alsof Snowgoon dat wel weetquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Hey blijf je wel opletten.
Ik post zowel de positieve als de opmerkelijke als de negatieve dingen die ik zie.
Oh en ik weet alles van EGINiet zomaar aannemen dat je met mensen praat die het niet weten he
Ja nou alles wat je dient te weten over CGI staat op die ene paginaquote:
Je lijkt wel een klein kind dat het telkens maar blijft jengelen dat het niet goed is "3 jaar terug hadden ze ook haperende poortjes en nu nog steeds boehoeeo"....quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
als je na 3 jaar testen nog steeds dezelfde problemen heb, ja dat is een succes
Uit je eigen bericht
Daar staat tegenover dat in de spits vooral forensen die gewend zijn te reizen in de metro stappen. De RET verwacht meer problemen met mensen die minder vaak in het openbaar vervoer zitten, zoals ouderen, winkelend publiek en toeristen. Een concert donderdagavond in Ahoy is daarom een goed testmoment.
ja Snowgoon, toch zijn er ELKE DAG poortjes die NIET werkenquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:37 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je lijkt wel een klein kind dat het telkens maar blijft jengelen dat het niet goed is "3 jaar terug hadden ze ook haperende poortjes en nu nog steeds boehoeeo"....
Met de minder ervaren reizigers zullen er vast wel iets meer problemen opleveren, maar het systeem blijkt te werken. Mensen kunnen gewoon door de poortjes, die poortjes werken in veruit de meeste gevallen gewoon.
Een paar poortjes die niet werken, lijkt me geen onoverkomelijk probleemquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja Snowgoon, toch zijn er ELKE DAG poortjes die NIET werken
dat komt niet door domme reizigers maar door de gebruikte techniek
nou voor de RET blijkbaar welquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Een paar poortjes die niet werken, lijkt me geen onoverkomelijk probleem
Wat voor een rompslomp dan allemaal?quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou voor de RET blijkbaar wel
heb je weleens geprobeerd je kaart automatisch te laten opladen ? Dat kan, maar het schijnt een verschrikkelijke administratieve rompslomp te zijn, volgens Radio Rijnmond, zeker niet zo eenvoudig als jij hier doet geloven
weet je toch, jij doet het toch al ? straks sta je zonder saldoquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat voor een rompslomp dan allemaal?
Ik gebruik het niet. Maar het lijkt mij een ideaal systeem en zie niet welke administratieve rompslomp dat zal veroorzaken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
weet je toch, jij doet het toch al ? straks sta je zonder saldo
moet je naar Radio Rijnmond luisteren
lijkt ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik gebruik het niet. Maar het lijkt mij een ideaal systeem en zie niet welke administratieve rompslomp dat zal veroorzaken.
En RTV Rijnmond neem ik ook niet meer zo serieus na hun "spectaculaire onthulling".
Leg maar eens uit wat de praktijk is en wat er fout gaat.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
lijkt ?
kom op Snowgoon, praktijk nu
Jij gelooft in de chipkaart, je hbt hem en je gebruikt hem. Toch
Waarom dan niet gelijk saldo automatisch opladen
Niet wachten tot het laatste moment, straks sta je voor een kapotte automaat
Met ander geld betalen is heel wat anders dan een systeem waarbij ineens allerlei toegangspoortjes en allerlei andere apparatuur nodig zijn.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:21 schreef Pacmaniac het volgende:
Ze hadden het gewoon echt landelijk moeten invoeren. Nu krijg je dat gezeik dat je op traject A een buskaart nodig hebt en traject B een buskaart.
De euro was ook wennen maar je moest er toch niet aan denken dat ze die eerst in Amsterdam daarna in Utrecht en pas over een jaar in Groningen hadden ingevuld.
Mja, aan de andere kant kun je de ervaringen in Rotterdam (en er zijn nogal wat problemen geweest) goed gebruiken als je het landelijk invoert. Dan kun je de grootste pijnpunten omzeilen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:21 schreef Pacmaniac het volgende:
Ze hadden het gewoon echt landelijk moeten invoeren. Nu krijg je dat gezeik dat je op traject A een buskaart nodig hebt en traject B een buskaart.
De euro was ook wennen maar je moest er toch niet aan denken dat ze die eerst in Amsterdam daarna in Utrecht en pas over een jaar in Groningen hadden ingevuld.
Het is wat omslachtig, maar die extra kosten kan je terugkrijgen door een compensatiekaart te gebruiken toch?quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:27 schreef Cmonv het volgende:
Inderdaad... als ik nu naar Schiedam ga, moet ik het volgende door:
1. Metro, dus OVchipkaart
2. Trein, dus treinkaart/strippenkaart
3. Tram, dus weer strippenkaart
Betaal je dus mooi een paar keer een eerste zone, wat zonder die OVchipkaart niet zo was.
http://www.ret.nl/service(...)dere-vervoerder.aspxquote:
http://www.ret.nl/service(...)n%20compensatie.ashxquote:andere vervoerder U kunt in het gehele vervoergebied van de RET met de OV-chipkaart reizen. Zowel in metro, bus, tram als RandstadRail. Als u binnen RET overstapt, kunt u dus uw hele reis met saldo betalen op de OV-chipkaart. Bij andere vervoerbedrijven in de regio kan het voorkomen dat u nog met de strippenkaart moet reizen. Het gaat om Veolia, Connexxion, Arriva, Q-buzz en NS. U stempelt de strippenkaart dan af tot aan of vanaf het metro-station van RET. Uw metrorit betaalt u vanaf 29 januari altijd met de OV-chipkaart.
Chippen én strippen?
Reist u met een strippenkaart en maakt u tijdens uw reis een overstap van of naar de metro? U heeft dan vanaf 29 januari een OV-chipkaart nodig met voldoende saldo om uw reis te kunnen maken. Dit is niet voor iedereen mogelijk omdat in sommige voertuigen van andere vervoerbedrijven geen OV-chipkaart apparatuur aanwezig is. Dit betekent dat u voor uw reis zowel de strippenkaart als de OV-chipkaart gebruikt. U betaalt dan twee maal het basistarief.
RET heeft een compensatieregeling geïntroduceerd om ervoor te zorgen dat u niet dubbel hoeft te betalen, door het stempelen van de compensatiekaart wordt u ruim gecompenseerd.
De compensatiekaart is te verkrijgen bij de RET Servicewinkel (Coolsingel 141), de RET Verkoop- & Informatiepunten op Centraal Station, Beurs, Zuidplein, Spijkenisse Centrum en Capelsebrug, en op de overstapstations Alexander, Schiedam Centrum en Kralingse Zoom.
Binnen het hele RET gebied kun je met de OV-chipkaart reizen, dus ook de trams en bussen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:27 schreef Cmonv het volgende:
Inderdaad... als ik nu naar Schiedam ga, moet ik het volgende door:
1. Metro, dus OVchipkaart
2. Trein, dus treinkaart/strippenkaart
3. Tram, dus weer strippenkaart
Betaal je dus mooi een paar keer een eerste zone, wat zonder die OVchipkaart niet zo was.
Sinds wanneer is dat van de RET? En daar had je in principe altijd al een apart kaartje voor nodig tenzij je maar een paar haltes meeging.quote:
Hier verder? Euhm ok!quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:34 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mja, aan de andere kant kun je de ervaringen in Rotterdam (en er zijn nogal wat problemen geweest) goed gebruiken als je het landelijk invoert. Dan kun je de grootste pijnpunten omzeilen.
Wat dat betreft is het niet zo verkeerd om het eerst eens in een beperkt gebied en beperkt vervoersmiddel te gebruiken.
[..]
Het is wat omslachtig, maar die extra kosten kan je terugkrijgen door een compensatiekaart te gebruiken toch?
Ja dat zeg ik toch ook? Alleen jij zegt dan ook nog eens dat je in de tram met de strippenkaart moet, maar daar kan je ook gewoon met de chipkaart.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:45 schreef Cmonv het volgende:
Trein kon ook met strippenkaart, maar nu moet je dus strippenkaart apart doen omdat je met de metro de OVchipkaart nodig hebt. Snappie?
ARGHHHquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch ook? Alleen jij zegt dan ook nog eens dat je in de tram met de strippenkaart moet, maar daar kan je ook gewoon met de chipkaart.
We hadden toch allang de conclusie hier getrokken dat op dit moment de meeste vervoerders er niet meer zijn om klanten te vervoeren (ook hun klantvreidnlijkheid verloren hebben) en omgebouwd zijn tot geldkloppers.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:44 schreef Pacmaniac het volgende:
Maar nee je betaalt maar lekker die extra strip. En als je gecompenseert wilt worden hebben wij wel een omslachtige procedure Die we zo ingewikkeld mogelijk gemaakt hebben om maar te voorkomen dat mensen er masaal gebruik van gaan maken
Als je het binnen een half red om na het uitchecken bij de metro om in de tram te stappen, en je gewoon een treinkaartje koopt voor de trein is er niets aan de hand. Anders is het inderdaad verneukt om 2x dat instaptarief te betalen, echter heb je daar dus compensatiekaart voor.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:54 schreef Cmonv het volgende:
[..]
ARGHHH![]()
Dan moet ik toch minstens 1 keer extra de basisstrip betalen.
Ja en dan? Ik weiger me daar klakkeloos bij neer te leggen hoor! Als iedereen dat doet is straks een enkeltje stad 30 euro .......Want ach...mensen betalen toch welquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We hadden toch allang de conclusie hier getrokken dat op dit moment de meeste vervoerders er niet meer zijn om klanten te vervoeren (ook hun klantvreidnlijkheid verloren hebben) en omgebouwd zijn tot geldkloppers.
Kom eens met concrete bewijzen voor die bewering.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We hadden toch allang de conclusie hier getrokken dat op dit moment de meeste vervoerders er niet meer zijn om klanten te vervoeren (ook hun klantvreidnlijkheid verloren hebben) en omgebouwd zijn tot geldkloppers.
Aangezien iedereen in Nederland uiteindelijk een OV chipkaart moet hebben, moet het geen probleem zijn om nu al een chipkaart te gaan gebruiken als je naar Rotterdam gaat.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:10 schreef Dennis101 het volgende:
Ik moet toch zeggen dat de chipkaart an sich goed werkt, ik gebruik hem zelf al meer dan een jaar. Maar zeker voor mensen die geen zin hebben een anonieme kaart/persoonlijke kaart is het gewoon slecht geregeld. Gewoon een wegwerpkaartje van punt a naar punt b is er niet, nee ze maken dan een 2 uurs kaart á 4,50. Belachelijk, normaal kost een retourtje centrum 3 strippen (als ik binnen een uur weer terug ben) dat is dus iets meer dan een euro.
Voor de mensen die buiten de stad komen/toeristen/of mensen die weinig gebruik maken van de metro is het momenteel gewoon slecht geregeld.
Dat is alleen maar tijdelijk zolang er niet overal chipkaart gebruikt kan worden....quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:14 schreef Freeflyer het volgende:
compensatiekaart???
ik zit daar net even naar te kijken maar dat is gewoon een verkapte strippenkaart.
raap me op, ik kom niet meer bij. naast je OV chip kaart ter vervanging van de strippenkaart komt er nu een compensatiekaart. ik geef het op![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is alleen maar tijdelijk zolang er niet overal chipkaart gebruikt kan worden....![]()
![]()
Hoezo?quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:21 schreef Freeflyer het volgende:
[..]![]()
Nederland wordt een tweede Sydney en de belastingbetaler betaalt de prijs van deze grap.
Aan het einde van de rit is dit het waterloo van de minister zelfs al zegt ze sorry.
Dat is een vreemde redenering, dus omdat we ooit (als het het aan de NS ligt niet eerder dan 5 jaar) een landelijke ov-chipkaart systeem krijgen, moet je nu maar vast een een anonieme/persoonlijke kaart gaan kopen?quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Aangezien iedereen in Nederland uiteindelijk een OV chipkaart moet hebben, moet het geen probleem zijn om nu al een chipkaart te gaan gebruiken als je naar Rotterdam gaat.
Dan kun je gewoon je reis van a naar b maken.
Tijdelijk voor minstens 4 jaarquote:Op donderdag 29 januari 2009 14:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is alleen maar tijdelijk zolang er niet overal chipkaart gebruikt kan worden....![]()
![]()
Komende oktober begint de NS met de invoering van de OV chipkaart. Dat is uiterlijk in 2013 klaar is de verwachting. Dus geen 5 jaar.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is een vreemde redenering, dus omdat we ooit (als het het aan de NS ligt niet eerder dan 5 jaar) een landelijke ov-chipkaart systeem krijgen, moet je nu maar vast een een anonieme/persoonlijke kaart gaan kopen?
Ze moeten een simpelere (lees goedkopere) wegwerpkaart hebben voor de toeristen en dergelijke.
En wij hebben hier links neer gezet van mensen vanuit amstelveen en die waren niet goed gekeurd door de vereniging van snowgoon blaters.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kom eens met concrete bewijzen voor die bewering.
Ik heb je gister 5 trajecten in A'dam laten zien die juist goedkoper worden door de Chipkaart. Er was er maar eentje duurder.
Je gaat voorbij aan mijn punt. Die wegwerp kaarten zijn gewoon duur, 6 euro voor een dagkaart, of 4,90 voor 2x een uur met de metro... Denk (of beter ik ken er al genoeg) die gewoon een simpel kaartje willen van punt a naar punt b zonder daar absurde bedragen voor neer te leggen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Komende oktober begint de NS met de invoering van de OV chipkaart. Dat is uiterlijk in 2013 klaar is de verwachting. Dus geen 5 jaar.
Andere OV bedrijven zullen, in afwachting van de resultaten in Rotterdam, komend jaar ook overgaan op de OV chipkaart.
Voor de toeristen is er een dagkaart lijkt me heel wat zinvoller dan een 2 uurs kaart.
En jij hebt die 6 voorbeelden van mij ook aan je voorbij laten gaan merk ik.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wij hebben hier links neer gezet van mensen vanuit amstelveen en die waren niet goed gekeurd door de vereniging van snowgoon blaters.![]()
Verder heeft de NS natuurlijk onder druk van huizinga het persbericht de deur uit gedaan dat we lekker met zijn allen met de trein kunnen gaan reizen. Daarvan weten veel mensen (waarondeer jij ook) dat we geen retourtjes meer kunnen kopen. De plannig van de NS om het een beetje gelijk te gaan trekken loopt over meerdere jaren en begint pas vana 2011.![]()
http://www.ov-chipkaart.n(...)prijstreinkaartjeaan
Wat gaan we dadelijk weer voor ongelofelijk lul verhaal van jou horen dat we het toch anders moeten zien en postief moeten blijven.
Typisch dat je niet reageerd op het NS stukje.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En jij hebt die 6 voorbeelden van mij ook aan je voorbij laten gaan merk ik.
Nouja, als je perse wilt zien dat het alleen maar duurder wordt en je ogen sluit voor de situaties waarbij het goedkoper wordt, dan zijn we snel klaar
Hoe duur is het nu om een dag met het OV te reizen in Rotterdam?quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan mijn punt. Die wegwerp kaarten zijn gewoon duur, 6 euro voor een dagkaart, of 4,90 voor 2x een uur met de metro... Denk (of beter ik ken er al genoeg) die gewoon een simpel kaartje willen van punt a naar punt b zonder daar absurde bedragen voor neer te leggen.
Hypocriet!quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Typisch dat je niet reageerd op het NS stukje.
Ik ben ook benieuwd, puur het reizen met de metro gaat bij mij prima. Nu is het (ongeduldig) wachten tot we die chipkaart in heel Nederland kunnen gaan gebruiken, zodat je geen gezeur (qua instaptarieven) krijgt met overstappen tussen de RET en bijboorbeeld connexxion.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:35 schreef Pacmaniac het volgende:
Zoals het nu gaat ben ik een ontevreden klant. Teveel gezeik en té slecht geregeld allemaal.
Maar we kunnen het wel een kans geven. Een tweede Sydney is goedkoop scoren. Je zou ook kunnen stellen een tweede Londen.Waar de kaart wel gewoon perfect functioneert......
Tja, het gezeik komt toch vooral van de tegenstanders. Situaties verzinnen die niet goed zouden zijn, alleen maar roepen dat het duurder wordt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:35 schreef Pacmaniac het volgende:
Zoals het nu gaat ben ik een ontevreden klant. Teveel gezeik en té slecht geregeld allemaal.
Maar we kunnen het wel een kans geven. Een tweede Sydney is goedkoop scoren. Je zou ook kunnen stellen een tweede Londen.Waar de kaart wel gewoon perfect functioneert......
Hé grappenmaker, ik gebruik al meer dan een jaar naar alle tevredenheid een persoonlijke ov-chipkaart. Het gaat hier om mensen die 1 of 2x per jaar gebruik maken van de metro in Rotterdam, zoals mijn vader. Die kan 4,90 neerleggen voor een ritje wat met de strippenkaart iets meer dan een euro kost.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:35 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe duur is het nu om een dag met het OV te reizen in Rotterdam?
Als je geen absurde bedragen neer wilt leggen raad ik je nogmaals aan om alvast een persoonlijke of anonieme chipkaart te gaan gebruiken.
Ook weer een stukje leugens om hun eerder gedane bewereringen weer goed te praten. Eerder beweerde men dat binnen 24 uur een gekopierde kaart opgemerkt wordt. nu wordt het al opgerekt naar 36 uur. Een verhoging van 50% heel normaal voor snowgoon, maar voor mij en velen anderen met mij die zien door zulke steeds veranderderende berichtgeving het hele project steeds meer aan geloofwardigheid verliezen.quote:http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/verklaringrettlsfraude
Gemeenschappelijke verklaring van RET en TLS over illegaal gemanipuleerde kaart
Wij hebben kennisgenomen van de activiteiten van RTV Rijnmond en de Radboud Universiteit waarbij men een aantal dagen heeft gereisd met een illegaal gemanipuleerde anonieme OV-chipkaart.
Voorop staat dat deze vorm van fraude tot geen enkel financieel nadeel leidt voor de bonafide reiziger. De mogelijkheid tot een dergelijk misbruik is al enige tijd bekend en maakt onderdeel uit van de maatregelen die staan genoemd in het fraudebeheersingsplan. In dit plan is aangegeven dat we, zeker in deze fase van het project, extra zorgvuldig zullen zijn met het blokkeren van kaarten omdat wij niet ten onrechte bonafide gebruikers willen duperen (voorzichtigheidsprincipe).
In geval van fraude, bijvoorbeeld het illegaal kopiëren van kaarten, ziet het systeem binnen 36 uur dat er onrechtmatigheden zijn en zal dan per direct de betreffende kaart of kaarten blokkeren. Ook in dat geval zal de reiziger geen financieel nadeel ervaren. Zo heeft de OV-chipkaart backoffice op 27 januari op een anonieme kaart bij RET een afwijking geconstateerd, te weten een ongeautoriseerde saldoverhoging van 1 eurocent. Deze manipulatie is op 26 januari uitgevoerd. Omdat dit een afwijking van 1 eurocent betrof wilden wij, alvorens de kaart voor een dergelijk bedrag te blokkeren, uitsluiten dat dit een systeemfout betrof. De hoogte van het bedrag doet immers niet direct denken aan fraude. Dit geval is dan ook, vanuit oogpunt van voorzichtigheid, in onderzoek genomen. Inmiddels is de betreffende kaart op de blokkeringslijst gezet.
Het manipuleren van de OV-chipkaart is vergelijkbaar met het illegaal kopiëren van bijvoorbeeld een strippenkaart en een misdrijf (valsheid in geschriften) volgens het wetboek van strafrecht. Hierover zijn afspraken gemaakt met het Openbaar Ministerie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |