abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:25:51 #171
230727 sjoep
a new day!
pi_67219286
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:10 schreef Topspin het volgende:
Weet verder geen connectie met 2012 te maken behalve dat de zon misschien anders gaat schijnen door een andere stand in de kosmos, waardoor ik me in de zomer zoveel kan opladen dat ik de hele winter vooruit kan
Nou, als je het hele verhaal over die cycli van 26.000 jaar bekijkt, en dan de uitleg van de mayakalender enzo, dan is het op zich wel logisch dat het allemaal steeds sneller en erger wordt.
Ook de agressie van mensen lijkt steeds heftiger te worden.

Van de andere kant gaat mijn "kruin" steeds verder open, dus da's ook positief. Lastig daarbij is dat er nogal veel en vaak wat aan m'n "antennes" hangt, waar ik me niet altijd meteen bewust van ben
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
pi_67219656
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:25 schreef sjoep het volgende:

[..]

Nou, als je het hele verhaal over die cycli van 26.000 jaar bekijkt, en dan de uitleg van de mayakalender enzo, dan is het op zich wel logisch dat het allemaal steeds sneller en erger wordt.
Ook de agressie van mensen lijkt steeds heftiger te worden.

Van de andere kant gaat mijn "kruin" steeds verder open, dus da's ook positief. Lastig daarbij is dat er nogal veel en vaak wat aan m'n "antennes" hangt, waar ik me niet altijd meteen bewust van ben
Dat van die agressie is altijd geweest in de moderne maatschappij. Gejaagd en allemaal opgefokt omdat er altijd een tijdslimiet aan een handeling hangt. Vroeger in de jaren 50 was het volgens mij een stuk rustiger. Alsnog op straat zie ik genoeg mensen die overkomen alsof het allemaal relaxed is zoals het is. Vraag me dan wel af of het bij die 70 procent van al andere mensen die jagen in het verkeer, winkel, gezien en nog meer ooit anders zal zijn. De maatschappij die ook niet bepaald minder gaat verlangen van de mens, meer werk afhandelen in minder tijd omdat de kosten gedrukt moeten worden en ga zo door. Prestatie gerichtheid werkt niet bepaald bij aan een relaxt bestaan Dan zou de hele maatschappij moeten veranderen ook.

Nu in de lente zie ik er dan zelf ook uit alsof ik strak sta van de impulsen dus zo relaxed kom ik ook niet over, de wereld lijkt dan wel mooier.

De film "the time machine" waar iedereen lekker relaxed ligt te rusten op een grasveld lijkt me dan geen reeel beeld over de toekomst, mensen die zo rustig zijn dat ze anderen niet meer helpen wanneer ze in nood zijn.

Denk dus ook dat de informatie die naar voren komt in hoeveelheid gaat toenemen. Steeds meer nieuwe informatie dus steeds minder rust. Overal online en up to date wat vrienden uitspoken. Overal bereikbaar en overal het nieuws te lezen of te zien. Overal, overal overal. Kijk eens terug naar 20 jaar geleden toen er amper informatie te krijgen was.

Denk dus echt dat informatie die mensen te verwerken hebben ook bijdraagt aan het proces. Tenzij je in een klooster gaat zitten als mens zijnde en niets meemaakt van de wereld.

Overigens van die antennes merk ik ook, merk negatieve energie van anderen ook op. Mensen steken me aan als ze depressief, opgefokt of wat anders zijn. Een positieve sfeer kan me doen opliften. Maar antennes staan wijd open vaker hier, het sfeertje dat heerst en vervolgens dat ik zelf meegesleurt wordt in die sfeer en dan kan 1 persoon bij de kassa in de winkel er even voor zorgen dat ik in een negatieve vibration ga hangen. Gebeurt dat vaker op een dag en zie ik zulke mensen langer dan een paar uur dan raak ik al helemaal infected.
Genieten is toegestaan!!!
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:46:29 #173
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_67222827
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:35 schreef Topspin het volgende:

[..]

Op een gegeven moment kan het je lukken op informatie op record tempo te verwerken en er achter te komen dat je niets meer moet doen.

Gewoon klaar.

Dit overkomt me steeds vaker, alle dagelijkse taken lijken zo simpel. Op me werk ben ik regelmatig om 16.00 al klaar ipv 17.30

Nu ook weer. Ergens in mijn achterhoofd heb ik het gevoel dat ik iets nog moet doen. Iets nog moet afmaken. Maar alles is al klaar ! Echt alles, ik moet niets momenteel. Weetje hoe lekker dat gevoel is!
pi_67223535
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:46 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Op een gegeven moment kan het je lukken op informatie op record tempo te verwerken en er achter te komen dat je niets meer moet doen.

Gewoon klaar.

Dit overkomt me steeds vaker, alle dagelijkse taken lijken zo simpel. Op me werk ben ik regelmatig om 16.00 al klaar ipv 17.30

Nu ook weer. Ergens in mijn achterhoofd heb ik het gevoel dat ik iets nog moet doen. Iets nog moet afmaken. Maar alles is al klaar ! Echt alles, ik moet niets momenteel. Weetje hoe lekker dat gevoel is!
Hoe vaak heb je dat gevoel dat helemaal niets moet maar alles mag?

En hoelang kun je genieten van de rust in dat moment? Ik heb momenten van rust maar die momenten duren vaak niet langer dan 30 minuten want dan ga ik vanzelf weer op zoek naar iets om op te zoeken. NIet eens werk-gerelateerd direct, kan met vrije tijd te maken hebben of zomaar een zinloze zondag.
Genieten is toegestaan!!!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 01:03:02 #175
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_67227248
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:03 schreef Topspin het volgende:

[..]

Hoe vaak heb je dat gevoel dat helemaal niets moet maar alles mag?

En hoelang kun je genieten van de rust in dat moment? Ik heb momenten van rust maar die momenten duren vaak niet langer dan 30 minuten want dan ga ik vanzelf weer op zoek naar iets om op te zoeken. NIet eens werk-gerelateerd direct, kan met vrije tijd te maken hebben of zomaar een zinloze zondag.
Dat gevoel heb ik steeds vaker. Alleen geniet ik van me rust door nieuwe dingen te leren/lezen wat ik leuk vind.
Ik kan bv niet meer dan een uur tv kijken voor ik me helemaal dood verveel
  Moderator donderdag 14 mei 2009 @ 20:42:39 #176
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_69029512
Normaal sta ik altijd zeer sceptisch tegenover "het einde van de wereld" Nu overigens nog steeds. In mijn 27jarig bestaan zou de aarde immers al 3 keer zijn vergaan. Maar na het zien van die docu van the history channel kwam er toch wel een barstje in mijn "zekerheid".

Ik vind het typisch dat zoveel dingen te herleiden zijn naar 2012 21 december. Maarja, misschien als je iets wilt geloven gaan je ogen makkelijker open voor zo'n datum misschien

Het enige wat me wel enigsinds verontrust is die pool verschuiving. Een paar posts hierboven werd dat afgedaan als "onmogelijk" "dom om te geloven" etc. etc.

Dat vind ik frapant, dat mensen dat zomaar durven te zeggen. It happened before, and it will happen again. En het toeval wilt dat 2012 aan het einde van de cyclus van 25.800 jaar zit.

Er rest ons maar 1 ding, en da's gewoon 21 december 2012 afwachten
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_69030629
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:42 schreef onlogisch het volgende:
Normaal sta ik altijd zeer sceptisch tegenover "het einde van de wereld" Nu overigens nog steeds. In mijn 27jarig bestaan zou de aarde immers al 3 keer zijn vergaan. Maar na het zien van die docu van the history channel kwam er toch wel een barstje in mijn "zekerheid".

Ik vind het typisch dat zoveel dingen te herleiden zijn naar 2012 21 december. Maarja, misschien als je iets wilt geloven gaan je ogen makkelijker open voor zo'n datum misschien

Het enige wat me wel enigsinds verontrust is die pool verschuiving. Een paar posts hierboven werd dat afgedaan als "onmogelijk" "dom om te geloven" etc. etc.

Dat vind ik frapant, dat mensen dat zomaar durven te zeggen. It happened before, and it will happen again. En het toeval wilt dat 2012 aan het einde van de cyclus van 25.800 jaar zit.

Er rest ons maar 1 ding, en da's gewoon 21 december 2012 afwachten
The history channel heb ik nog niet gezien maar er wordt idd veel gesproken over een mogelijke poleshift ... Velen spreken ook van een nieuwe Aarde, en als dat iets te letterlijk wordt ... Er bestaan zelfs landkaarten van hoe de wereld er zal uitzien na de grote veranderingen ...
Tevens wordt er gezegd dat dit een mogelijke uitkomst van de toekomst is, niet alles staat vast.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator donderdag 14 mei 2009 @ 21:21:30 #178
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_69031432
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

The history channel heb ik nog niet gezien maar er wordt idd veel gesproken over een mogelijke poleshift ... Velen spreken ook van een nieuwe Aarde, en als dat iets te letterlijk wordt ... Er bestaan zelfs landkaarten van hoe de wereld er zal uitzien na de grote veranderingen ...
Tevens wordt er gezegd dat dit een mogelijke uitkomst van de toekomst is, niet alles staat vast.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_69047382
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:42 schreef onlogisch het volgende:

Ik denk dat je wat dingen bij elkaar haalt die geen verband hebben. Die cyclus van ongeveer 25.800 jaar (dus de kans dat deze precies op 21 dec 2012 zijn rondje heeft gelopen is hoogst onwaarschijnlijk) heeft niets met een eventuele poleshift te maken.
Ook wil ik even duidelijk maken dat als we een poleshift krijgen, dit te maken heeft met het varieren van het magnetisch veld, zodat het magnetisch noorden/zuiden daadwerkelijk kan veranderen. Dit is al talloze keren gebeurd in de geschiedenis en zal zeker vaker gebeuren. Dit in tegenstelling tot het daadwerkelijk omklappen van de draaias van de aarde, iets wat mogelijk ooit gebeurt is, maar waarvoor weinig bewijs is (wel is bekend dat deze as langzaam wegloopt, maar dan met een snelheid van nog geen 1 graad per 1.000.000 jaar en niet altijd in een richting, dus soms wordt dezelfde weg ook weer terug gelopen, waardoor het resultaat netto 0 is.)

Dus ervan uitgaande dat je praat over het omvallen van het magnetisch veld, dan heeft die 25.800 jaars cyclus er niets mee te maken. De laatste bekende omwisseling dateert zo'n 780.000 jaar terug. Sinds die tijd is er geen omwisseling geweest, terwijl er toch al 30 cycli van 25.800 jaar verstreken zijn in die periode.
Verder is er over de frequentie van die omwisselingen niets te zeggen, tot nu toe zijn ze allemaal puur toevallig opgetreden, er is geen patroon te zien.

Zeggen dat er 1 aan zit te komen is een voorspelling met een redelijke zekerheid, echter over het tijdstip is werkelijk niets te zeggen. Zeggen dat er al 780.000 jaar verstreken zijn en we dus steeds dichterbij komen is niet juist, want er zijn periodes van tientallen miljoenen jaren geweest waarin geen wisseling optrad (bijvoorbeeld van 120 tot 80 miljoen jaar geleden)

Kijkend naar de afname van het tweepolig magnetisch veld op aarde, blijkt dat als het blijft afnemen zoals het nu gaat, we over 1.000 tot 2.000 jaar een omgewisseld tweepolig magnetisch veld hebben. Om binnen minder dan 4 jaar een magnetische omwisseling te krijgen moet er bijzonder veel veranderen, iets wat neit onmogelijk hoeft te zijn, maar dermate afwijkt van de situatie nu dat er geen zinnige voorspelling te doen valt.
Daar komt nog bij dat aangezien het magnetisch veld van de aarde niet een mooie ideale voorstelling is van een staafmagneet met slechts twee polen (noord en zuid), maar een magnetisch veld is met meerder "magnetische pool-achtige" gebieden, betekent een magnetische poleshift niet meteen een totale omwisseling van het magnetisch veld.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_69181846
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:35 schreef Topspin het volgende:

[..]

Dat van die agressie is altijd geweest in de moderne maatschappij. Gejaagd en allemaal opgefokt omdat er altijd een tijdslimiet aan een handeling hangt. Vroeger in de jaren 50 was het volgens mij een stuk rustiger.

Ik denk dat we in sommige opzichten juist minder agressief zijn geworden. In de jaren 50 en daarna waren juis enorm veel rellen ook in amsterdam enzo. Dat zie je nu veel minder. Daarnaast wat is 50 jaar nou als je kijkt naar de geschiedenis van de mens. In de middeleeuwen en in gebieden waar vikingen kwamen ging het er nou niet echt rustig aan toe. Moorden, plunderen en verkrachten waren aan de orde van de dag. Ook als je kijkt naar die gevechten tussen slaven en leeuwen of andere slaven waar heel veel mensen naar kwamen kijken in de tijd van de romeinen laat zien dat we nu wel beschaafder zijn geworden.

Daarnaast is onze maatschappij een slaperige boel vergeleken met bijvoorbeeld Japan.

Ik denk dat we alleen veel vaker via het nieuws weer horen over agressie tegen busschaffeurs en schietpartijen op scholen. Bijna niemand hoorde waarschijnlijk over de schietpartij op een school in 1764 waarbij 12 mensen om het leven kwamen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')