abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65531515
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ben de geen consument meer . even nogmaal 2 voorbeelden dan maar

Het bericht over het kopieren van het kaartje en het afvangen binnen 24 uur is veranderd door het afvangen opeens in een volgend bericht naar 36 uur te brengen.

De NS die onder druk van huizingga (ga ik vanuit in ieder geval) dat bericht de deur uit doet, en dat we hier zelf dan wel even moeten zeggen dat die outrol van de NS leuk is dat men dat wil voor het eind van het jaar maar in een ouder bericht op de ov-chip site staat nog wel steeds dat pas vana 2011 de prijzen van enkeltje recht getrokken gaan worden. Ik vind dat toch echt een slechte communicatie naar de toekomstige gebruiker toe. Vooral naar gebruikers toe die wat meer van dit project af weten.

Al die verouderde websites die ik al verschillende keren heb aangehaald waar geen up to date informatie meer op staat. Vooral leuk als naslag werk om te lezen wat ons allemaal beloofd is in de aanloop van de outrol van dit project, en om te verglijken wat er nu eigenlijk uit gaat komen.
Dat het binnen 24 uur ontdekt zou worden is iets wat ze al veel langer dan 1 dag geleden bekend hebben gemaakt.

Jij gaat wel vaker van verkeerde dingen uit. Het bericht van de NS over de invoering van gisterochtend is niet andere dan het bericht van die avond. Alleen op een andere manier geschreven en met Huizinga erbij.
Beide berichten gaan uit van geleidelijke invoering van de chipkaart en afschaffing van het papier in 2013.

Ik heb jou geen verouderde websites aan zien halen. Kun je dat nog een keer herhalen misschien? Waren dat wel websites van vervoersbedrijven?
pi_65531557
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:31 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat het binnen 24 uur ontdekt zou worden is iets wat ze al veel langer dan 1 dag geleden bekend hebben gemaakt.

Jij gaat wel vaker van verkeerde dingen uit. Het bericht van de NS over de invoering van gisterochtend is niet andere dan het bericht van die avond. Alleen op een andere manier geschreven en met Huizinga erbij.
Beide berichten gaan uit van geleidelijke invoering van de chipkaart en afschaffing van het papier in 2013.

Ik heb jou geen verouderde websites aan zien halen. Kun je dat nog een keer herhalen misschien? Waren dat wel websites van vervoersbedrijven?
niet waar, het systeem zou de kaart bij de uitdraai snachts automatisch blokkeren

Bovendien is het 48 uur, niet 36

De regionale omroep RTV Rijnmond maakte woensdag bekend dat verslaggevers minstens twee dagen met een gekraakte chipkaart hadden gereisd.
pi_65531665
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

niet waar, het systeem zou de kaart bij de uitdraai snachts automatisch blokkeren

Bovendien is het 48 uur, niet 36

De regionale omroep RTV Rijnmond maakte woensdag bekend dat verslaggevers minstens twee dagen met een gekraakte chipkaart hadden gereisd.
Hebben zij even mazzal gehad!
Toch een dagje gratis kunnen reizen. Nou daar heb jij vast wel veel last van gehad he!
pi_65531727
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:35 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Toch een dagje gratis kunnen reizen. Nou daar heb jij vast wel veel last van gehad he!
dat kon toch niet volgens de OV bedrijven ?
pi_65531792
Snowgoon is niet verbaasd dat er vandaag geen problemen waren.

Ik ook niet, gezien het feit dat al het personeel + tijdelijke krachten vandaag klaarstonden om te helpen.
Wanneer dat extra personeel er niet meer staat, dan is het interessant om te kijken of er nog steeds problemen zijn en of mensen nog steeds geholpen worden.
pi_65531825
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik vond de uitleg van de RET wel plausibel. We zullen de komende weken horen of dat er alsnog heel makkelijk gefraudeerd kan worden of dat de heren van RTV Rijnmond de laatste zijn geweest die langer dan 24 uur gratis konden reizen.
pi_65531829
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:35 schreef snowgoon het volgende:

[..]

heb je trouwens poep in je ogen, 2 dagen gratis reizen, lees nou eens
pi_65531846
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

In principe zou het binnen een dag herkend kunnen worden. Maar ze gaan nu nog niet met de botte bijl door het systeem om kaarten eruit te gooien.
Ze hebben wel wat beter zaken om zich druk om te maken deze dagen.

Dus laat TV Rijnmond die test over een maand of wat nog een keer doen.
pi_65531866
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:39 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik vond de uitleg van de RET wel plausibel. We zullen de komende weken horen of dat er alsnog heel makkelijk gefraudeerd kan worden of dat de heren van RTV Rijnmond de laatste zijn geweest die langer dan 24 uur gratis konden reizen.
nou als het eerst uitgesloten is.

We zullen het horen bij de volgende proef
pi_65531923
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:31 schreef snowgoon het volgende:

En wat blijkt men doet er nu opeens 36 uur over verminderde geloofwaardigheid.
quote:
Het blijft een feit dat eerder op de ochtgend de NS een ander bericht de lucht in slingerde dan later. Maar dan nog hebben we het probleem dat we alleen maar enkeltjes op de ov-chip kunnen zetten.
quote:
kom ik vanavond nog wel even op terug staan thuis in mijn favorieten. (o.a. tls, de voorloper ervan ,en ook op de site ve ov-chip is veel niet consitente informatie te vinden. )
pi_65531952
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:38 schreef macca728 het volgende:

Ik ook niet, gezien het feit dat al het personeel + tijdelijke krachten vandaag klaarstonden om te helpen.
Wanneer dat extra personeel er niet meer staat, dan is het interessant om te kijken of er nog steeds problemen zijn en of mensen nog steeds geholpen worden.
Ik ben ook benieuwd. Zoals ik al zei, dit is pas het begin van de echte test
pi_65531971
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou als het eerst uitgesloten is.

We zullen het horen bij de volgende proef
Inderdaad, het is wat mij betreft nu te vroeg om te oordelen of de kaart geslaagd is of heeft gefaald. De komende weken (misschien maanden) zijn cruciaal. Dan kunnen we zien of iedereen normaal met het ov kan reizen en of er geen grote fraudes zijn of andere vage afschrijvingen.
pi_65532066
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:42 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd. Zoals ik al zei, dit is pas het begin van de echte test
Rot op met je test

Die is afgelopen
pi_65532097
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wat blijkt men doet er nu opeens 36 uur over verminderde geloofwaardigheid.
[..]

Het blijft een feit dat eerder op de ochtgend de NS een ander bericht de lucht in slingerde dan later. Maar dan nog hebben we het probleem dat we alleen maar enkeltjes op de ov-chip kunnen zetten.
[..]

kom ik vanavond nog wel even op terug staan thuis in mijn favorieten. (o.a. tls, de voorloper ervan ,en ook op de site ve ov-chip is veel niet consitente informatie te vinden. )
Tja, als ze strak alle verdachten kaarten binnen 24 uur zouden blokkeren, zou het ook weer niet goed zijn. Als ze wat ruimte laten om het te onderzoeken of een kaart echt fout is, is het ook niet goed.

Zoals ik al zei beide berichten van de NS vertelden precies hetzelfde. Overigens waren dat in beide gevallen geen officiele persberichten maar berichten die door de media zijn gemaakt.

Dat zijn dus sites die niet van de vervoerders zijn. Dat kun je moeilijk de vervoerders kwalijk nemen als daar foute informatie op staat.
pi_65532154
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Rot op met je test

Die is afgelopen
Die test begint nu pas echt goed.

Als de test afgelopen is, waarom werkt het systeem dan niet al in heel Nederland?
pi_65532249
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:46 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als de test afgelopen is, waarom werkt het systeem dan niet al in heel Nederland?
De Test in Rotterdam is afgelopen

ja dat is een hele goede vraag Snowgoon
pi_65532291
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:45 schreef snowgoon het volgende:

Dat zijn dus sites die niet van de vervoerders zijn. Dat kun je moeilijk de vervoerders kwalijk nemen als daar foute informatie op staat.
Sites van bedrijven die deze kaart uitgevonden hebben, het project geduwt hebben, die zullen toch wel moeten weten wat er wel en niet mogelijk moet zijn met die kaart

Ze wisten in ieder geval zeker dat die kaart nooit gekraakt kon worden.
pi_65532314
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

De Test in Rotterdam is afgelopen

ja dat is een hele goede vraag Snowgoon
pi_65532336
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Sites van bedrijven die deze kaart uitgevonden hebben, het project geduwt hebben, die zullen toch wel moeten weten wat er wel en niet mogelijk moet zijn met die kaart

Ze wisten in ieder geval zeker dat die kaart nooit gekraakt kon worden.
Ik ben zeer benieuwd naar je linkjes vanavond
  donderdag 29 januari 2009 @ 16:20:30 #220
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65533670
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:38 schreef macca728 het volgende:

Ik ook niet maar zoals de RET baas al aangaf:
De huidige test werd voornamelijk gedaan door forenzen en die zijn over het algemeen beter geinformeerd (lees: "al murw gemaakt door de NS/prorail de afgelopen 10 jaar":D )
De echte test is pas als er grote evenementen zijn. Zoals concerten in Ahoy, voetbalwedsrijden enzo. Dan krijg je de eendagsvliegen en mensen die totaal niet weten wat er moet gebeuren. Stel de komende wedstrijd van Feyenoord zorgt ervoor dat alle poortjes worden gesloopt. Gaan we dan gewoon nieuwe poortjes neerzetten tot de volgende pot

Er is al bewezen dat een kaart illegaal opgewaardeerd kan worden. Als je dat bijvoorbeeld met de wegwerpkaarten kunt doen betaal je dus iedere keer die wegwerpkaart en vul je die gratis aan om ongeveer de komende 36 uur gratis te kunnen reizen. Ik denk dat je deze personen nooit te pakken krijg zonder meteen te constateren dat het een illegale kaart betreft. (maar dat zien we vanzelf).

Met betrekking tot het blokkeren van kaarten:
Die zouden per direct moeten worden geblokkeerd. De nieuwere variant van deze mifare chip is absoluut veel beter qua beveiliging en laat dit illegaal opwaarderen ook niet toe.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_65534319
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:20 schreef wdn het volgende:
. De nieuwere variant van deze mifare chip is absoluut veel beter qua beveiliging en laat dit illegaal opwaarderen ook niet toe.
Maar de nieuwe mifare chip kost wel 2 tot 3 euro ipv de 50 eurocent voor de slecht beveiligde versie.

Ook in londen schijnt men een iets betere versie te hebben.

Een ander nadeel aan de nieuwe chip is dat alle leesapparatuur vernieuwd moet worden.

Wanneer ik trouwen dit lees
quote:
NS gaat een nieuwe proef houden op de Zuidtak en Flevolijn. Volgens het spoorbedrijf
is de OV-chipkaart daar ingewikkelder dan op de Hoekselijn, omdat er meer reizigers,
overstapstations en gemeenten zijn. De proef begint in het eerste kwartaal van 2009.
Het grootste verschil is dat reizigers geen enkele reizen en retours meer kunnen laden.
Ze kunnen alleen op saldo en abonnementen reizen op hun OV-chipkaart
Maar ja laten we maar even de echte testen afwachten.
  donderdag 29 januari 2009 @ 17:08:23 #222
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65535700
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:49 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Snap je eigenlijk wel wat je schrijft??

Zelfs de RET zegt dat de test afgelopen is waarom blijf jij dan zo krampachtig zeggen dat de test nu pas begint? Het systeem is live en dat betekent dat er niet meer getest wordt op de plekken waar het ingevoerd is.
Neerkomen wel!
pi_65537599
zometeen een uitzending van Radio Rijnmond over de chipkaart ervaringen vandaag
pi_65537972
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:08 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Snap je eigenlijk wel wat je schrijft??

Zelfs de RET zegt dat de test afgelopen is waarom blijf jij dan zo krampachtig zeggen dat de test nu pas begint? Het systeem is live en dat betekent dat er niet meer getest wordt op de plekken waar het ingevoerd is.
Waar zegt de RET dat de test is afgelopen?

Nu pas wordt het systeem in zijn geheel getest. Geen mensen met een strippenkaart meer, iedereen alleen nog maar OV chip. Lijkt me wel degelijk dat de belangrijkste test nu begint.

En wat ik ook al een andere keer vroeg, als de test voorbij is, waarom wordt het systeem dan niet in de andere plaatsen ingevoerd?
Waarom wachten andere OV bedrijven op de ervaringen in Rotterdam voor ze het gaan invoeren?
pi_65537985
nou bij de eerste vraag loopt Pedro Pieters al vast

je moet je legitimeren voor automatisch opladen, daarvoor moet je persoonlijk langskomen.
Krijgt een man een brief van de RET dat hij moet langskomen en zijn vrouw ook persoonlijk.

Volgens dhr Pieters kan de man ook de legitimatie van zijn vrouw meenemen
pi_65538092
tweed vraag blijkt een langere rit goedkoper te zijn
pi_65538151
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:20 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik ook niet maar zoals de RET baas al aangaf:
De huidige test werd voornamelijk gedaan door forenzen en die zijn over het algemeen beter geinformeerd (lees: "al murw gemaakt door de NS/prorail de afgelopen 10 jaar":D )
De echte test is pas als er grote evenementen zijn. Zoals concerten in Ahoy, voetbalwedsrijden enzo. Dan krijg je de eendagsvliegen en mensen die totaal niet weten wat er moet gebeuren. Stel de komende wedstrijd van Feyenoord zorgt ervoor dat alle poortjes worden gesloopt. Gaan we dan gewoon nieuwe poortjes neerzetten tot de volgende pot

Er is al bewezen dat een kaart illegaal opgewaardeerd kan worden. Als je dat bijvoorbeeld met de wegwerpkaarten kunt doen betaal je dus iedere keer die wegwerpkaart en vul je die gratis aan om ongeveer de komende 36 uur gratis te kunnen reizen. Ik denk dat je deze personen nooit te pakken krijg zonder meteen te constateren dat het een illegale kaart betreft. (maar dat zien we vanzelf).

Met betrekking tot het blokkeren van kaarten:
Die zouden per direct moeten worden geblokkeerd. De nieuwere variant van deze mifare chip is absoluut veel beter qua beveiliging en laat dit illegaal opwaarderen ook niet toe.
Voetbalsupporters die naar de Kuip komen, komen niet zo gauw in de metro want er stopt geen metro bij het stadion. Feyenoord heeft zijn eigen treinstation. En de meeste fans zullen toch rotterdammers zijn die waarschijnlijk al een chipkaart hebben.

Als je als eendagsvlieg niet weet dat er een OV chipkaart in Rotterdam is, dan heb je volgens mij de afgelopen maanden in een hol geleefd.

Waarom gaan mensen nog steeds door over de mogelijkheid tot fraude? Dat het kan weet ook iedereen. Toon nou eens aan dat het echt de moeite waard is om dat te doen.
pi_65538153
luister je Snowgoon
pi_65538228
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:19 schreef macca728 het volgende:
luister je Snowgoon
Nee.

Ik kijk mee met jouw uiterste objectieve en complete verslag
pi_65538268
de OV chipkaart heeft dus dezelfde chip als creditcards en betaalpassen, waar talloze keren fraude mee is gepleegd

De Nederlandse Bank moet dus ook nog officleel toestemming geven om de OV chipkaart als betaalmiddel te laten functioneren
pi_65538289
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:21 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nee.

Ik kijk mee met jouw uiterste objectieve en complete verslag
oh sorry, ik hoor je al praten op de radio, ze hebben jouw argumenten overgenomen
pi_65538329
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

oh sorry, ik hoor je al praten op de radio, ze hebben jouw argumenten overgenomen
Jeetje mina zeg! Iemand met eenzelfde mening al ik
Dat kan toch niet
pi_65538392
ja nu lult dhr Pieters er gewoon overheen, net als jij
pi_65538507
volgens dhr Peters kan je dus geen reis maken waarbij de metro en tussenstuk is , waarbij je dus 2x een dubbele zone betaald

Nou dat kan dus wel
pi_65538576
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:50 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik ben zeer benieuwd naar je linkjes vanavond
http://www.eastwest-consortium.nl/
quote:
the system can be implemented nationwide in 2007.
http://www.translink.nl/content.asp?languageID=NL&pageID=23
quote:
Reiziger

Voorop staat het gemak voor de reiziger.
quote:
Het centrale verwerkingssysteem biedt de faciliteiten voor het personaliseren van OV-chipkaarten, zonder hierbij persoonsgerichte analyses te kunnen doen.
http://www.translink.nl/content.asp?languageID=NL&pageID=22
quote:
Veilig
Veel trein- en metrostations worden voor het nieuwe betaalsysteem voorzien van poortjes en zijn alleen toegankelijk voor reizigers met een OV-chipkaart.
quote:
Indien een reiziger voor een persoonlijke OV-chipkaart kiest, zullen zijn persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De reiziger wordt geïnformeerd voor welke doeleinden zijn persoonsgegevens worden verwerkt.
pi_65538577
ik vind het ook best raar, dat Qbuzz de OV chipkaart straks eerder gaat invoeren dan de bussen en trams van de RET zelf
pi_65538913
quote:
Het had in 2007 al kunnen werken ja.

Ik vind een m'n pas over een lezer houden nog steeds handiger dan zoeken hoeveel strippen ik moet gebruiken.

Het systeem kan allerlei verschillende analyses doen? Dat geloof ik graag. Het blijven gegevens en die kun je uit elkaar trekken of niet.

Wat is er gelogen aan de zin dat veel stations van poortjes worden voorzien en dan alleen voor OV chipkaart reizigers bereikbaar zijn?

En wat is er mis met dat laatste stukje?

Ik zie echt niks raars staan in die stukjes. Ook niks dat radicaal anders is geworden. Alleen de mogelijke invoerdatum, tja dat zal wel een eerste inschatting zijn geweest terwijl ze nog niet goed wisten wat ze nu allemaal met die kaart en alles wilde doen.
pi_65539053
nou leuk

ze hebben met de politiek afgesproken dat er niet aan de tarieven wordt gesleuteld.

Dat is de reden waarom er geen systeem komt zoals in Londen, waarbij je nooit meer betaald dan een dagkaart. Het is technisch geen enkel probleem om dat NU te doen
pi_65539322
he Snowgoon we hebben het eerste fraudegeval

mevrouw heeft 8 reizen gemaakt en er staan 120 reizen op volgens de computer
Elke week wordt er 10 euro afgeschreven van haar bank, dankzij automatisch opladen, kosten tot nu toe al 50 euro.
pi_65539811
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:55 schreef macca728 het volgende:
he Snowgoon we hebben het eerste fraudegeval

mevrouw heeft 8 reizen gemaakt en er staan 120 reizen op volgens de computer
Elke week wordt er 10 euro afgeschreven van haar bank, dankzij automatisch opladen, kosten tot nu toe al 50 euro.
En ze zeiden tegen die vrouw: "Val dood stomme kuthoer, moet je maar beter op je kaart letten" of "dat is heel vervelend mevrouw, wij gaan ervoor zorgen u uw geld terug krijgt en het niet meer gebeurd met uw kaart"?
pi_65539964
Nog grote problemen gemeld uit de avond spits? Of is ook de eerste avond spits zonder noemenswaardige problemen verlopen?
pi_65540582
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:09 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En ze zeiden tegen die vrouw: "Val dood stomme kuthoer, moet je maar beter op je kaart letten" of "dat is heel vervelend mevrouw, wij gaan ervoor zorgen u uw geld terug krijgt en het niet meer gebeurd met uw kaart"?
de RET zei dat ze alles moest opsturen, bankafschriften, chipkaart en dan maar af wachten 5 weken
pi_65541423
http://www.rtvrijnmond.nl(...)nel%20in%20streekbus
quote:
Baljeu: OV-chipkaart snel in streekbus
29 januari 2009

De OV-chipkaart kan al binnen enkele maanden worden ingevoerd in de streekbussen van Qbus. Dat verwacht de Rotterdamse wethouder Baljeu.

De Qbus krijgt daarmee voorrang boven de bussen en trams van de RET. Wanneer die vervoersmiddelen overgaan op de kaart is nog onzeker.

Wethouder Baljeu laat verder weten trots te zijn op de definitieve invoering van de OV-chipkaart in de Rotterdam metro. De OV-chipkaart is daar nu het enige geldige vervoersbewijs. Baljeu zegt dat komende maand collega-bestuurders komen kijken hoe Rotterdam het doet.

RET-directeur Peters zei tijdens de persconferentie blij te zijn met de gang van zaken donderdag tijdens de invoering van de OV-chipkaart. Er waren volgens hem maar een paar incidenten.

Eén zwartrijder is op de bon gegaan. Hij was op 1 of andere manier de metro ingekomen, maar kon er niet meer uit. Medewerkers van de RET moesten hem door de poortjes helpen, maar wel pas na het opleggen van 35 euro boete.
pi_65541612
Het is wel opvallend dat de OV critici zoals Rover en Groen Links van Rotterdam de kaken stijf op elkaar houden vandaag.
Je zou toch wel verwachten dat organisaties die er telkens als de kippen bij waren om te klagen over de chipkaart, wel zo sportief zijn om toe te geven dat het vandaag goed ging.

Sowieso is het opvallend dat verschillende sites alleen maar plaats maken om te klagen over de chipkaart. Voor goed nieuws is zeker geen plaats.
pi_65541832
hoezo Snowgoon, zijn de geconstateerde nadelen van het systeem dan verdwenen ?
pi_65541931
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:58 schreef macca728 het volgende:
hoezo Snowgoon, zijn de geconstateerde nadelen van het systeem dan verdwenen ?
De problemen die men verwachte zijn er nooit gekomen.
Geen chaos op de perrons, lange rijen om in of uit te checken, automaten die massaal uitvallen.
pi_65541936
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:52 schreef snowgoon het volgende:
Sowieso is het opvallend dat verschillende sites alleen maar plaats maken om te klagen over de chipkaart. Voor goed nieuws is zeker geen plaats.
http://www.rover.nl/ovloket/complimenten/pluim.php
pi_65542045
Deel van de kritiek van de ANWB:
quote:
In de aanloop naar vandaag was de goede werking van het systeem niet bemoedigend. Er worden door de reiziger nog teveel fouten gemaakt bij het gebruik. Zo vergeten ze nog te vaak uit te checken. De vervoerder moet ervoor te zorgen dat de reiziger dat niet kan vergeten. Bij de invoering van een nieuw systeem ziet de ANWB bij gebruikers een grote behoefte om zelf te kunnen controleren of alles goed gaat en of het juiste bedrag wordt afgeschreven. Deze controle is nu niet mogelijk omdat je van te voren er niet achter kan komen hoeveel je reis, naar een bepaalde bestemming, gaat kosten. Voor abonnementhouders geldt dit probleem in beperkte mate. Voor mensen die niet regelmatig van de metro gebruik maken des te meer.
Wat een bullshit. Als de reiziger zich een beetje verdiept in het systeem, dan weet de reiziger dondersgoed dat die moet uitchecken, en als er dan een keer geen poortje is, dan is een paal waar dat uitchecken kan, makkelijk te vinden.
Wel grappig dat de ANWB de reizigers de schuld geeft van het niet uitchecken. Zou de RET zo moeten zeggen
Men kan vooraf prima nagaan hoeveel de reis kost. Op de internet sites van de RET en het GVB is dat zo na te vinden.

Blijkaar denk de ANWB dat de reizigers complete debielen zijn die aan hun handje moeten mee worden genomen de metro in.
pi_65542124
Ik hoop toch echt dat dit antwoord niet klopt.
quote:
http://www.ovloket.nl/?ac=Vaak+ingediende+klachten+en+veel+gestelde+vragen-51-1
Uw chipkaart is een " drager " : het is een kaartje waarop allerlei informatie geplaatst kan worden en het kan er ook weer afgehaald worden. Denkt u bijvoorbeeld maar aan uw naam en uw adres, maar ook het abonnement dat u heeft en de duur.
pi_65542144
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:04 schreef snowgoon het volgende:
Deel van de kritiek van de ANWB:
[..]

Wat een bullshit. Als de reiziger zich een beetje verdiept in het systeem, dan weet de reiziger dondersgoed dat die moet uitchecken, en als er dan een keer geen poortje is, dan is een paal waar dat uitchecken kan, makkelijk te vinden.
Wel grappig dat de ANWB de reizigers de schuld geeft van het niet uitchecken. Zou de RET zo moeten zeggen
Men kan vooraf prima nagaan hoeveel de reis kost. Op de internet sites van de RET en het GVB is dat zo na te vinden.

Blijkaar denk de ANWB dat de reizigers complete debielen zijn die aan hun handje moeten mee worden genomen de metro in.
het zou je verbazen maar veel mensen hebben geen internet of hebben geen zin om elke dag te kijken waar ze heen zijn gegaan.

Nou de meeste reizigers zijn ook complete debielen, daar ben ik juist bang voor
pi_65542177
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]

wat vul je in op het aanvraagformulier ?

dat staat er dus op, ook je adres en tel nr
pi_65542196
Hoe kun je nou niet uitchecken? Die poortjes gaan niet eens meer open als je niet uitcheckt. Wat een op niets gebaseerde uitspraak van de ANWB.

Bij de tram/bus is dit probleem nog gaande.
pi_65542240
ja dat begrijp ik ook niet. Mensen checken verkeerd uit ? Hoe dan ?
Of verkeerd inchecken ? Hoe dan ?
pi_65542310
en Snowgoon

Hoe kan ik controleren of het afgeschreven bedrag goed is , als ik niet weet wat het tarief is ?
Ja op internet kijken, maar dat ga je echt niet doen voor elke reis.

Waarom staan die tarieven niet aangegeven op het perron bv ?
Tarieven verschillen onderling, dus dat lijkt me wel handig.

Stel je voor, ga ik in Den Haag met de tram, denk ik ik heb genoeg saldo, is het tarief daar 36% hoger.
Help

En wat gebeurt er als te weinig saldo heb als je aan het reizen bent ? Kan ik op het metroperron zelf mijn kaart opladen ? Kom ik uit het metrostation c.q treinstation ?
Nee Snowgoon, automatisch opladen heb je niets aan, dat geld komt er pas later bij

[ Bericht 15% gewijzigd door macca728 op 29-01-2009 20:20:25 ]
pi_65542983
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]

Dat antwoord klopt inderdaad niet.
pi_65543030
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat vul je in op het aanvraagformulier ?

dat staat er dus op, ook je adres en tel nr
Even voor de duidelijkheid, jij denkt dat adres en telefoon nummer op de OV chipkaart staan?
pi_65543114
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:27 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, jij denkt dat adres en telefoon nummer op de OV chipkaart staan?
nee Snowgoon, in de computer gekoppeld
pi_65543162
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:11 schreef macca728 het volgende:
en Snowgoon

Hoe kan ik controleren of het afgeschreven bedrag goed is , als ik niet weet wat het tarief is ?

Stel je voor, ga ik in Den Haag met de tram, denk ik ik heb genoeg saldo, is het tarief daar 36% hoger.
Help

En wat gebeurt er als te weinig saldo heb als je aan het reizen bent ? Kan ik op het metroperron zelf mijn kaart opladen ? Kom ik uit het metrostation c.q treinstation ?
Nee Snowgoon, automatisch opladen heb je niets aan, dat geld komt er pas later bij
Zolang je een positief saldo hebt kun je inchecken. Je kunt verder altijd uitchecken. Heb je bij het uitchecken niet genoeg saldo ga je in de min. De volgende keer als je je chipkaart wil weer gebruiken moet je hem eerst opladen (saldo gaat dan van -1 naar +9 (als je hem met 10 euro oplaadt bijvoorbeeld))
pi_65543200
trouwens over praktijkvoorbeelden gesproken

Ik heb met een saldo van 3,70 een metrorit gemaakt.
1 volgens de RET moet je minimaal 4 euro hebben, want dat wordt afgeschreven, desondanks kon ik gewoon reizen via een chipkaartpoortjes

2 de transactie is tot op heden niet zichtbaar als ik mijn transactie overzicht bekijk op intenet

Heel vreemd
pi_65543226
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:11 schreef macca728 het volgende:
en Snowgoon

Help

Je wilt dus niet vooraf kijken of het afgeschreven tarief goed is, maar dat wel achteraf controleren?

Er zijn 9287634786287348727364 verschillende tarieven mogelijk. Afhankelijk van waar je uit stapt, hoeveel korting je hebt. Moet je hele boekwerken op de perrons hangen om dat duidelijk te maken.

Als je niet genoeg saldo hebt, kom je het perron niet eens op.

Automatisch opladen werkt als er minder dan 5 euro op de kaart staat. Met die 5 euro kun je heel wat reizen.
pi_65543257
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:29 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zolang je een positief saldo hebt kun je inchecken. Je kunt verder altijd uitchecken. Heb je bij het uitchecken niet genoeg saldo ga je in de min. De volgende keer als je je chipkaart wil weer gebruiken moet je hem eerst opladen (saldo gaat dan van -1 naar +9 (als je hem met 10 euro oplaadt bijvoorbeeld))
Ja ? weet je dat zeker ?

als ik een anonieme kaart heb, rij ik toch zwart dan ?
pi_65543279
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:08 schreef Dennis101 het volgende:
Hoe kun je nou niet uitchecken? Die poortjes gaan niet eens meer open als je niet uitcheckt. Wat een op niets gebaseerde uitspraak van de ANWB.

Bij de tram/bus is dit probleem nog gaande.
Niet overal zijn poortjes. Dus dan loop je wel eens het station uit zonder een poortje tegen te komen. Dan moet je langs een paal. Die er ook genoeg staan.
pi_65543323
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja ? weet je dat zeker ?

Dat weet ik heel zeker. En over dat zwartrijden, dat werkt alleen als je daarna nooit meer van de metro gebruik maakt.

Hoe ze dit met die wegwerpkaartjes aan hebben gepakt zou ik niet weten. Het lijkt me nogal vreemd dat als jij over jij tijdslimiet heengaat dat je dan ineens niet meer uit kan checken (dan sta je dus vast op het perron).
pi_65543328
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:31 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je wilt dus niet vooraf kijken of het afgeschreven tarief goed is, maar dat wel achteraf controleren?

Er zijn 9287634786287348727364 verschillende tarieven mogelijk. Afhankelijk van waar je uit stapt, hoeveel korting je hebt. Moet je hele boekwerken op de perrons hangen om dat duidelijk te maken.

Als je niet genoeg saldo hebt, kom je het perron niet eens op.

Automatisch opladen werkt als er minder dan 5 euro op de kaart staat. Met die 5 euro kun je heel wat reizen.
Ik heb dus wel genoeg saldo als ik incheck, maar tijdens de reis niet meer. Wat dan ?

5 euro ? ja met de metro lieve Snowgoon, waar straks ga ik heel Nederland door
hele boekwerken ? nee hoor alleen tarief per km ophangen haha
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:34:28 #265
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65543355
Het gemak voor de reiziger laat nog wel eens tewensen over.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65543375
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:32 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Niet overal zijn poortjes. Dus dan loop je wel eens het station uit zonder een poortje tegen te komen. Dan moet je langs een paal. Die er ook genoeg staan.
Het hele punt van het invoeren van de chipkaart in de Rotterdamse metro is dat die poortjes dicht zijn en je er dus niet zomaar in en uit kan lopen.
pi_65543410
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat weet ik heel zeker. En over dat zwartrijden, dat werkt alleen als je daarna nooit meer van de metro gebruik maakt.

Hoe ze dit met die wegwerpkaartjes aan hebben gepakt zou ik niet weten. Het lijkt me nogal vreemd dat als jij over jij tijdslimiet heengaat dat je dan ineens niet meer uit kan checken (dan sta je dus vast op het perron).
nou ik neem aan dat een hoop mensen met een anonieme kaart ook reizen.

Kan bv ook met abonnement, kan ik wel inchecken, maar als ik verder ga.
Ja dan kan ik achteraf betalen, dat zou makkelijk zijn.

Heb je dit al bij de hand gehad ?
pi_65543444
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja ? weet je dat zeker ?

Waarom denk je dat ze voor een anonieme kaart 7.50 euro vragen, zonder tegoed

pi_65543471
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou ik neem aan dat een hoop mensen met een anonieme kaart ook reizen.

Kan bv ook met abonnement, kan ik wel inchecken, maar als ik verder ga.
Ja dan kan ik achteraf betalen, dat zou makkelijk zijn.

Heb je dit al bij de hand gehad ?
Zo'n anonieme kaart kost ook 7,50. het maximale bedrag wat je zwart kan rijden is 4 euro met zo'n kaart. Dus niet echt winstgevend.
pi_65543475
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het hele punt van het invoeren van de chipkaart in de Rotterdamse metro is dat die poortjes dicht zijn en je er dus niet zomaar in en uit kan lopen.
ja bij de meeste metrostations kan dat dus wel. Metrostations buiten het centrum hebben vaak geen poortjes, denk ook aan Rotterdam Alexander of Oosterhof bv,, 1 van de 2 heeft geen poortjes

De meeste problemen vandaag waren mensen die niet hadden ingecheckt en dus ook niet meer naarbuiten konden als ze er waren.
pi_65543495
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ja, see your point
pi_65543514
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik heb dus wel genoeg saldo als ik incheck, maar tijdens de reis niet meer. Wat dan ?

5 euro ? ja met de metro lieve Snowgoon, waar straks ga ik heel Nederland door
hele boekwerken ? nee hoor alleen tarief per km ophangen haha
Denk je echt dat mensen dat op het perron willen gaan uitzoeken? Als mensen dat al willen weten, dan kunnen ze dat thuis al opzoeken. Het is op zich een goed idee, maar om daar veel moeite voor te doen....

Je komt altijd het station uit. Als je in de min komt, moet je voor de volgende reis weer bijvullen.
pi_65543539
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nu in de aanbieding bij het GVB: 1,50
pi_65543554
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja bij de meeste metrostations kan dat dus wel. Metrostations buiten het centrum hebben vaak geen poortjes, denk ook aan Rotterdam Alexander of Oosterhof bv,, 1 van de 2 heeft geen poortjes

De meeste problemen vandaag waren mensen die niet hadden ingecheckt en dus ook niet meer naarbuiten konden als ze er waren.
Nou ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat ook die poortjes hebben (ik kwam daar nogal regelmatig ivm werk).

Trouwens, als je serieus denkt dat er ergens op een metrostation op het gehele RET traject nog geen werkende poortjes heb je toch wel even gemist waar dit allemaal om gaat.
pi_65543596
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:39 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Denk je echt dat mensen dat op het perron willen gaan uitzoeken? Als mensen dat al willen weten, dan kunnen ze dat thuis al opzoeken. Het is op zich een goed idee, maar om daar veel moeite voor te doen....

Je komt altijd het station uit. Als je in de min komt, moet je voor de volgende reis weer bijvullen.
Ik vraag me dat af

Wat ik al zei, ik ben met minder dan 4 euro toch binnen gekomen in de metro, gewoon door in te checken.
Wastoch de bedoeling niet.
pi_65543602
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

Heb jij een informatie bron voor die problemen?
pi_65543624
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik vraag me dat af

Wat ik al zei, ik ben met minder dan 4 euro toch binnen gekomen in de metro, gewoon door in te checken.
Wastoch de bedoeling niet.
Geen idee. Waar staat dat dat niet de bedoeling is?
pi_65543650
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:39 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nu in de aanbieding bij het GVB: 1,50
Hoeveel rood kun je eigenlijk staan met die anonieme kaarten.

Anders een hele stapel inslaan
pi_65543659
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:40 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nou ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat ook die poortjes hebben (ik kwam daar nogal regelmatig ivm werk).
nou niet allemaal in elk geval. Is de bedoeling ook niet volgens de RET
Ze hebben dan wel zuilen
pi_65543715
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:42 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Geen idee. Waar staat dat dat niet de bedoeling is?
Je moet toch minimaal 4 euro hebben op je chipkaart om in te kunnen checken ?
pi_65543751
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoeveel rood kun je eigenlijk staan met die anonieme kaarten.

Anders een hele stapel inslaan
Ja, even 100 bestellen of zou dat niet mogen haha
pi_65543786
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou niet allemaal in elk geval. Is de bedoeling ook niet volgens de RET
Ze hebben dan wel zuilen
Doordat die poortjes dicht zijn wordt er niet meer zwart gereden (is dus de bedoeling). ALLE poortjes zijn dus dicht, het is niet voor niets dat je niet meer met een strippenkaart het perron op kan. Weet je wel waar je het over hebt?
pi_65543794
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nogmaals, wie zegt dat?
pi_65543814
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:29 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

pi_65543893
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:46 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

[..]
Maar wat is het maximum aan rood wat ik kan komen te staan op zulke kaarten?

Wanneer de NS ook met reizen met saldo zou gaan werken dan weet je van te voren toch totaal niet of er voldoende tegoed op je kaart staat?
pi_65543908
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:46 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Doordat die poortjes dicht zijn wordt er niet meer zwart gereden (is dus de bedoeling). ALLE poortjes zijn dus dicht, het is niet voor niets dat je niet meer met een strippenkaart het perron op kan. Weet je wel waar je het over hebt?
nee dat is onzin, je had moeten luisteren vanavond.

Een hoop metrostations hebben geen poortjes. Dat zei dhr Peters ook dat dat niet de bedoeling was.Het zwartrijden wordt wel teruggedrongen maar niet tot 0.

De RET verwacht uiteindelijk een 4% zwartrijders nog tov nu 10%

Ja ik weet waar ik het over heb.
Wil jij alle stations afsluiten met poortjes ?
pi_65543937
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wanneer de NS ook met reizen met saldo zou gaan werken dan weet je van te voren toch totaal niet of er voldoende tegoed op je kaart staat?
Als je vantevoren niet onderzoek hoeveel geld je op de kaart hebt en hoeveel het kost dan weet je dat inderdaad niet.
pi_65543945
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee dat wil ik dus ook graag weten en ook of je dan gewoon uit kan checken. Dat lijkt me niet namelijk,

Ik heb de vraag inmiddels gestuurd aan de RET, ben wel benieuwd.
pi_65544017
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:50 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als je vantevoren niet onderzoek hoeveel geld je op de kaart hebt en hoeveel het kost dan weet je dat inderdaad niet.
Iedereen heeft internet Snowgoon ?
Doe effe normaal, hoeveel mensen wisten niet dat er een chipkaart ingevoerd werd vandaag in Rotterdam van de reizigers.

Je heb toch ervaring met de chipkaart ? probeer effe uit bij je favoriete traject.
pi_65544043
Met de RET kan je niet zover in het rood komen denk ik. Dus daar zal wel geen maximum aan zitten.

Hoe de NS het gaat doen, dat vraag ik me af.
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:53:43 #291
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65544058
Meer dan 50% van de treinstations krijgt zuilen ipv poortjes.

Kan dit voorbeeld?

OV kaart anoniem kost 7,50 Ik maak een rit van 4 euro en check uit.
3,50 over. Ik start een volgende rit en weer voor 4 euro. Ipv dat ik uitcheck ga ik langs een zuil en gooi de kaart weg.

Overigens: of alle metro's poortjes krijgen weet ik niet.
Indien wel. verander dit scenario qua prijs naar het NS-OV.

Hoe komen ze ooit aan die 50ct? (50ct metro. Bij de NS kan dit oplopen tot 42,50 meen ik(?) )
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_65544077
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee dat is onzin, je had moeten luisteren vanavond.

Een hoop metrostations hebben geen poortjes. Dat zei dhr Peters ook dat dat niet de bedoeling was.Het zwartrijden wordt wel teruggedrongen maar niet tot 0.

De RET verwacht uiteindelijk een 4% zwartrijders nog tov nu 10%

Ja ik weet waar ik het over heb.
Wil jij alle stations afsluiten met poortjes ?
Als jij mij mij 5 stations kan noemen die geen poortjes hebben zou ik dat erg vreemd vinden, ik kan ook nergens terug vinden dat er ergens op een station geen poortjes staan. (en ik ben het afgelopen jaar toch wel bijna op ieder station geweest).

Ik denk dat je in de war bent met de treinstations waar bij sommige zuilen komen.
pi_65544141
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee dat wil ik dus ook graag weten en ook of je dan gewoon uit kan checken. Dat lijkt me niet namelijk,

Ik heb de vraag inmiddels gestuurd aan de RET, ben wel benieuwd.
Die vraag zal ik dan ook nog eens voor de 3e keer beantwoorden, je kunt max 3,99 rood staan (je moet namelijk altijd een positief saldo hebben om in te checken).
pi_65544176
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Iedereen heeft internet Snowgoon ?
Doe effe normaal, hoeveel mensen wisten niet dat er een chipkaart ingevoerd werd vandaag in Rotterdam van de reizigers.

Je heb toch ervaring met de chipkaart ? probeer effe uit bij je favoriete traject.
Ik heb geen idee hoeveel mensen het niet wisten dat de chipkaart werd ingevoerd. Ik kan het wel aan jou vragen, maar het zou me uiterst verbazen als jij een antwoord met onderbouwing gaat geven.

En internet is niet de enige manier om uit te vinden hoeveel het gaat kosten en hoeveel geld je op je kaart hebt.

Waarom moet ik voor jou iets uit gaan proberen? Ben je zelf te lamlending?
pi_65544198
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:54 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als jij mij mij 5 stations kan noemen die geen poortjes hebben zou ik dat erg vreemd vinden, ik kan ook nergens terug vinden dat er ergens op een station geen poortjes staan. (en ik ben het afgelopen jaar toch wel bijna op ieder station geweest).
no offence hoor, maar dat was al lang bekend.
De andere aanbieders van treinen plaatsen helemaal geen oortjes, had je in een eerder topic kunnen lezen,zijn ook nog 87 stations ofzo

Ik weet niet uit mijn hoofd welke metrostations geen poortjes hebben, maar die zijn er wel en meer dan 5.
Ik wil het wel checken hoor, morgen ofzo als je mijn ritje betaald
pi_65544234
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:53 schreef wdn het volgende:
Meer dan 50% van de treinstations krijgt zuilen ipv poortjes.

Kan dit voorbeeld?

OV kaart anoniem kost 7,50 Ik maak een rit van 4 euro en check uit.
3,50 over. Ik start een volgende rit en weer voor 4 euro. Ipv dat ik uitcheck ga ik langs een zuil en gooi de kaart weg.

Overigens: of alle metro's poortjes krijgen weet ik niet.
Indien wel. verander dit scenario qua prijs naar het NS-OV.

Hoe komen ze ooit aan die 50ct? (50ct metro. Bij de NS kan dit oplopen tot 42,50 meen ik(?) )
Als je een kaart koopt, staat er nog niks op. Moet je eerst nog wat geld op storten.
pi_65544309
http://www.ad.nl/binnenla(...)ppenkaart_dicht.html
quote:
Om reizigers voor te bereiden op de verandering worden stapsgewijs steeds meer stempelautomaten verwijderd, om op 29 januari op ieder station het laatste poortje te sluiten. Op deze manier hoopt de RET een 'big bang' te voorkomen.
Ga me nou niet vertellen dat er stations zijn zonder poortjes.
pi_65544386
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:59 schreef Dennis101 het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)ppenkaart_dicht.html
[..]

Ga me nou niet vertellen dat er stations zijn zonder poortjes.
Ok, als je zo zeker bent, 100 euro opzetten ? 1000 euro opzetten ? Zeg het maar hoor, morgen ga je mee en betaal je me

op internet ja zeggen is ook bindende overeenkomst
pi_65544493
het gaat mij niet om zwart rijden.

Het gaat mij om het feit om als ik te weinig saldo heb TIJDENS het reizen nog gewoon uit kan checken.
Nou blijkbaar kan dat, dus prima

Hele legitieme vraag hoor
pi_65544522
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ok, als je zo zeker bent, 100 euro opzetten ? 1000 euro opzetten ? Zeg het maar hoor, morgen ga je mee en betaal je me
Voor 5 stations zonder poortjes, doe ik het voor. Ga jij ze morgen even langs en maak even wat foto's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')