abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 14 mei 2009 @ 20:42:39 #176
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_69029512
Normaal sta ik altijd zeer sceptisch tegenover "het einde van de wereld" Nu overigens nog steeds. In mijn 27jarig bestaan zou de aarde immers al 3 keer zijn vergaan. Maar na het zien van die docu van the history channel kwam er toch wel een barstje in mijn "zekerheid".

Ik vind het typisch dat zoveel dingen te herleiden zijn naar 2012 21 december. Maarja, misschien als je iets wilt geloven gaan je ogen makkelijker open voor zo'n datum misschien

Het enige wat me wel enigsinds verontrust is die pool verschuiving. Een paar posts hierboven werd dat afgedaan als "onmogelijk" "dom om te geloven" etc. etc.

Dat vind ik frapant, dat mensen dat zomaar durven te zeggen. It happened before, and it will happen again. En het toeval wilt dat 2012 aan het einde van de cyclus van 25.800 jaar zit.

Er rest ons maar 1 ding, en da's gewoon 21 december 2012 afwachten
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_69030629
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:42 schreef onlogisch het volgende:
Normaal sta ik altijd zeer sceptisch tegenover "het einde van de wereld" Nu overigens nog steeds. In mijn 27jarig bestaan zou de aarde immers al 3 keer zijn vergaan. Maar na het zien van die docu van the history channel kwam er toch wel een barstje in mijn "zekerheid".

Ik vind het typisch dat zoveel dingen te herleiden zijn naar 2012 21 december. Maarja, misschien als je iets wilt geloven gaan je ogen makkelijker open voor zo'n datum misschien

Het enige wat me wel enigsinds verontrust is die pool verschuiving. Een paar posts hierboven werd dat afgedaan als "onmogelijk" "dom om te geloven" etc. etc.

Dat vind ik frapant, dat mensen dat zomaar durven te zeggen. It happened before, and it will happen again. En het toeval wilt dat 2012 aan het einde van de cyclus van 25.800 jaar zit.

Er rest ons maar 1 ding, en da's gewoon 21 december 2012 afwachten
The history channel heb ik nog niet gezien maar er wordt idd veel gesproken over een mogelijke poleshift ... Velen spreken ook van een nieuwe Aarde, en als dat iets te letterlijk wordt ... Er bestaan zelfs landkaarten van hoe de wereld er zal uitzien na de grote veranderingen ...
Tevens wordt er gezegd dat dit een mogelijke uitkomst van de toekomst is, niet alles staat vast.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator donderdag 14 mei 2009 @ 21:21:30 #178
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_69031432
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

The history channel heb ik nog niet gezien maar er wordt idd veel gesproken over een mogelijke poleshift ... Velen spreken ook van een nieuwe Aarde, en als dat iets te letterlijk wordt ... Er bestaan zelfs landkaarten van hoe de wereld er zal uitzien na de grote veranderingen ...
Tevens wordt er gezegd dat dit een mogelijke uitkomst van de toekomst is, niet alles staat vast.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_69047382
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:42 schreef onlogisch het volgende:

Ik denk dat je wat dingen bij elkaar haalt die geen verband hebben. Die cyclus van ongeveer 25.800 jaar (dus de kans dat deze precies op 21 dec 2012 zijn rondje heeft gelopen is hoogst onwaarschijnlijk) heeft niets met een eventuele poleshift te maken.
Ook wil ik even duidelijk maken dat als we een poleshift krijgen, dit te maken heeft met het varieren van het magnetisch veld, zodat het magnetisch noorden/zuiden daadwerkelijk kan veranderen. Dit is al talloze keren gebeurd in de geschiedenis en zal zeker vaker gebeuren. Dit in tegenstelling tot het daadwerkelijk omklappen van de draaias van de aarde, iets wat mogelijk ooit gebeurt is, maar waarvoor weinig bewijs is (wel is bekend dat deze as langzaam wegloopt, maar dan met een snelheid van nog geen 1 graad per 1.000.000 jaar en niet altijd in een richting, dus soms wordt dezelfde weg ook weer terug gelopen, waardoor het resultaat netto 0 is.)

Dus ervan uitgaande dat je praat over het omvallen van het magnetisch veld, dan heeft die 25.800 jaars cyclus er niets mee te maken. De laatste bekende omwisseling dateert zo'n 780.000 jaar terug. Sinds die tijd is er geen omwisseling geweest, terwijl er toch al 30 cycli van 25.800 jaar verstreken zijn in die periode.
Verder is er over de frequentie van die omwisselingen niets te zeggen, tot nu toe zijn ze allemaal puur toevallig opgetreden, er is geen patroon te zien.

Zeggen dat er 1 aan zit te komen is een voorspelling met een redelijke zekerheid, echter over het tijdstip is werkelijk niets te zeggen. Zeggen dat er al 780.000 jaar verstreken zijn en we dus steeds dichterbij komen is niet juist, want er zijn periodes van tientallen miljoenen jaren geweest waarin geen wisseling optrad (bijvoorbeeld van 120 tot 80 miljoen jaar geleden)

Kijkend naar de afname van het tweepolig magnetisch veld op aarde, blijkt dat als het blijft afnemen zoals het nu gaat, we over 1.000 tot 2.000 jaar een omgewisseld tweepolig magnetisch veld hebben. Om binnen minder dan 4 jaar een magnetische omwisseling te krijgen moet er bijzonder veel veranderen, iets wat neit onmogelijk hoeft te zijn, maar dermate afwijkt van de situatie nu dat er geen zinnige voorspelling te doen valt.
Daar komt nog bij dat aangezien het magnetisch veld van de aarde niet een mooie ideale voorstelling is van een staafmagneet met slechts twee polen (noord en zuid), maar een magnetisch veld is met meerder "magnetische pool-achtige" gebieden, betekent een magnetische poleshift niet meteen een totale omwisseling van het magnetisch veld.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_69181846
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:35 schreef Topspin het volgende:

[..]

Dat van die agressie is altijd geweest in de moderne maatschappij. Gejaagd en allemaal opgefokt omdat er altijd een tijdslimiet aan een handeling hangt. Vroeger in de jaren 50 was het volgens mij een stuk rustiger.

Ik denk dat we in sommige opzichten juist minder agressief zijn geworden. In de jaren 50 en daarna waren juis enorm veel rellen ook in amsterdam enzo. Dat zie je nu veel minder. Daarnaast wat is 50 jaar nou als je kijkt naar de geschiedenis van de mens. In de middeleeuwen en in gebieden waar vikingen kwamen ging het er nou niet echt rustig aan toe. Moorden, plunderen en verkrachten waren aan de orde van de dag. Ook als je kijkt naar die gevechten tussen slaven en leeuwen of andere slaven waar heel veel mensen naar kwamen kijken in de tijd van de romeinen laat zien dat we nu wel beschaafder zijn geworden.

Daarnaast is onze maatschappij een slaperige boel vergeleken met bijvoorbeeld Japan.

Ik denk dat we alleen veel vaker via het nieuws weer horen over agressie tegen busschaffeurs en schietpartijen op scholen. Bijna niemand hoorde waarschijnlijk over de schietpartij op een school in 1764 waarbij 12 mensen om het leven kwamen.
pi_69191816
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 10:52 schreef Unrealist- het volgende:

[..]

Ik denk dat we in sommige opzichten juist minder agressief zijn geworden. In de jaren 50 en daarna waren juis enorm veel rellen ook in amsterdam enzo. Dat zie je nu veel minder. Daarnaast wat is 50 jaar nou als je kijkt naar de geschiedenis van de mens. In de middeleeuwen en in gebieden waar vikingen kwamen ging het er nou niet echt rustig aan toe. Moorden, plunderen en verkrachten waren aan de orde van de dag. Ook als je kijkt naar die gevechten tussen slaven en leeuwen of andere slaven waar heel veel mensen naar kwamen kijken in de tijd van de romeinen laat zien dat we nu wel beschaafder zijn geworden.

Daarnaast is onze maatschappij een slaperige boel vergeleken met bijvoorbeeld Japan.

Ik denk dat we alleen veel vaker via het nieuws weer horen over agressie tegen busschaffeurs en schietpartijen op scholen. Bijna niemand hoorde waarschijnlijk over de schietpartij op een school in 1764 waarbij 12 mensen om het leven kwamen.
Tegenwoordig zijn er minder oorlogen dan in welke periode van de geschiedenis dan ook...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:49:25 #182
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_69411040
Het bewijs dat 2012 een rampjaar wordt...

Otto online
AMSTERDAM - Postorderbedrijf Otto stopt met zijn dikke papieren catalogus. Klanten krijgen uiterlijk in 2012 geen catalogus meer in de brievenbus. Het assortiment van Otto is tegen die tijd alleen nog te bekijken via internet.

De overgang van Otto naar een volledige internetwinkel gaat bij de vestiging in Tilburg ten koste van 81 banen. Gedwongen ontslagen zijn daarbij onvermijdelijk.
telegraaf.nl

slechte tvp maar wilde graag wat toevoegen aan dit topic
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_69415109
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:49 schreef IkWilbert het volgende:
Het bewijs dat 2012 een rampjaar wordt...

Otto online
AMSTERDAM - Postorderbedrijf Otto stopt met zijn dikke papieren catalogus. Klanten krijgen uiterlijk in 2012 geen catalogus meer in de brievenbus. Het assortiment van Otto is tegen die tijd alleen nog te bekijken via internet.

De overgang van Otto naar een volledige internetwinkel gaat bij de vestiging in Tilburg ten koste van 81 banen. Gedwongen ontslagen zijn daarbij onvermijdelijk.
telegraaf.nl

slechte tvp maar wilde graag wat toevoegen aan dit topic
Inderdaad een ramp want die dingen zijn altijd handig voor de kattenbak
pi_69668719
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Een omdraaiing van de polen is geen plotselinge gebeurtenis maar kan vele, vele jaren duren. Daarnaast is zo''n gebeurtenis niet te voorspellen, dus het 'begint' niet op een van tevoren te bepalen datum.

De notie dat ze gaan draaien is niet zo vreemd, maar dit is vrijwel onmogelijk direct in verband te brengen met een jaartal, laat staan een specifieke datum.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:36:59 #185
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_69730062
Ziel weet ik niet, maar planten reageren wel op prikkels net zoals bv bacillen in yoghurt, Backster heeft dat ontdekt
Backster Effect heet dat nu
http://en.wikipedia.org/wiki/Cleve_Backster
pi_69767849
Wat gaat er nu dan concreet gebeuren in 2012? Kan iemand mij dit in een paar zinnen uitleggen? Of is dat niet te doen?
Je mag ook steekwoorden gebruiken
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:01:52 #187
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_69768363
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:42 schreef Edwinuss het volgende:
Wat gaat er nu dan concreet gebeuren in 2012? Kan iemand mij dit in een paar zinnen uitleggen? Of is dat niet te doen?
Je mag ook steekwoorden gebruiken
Hoogstwaarschijnlijk : Helemaal niets
Volgens de vele voorspellingen : OF een Armageddon ( einde van de wereld dus) OF als je ze positief interpreteert een omslag in het bewust zijn van de mensheid. ( Dit kan je op 100de manier uitleggen/verklaren )

Dat was het globaal.
pi_69768455
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:01 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Hoogstwaarschijnlijk : Helemaal niets
Na een aantal van deze hoaxes dit jaar te hebben gezien ga ik er dan ook maar vanuit dat het zo is.

Als het een Armageddon is merken we er vast weinig van en is het in 1 klap voorbij.

Blijf het topic wel even volgen
pi_70152956

Interessant filmpje om over na te denken...
pi_70161232

De volledige documentaire. Gaat over singulariteit, kortgezegd: Elke uitvinding op wetenschappelijk, technologisch of maatschappelijk niveau stimuleert nieuwe inzichten waardoor de mens 'bewuster' wordt. Dit proces verloopt niet in een lineaire lijn omhoog, maar gaat steeds sneller. Verandering die zich normaal gesproken voordoen in 200 jaar, zal in toekomst in één dag gebeuren. Elke verandering accelereert een nieuwe verandering. Voorbeeldje: De uitvinding van een krachtige CPU zorgt ervoor dat wetenschappers in de quantumfysica complexere berekeningen kunnen uitvoeren waardoor er weer nieuwe inzichten verkregen worden. Een mogelijke revolutie in Iran zorgt voor een culturele en sociale verandering binnen een maatschappij, wat ook weer nieuwe vernaderingen stimuleert...

Het is inderdaad zo dat we de aflopen eeuw enorm vooruit zijn gegaan op alle gebieden, mij valt op dat vooral de laatste 10 jaar super snel gaan, met name de opkomst van internet. Het is verbazingwekkend hoe snel mensen gewend raken aan nieuwe uitvindingen. Tegenwoordig is al heel normaal dat we GPS, telefonie, internet, e-mail, agenda, fotocamara in één mobiel apparaat bij ons dragen. Terwijl het eigenlijk bizar is hoe snel alles gegaan is. Dit zal in de toekomst alleen nog maar sneller gaan, en dan heeft zeker weten consequenties voor het menselijke (collectief) bewustzijn. 2012 kan zomaar zo'n moment zijn van absolute singulariteit waarin we een shift mee maken in het bewustzijn. (alhoewel dat misschien nog net iets te vroeg is)

[ Bericht 2% gewijzigd door Nee op 19-06-2009 12:42:23 ]
  vrijdag 19 juni 2009 @ 15:57:26 #191
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_70169533
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:54 schreef Nee het volgende:

Het is inderdaad zo dat we de aflopen eeuw enorm vooruit zijn gegaan op alle gebieden, mij valt op dat vooral de laatste 10 jaar super snel gaan, met name de opkomst van internet. Het is verbazingwekkend hoe snel mensen gewend raken aan nieuwe uitvindingen. Tegenwoordig is al heel normaal dat we GPS, telefonie, internet, e-mail, agenda, fotocamara in één mobiel apparaat bij ons dragen. Terwijl het eigenlijk bizar is hoe snel alles gegaan is. Dit zal in de toekomst alleen nog maar sneller gaan, en dan heeft zeker weten consequenties voor het menselijke (collectief) bewustzijn. 2012 kan zomaar zo'n moment zijn van absolute singulariteit waarin we een shift mee maken in het bewustzijn. (alhoewel dat misschien nog net iets te vroeg is)
De techniek wordt constand afgeremd. De ontwikkelingen kunnen vele malen sneller gaan.
Als men veel intensiever samenwerkt bv. En niet alles in het geheim doet. Maarja, onderzoek moet terug verdient worden...

Ik ben er van overtuigd dat als je alle top "onderzoekers" van de wereld pakt. Deze oneindige fondsen geeft en ze intensief samen laat werken ( al dan niet op 1 ruimte) Dat er in no-time een medicijn tegen aids uitgevonden wordt.

Zelfde geld voor bv een auto op zonne energie of waterstof.. het kan wel maar het is "te duur"
  maandag 22 juni 2009 @ 15:42:55 #192
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70255330
http://www.goldenlightcen(...)rte_viering_2009.pdf

Intressant stukje tekst van Calleman (auteur van het boek "De mayakalender en de transformatie van het menselijk bewustzijn) over de huidige fase waarin we ons in bevinden.
The truth was in here.
pi_70415372
Ik volg al een tijd het werk van een wetenschapper nassim haramein. Kort samen gevat zijn theorie is dat als in 2012 de aarde de zon en het oog van de melkwegstelsel in 1 lijn komen te staan, dat dat effect gaat hebben. De maya`s waren een bijzonder volk hun legde banen van bijv onze zonnestelsel vast banen die wel 250 miljoen jaar groot zijn . (Ter vergelijking onze aarde heeft een baan om de zon van 1 jaar ). Banen die wij pas de laatse tijd konden bereken met onze computers . Ik denk persoonlijk dat je wel dingen kan aannemen van een volk dat zo ver voor uit was op het gebied van astrologie. De kalender van de maya`s stopt op 2012 en ik denk dat dat niet het einde van de wereld is maar een overgang naar een nieuw systeem van leven , onze oude systeem brokelt nu al af .Als banken met moeite nog geld injecties kunnen geven aan het bedrijfsleven, en de geld pers hebben ze de laatste tijd harder aangezet (kunstmatig geld in het systeem pompen ) Dat zijn ongekende economische verschijnselen. Ik denk persoonlijk dat het niet het einde van de wereld is maar vernieuwing op alle gebieden. (maatschappelijk, technologisch, bewustzijn, enz) En met alles dat van het oude naar het nieuwe gaat , gaat niet zonder slag en stoot . En dat is wat de maya`s laten zien met overstromingen rampen enz . Ik kan nog veel verder hier op in gaan qua wat er al is aan wetenschappelijk bewijs. De link hier onder laat al een beetje zien.
,

pi_70419410
Misschien waren die gasten het zat om kalenders te maken.
pi_70434166
Ik denk niet dat ze het zat waren om kalenders te maken. Hun kalender vertegenwoordigd een cycles van 25.800 jaar. En wij zijn bijna aan het einde gekomen van die cycles van 25.800 jaar dat in 2012 ze baan compleet maakt om vervolgens weer aan een nieuwe cycles te beginnen. Aan het einde van elk cycles staat de aarde de zon en het oog van onze melkwegstelsel presies op 1 lijn , Dat is niet iets nieuws 25.800 jaar geleden was dat ook het geval alleen zonder mensen op de aarde . Waarom het volgens mij zo interessant is dat op 1 lijn komen van de aarde de zon en het oog van de melkwegstelsel ,is omdat mensen van nasa een paar jaar geleden er achter kwamen dat het oog van de melkwegstelsel niet zomaar een middelpunt is dat alle sterren en planeten bij elkaar houd. Maar een zwart gat blijkt te zijn .Niet zo een zwart gat dat alleen maar materie naar binnen zuigd . Maar ook materie (sterren planeten enz ) naar buiten gooit of creeert hoe je het wil noemen. Wetenschappers kwamen er achter dat wat we eerst dachten niet klopt namelijk, dat in een melkwegstelsel eerst de sterren en planeten worden gevormd en dan pas het oog van de melkwegstelsel, ze dachten dat omdat ze dachten dat sterren niet zo dicht bij het oog konden onstaan omdat ze anders er in werden gezogen.Nu blijkt het tegenovergestelde waar te zijn Het oog van een melkwegstelsel onstaat eerst en daar van uit ontstaan de sterren en planeten, dat kun je goed zien als je naar een plaatje van de melkwegstelsel kijkt.

De melkwegstelsel heeft ook een soort evenaar net als de aarde , omdat het oog van de melkwegstelsel onwijs veel xray, plasma , ionen enz uitstoot heeft. Strekt die straal vanuit het oog naar de linker en rechter uiteindes van het melkwegstelsel . Van af 2012 betreed onze zonnestelsel die straal (evenaar) wetenschappers vragen zich af wat er kan gebeuren als de zon blootstaat aan zulke hoge stalingen van xray pasma ionen enz. 1 ding is zeker is dat het effect gaat hebben , En alles wat effect heeft op de zon heeft effect op onze planeet .

Dan nog iets de zon heeft een cyclus van 11 jaar aan het einde van die cycles heeft de zon een solar maximum een soort uitbarsting waarin de magnetische polen van de zon omdraaien en er komen ook zonne winden bij vrij richting de aarde , daarna keert de zon weer terug naar normaal . Sinds de meetingingen
van galileo heeft de zon zich altijd aan deze cyclus gehouden. tot de laatste die in 2000 zou moeten gebeuren die solar maximum is niet gekomen, wetenschappers denken dan ook dat de volgende solar maximum in 2011 een zeer sterke uitbarsting gaat zijn.Wat dat voor ons beteknd als we de geschiedenis als referentie zouden gebruiken kunnen we zien dat, bij de laatste zonne wind dat ons had geraakt Canada 8 minuten zonder stroom zat en 3 van de 11 satalietten kapot waren gegaan en dat was een klein windje.Mocht er bij de volgende solarmaximum een grote wind richting onze aarde komen waar in ik de kans wel groot acht omdat om de 1 of andere rare reden in 2000 geen solar maximum was, kan dat best wel grote gevolgen hebben . Bijv stroom uitval wereld wijd en alle satelieten die dan kappot gaan
Sommige wetenschappers proberen via de media overheden te waarschuwen om back up satalieten te maken maar ze krijgen niet veel aandacht. Mocht dat de scenario zijn
dat alle satalieten kapot gaan en wereldwijde stroom uitval dan zijn we terug bij primitieve omstandigheden zoals in begin 1900, Dan word een een nieuwe vorm van technologie noodzakelijk ik denk persoonlijk vacium energie iets waar nasa ook probeert op in te tappen maar dat is een verhaal op zich. Onder heb ik een linkje gezet over de solar maximum die niet is gekomen in 2000

http://istp.gsfc.nasa.gov/istp/outreach/solarmax/
pi_70476915
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 21:09 schreef Rinaldoo het volgende:
Ik denk niet dat ze het zat waren om kalenders te maken. Hun kalender vertegenwoordigd een cycles van 25.800 jaar. En wij zijn bijna aan het einde gekomen van die cycles van 25.800 jaar dat in 2012 ze baan compleet maakt om vervolgens weer aan een nieuwe cycles te beginnen. Aan het einde van elk cycles staat de aarde de zon en het oog van onze melkwegstelsel presies op 1 lijn , Dat is niet iets nieuws 25.800 jaar geleden was dat ook het geval alleen zonder mensen op de aarde . Waarom het volgens mij zo interessant is dat op 1 lijn komen van de aarde de zon en het oog van de melkwegstelsel ,is omdat mensen van nasa een paar jaar geleden er achter kwamen dat het oog van de melkwegstelsel niet zomaar een middelpunt is dat alle sterren en planeten bij elkaar houd. Maar een zwart gat blijkt te zijn .Niet zo een zwart gat dat alleen maar materie naar binnen zuigd . Maar ook materie (sterren planeten enz ) naar buiten gooit of creeert hoe je het wil noemen. Wetenschappers kwamen er achter dat wat we eerst dachten niet klopt namelijk, dat in een melkwegstelsel eerst de sterren en planeten worden gevormd en dan pas het oog van de melkwegstelsel, ze dachten dat omdat ze dachten dat sterren niet zo dicht bij het oog konden onstaan omdat ze anders er in werden gezogen.Nu blijkt het tegenovergestelde waar te zijn Het oog van een melkwegstelsel onstaat eerst en daar van uit ontstaan de sterren en planeten, dat kun je goed zien als je naar een plaatje van de melkwegstelsel kijkt.

De melkwegstelsel heeft ook een soort evenaar net als de aarde , omdat het oog van de melkwegstelsel onwijs veel xray, plasma , ionen enz uitstoot heeft. Strekt die straal vanuit het oog naar de linker en rechter uiteindes van het melkwegstelsel . Van af 2012 betreed onze zonnestelsel die straal (evenaar) wetenschappers vragen zich af wat er kan gebeuren als de zon blootstaat aan zulke hoge stalingen van xray pasma ionen enz. 1 ding is zeker is dat het effect gaat hebben , En alles wat effect heeft op de zon heeft effect op onze planeet .

Dan nog iets de zon heeft een cyclus van 11 jaar aan het einde van die cycles heeft de zon een solar maximum een soort uitbarsting waarin de magnetische polen van de zon omdraaien en er komen ook zonne winden bij vrij richting de aarde , daarna keert de zon weer terug naar normaal . Sinds de meetingingen
van galileo heeft de zon zich altijd aan deze cyclus gehouden. tot de laatste die in 2000 zou moeten gebeuren die solar maximum is niet gekomen, wetenschappers denken dan ook dat de volgende solar maximum in 2011 een zeer sterke uitbarsting gaat zijn.Wat dat voor ons beteknd als we de geschiedenis als referentie zouden gebruiken kunnen we zien dat, bij de laatste zonne wind dat ons had geraakt Canada 8 minuten zonder stroom zat en 3 van de 11 satalietten kapot waren gegaan en dat was een klein windje.Mocht er bij de volgende solarmaximum een grote wind richting onze aarde komen waar in ik de kans wel groot acht omdat om de 1 of andere rare reden in 2000 geen solar maximum was, kan dat best wel grote gevolgen hebben . Bijv stroom uitval wereld wijd en alle satelieten die dan kappot gaan
Sommige wetenschappers proberen via de media overheden te waarschuwen om back up satalieten te maken maar ze krijgen niet veel aandacht. Mocht dat de scenario zijn
dat alle satalieten kapot gaan en wereldwijde stroom uitval dan zijn we terug bij primitieve omstandigheden zoals in begin 1900, Dan word een een nieuwe vorm van technologie noodzakelijk ik denk persoonlijk vacium energie iets waar nasa ook probeert op in te tappen maar dat is een verhaal op zich. Onder heb ik een linkje gezet over de solar maximum die niet is gekomen in 2000

http://istp.gsfc.nasa.gov/istp/outreach/solarmax/
Super interessant!
Ik vind het wel gaaf om te lezen dat er ook hier op fok! over gesproken wordt, waar heel veel soorten en maten bij elkaar komen

Ik denk bij 2012 zeker niet aan een doemscenario, wel dat er wat betreft bewustzijn een boel gaat veranderen. Misschien niet eens zozeer op 'spiritueel' niveau, maar ook gewoon 'aards'. Er zijn zoveel dingen die niet kloppen, mensen die uit de saai routine van de dag willen stappen, mensen zijn op zoek naar verdieping, 'de waarheid' en nemen daar ook tijd voor.
Je merkt her en der verschuivingen in het denken van de mens en ik denk toch dat alles wat er vandaag gebeurd als reden heeft dat er dingen bezig zijn met het veranderen.

Ik vind het persoonlijk in ieder geval erg spannend en niet zo zeer eng. En als het onze tijd is om te gaan, sja.. wie houdt het tegen.
Pleite :)
pi_70502516
Dat is zeker zo we beginnen ons steeds meer voor nieuwere dingen te interesseren, kijk maar bijv naar de film the secret. De film en de boeken daarvan deden het wereldwijd heel goed. Dat zegt volgens mij wel wat over de mensen zelf namelijk, dat we het mischien geloven dat geluk en toeval niet bestaat, dat we mischien alles zelf creëren niet alleen onze situatie op het gebied van opleiding en het kiezen van een goede baan. Maar ook ons gezondheid geluk voorspoed enz, dingen waarvan we op het eerste gezicht denken dat we geen invloed op kunnen hebben. Ik ben het ook eens dat 2012 zeker geen doemscenario is , alleen al om het feit dat in 2003 een komeet 2 x zo groot als jupiter onze zonnestelsel binnen vloog en een baan had wat recht op de zon af ging maar toen de komeet dicht bij de zon kwam, werd hij door een zonne flare uit ze baan getrokken. Een object zo groot heeft een gravietatie veld zo sterk dat, het de baan van de aarde had moeten verstoren toen het langs de aarde kwam wat dan catastrofale gevolgen zou hebben. We worden op de een of ander manier beschermd . De komeet vloog langs mercurius dat een kleine planeet als dat mee zou trekken richting de zon.Het filmpje werd wel op internet gezet, en mensen die het allemaal volgde vonden het raar dat er ook 2 weken aan data was weg gelaten. Normale opnames die door telscopen van nasa worden gemaakt en op hun website worden gezet , worden met de bij behorende data ondersteund.Mischien omdat het vaticaan 70 % van nasa`s telescopen bezit. Hmm wat wilt het vaticaan met de telescopen van nasa.Waarschijnlijk data filteren of verwijderen. Zo zijn er nog meer van zulke dingen bijv kometen ter grote als de aarde die leken op de zon in te slaan wat op zich niet gevaarlijk is. Maar het rare was op de opname die waren vrij gegeven hadden de objecten die ze kometen noemen geen staart (kometen hebben normaal een lange staart van ijs en rotsen) , Toen Nasa veel emails en post kreeg van mensen die af vroegen waarom het object dat ze komeet noemen geen staart had, werd het filmje van de website afgehaald en weer terug gezet alleen deze keer had het object wel een staart. Ik heb een link van een filmpje dat is gemaakt op een conferentie van een wetenschapper die de opnames van de telescoop laat zien het is tien minuten lang maar van af de achtste minuut begint hij over de v1 komeet van 2003. Ik dacht mischien interessant om er bij te zetten

[ Bericht 0% gewijzigd door Rinaldoo op 30-06-2009 02:32:27 ]
pi_70502769

v1 komeet van 2003 (filmpje 1 is 10 minuten lang van af de achtste minuut begint hij over de v1 komeet voor de achtste minuut gaat het over andere dingen) filmpje 2 is het vervolg

[ Bericht 15% gewijzigd door Rinaldoo op 30-06-2009 02:22:22 ]
pi_70576501
Heb er inmiddels veel dingen over gelezen en ik hoop eigenlijk dat ik het in 2012 ben vergeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')