abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2009 @ 20:03:26 #201
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71261272
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:30 schreef Edwinuss het volgende:
Heb er inmiddels veel dingen over gelezen en ik hoop eigenlijk dat ik het in 2012 ben vergeten
Idd
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:24:57 #202
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71412989
Even terug te komen op de theorie van het "nieuwe bewustzijn " in 2012.
De complot theorieën rijzen de pan uit op fok zou het dan toch zo zijn?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:47:19 #203
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71413748
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:24 schreef Bill_E het volgende:
Even terug te komen op de theorie van het "nieuwe bewustzijn " in 2012.
De complot theorieën rijzen de pan uit op fok zou het dan toch zo zijn?
Nee, het is eerder interessant dat alles wat de samenzweringstheoristen al jaren aan het roepen zijn nu uit aan het komen is, bijvoorbeeld de economische crisis en met een beetje pech ook deze pandemie, zal in ieder geval wel goed gebruikt kunnen worden als excuus voor [whatever], dus theorie wordt praktijk onderhand, als de slechte dingen waar blijken te zijn maar ze dus ook haast ermee krijgen kan je ook wel de uitstap nemen dat het goede eraan ook bestaat en er daar tegen 'gevochten' wordt.

Interessante tijden iig
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:29:54 #204
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71418232
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:47 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee, het is eerder interessant dat alles wat de samenzweringstheoristen al jaren aan het roepen zijn nu uit aan het komen is, bijvoorbeeld de economische crisis en met een beetje pech ook deze pandemie, zal in ieder geval wel goed gebruikt kunnen worden als excuus voor [whatever], dus theorie wordt praktijk onderhand, als de slechte dingen waar blijken te zijn maar ze dus ook haast ermee krijgen kan je ook wel de uitstap nemen dat het goede eraan ook bestaat en er daar tegen 'gevochten' wordt.

Interessante tijden iig
Hoe dan ook steets meer mensen worden zich ervan "bewust" en houden er rekening mee dat het misschien allemaal niet zo ver gezocht is
pi_72056558
Onzin. Er komt sowieso de Laatste Dag aka Dag des Oordeels. Wanneer die zal plaatsvinden weet niemand, behalve Allah c.c. Alleen hij beschikt de kennis daarover.

GreyWolf
  donderdag 20 augustus 2009 @ 23:37:22 #206
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_72059390
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:15 schreef GreyWolf het volgende:
Onzin. Er komt sowieso de Laatste Dag aka Dag des Oordeels. Wanneer die zal plaatsvinden weet niemand, behalve Allah c.c. Alleen hij beschikt de kennis daarover.

GreyWolf
Ik geloof vooral in fysiek bewijs. Al denk ik dat je een troll bent...
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 05:47:09 #207
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72062630
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:37 schreef Bill_E het volgende:
Ik geloof vooral in fysiek bewijs. Al denk ik dat je een troll bent...
Nope. Geen troll, tis een echte boek-wurm

Edit: Het is dus waarschijnlijk z'n oprechte mening. Geen getroll.

[ Bericht 6% gewijzigd door R0N1N op 21-08-2009 05:52:30 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:11:35 #208
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_72064783
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:15 schreef GreyWolf het volgende:

GreyWolf
Twijfelachtig. Als ik dan toch moet kiezen tussen dogma (religie) en dit bij elkaar geraapt zooitje speculatie dan maar speculatie, wat mij betreft.
Vrijheid
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:30:54 #209
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72065215
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:11 schreef jogy het volgende:
Twijfelachtig. Als ik dan toch moet kiezen tussen dogma (religie) en dit bij elkaar geraapt zooitje speculatie dan maar speculatie, wat mij betreft.
Correctie:
Als er ook iets een bij elkaar geraapt zooitje speculatie is, dan is het wel religie
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:32:45 #210
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_72065252
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:30 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Correctie:
Als er ook iets een bij elkaar geraapt zooitje speculatie is, dan is het wel religie
Speculatie en bewuste misleiding zijn twee verschillende dingen, dat men speculeert over de dogma in kwestie is dan wel weer zo .
Vrijheid
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:09:24 #211
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72066105
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:32 schreef jogy het volgende:
Speculatie en bewuste misleiding zijn twee verschillende dingen, dat men speculeert over de dogma in kwestie is dan wel weer zo .
Ja, maar ... de meeste 'volgelingen' doen niet aan bewuste misleiding, die laten zich misleiden.
Zij die het bewust deden, dat waren de 'oprichters' (of 'oplichters', wat je wilt)
  FOK!fossiel vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:46:29 #212
8443 cptmarco
it's captain...
pi_72078138
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:46 schreef cptmarco het volgende:
of 2012 wordt een self fulfilling prophecy...
In dat licht is het natuurlijk zeker zo interessant dat de 2012-film van Ronald Emmerich een rampenfilm is

En als de verdeeldheid binnen de theorieën blijft bestaan tot aan 2012, dan wordt het een bizarre prophecy
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_72159139
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:54 schreef Nee het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
De volledige documentaire. Gaat over singulariteit, kortgezegd: Elke uitvinding op wetenschappelijk, technologisch of maatschappelijk niveau stimuleert nieuwe inzichten waardoor de mens 'bewuster' wordt. Dit proces verloopt niet in een lineaire lijn omhoog, maar gaat steeds sneller. Verandering die zich normaal gesproken voordoen in 200 jaar, zal in toekomst in één dag gebeuren. Elke verandering accelereert een nieuwe verandering. Voorbeeldje: De uitvinding van een krachtige CPU zorgt ervoor dat wetenschappers in de quantumfysica complexere berekeningen kunnen uitvoeren waardoor er weer nieuwe inzichten verkregen worden. Een mogelijke revolutie in Iran zorgt voor een culturele en sociale verandering binnen een maatschappij, wat ook weer nieuwe vernaderingen stimuleert...

Het is inderdaad zo dat we de aflopen eeuw enorm vooruit zijn gegaan op alle gebieden, mij valt op dat vooral de laatste 10 jaar super snel gaan, met name de opkomst van internet. Het is verbazingwekkend hoe snel mensen gewend raken aan nieuwe uitvindingen. Tegenwoordig is al heel normaal dat we GPS, telefonie, internet, e-mail, agenda, fotocamara in één mobiel apparaat bij ons dragen. Terwijl het eigenlijk bizar is hoe snel alles gegaan is. Dit zal in de toekomst alleen nog maar sneller gaan, en dan heeft zeker weten consequenties voor het menselijke (collectief) bewustzijn. 2012 kan zomaar zo'n moment zijn van absolute singulariteit waarin we een shift mee maken in het bewustzijn. (alhoewel dat misschien nog net iets te vroeg is)
Technologie van nu is vele malen versplinterd dan technologie van toen. Er zijn als het ware meer zijtakken bijgekomen met als gevolg dat er regelmatig nieuwe uitvindingen gedaan worden. Er zijn mijns inziens geen zeer nieuwe uitvindingen gedaan afgelopen 40 jaar, met uitzondering van internet. De telefoon bestond al, de fotocamera ook, combineer deze met behulp van de nieuwste technologieën en je krijgt een nieuw apparaat, maar geen echte nieuwe uitvinding. Je zou het dan eerder moeten abstraheren tot een sociologisch-technologisch ontwikkeling: snelle communicatie d.m.v. techniek, overal en altijd wat weer gevolgen heeft voor de intermenselijke communicatie.
pi_73014472
Trapje omhoog!

Iemand nog mooie 2012 theorien?
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:34:11 #216
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73017499
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:32 schreef Trippii het volgende:
Iemand nog mooie 2012 theorien?
Waarom geen lelijke, gewelddadige en/of dramatische ?

Bij deze voorspel ik dat de aanloop naar 21 dec. 2012 gepaard zal gaan met lege schappen in de supermarkt, en overvolle wegen. Er zal tussen nu en d.d. een verhoogd aantal zelfmoorden zijn, wellicht zelfs een groeiend aantal in groeps/sekte verband. Iedere scheet van moeder aarde zal het aantal paniek & hartaanvallen sterk doen toenemen & de aandacht vanuit commerciele hoek (Media included) zal toenemen.
  woensdag 23 september 2009 @ 09:26:56 #217
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_73029839
Alles gaat zo hard tegenwoordig, dat het lastig te zeggen is waar we zijn over drie jaar tijd. Verdories. Het is eigenlijk al bijna twee jaar daar we alweer richting 2010 gaan. De tijd gaat hard.
Persoonlijk denk ik dat alles vrij subtiel zal zijn, als er echt iets zou moeten omschakelen omdat het 2012 gaat worden.
Wellicht zijn de veranderingen dan ook niet globaal, maar juist heel erg individueel. Gewoon eigenlijk zoals het tot heden altijd al gebeurt.
Iedereen leeft zijn of haar eigen ding... waarom moet opeens de hele planeet pro comforma mee buigen met een of ander "dawn of a new age" idee?
Genoeg mensen die nog lang niet toe zijn aan "een hoger bewustzijn" (wij allemaal als mens nog niet eigenlijk, ben ik van mening) of weet ik wat nog meer. Die zijn nog met een heel proces bezig.
Allemaal zitten we op een andere trede van de ladder en allen zijn we nog lang niet boven of misschien zelfs in de buurt van de hoogste treden.
Mensen zoeken altijd een uitvlucht of hopen op een soort van "system reset" om met een schone lei te kunnen beginnen alsof er niets gebeurt is en alles maar vergeven word. Maar of je zo daadwerkelijk leert en groeit? Ik denk het niet.
Nee, het leven gaat gewoon door in 2012 als je het mij vraagt. Maar we zullen het gaan zien!
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:10 schreef jogy het volgende:
Ok ok, nakend. In een weiland. Waar het 365 dagen per jaar zomer is.
Daar zeg ik geen nee tegen, op een enkele voorwaarde: het gras blijft magisch genoeg vers en groeit snel weer terug! Zeker handig als je graseters op het weiland hebt lopen.
(Ik neem aan dat we in die situatie niet alleen mensen hebben lopen op dat weiland.)
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:09 schreef Bastard het volgende:
* Bastard om zich heen kijkt en dat wel prima vind, kleding.
Yup. Er zijn genoeg mensen / leeftijdsgroepen die ik absoluut niet naakt wil zien eigenlijk.
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 18:44 schreef Bill_E het volgende:
Hier ben ik het zeker niet mee eens! dan hebben bacteriën bv ook een ziel?
Nou, als je bedenkt dat iedere cel ook een soort van bewust is en tevens bewust van al haar meden cellen. Ja.
Maar je hebt ook zoiets als groeps zielen.
Persoonlijk vind ik het maar een moeilijke kwestie en al helemaal het voorstellen er van.
Ik kijk meer naar het idee van een algemene levens energie / bewustzijn met dit soort dingen.
De fysieke vorm en staat bepaalt het individualisme naar mijn idee.
(Een mens is vrij complex en individueel versus bijvoorbeeld een vlieg. I could be wrong though.)
pi_73030052
Hoe ik het eventueel zie, is dat we vanaf 2012 naar een "einde" toe gaan zoals omschreven hier http://www.exitmundi.nl/suicide.htm

We merken nu al (vind ik persoonlijk) dat mensen vinden dat alles te snel gaat, dat ze niet uit het leven halen wat ze eruit willen halen. Een stap vooruit zou dus inderdaad zijn om onszelf te "verbeteren" al dan niet op biomechanisch vlak.

(van de site www.exitmundi.nl erg goede, informatieve, entertainende site met serieuze scenario's op een heldere manier uitgelegd )

in het kader van de "originele" 2012 therorie > http://www.exitmundi.nl/Maya.htm
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73033082
btw the sacred calendar van de Maya's eindigt op 28/10/2011
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_73033223
Volgens Drunvalo Melchizedek hebben de Mayas zelf nu voor de eerste keer hierover gesproken. Zij zeggen dat het tussen oktober 2007 en 2015 een "window of time" is en dat we ergens in deze periode van dualiteitsbewustzijn naar eenheidsbewustzijn gaan. Ze zeggen ook dat dit een cyclus is die al meerdere keren hier op aarde is voorgekomen. De laatste keer zijn er miljoenen mensen dood gegaan vanwege angst omdat je zo'n 30 uur geen licht meer ziet en dus eigenlijk blind bent, maar dit is dus maar tijdelijk. Ook kan je heel ergens anders terecht komen waar de temperatuur heel koud of warm is. Je kan hier dus in principe wel doorheen (de Mayas lukten dit ook). Belangrijk is om vanuit je hart te leven.

Dit is een hele beknopte samenvatting van een meer dan 2 uur durende seminar die te vinden is op youtube.

Bron: The Maya Of Eternal Time - Drunvalo Melchizedek 2009
Always keep an open mind and a compassionate heart
  woensdag 23 september 2009 @ 19:23:20 #221
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73046727
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:36 schreef Dragorius het volgende:
Hoe ik het eventueel zie, is dat we vanaf 2012 naar een "einde" toe gaan zoals omschreven hier http://www.exitmundi.nl/suicide.htm

We merken nu al (vind ik persoonlijk) dat mensen vinden dat alles te snel gaat, dat ze niet uit het leven halen wat ze eruit willen halen. Een stap vooruit zou dus inderdaad zijn om onszelf te "verbeteren" al dan niet op biomechanisch vlak.

(van de site www.exitmundi.nl erg goede, informatieve, entertainende site met serieuze scenario's op een heldere manier uitgelegd )

in het kader van de "originele" 2012 therorie > http://www.exitmundi.nl/Maya.htm
Los van 2012 kan ik me wel vinden in dat "suicide" verhaal. Hoewel ik het jammer vind dat 'ie aan 1 ding voorbij lijkt te gaan. Je bent al lang dood !!! Die paarse zelfbewuste rookwolk, zegmaar is artificieel. Een kopie. De originele stoffelijke 'ik' is (gaat) nog steeds hartstikke dood. Alles maar dan ook alles aan het menselijk lichaam is te vervangen, maar NIET de hersenen (zonderde dood van het 'individu').

'Jij' zult dus nooit het eeuwige leven hebben. Hooguit je 'kopie' (of kloon)
Doodgaan is dan dus een kwestie van "been there, done that"

& "All the time of the Universe" is ook slechts een 'oogwenk' voor de werkelijk onsterfelijken

Voor het verkennen van het Universum heb je dus ook NIET -alle- tijd ! (zoals de schrijver beweert)
& als je het geheel verkend hebt, is er wel degelijk iets om naar uit te zien ... het einde ervan ! & what's next ?

Dus die 'filosofie' mag nog wel wat bijgeschaafd worden
pi_73051203
exitmundi/suicide ... sorry maar wat een nonsense ...
Je hebt er voor gekozen om naar hier te komen, en niet om je eigen het leven te ontnemen. Waarom zouden er zovele miljarden zielen naar hier getrokken zijn ? Toch niet voor een mass-suicide show ?

En precies of robot-worden is het summum van onze evolutie ? No thx

En alles is te vervangen behalve onze hersenen ? Onze ziel/spirit is niet gelijk aan onze hersenen/gedachten. "Everything that is created has consciousness"

En onsterfelijkheid gelijk aan verveling ? Klinkt als een puur product van materialisme, typisch voor onze aardse wereld hier. Net zoals het begrip "tijd" ... hierbuiten bestaat tijd niet.
En waarom verveling als bijv. je spirit zich kan facetteren en verschillende levensvormen tegelijkertijd kan beleven ? en niet alleen hier op Aarde.
Alles heeft een bedoeling/een functie ... alleen beseffen onze hersenen het niet, maar onze spirit wel.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 23 september 2009 @ 22:11:56 #223
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73053442

Waar heb ik het over een 'ziel' ???
Ik heb het over het individu. de persoon.
Ik kan je bloed, lever, nieren, hart etc. vervangen zonder dat je dood gaat. Je hersenen zijn niet te "vervangen" want dan ben je dood. Daar gaat het om.

Of ik met het vervangen van b.v. je hart een stukje 'ziel' verwijder en wellicht er een stukje 'donor' ziel voor terug plaats is een héééle andere discussie. en ... Hoezo "... created"

Mijn "maker" is m'n moeder
pi_73055194
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:34 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Waarom geen lelijke, gewelddadige en/of dramatische ?

Bij deze voorspel ik dat de aanloop naar 21 dec. 2012 gepaard zal gaan met lege schappen in de supermarkt, en overvolle wegen.
Klinkt als m'n vakantie in Frankrijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 24 september 2009 @ 06:50:22 #225
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_73059873
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:24 schreef UncleScorp het volgende:
exitmundi/suicide ... sorry maar wat een nonsense ...
Je hebt er voor gekozen om naar hier te komen, en niet om je eigen het leven te ontnemen. Waarom zouden er zovele miljarden zielen naar hier getrokken zijn ? Toch niet voor een mass-suicide show ?

En precies of robot-worden is het summum van onze evolutie ? No thx

En alles is te vervangen behalve onze hersenen ? Onze ziel/spirit is niet gelijk aan onze hersenen/gedachten. "Everything that is created has consciousness"

En onsterfelijkheid gelijk aan verveling ? Klinkt als een puur product van materialisme, typisch voor onze aardse wereld hier. Net zoals het begrip "tijd" ... hierbuiten bestaat tijd niet.
En waarom verveling als bijv. je spirit zich kan facetteren en verschillende levensvormen tegelijkertijd kan beleven ? en niet alleen hier op Aarde.
Alles heeft een bedoeling/een functie ... alleen beseffen onze hersenen het niet, maar onze spirit wel.
robocop , gelukkig word het entertainment genoemd .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_73060316
Ja bedankt he. Ik plaats verdorie een eerlijke open post m.b.t. spiritualiteit en hoppa, meteen is het "onzin" en heb ik het fout en is het enkel en alleen maar entertainment.

Mr. Prolapse 2009
  donderdag 24 september 2009 @ 12:21:56 #227
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73065860
quote:
Op donderdag 24 september 2009 08:18 schreef Dragorius het volgende:
Ja bedankt he. Ik plaats verdorie een eerlijke open post m.b.t. spiritualiteit en hoppa, meteen is het "onzin" en heb ik het fout en is het enkel en alleen maar entertainment.

Welk deel heeft met "spiritualiteit" te maken dan ? het is namelijk vooral een "materialistisch" verhaal
Nou zal ik het niet als "onzin" afdoen "want blabla aaname, aaname" & al helemaal niet associeren met entertainment a la "robocop", want dan heb je het werkelijk niet gelezen en/of begrepen.

Het is onze onvermijdelijke toekomst !

deze eeuw, zal te boek gaan als de LAATSTE eeuw van natuurlijke evolutie voor de mens. Like it or not ! (I do NOT btw)

Cyborgs a la "robocop" is het begin, niet het eind resultaat. Sowieso een slecht voorbeeld, omdat deze bedoeld was als Robot met een brein als processor. Dat is bull, maar dat de mens (beginnend in deze 21e eeuw) zal veranderen in een genetisch gemanipuleerde cyborg is nagenoeg onvermijdelijk, tenzij we met z'n allen afspreken dat niet te doen (wat niet gaat gebeuren), en zelfs dan zal er ergens in de wereld een geheim militair lab worden opgezet (USA ?) om het toch te doen. Samen met nano technologie worden wij (als we niet oppassen) a la de "Borg". (& wederom: is dat nog maar het begin.)

& vanaf daar gaan we verder... richting die "zelfbewuste paarse rookwolk" (a la "Q" ? ).

Maar goed, niet in 2012 dus
pi_73066058
quote:
Op donderdag 24 september 2009 08:18 schreef Dragorius het volgende:

Ocharme hij is op zijn teentjes getrapt
Het is toch een forum waar iedereen zijn visie mag neerpoten, zoals we al zoveel mogen ondervinden hebben in het verleden
pi_73067391
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ocharme hij is op zijn teentjes getrapt
Het is toch een forum waar iedereen zijn visie mag neerpoten, zoals we al zoveel mogen ondervinden hebben in het verleden
Achja, de grootste drogreden van allemaal, wel zeuren in feedback als er commentaar is maar als ik een keer een eerlijke visie geef er wel bovenop duiken? Dit is toch mijn "visie" op 2012? En spiritueel zat, als we het materiele boven het spirituele gaan verkiezen verloochenen we een belangrijk deel van ons bestaan.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 24 september 2009 @ 14:50:09 #230
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73070143
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:15 schreef Dragorius het volgende:
Achja, de grootste drogreden van allemaal, wel zeuren in feedback als er commentaar is maar als ik een keer een eerlijke visie geef er wel bovenop duiken? Dit is toch mijn "visie" op 2012? En spiritueel zat, als we het materiele boven het spirituele gaan verkiezen verloochenen we een belangrijk deel van ons bestaan.
& ik dacht nog wel dat je gewoon de verongelijkte sarcast zat te zijn/spelen in je vorige post

Hoezo "visie op 2012" ??? Verwacht je soms dat we "spirituele perfectie" bereiken, en dan massaal zelfmoord gaan plegen ? ofzoiets ?

Dat laatste (over spirit boven materie) ben ik volledig met je eens, maar het "suicide" verhaal waar je mee kwam bevat werkelijk weinig "spiritueels", dus mijn vraag blijft staan !
pi_73070184
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:50 schreef R0N1N het volgende:

[..]

& ik dacht nog wel dat je gewoon de verongelijkte sarcast zat te zijn/spelen in je vorige post

Hoezo "visie op 2012" ??? Verwacht je soms dat we "spirituele perfectie" bereiken, en dan massaal zelfmoord gaan plegen ? ofzoiets ?

Dat laatste (over spirit boven materie) ben ik volledig met je eens, maar het "suicide" verhaal waar je mee kwam bevat werkelijk weinig "spiritueels", dus mijn vraag blijft staan !
Het staat er toch? Men gaat het spirituele nog verder verloochenen en stort zich op het materiele, het stoffelijke. Daardoor komen we juist in die negatieve spiraal terecht met als dieptepunt de algehele suicide.

Zonder spiritualiteit namelijk geen balans
Mr. Prolapse 2009
pi_73070674
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:15 schreef Dragorius het volgende:
Btw ik geef geen kritiek op je persoonlijke commentaar in jouw post, maar wel op die site exitmundi/suicide ... tenzij jij die pagina geschreven hebt ... alhoewel dan zou je hier niet meer zitten vaneigens
Dan had Ron1n meer reden tot klagen
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:36 schreef Dragorius het volgende:
Je zei zelf in je post dat het een entertainende site was , wss daarom dat Summers dit aanhaalde
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:51 schreef Dragorius het volgende:
Het staat er toch? Men gaat het spirituele nog verder verloochenen en stort zich op het materiele, het stoffelijke. Daardoor komen we juist in die negatieve spiraal terecht met als dieptepunt de algehele suicide.

Zonder spiritualiteit namelijk geen balans
Dan vind ik die site redelijk onduidelijk overkomen ...
pi_73070777
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Btw ik geef geen kritiek op je persoonlijke commentaar in jouw post, maar wel op die site exitmundi/suicide ... tenzij jij die pagina geschreven hebt ... alhoewel dan zou je hier niet meer zitten vaneigens
Dan had Ron1n meer reden tot klagen
[..]

Je zei zelf in je post dat het een entertainende site was , wss daarom dat Summers dit aanhaalde
[..]

Dan vind ik die site redelijk onduidelijk overkomen ...
Als het inderdaad zo bedoeld was, dan mijn excuses Maar je moet ook begrijpen dat het op mij nogal "beledigend" overkwam alsof mijn mening omtrent 2012 niet meer dan een grapje was En het is niet enkel entertainend, het is in de hoofdmoot informerend. Maar met een luchtig geschreven geheel

Neuh, de site legt zelf de link naar spiritualiteit niet, daarom probeerde ik het in eigen woorden aan te geven. Als we het spirituele gaan verwaarlozen, is de balans weg. En dan raken we in het materiele verval.
Mr. Prolapse 2009
pi_73071003
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:11 schreef Dragorius het volgende:
Als het inderdaad zo bedoeld was, dan mijn excuses Maar je moet ook begrijpen dat het op mij nogal "beledigend" overkwam alsof mijn mening omtrent 2012 niet meer dan een grapje was En het is niet enkel entertainend, het is in de hoofdmoot informerend. Maar met een luchtig geschreven geheel

Neuh, de site legt zelf de link naar spiritualiteit niet, daarom probeerde ik het in eigen woorden aan te geven. Als we het spirituele gaan verwaarlozen, is de balans weg. En dan raken we in het materiele verval.
Dan ook excuses mijnentwege ...
Maar een artikel over mass-suicide kwam bij mij nogal direct nonsense-achtig over. Zoiets kan toch echt de bedoeling van het leven niet zijn
pi_73071078
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Dan ook excuses mijnentwege ...
Maar een artikel over mass-suicide kwam bij mij nogal direct nonsense-achtig over. Zoiets kan toch echt de bedoeling van het leven niet zijn
Nee dat is ook niet de bedoeling van het leven. En daar komt dus spiritualiteit om de hoek kijken Als we dat verwaarlozen, wegwuiven en ons enkel op het materiele gaan storten, komen we dus uit bij die theorie (volgens mij dan ) en kennen we enkel nog een destructieve aard.
Mr. Prolapse 2009
pi_73071504
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:20 schreef Dragorius het volgende:
Nee dat is ook niet de bedoeling van het leven. En daar komt dus spiritualiteit om de hoek kijken Als we dat verwaarlozen, wegwuiven en ons enkel op het materiele gaan storten, komen we dus uit bij die theorie (volgens mij dan ) en kennen we enkel nog een destructieve aard.
Om tot een destructieve aard te komen moeten we het zover zelfs niet zoeken ... kijk maar es naar het nieuws ... destructie alom
pi_73071613
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Om tot een destructieve aard te komen moeten we het zover zelfs niet zoeken ... kijk maar es naar het nieuws ... destructie alom
Klopt, klopt, maar nu is de balans er nog.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 24 september 2009 @ 16:38:45 #238
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73073565
Ja, dat Mass suicide gedeelte ben ik het ook niet (geheel) mee eens, vooral de redenering die daarvoor werd gebruikt klopt niet. Zoals ik al aangaf.

Nu snap ik in ieder geval wat het spirituele in dit verhaal was (van jouw kant)
Daar ben ik het mee eens zelfs
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:38 schreef Dragorius het volgende:
Klopt, klopt, maar nu is de balans er nog.
Hmmm.... dat ben ik niet met je eens. Volgens mij is die balans juist al een tijdje zoek, en zijn we veel te materialistisch & individualistisch bezig de laatste 'tijd' (lees: eeuwen ) ... en het wordt (vooralsnog) alleen maar erger

Ik help je hopen dat daar in 2012 verandering in komt, maar denk/verwacht 't niet.
  donderdag 24 september 2009 @ 17:58:36 #239
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_73076240
quote:
We will need all our technological know-how to do it. In the long run, we will replace our entire bodies by technology. Already, we replace our teeth and the occasional limb that has gone missing with artificial stuff. In the near future, science expects to invent replacements for our organs. A little later, and we will be able to replace our brain by computer technology. Really! Already, some futures researchers expect that by the year 2050, we will be able to upload our mind into a computer! We will become machines -- and be immortal.
De vergelijking met robocop is vast ver gezocht
pi_73077003
Laat er maar wat gebeuren in 2012, een mentaliteitsverandering of iets in die geest. Het volk dat nu de aarde bewandelt is namelijk echt te dom om te schijten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_73077479
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:58 schreef Summers het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, het gaat mij om het "verdwijnen" van het spirituele waardoor enkel het materiele overblijft.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 24 september 2009 @ 19:44:53 #242
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73079710
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:58 schreef Summers het volgende:
De vergelijking niet. Afdoen als gelijkwaardige fictieve entertainment wel

De vergelijking gaat wel mank op het deel dat Robocop zogezegd is gemaakt als Robot. Het 'brein' wordt hier slecht gebruikt als "Intel Inside [moron outside]". Dat 'ie z'n 'menselijkheid' nog heeft met herinneringen en zelfs een eigen wil, god forbid. Dat was een 'ongewenst side effect'

Terwijl het er in deze juist om gaat om die te behouden, op alle mogelijke manieren. Maar goed, als 'cyborg' issie natuurlijk wel het ultieme voorbeeld. Alhoewel ... vind ik de "Borg" nog beter, in deze (Vanwege het één zijn)
  donderdag 24 september 2009 @ 20:17:50 #243
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73080943
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
Laat er maar wat gebeuren in 2012, een mentaliteitsverandering of iets in die geest. Het volk dat nu de aarde bewandelt is namelijk echt te dom om te schijten.
Das niet waar. Er zijn erbij die hebben het zelfs zo ver ontwikkeld ... die praten poep !

edit:
... of zou het zijn dat ze niet weten dat daar dat andere gat voor bedoeld is ?
  donderdag 24 september 2009 @ 21:52:50 #244
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_73084594
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:44 schreef R0N1N het volgende:

[..]

De vergelijking niet. Afdoen als gelijkwaardige fictieve entertainment wel
het is maar net wat je er zelf van vind , massa zelfmoorden omdat het leven te saai word
en een bewustzijnsgroei via materiele dingen klinken voor mij persoonlijk niet geloofwaardig , kan toch .
Er zijn zoveel scenario´s over de toekomst , dit is er 1 van , je kan niet in alles iets zien .
pi_73084774
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:52 schreef Summers het volgende:

[..]

het is maar net wat je er zelf van vind , massa zelfmoorden omdat het leven te saai word
en een bewustzijnsgroei via materiele dingen klinken voor mij persoonlijk niet geloofwaardig , kan toch .

Het leven wordt niet "saai" .... heb je het wel gelezen?

Dat mag, maar doe het dan niet af als "simpel entertainment" dat doe ik ook niet met bijvoorbeeld orbs...
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 24 september 2009 @ 22:12:04 #246
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_73085290
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:58 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het leven wordt niet "saai" .... heb je het wel gelezen?

Dat mag, maar doe het dan niet af als "simpel entertainment" dat doe ik ook niet met bijvoorbeeld orbs...
Ja ik heb het gelezen en dat haal ik er uit , het heet zelfs` the day we killed ourselves `
laat dat puntenneuken lekker zitten en trek het je niet persoonlijk aan wat iemand anders gelooft .
Ga je ook steigeren als ik in Allah of Jezus christus geloof en dus wat jij als toekomstscenario ziet ook niet
geloofwaardig vind ?
Of ben ik dan wel vrij om te geloven wat ik geloof ?
pi_73085375
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:12 schreef Summers het volgende:

[..]

Ja ik heb het gelezen en dat haal ik er uit , het heet zelfs` the day we killed ourselves `
laat dat puntenneuken lekker zitten en trek het je niet persoonlijk aan wat iemand anders gelooft .
Ga je ook steigeren als ik in Allah of Jezus christus geloof en dus wat jij als toekomstscenario ziet ook niet
geloofwaardig vind ?
Of ben ik dan wel vrij om te geloven wat ik geloof ?
Het gaat me er meer om dat mijn mening afgedaan wordt als goedkoop entertainment
Wat een ander vindt moet een ander weten

Nu weer on-topic

En daarom is die site zo luchtig, ze brengen het fris maar wel met serieuze boodschap
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 24 september 2009 @ 22:23:45 #248
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_73085738
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:14 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het gaat me er meer om dat mijn mening afgedaan wordt als goedkoop entertainment
Wat een ander vindt moet een ander weten

Nu weer on-topic

En daarom is die site zo luchtig, ze brengen het fris maar wel met serieuze boodschap
en ik vind dat .
pi_73085956
Dus mijn mening is goedkoop entertainment...

Laat ook maar. Succes verder allen in dit topic
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 24 september 2009 @ 22:55:14 #250
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73086786
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:52 schreef Summers het volgende:
Er zijn zoveel scenario´s over de toekomst , dit is er 1 van , je kan niet in alles iets zien .
Niet helemaal. Kijk eens om je heen. Het begin is er al.
Waar(mee) het eindigt weet niemand, maar het toekomst beeld van (cy)Borg lookalikes is zo reel als wat. Je mag verder geloven en denken en ervan vinden wat je maar wilt, maar het gaat gebeuren.
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:29 schreef Dragorius het volgende:
Dus mijn mening is goedkoop entertainment...

Laat ook maar. Succes verder allen in dit topic
Uhm... ja

Ik zie dit forum als een vorm van 'entertainment'. Kan me vaak prima vermaken met het lezen en meedoen in allerlei discussies & het is op Internet, dus spot goedkoop. Dus ... ja jouw mening, mijn mening, summers mening, iedereen z'n typwerk alhier tentoon gespreid op Internet is (in zekere zin) een vorm van goedkoop entertainment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')