abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73060316
Ja bedankt he. Ik plaats verdorie een eerlijke open post m.b.t. spiritualiteit en hoppa, meteen is het "onzin" en heb ik het fout en is het enkel en alleen maar entertainment.

The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 24 september 2009 @ 12:21:56 #227
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73065860
quote:
Op donderdag 24 september 2009 08:18 schreef Dragorius het volgende:
Ja bedankt he. Ik plaats verdorie een eerlijke open post m.b.t. spiritualiteit en hoppa, meteen is het "onzin" en heb ik het fout en is het enkel en alleen maar entertainment.

Welk deel heeft met "spiritualiteit" te maken dan ? het is namelijk vooral een "materialistisch" verhaal
Nou zal ik het niet als "onzin" afdoen "want blabla aaname, aaname" & al helemaal niet associeren met entertainment a la "robocop", want dan heb je het werkelijk niet gelezen en/of begrepen.

Het is onze onvermijdelijke toekomst !

deze eeuw, zal te boek gaan als de LAATSTE eeuw van natuurlijke evolutie voor de mens. Like it or not ! (I do NOT btw)

Cyborgs a la "robocop" is het begin, niet het eind resultaat. Sowieso een slecht voorbeeld, omdat deze bedoeld was als Robot met een brein als processor. Dat is bull, maar dat de mens (beginnend in deze 21e eeuw) zal veranderen in een genetisch gemanipuleerde cyborg is nagenoeg onvermijdelijk, tenzij we met z'n allen afspreken dat niet te doen (wat niet gaat gebeuren), en zelfs dan zal er ergens in de wereld een geheim militair lab worden opgezet (USA ?) om het toch te doen. Samen met nano technologie worden wij (als we niet oppassen) a la de "Borg". (& wederom: is dat nog maar het begin.)

& vanaf daar gaan we verder... richting die "zelfbewuste paarse rookwolk" (a la "Q" ? ).

Maar goed, niet in 2012 dus
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_73066058
quote:
Op donderdag 24 september 2009 08:18 schreef Dragorius het volgende:

Ocharme hij is op zijn teentjes getrapt
Het is toch een forum waar iedereen zijn visie mag neerpoten, zoals we al zoveel mogen ondervinden hebben in het verleden
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_73067391
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ocharme hij is op zijn teentjes getrapt
Het is toch een forum waar iedereen zijn visie mag neerpoten, zoals we al zoveel mogen ondervinden hebben in het verleden
Achja, de grootste drogreden van allemaal, wel zeuren in feedback als er commentaar is maar als ik een keer een eerlijke visie geef er wel bovenop duiken? Dit is toch mijn "visie" op 2012? En spiritueel zat, als we het materiele boven het spirituele gaan verkiezen verloochenen we een belangrijk deel van ons bestaan.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 24 september 2009 @ 14:50:09 #230
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73070143
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:15 schreef Dragorius het volgende:
Achja, de grootste drogreden van allemaal, wel zeuren in feedback als er commentaar is maar als ik een keer een eerlijke visie geef er wel bovenop duiken? Dit is toch mijn "visie" op 2012? En spiritueel zat, als we het materiele boven het spirituele gaan verkiezen verloochenen we een belangrijk deel van ons bestaan.
& ik dacht nog wel dat je gewoon de verongelijkte sarcast zat te zijn/spelen in je vorige post

Hoezo "visie op 2012" ??? Verwacht je soms dat we "spirituele perfectie" bereiken, en dan massaal zelfmoord gaan plegen ? ofzoiets ?

Dat laatste (over spirit boven materie) ben ik volledig met je eens, maar het "suicide" verhaal waar je mee kwam bevat werkelijk weinig "spiritueels", dus mijn vraag blijft staan !
pi_73070184
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:50 schreef R0N1N het volgende:

[..]

& ik dacht nog wel dat je gewoon de verongelijkte sarcast zat te zijn/spelen in je vorige post

Hoezo "visie op 2012" ??? Verwacht je soms dat we "spirituele perfectie" bereiken, en dan massaal zelfmoord gaan plegen ? ofzoiets ?

Dat laatste (over spirit boven materie) ben ik volledig met je eens, maar het "suicide" verhaal waar je mee kwam bevat werkelijk weinig "spiritueels", dus mijn vraag blijft staan !
Het staat er toch? Men gaat het spirituele nog verder verloochenen en stort zich op het materiele, het stoffelijke. Daardoor komen we juist in die negatieve spiraal terecht met als dieptepunt de algehele suicide.

Zonder spiritualiteit namelijk geen balans
Mr. Prolapse 2009
pi_73070674
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:15 schreef Dragorius het volgende:
Btw ik geef geen kritiek op je persoonlijke commentaar in jouw post, maar wel op die site exitmundi/suicide ... tenzij jij die pagina geschreven hebt ... alhoewel dan zou je hier niet meer zitten vaneigens
Dan had Ron1n meer reden tot klagen
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:36 schreef Dragorius het volgende:
(van de site www.exitmundi.nl erg goede, informatieve, entertainende site met serieuze scenario's op een heldere manier uitgelegd )
Je zei zelf in je post dat het een entertainende site was , wss daarom dat Summers dit aanhaalde
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:51 schreef Dragorius het volgende:
Het staat er toch? Men gaat het spirituele nog verder verloochenen en stort zich op het materiele, het stoffelijke. Daardoor komen we juist in die negatieve spiraal terecht met als dieptepunt de algehele suicide.

Zonder spiritualiteit namelijk geen balans
Dan vind ik die site redelijk onduidelijk overkomen ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_73070777
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Btw ik geef geen kritiek op je persoonlijke commentaar in jouw post, maar wel op die site exitmundi/suicide ... tenzij jij die pagina geschreven hebt ... alhoewel dan zou je hier niet meer zitten vaneigens
Dan had Ron1n meer reden tot klagen
[..]

Je zei zelf in je post dat het een entertainende site was , wss daarom dat Summers dit aanhaalde
[..]

Dan vind ik die site redelijk onduidelijk overkomen ...
Als het inderdaad zo bedoeld was, dan mijn excuses Maar je moet ook begrijpen dat het op mij nogal "beledigend" overkwam alsof mijn mening omtrent 2012 niet meer dan een grapje was En het is niet enkel entertainend, het is in de hoofdmoot informerend. Maar met een luchtig geschreven geheel

Neuh, de site legt zelf de link naar spiritualiteit niet, daarom probeerde ik het in eigen woorden aan te geven. Als we het spirituele gaan verwaarlozen, is de balans weg. En dan raken we in het materiele verval.
Mr. Prolapse 2009
pi_73071003
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:11 schreef Dragorius het volgende:
Als het inderdaad zo bedoeld was, dan mijn excuses Maar je moet ook begrijpen dat het op mij nogal "beledigend" overkwam alsof mijn mening omtrent 2012 niet meer dan een grapje was En het is niet enkel entertainend, het is in de hoofdmoot informerend. Maar met een luchtig geschreven geheel

Neuh, de site legt zelf de link naar spiritualiteit niet, daarom probeerde ik het in eigen woorden aan te geven. Als we het spirituele gaan verwaarlozen, is de balans weg. En dan raken we in het materiele verval.
Dan ook excuses mijnentwege ...
Maar een artikel over mass-suicide kwam bij mij nogal direct nonsense-achtig over. Zoiets kan toch echt de bedoeling van het leven niet zijn
pi_73071078
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Dan ook excuses mijnentwege ...
Maar een artikel over mass-suicide kwam bij mij nogal direct nonsense-achtig over. Zoiets kan toch echt de bedoeling van het leven niet zijn
Nee dat is ook niet de bedoeling van het leven. En daar komt dus spiritualiteit om de hoek kijken Als we dat verwaarlozen, wegwuiven en ons enkel op het materiele gaan storten, komen we dus uit bij die theorie (volgens mij dan ) en kennen we enkel nog een destructieve aard.
Mr. Prolapse 2009
pi_73071504
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:20 schreef Dragorius het volgende:
Nee dat is ook niet de bedoeling van het leven. En daar komt dus spiritualiteit om de hoek kijken Als we dat verwaarlozen, wegwuiven en ons enkel op het materiele gaan storten, komen we dus uit bij die theorie (volgens mij dan ) en kennen we enkel nog een destructieve aard.
Om tot een destructieve aard te komen moeten we het zover zelfs niet zoeken ... kijk maar es naar het nieuws ... destructie alom
pi_73071613
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Om tot een destructieve aard te komen moeten we het zover zelfs niet zoeken ... kijk maar es naar het nieuws ... destructie alom
Klopt, klopt, maar nu is de balans er nog.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 24 september 2009 @ 16:38:45 #238
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73073565
Ja, dat Mass suicide gedeelte ben ik het ook niet (geheel) mee eens, vooral de redenering die daarvoor werd gebruikt klopt niet. Zoals ik al aangaf.

Nu snap ik in ieder geval wat het spirituele in dit verhaal was (van jouw kant)
Daar ben ik het mee eens zelfs
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:38 schreef Dragorius het volgende:
Klopt, klopt, maar nu is de balans er nog.
Hmmm.... dat ben ik niet met je eens. Volgens mij is die balans juist al een tijdje zoek, en zijn we veel te materialistisch & individualistisch bezig de laatste 'tijd' (lees: eeuwen ) ... en het wordt (vooralsnog) alleen maar erger

Ik help je hopen dat daar in 2012 verandering in komt, maar denk/verwacht 't niet.
  donderdag 24 september 2009 @ 17:58:36 #239
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_73076240
quote:
We will need all our technological know-how to do it. In the long run, we will replace our entire bodies by technology. Already, we replace our teeth and the occasional limb that has gone missing with artificial stuff. In the near future, science expects to invent replacements for our organs. A little later, and we will be able to replace our brain by computer technology. Really! Already, some futures researchers expect that by the year 2050, we will be able to upload our mind into a computer! We will become machines -- and be immortal.
De vergelijking met robocop is vast ver gezocht
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_73077003
Laat er maar wat gebeuren in 2012, een mentaliteitsverandering of iets in die geest. Het volk dat nu de aarde bewandelt is namelijk echt te dom om te schijten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_73077479
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:58 schreef Summers het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, het gaat mij om het "verdwijnen" van het spirituele waardoor enkel het materiele overblijft.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 24 september 2009 @ 19:44:53 #242
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73079710
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:58 schreef Summers het volgende:
De vergelijking niet. Afdoen als gelijkwaardige fictieve entertainment wel

De vergelijking gaat wel mank op het deel dat Robocop zogezegd is gemaakt als Robot. Het 'brein' wordt hier slecht gebruikt als "Intel Inside [moron outside]". Dat 'ie z'n 'menselijkheid' nog heeft met herinneringen en zelfs een eigen wil, god forbid. Dat was een 'ongewenst side effect'

Terwijl het er in deze juist om gaat om die te behouden, op alle mogelijke manieren. Maar goed, als 'cyborg' issie natuurlijk wel het ultieme voorbeeld. Alhoewel ... vind ik de "Borg" nog beter, in deze (Vanwege het één zijn)
  donderdag 24 september 2009 @ 20:17:50 #243
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73080943
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
Laat er maar wat gebeuren in 2012, een mentaliteitsverandering of iets in die geest. Het volk dat nu de aarde bewandelt is namelijk echt te dom om te schijten.
Das niet waar. Er zijn erbij die hebben het zelfs zo ver ontwikkeld ... die praten poep !

edit:
... of zou het zijn dat ze niet weten dat daar dat andere gat voor bedoeld is ?
  donderdag 24 september 2009 @ 21:52:50 #244
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_73084594
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:44 schreef R0N1N het volgende:

[..]

De vergelijking niet. Afdoen als gelijkwaardige fictieve entertainment wel
het is maar net wat je er zelf van vind , massa zelfmoorden omdat het leven te saai word
en een bewustzijnsgroei via materiele dingen klinken voor mij persoonlijk niet geloofwaardig , kan toch .
Er zijn zoveel scenario´s over de toekomst , dit is er 1 van , je kan niet in alles iets zien .
pi_73084774
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:52 schreef Summers het volgende:

[..]

het is maar net wat je er zelf van vind , massa zelfmoorden omdat het leven te saai word
en een bewustzijnsgroei via materiele dingen klinken voor mij persoonlijk niet geloofwaardig , kan toch .

Het leven wordt niet "saai" .... heb je het wel gelezen?

Dat mag, maar doe het dan niet af als "simpel entertainment" dat doe ik ook niet met bijvoorbeeld orbs...
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 24 september 2009 @ 22:12:04 #246
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_73085290
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:58 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het leven wordt niet "saai" .... heb je het wel gelezen?

Dat mag, maar doe het dan niet af als "simpel entertainment" dat doe ik ook niet met bijvoorbeeld orbs...
Ja ik heb het gelezen en dat haal ik er uit , het heet zelfs` the day we killed ourselves `
laat dat puntenneuken lekker zitten en trek het je niet persoonlijk aan wat iemand anders gelooft .
Ga je ook steigeren als ik in Allah of Jezus christus geloof en dus wat jij als toekomstscenario ziet ook niet
geloofwaardig vind ?
Of ben ik dan wel vrij om te geloven wat ik geloof ?
pi_73085375
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:12 schreef Summers het volgende:

[..]

Ja ik heb het gelezen en dat haal ik er uit , het heet zelfs` the day we killed ourselves `
laat dat puntenneuken lekker zitten en trek het je niet persoonlijk aan wat iemand anders gelooft .
Ga je ook steigeren als ik in Allah of Jezus christus geloof en dus wat jij als toekomstscenario ziet ook niet
geloofwaardig vind ?
Of ben ik dan wel vrij om te geloven wat ik geloof ?
Het gaat me er meer om dat mijn mening afgedaan wordt als goedkoop entertainment
Wat een ander vindt moet een ander weten

Nu weer on-topic

En daarom is die site zo luchtig, ze brengen het fris maar wel met serieuze boodschap
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 24 september 2009 @ 22:23:45 #248
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_73085738
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:14 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het gaat me er meer om dat mijn mening afgedaan wordt als goedkoop entertainment
Wat een ander vindt moet een ander weten

Nu weer on-topic

En daarom is die site zo luchtig, ze brengen het fris maar wel met serieuze boodschap
en ik vind dat .
pi_73085956
Dus mijn mening is goedkoop entertainment...

Laat ook maar. Succes verder allen in dit topic
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 24 september 2009 @ 22:55:14 #250
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73086786
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:52 schreef Summers het volgende:
Er zijn zoveel scenario´s over de toekomst , dit is er 1 van , je kan niet in alles iets zien .
Niet helemaal. Kijk eens om je heen. Het begin is er al.
Waar(mee) het eindigt weet niemand, maar het toekomst beeld van (cy)Borg lookalikes is zo reel als wat. Je mag verder geloven en denken en ervan vinden wat je maar wilt, maar het gaat gebeuren.
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:29 schreef Dragorius het volgende:
Dus mijn mening is goedkoop entertainment...

Laat ook maar. Succes verder allen in dit topic
Uhm... ja

Ik zie dit forum als een vorm van 'entertainment'. Kan me vaak prima vermaken met het lezen en meedoen in allerlei discussies & het is op Internet, dus spot goedkoop. Dus ... ja jouw mening, mijn mening, summers mening, iedereen z'n typwerk alhier tentoon gespreid op Internet is (in zekere zin) een vorm van goedkoop entertainment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')