Nou, als je het hele verhaal over die cycli van 26.000 jaar bekijkt, en dan de uitleg van de mayakalender enzo, dan is het op zich wel logisch dat het allemaal steeds sneller en erger wordt.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:10 schreef Topspin het volgende:
Weet verder geen connectie met 2012 te maken behalve dat de zon misschien anders gaat schijnen door een andere stand in de kosmos, waardoor ik me in de zomer zoveel kan opladen dat ik de hele winter vooruit kan
Dat van die agressie is altijd geweest in de moderne maatschappij. Gejaagd en allemaal opgefokt omdat er altijd een tijdslimiet aan een handeling hangt. Vroeger in de jaren 50 was het volgens mij een stuk rustiger. Alsnog op straat zie ik genoeg mensen die overkomen alsof het allemaal relaxed is zoals het is. Vraag me dan wel af of het bij die 70 procent van al andere mensen die jagen in het verkeer, winkel, gezien en nog meer ooit anders zal zijn. De maatschappij die ook niet bepaald minder gaat verlangen van de mens, meer werk afhandelen in minder tijd omdat de kosten gedrukt moeten worden en ga zo door. Prestatie gerichtheid werkt niet bepaald bij aan een relaxt bestaanquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:25 schreef sjoep het volgende:
[..]
Nou, als je het hele verhaal over die cycli van 26.000 jaar bekijkt, en dan de uitleg van de mayakalender enzo, dan is het op zich wel logisch dat het allemaal steeds sneller en erger wordt.
Ook de agressie van mensen lijkt steeds heftiger te worden.
Van de andere kant gaat mijn "kruin" steeds verder open, dus da's ook positief. Lastig daarbij is dat er nogal veel en vaak wat aan m'n "antennes" hangt, waar ik me niet altijd meteen bewust van ben
Op een gegeven moment kan het je lukken op informatie op record tempo te verwerken en er achter te komen dat je niets meer moet doen.quote:
Hoe vaak heb je dat gevoel dat helemaal niets moet maar alles mag?quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:46 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Op een gegeven moment kan het je lukken op informatie op record tempo te verwerken en er achter te komen dat je niets meer moet doen.
Gewoon klaar.
Dit overkomt me steeds vaker, alle dagelijkse taken lijken zo simpel. Op me werk ben ik regelmatig om 16.00 al klaar ipv 17.30
Nu ook weer. Ergens in mijn achterhoofd heb ik het gevoel dat ik iets nog moet doen. Iets nog moet afmaken. Maar alles is al klaar ! Echt alles, ik moet niets momenteel. Weetje hoe lekker dat gevoel is!
Dat gevoel heb ik steeds vaker. Alleen geniet ik van me rust door nieuwe dingen te leren/lezen wat ik leuk vind.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:03 schreef Topspin het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je dat gevoel dat helemaal niets moet maar alles mag?
En hoelang kun je genieten van de rust in dat moment? Ik heb momenten van rust maar die momenten duren vaak niet langer dan 30 minuten want dan ga ik vanzelf weer op zoek naar iets om op te zoeken. NIet eens werk-gerelateerd direct, kan met vrije tijd te maken hebben of zomaar een zinloze zondag.
The history channel heb ik nog niet gezien maar er wordt idd veel gesproken over een mogelijke poleshift ... Velen spreken ook van een nieuwe Aarde, en als dat iets te letterlijk wordt ... Er bestaan zelfs landkaarten van hoe de wereld er zal uitzien na de grote veranderingen ...quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:42 schreef onlogisch het volgende:
Normaal sta ik altijd zeer sceptisch tegenover "het einde van de wereld" Nu overigens nog steeds. In mijn 27jarig bestaan zou de aarde immers al 3 keer zijn vergaan. Maar na het zien van die docu van the history channel kwam er toch wel een barstje in mijn "zekerheid".
Ik vind het typisch dat zoveel dingen te herleiden zijn naar 2012 21 december. Maarja, misschien als je iets wilt geloven gaan je ogen makkelijker open voor zo'n datum misschien
Het enige wat me wel enigsinds verontrust is die pool verschuiving. Een paar posts hierboven werd dat afgedaan als "onmogelijk" "dom om te geloven" etc. etc.
Dat vind ik frapant, dat mensen dat zomaar durven te zeggen. It happened before, and it will happen again. En het toeval wilt dat 2012 aan het einde van de cyclus van 25.800 jaar zit.
Er rest ons maar 1 ding, en da's gewoon 21 december 2012 afwachten
quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
The history channel heb ik nog niet gezien maar er wordt idd veel gesproken over een mogelijke poleshift ... Velen spreken ook van een nieuwe Aarde, en als dat iets te letterlijk wordt ... Er bestaan zelfs landkaarten van hoe de wereld er zal uitzien na de grote veranderingen ...
Tevens wordt er gezegd dat dit een mogelijke uitkomst van de toekomst is, niet alles staat vast.
Ik denk dat je wat dingen bij elkaar haalt die geen verband hebben. Die cyclus van ongeveer 25.800 jaar (dus de kans dat deze precies op 21 dec 2012 zijn rondje heeft gelopen is hoogst onwaarschijnlijk) heeft niets met een eventuele poleshift te maken.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:42 schreef onlogisch het volgende:
Het enige wat me wel enigsinds verontrust is die pool verschuiving. Een paar posts hierboven werd dat afgedaan als "onmogelijk" "dom om te geloven" etc. etc.
Dat vind ik frapant, dat mensen dat zomaar durven te zeggen. It happened before, and it will happen again. En het toeval wilt dat 2012 aan het einde van de cyclus van 25.800 jaar zit.
Ik denk dat we in sommige opzichten juist minder agressief zijn geworden. In de jaren 50 en daarna waren juis enorm veel rellen ook in amsterdam enzo. Dat zie je nu veel minder. Daarnaast wat is 50 jaar nou als je kijkt naar de geschiedenis van de mens. In de middeleeuwen en in gebieden waar vikingen kwamen ging het er nou niet echt rustig aan toe. Moorden, plunderen en verkrachten waren aan de orde van de dag. Ook als je kijkt naar die gevechten tussen slaven en leeuwen of andere slaven waar heel veel mensen naar kwamen kijken in de tijd van de romeinen laat zien dat we nu wel beschaafder zijn geworden.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:35 schreef Topspin het volgende:
[..]
Dat van die agressie is altijd geweest in de moderne maatschappij. Gejaagd en allemaal opgefokt omdat er altijd een tijdslimiet aan een handeling hangt. Vroeger in de jaren 50 was het volgens mij een stuk rustiger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |