Iddquote:Op donderdag 2 juli 2009 12:30 schreef Edwinuss het volgende:
Heb er inmiddels veel dingen over gelezen en ik hoop eigenlijk dat ik het in 2012 ben vergeten
Nee, het is eerder interessant dat alles wat de samenzweringstheoristen al jaren aan het roepen zijn nu uit aan het komen is, bijvoorbeeld de economische crisis en met een beetje pech ook deze pandemie, zal in ieder geval wel goed gebruikt kunnen worden als excuus voor [whatever], dus theorie wordt praktijk onderhand, als de slechte dingen waar blijken te zijn maar ze dus ook haast ermee krijgen kan je ook wel de uitstap nemen dat het goede eraan ook bestaat en er daar tegen 'gevochten' wordt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:24 schreef Bill_E het volgende:
Even terug te komen op de theorie van het "nieuwe bewustzijn " in 2012.
De complot theorieën rijzen de pan uit op fokzou het dan toch zo zijn?
Hoe dan ook steets meer mensen worden zich ervan "bewust" en houden er rekening mee dat het misschien allemaal niet zo ver gezocht isquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee, het is eerder interessant dat alles wat de samenzweringstheoristen al jaren aan het roepen zijn nu uit aan het komen is, bijvoorbeeld de economische crisis en met een beetje pech ook deze pandemie, zal in ieder geval wel goed gebruikt kunnen worden als excuus voor [whatever], dus theorie wordt praktijk onderhand, als de slechte dingen waar blijken te zijn maar ze dus ook haast ermee krijgen kan je ook wel de uitstap nemen dat het goede eraan ook bestaat en er daar tegen 'gevochten' wordt.
Interessante tijden iig
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:15 schreef GreyWolf het volgende:
Onzin. Er komt sowieso de Laatste Dag aka Dag des Oordeels. Wanneer die zal plaatsvinden weet niemand, behalve Allah c.c. Alleen hij beschikt de kennis daarover.
GreyWolf
Nope. Geen troll, tis een echte boek-wurmquote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:37 schreef Bill_E het volgende:
Ik geloof vooral in fysiek bewijs. Al denk ik dat je een troll bent...
Twijfelachtig. Als ik dan toch moet kiezen tussen dogma (religie) en dit bij elkaar geraapt zooitje speculatie dan maar speculatie, wat mij betreft.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:15 schreef GreyWolf het volgende:
Onzin. Er komt sowieso de Laatste Dag aka Dag des Oordeels. Wanneer die zal plaatsvinden weet niemand, behalve Allah c.c. Alleen hij beschikt de kennis daarover.
GreyWolf
Correctie:quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:11 schreef jogy het volgende:
Twijfelachtig. Als ik dan toch moet kiezen tussen dogma (religie) en dit bij elkaar geraapt zooitje speculatie dan maar speculatie, wat mij betreft.
Speculatie en bewuste misleiding zijn twee verschillende dingen, dat men speculeert over de dogma in kwestie is dan wel weer zoquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:30 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Correctie:
Als er ook iets een bij elkaar geraapt zooitje speculatie is, dan is het wel religie
Ja, maar ... de meeste 'volgelingen' doen niet aan bewuste misleiding, die laten zich misleiden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:32 schreef jogy het volgende:
Speculatie en bewuste misleiding zijn twee verschillende dingen, dat men speculeert over de dogma in kwestie is dan wel weer zo.
In dat licht is het natuurlijk zeker zo interessant dat de 2012-film van Ronald Emmerich een rampenfilm isquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:46 schreef cptmarco het volgende:
of 2012 wordt een self fulfilling prophecy...
Technologie van nu is vele malen versplinterd dan technologie van toen. Er zijn als het ware meer zijtakken bijgekomen met als gevolg dat er regelmatig nieuwe uitvindingen gedaan worden. Er zijn mijns inziens geen zeer nieuwe uitvindingen gedaan afgelopen 40 jaar, met uitzondering van internet. De telefoon bestond al, de fotocamera ook, combineer deze met behulp van de nieuwste technologieën en je krijgt een nieuw apparaat, maar geen echte nieuwe uitvinding. Je zou het dan eerder moeten abstraheren tot een sociologisch-technologisch ontwikkeling: snelle communicatie d.m.v. techniek, overal en altijd wat weer gevolgen heeft voor de intermenselijke communicatie.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:54 schreef Nee het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
De volledige documentaire. Gaat over singulariteit, kortgezegd: Elke uitvinding op wetenschappelijk, technologisch of maatschappelijk niveau stimuleert nieuwe inzichten waardoor de mens 'bewuster' wordt. Dit proces verloopt niet in een lineaire lijn omhoog, maar gaat steeds sneller. Verandering die zich normaal gesproken voordoen in 200 jaar, zal in toekomst in één dag gebeuren. Elke verandering accelereert een nieuwe verandering. Voorbeeldje: De uitvinding van een krachtige CPU zorgt ervoor dat wetenschappers in de quantumfysica complexere berekeningen kunnen uitvoeren waardoor er weer nieuwe inzichten verkregen worden. Een mogelijke revolutie in Iran zorgt voor een culturele en sociale verandering binnen een maatschappij, wat ook weer nieuwe vernaderingen stimuleert...
Het is inderdaad zo dat we de aflopen eeuw enorm vooruit zijn gegaan op alle gebieden, mij valt op dat vooral de laatste 10 jaar super snel gaan, met name de opkomst van internet. Het is verbazingwekkend hoe snel mensen gewend raken aan nieuwe uitvindingen. Tegenwoordig is al heel normaal dat we GPS, telefonie, internet, e-mail, agenda, fotocamara in één mobiel apparaat bij ons dragen. Terwijl het eigenlijk bizar is hoe snel alles gegaan is. Dit zal in de toekomst alleen nog maar sneller gaan, en dan heeft zeker weten consequenties voor het menselijke (collectief) bewustzijn. 2012 kan zomaar zo'n moment zijn van absolute singulariteit waarin we een shift mee maken in het bewustzijn. (alhoewel dat misschien nog net iets te vroeg is)
Waarom geen lelijke, gewelddadige en/of dramatische ?quote:
Daar zeg ik geen nee tegen, op een enkele voorwaarde: het gras blijft magisch genoeg vers en groeit snel weer terug! Zeker handig als je graseters op het weiland hebt lopen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:10 schreef jogy het volgende:
Ok ok, nakend. In een weiland. Waar het 365 dagen per jaar zomer is.
Yup. Er zijn genoeg mensen / leeftijdsgroepen die ik absoluut niet naakt wil zien eigenlijk.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:09 schreef Bastard het volgende:
* Bastard om zich heen kijkt en dat wel prima vind, kleding.
Nou, als je bedenkt dat iedere cel ook een soort van bewust is en tevens bewust van al haar meden cellen. Ja.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:44 schreef Bill_E het volgende:
Hier ben ik het zeker niet mee eens! dan hebben bacteriën bv ook een ziel?
Los van 2012 kan ik me wel vinden in dat "suicide" verhaal. Hoewel ik het jammer vind dat 'ie aan 1 ding voorbij lijkt te gaan. Je bent al lang dood !!! Die paarse zelfbewuste rookwolk, zegmaar is artificieel. Een kopie. De originele stoffelijke 'ik' is (gaat) nog steeds hartstikke dood. Alles maar dan ook alles aan het menselijk lichaam is te vervangen, maar NIET de hersenen (zonderde dood van het 'individu').quote:Op woensdag 23 september 2009 09:36 schreef Dragorius het volgende:
Hoe ik het eventueel zie, is dat we vanaf 2012 naar een "einde" toe gaan zoals omschreven hier http://www.exitmundi.nl/suicide.htm
We merken nu al (vind ik persoonlijk) dat mensen vinden dat alles te snel gaat, dat ze niet uit het leven halen wat ze eruit willen halen. Een stap vooruit zou dus inderdaad zijn om onszelf te "verbeteren" al dan niet op biomechanisch vlak.
(van de site www.exitmundi.nl erg goede, informatieve, entertainende site met serieuze scenario's op een heldere manier uitgelegd)
in het kader van de "originele" 2012 therorie > http://www.exitmundi.nl/Maya.htm
Klinkt als m'n vakantie in Frankrijk.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:34 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Waarom geen lelijke, gewelddadige en/of dramatische ?![]()
Bij deze voorspel ik dat de aanloop naar 21 dec. 2012 gepaard zal gaan met lege schappen in de supermarkt, en overvolle wegen.
robocopquote:Op woensdag 23 september 2009 21:24 schreef UncleScorp het volgende:
exitmundi/suicide ... sorry maar wat een nonsense ...
Je hebt er voor gekozen om naar hier te komen, en niet om je eigen het leven te ontnemen. Waarom zouden er zovele miljarden zielen naar hier getrokken zijn ? Toch niet voor een mass-suicide show ?
En precies of robot-worden is het summum van onze evolutie ?No thx
En alles is te vervangen behalve onze hersenen ? Onze ziel/spirit is niet gelijk aan onze hersenen/gedachten. "Everything that is created has consciousness"
En onsterfelijkheid gelijk aan verveling ? Klinkt als een puur product van materialisme, typisch voor onze aardse wereld hier. Net zoals het begrip "tijd" ... hierbuiten bestaat tijd niet.
En waarom verveling als bijv. je spirit zich kan facetteren en verschillende levensvormen tegelijkertijd kan beleven ? en niet alleen hier op Aarde.
Alles heeft een bedoeling/een functie ... alleen beseffen onze hersenen het niet, maar onze spirit wel.
quote:Op donderdag 24 september 2009 08:18 schreef Dragorius het volgende:
Ja bedankt he. Ik plaats verdorie een eerlijke open post m.b.t. spiritualiteit en hoppa, meteen is het "onzin" en heb ik het fout en is het enkel en alleen maar entertainment.
Ocharme hij is op zijn teentjes getraptquote:Op donderdag 24 september 2009 08:18 schreef Dragorius het volgende:
Ja bedankt he. Ik plaats verdorie een eerlijke open post m.b.t. spiritualiteit en hoppa, meteen is het "onzin" en heb ik het fout en is het enkel en alleen maar entertainment.
Achja, de grootste drogreden van allemaal, wel zeuren in feedback als er commentaar is maar als ik een keer een eerlijke visie geef er wel bovenop duiken? Dit is toch mijn "visie" op 2012? En spiritueel zat, als we het materiele boven het spirituele gaan verkiezen verloochenen we een belangrijk deel van ons bestaan.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:29 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ocharme hij is op zijn teentjes getrapt
Het is toch een forum waar iedereen zijn visie mag neerpoten, zoals we al zoveel mogen ondervinden hebben in het verleden
& ik dacht nog wel dat je gewoon de verongelijkte sarcast zat te zijn/spelen in je vorige postquote:Op donderdag 24 september 2009 13:15 schreef Dragorius het volgende:
Achja, de grootste drogreden van allemaal, wel zeuren in feedback als er commentaar is maar als ik een keer een eerlijke visie geef er wel bovenop duiken? Dit is toch mijn "visie" op 2012? En spiritueel zat, als we het materiele boven het spirituele gaan verkiezen verloochenen we een belangrijk deel van ons bestaan.
Het staat er toch? Men gaat het spirituele nog verder verloochenen en stort zich op het materiele, het stoffelijke. Daardoor komen we juist in die negatieve spiraal terecht met als dieptepunt de algehele suicide.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:50 schreef R0N1N het volgende:
[..]
& ik dacht nog wel dat je gewoon de verongelijkte sarcast zat te zijn/spelen in je vorige post![]()
Hoezo "visie op 2012" ??? Verwacht je soms dat we "spirituele perfectie" bereiken, en dan massaal zelfmoord gaan plegen ? ofzoiets ?
Dat laatste (over spirit boven materie) ben ik volledig met je eens, maar het "suicide" verhaal waar je mee kwam bevat werkelijk weinig "spiritueels", dus mijn vraag blijft staan !
Btw ik geef geen kritiek op je persoonlijke commentaar in jouw post, maar wel op die site exitmundi/suicide ... tenzij jij die pagina geschreven hebt ... alhoewel dan zou je hier niet meer zitten vaneigensquote:Op donderdag 24 september 2009 13:15 schreef Dragorius het volgende:
Achja, de grootste drogreden van allemaal, wel zeuren in feedback als er commentaar is maar als ik een keer een eerlijke visie geef er wel bovenop duiken? Dit is toch mijn "visie" op 2012? En spiritueel zat, als we het materiele boven het spirituele gaan verkiezen verloochenen we een belangrijk deel van ons bestaan.
Je zei zelf in je post dat het een entertainende site was , wss daarom dat Summers dit aanhaaldequote:Op woensdag 23 september 2009 09:36 schreef Dragorius het volgende:
(van de site www.exitmundi.nl erg goede, informatieve, entertainende site met serieuze scenario's op een heldere manier uitgelegd)
Dan vind ik die site redelijk onduidelijk overkomen ...quote:Op donderdag 24 september 2009 14:51 schreef Dragorius het volgende:
Het staat er toch? Men gaat het spirituele nog verder verloochenen en stort zich op het materiele, het stoffelijke. Daardoor komen we juist in die negatieve spiraal terecht met als dieptepunt de algehele suicide.
Zonder spiritualiteit namelijk geen balans
Als het inderdaad zo bedoeld was, dan mijn excusesquote:Op donderdag 24 september 2009 15:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Btw ik geef geen kritiek op je persoonlijke commentaar in jouw post, maar wel op die site exitmundi/suicide ... tenzij jij die pagina geschreven hebt ... alhoewel dan zou je hier niet meer zitten vaneigens
Dan had Ron1n meer reden tot klagen
[..]
Je zei zelf in je post dat het een entertainende site was , wss daarom dat Summers dit aanhaalde![]()
[..]
Dan vind ik die site redelijk onduidelijk overkomen ...
Dan ook excuses mijnentwege ...quote:Op donderdag 24 september 2009 15:11 schreef Dragorius het volgende:
Als het inderdaad zo bedoeld was, dan mijn excusesMaar je moet ook begrijpen dat het op mij nogal "beledigend" overkwam alsof mijn mening omtrent 2012 niet meer dan een grapje was
En het is niet enkel entertainend, het is in de hoofdmoot informerend. Maar met een luchtig geschreven geheel
Neuh, de site legt zelf de link naar spiritualiteit niet, daarom probeerde ik het in eigen woorden aan te geven. Als we het spirituele gaan verwaarlozen, is de balans weg. En dan raken we in het materiele verval.
Nee dat is ook niet de bedoeling van het leven. En daar komt dus spiritualiteit om de hoek kijkenquote:Op donderdag 24 september 2009 15:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dan ook excuses mijnentwege ...![]()
Maar een artikel over mass-suicide kwam bij mij nogal direct nonsense-achtig over. Zoiets kan toch echt de bedoeling van het leven niet zijn
Om tot een destructieve aard te komen moeten we het zover zelfs niet zoeken ... kijk maar es naar het nieuws ... destructie alomquote:Op donderdag 24 september 2009 15:20 schreef Dragorius het volgende:
Nee dat is ook niet de bedoeling van het leven. En daar komt dus spiritualiteit om de hoek kijkenAls we dat verwaarlozen, wegwuiven en ons enkel op het materiele gaan storten, komen we dus uit bij die theorie (volgens mij dan
) en kennen we enkel nog een destructieve aard.
Klopt, klopt, maar nu is de balans er nog.quote:Op donderdag 24 september 2009 15:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Om tot een destructieve aard te komen moeten we het zover zelfs niet zoeken ... kijk maar es naar het nieuws ... destructie alom
Hmmm.... dat ben ik niet met je eens. Volgens mij is die balans juist al een tijdje zoek, en zijn we veel te materialistisch & individualistisch bezig de laatste 'tijd' (lees: eeuwenquote:Op donderdag 24 september 2009 15:38 schreef Dragorius het volgende:
Klopt, klopt, maar nu is de balans er nog.
De vergelijking met robocop is vast ver gezochtquote:We will need all our technological know-how to do it. In the long run, we will replace our entire bodies by technology. Already, we replace our teeth and the occasional limb that has gone missing with artificial stuff. In the near future, science expects to invent replacements for our organs. A little later, and we will be able to replace our brain by computer technology. Really! Already, some futures researchers expect that by the year 2050, we will be able to upload our mind into a computer! We will become machines -- and be immortal.
Daar gaat het niet om, het gaat mij om het "verdwijnen" van het spirituele waardoor enkel het materiele overblijft.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:58 schreef Summers het volgende:
[..]
De vergelijking met robocop is vast ver gezocht
De vergelijking niet. Afdoen als gelijkwaardige fictieve entertainment welquote:Op donderdag 24 september 2009 17:58 schreef Summers het volgende:
De vergelijking met robocop is vast ver gezocht
Das niet waar. Er zijn erbij die hebben het zelfs zo ver ontwikkeld ... die praten poep !quote:Op donderdag 24 september 2009 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
Laat er maar wat gebeuren in 2012, een mentaliteitsverandering of iets in die geest. Het volk dat nu de aarde bewandelt is namelijk echt te dom om te schijten.
het is maar net wat je er zelf van vind , massa zelfmoorden omdat het leven te saai wordquote:Op donderdag 24 september 2009 19:44 schreef R0N1N het volgende:
[..]
De vergelijking niet. Afdoen als gelijkwaardige fictieve entertainment wel![]()
Het leven wordt niet "saai" .... heb je het wel gelezen?quote:Op donderdag 24 september 2009 21:52 schreef Summers het volgende:
[..]
het is maar net wat je er zelf van vind , massa zelfmoorden omdat het leven te saai word
en een bewustzijnsgroei via materiele dingen klinken voor mij persoonlijk niet geloofwaardig , kan toch .
Ja ik heb het gelezen en dat haal ik er uit , het heet zelfs` the day we killed ourselves `quote:Op donderdag 24 september 2009 21:58 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het leven wordt niet "saai" .... heb je het wel gelezen?
Dat mag, maar doe het dan niet af als "simpel entertainment" dat doe ik ook niet met bijvoorbeeld orbs...
Het gaat me er meer om dat mijn mening afgedaan wordt als goedkoop entertainmentquote:Op donderdag 24 september 2009 22:12 schreef Summers het volgende:
[..]
Ja ik heb het gelezen en dat haal ik er uit , het heet zelfs` the day we killed ourselves `
laat dat puntenneuken lekker zitten en trek het je niet persoonlijk aan wat iemand anders gelooft .
Ga je ook steigeren als ik in Allah of Jezus christus geloof en dus wat jij als toekomstscenario ziet ook niet
geloofwaardig vind ?
Of ben ik dan wel vrij om te geloven wat ik geloof ?
en ik vind dat .quote:Op donderdag 24 september 2009 22:14 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het gaat me er meer om dat mijn mening afgedaan wordt als goedkoop entertainment
Wat een ander vindt moet een ander weten
Nu weer on-topic
En daarom is die site zo luchtig, ze brengen het fris maar wel met serieuze boodschap
Niet helemaal. Kijk eens om je heen. Het begin is er al.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:52 schreef Summers het volgende:
het is maar net wat je er zelf van vind , massa zelfmoorden omdat het leven te saai word
en een bewustzijnsgroei via materiele dingen klinken voor mij persoonlijk niet geloofwaardig , kan toch .
Er zijn zoveel scenario´s over de toekomst , dit is er 1 van , je kan niet in alles iets zien .
Uhm... jaquote:Op donderdag 24 september 2009 22:29 schreef Dragorius het volgende:
Dus mijn mening is goedkoop entertainment...
Laat ook maar. Succes verder allen in dit topic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |