abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65542177
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:06 schreef Basp1 het volgende:
Ik hoop toch echt dat dit antwoord niet klopt.
[..]

wat vul je in op het aanvraagformulier ?

dat staat er dus op, ook je adres en tel nr
pi_65542196
Hoe kun je nou niet uitchecken? Die poortjes gaan niet eens meer open als je niet uitcheckt. Wat een op niets gebaseerde uitspraak van de ANWB.

Bij de tram/bus is dit probleem nog gaande.
pi_65542240
ja dat begrijp ik ook niet. Mensen checken verkeerd uit ? Hoe dan ?
Of verkeerd inchecken ? Hoe dan ?
pi_65542310
en Snowgoon

Hoe kan ik controleren of het afgeschreven bedrag goed is , als ik niet weet wat het tarief is ?
Ja op internet kijken, maar dat ga je echt niet doen voor elke reis.

Waarom staan die tarieven niet aangegeven op het perron bv ?
Tarieven verschillen onderling, dus dat lijkt me wel handig.

Stel je voor, ga ik in Den Haag met de tram, denk ik ik heb genoeg saldo, is het tarief daar 36% hoger.
Help

En wat gebeurt er als te weinig saldo heb als je aan het reizen bent ? Kan ik op het metroperron zelf mijn kaart opladen ? Kom ik uit het metrostation c.q treinstation ?
Nee Snowgoon, automatisch opladen heb je niets aan, dat geld komt er pas later bij

[ Bericht 15% gewijzigd door macca728 op 29-01-2009 20:20:25 ]
pi_65542983
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:06 schreef Basp1 het volgende:
Ik hoop toch echt dat dit antwoord niet klopt.
[..]

Dat antwoord klopt inderdaad niet.
pi_65543030
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat vul je in op het aanvraagformulier ?

dat staat er dus op, ook je adres en tel nr
Even voor de duidelijkheid, jij denkt dat adres en telefoon nummer op de OV chipkaart staan?
pi_65543114
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:27 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, jij denkt dat adres en telefoon nummer op de OV chipkaart staan?
nee Snowgoon, in de computer gekoppeld
pi_65543162
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:11 schreef macca728 het volgende:
en Snowgoon

Hoe kan ik controleren of het afgeschreven bedrag goed is , als ik niet weet wat het tarief is ?

Stel je voor, ga ik in Den Haag met de tram, denk ik ik heb genoeg saldo, is het tarief daar 36% hoger.
Help

En wat gebeurt er als te weinig saldo heb als je aan het reizen bent ? Kan ik op het metroperron zelf mijn kaart opladen ? Kom ik uit het metrostation c.q treinstation ?
Nee Snowgoon, automatisch opladen heb je niets aan, dat geld komt er pas later bij
Zolang je een positief saldo hebt kun je inchecken. Je kunt verder altijd uitchecken. Heb je bij het uitchecken niet genoeg saldo ga je in de min. De volgende keer als je je chipkaart wil weer gebruiken moet je hem eerst opladen (saldo gaat dan van -1 naar +9 (als je hem met 10 euro oplaadt bijvoorbeeld))
pi_65543200
trouwens over praktijkvoorbeelden gesproken

Ik heb met een saldo van 3,70 een metrorit gemaakt.
1 volgens de RET moet je minimaal 4 euro hebben, want dat wordt afgeschreven, desondanks kon ik gewoon reizen via een chipkaartpoortjes

2 de transactie is tot op heden niet zichtbaar als ik mijn transactie overzicht bekijk op intenet

Heel vreemd
pi_65543226
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:11 schreef macca728 het volgende:
en Snowgoon

Help

Je wilt dus niet vooraf kijken of het afgeschreven tarief goed is, maar dat wel achteraf controleren?

Er zijn 9287634786287348727364 verschillende tarieven mogelijk. Afhankelijk van waar je uit stapt, hoeveel korting je hebt. Moet je hele boekwerken op de perrons hangen om dat duidelijk te maken.

Als je niet genoeg saldo hebt, kom je het perron niet eens op.

Automatisch opladen werkt als er minder dan 5 euro op de kaart staat. Met die 5 euro kun je heel wat reizen.
pi_65543257
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:29 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zolang je een positief saldo hebt kun je inchecken. Je kunt verder altijd uitchecken. Heb je bij het uitchecken niet genoeg saldo ga je in de min. De volgende keer als je je chipkaart wil weer gebruiken moet je hem eerst opladen (saldo gaat dan van -1 naar +9 (als je hem met 10 euro oplaadt bijvoorbeeld))
Ja ? weet je dat zeker ?

als ik een anonieme kaart heb, rij ik toch zwart dan ?
pi_65543279
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:08 schreef Dennis101 het volgende:
Hoe kun je nou niet uitchecken? Die poortjes gaan niet eens meer open als je niet uitcheckt. Wat een op niets gebaseerde uitspraak van de ANWB.

Bij de tram/bus is dit probleem nog gaande.
Niet overal zijn poortjes. Dus dan loop je wel eens het station uit zonder een poortje tegen te komen. Dan moet je langs een paal. Die er ook genoeg staan.
pi_65543323
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja ? weet je dat zeker ?

Dat weet ik heel zeker. En over dat zwartrijden, dat werkt alleen als je daarna nooit meer van de metro gebruik maakt.

Hoe ze dit met die wegwerpkaartjes aan hebben gepakt zou ik niet weten. Het lijkt me nogal vreemd dat als jij over jij tijdslimiet heengaat dat je dan ineens niet meer uit kan checken (dan sta je dus vast op het perron).
pi_65543328
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:31 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je wilt dus niet vooraf kijken of het afgeschreven tarief goed is, maar dat wel achteraf controleren?

Er zijn 9287634786287348727364 verschillende tarieven mogelijk. Afhankelijk van waar je uit stapt, hoeveel korting je hebt. Moet je hele boekwerken op de perrons hangen om dat duidelijk te maken.

Als je niet genoeg saldo hebt, kom je het perron niet eens op.

Automatisch opladen werkt als er minder dan 5 euro op de kaart staat. Met die 5 euro kun je heel wat reizen.
Ik heb dus wel genoeg saldo als ik incheck, maar tijdens de reis niet meer. Wat dan ?

5 euro ? ja met de metro lieve Snowgoon, waar straks ga ik heel Nederland door
hele boekwerken ? nee hoor alleen tarief per km ophangen haha
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:34:28 #265
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65543355
Het gemak voor de reiziger laat nog wel eens tewensen over.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65543375
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:32 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Niet overal zijn poortjes. Dus dan loop je wel eens het station uit zonder een poortje tegen te komen. Dan moet je langs een paal. Die er ook genoeg staan.
Het hele punt van het invoeren van de chipkaart in de Rotterdamse metro is dat die poortjes dicht zijn en je er dus niet zomaar in en uit kan lopen.
pi_65543410
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat weet ik heel zeker. En over dat zwartrijden, dat werkt alleen als je daarna nooit meer van de metro gebruik maakt.

Hoe ze dit met die wegwerpkaartjes aan hebben gepakt zou ik niet weten. Het lijkt me nogal vreemd dat als jij over jij tijdslimiet heengaat dat je dan ineens niet meer uit kan checken (dan sta je dus vast op het perron).
nou ik neem aan dat een hoop mensen met een anonieme kaart ook reizen.

Kan bv ook met abonnement, kan ik wel inchecken, maar als ik verder ga.
Ja dan kan ik achteraf betalen, dat zou makkelijk zijn.

Heb je dit al bij de hand gehad ?
pi_65543444
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja ? weet je dat zeker ?

Waarom denk je dat ze voor een anonieme kaart 7.50 euro vragen, zonder tegoed

pi_65543471
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou ik neem aan dat een hoop mensen met een anonieme kaart ook reizen.

Kan bv ook met abonnement, kan ik wel inchecken, maar als ik verder ga.
Ja dan kan ik achteraf betalen, dat zou makkelijk zijn.

Heb je dit al bij de hand gehad ?
Zo'n anonieme kaart kost ook 7,50. het maximale bedrag wat je zwart kan rijden is 4 euro met zo'n kaart. Dus niet echt winstgevend.
pi_65543475
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het hele punt van het invoeren van de chipkaart in de Rotterdamse metro is dat die poortjes dicht zijn en je er dus niet zomaar in en uit kan lopen.
ja bij de meeste metrostations kan dat dus wel. Metrostations buiten het centrum hebben vaak geen poortjes, denk ook aan Rotterdam Alexander of Oosterhof bv,, 1 van de 2 heeft geen poortjes

De meeste problemen vandaag waren mensen die niet hadden ingecheckt en dus ook niet meer naarbuiten konden als ze er waren.
pi_65543495
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ja, see your point
pi_65543514
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik heb dus wel genoeg saldo als ik incheck, maar tijdens de reis niet meer. Wat dan ?

5 euro ? ja met de metro lieve Snowgoon, waar straks ga ik heel Nederland door
hele boekwerken ? nee hoor alleen tarief per km ophangen haha
Denk je echt dat mensen dat op het perron willen gaan uitzoeken? Als mensen dat al willen weten, dan kunnen ze dat thuis al opzoeken. Het is op zich een goed idee, maar om daar veel moeite voor te doen....

Je komt altijd het station uit. Als je in de min komt, moet je voor de volgende reis weer bijvullen.
pi_65543539
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nu in de aanbieding bij het GVB: 1,50
pi_65543554
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja bij de meeste metrostations kan dat dus wel. Metrostations buiten het centrum hebben vaak geen poortjes, denk ook aan Rotterdam Alexander of Oosterhof bv,, 1 van de 2 heeft geen poortjes

De meeste problemen vandaag waren mensen die niet hadden ingecheckt en dus ook niet meer naarbuiten konden als ze er waren.
Nou ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat ook die poortjes hebben (ik kwam daar nogal regelmatig ivm werk).

Trouwens, als je serieus denkt dat er ergens op een metrostation op het gehele RET traject nog geen werkende poortjes heb je toch wel even gemist waar dit allemaal om gaat.
pi_65543596
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:39 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Denk je echt dat mensen dat op het perron willen gaan uitzoeken? Als mensen dat al willen weten, dan kunnen ze dat thuis al opzoeken. Het is op zich een goed idee, maar om daar veel moeite voor te doen....

Je komt altijd het station uit. Als je in de min komt, moet je voor de volgende reis weer bijvullen.
Ik vraag me dat af

Wat ik al zei, ik ben met minder dan 4 euro toch binnen gekomen in de metro, gewoon door in te checken.
Wastoch de bedoeling niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')