abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:46:27 #1
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65546317
En daar is deel 9

De vorige topics vind je hier:
  • deel 1
  • deel 2
  • deel 3
  • deel 4
  • deel 5
  • deel 6
  • deel 7
  • deel 8

    Extra informatie:
    wikipedia over de ov-chipkaart
    wikipedia over de oyster-kaart (in gebruik in Londen)
    wikipedia over de octopus-kaart (in gebruik in Hong Kong)
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:

    [..]

    Voor 5 stations zonder poortjes, doe ik het voor. Ga jij ze morgen even langs en maak even wat foto's.
    hebben we het hier over metro of metro+trein?
  • Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_65546477
    metrostations

    sommige hebben geen poortjes, maar zuilen. Volgens een Fokker hadden alle metrostations poortjes, maar dat lopt niet.

    Verder niet belangrijk voor de discussie
    pi_65546566
    Sorry het quoten lukt me nog niet haha
    Onderstaande is dus quote


    Als jij mij mij 5 stations kan noemen die geen poortjes hebben zou ik dat erg vreemd vinden, ik kan ook nergens terug vinden dat er ergens op een station geen poortjes staan. (en ik ben het afgelopen jaar toch wel bijna op ieder station geweest).

    Ik denk dat je in de war bent met de treinstations waar bij sommige zuilen komen.
      donderdag 29 januari 2009 @ 21:52:26 #4
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65546594
    Voor zover ik het heb gezien krijgen alle metro's poorten(?) en 2/3 van de stations van de NS(!) zuilen en alle andere treinstations zuilen.

    Kennen jullie deze pagina al:
    http://www.id-nee.nl/03-7%20OVchipkaart%20hoofdtekst.htm

    Staat een hele lange opsomming in van problemen

    edit: macca728 wie stelt dat het op SOMMIGE treinstations zuilen komen? Het is "op sommige treinstations komen poortjes". (je quote is wat verminkt dus ik neem aan dat je nog gaat editten? )
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_65546673
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:52 schreef wdn het volgende:
    Voor zover ik het heb gezien krijgen alle metro's poorten(?) en 2/3 van de stations van de NS(!) zuilen en alle andere treinstations zuilen.

    Kennen jullie deze pagina al:
    http://www.id-nee.nl/03-7%20OVchipkaart%20hoofdtekst.htm

    Staat een hele lange opsomming in van problemen
    Ja alle metro's krijgen dus geen poortjes, dat is het doel ook niet volgens de RET.
    Ik verzin het niet hoor. Sommige metrostations hebben alleen zuilen en krijgen geen poortjes meer. Voor treinstations dito
    pi_65546745
    Het gaat uiteraard om de metro in Rotterdam, dat de treinstations die niet niet allemaal krijgen is al vastgesteld. De bron van het ad gaf al aan dat de poortjes op alle metrostations (in Rotterdam uiteraard) dicht zijn vanaf vandaag.
      donderdag 29 januari 2009 @ 21:57:13 #7
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65546795
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:54 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Ja alle metro's krijgen dus geen poortjes, dat is het doel ook niet volgens de RET.
    Ik verzin het niet hoor. Sommige metrostations hebben alleen zuilen en krijgen geen poortjes meer. Voor treinstations dito
    Ik geloof je meteen hoor als je zegt dat er ook metro's komen met zuilen
    (is niet de eerste keer dat het initiele argument: "poorten om zwartrijden tegen te gaan" uiteindelijk blijkt: te moeten worden vertaald naar "zuilen zijn goedkoper".

    Met het argument dat de NS overal voor poorten zou zorgen omdat dit zwartrijden voorkomt (en dus minder inzet van politie vereist en dus de overheid minder kost etc etc) hebben ze 700 MILJOEN euro gekregen van de overheid en die staan ergens op een rekening rente te trekken. Terwijl men dus gewoon zuilen plaatst.
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_65546812
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:55 schreef Dennis101 het volgende:
    Het gaat uiteraard om de metro in Rotterdam, dat de treinstations die niet niet allemaal krijgen is al vastgesteld. De bron van het ad gaf al aan dat de poortjes op alle metrostations (in Rotterdam uiteraard) dicht zijn vanaf vandaag.
    ja metrostations in Rotterdam hebben we het over.
    Sommige hebben zuilen en krijgen GEEN poortjes.

    De quote klopt toch ? Begrijpend lezen !!
    Alle poortjes zijn nu dicht op alle metrostations, maar poortjes die er niet zijn, kan je ook niet dichtdoen !!
    pi_65546848
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:54 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Ja alle metro's krijgen dus geen poortjes, dat is het doel ook niet volgens de RET.
    Ik verzin het niet hoor. Sommige metrostations hebben alleen zuilen en krijgen geen poortjes meer. Voor treinstations dito
    Kom eens met een bron, ik heb een redelijke bron gegeven die het tegendeel bewijst.
    pi_65546889
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:57 schreef wdn het volgende:

    [..]

    Ik geloof je meteen hoor als je zegt dat er ook metro's komen met zuilen
    (is niet de eerste keer dat het initiele argument: "poorten om zwartrijden tegen te gaan" uiteindelijk blijkt: te moeten worden vertaald naar "zuilen zijn goedkoper".

    Met het argument dat de NS overal voor poorten zou zorgen omdat dit zwartrijden voorkomt (en dus minder inzet van politie vereist en dus de overheid minder kost etc etc) hebben ze 700 MILJOEN euro gekregen van de overheid en die staan ergens op een rekening rente te trekken. Terwijl men dus gewoon zuilen plaatst.
    nou de directeur van de RET zei het zelf, het doel is niet om het dicht te maken, ze verwachten het aantal zwartrijders te verminderen van 10 naar 4 %

    Overal poortjes plaatsen is technisch niet mogelijk.
    Overigens vind ik het zelf ook raar hoor, maar helemaal dicht kan het blijkbaar niet of kost teveel
    pi_65546931
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:58 schreef Dennis101 het volgende:

    [..]

    Kom eens met een bron, ik heb een redelijke bron gegeven die het tegendeel bewijst.
    RET, ik denk dat iemand anders dit ook wel moet weten ?
    pi_65547011
    het is ook niet echt belangrijk voor de discussie verder
    pi_65547015
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:58 schreef Dennis101 het volgende:

    [..]

    Kom eens met een bron, ik heb een redelijke bron gegeven die het tegendeel bewijst.
    Bron: elke dag instappen enzo. Ik weet dat Oosterflank, Prinsenlaan, Schenkel geen poortjes hebben ik denk dat er in Zevenkamp en Ommoord ook nog een hoop zijn die het niet hebben. Gaat dan vooral om perrons op straatniveau en niet onder of ver boven de grond .
    Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
    Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
    pi_65547036
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 22:00 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    RET, ik denk dat iemand anders dit ook wel moet weten ?
    Shit, ik geef mezelf gewonnen, bron gevonden. Eerlijk is eerlijk, ik was er 100% van overtuigd.
    pi_65547112
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 22:02 schreef Dennis101 het volgende:

    [..]

    Bronnen wil ik zien. Ik heb zelf, met mijn eigen ogen gecontstateerd dat bijna de gehele metro lijn. Behalve de stukken van alexander - nesselande en tussenwater - de akkers allemaal poortjes hebben.
    kom maar mee zaterdag, gaan we op reis haha
    hoeveel hadden we nou gewed ? 100 of 1000 euro ?
      donderdag 29 januari 2009 @ 22:04:45 #16
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65547141
    quote:
    Door middel van een gratis "passage-recht" kan men maximaal 35 minuten per keer een station bezoeken om bijvoorbeeld iemand uit te zwaaien of op te halen, te winkelen, de horeca te bezoeken, of om naar de andere zijde van het station te lopen. Op de stations van het sneltramtraject in Rotterdam (waar over het algemeen geen poortjes maar zuilen staan) werkt dit systeem nu ook. Eenmaal ingecheckt op het station, kan men echter niet meer direct op hetzelfde station uitchecken. Hiervoor moet het apparaat eerst naar een volgende minuut verspringen dan erop is ingecheckt.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaart

    Geen idee of dat een metro is. Ik vind het gewoon leuk om te zoeken
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_65547179
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 22:04 schreef wdn het volgende:

    [..]

    http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaart

    Geen idee of dat een metro is. Ik vind het gewoon leuk om te zoeken
    haha dat is de randstadrail !!!!
      donderdag 29 januari 2009 @ 22:07:21 #18
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65547269
    Hey ik woon al sinds 1976 ofzo niet meer in amsterdam en kom zelden nog in de randstad
    Sorry
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_65547347
    Goed nu ik heb geconstateerd dat macca728 gelijk heeft en ik zelf iets te hard schreeuwde kunnen we weer verder gaan met de rest van de problemen bespreken.
    quote:
    Zwartrijden blijft mogelijk, al zal dat in de metro een stuk lastiger zijn dan in bus en tram. Daar zorgen de meer dan vijfhonderd geherintroduceerde tourniquets voor, die van 37 van de 47 metrohaltes in Rotterdam en omgeving afgesloten plekken maken. Op tien gelijkvloerse perrons, zoals Prinsenlaan en Schenkel, is daar om praktische redenen van afgezien
    pi_65547403
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 22:08 schreef Dennis101 het volgende:
    Goed nu ik heb geconstateerd dat macca728 gelijk heeft en ik zelf iets te hard schreeuwde kunnen we weer verder gaan met de rest van de problemen bespreken.
    [..]


    ja belangrijker problemen graag
    pi_65547456
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 22:07 schreef wdn het volgende:
    Hey ik woon al sinds 1976 ofzo niet meer in amsterdam en kom zelden nog in de randstad
    Sorry
    geluksvogel

    duurt nog wel paar jaar voor jou, de chipkaart
      donderdag 29 januari 2009 @ 22:15:00 #22
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65547659
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 22:11 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    geluksvogel

    duurt nog wel paar jaar voor jou, de chipkaart
    Ik werk in nEindhoven dus ben bang van niet.
    Roermond woon ik.Hier staan de zuilen en ze zijn al actief (met een 'buiten gebruik' sticker erop'). Dus ook hier gaat het fout.
    Persoonlijke noot: ik had graag in A'dam willen blijven. Hier is echt nooit wat fatsoenlijks te doen en als je naar de randstad gaat moet je 21.30 met de trein terug anders kom ik niet verder dan eindhoven.
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_65547676
    ik kan dus nog steeds geen transacties zien op MIJN OV CHIPKAART. NL

    lekker handig, ik heb vorige week dus een rit gemaakt in de metro ermee, saldo was 3,71 daarna 3,01
    pi_65547740
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 22:15 schreef wdn het volgende:

    [..]

    Ik werk in nEindhoven dus ben bang van niet.
    Roermond woon ik.Hier staan de zuilen en ze zijn al actief (met een 'buiten gebruik' sticker erop'). Dus ook hier gaat het fout.
    Persoonlijke noot: ik had graag in A'dam willen blijven. Hier is echt nooit wat fatsoenlijks te doen en als je naar de randstad gaat moet je 21.30 met de trein terug anders kom ik niet verder dan eindhoven.

    haha nou in Rotterdam ook weinig te doen hoor, beter Amsterdam ja
    pi_65548181
    Ik vind het wel relaxed die kaart. Bovendien zou ik een stuk goedkoper uit zijn op het traject waar ik nu op reis, als ik daadwerkelijk zelf m'n kosten had moeten betalen.
    PWBF
      donderdag 29 januari 2009 @ 22:31:46 #26
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65548369
    Oh ik heb ook een onkostenvergoeding hoor dus ze doen maar
    Roermond - Eindhoven vv per maand = 315,00.
    Ik weet wel dat wat ik hier al eens heb gezegd blijft staan: ik zal prive zolang mogelijk de ov chip vermijden.
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
      vrijdag 30 januari 2009 @ 00:27:44 #27
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_65552784
    tvp
    Neerkomen wel!
      vrijdag 30 januari 2009 @ 00:50:45 #28
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65553258
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 00:27 schreef Freeflyer het volgende:
    tvp
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_65554880
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 22:15 schreef macca728 het volgende:
    ik kan dus nog steeds geen transacties zien op MIJN OV CHIPKAART. NL

    lekker handig, ik heb vorige week dus een rit gemaakt in de metro ermee, saldo was 3,71 daarna 3,01
    Geweldig toch. Het systeem werkte gister, geen chaos, geen grote rijen voor de poortjes. Dus meneer gaat gewoon weer over wat anders zeiken. Wat een ontzettende zwartkijker ben je toch
    quote:
    RET: droomstart bij invoering ov-chipkaart
    Door GERT ONNINK

    ROTTERDAM - ,,Dit hadden we niet durven dromen.’’ Directeur Pedro Peters van de Rotterdamse vervoerder RET is tevreden over de overgang van de strippenkaart op de ov-chipkaart in de metro. Sinds gisteren kan daar niet meer met de papieren pas worden gereisd en betaald.

    Peters blikt tevreden terug op het verloop van de dag, die als D-day te boek stond. ,,De overgang is soepel verlopen.’’ Immens lange rijen bij verkooppunten zijn uitgebleven, de doorstroming van reizigers in de spits verliep soepel. Hij prijst zijn bedrijf en de klanten, circa 150.000 in de ochtendspits. ,,Dit was toch weer Rotterdam op z’n best Dat kan als er hier iets geks is.’’

    Bij een controle op Zuidplein liep één zwartrijder tegen de lamp, hij kreeg een boete van 38,50 euro. Het bedrijf had vooraf gesteld zo coulant mogelijk te zijn. Reizigers in het bezit van een geldig abonnement bij wie het uitchecken toch fout was gegaan, bleven gevrijwaard van sancties. De RET zette gisteren enkele honderden mensen, waaronder kantoorpersoneel, als hulptroepen in.

    RET-baas Peters gaf toe dat de verzending van de ov-studentenchipkaarten vertraging heeft opgelopen. Daarom moet het bedrijf nog enkele duizenden tijdelijke sleutelkaarten beschikbaar stellen, waarmee studenten de poortjes toch kunnen openen. Het bedrijf erkent dat met deze pas - die niet geldt als vervoersbewijs - kan worden gefraudeerd, omdat ook niet-studenten ermee kunnen reizen en de tijdelijke passen zonder al te veel controle ongelimiteerd worden verstrekt. ,,Dat is nu eenmaal het risico van de service die we bieden,’’ sprak Peters. Volgens de RET lopen ‘slimme studenten’ alsnog tegen de lamp als de controles binnenkort weer worden opgevoerd.

    Ook voor de duizenden busoverstappers is er een voorlopige voorziening in de vorm van een compensatiekaart, een stempelpas waarmee het dubbel betaalde opstaptarief kan worden teruggevraagd.

    De Rotterdamse vervoerswethouder Jeannette Baljeu ziet de proeftuin die de Maasstad is voor de ov-chipkaart als het begin van de landelijke invoering van de kaart. Wanneer de tram en de bus in de Maasstad zonder strippenkaart rijden, kan ze echter niet zeggen.

    Volgens Peters is het veel belangrijker dat busvervoerders als Qbuzz, Arriva en Veolia ook de ov-chipkaart gaan gebruiken dan dat de tram en de bus in Rotterdam met de papieren vervoersbewijs stoppen. De NS begint dit voorjaar op de Flevolijn en hoopt vanaf oktober overal in ons land de oplaadbare pas te kunnen aanbieden. Het papieren kaartje blijft daarnaast nog zeker drie jaar bestaan.
    http://www.ad.nl/rotterda(...)ing_ovchipkaart.html
    pi_65554884
    je wordt dus niet 100% gecompenseerd met de compensatiekaart zoals men ons doet geloven. Op de radio werd dhr Peters van de RET hiermee geconfronteerd en zijn reactie was dat mensen maar naar de verkoopbalie van de RET moesten komen.

    gewoon een vb daarvan

    Riddrkerk-Wilhelminaplein : van Ridderkerk naar Zuidplein met strippenkaart, daarna vanaf Zuidplein met metro, de extra zone wordt gecompenseerd, maar dan : extra betalen want Zuidplein-WIlhelminaplein moet je gewoon het chipkaartreistarief betalen terwijl dat hele stuk, 3 haltes gewoon valt onder dezelfde zone.

    Daarvoor zal je dus gewoon naar de balie moeten, wil je dat stuk ook gecompenseerd krijgen.

    zomaar 2 reacties van de rtv rijnmond site

    Dat er weinig problemen waren kan wel kloppen, het was in de spits minstens half zo druk als anders. Waar je altijd in de wagen stijf tegen elkaar aan staat kom je nu gewoon adem halen en waren ook de notoire "ettertjes" nergens te vinden

    compenstatiekaart? lachertje! als je heen de extra strip gebruikt en terug kan meerijden wordt er niet gecompenseerd. geldklopperij! betaalautomaat defekt voor de 3e keer. wat nu? niet reizen?
    pi_65554888
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 06:34 schreef macca728 het volgende:
    je wordt dus niet 100% gecompenseerd met de compensatiekaart zoals men ons doet geloven. Op de radio werd dhr Peters van de RET hiermee geconfronteerd en zijn reactie was dat mensen maar naar de verkoopbalie van de RET moesten komen.

    gewoon een vb daarvan

    Riddrkerk-Wilhelminaplein van Ridderkerk naar Zuidplein met strippenkaart, daarna vanaf Zuidplein met metro, de extra zone wordt gecompenseerd, maar dan : extra betalen want Zuidplein-WIlhelminaplein moet je gewoon het chipkaartreistarief betalen terwijl dat hele stuk, 3 haltes gewoon valt onder dezelfde zone.

    Daarvoor zal je dus gewoon naar de balie moeten, wil je dat stuk ook gecompenseerd krijgen.

    zomaar 2 reacties van de rtv rijnmond site

    Dat er weinig problemen waren kan wel kloppen, het was in de spits minstens half zo druk als anders. Waar je altijd in de wagen stijf tegen elkaar aan staat kom je nu gewoon adem halen en waren ook de notoire "ettertjes" nergens te vinden

    compenstatiekaart? lachertje! als je heen de extra strip gebruikt en terug kan meerijden wordt er niet gecompenseerd. geldklopperij! betaalautomaat defekt voor de 3e keer. wat nu? niet reizen?

    zeurzeurzeurzeur klaagklaagklaagklaagklaag moppermopper
    pi_65554889
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 06:35 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    zeurzeurzeurzeur klaagklaagklaagklaagklaag moppermopper
    niet waar Snowgoon ? lieg ik ?
    pi_65554905
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 06:36 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    niet waar Snowgoon ? lieg ik ?
    Soms. En verder loop je constant te zeuren, wil je niet inzien dat het goed is gegaan gister en dat het helemaal niet zo'n drama werd als gedacht.
    pi_65554923
    Dus die 2x per jaar dat ik OV neem, moet ik ergens zo'n ding gaan scoren?
    pi_65555749
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 06:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
    Dus die 2x per jaar dat ik OV neem, moet ik ergens zo'n ding gaan scoren?
    Als echte piraat kun je natuurlijk gaan zwartrijden. Door de OV -chip zouden ze minder controles gaan houden.
    pi_65556199
    ja zwartrijden wordt supermakkelijk, gewoon achter iemand aanlopen, poortjes blijven open !!
    pi_65556599
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 08:39 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Als echte piraat kun je natuurlijk gaan zwartrijden. Door de OV -chip zouden ze minder controles gaan houden.
    Ok dat is een goede tip, het ouderwetse kraken wordt weer populairder en door die poortjes is er toch zowat geen controle meer in het vervoermiddel zelf.
    pi_65556636
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 09:05 schreef macca728 het volgende:
    ja zwartrijden wordt supermakkelijk, gewoon achter iemand aanlopen, poortjes blijven open !!
    In Parijs heb ik al geleerd om daar handig overheen te springen.
    pi_65557733
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 09:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

    [..]

    In Parijs heb ik al geleerd om daar handig overheen te springen.
    pauper...
    PWBF
    pi_65557820
    Ik ben erg blij met de OV chipkaart. Ik ga vaak van Rotterdam Centraal naar Wilhelminaplein en die halte ligt echt net over de zonegrens heen. Nu de prijs van de reis per kilometer wordt berekend ben ik per ritje 43 cent goedkoper uit. Mensen die helemaal naar het einde van de zone moeten zullen wellicht iets duurder uit zijn dan voorheen, maar die reizen dan ook langer. Het is zo gewoon een stuk eerlijker.
    PWBF
    pi_65557842
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 06:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
    Dus die 2x per jaar dat ik OV neem, moet ik ergens zo'n ding gaan scoren?
    Nee, je kan ook wegwerpkaartjes kopen voor een dag. Anders lees je je eerst eens even in voordat je mee gaat met de zeik-massa.
    PWBF
    pi_65557970
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 10:14 schreef Nielsch het volgende:

    [..]

    Nee, je kan ook wegwerpkaartjes kopen voor een dag. Anders lees je je eerst eens even in voordat je mee gaat met de zeik-massa.
    Ook wegweprkaartjes om een bepaald traject af te leggen, of alleen om een bepaalde tijd te kunnen reizen?
    pi_65558078
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 10:13 schreef Nielsch het volgende:
    Het is zo gewoon een stuk eerlijker.
    Metro's rijden een redelijk rechte lijn.

    Er zijn genoeg buslijnen te vinden zijn die een flinke slingerende beweging maken voordat jij bij je halte bent, waarbij het dan nog maar de vraag is of je het nog steeds een stuk eerlijker is. Ja je hebt voor de gehele tijd dat je in de bus zit en een mooi uitzicht kreeg betaald. Maar je wilt eigenlijk voor de hemelsbrede afstand betalen.

    Wanneer wegen opengebroken zijn mogen we dan opeens vanwege de omweg die de bus maakt ook meer gaan betalen.
      vrijdag 30 januari 2009 @ 10:22:13 #44
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65558083
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 10:18 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Ook wegweprkaartjes om een bepaald traject af te leggen, of alleen om een bepaalde tijd te kunnen reizen?
    Dat eerste bestaat niet meer. Je koopt een kaartje om voorbij de poortjes te mogen komen dus het traject is niet meer van belang. En het poortje wat je gebruikt om weer uit het station te gaan zorgt voor de correctie van de eerste afboeking.
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 10:13 schreef Nielsch het volgende:
    Ik ben erg blij met de OV chipkaart. Ik ga vaak van Rotterdam Centraal naar Wilhelminaplein en die halte ligt echt net over de zonegrens heen. Nu de prijs van de reis per kilometer wordt berekend ben ik per ritje 43 cent goedkoper uit. Mensen die helemaal naar het einde van de zone moeten zullen wellicht iets duurder uit zijn dan voorheen, maar die reizen dan ook langer. Het is zo gewoon een stuk eerlijker.
    Moet je eens een buslijn nemen die geen rechte lijn neemt. Dan wordt de ritprijs ineens een stuk minder gunstig
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 09:05 schreef macca728 het volgende:
    ja zwartrijden wordt supermakkelijk, gewoon achter iemand aanlopen, poortjes blijven open !!
    In Londen hetzelfde.

    Punt is:
    Met het oude systeem is men verplicht om in de metro/trein een controleur rond te sturen die kaarten controleerd. Dan pak je de zwartrijders er zondermeer uit.
    In het huidige systeem gaan die controleurs verdwijjnen of komen steeds minder voor (loonkosten is de hoogste kostenpost he) en zwartrijders ziet men ineens niet meer. In de hoofden van de overheid komt zwartrijden dan ineens niet meer voor.
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_65558165
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 10:22 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Metro's rijden een redelijk rechte lijn.

    Er zijn genoeg buslijnen te vinden zijn die een flinke slingerende beweging maken voordat jij bij je halte bent, waarbij het dan nog maar de vraag is of je het nog steeds een stuk eerlijker is. Ja je hebt voor de gehele tijd dat je in de bus zit en een mooi uitzicht kreeg betaald. Maar je wilt eigenlijk voor de hemelsbrede afstand betalen.

    Wanneer wegen opengebroken zijn mogen we dan opeens vanwege de omweg die de bus maakt ook meer gaan betalen.
    Die vraag heb ik al 2x voorgelegd aan de RET maar nog steeds geen antwoord.

    Het geld voor mij ook en ik denk voor veel mensen dat er meerdere bussen zijn van A naar B die andere routes rijden. Het lijkt mij niet eerlijk dat je voor de bus die er het langste overdoet het meeste moet betalen

    Of dat mensen die net de pech hebben alleen de bus met de langste afstand te kunnen nemen, altijd meer betalen dan mensen die wel met die snelle bus mee kunnen. vb met sneldiensten
      vrijdag 30 januari 2009 @ 10:28:58 #46
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65558292
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 10:24 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Die vraag heb ik al 2x voorgelegd aan de RET maar nog steeds geen antwoord.

    Het geld voor mij ook en ik denk voor veel mensen dat er meerdere bussen zijn van A naar B die andere routes rijden. Het lijkt mij niet eerlijk dat je voor de bus die er het langste overdoet het meeste moet betalen
    Je rekent af per gereden kilometer.

    Gebeurd bij de NS straks ook. Stel je reist van Eindhoven naar Roermond (51 km) en de treinen vallen uit tussen deze stations. Indien de NS aanraadt om over Venlo te reizen dan betaal je voor de kilometers die dit traject kent (30 van venlo naar roermond en ik weet niet hoever eindhoven van venlo afligt via het treintraject maar het zal iets van 40 of 50 km zijn denk ik dus ik gok op 70/80 km).
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_65558302
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 10:24 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Die vraag heb ik al 2x voorgelegd aan de RET maar nog steeds geen antwoord.

    Het geld voor mij ook en ik denk voor veel mensen dat er meerdere bussen zijn van A naar B die andere routes rijden. Het lijkt mij niet eerlijk dat je voor de bus die er het langste overdoet het meeste moet betalen

    Of dat mensen die net de pech hebben alleen de bus met de langste afstand te kunnen nemen, altijd meer betalen dan mensen die wel met die snelle bus mee kunnen. vb met sneldiensten
    Dat zat ik me gisteren ook te bedenken, maar dan met betrekking op treinen. Vaak wordt de trein tussen Utrecht Centraal en Amsterdam Centraal in het weekend omgeleid via Hilversum, omdat er dan op het directe traject (via Maarssen, Breukelen en Abcoude) werkzaamheden zijn. Het zou raar zijn als je in dat soort gevallen meer gaat betalen voor een enkeltje Utrecht CS - Amsterdam CS dan doordeweeks, wanneer er geen werkzaamheden zijn.
    PWBF
      vrijdag 30 januari 2009 @ 10:31:24 #48
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65558353
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 10:29 schreef Nielsch het volgende:

    [..]

    Dat zat ik me gisteren ook te bedenken, maar dan met betrekking op treinen. Vaak wordt de trein tussen Utrecht Centraal en Amsterdam Centraal in het weekend omgeleid via Hilversum, omdat er dan op het directe traject (via Maarssen, Breukelen en Abcoude) werkzaamheden zijn. Het zou raar zijn als je in dat soort gevallen meer gaat betalen voor een enkeltje Utrecht CS - Amsterdam CS dan doordeweeks, wanneer er geen werkzaamheden zijn.
    Zoals hierboven vermeld: je betaald dan inderdaad meer.
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_65558392
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 10:28 schreef wdn het volgende:

    [..]

    Je rekent af per gereden kilometer.

    Gebeurd bij de NS straks ook. Stel je reist van Eindhoven naar Roermond (51 km) en de treinen vallen uit tussen deze stations. Indien de NS aanraadt om over Venlo te reizen dan betaal je voor de kilometers die dit traject kent (30 van venlo naar roermond en ik weet niet hoever eindhoven van venlo afligt via het treintraject maar het zal iets van 40 of 50 km zijn denk ik dus ik gok op 70/80 km).
    Ja ik begrijp het systeem wel, maar het is wel hardstikke oneerlijk natuurlijk.
    Bij de trein blijf je waarschijnlijk gewoon een enkeltje kopen, dus dat zou niets uit moeten maken maar bij de bus en evt tram wel
    pi_65559317
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 10:22 schreef wdn het volgende:

    Dat eerste bestaat niet meer. Je koopt een kaartje om voorbij de poortjes te mogen komen dus het traject is niet meer van belang. En het poortje wat je gebruikt om weer uit het station te gaan zorgt voor de correctie van de eerste afboeking.
    Ik heb toch op verschillende sites dingen gelezen dat het nog wel mogelijk moet zijn om wegwerpkaartjes te kopen. Wat staat er dan op die wegwerpkaartjes.

    Volgden de site die het zou moeten weten:
    quote:
    http://www.ov-chipkaart.nl/hoe/doelgroepen/toeristen/;jsessionid=E7F105D1B53B499319D8AD5825579BAE

    De wegwerpchipkaart is een papieren kaart met een beperkte geldigheidsduur.
    Er staat niets vermeld over kosten van de wegwerpkaart.

    Bij de RET kan de gebruiker alleen
    quote:
    http://www.ret.nl/service-en-verkoop/vervoerbewijzen/ov-chipkaart-informatie/de-wegwerp-ov-chipkaart.aspx

    Naast de persoonlijke OV-chipkaart en de Anonieme OV-chipkaart is er ook een Wegwerp OV-chipkaart. Hier kunt u het volgende opladen: RET 2 uur reizen, RET 2 metroreizen en RET 1 dagkaart. Dit geldt voor zowel voltarief als voor reductietarief. Na gebruik van deze reisproducten is de kaart niet meer te gebruiken. Op de wegwerp OV-chipkaart kan geen saldo worden geladen . Blokkering na verlies of diefstal is niet mogelijk.

    De wegwerp OV-chipkaart is te koop bij de verkoop- en oplaadautomaten op de metrostations. De prijs van deze OV-chipkaart is gratis, u betaalt alleen het product dat u op de kaart wenst te hebben.
    quote:
    RET 2 uur reizen - Kosten: ¤ 3,50.
    - Voordeel: na de eerste incheck kunt u twee uur lang onbeperkt reizen (inchecken, uitchecken en overstappen) bij de RET.
    - Te laden op alle OV-chipkaarten (persoonlijk, anoniem en wegwerp).
    - Te gebruiken bij RET bus, tram, metro én RandstadRail Erasmuslijn.
    - De laatste keer inchecken kan nog binnen 2 uur na de eerste check-in. U hebt daarna nog maximaal 15 minuten tijd om uit te checken.
    Dus of je mag een 2 uurs kaart kopen om 2 uur lang door rotterdam te reizen.
    quote:
    RET 2 metro reizen
    - Kosten: ¤ 4,90.
    - Voordeel: twee keer één uur lang onbeperkt reizen (inchecken, uitchecken en overstappen) in de metro.
    - Is het eerste uur van dit reisproduct verbruikt, dan gaat het tweede uur automatisch in bij de eerstvolgende check-in.
    - De laatste check-in van 1 reis kan nog binnen 1 uur na de eerste check-in. U hebt daarna nog maximaal 15 minuten tijd om uit te checken.
    - Tussen de twee reizen (uren) door kunt u niet op saldo reizen.
    - Te laden op alle OV-chipkaarten (persoonlijk, anoniem en wegwerp).
    - Te gebruiken bij de RET metro en de RandstadRail Erasmuslijn.
    - De twee reizen hoeven niet op dezelfde dag plaats te vinden.
    Of 2 metro tripjes voor 4.90. Hoeveel koste een wegwerpstrippenkaart, 15 strippen voor 6.90.
    Hoeveel zone's kan de gebruiker maximaal afleggen in de metro?

    Voor normale beprijzing moet je dus verplicht een chipkaart aanschaffen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')