abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65538092
tweed vraag blijkt een langere rit goedkoper te zijn
pi_65538151
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:20 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik ook niet maar zoals de RET baas al aangaf:
De huidige test werd voornamelijk gedaan door forenzen en die zijn over het algemeen beter geinformeerd (lees: "al murw gemaakt door de NS/prorail de afgelopen 10 jaar":D )
De echte test is pas als er grote evenementen zijn. Zoals concerten in Ahoy, voetbalwedsrijden enzo. Dan krijg je de eendagsvliegen en mensen die totaal niet weten wat er moet gebeuren. Stel de komende wedstrijd van Feyenoord zorgt ervoor dat alle poortjes worden gesloopt. Gaan we dan gewoon nieuwe poortjes neerzetten tot de volgende pot

Er is al bewezen dat een kaart illegaal opgewaardeerd kan worden. Als je dat bijvoorbeeld met de wegwerpkaarten kunt doen betaal je dus iedere keer die wegwerpkaart en vul je die gratis aan om ongeveer de komende 36 uur gratis te kunnen reizen. Ik denk dat je deze personen nooit te pakken krijg zonder meteen te constateren dat het een illegale kaart betreft. (maar dat zien we vanzelf).

Met betrekking tot het blokkeren van kaarten:
Die zouden per direct moeten worden geblokkeerd. De nieuwere variant van deze mifare chip is absoluut veel beter qua beveiliging en laat dit illegaal opwaarderen ook niet toe.
Voetbalsupporters die naar de Kuip komen, komen niet zo gauw in de metro want er stopt geen metro bij het stadion. Feyenoord heeft zijn eigen treinstation. En de meeste fans zullen toch rotterdammers zijn die waarschijnlijk al een chipkaart hebben.

Als je als eendagsvlieg niet weet dat er een OV chipkaart in Rotterdam is, dan heb je volgens mij de afgelopen maanden in een hol geleefd.

Waarom gaan mensen nog steeds door over de mogelijkheid tot fraude? Dat het kan weet ook iedereen. Toon nou eens aan dat het echt de moeite waard is om dat te doen.
pi_65538153
luister je Snowgoon
pi_65538228
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:19 schreef macca728 het volgende:
luister je Snowgoon
Nee.

Ik kijk mee met jouw uiterste objectieve en complete verslag
pi_65538268
de OV chipkaart heeft dus dezelfde chip als creditcards en betaalpassen, waar talloze keren fraude mee is gepleegd

De Nederlandse Bank moet dus ook nog officleel toestemming geven om de OV chipkaart als betaalmiddel te laten functioneren
pi_65538289
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:21 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nee.

Ik kijk mee met jouw uiterste objectieve en complete verslag
oh sorry, ik hoor je al praten op de radio, ze hebben jouw argumenten overgenomen
pi_65538329
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

oh sorry, ik hoor je al praten op de radio, ze hebben jouw argumenten overgenomen
Jeetje mina zeg! Iemand met eenzelfde mening al ik
Dat kan toch niet
pi_65538392
ja nu lult dhr Pieters er gewoon overheen, net als jij
pi_65538507
volgens dhr Peters kan je dus geen reis maken waarbij de metro en tussenstuk is , waarbij je dus 2x een dubbele zone betaald

Nou dat kan dus wel
pi_65538576
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:50 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik ben zeer benieuwd naar je linkjes vanavond
http://www.eastwest-consortium.nl/
quote:
the system can be implemented nationwide in 2007.
http://www.translink.nl/content.asp?languageID=NL&pageID=23
quote:
Reiziger

Voorop staat het gemak voor de reiziger.
quote:
Het centrale verwerkingssysteem biedt de faciliteiten voor het personaliseren van OV-chipkaarten, zonder hierbij persoonsgerichte analyses te kunnen doen.
http://www.translink.nl/content.asp?languageID=NL&pageID=22
quote:
Veilig
Veel trein- en metrostations worden voor het nieuwe betaalsysteem voorzien van poortjes en zijn alleen toegankelijk voor reizigers met een OV-chipkaart.
quote:
Indien een reiziger voor een persoonlijke OV-chipkaart kiest, zullen zijn persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De reiziger wordt geïnformeerd voor welke doeleinden zijn persoonsgegevens worden verwerkt.
pi_65538577
ik vind het ook best raar, dat Qbuzz de OV chipkaart straks eerder gaat invoeren dan de bussen en trams van de RET zelf
pi_65538913
quote:
Het had in 2007 al kunnen werken ja.

Ik vind een m'n pas over een lezer houden nog steeds handiger dan zoeken hoeveel strippen ik moet gebruiken.

Het systeem kan allerlei verschillende analyses doen? Dat geloof ik graag. Het blijven gegevens en die kun je uit elkaar trekken of niet.

Wat is er gelogen aan de zin dat veel stations van poortjes worden voorzien en dan alleen voor OV chipkaart reizigers bereikbaar zijn?

En wat is er mis met dat laatste stukje?

Ik zie echt niks raars staan in die stukjes. Ook niks dat radicaal anders is geworden. Alleen de mogelijke invoerdatum, tja dat zal wel een eerste inschatting zijn geweest terwijl ze nog niet goed wisten wat ze nu allemaal met die kaart en alles wilde doen.
pi_65539053
nou leuk

ze hebben met de politiek afgesproken dat er niet aan de tarieven wordt gesleuteld.

Dat is de reden waarom er geen systeem komt zoals in Londen, waarbij je nooit meer betaald dan een dagkaart. Het is technisch geen enkel probleem om dat NU te doen
pi_65539322
he Snowgoon we hebben het eerste fraudegeval

mevrouw heeft 8 reizen gemaakt en er staan 120 reizen op volgens de computer
Elke week wordt er 10 euro afgeschreven van haar bank, dankzij automatisch opladen, kosten tot nu toe al 50 euro.
pi_65539811
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:55 schreef macca728 het volgende:
he Snowgoon we hebben het eerste fraudegeval

mevrouw heeft 8 reizen gemaakt en er staan 120 reizen op volgens de computer
Elke week wordt er 10 euro afgeschreven van haar bank, dankzij automatisch opladen, kosten tot nu toe al 50 euro.
En ze zeiden tegen die vrouw: "Val dood stomme kuthoer, moet je maar beter op je kaart letten" of "dat is heel vervelend mevrouw, wij gaan ervoor zorgen u uw geld terug krijgt en het niet meer gebeurd met uw kaart"?
pi_65539964
Nog grote problemen gemeld uit de avond spits? Of is ook de eerste avond spits zonder noemenswaardige problemen verlopen?
pi_65540582
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:09 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En ze zeiden tegen die vrouw: "Val dood stomme kuthoer, moet je maar beter op je kaart letten" of "dat is heel vervelend mevrouw, wij gaan ervoor zorgen u uw geld terug krijgt en het niet meer gebeurd met uw kaart"?
de RET zei dat ze alles moest opsturen, bankafschriften, chipkaart en dan maar af wachten 5 weken
pi_65541423
http://www.rtvrijnmond.nl(...)nel%20in%20streekbus
quote:
Baljeu: OV-chipkaart snel in streekbus
29 januari 2009

De OV-chipkaart kan al binnen enkele maanden worden ingevoerd in de streekbussen van Qbus. Dat verwacht de Rotterdamse wethouder Baljeu.

De Qbus krijgt daarmee voorrang boven de bussen en trams van de RET. Wanneer die vervoersmiddelen overgaan op de kaart is nog onzeker.

Wethouder Baljeu laat verder weten trots te zijn op de definitieve invoering van de OV-chipkaart in de Rotterdam metro. De OV-chipkaart is daar nu het enige geldige vervoersbewijs. Baljeu zegt dat komende maand collega-bestuurders komen kijken hoe Rotterdam het doet.

RET-directeur Peters zei tijdens de persconferentie blij te zijn met de gang van zaken donderdag tijdens de invoering van de OV-chipkaart. Er waren volgens hem maar een paar incidenten.

Eén zwartrijder is op de bon gegaan. Hij was op 1 of andere manier de metro ingekomen, maar kon er niet meer uit. Medewerkers van de RET moesten hem door de poortjes helpen, maar wel pas na het opleggen van 35 euro boete.
pi_65541612
Het is wel opvallend dat de OV critici zoals Rover en Groen Links van Rotterdam de kaken stijf op elkaar houden vandaag.
Je zou toch wel verwachten dat organisaties die er telkens als de kippen bij waren om te klagen over de chipkaart, wel zo sportief zijn om toe te geven dat het vandaag goed ging.

Sowieso is het opvallend dat verschillende sites alleen maar plaats maken om te klagen over de chipkaart. Voor goed nieuws is zeker geen plaats.
pi_65541832
hoezo Snowgoon, zijn de geconstateerde nadelen van het systeem dan verdwenen ?
pi_65541931
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:58 schreef macca728 het volgende:
hoezo Snowgoon, zijn de geconstateerde nadelen van het systeem dan verdwenen ?
De problemen die men verwachte zijn er nooit gekomen.
Geen chaos op de perrons, lange rijen om in of uit te checken, automaten die massaal uitvallen.
pi_65541936
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:52 schreef snowgoon het volgende:
Sowieso is het opvallend dat verschillende sites alleen maar plaats maken om te klagen over de chipkaart. Voor goed nieuws is zeker geen plaats.
http://www.rover.nl/ovloket/complimenten/pluim.php
pi_65542045
Deel van de kritiek van de ANWB:
quote:
In de aanloop naar vandaag was de goede werking van het systeem niet bemoedigend. Er worden door de reiziger nog teveel fouten gemaakt bij het gebruik. Zo vergeten ze nog te vaak uit te checken. De vervoerder moet ervoor te zorgen dat de reiziger dat niet kan vergeten. Bij de invoering van een nieuw systeem ziet de ANWB bij gebruikers een grote behoefte om zelf te kunnen controleren of alles goed gaat en of het juiste bedrag wordt afgeschreven. Deze controle is nu niet mogelijk omdat je van te voren er niet achter kan komen hoeveel je reis, naar een bepaalde bestemming, gaat kosten. Voor abonnementhouders geldt dit probleem in beperkte mate. Voor mensen die niet regelmatig van de metro gebruik maken des te meer.
Wat een bullshit. Als de reiziger zich een beetje verdiept in het systeem, dan weet de reiziger dondersgoed dat die moet uitchecken, en als er dan een keer geen poortje is, dan is een paal waar dat uitchecken kan, makkelijk te vinden.
Wel grappig dat de ANWB de reizigers de schuld geeft van het niet uitchecken. Zou de RET zo moeten zeggen
Men kan vooraf prima nagaan hoeveel de reis kost. Op de internet sites van de RET en het GVB is dat zo na te vinden.

Blijkaar denk de ANWB dat de reizigers complete debielen zijn die aan hun handje moeten mee worden genomen de metro in.
pi_65542124
Ik hoop toch echt dat dit antwoord niet klopt.
quote:
http://www.ovloket.nl/?ac=Vaak+ingediende+klachten+en+veel+gestelde+vragen-51-1
Uw chipkaart is een " drager " : het is een kaartje waarop allerlei informatie geplaatst kan worden en het kan er ook weer afgehaald worden. Denkt u bijvoorbeeld maar aan uw naam en uw adres, maar ook het abonnement dat u heeft en de duur.
pi_65542144
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:04 schreef snowgoon het volgende:
Deel van de kritiek van de ANWB:
[..]

Wat een bullshit. Als de reiziger zich een beetje verdiept in het systeem, dan weet de reiziger dondersgoed dat die moet uitchecken, en als er dan een keer geen poortje is, dan is een paal waar dat uitchecken kan, makkelijk te vinden.
Wel grappig dat de ANWB de reizigers de schuld geeft van het niet uitchecken. Zou de RET zo moeten zeggen
Men kan vooraf prima nagaan hoeveel de reis kost. Op de internet sites van de RET en het GVB is dat zo na te vinden.

Blijkaar denk de ANWB dat de reizigers complete debielen zijn die aan hun handje moeten mee worden genomen de metro in.
het zou je verbazen maar veel mensen hebben geen internet of hebben geen zin om elke dag te kijken waar ze heen zijn gegaan.

Nou de meeste reizigers zijn ook complete debielen, daar ben ik juist bang voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')