Mja, op deze manier wekt het alleen maar verwarring inderdaad. En maakt het de problemen nog erger dan ze al zijn.quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:14 schreef macca728 het volgende:
Wat ik al zei, de klantenservice van de OV chipkaart kunnen ze bteer opdoeken. Ze geven foute antwoorden of verwijzen me naar de klantenservice van de RET of NS
In ieder geval is duidelijk dat alle beleidsmedewerkers bewust een plank voor de kop hadden en de valkuilen niet onder ogen wilden zien.quote:
op dit moment kan dat nog niet, al beweert de RET wat anders. De beide systemen communiceren nog niet met elkaar. Op saldo reizen kan wel inderdaadquote:Op donderdag 29 januari 2009 00:00 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik al. Dat beweerde de OV-chipkaart klantenservice, dat je op een NS-kaart alleen saldo kunt laden (waarmee je ook met de RET kunt reizen) maar geen RET-producten zoals kortingen en abonnementen. Maar volgens de RET zelf kan dat laatste dus weldegelijk.
Dat zou betekenen dat je op korte termijn toch maar één kaart nodig zult hebben (in plaats van één voor elke vervoerder), hetgeen imho goed nieuws is.
kun jij me een pm of mail sturen?quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee ik heb mijn abonnement geladen op de RET kaart, na de afwijkende antwoorden inderdaad
Wat ik al zei, de klantenservice van de OV chipkaart kunnen ze bteer opdoeken. Ze geven foute antwoorden of verwijzen me naar de klantenservice van de RET of NS
Ik kreeg zelfs een lijst met alle telefoonnummers, ook GVB enzo
quote:ROTTERDAM - De ochtendspits in de Rotterdamse metro verloopt vooralsnog zonder noemenswaardige problemen. Dat heeft een woordvoerster van vervoerder RET gezegd.
Sinds donderdagochtend kunnen reizigers in de Rotterdamse ondergrondse alleen nog maar met de ov-chipkaart reizen. De dienstregeling begon om zes uur. „We hebben alleen wat haperende poortjes gehad. Maar daar hebben we er iedere dag wel een paar van”, aldus de zegsvrouw. Ze stelde dat er al wel een bekeuring is uitgedeeld voor een persoon die probeerde zwart te rijden.
Directeur Pedro Peters is sinds zes uur in touw en reist verschillende stations langs om poolshoogte te nemen. „Ik prijs de dag niet voordat het avond is, maar tot nog toe gaat het erg soepel”, liet hij weten. „Beter dan ik had durven hopen.”
Sinds de klok van half acht zijn de rijen voor de loketten en automaten wel gegroeid. Op station Capelsebrug wachten gemiddeld circa vijftien mensen. Ook op de stations Beurs en Centraal Station staan lange rijen. De wachtenden zijn nog niet in het bezit van een ov-chipkaart of moeten hun abonnement nog omzetten.
Dat verbaast Peters. „Er zijn mensen die nu pas beseffen dat het menens is. Maar een chipkaart is vijf jaar geldig. Deze drukte hebben we de komende vijf jaar dus niet meer.”
De RET verwacht dat donderdag zo'n 150.000 mensen goed zijn voor circa 300.000 metroritjes. Op de 61 metrostations zijn ongeveer zevenhonderd medewerkers in touw om de reiziger zo goed mogelijk te helpen. De grootste problemen verwacht Peters in het weekeinde. „Dit zijn ervaren reizigers. In het weekeinde komen veel dagjesmensen. Hetzelfde geldt voor concerten, bijvoorbeeld vanavond in Ahoy.”
Scepticus Arno Bonte (raadslid GroenLinks) zei dat het beeld er goed uitziet. „De grootste problemen zullen zich voordoen met studenten. Volgens ons onderzoek heeft 20 procent nog steeds geen kaart.”
1 |
1 |
Lekker dan.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:35 schreef teamlead het volgende:
[..]
op dit moment kan dat nog niet, al beweert de RET wat anders. De beide systemen communiceren nog niet met elkaar.
Hoe weet je dat trouwens?quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:35 schreef teamlead het volgende:
[..]
op dit moment kan dat nog niet, al beweert de RET wat anders.
EGI:quote:Extra voorwaarde aan ov-chipkaart in Amsterdam
DEN HAAG - Het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB kan niet zomaar de ov-chipkaart invoeren ter vervanging van de strippenkaart. Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) stelt een extra voorwaarde, kondigde ze woensdag aan in de Tweede Kamer.
Het GVB wil in april overschakelen op het nieuwe vervoerbewijs. Huizinga zei dat Trans Link Systems (TLS), de producent van de ov-chipkaart, daarvoor eerst de zogenoemde EGI-status moet hebben. Dat is een erkenning van De Nederlandsche Bank (DNB). De onderhandelingen tussen DNB en TLS lopen nog. „Ik ga de strippenkaart in Amsterdam niet uitzetten als de EGI-status niet is toegekend.” In Rotterdam kan de kaart donderdag wel worden ingevoerd zonder dat TLS de erkenning van DNB heeft.
Het GVB wacht nu de onderhandelingen over de EGI-status voor TLS af, reageerde een woordvoerster van het bedrijf. „Het is niet zo dat de invoering van de ov-chipkaart in Amsterdam niet zeker is. Wij zorgen in ieder geval dat we er in april klaar voor zijn.” Vanaf die datum zouden eerst reizigers in de metro helemaal op de ov-chipkaart moeten overstappen. In tram en bus wil het GVB zo snel mogelijk daarna helemaal op de kaart overschakelen.
Niet verkeerd.quote:Het is van belang te weten in welke gevallen u activiteiten als elektronischgeldinstelling (egi) verricht, omdat u dan moet voldoen aan de Wet op het financieel toezicht (Wft).
Definitie egi
U verricht activiteiten als egi, indien u geen bank bent en uw bedrijf maakt van het ter beschikking verkrijgen van gelden in ruil waarvoor elektronisch geld wordt uitgegeven. Van belang is dat met het elektronisch geld kan worden betaald bij anderen dan degene die het uitgeeft.
Onderdelen definitie egi
'Elektronisch geld' is een geldswaarde die is opgeslagen op een elektronische drager of die op afstand is opgeslagen in een centrale rekeningadministratie.
<..>
Aanvullende eisen egi's
Voor zowel vergunninghoudende egi's als egi's die gebruik maken van de wettelijke uitzondering, gelden de volgende eisen:
* een egi mag slechts elektronisch geld uitgeven tegen een waarde die ten hoogste gelijk is aan de waarde van de voor de uitgifte te ontvangen gelden
* een egi moet op verzoek van een houder van elektronisch geld, het elektronische geld omwisselen door middel van uitbetaling van het elektronische geld in chartaal geld of door storting op een betaal- of spaarrekening, waarbij uitsluitend de voor de omwisseling noodzakelijke kosten kunnen worden berekend. De AFM is de toezichthouder die ziet op de naleving van de omwisselverplichting
* een egi dient te voldoen aan de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme
<..>
Waarom moet er nu opeens naar het lokaal niveau gekeken worden voor de egi.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:39 schreef wdn het volgende:
Gokje: Tineke Huizinga is op der vingers getikt door iemand die wel weet dat er een EGI moet worden aangevraagd.
dat lijkt mij ookquote:Op donderdag 29 januari 2009 11:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom moet er nu opeens naar het lokaal niveau gekeken worden voor de egi.
Die ov_chipknip wordt door TLS voor de partijen op de markt gebracht en beheerd en zou volgens mijn logica dan gewoon voor alles verantwoordelijk moeten zijn. Of denk ik nu weer te simpel.
Officieel natuurlijk wel , maar aangezien het een zwaar gesponsord perstigieus overheids project is welke kampioen zijn in het overtreden van de door hun zelf bedachte regels maakt het waarschijnlijk opeens niets meer uit. (als burger of normale ondernemer moet je zoeits natuurlijk niet doen, want dan zetten ze er meteen een hele kudde ambetnaren opquote:Op donderdag 29 januari 2009 11:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat lijkt mij ook
als het dan niet is aangevraagd, maakt dat de OV chipkaart in Rotterdam niet illegaal dan ?
Een paar haperende poortjes en het complete systeem is een fiasco?quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:24 schreef macca728 het volgende:
oh Snowgoon, die haperende poortjes zijn er niet ?
Dat vinden ze al normaal hoor bij de RET
„We hebben alleen wat haperende poortjes gehad. Maar daar hebben we er iedere dag wel een paar van”,
als je na 3 jaar testen nog steeds dezelfde problemen heb, ja dat is een succesquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:30 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Een paar haperende poortjes en het complete systeem is een fiasco?
Er is niemand die zegt dat het perfect gaat.
Ik vind het wel vervelend voor je. Zoveel maanden zoveel zeuren op de OV chipkaart, en het blijkt best goed te gaan...
Volgende week als de mensen gewend zijn zal het nog beter gaanquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:25 schreef macca728 het volgende:
wacht eerst maar een week af.
In de spits reizen bijna alleen mensen met abonnement of OV studentenkaart
Hey blijf je wel opletten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:17 schreef snowgoon het volgende:
Zo he! Wat een mensen die ineens ook nog eens verstand hebben van de EGI status
Achja, zo kun je lekker negeren dat het goed gaat in Rotterdam en dat de verzonnen doem scenario's van haperende poortjes en niet werken automaten toch wel meevallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |