Heb jij een informatie bron voor die problemen?quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja bij de meeste metrostations kan dat dus wel. Metrostations buiten het centrum hebben vaak geen poortjes, denk ook aan Rotterdam Alexander of Oosterhof bv,, 1 van de 2 heeft geen poortjes
De meeste problemen vandaag waren mensen die niet hadden ingecheckt en dus ook niet meer naarbuiten konden als ze er waren.
Geen idee. Waar staat dat dat niet de bedoeling is?quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af
Wat ik al zei, ik ben met minder dan 4 euro toch binnen gekomen in de metro, gewoon door in te checken.
Wastoch de bedoeling niet.
Hoeveel rood kun je eigenlijk staan met die anonieme kaarten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nu in de aanbieding bij het GVB: 1,50
nou niet allemaal in elk geval. Is de bedoeling ook niet volgens de RETquote:Op donderdag 29 januari 2009 20:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat ook die poortjes hebben (ik kwam daar nogal regelmatig ivm werk).
Je moet toch minimaal 4 euro hebben op je chipkaart om in te kunnen checken ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geen idee. Waar staat dat dat niet de bedoeling is?
Ja, even 100 bestellen of zou dat niet mogen hahaquote:Op donderdag 29 januari 2009 20:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel rood kun je eigenlijk staan met die anonieme kaarten.![]()
Anders een hele stapel inslaan
Doordat die poortjes dicht zijn wordt er niet meer zwart gereden (is dus de bedoeling). ALLE poortjes zijn dus dicht, het is niet voor niets dat je niet meer met een strippenkaart het perron op kan. Weet je wel waar je het over hebt?quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou niet allemaal in elk geval. Is de bedoeling ook niet volgens de RET
Ze hebben dan wel zuilen
Nogmaals, wie zegt dat?quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je moet toch minimaal 4 euro hebben op je chipkaart om in te kunnen checken ?
quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je moet toch minimaal 4 euro hebben op je chipkaart om in te kunnen checken ?
quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:29 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zolang je een positief saldo hebt kun je inchecken. Je kunt verder altijd uitchecken. Heb je bij het uitchecken niet genoeg saldo ga je in de min. De volgende keer als je je chipkaart wil weer gebruiken moet je hem eerst opladen (saldo gaat dan van -1 naar +9 (als je hem met 10 euro oplaadt bijvoorbeeld))
Maar wat is het maximum aan rood wat ik kan komen te staan op zulke kaarten?quote:
nee dat is onzin, je had moeten luisteren vanavond.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Doordat die poortjes dicht zijn wordt er niet meer zwart gereden (is dus de bedoeling). ALLE poortjes zijn dus dicht, het is niet voor niets dat je niet meer met een strippenkaart het perron op kan. Weet je wel waar je het over hebt?
Als je vantevoren niet onderzoek hoeveel geld je op de kaart hebt en hoeveel het kost dan weet je dat inderdaad niet.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar wat is het maximum aan rood wat ik kan komen te staan op zulke kaarten?
Wanneer de NS ook met reizen met saldo zou gaan werken dan weet je van te voren toch totaal niet of er voldoende tegoed op je kaart staat?
Nee dat wil ik dus ook graag weten en ook of je dan gewoon uit kan checken. Dat lijkt me niet namelijk,quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar wat is het maximum aan rood wat ik kan komen te staan op zulke kaarten?
Wanneer de NS ook met reizen met saldo zou gaan werken dan weet je van te voren toch totaal niet of er voldoende tegoed op je kaart staat?
Iedereen heeft internet Snowgoon ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je vantevoren niet onderzoek hoeveel geld je op de kaart hebt en hoeveel het kost dan weet je dat inderdaad niet.
Als jij mij mij 5 stations kan noemen die geen poortjes hebben zou ik dat erg vreemd vinden, ik kan ook nergens terug vinden dat er ergens op een station geen poortjes staan. (en ik ben het afgelopen jaar toch wel bijna op ieder station geweest).quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee dat is onzin, je had moeten luisteren vanavond.
Een hoop metrostations hebben geen poortjes. Dat zei dhr Peters ook dat dat niet de bedoeling was.Het zwartrijden wordt wel teruggedrongen maar niet tot 0.
De RET verwacht uiteindelijk een 4% zwartrijders nog tov nu 10%
Ja ik weet waar ik het over heb.
Wil jij alle stations afsluiten met poortjes ?
Die vraag zal ik dan ook nog eens voor de 3e keer beantwoorden, je kunt max 3,99 rood staan (je moet namelijk altijd een positief saldo hebben om in te checken).quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee dat wil ik dus ook graag weten en ook of je dan gewoon uit kan checken. Dat lijkt me niet namelijk,
Ik heb de vraag inmiddels gestuurd aan de RET, ben wel benieuwd.
Ik heb geen idee hoeveel mensen het niet wisten dat de chipkaart werd ingevoerd. Ik kan het wel aan jou vragen, maar het zou me uiterst verbazen als jij een antwoord met onderbouwing gaat geven.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Iedereen heeft internet Snowgoon ?
Doe effe normaal, hoeveel mensen wisten niet dat er een chipkaart ingevoerd werd vandaag in Rotterdam van de reizigers.
Je heb toch ervaring met de chipkaart ? probeer effe uit bij je favoriete traject.
no offence hoor, maar dat was al lang bekend.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als jij mij mij 5 stations kan noemen die geen poortjes hebben zou ik dat erg vreemd vinden, ik kan ook nergens terug vinden dat er ergens op een station geen poortjes staan. (en ik ben het afgelopen jaar toch wel bijna op ieder station geweest).
Als je een kaart koopt, staat er nog niks op. Moet je eerst nog wat geld op storten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:53 schreef wdn het volgende:
Meer dan 50% van de treinstations krijgt zuilen ipv poortjes.
Kan dit voorbeeld?
OV kaart anoniem kost 7,50 Ik maak een rit van 4 euro en check uit.
3,50 over. Ik start een volgende rit en weer voor 4 euro. Ipv dat ik uitcheck ga ik langs een zuil en gooi de kaart weg.
Overigens: of alle metro's poortjes krijgen weet ik niet.
Indien wel. verander dit scenario qua prijs naar het NS-OV.
Hoe komen ze ooit aan die 50ct? (50ct metro. Bij de NS kan dit oplopen tot 42,50 meen ik(?) )
Ga me nou niet vertellen dat er stations zijn zonder poortjes.quote:Om reizigers voor te bereiden op de verandering worden stapsgewijs steeds meer stempelautomaten verwijderd, om op 29 januari op ieder station het laatste poortje te sluiten. Op deze manier hoopt de RET een 'big bang' te voorkomen.
Ok, als je zo zeker bent, 100 euro opzetten ? 1000 euro opzetten ? Zeg het maar hoor, morgen ga je mee en betaal je mequote:Op donderdag 29 januari 2009 20:59 schreef Dennis101 het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)ppenkaart_dicht.html
[..]
Ga me nou niet vertellen dat er stations zijn zonder poortjes.
Voor 5 stations zonder poortjes, doe ik het voor. Ga jij ze morgen even langs en maak even wat foto's.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ok, als je zo zeker bent, 100 euro opzetten ? 1000 euro opzetten ? Zeg het maar hoor, morgen ga je mee en betaal je me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |