Voetbalsupporters die naar de Kuip komen, komen niet zo gauw in de metro want er stopt geen metro bij het stadion. Feyenoord heeft zijn eigen treinstation. En de meeste fans zullen toch rotterdammers zijn die waarschijnlijk al een chipkaart hebben.quote:Op donderdag 29 januari 2009 16:20 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik ook niet maar zoals de RET baas al aangaf:
De huidige test werd voornamelijk gedaan door forenzen en die zijn over het algemeen beter geinformeerd (lees: "al murw gemaakt door de NS/prorail de afgelopen 10 jaar":D )
De echte test is pas als er grote evenementen zijn. Zoals concerten in Ahoy, voetbalwedsrijden enzo. Dan krijg je de eendagsvliegen en mensen die totaal niet weten wat er moet gebeuren. Stel de komende wedstrijd van Feyenoord zorgt ervoor dat alle poortjes worden gesloopt. Gaan we dan gewoon nieuwe poortjes neerzetten tot de volgende pot
Er is al bewezen dat een kaart illegaal opgewaardeerd kan worden. Als je dat bijvoorbeeld met de wegwerpkaarten kunt doen betaal je dus iedere keer die wegwerpkaart en vul je die gratis aan om ongeveer de komende 36 uur gratis te kunnen reizen. Ik denk dat je deze personen nooit te pakken krijg zonder meteen te constateren dat het een illegale kaart betreft. (maar dat zien we vanzelf).
Met betrekking tot het blokkeren van kaarten:
Die zouden per direct moeten worden geblokkeerd. De nieuwere variant van deze mifare chip is absoluut veel beter qua beveiliging en laat dit illegaal opwaarderen ook niet toe.
oh sorry, ik hoor je al praten op de radio, ze hebben jouw argumenten overgenomenquote:Op donderdag 29 januari 2009 18:21 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee.
Ik kijk mee met jouw uiterste objectieve en complete verslag
Jeetje mina zeg! Iemand met eenzelfde mening al ikquote:Op donderdag 29 januari 2009 18:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
oh sorry, ik hoor je al praten op de radio, ze hebben jouw argumenten overgenomen
http://www.eastwest-consortium.nl/quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd naar je linkjes vanavond
http://www.translink.nl/content.asp?languageID=NL&pageID=23quote:the system can be implemented nationwide in 2007.
quote:Reiziger
Voorop staat het gemak voor de reiziger.
http://www.translink.nl/content.asp?languageID=NL&pageID=22quote:Het centrale verwerkingssysteem biedt de faciliteiten voor het personaliseren van OV-chipkaarten, zonder hierbij persoonsgerichte analyses te kunnen doen.
quote:Veilig
Veel trein- en metrostations worden voor het nieuwe betaalsysteem voorzien van poortjes en zijn alleen toegankelijk voor reizigers met een OV-chipkaart.
quote:Indien een reiziger voor een persoonlijke OV-chipkaart kiest, zullen zijn persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De reiziger wordt geïnformeerd voor welke doeleinden zijn persoonsgegevens worden verwerkt.
Het had in 2007 al kunnen werken ja.quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://www.eastwest-consortium.nl/
[..]
http://www.translink.nl/content.asp?languageID=NL&pageID=23
[..]
[..]
http://www.translink.nl/content.asp?languageID=NL&pageID=22
[..]
[..]
En ze zeiden tegen die vrouw: "Val dood stomme kuthoer, moet je maar beter op je kaart letten" of "dat is heel vervelend mevrouw, wij gaan ervoor zorgen u uw geld terug krijgt en het niet meer gebeurd met uw kaart"?quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:55 schreef macca728 het volgende:
he Snowgoon we hebben het eerste fraudegeval
mevrouw heeft 8 reizen gemaakt en er staan 120 reizen op volgens de computer
Elke week wordt er 10 euro afgeschreven van haar bank, dankzij automatisch opladen, kosten tot nu toe al 50 euro.
de RET zei dat ze alles moest opsturen, bankafschriften, chipkaart en dan maar af wachten 5 wekenquote:Op donderdag 29 januari 2009 19:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En ze zeiden tegen die vrouw: "Val dood stomme kuthoer, moet je maar beter op je kaart letten" of "dat is heel vervelend mevrouw, wij gaan ervoor zorgen u uw geld terug krijgt en het niet meer gebeurd met uw kaart"?
quote:Baljeu: OV-chipkaart snel in streekbus
29 januari 2009
De OV-chipkaart kan al binnen enkele maanden worden ingevoerd in de streekbussen van Qbus. Dat verwacht de Rotterdamse wethouder Baljeu.
De Qbus krijgt daarmee voorrang boven de bussen en trams van de RET. Wanneer die vervoersmiddelen overgaan op de kaart is nog onzeker.
Wethouder Baljeu laat verder weten trots te zijn op de definitieve invoering van de OV-chipkaart in de Rotterdam metro. De OV-chipkaart is daar nu het enige geldige vervoersbewijs. Baljeu zegt dat komende maand collega-bestuurders komen kijken hoe Rotterdam het doet.
RET-directeur Peters zei tijdens de persconferentie blij te zijn met de gang van zaken donderdag tijdens de invoering van de OV-chipkaart. Er waren volgens hem maar een paar incidenten.
Eén zwartrijder is op de bon gegaan. Hij was op 1 of andere manier de metro ingekomen, maar kon er niet meer uit. Medewerkers van de RET moesten hem door de poortjes helpen, maar wel pas na het opleggen van 35 euro boete.
De problemen die men verwachte zijn er nooit gekomen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:58 schreef macca728 het volgende:
hoezo Snowgoon, zijn de geconstateerde nadelen van het systeem dan verdwenen ?
http://www.rover.nl/ovloket/complimenten/pluim.phpquote:Op donderdag 29 januari 2009 19:52 schreef snowgoon het volgende:
Sowieso is het opvallend dat verschillende sites alleen maar plaats maken om te klagen over de chipkaart. Voor goed nieuws is zeker geen plaats.
Wat een bullshit. Als de reiziger zich een beetje verdiept in het systeem, dan weet de reiziger dondersgoed dat die moet uitchecken, en als er dan een keer geen poortje is, dan is een paal waar dat uitchecken kan, makkelijk te vinden.quote:In de aanloop naar vandaag was de goede werking van het systeem niet bemoedigend. Er worden door de reiziger nog teveel fouten gemaakt bij het gebruik. Zo vergeten ze nog te vaak uit te checken. De vervoerder moet ervoor te zorgen dat de reiziger dat niet kan vergeten. Bij de invoering van een nieuw systeem ziet de ANWB bij gebruikers een grote behoefte om zelf te kunnen controleren of alles goed gaat en of het juiste bedrag wordt afgeschreven. Deze controle is nu niet mogelijk omdat je van te voren er niet achter kan komen hoeveel je reis, naar een bepaalde bestemming, gaat kosten. Voor abonnementhouders geldt dit probleem in beperkte mate. Voor mensen die niet regelmatig van de metro gebruik maken des te meer.
quote:http://www.ovloket.nl/?ac=Vaak+ingediende+klachten+en+veel+gestelde+vragen-51-1
Uw chipkaart is een " drager " : het is een kaartje waarop allerlei informatie geplaatst kan worden en het kan er ook weer afgehaald worden. Denkt u bijvoorbeeld maar aan uw naam en uw adres, maar ook het abonnement dat u heeft en de duur.
het zou je verbazen maar veel mensen hebben geen internet of hebben geen zin om elke dag te kijken waar ze heen zijn gegaan.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:04 schreef snowgoon het volgende:
Deel van de kritiek van de ANWB:
[..]
Wat een bullshit. Als de reiziger zich een beetje verdiept in het systeem, dan weet de reiziger dondersgoed dat die moet uitchecken, en als er dan een keer geen poortje is, dan is een paal waar dat uitchecken kan, makkelijk te vinden.
Wel grappig dat de ANWB de reizigers de schuld geeft van het niet uitchecken. Zou de RET zo moeten zeggen
Men kan vooraf prima nagaan hoeveel de reis kost. Op de internet sites van de RET en het GVB is dat zo na te vinden.
Blijkaar denk de ANWB dat de reizigers complete debielen zijn die aan hun handje moeten mee worden genomen de metro in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |