The history channel heb ik nog niet gezien maar er wordt idd veel gesproken over een mogelijke poleshift ... Velen spreken ook van een nieuwe Aarde, en als dat iets te letterlijk wordt ... Er bestaan zelfs landkaarten van hoe de wereld er zal uitzien na de grote veranderingen ...quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:42 schreef onlogisch het volgende:
Normaal sta ik altijd zeer sceptisch tegenover "het einde van de wereld" Nu overigens nog steeds. In mijn 27jarig bestaan zou de aarde immers al 3 keer zijn vergaan. Maar na het zien van die docu van the history channel kwam er toch wel een barstje in mijn "zekerheid".
Ik vind het typisch dat zoveel dingen te herleiden zijn naar 2012 21 december. Maarja, misschien als je iets wilt geloven gaan je ogen makkelijker open voor zo'n datum misschien
Het enige wat me wel enigsinds verontrust is die pool verschuiving. Een paar posts hierboven werd dat afgedaan als "onmogelijk" "dom om te geloven" etc. etc.
Dat vind ik frapant, dat mensen dat zomaar durven te zeggen. It happened before, and it will happen again. En het toeval wilt dat 2012 aan het einde van de cyclus van 25.800 jaar zit.
Er rest ons maar 1 ding, en da's gewoon 21 december 2012 afwachten
quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
The history channel heb ik nog niet gezien maar er wordt idd veel gesproken over een mogelijke poleshift ... Velen spreken ook van een nieuwe Aarde, en als dat iets te letterlijk wordt ... Er bestaan zelfs landkaarten van hoe de wereld er zal uitzien na de grote veranderingen ...
Tevens wordt er gezegd dat dit een mogelijke uitkomst van de toekomst is, niet alles staat vast.
Ik denk dat je wat dingen bij elkaar haalt die geen verband hebben. Die cyclus van ongeveer 25.800 jaar (dus de kans dat deze precies op 21 dec 2012 zijn rondje heeft gelopen is hoogst onwaarschijnlijk) heeft niets met een eventuele poleshift te maken.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:42 schreef onlogisch het volgende:
Het enige wat me wel enigsinds verontrust is die pool verschuiving. Een paar posts hierboven werd dat afgedaan als "onmogelijk" "dom om te geloven" etc. etc.
Dat vind ik frapant, dat mensen dat zomaar durven te zeggen. It happened before, and it will happen again. En het toeval wilt dat 2012 aan het einde van de cyclus van 25.800 jaar zit.
Ik denk dat we in sommige opzichten juist minder agressief zijn geworden. In de jaren 50 en daarna waren juis enorm veel rellen ook in amsterdam enzo. Dat zie je nu veel minder. Daarnaast wat is 50 jaar nou als je kijkt naar de geschiedenis van de mens. In de middeleeuwen en in gebieden waar vikingen kwamen ging het er nou niet echt rustig aan toe. Moorden, plunderen en verkrachten waren aan de orde van de dag. Ook als je kijkt naar die gevechten tussen slaven en leeuwen of andere slaven waar heel veel mensen naar kwamen kijken in de tijd van de romeinen laat zien dat we nu wel beschaafder zijn geworden.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:35 schreef Topspin het volgende:
[..]
Dat van die agressie is altijd geweest in de moderne maatschappij. Gejaagd en allemaal opgefokt omdat er altijd een tijdslimiet aan een handeling hangt. Vroeger in de jaren 50 was het volgens mij een stuk rustiger.
Tegenwoordig zijn er minder oorlogen dan in welke periode van de geschiedenis dan ook...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:52 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
Ik denk dat we in sommige opzichten juist minder agressief zijn geworden. In de jaren 50 en daarna waren juis enorm veel rellen ook in amsterdam enzo. Dat zie je nu veel minder. Daarnaast wat is 50 jaar nou als je kijkt naar de geschiedenis van de mens. In de middeleeuwen en in gebieden waar vikingen kwamen ging het er nou niet echt rustig aan toe. Moorden, plunderen en verkrachten waren aan de orde van de dag. Ook als je kijkt naar die gevechten tussen slaven en leeuwen of andere slaven waar heel veel mensen naar kwamen kijken in de tijd van de romeinen laat zien dat we nu wel beschaafder zijn geworden.
Daarnaast is onze maatschappij een slaperige boel vergeleken met bijvoorbeeld Japan.
Ik denk dat we alleen veel vaker via het nieuws weer horen over agressie tegen busschaffeurs en schietpartijen op scholen. Bijna niemand hoorde waarschijnlijk over de schietpartij op een school in 1764 waarbij 12 mensen om het leven kwamen.
Inderdaad een ramp want die dingen zijn altijd handig voor de kattenbakquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:49 schreef IkWilbert het volgende:
Het bewijs dat 2012 een rampjaar wordt...
Otto online
AMSTERDAM - Postorderbedrijf Otto stopt met zijn dikke papieren catalogus. Klanten krijgen uiterlijk in 2012 geen catalogus meer in de brievenbus. Het assortiment van Otto is tegen die tijd alleen nog te bekijken via internet.
De overgang van Otto naar een volledige internetwinkel gaat bij de vestiging in Tilburg ten koste van 81 banen. Gedwongen ontslagen zijn daarbij onvermijdelijk.
telegraaf.nl
slechte tvp maar wilde graag wat toevoegen aan dit topic
Een omdraaiing van de polen is geen plotselinge gebeurtenis maar kan vele, vele jaren duren. Daarnaast is zo''n gebeurtenis niet te voorspellen, dus het 'begint' niet op een van tevoren te bepalen datum.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
The history channel heb ik nog niet gezien maar er wordt idd veel gesproken over een mogelijke poleshift ... Velen spreken ook van een nieuwe Aarde, en als dat iets te letterlijk wordt ... Er bestaan zelfs landkaarten van hoe de wereld er zal uitzien na de grote veranderingen ...
Tevens wordt er gezegd dat dit een mogelijke uitkomst van de toekomst is, niet alles staat vast.
Hoogstwaarschijnlijk : Helemaal nietsquote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:42 schreef Edwinuss het volgende:
Wat gaat er nu dan concreet gebeuren in 2012? Kan iemand mij dit in een paar zinnen uitleggen? Of is dat niet te doen?
Je mag ook steekwoorden gebruiken
Na een aantal van deze hoaxes dit jaar te hebben gezien ga ik er dan ook maar vanuit dat het zo is.quote:
De techniek wordt constand afgeremd. De ontwikkelingen kunnen vele malen sneller gaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:54 schreef Nee het volgende:
Het is inderdaad zo dat we de aflopen eeuw enorm vooruit zijn gegaan op alle gebieden, mij valt op dat vooral de laatste 10 jaar super snel gaan, met name de opkomst van internet. Het is verbazingwekkend hoe snel mensen gewend raken aan nieuwe uitvindingen. Tegenwoordig is al heel normaal dat we GPS, telefonie, internet, e-mail, agenda, fotocamara in één mobiel apparaat bij ons dragen. Terwijl het eigenlijk bizar is hoe snel alles gegaan is. Dit zal in de toekomst alleen nog maar sneller gaan, en dan heeft zeker weten consequenties voor het menselijke (collectief) bewustzijn. 2012 kan zomaar zo'n moment zijn van absolute singulariteit waarin we een shift mee maken in het bewustzijn. (alhoewel dat misschien nog net iets te vroeg is)
Super interessant!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 21:09 schreef Rinaldoo het volgende:
Ik denk niet dat ze het zat waren om kalenders te maken. Hun kalender vertegenwoordigd een cycles van 25.800 jaar. En wij zijn bijna aan het einde gekomen van die cycles van 25.800 jaar dat in 2012 ze baan compleet maakt om vervolgens weer aan een nieuwe cycles te beginnen. Aan het einde van elk cycles staat de aarde de zon en het oog van onze melkwegstelsel presies op 1 lijn , Dat is niet iets nieuws 25.800 jaar geleden was dat ook het geval alleen zonder mensen op de aarde . Waarom het volgens mij zo interessant is dat op 1 lijn komen van de aarde de zon en het oog van de melkwegstelsel ,is omdat mensen van nasa een paar jaar geleden er achter kwamen dat het oog van de melkwegstelsel niet zomaar een middelpunt is dat alle sterren en planeten bij elkaar houd. Maar een zwart gat blijkt te zijn .Niet zo een zwart gat dat alleen maar materie naar binnen zuigd . Maar ook materie (sterren planeten enz ) naar buiten gooit of creeert hoe je het wil noemen. Wetenschappers kwamen er achter dat wat we eerst dachten niet klopt namelijk, dat in een melkwegstelsel eerst de sterren en planeten worden gevormd en dan pas het oog van de melkwegstelsel, ze dachten dat omdat ze dachten dat sterren niet zo dicht bij het oog konden onstaan omdat ze anders er in werden gezogen.Nu blijkt het tegenovergestelde waar te zijn Het oog van een melkwegstelsel onstaat eerst en daar van uit ontstaan de sterren en planeten, dat kun je goed zien als je naar een plaatje van de melkwegstelsel kijkt.
De melkwegstelsel heeft ook een soort evenaar net als de aarde , omdat het oog van de melkwegstelsel onwijs veel xray, plasma , ionen enz uitstoot heeft. Strekt die straal vanuit het oog naar de linker en rechter uiteindes van het melkwegstelsel . Van af 2012 betreed onze zonnestelsel die straal (evenaar) wetenschappers vragen zich af wat er kan gebeuren als de zon blootstaat aan zulke hoge stalingen van xray pasma ionen enz. 1 ding is zeker is dat het effect gaat hebben , En alles wat effect heeft op de zon heeft effect op onze planeet .
Dan nog iets de zon heeft een cyclus van 11 jaar aan het einde van die cycles heeft de zon een solar maximum een soort uitbarsting waarin de magnetische polen van de zon omdraaien en er komen ook zonne winden bij vrij richting de aarde , daarna keert de zon weer terug naar normaal . Sinds de meetingingen
van galileo heeft de zon zich altijd aan deze cyclus gehouden. tot de laatste die in 2000 zou moeten gebeuren die solar maximum is niet gekomen, wetenschappers denken dan ook dat de volgende solar maximum in 2011 een zeer sterke uitbarsting gaat zijn.Wat dat voor ons beteknd als we de geschiedenis als referentie zouden gebruiken kunnen we zien dat, bij de laatste zonne wind dat ons had geraakt Canada 8 minuten zonder stroom zat en 3 van de 11 satalietten kapot waren gegaan en dat was een klein windje.Mocht er bij de volgende solarmaximum een grote wind richting onze aarde komen waar in ik de kans wel groot acht omdat om de 1 of andere rare reden in 2000 geen solar maximum was, kan dat best wel grote gevolgen hebben . Bijv stroom uitval wereld wijd en alle satelieten die dan kappot gaan
Sommige wetenschappers proberen via de media overheden te waarschuwen om back up satalieten te maken maar ze krijgen niet veel aandacht. Mocht dat de scenario zijn
dat alle satalieten kapot gaan en wereldwijde stroom uitval dan zijn we terug bij primitieve omstandigheden zoals in begin 1900, Dan word een een nieuwe vorm van technologie noodzakelijk ik denk persoonlijk vacium energie iets waar nasa ook probeert op in te tappen maar dat is een verhaal op zich. Onder heb ik een linkje gezet over de solar maximum die niet is gekomen in 2000![]()
http://istp.gsfc.nasa.gov/istp/outreach/solarmax/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |