alsof Snowgoon dat wel weetquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Hey blijf je wel opletten.
Ik post zowel de positieve als de opmerkelijke als de negatieve dingen die ik zie.
Oh en ik weet alles van EGINiet zomaar aannemen dat je met mensen praat die het niet weten he
Ja nou alles wat je dient te weten over CGI staat op die ene paginaquote:
Je lijkt wel een klein kind dat het telkens maar blijft jengelen dat het niet goed is "3 jaar terug hadden ze ook haperende poortjes en nu nog steeds boehoeeo"....quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
als je na 3 jaar testen nog steeds dezelfde problemen heb, ja dat is een succes
Uit je eigen bericht
Daar staat tegenover dat in de spits vooral forensen die gewend zijn te reizen in de metro stappen. De RET verwacht meer problemen met mensen die minder vaak in het openbaar vervoer zitten, zoals ouderen, winkelend publiek en toeristen. Een concert donderdagavond in Ahoy is daarom een goed testmoment.
ja Snowgoon, toch zijn er ELKE DAG poortjes die NIET werkenquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:37 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je lijkt wel een klein kind dat het telkens maar blijft jengelen dat het niet goed is "3 jaar terug hadden ze ook haperende poortjes en nu nog steeds boehoeeo"....
Met de minder ervaren reizigers zullen er vast wel iets meer problemen opleveren, maar het systeem blijkt te werken. Mensen kunnen gewoon door de poortjes, die poortjes werken in veruit de meeste gevallen gewoon.
Een paar poortjes die niet werken, lijkt me geen onoverkomelijk probleemquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja Snowgoon, toch zijn er ELKE DAG poortjes die NIET werken
dat komt niet door domme reizigers maar door de gebruikte techniek
nou voor de RET blijkbaar welquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Een paar poortjes die niet werken, lijkt me geen onoverkomelijk probleem
Wat voor een rompslomp dan allemaal?quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou voor de RET blijkbaar wel
heb je weleens geprobeerd je kaart automatisch te laten opladen ? Dat kan, maar het schijnt een verschrikkelijke administratieve rompslomp te zijn, volgens Radio Rijnmond, zeker niet zo eenvoudig als jij hier doet geloven
weet je toch, jij doet het toch al ? straks sta je zonder saldoquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat voor een rompslomp dan allemaal?
Ik gebruik het niet. Maar het lijkt mij een ideaal systeem en zie niet welke administratieve rompslomp dat zal veroorzaken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
weet je toch, jij doet het toch al ? straks sta je zonder saldo
moet je naar Radio Rijnmond luisteren
lijkt ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik gebruik het niet. Maar het lijkt mij een ideaal systeem en zie niet welke administratieve rompslomp dat zal veroorzaken.
En RTV Rijnmond neem ik ook niet meer zo serieus na hun "spectaculaire onthulling".
Leg maar eens uit wat de praktijk is en wat er fout gaat.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
lijkt ?
kom op Snowgoon, praktijk nu
Jij gelooft in de chipkaart, je hbt hem en je gebruikt hem. Toch
Waarom dan niet gelijk saldo automatisch opladen
Niet wachten tot het laatste moment, straks sta je voor een kapotte automaat
Met ander geld betalen is heel wat anders dan een systeem waarbij ineens allerlei toegangspoortjes en allerlei andere apparatuur nodig zijn.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:21 schreef Pacmaniac het volgende:
Ze hadden het gewoon echt landelijk moeten invoeren. Nu krijg je dat gezeik dat je op traject A een buskaart nodig hebt en traject B een buskaart.
De euro was ook wennen maar je moest er toch niet aan denken dat ze die eerst in Amsterdam daarna in Utrecht en pas over een jaar in Groningen hadden ingevuld.
Mja, aan de andere kant kun je de ervaringen in Rotterdam (en er zijn nogal wat problemen geweest) goed gebruiken als je het landelijk invoert. Dan kun je de grootste pijnpunten omzeilen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:21 schreef Pacmaniac het volgende:
Ze hadden het gewoon echt landelijk moeten invoeren. Nu krijg je dat gezeik dat je op traject A een buskaart nodig hebt en traject B een buskaart.
De euro was ook wennen maar je moest er toch niet aan denken dat ze die eerst in Amsterdam daarna in Utrecht en pas over een jaar in Groningen hadden ingevuld.
Het is wat omslachtig, maar die extra kosten kan je terugkrijgen door een compensatiekaart te gebruiken toch?quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:27 schreef Cmonv het volgende:
Inderdaad... als ik nu naar Schiedam ga, moet ik het volgende door:
1. Metro, dus OVchipkaart
2. Trein, dus treinkaart/strippenkaart
3. Tram, dus weer strippenkaart
Betaal je dus mooi een paar keer een eerste zone, wat zonder die OVchipkaart niet zo was.
http://www.ret.nl/service(...)dere-vervoerder.aspxquote:
http://www.ret.nl/service(...)n%20compensatie.ashxquote:andere vervoerder U kunt in het gehele vervoergebied van de RET met de OV-chipkaart reizen. Zowel in metro, bus, tram als RandstadRail. Als u binnen RET overstapt, kunt u dus uw hele reis met saldo betalen op de OV-chipkaart. Bij andere vervoerbedrijven in de regio kan het voorkomen dat u nog met de strippenkaart moet reizen. Het gaat om Veolia, Connexxion, Arriva, Q-buzz en NS. U stempelt de strippenkaart dan af tot aan of vanaf het metro-station van RET. Uw metrorit betaalt u vanaf 29 januari altijd met de OV-chipkaart.
Chippen én strippen?
Reist u met een strippenkaart en maakt u tijdens uw reis een overstap van of naar de metro? U heeft dan vanaf 29 januari een OV-chipkaart nodig met voldoende saldo om uw reis te kunnen maken. Dit is niet voor iedereen mogelijk omdat in sommige voertuigen van andere vervoerbedrijven geen OV-chipkaart apparatuur aanwezig is. Dit betekent dat u voor uw reis zowel de strippenkaart als de OV-chipkaart gebruikt. U betaalt dan twee maal het basistarief.
RET heeft een compensatieregeling geïntroduceerd om ervoor te zorgen dat u niet dubbel hoeft te betalen, door het stempelen van de compensatiekaart wordt u ruim gecompenseerd.
De compensatiekaart is te verkrijgen bij de RET Servicewinkel (Coolsingel 141), de RET Verkoop- & Informatiepunten op Centraal Station, Beurs, Zuidplein, Spijkenisse Centrum en Capelsebrug, en op de overstapstations Alexander, Schiedam Centrum en Kralingse Zoom.
Binnen het hele RET gebied kun je met de OV-chipkaart reizen, dus ook de trams en bussen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:27 schreef Cmonv het volgende:
Inderdaad... als ik nu naar Schiedam ga, moet ik het volgende door:
1. Metro, dus OVchipkaart
2. Trein, dus treinkaart/strippenkaart
3. Tram, dus weer strippenkaart
Betaal je dus mooi een paar keer een eerste zone, wat zonder die OVchipkaart niet zo was.
Sinds wanneer is dat van de RET? En daar had je in principe altijd al een apart kaartje voor nodig tenzij je maar een paar haltes meeging.quote:
Hier verder? Euhm ok!quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:34 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mja, aan de andere kant kun je de ervaringen in Rotterdam (en er zijn nogal wat problemen geweest) goed gebruiken als je het landelijk invoert. Dan kun je de grootste pijnpunten omzeilen.
Wat dat betreft is het niet zo verkeerd om het eerst eens in een beperkt gebied en beperkt vervoersmiddel te gebruiken.
[..]
Het is wat omslachtig, maar die extra kosten kan je terugkrijgen door een compensatiekaart te gebruiken toch?
Ja dat zeg ik toch ook? Alleen jij zegt dan ook nog eens dat je in de tram met de strippenkaart moet, maar daar kan je ook gewoon met de chipkaart.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:45 schreef Cmonv het volgende:
Trein kon ook met strippenkaart, maar nu moet je dus strippenkaart apart doen omdat je met de metro de OVchipkaart nodig hebt. Snappie?
ARGHHHquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch ook? Alleen jij zegt dan ook nog eens dat je in de tram met de strippenkaart moet, maar daar kan je ook gewoon met de chipkaart.
We hadden toch allang de conclusie hier getrokken dat op dit moment de meeste vervoerders er niet meer zijn om klanten te vervoeren (ook hun klantvreidnlijkheid verloren hebben) en omgebouwd zijn tot geldkloppers.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:44 schreef Pacmaniac het volgende:
Maar nee je betaalt maar lekker die extra strip. En als je gecompenseert wilt worden hebben wij wel een omslachtige procedure Die we zo ingewikkeld mogelijk gemaakt hebben om maar te voorkomen dat mensen er masaal gebruik van gaan maken
Als je het binnen een half red om na het uitchecken bij de metro om in de tram te stappen, en je gewoon een treinkaartje koopt voor de trein is er niets aan de hand. Anders is het inderdaad verneukt om 2x dat instaptarief te betalen, echter heb je daar dus compensatiekaart voor.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:54 schreef Cmonv het volgende:
[..]
ARGHHH![]()
Dan moet ik toch minstens 1 keer extra de basisstrip betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |