Dat het binnen 24 uur ontdekt zou worden is iets wat ze al veel langer dan 1 dag geleden bekend hebben gemaakt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben de geen consument meer. even nogmaal 2 voorbeelden dan maar
Het bericht over het kopieren van het kaartje en het afvangen binnen 24 uur is veranderd door het afvangen opeens in een volgend bericht naar 36 uur te brengen.
De NS die onder druk van huizingga (ga ik vanuit in ieder geval) dat bericht de deur uit doet, en dat we hier zelf dan wel even moeten zeggen dat die outrol van de NS leuk is dat men dat wil voor het eind van het jaar maar in een ouder bericht op de ov-chip site staat nog wel steeds dat pas vana 2011 de prijzen van enkeltje recht getrokken gaan worden. Ik vind dat toch echt een slechte communicatie naar de toekomstige gebruiker toe. Vooral naar gebruikers toe die wat meer van dit project af weten.
Al die verouderde websites die ik al verschillende keren heb aangehaald waar geen up to date informatie meer op staat. Vooral leuk als naslag werk om te lezen wat ons allemaal beloofd is in de aanloop van de outrol van dit project, en om te verglijken wat er nu eigenlijk uit gaat komen.
niet waar, het systeem zou de kaart bij de uitdraai snachts automatisch blokkerenquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat het binnen 24 uur ontdekt zou worden is iets wat ze al veel langer dan 1 dag geleden bekend hebben gemaakt.
Jij gaat wel vaker van verkeerde dingen uit. Het bericht van de NS over de invoering van gisterochtend is niet andere dan het bericht van die avond. Alleen op een andere manier geschreven en met Huizinga erbij.
Beide berichten gaan uit van geleidelijke invoering van de chipkaart en afschaffing van het papier in 2013.
Ik heb jou geen verouderde websites aan zien halen. Kun je dat nog een keer herhalen misschien? Waren dat wel websites van vervoersbedrijven?
Hebben zij even mazzal gehad!quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
niet waar, het systeem zou de kaart bij de uitdraai snachts automatisch blokkeren
Bovendien is het 48 uur, niet 36
De regionale omroep RTV Rijnmond maakte woensdag bekend dat verslaggevers minstens twee dagen met een gekraakte chipkaart hadden gereisd.
dat kon toch niet volgens de OV bedrijven ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:35 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hebben zij even mazzal gehad!
Toch een dagje gratis kunnen reizen. Nou daar heb jij vast wel veel last van gehad he!
Ik vond de uitleg van de RET wel plausibel. We zullen de komende weken horen of dat er alsnog heel makkelijk gefraudeerd kan worden of dat de heren van RTV Rijnmond de laatste zijn geweest die langer dan 24 uur gratis konden reizen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat kon toch niet volgens de OV bedrijven ?
heb je trouwens poep in je ogen, 2 dagen gratis reizen, lees nou eensquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:35 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hebben zij even mazzal gehad!
Toch een dagje gratis kunnen reizen. Nou daar heb jij vast wel veel last van gehad he!
In principe zou het binnen een dag herkend kunnen worden. Maar ze gaan nu nog niet met de botte bijl door het systeem om kaarten eruit te gooien.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat kon toch niet volgens de OV bedrijven ?
nou als het eerst uitgesloten is.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik vond de uitleg van de RET wel plausibel. We zullen de komende weken horen of dat er alsnog heel makkelijk gefraudeerd kan worden of dat de heren van RTV Rijnmond de laatste zijn geweest die langer dan 24 uur gratis konden reizen.
En wat blijkt men doet er nu opeens 36 uur over verminderde geloofwaardigheid.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:31 schreef snowgoon het volgende:
Dat het binnen 24 uur ontdekt zou worden is iets wat ze al veel langer dan 1 dag geleden bekend hebben gemaakt.
Het blijft een feit dat eerder op de ochtgend de NS een ander bericht de lucht in slingerde dan later. Maar dan nog hebben we het probleem dat we alleen maar enkeltjes op de ov-chip kunnen zetten.quote:Jij gaat wel vaker van verkeerde dingen uit. Het bericht van de NS over de invoering van gisterochtend is niet andere dan het bericht van die avond. Alleen op een andere manier geschreven en met Huizinga erbij.
Beide berichten gaan uit van geleidelijke invoering van de chipkaart en afschaffing van het papier in 2013.
kom ik vanavond nog wel even op terug staan thuis in mijn favorieten. (o.a. tls, de voorloper ervan ,en ook op de site ve ov-chip is veel niet consitente informatie te vinden. )quote:Ik heb jou geen verouderde websites aan zien halen. Kun je dat nog een keer herhalen misschien? Waren dat wel websites van vervoersbedrijven?
Ik ben ook benieuwd. Zoals ik al zei, dit is pas het begin van de echte testquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:38 schreef macca728 het volgende:
Snowgoon is niet verbaasd dat er vandaag geen problemen waren.
Ik ook niet, gezien het feit dat al het personeel + tijdelijke krachten vandaag klaarstonden om te helpen.
Wanneer dat extra personeel er niet meer staat, dan is het interessant om te kijken of er nog steeds problemen zijn en of mensen nog steeds geholpen worden.
Inderdaad, het is wat mij betreft nu te vroeg om te oordelen of de kaart geslaagd is of heeft gefaald. De komende weken (misschien maanden) zijn cruciaal. Dan kunnen we zien of iedereen normaal met het ov kan reizen en of er geen grote fraudes zijn of andere vage afschrijvingen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou als het eerst uitgesloten is.
We zullen het horen bij de volgende proef
Rot op met je testquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd. Zoals ik al zei, dit is pas het begin van de echte test
Tja, als ze strak alle verdachten kaarten binnen 24 uur zouden blokkeren, zou het ook weer niet goed zijn. Als ze wat ruimte laten om het te onderzoeken of een kaart echt fout is, is het ook niet goed.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat blijkt men doet er nu opeens 36 uur over verminderde geloofwaardigheid.
[..]
Het blijft een feit dat eerder op de ochtgend de NS een ander bericht de lucht in slingerde dan later. Maar dan nog hebben we het probleem dat we alleen maar enkeltjes op de ov-chip kunnen zetten.
[..]
kom ik vanavond nog wel even op terug staan thuis in mijn favorieten. (o.a. tls, de voorloper ervan ,en ook op de site ve ov-chip is veel niet consitente informatie te vinden. )
Die test begint nu pas echt goed.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Rot op met je test
Die is afgelopen
De Test in Rotterdam is afgelopenquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Die test begint nu pas echt goed.
Als de test afgelopen is, waarom werkt het systeem dan niet al in heel Nederland?
Sites van bedrijven die deze kaart uitgevonden hebben, het project geduwt hebben, die zullen toch wel moeten weten wat er wel en niet mogelijk moet zijn met die kaartquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:45 schreef snowgoon het volgende:
Dat zijn dus sites die niet van de vervoerders zijn. Dat kun je moeilijk de vervoerders kwalijk nemen als daar foute informatie op staat.
Die test begint nu pas echt goed.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
De Test in Rotterdam is afgelopen
ja dat is een hele goede vraag Snowgoon
Ik ben zeer benieuwd naar je linkjes vanavondquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sites van bedrijven die deze kaart uitgevonden hebben, het project geduwt hebben, die zullen toch wel moeten weten wat er wel en niet mogelijk moet zijn met die kaart![]()
Ze wisten in ieder geval zeker dat die kaart nooit gekraakt kon worden.
Ik ook niet maar zoals de RET baas al aangaf:quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:38 schreef macca728 het volgende:
Snowgoon is niet verbaasd dat er vandaag geen problemen waren.
Ik ook niet, gezien het feit dat al het personeel + tijdelijke krachten vandaag klaarstonden om te helpen.
Wanneer dat extra personeel er niet meer staat, dan is het interessant om te kijken of er nog steeds problemen zijn en of mensen nog steeds geholpen worden.
Maar de nieuwe mifare chip kost wel 2 tot 3 euro ipv de 50 eurocent voor de slecht beveiligde versie.quote:Op donderdag 29 januari 2009 16:20 schreef wdn het volgende:
. De nieuwere variant van deze mifare chip is absoluut veel beter qua beveiliging en laat dit illegaal opwaarderen ook niet toe.
Maar ja laten we maar even de echte testen afwachten.quote:NS gaat een nieuwe proef houden op de Zuidtak en Flevolijn. Volgens het spoorbedrijf
is de OV-chipkaart daar ingewikkelder dan op de Hoekselijn, omdat er meer reizigers,
overstapstations en gemeenten zijn. De proef begint in het eerste kwartaal van 2009.
Het grootste verschil is dat reizigers geen enkele reizen en retours meer kunnen laden.
Ze kunnen alleen op saldo en abonnementen reizen op hun OV-chipkaart
Snap je eigenlijk wel wat je schrijft??quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Die test begint nu pas echt goed.
Waar zegt de RET dat de test is afgelopen?quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:08 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Snap je eigenlijk wel wat je schrijft??
Zelfs de RET zegt dat de test afgelopen is waarom blijf jij dan zo krampachtig zeggen dat de test nu pas begint? Het systeem is live en dat betekent dat er niet meer getest wordt op de plekken waar het ingevoerd is.
Voetbalsupporters die naar de Kuip komen, komen niet zo gauw in de metro want er stopt geen metro bij het stadion. Feyenoord heeft zijn eigen treinstation. En de meeste fans zullen toch rotterdammers zijn die waarschijnlijk al een chipkaart hebben.quote:Op donderdag 29 januari 2009 16:20 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik ook niet maar zoals de RET baas al aangaf:
De huidige test werd voornamelijk gedaan door forenzen en die zijn over het algemeen beter geinformeerd (lees: "al murw gemaakt door de NS/prorail de afgelopen 10 jaar":D )
De echte test is pas als er grote evenementen zijn. Zoals concerten in Ahoy, voetbalwedsrijden enzo. Dan krijg je de eendagsvliegen en mensen die totaal niet weten wat er moet gebeuren. Stel de komende wedstrijd van Feyenoord zorgt ervoor dat alle poortjes worden gesloopt. Gaan we dan gewoon nieuwe poortjes neerzetten tot de volgende pot
Er is al bewezen dat een kaart illegaal opgewaardeerd kan worden. Als je dat bijvoorbeeld met de wegwerpkaarten kunt doen betaal je dus iedere keer die wegwerpkaart en vul je die gratis aan om ongeveer de komende 36 uur gratis te kunnen reizen. Ik denk dat je deze personen nooit te pakken krijg zonder meteen te constateren dat het een illegale kaart betreft. (maar dat zien we vanzelf).
Met betrekking tot het blokkeren van kaarten:
Die zouden per direct moeten worden geblokkeerd. De nieuwere variant van deze mifare chip is absoluut veel beter qua beveiliging en laat dit illegaal opwaarderen ook niet toe.
oh sorry, ik hoor je al praten op de radio, ze hebben jouw argumenten overgenomenquote:Op donderdag 29 januari 2009 18:21 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee.
Ik kijk mee met jouw uiterste objectieve en complete verslag
Jeetje mina zeg! Iemand met eenzelfde mening al ikquote:Op donderdag 29 januari 2009 18:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
oh sorry, ik hoor je al praten op de radio, ze hebben jouw argumenten overgenomen
http://www.eastwest-consortium.nl/quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd naar je linkjes vanavond
http://www.translink.nl/content.asp?languageID=NL&pageID=23quote:the system can be implemented nationwide in 2007.
quote:Reiziger
Voorop staat het gemak voor de reiziger.
http://www.translink.nl/content.asp?languageID=NL&pageID=22quote:Het centrale verwerkingssysteem biedt de faciliteiten voor het personaliseren van OV-chipkaarten, zonder hierbij persoonsgerichte analyses te kunnen doen.
quote:Veilig
Veel trein- en metrostations worden voor het nieuwe betaalsysteem voorzien van poortjes en zijn alleen toegankelijk voor reizigers met een OV-chipkaart.
quote:Indien een reiziger voor een persoonlijke OV-chipkaart kiest, zullen zijn persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De reiziger wordt geïnformeerd voor welke doeleinden zijn persoonsgegevens worden verwerkt.
Het had in 2007 al kunnen werken ja.quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://www.eastwest-consortium.nl/
[..]
http://www.translink.nl/content.asp?languageID=NL&pageID=23
[..]
[..]
http://www.translink.nl/content.asp?languageID=NL&pageID=22
[..]
[..]
En ze zeiden tegen die vrouw: "Val dood stomme kuthoer, moet je maar beter op je kaart letten" of "dat is heel vervelend mevrouw, wij gaan ervoor zorgen u uw geld terug krijgt en het niet meer gebeurd met uw kaart"?quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:55 schreef macca728 het volgende:
he Snowgoon we hebben het eerste fraudegeval
mevrouw heeft 8 reizen gemaakt en er staan 120 reizen op volgens de computer
Elke week wordt er 10 euro afgeschreven van haar bank, dankzij automatisch opladen, kosten tot nu toe al 50 euro.
de RET zei dat ze alles moest opsturen, bankafschriften, chipkaart en dan maar af wachten 5 wekenquote:Op donderdag 29 januari 2009 19:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En ze zeiden tegen die vrouw: "Val dood stomme kuthoer, moet je maar beter op je kaart letten" of "dat is heel vervelend mevrouw, wij gaan ervoor zorgen u uw geld terug krijgt en het niet meer gebeurd met uw kaart"?
quote:Baljeu: OV-chipkaart snel in streekbus
29 januari 2009
De OV-chipkaart kan al binnen enkele maanden worden ingevoerd in de streekbussen van Qbus. Dat verwacht de Rotterdamse wethouder Baljeu.
De Qbus krijgt daarmee voorrang boven de bussen en trams van de RET. Wanneer die vervoersmiddelen overgaan op de kaart is nog onzeker.
Wethouder Baljeu laat verder weten trots te zijn op de definitieve invoering van de OV-chipkaart in de Rotterdam metro. De OV-chipkaart is daar nu het enige geldige vervoersbewijs. Baljeu zegt dat komende maand collega-bestuurders komen kijken hoe Rotterdam het doet.
RET-directeur Peters zei tijdens de persconferentie blij te zijn met de gang van zaken donderdag tijdens de invoering van de OV-chipkaart. Er waren volgens hem maar een paar incidenten.
Eén zwartrijder is op de bon gegaan. Hij was op 1 of andere manier de metro ingekomen, maar kon er niet meer uit. Medewerkers van de RET moesten hem door de poortjes helpen, maar wel pas na het opleggen van 35 euro boete.
De problemen die men verwachte zijn er nooit gekomen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:58 schreef macca728 het volgende:
hoezo Snowgoon, zijn de geconstateerde nadelen van het systeem dan verdwenen ?
http://www.rover.nl/ovloket/complimenten/pluim.phpquote:Op donderdag 29 januari 2009 19:52 schreef snowgoon het volgende:
Sowieso is het opvallend dat verschillende sites alleen maar plaats maken om te klagen over de chipkaart. Voor goed nieuws is zeker geen plaats.
Wat een bullshit. Als de reiziger zich een beetje verdiept in het systeem, dan weet de reiziger dondersgoed dat die moet uitchecken, en als er dan een keer geen poortje is, dan is een paal waar dat uitchecken kan, makkelijk te vinden.quote:In de aanloop naar vandaag was de goede werking van het systeem niet bemoedigend. Er worden door de reiziger nog teveel fouten gemaakt bij het gebruik. Zo vergeten ze nog te vaak uit te checken. De vervoerder moet ervoor te zorgen dat de reiziger dat niet kan vergeten. Bij de invoering van een nieuw systeem ziet de ANWB bij gebruikers een grote behoefte om zelf te kunnen controleren of alles goed gaat en of het juiste bedrag wordt afgeschreven. Deze controle is nu niet mogelijk omdat je van te voren er niet achter kan komen hoeveel je reis, naar een bepaalde bestemming, gaat kosten. Voor abonnementhouders geldt dit probleem in beperkte mate. Voor mensen die niet regelmatig van de metro gebruik maken des te meer.
quote:http://www.ovloket.nl/?ac=Vaak+ingediende+klachten+en+veel+gestelde+vragen-51-1
Uw chipkaart is een " drager " : het is een kaartje waarop allerlei informatie geplaatst kan worden en het kan er ook weer afgehaald worden. Denkt u bijvoorbeeld maar aan uw naam en uw adres, maar ook het abonnement dat u heeft en de duur.
het zou je verbazen maar veel mensen hebben geen internet of hebben geen zin om elke dag te kijken waar ze heen zijn gegaan.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:04 schreef snowgoon het volgende:
Deel van de kritiek van de ANWB:
[..]
Wat een bullshit. Als de reiziger zich een beetje verdiept in het systeem, dan weet de reiziger dondersgoed dat die moet uitchecken, en als er dan een keer geen poortje is, dan is een paal waar dat uitchecken kan, makkelijk te vinden.
Wel grappig dat de ANWB de reizigers de schuld geeft van het niet uitchecken. Zou de RET zo moeten zeggen
Men kan vooraf prima nagaan hoeveel de reis kost. Op de internet sites van de RET en het GVB is dat zo na te vinden.
Blijkaar denk de ANWB dat de reizigers complete debielen zijn die aan hun handje moeten mee worden genomen de metro in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |