wat mij persoonlijk betreft, dus ook helemaal niets mee te maken.
Als DAT het was, zat ik wel elke zondag in de kerk of zo![]()
(overigens, 2012 = ik weet het niet)
Dat dikgedrukte, dat doet iedereen. En alleen omdat er mensen zijn die in minderheid zijn qua opvatting/idee maakt die opvatting niet per definitie incorrect. Dus no offence intended want jij doet hetzelfde. Ik probeer de rationaliteit voor het grootste gedeelte ook vast te houden als leidraad maar haal het uit andere bronnen. Je kan te ver gaan en meteen alles als waar zien. De eerste de beste gekke channelaar bijvoorbeeld en die hebben de draden enigszins verkeerd gekruist in het hoofd. Al vind ik hetzelfde van de mensen die niets aannemen als het niet binnen het stramien van de door meerderheid geaccepteerde wetenschap komt. Nieuwe ideëen worden eerst genegeerd, dan verketterd en daarna was het altijd al evident dat het zo was. Aardig wat mensen in de wetenschap zijn nu bezig om de vreemde zaken van onze realiteit rationeel uiteen te zetten zonder dat er 'massa-illusie' aan te pas komt. Persoonlijk vind ik dat een betere benadering dan dat men het gooit op een psychische aandoening bij iedereen die beweert iets gezien/gemerkt te hebben of iets te kunnen wat eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn in een Newtoniaans universum.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:09 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Maar ik krijg de indruk dat veel mensen extreem selectief hun informatie vergaren hier. Niet op gangbare websites, maar juist de sites die opgezet zijn door mensen die eigenlijk ook niet echt verder kijken. No offense intended uiteraard, maar wat ik simpelweg wil aangeven: Er gaat niks gebeuren, dat kan ik je op dit moment met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid beloven.
Dat zeker. Make or break timequote:We zullen 't wel zien. Nog maar een jaartje of 3.
De 'ultieme ondergang' wil ik nou niet meteen aantrekkelijk of romantisch noemen maar, ja agreedquote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:09 schreef Blue-eagle het volgende:
<snip>
Goed goed, we zullen het wel zien. Maar het blijft interessant. Mensen willen altijd dat ze bijzonder zijn, dus de ultieme ondergang van de mensheid (of bewustzijnswijziging, whatever) is erg aantrekkelijk en romantisch.
We zullen 't wel zien. Nog maar een jaartje of 3.
Dus we doen er wat aan, zodat in 2020 de planeet feitelijk veilig is, waardoor het geen bedreiging vormt en we er dus niets aan doen, zodat we in 2020 met een komeet op onze aarde komen, die een bedreiging vormt waar we wat aan doen, zodat in 2020 de planeet feitelijk veilig is, waardoor het geen bedreiging vormt en we er dus niets aan doen, zodat we in 2020 met een komeet op onze aarde komen, die een bedreiging vormt waar we wat aan doen, zodat in 2020 de planeet feitelijk veilig is, waardoor het geen bedreiging vormt en we er dus niets aan doen, zodat we in 2020 met een komeet op onze aarde komen, die een bedreiging vormt waar we wat aan doen, zodat in 2020 de planeet feitelijk veilig is, waardoor het geen bedreiging vormt en we er dus niets aan doen, zodat we in 2020 met een komeet op onze aarde komen, die een bedreiging vormt waar we wat aan doen ....quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:13 schreef Montagui het volgende:... Stel er komt in 2020 een komeet op de aarde af. Op 21-12-2012 weten we dit dan al en kunnen we er wat aan gaan doen...
niemand commentaar?quote:Op maandag 9 maart 2009 23:00 schreef Bill_E het volgende:
BriljantAlle conspiracy theorieën op een hoop ! Met 2012 erin verwerkt
Leuk voer voor Lambiekjequote:Op maandag 9 maart 2009 23:00 schreef Bill_E het volgende:
BriljantAlle conspiracy theorieën op een hoop ! Met 2012 erin verwerkt
Onkijkbaar met die irritante stemmen. Maar de gedachte dat alle theoriën met elkaar te maken hebben in de vorm van één mega samenzwering bestaat al langer dan vandaag.quote:
quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:26 schreef ChiliBastard het volgende:
wat een bullshit zeg
waar houden jullie mee bezig
sporen jullie wel met jullie rare dingen over doomsday poolverschuivingen ufo's aliens en alle andere flauwe kul
![]()
ga leven en hou je niet bezig met dingen die niet bestaan, behalve in sprookjesboekjes
stelletje kleutertjes
Ik heb het nog niet zo aan seizoenen gekoppeld, maar levendiger en bewuster merk ik zeker ook.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:31 schreef Topspin het volgende:
10 jaar geleden was ik me dus amper bewust van het levendiger worden van de wereld, nu 10 jaar later lijkt het zo te zijn alsof er een wereld voor me open gaat zodra, jah, de lente eraan komt. Zon, blauwe lucht, vogels, mensen op straat, spelende kinderen op straat, dieren die actiever worden en dan misschien ook iets in de atmosfeer.
Kan offtopic zijn maar misschien toch een verband met het omslaand bewustzijn en het ouder worden van de aarde dus ook andere seizoenswisselingen?
En jij ook een goedenavondquote:Op donderdag 19 maart 2009 19:26 schreef ChiliBastard het volgende:
wat een bullshit zeg
waar houden jullie mee bezig
sporen jullie wel met jullie rare dingen over doomsday poolverschuivingen ufo's aliens en alle andere flauwe kul
![]()
ga leven en hou je niet bezig met dingen die niet bestaan, behalve in sprookjesboekjes
stelletje kleutertjes
Ik ben de laatste weken ook doodmoe , en aan de lopende band kwaaltjes , om half twee s'middags wil en kan ik ook slapen ,quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:43 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet zo aan seizoenen gekoppeld, maar levendiger en bewuster merk ik zeker ook.
Voor mij gaat de gang naar 2012 overigens eerder gepaard met vermoeidheid dan met een energieker gevoel.
Ja , dat snap ik ook niet , wat is zieliger , mensen die in iets geloven en dat vinden passen in hun leven of ergens een samenhang in zien of iemand die iets totaal onzin vind en daar bewust tijd aan gaat verspillenquote:Op donderdag 19 maart 2009 20:45 schreef jogy het volgende:
[..]
En jij ook een goedenavond. Waarom zo boos over iets wat je toch niet boeit? Vind ik altijd wel grappig om te zien, iemand helemaal over de pis omdat ze zich met iets bezig houden wat hem niet ligt. Raar.
Dat vermoeide kan ook komen door het levendigere hoe tegenstrijdig het ook kan klinken. Actiever in de geest of bewustzijn en vanzelf een soort van uitputting omdat het teveel eist. Ik ben dan actief en zie de wonderen des levens weer in na een winterslaap maar of ik dan super fit ben weet ik ook niet zeker. Het leven voelt actiever aan maar misschien ook een soort van vermoeidheid door die activiteit. Niet om jou na te praten maar om ff stil te staan lijkt er toch een vermoeidheid achter te schuilen maar dan het actieve dat de voorhand heeft in de geestquote:Op donderdag 19 maart 2009 20:43 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet zo aan seizoenen gekoppeld, maar levendiger en bewuster merk ik zeker ook.
Voor mij gaat de gang naar 2012 overigens eerder gepaard met vermoeidheid dan met een energieker gevoel.
Ik heb het hetzelfde, echt slaapmoe zeg maar.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:04 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik ben de laatste weken ook doodmoe , en aan de lopende band kwaaltjes , om half twee s'middags wil en kan ik ook slapen ,
iemand raadde me chlorella aan ( algenconcentraat ) , goed om te ontgiften en tegen vermoeidheid en dat helpt wel na 2 dagen al , was het een dag vergeten en had meteen weer slaap s'middags .
Nou, als je het hele verhaal over die cycli van 26.000 jaar bekijkt, en dan de uitleg van de mayakalender enzo, dan is het op zich wel logisch dat het allemaal steeds sneller en erger wordt.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:10 schreef Topspin het volgende:
Weet verder geen connectie met 2012 te maken behalve dat de zon misschien anders gaat schijnen door een andere stand in de kosmos, waardoor ik me in de zomer zoveel kan opladen dat ik de hele winter vooruit kan
Dat van die agressie is altijd geweest in de moderne maatschappij. Gejaagd en allemaal opgefokt omdat er altijd een tijdslimiet aan een handeling hangt. Vroeger in de jaren 50 was het volgens mij een stuk rustiger. Alsnog op straat zie ik genoeg mensen die overkomen alsof het allemaal relaxed is zoals het is. Vraag me dan wel af of het bij die 70 procent van al andere mensen die jagen in het verkeer, winkel, gezien en nog meer ooit anders zal zijn. De maatschappij die ook niet bepaald minder gaat verlangen van de mens, meer werk afhandelen in minder tijd omdat de kosten gedrukt moeten worden en ga zo door. Prestatie gerichtheid werkt niet bepaald bij aan een relaxt bestaanquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:25 schreef sjoep het volgende:
[..]
Nou, als je het hele verhaal over die cycli van 26.000 jaar bekijkt, en dan de uitleg van de mayakalender enzo, dan is het op zich wel logisch dat het allemaal steeds sneller en erger wordt.
Ook de agressie van mensen lijkt steeds heftiger te worden.
Van de andere kant gaat mijn "kruin" steeds verder open, dus da's ook positief. Lastig daarbij is dat er nogal veel en vaak wat aan m'n "antennes" hangt, waar ik me niet altijd meteen bewust van ben
Op een gegeven moment kan het je lukken op informatie op record tempo te verwerken en er achter te komen dat je niets meer moet doen.quote:
Hoe vaak heb je dat gevoel dat helemaal niets moet maar alles mag?quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:46 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Op een gegeven moment kan het je lukken op informatie op record tempo te verwerken en er achter te komen dat je niets meer moet doen.
Gewoon klaar.
Dit overkomt me steeds vaker, alle dagelijkse taken lijken zo simpel. Op me werk ben ik regelmatig om 16.00 al klaar ipv 17.30
Nu ook weer. Ergens in mijn achterhoofd heb ik het gevoel dat ik iets nog moet doen. Iets nog moet afmaken. Maar alles is al klaar ! Echt alles, ik moet niets momenteel. Weetje hoe lekker dat gevoel is!
Dat gevoel heb ik steeds vaker. Alleen geniet ik van me rust door nieuwe dingen te leren/lezen wat ik leuk vind.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:03 schreef Topspin het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je dat gevoel dat helemaal niets moet maar alles mag?
En hoelang kun je genieten van de rust in dat moment? Ik heb momenten van rust maar die momenten duren vaak niet langer dan 30 minuten want dan ga ik vanzelf weer op zoek naar iets om op te zoeken. NIet eens werk-gerelateerd direct, kan met vrije tijd te maken hebben of zomaar een zinloze zondag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |