Voor de derde keer, jouw vader kan ook al gebruik maken van een anonieme of persoonlijke kaart.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hé grappenmaker, ik gebruik al meer dan een jaar naar alle tevredenheid een persoonlijke ov-chipkaart. Het gaat hier om mensen die 1 of 2x per jaar gebruik maken van de metro in Rotterdam, zoals mijn vader. Die kan 4,90 neerleggen voor een ritje wat met de strippenkaart iets meer dan een euro kost.
Wat een schande toch dat ze een zwartrijders niet meteen in de gaten hebben!quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook weer een stukje leugens om hun eerder gedane bewereringen weer goed te praten. Eerder beweerde men dat binnen 24 uur een gekopierde kaart opgemerkt wordt. nu wordt het al opgerekt naar 36 uur. Een verhoging van 50% heel normaal voor snowgoon, maar voor mij en velen anderen met mij die zien door zulke steeds veranderderende berichtgeving het hele project steeds meer aan geloofwardigheid verliezen.
Dat is een geloofwaardig antwoord en hiermee geef je wel aan dat je dus geen antwoord op de NS vraag hebt, want dat wordt wel gewoon op dit momet duurder als je als consument met die kaart wilt gaan reizen of de NS moet opeens toch nog een keer weer alles gaan aanpassen.quote:
Ik ga jou geen antwoorden op vragen geven zolang je een fatsoenlijke discussie verpest door selectief te kijken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is een geloofwaardig antwoord en hiermee geef je wel aan dat je dus geen antwoord op de NS vraag hebt, want dat wordt wel gewoon op dit momet duurder als je als consument met die kaart wilt gaan reizen of de NS moet opeens toch nog een keer weer alles gaan aanpassen.
Dit is toch niet fatsoenlijk discussiėren? Ik probeer nog 1x mijn punt duidelijk te maken, er zijn meerdere kaarten te krijgen, speciaal voor mensen die niet willen reizen met een anonieme/persoonlijke kaart hebben ze de wegwerp kaart gemaakt. Helemaal top van de RET, wat dan een stuk minder top is, is dat deze kaart relatief duur is. Zie je mijn punt?quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Voor de derde keer, jouw vader kan ook al gebruik maken van een anonieme of persoonlijke kaart.
En mensen die nu al sporadisch gebruik maken van het OV betalen voor een kleine strippenkaart relatief ook al veel meer dan voor een grote strippenkaart.
En dit wordt op dag "live 1" de wereld ingeslingerd. Ik ben benieuwd naar de berichten op "live 150".quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook weer een stukje leugens om hun eerder gedane bewereringen weer goed te praten. Eerder beweerde men dat binnen 24 uur een gekopierde kaart opgemerkt wordt. nu wordt het al opgerekt naar 36 uur. Een verhoging van 50% heel normaal voor snowgoon, maar voor mij en velen anderen met mij die zien door zulke steeds veranderderende berichtgeving het hele project steeds meer aan geloofwardigheid verliezen.
Gaat rotterdam / amsterdam dit ook krijgen?quote:http://www.tfl.gov.uk/tickets/oysteronline/9261.aspx
Daily price capping
Daily price capping is the most you will be charged a day when you use Oyster to pay as you go on bus, Tube, tram, DLR, London Overground and some National Rail services.
Our aim is to ensure that Oyster always charges the lowest fare. Where it doesn't we will refund the difference.
Ik zie je punt. Ik vind alleen dat de RET genoeg mogelijkheden bied en als jij daar nog niet tevreden mee bent, is dat pech voor je. Ze kunnen niet voor iedereen op maat een aparte kaart maken. Zeker niet als iemand maar 1 of 2 keer per jaar met de metro gaat.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dit is toch niet fatsoenlijk discussiėren? Ik probeer nog 1x mijn punt duidelijk te maken, er zijn meerdere kaarten te krijgen, speciaal voor mensen die niet willen reizen met een anonieme/persoonlijke kaart hebben ze de wegwerp kaart gemaakt. Helemaal top van de RET, wat dan een stuk minder top is, is dat deze kaart relatief duur is. Zie je mijn punt?
Mijn vader reist dan ook altijd mee op de strippenkaart van mijn moeder, en een grote strippenkaart is amper voordeliger per strip. Dus ook dat is een non-argument.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:43 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik ga jou geen antwoorden op vragen geven zolang je een fatsoenlijke discussie verpest door selectief te kijken.
Nee dat was gister het nieuws. Basp1 herhaalt graag de berichten waar die over kan zeuren.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:45 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
En dit wordt op dag "live 1" de wereld ingeslingerd. Ik ben benieuwd naar de berichten op "live 150".
Dit is gewoon het zoveelste project van de overheid wat er doorgedrukt wordt en wat mislukt. Rekeningrijden was ook al zo'n mooie...
2* een 2 strippenkaart om voor die vader te reizen is 3.20 dat is nog altijd een heel stuk minder dan 4.90quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef snowgoon het volgende:
Ik zie je punt. Ik vind alleen dat de RET genoeg mogelijkheden bied en als jij daar nog niet tevreden mee bent, is dat pech voor je. Ze kunnen niet voor iedereen op maat een aparte kaart maken. Zeker niet als iemand maar 1 of 2 keer per jaar met de metro gaat.
Amper voordeliger?
2 strippenkaart 1,60 - 15 strippenkaart 7,30
De wegwerp kaart is inderdaad duurder. Net zoals de kleine strippenkaarten nu ook relatief duurder zijn.
Blijft vervelend he mensen die niet mee gaan in het pessimistisch gezeur en ook de voordelen zien. Het zou verboden moeten wordenquote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.
Wat zou het hier rustig zijn als niemand meer op jou zou antwoorden.
Neemt niet weg dat ik nog steeds benieuwd ben naar "live 150" of "live 151".quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee dat was gister het nieuws. Basp1 herhaalt graag de berichten waar die over kan zeuren.
Ow nee we mogen niet meer terug kijken naar wat ze ons allemaal beloofd hadden met die wonderbaarlijk ov-chip. We moeten alleen nog maar vooruit kijken en alles wat opeens anders is gewoon voor lief aannemen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee dat was gister het nieuws. Basp1 herhaalt graag de berichten waar die over kan zeuren.
Kijk je dan ook gelijk even zelf in de spiegel?quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.
Wat zou het hier rustig zijn als niemand meer op jou zou antwoorden.
Jij krijgt ook veel tegenwindquote:Op donderdag 29 januari 2009 14:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
2* een 2 strippenkaart om voor die vader te reizen is 3.20 dat is nog altijd een heel stuk minder dan 4.90
Dat jij vind dat ret genoeg mogelijkheden biedt hoeft niet te betekenen dat alle burgers dat vinden. En zoals je kan constateren krijg je veel tegenwind hier.
Nee ze maken wel een 2 uren kaart (waarvan ik de uitleg pas na 4x lezen enigszins begrijp) maar gewoon een simpel kaartje van punt a naar b is er niet bij.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zie je punt. Ik vind alleen dat de RET genoeg mogelijkheden bied en als jij daar nog niet tevreden mee bent, is dat pech voor je. Ze kunnen niet voor iedereen op maat een aparte kaart maken. Zeker niet als iemand maar 1 of 2 keer per jaar met de metro gaat.
Amper voordeliger?
2 strippenkaart 1,60 - 15 strippenkaart 7,30
7,5 keer een 2 strippenkaart kopen kost 15 euro.
De wegwerp kaart is inderdaad duurder. Net zoals de kleine strippenkaarten nu ook relatief duurder zijn.
Ik denk dat dan niemand er meer wakker van ligt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:53 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ik nog steeds benieuwd ben naar "live 150" of "live 151".
Verder blijft mijn statement staan
Toerist kan een dagkaart gebruiken. 6 euro voor de hele dag OV lijkt me een prima prijs.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee ze maken wel een 2 uren kaart (waarvan ik de uitleg pas na 4x lezen enigszins begrijp) maar gewoon een simpel kaartje van punt a naar b is er niet bij.
Verder zijn dat soort strippenkaarten die jij noemt inderdaad duurder, maar die zijn alleen in de bus/op stations te koop. Ik ging er vanuit dat je een 15/45 strippenkaart vergelijking bedoelde.
Verder moet je ook nog eens 7.50 betalen voor zo'n persoonlijke/anonieme kaart. Dus dat zie ik een toerist/iemand die sporadisch gaat niet doen.
Ik zie de nadelen wel degelijk in hoor.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kijk je dan ook gelijk even zelf in de spiegel?![]()
Zowel voor- als tegenstanders hier zijn compleet verstard in de discussie. Tegenstanders weigeren voordelen te zien en proberen positieve ontwikkelingen (zoals het niet ontstaan van de chaos vanochtend) alsnog negatief te benaderen. Voorstanders (en met name Snowgoon) hebben al net zo'n grote plaat voor de kop als het gaat om nadelen van het systeem.
Het komt de discussie niet echt ten goede, zo'n houding.
Wordt best duur als je hem maar een half uur gebruikt... Maar voor een dagkaart (mocht iemand die nodig hebben) is het een redelijke prijs. Leuk dat je die gratis kón krijgen, maar dat waren dan wel persoonlijke kaarten waar niet iedereen op zit te wachten. En om nu even van Rotterdam naar Amsterdam te reizen voor een kaart voor 1,50 lijkt me ook niets. Naast het feit dat de persoon in kwestie niet op zo'n kaart zit te wachten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:58 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Toerist kan een dagkaart gebruiken. 6 euro voor de hele dag OV lijkt me een prima prijs.
Een simpel kaartje van A naar B is alleen voor de anonieme of persoonlijke kaart. Die kon je in het begin gratis krijgen en nu in Amsterdam bijvoorbeeld voor maar 1,50.
Dat is al geen nadeel aangezien zowel de metro als tram de ov-chipkaart gebruiken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zie de nadelen wel degelijk in hoor.
Dat overstappen van metro naar tram lijkt me verdomd irritant ivm geld terug krijgen. Maar ik zie dan ook wel dat dat geregeld wordt, dat er een systeem is bedacht.
Dus dan vind ik het alweer netjes geregeld.
Tja, ik zit ook niet echt te wachten op plastic stoeltjes in de metro en heb liever zachte comfortabele stoelen. Maar ik moet het er toch mee doen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wordt best duur als je hem maar een half uur gebruikt... Maar voor een dagkaart (mocht iemand die nodig hebben) is het een redelijke prijs. Leuk dat je die gratis kón krijgen, maar dat waren dan wel persoonlijke kaarten waar niet iedereen op zit te wachten. En om nu even van Rotterdam naar Amsterdam te reizen voor een kaart voor 1,50 lijkt me ook niets. Naast het feit dat de persoon in kwestie niet op zo'n kaart zit te wachten.
Wanneer kan ik nu mijn abonnementen eindelijk eens bestellen ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, ik zit ook niet echt te wachten op plastic stoeltjes in de metro en heb liever zachte comfortabele stoelen. Maar ik moet het er toch mee doen.
De vervoersbedrijven kunnen zich niet aanpassen aan de specifieke wensen van alle klanten.
Je kunt gewoon online bestellen hoor. Daar hoef je niet voor naar A'dam.
Ik heb me vannochtend niet geschoren.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kijk je dan ook gelijk even zelf in de spiegel?![]()
Ow ik zie best wel voordelen, maar wordt helemaal leip van een snopwgoon die met allemaal smoesjes constant komt om die ov chip kaart maar in een positief daglicht te lbijven plaatsen.quote:Zowel voor- als tegenstanders hier zijn compleet verstard in de discussie. Tegenstanders weigeren voordelen te zien en proberen positieve ontwikkelingen (zoals het niet ontstaan van de chaos vanochtend) alsnog negatief te benaderen. Voorstanders (en met name Snowgoon) hebben al net zo'n grote plaat voor de kop als het gaat om nadelen van het systeem.
Het komt de discussie niet echt ten goede, zo'n houding.
Kom je ook weer de kleine kleuter uithangen?quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wanneer kan ik nu mijn abonnementen eindelijk eens bestellen ?
Hoelang is de levertijd van de dagkaarten SNowgoon ? Al een keer geprobeerd te bestellen ?
Of praat je alleen over de theorie ?
Mijn opmerking is da de informatie voor de consumenten helemaal niet dagelijks veranderd.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb me vannochtend niet geschoren.![]()
[..]
Ow ik zie best wel voordelen, maar wordt helemaal leip van een snopwgoon die met allemaal smoesjes constant komt om die ov chip kaart maar in een positief daglicht te lbijven plaatsen.
Het idee van de ov-chipkaart is heel goed. De projectuitvoering een heel stuk minder. De voorlichting voor consumenten is niet consitent en veranderd dagelijks.
De nadelen die ik eraan vind zitten zijn nog steeds er heel veel. En dan komt dadelijk weer de opmerking van snowgoon dat ik maar een anonieme kaart moet kopen.
Ik snap het punt wat je wil maken, maar feit blijft (waar mijn punt om draaide) is dat die wegwerp kaarten relatief duur zijn. Je zult voor een andere kaart 7,50 moeten betalen en dat is dan ook gewoon relatief duur als je er maar een paar keer gebruik van maakt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, ik zit ook niet echt te wachten op plastic stoeltjes in de metro en heb liever zachte comfortabele stoelen. Maar ik moet het er toch mee doen.
De vervoersbedrijven kunnen zich niet aanpassen aan de specifieke wensen van alle klanten.
Je kunt gewoon online bestellen hoor. Daar hoef je niet voor naar A'dam.
Je praat alleen over theoriequote:Op donderdag 29 januari 2009 15:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kom je ook weer de kleine kleuter uithangen?
Bel het RET ofzo. Geen idee.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:10 schreef macca728 het volgende:
Wanneer komen die extra oplaadpunten ?
Wanneer kan ik gewoon bij het postkantoor alle producten van de chipkaart kopen ?
De praktijk is dat het systeem goed werkt en er eigenlijk alleen maar een paar haperende poortjes zijn en veel mensen die te laat over zijn gestapt van strippenkaart naar OV chipkaart.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je praat alleen over theorie
Kom hem eens gebruiken hier dagelijks, dan kan je mee discussieren als expert
Ben je nou echt zo naief dat je denkt dat ik dat precies kan voorspellen?quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
dan kwam toch nog volgens jou ? Nou wanneer dan ? 10 jaar ?
+ onvoldoende oplaadpuntenquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De praktijk is dat het systeem goed werkt en er eigenlijk alleen maar een paar haperende poortjes zijn en veel mensen die te laat over zijn gestapt van strippenkaart naar OV chipkaart.
nou als iemand zegt dat dat nog komt, wil ik graag een datum ja.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:14 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo naief dat je denkt dat ik dat precies kan voorspellen?
Goed punt, heb ik ook nog wat op te zeggen. Als mijn chipkaart leeg is en ik wil ik ineens de bus pakken die voor mijn deur stopt omdat het regent en ik dan geen zin heb om een kleine 10 minuten wil lopen naar het metrostation heb ik pech.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:10 schreef macca728 het volgende:
Wanneer komen die extra oplaadpunten ?
Wanneer kan ik gewoon bij het postkantoor alle producten van de chipkaart kopen ?
In het specifieke geval van een paar keer per jaar willen reizen maar perse niet met een anonieme kaart, wordt het inderdaad duurder.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik snap het punt wat je wil maken, maar feit blijft (waar mijn punt om draaide) is dat die wegwerp kaarten relatief duur zijn. Je zult voor een andere kaart 7,50 moeten betalen en dat is dan ook gewoon relatief duur als je er maar een paar keer gebruik van maakt.
Een deel van de klachten is dat het met de ov-chipkaart duurder zou worden om met het ov te reizen. Dat wordt onder andere hiermee bevestigd.
Ik snap daarnaast ook wel dat de RET het niet iedereen zijn zin kan maken, maar ze hebben gekozen voor bepaalde tarieven voor de wegwerp kaart en dat had mijn inziens wel logischer gekunt.
en abonnementen kan je niet eens automatisch opladen nuquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Goed punt, heb ik ook nog wat op te zeggen. Als mijn chipkaart leeg is en ik wil ik ineens de bus pakken die voor mijn deur stopt omdat het regent en ik dan geen zin heb om een kleine 10 minuten wil lopen naar het metrostation heb ik pech.
Dan kan ik alsnog naar het metrostation gaan lopen om mijn kaart op te gaan laden. Daar moet echt heel snel verandering in komen. Als goed is worden nog dit jaar oplaadpunten neergezet op het postkantoor en bij de primera, wat mij betreft kan die niet snel genoeg gebeuren.
En ja, ik weet dat je die kaart automatisch op kan laden, maar daar ben ik geen fan van.
Hoe deed je dat dan met de strippenkaart?quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Goed punt, heb ik ook nog wat op te zeggen. Als mijn chipkaart leeg is en ik wil ik ineens de bus pakken die voor mijn deur stopt omdat het regent en ik dan geen zin heb om een kleine 10 minuten wil lopen naar het metrostation heb ik pech.
Dan kan ik alsnog naar het metrostation gaan lopen om mijn kaart op te gaan laden. Daar moet echt heel snel verandering in komen. Als goed is worden nog dit jaar oplaadpunten neergezet op het postkantoor en bij de primera, wat mij betreft kan die niet snel genoeg gebeuren.
En ja, ik weet dat je die kaart automatisch op kan laden, maar daar ben ik geen fan van.
Ik kan je zo 10 trajecten geven die duurder geworden zijn door de invoering van chipkaart op alleen de metro lijn. Dus wat dat betreft denk ik dat het per saldo niet zo heel veel uit zal maken. De ene rit wat duurder de andere weer goedkoper.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In het specifieke geval van een paar keer per jaar willen reizen maar perse niet met een anonieme kaart, wordt het inderdaad duurder.
Ik heb gister 6 trajecten in Amsterdam met elkaar vergeleken en op maar 1 traject wordt de OV chipkaart 3 cent duurder dan met strippen. Op de andere trajecten is de OV chipkaart veel goedkoper dan die drie cent.
Strippenkaart kan je overal kopen, daar gaat het toch omquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe deed je dat dan met de strippenkaart?
Die was toch ook net zo goed wel eens ineens op?
Het saldo van je chipkaart komt telkens in beeld te staan, dus dat kun je ook prima in de gaten houden.
Wegwerp OV chipkaart ook.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Strippenkaart kan je overal kopen, daar gaat het toch om
Dat is ook wat de OV bedrijven zeggen, ene keer wordt het goedkoper, de andere keer duurder.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik kan je zo 10 trajecten geven die duurder geworden zijn door de invoering van chipkaart op alleen de metro lijn. Dus wat dat betreft denk ik dat het per saldo niet zo heel veel uit zal maken. De ene rit wat duurder de andere weer goedkoper.
Mijn standaard ritje van een paar metrohaltes is gelukkig net zo duur gebleven.
Dan liep ik naar de primera/appie. En dat jou het sterk lijkt dat je niet mee mag reizen is dan jou gevoel, want zoals ik al zei, ik gebruik dat ding al meer dan een jaar in proefkonijnenstad Rotterdam.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe deed je dat dan met de strippenkaart?
Die was toch ook net zo goed wel eens ineens op?
Het lijkt me sterk dat ze in de bussen geen mogelijkheid gaan bieden om mee te reizen als je kaart leeg is.
Het saldo van je chipkaart komt telkens in beeld te staan, dus dat kun je ook prima in de gaten houden.
En de strippenkaart is in de bus nog niet afgeschaft. Dus hoe dat straks gaat als dat niet meer mag en je chipkaart leeg is, is nog afwachten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan liep ik naar de primera/appie. En dat jou het sterk lijkt dat je niet mee mag reizen is dan jou gevoel, want zoals ik al zei, ik gebruik dat ding al meer dan een jaar in proefkonijnenstad Rotterdam.
Ik ben de geen consument meerquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:12 schreef snowgoon het volgende:
Mijn opmerking is da de informatie voor de consumenten helemaal niet dagelijks veranderd.
Tenzijn je op verkeerde plaatsen kijkt.
En misschien kun je dan zeggen hoe het project beter uitgevoerd had kunnen worden.
Het saldo op mijn betaalrekening is altijd beperkt tot een minimum, geen zin om automatisch 10 euro naar de RET over te maken terwijl ik het saldo wellicht weken niet hoef aan te spreken. Maar goed, daar heeft iedereen zijn eigen bezwaren voor.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En de strippenkaart is in de bus nog niet afgeschaft. Dus hoe dat straks gaat als dat niet meer mag en je chipkaart leeg is, is nog afwachten.
En wat is het bezwaar tegen automatisch opladen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |