abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65524585
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:34 schreef wdn het volgende:

[..]

Hey blijf je wel opletten.
Ik post zowel de positieve als de opmerkelijke als de negatieve dingen die ik zie.
Oh en ik weet alles van EGI Niet zomaar aannemen dat je met mensen praat die het niet weten he
alsof Snowgoon dat wel weet
  donderdag 29 januari 2009 @ 12:37:01 #102
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65524648
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

alsof Snowgoon dat wel weet
Ja nou alles wat je dient te weten over CGI staat op die ene pagina
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_65524682
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

als je na 3 jaar testen nog steeds dezelfde problemen heb, ja dat is een succes
Uit je eigen bericht

Daar staat tegenover dat in de spits vooral forensen die gewend zijn te reizen in de metro stappen. De RET verwacht meer problemen met mensen die minder vaak in het openbaar vervoer zitten, zoals ouderen, winkelend publiek en toeristen. Een concert donderdagavond in Ahoy is daarom een goed testmoment.
Je lijkt wel een klein kind dat het telkens maar blijft jengelen dat het niet goed is "3 jaar terug hadden ze ook haperende poortjes en nu nog steeds boehoeeo"....

Met de minder ervaren reizigers zullen er vast wel iets meer problemen opleveren, maar het systeem blijkt te werken. Mensen kunnen gewoon door de poortjes, die poortjes werken in veruit de meeste gevallen gewoon.
pi_65524758
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:37 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je lijkt wel een klein kind dat het telkens maar blijft jengelen dat het niet goed is "3 jaar terug hadden ze ook haperende poortjes en nu nog steeds boehoeeo"....

Met de minder ervaren reizigers zullen er vast wel iets meer problemen opleveren, maar het systeem blijkt te werken. Mensen kunnen gewoon door de poortjes, die poortjes werken in veruit de meeste gevallen gewoon.
ja Snowgoon, toch zijn er ELKE DAG poortjes die NIET werken
dat komt niet door domme reizigers maar door de gebruikte techniek
pi_65524848
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja Snowgoon, toch zijn er ELKE DAG poortjes die NIET werken
dat komt niet door domme reizigers maar door de gebruikte techniek
Een paar poortjes die niet werken, lijkt me geen onoverkomelijk probleem
pi_65524923
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:41 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Een paar poortjes die niet werken, lijkt me geen onoverkomelijk probleem
nou voor de RET blijkbaar wel

heb je weleens geprobeerd je kaart automatisch te laten opladen ? Dat kan, maar het schijnt een verschrikkelijke administratieve rompslomp te zijn, volgens Radio Rijnmond, zeker niet zo eenvoudig als jij hier doet geloven
pi_65525292
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou voor de RET blijkbaar wel

heb je weleens geprobeerd je kaart automatisch te laten opladen ? Dat kan, maar het schijnt een verschrikkelijke administratieve rompslomp te zijn, volgens Radio Rijnmond, zeker niet zo eenvoudig als jij hier doet geloven
Wat voor een rompslomp dan allemaal?
pi_65525424
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:53 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Wat voor een rompslomp dan allemaal?
weet je toch, jij doet het toch al ? straks sta je zonder saldo

moet je naar Radio Rijnmond luisteren
pi_65525703
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

weet je toch, jij doet het toch al ? straks sta je zonder saldo

moet je naar Radio Rijnmond luisteren
Ik gebruik het niet. Maar het lijkt mij een ideaal systeem en zie niet welke administratieve rompslomp dat zal veroorzaken.
En RTV Rijnmond neem ik ook niet meer zo serieus na hun "spectaculaire onthulling".
pi_65525811
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:03 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik gebruik het niet. Maar het lijkt mij een ideaal systeem en zie niet welke administratieve rompslomp dat zal veroorzaken.
En RTV Rijnmond neem ik ook niet meer zo serieus na hun "spectaculaire onthulling".
lijkt ?

kom op Snowgoon, praktijk nu
Jij gelooft in de chipkaart, je hbt hem en je gebruikt hem. Toch
Waarom dan niet gelijk saldo automatisch opladen

Niet wachten tot het laatste moment, straks sta je voor een kapotte automaat
pi_65526108
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

lijkt ?

kom op Snowgoon, praktijk nu
Jij gelooft in de chipkaart, je hbt hem en je gebruikt hem. Toch
Waarom dan niet gelijk saldo automatisch opladen

Niet wachten tot het laatste moment, straks sta je voor een kapotte automaat
Leg maar eens uit wat de praktijk is en wat er fout gaat.

Alleen maar roepen dat het fout gaat is echt te simpel. Wordt nou eens een keer concreet.
pi_65526820
ROTTERDAM - Verslaggevers van RTV Rijnmond hebben enkele dagen met een gekraakte ov-chipkaart in de Rotterdamse metro gereisd. Op verzoek van de regionale omroep bewerkte de vakgroep Digital Security van de Radboud Universiteit een anonieme ov-chipkaart en verhoogde clandestien het saldo.

Hierdoor konden de verslaggevers lange tijd onopgemerkt met de gehackte kaart reizen.
Dat heeft RTV Rijnmond woensdag gemeld. De Radboud Universiteit kraakte in 2008 ook al de ov-chipkaart door een bestaande kaart te kopiëren. Het bedrijf Translink Systems, verantwoordelijk voor de ontwikkeling en invoering van de kaart, liet daarna weten dat een gemanipuleerde kaart binnen één etmaal wordt opgemerkt en geblokkeerd.

(ANP)

Ov-chipkaart gekraakt: gratis reizen

Hier verder
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_65526835
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:21 schreef Pacmaniac het volgende:
Ze hadden het gewoon echt landelijk moeten invoeren. Nu krijg je dat gezeik dat je op traject A een buskaart nodig hebt en traject B een buskaart.
De euro was ook wennen maar je moest er toch niet aan denken dat ze die eerst in Amsterdam daarna in Utrecht en pas over een jaar in Groningen hadden ingevuld.
Met ander geld betalen is heel wat anders dan een systeem waarbij ineens allerlei toegangspoortjes en allerlei andere apparatuur nodig zijn.

Daarbij was het ook zo dat er een tijdje Euro en Gulden gebruikt konden worden.
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:33:24 #114
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_65526853
tévéṕé
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:34:10 #115
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65526884
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:21 schreef Pacmaniac het volgende:
Ze hadden het gewoon echt landelijk moeten invoeren. Nu krijg je dat gezeik dat je op traject A een buskaart nodig hebt en traject B een buskaart.
De euro was ook wennen maar je moest er toch niet aan denken dat ze die eerst in Amsterdam daarna in Utrecht en pas over een jaar in Groningen hadden ingevuld.
Mja, aan de andere kant kun je de ervaringen in Rotterdam (en er zijn nogal wat problemen geweest) goed gebruiken als je het landelijk invoert. Dan kun je de grootste pijnpunten omzeilen.

Wat dat betreft is het niet zo verkeerd om het eerst eens in een beperkt gebied en beperkt vervoersmiddel te gebruiken.
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:27 schreef Cmonv het volgende:
Inderdaad... als ik nu naar Schiedam ga, moet ik het volgende door:

1. Metro, dus OVchipkaart
2. Trein, dus treinkaart/strippenkaart
3. Tram, dus weer strippenkaart

Betaal je dus mooi een paar keer een eerste zone, wat zonder die OVchipkaart niet zo was.
Het is wat omslachtig, maar die extra kosten kan je terugkrijgen door een compensatiekaart te gebruiken toch?
pi_65526936
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:30 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Owja vertel?
http://www.ret.nl/service(...)dere-vervoerder.aspx
quote:
andere vervoerder U kunt in het gehele vervoergebied van de RET met de OV-chipkaart reizen. Zowel in metro, bus, tram als RandstadRail. Als u binnen RET overstapt, kunt u dus uw hele reis met saldo betalen op de OV-chipkaart. Bij andere vervoerbedrijven in de regio kan het voorkomen dat u nog met de strippenkaart moet reizen. Het gaat om Veolia, Connexxion, Arriva, Q-buzz en NS. U stempelt de strippenkaart dan af tot aan of vanaf het metro-station van RET. Uw metrorit betaalt u vanaf 29 januari altijd met de OV-chipkaart.


Chippen én strippen?

Reist u met een strippenkaart en maakt u tijdens uw reis een overstap van of naar de metro? U heeft dan vanaf 29 januari een OV-chipkaart nodig met voldoende saldo om uw reis te kunnen maken. Dit is niet voor iedereen mogelijk omdat in sommige voertuigen van andere vervoerbedrijven geen OV-chipkaart apparatuur aanwezig is. Dit betekent dat u voor uw reis zowel de strippenkaart als de OV-chipkaart gebruikt. U betaalt dan twee maal het basistarief.

RET heeft een compensatieregeling geïntroduceerd om ervoor te zorgen dat u niet dubbel hoeft te betalen, door het stempelen van de compensatiekaart wordt u ruim gecompenseerd.
De compensatiekaart is te verkrijgen bij de RET Servicewinkel (Coolsingel 141), de RET Verkoop- & Informatiepunten op Centraal Station, Beurs, Zuidplein, Spijkenisse Centrum en Capelsebrug, en op de overstapstations Alexander, Schiedam Centrum en Kralingse Zoom.
http://www.ret.nl/service(...)n%20compensatie.ashx
pi_65527176
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:27 schreef Cmonv het volgende:
Inderdaad... als ik nu naar Schiedam ga, moet ik het volgende door:

1. Metro, dus OVchipkaart
2. Trein, dus treinkaart/strippenkaart
3. Tram, dus weer strippenkaart

Betaal je dus mooi een paar keer een eerste zone, wat zonder die OVchipkaart niet zo was.
Binnen het hele RET gebied kun je met de OV-chipkaart reizen, dus ook de trams en bussen.
pi_65527212
Maar niet trein.

Ik rij wel om met de tram ofzo. Dan hoef ik dat met die compensatiekaart ook niet te doen. Want de RET kennende zie je dat geld niet of nooit terug.
pi_65527268
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:43 schreef Cmonv het volgende:
Maar niet trein.
Sinds wanneer is dat van de RET? En daar had je in principe altijd al een apart kaartje voor nodig tenzij je maar een paar haltes meeging.
pi_65527271
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:34 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Mja, aan de andere kant kun je de ervaringen in Rotterdam (en er zijn nogal wat problemen geweest) goed gebruiken als je het landelijk invoert. Dan kun je de grootste pijnpunten omzeilen.

Wat dat betreft is het niet zo verkeerd om het eerst eens in een beperkt gebied en beperkt vervoersmiddel te gebruiken.
[..]

Het is wat omslachtig, maar die extra kosten kan je terugkrijgen door een compensatiekaart te gebruiken toch?
Hier verder? Euhm ok!

Het is inderdaad (te) omslachtig. Opsturen naar RET enz . Hallo alsof we niks beters te doen hebben. Ze hadden ook kunnen zeggen weet je wat met al die overlast door die grafchip........ We geven die ene strip kado! Immers de consument kan er ook niets aan doen dat wij de zaakjes nog niet op orde hebben!

Maar nee je betaalt maar lekker die extra strip. En als je gecompenseert wilt worden hebben wij wel een omslachtige procedure Die we zo ingewikkeld mogelijk gemaakt hebben om maar te voorkomen dat mensen er masaal gebruik van gaan maken

Leuk hoor zo'n geldboompje in de tuin ! Wil ik ook wel
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_65527309
Trein kon ook met strippenkaart, maar nu moet je dus strippenkaart apart doen omdat je met de metro de OVchipkaart nodig hebt. Snappie?
pi_65527392
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:45 schreef Cmonv het volgende:
Trein kon ook met strippenkaart, maar nu moet je dus strippenkaart apart doen omdat je met de metro de OVchipkaart nodig hebt. Snappie?
Ja dat zeg ik toch ook? Alleen jij zegt dan ook nog eens dat je in de tram met de strippenkaart moet, maar daar kan je ook gewoon met de chipkaart.
pi_65527629
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik toch ook? Alleen jij zegt dan ook nog eens dat je in de tram met de strippenkaart moet, maar daar kan je ook gewoon met de chipkaart.
ARGHHH
Dan moet ik toch minstens 1 keer extra de basisstrip betalen.
pi_65527636
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:44 schreef Pacmaniac het volgende:


Maar nee je betaalt maar lekker die extra strip. En als je gecompenseert wilt worden hebben wij wel een omslachtige procedure Die we zo ingewikkeld mogelijk gemaakt hebben om maar te voorkomen dat mensen er masaal gebruik van gaan maken
We hadden toch allang de conclusie hier getrokken dat op dit moment de meeste vervoerders er niet meer zijn om klanten te vervoeren (ook hun klantvreidnlijkheid verloren hebben) en omgebouwd zijn tot geldkloppers.
pi_65527932
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:54 schreef Cmonv het volgende:

[..]

ARGHHH
Dan moet ik toch minstens 1 keer extra de basisstrip betalen.
Als je het binnen een half red om na het uitchecken bij de metro om in de tram te stappen, en je gewoon een treinkaartje koopt voor de trein is er niets aan de hand. Anders is het inderdaad verneukt om 2x dat instaptarief te betalen, echter heb je daar dus compensatiekaart voor.
pi_65527996
Ja, maar dat red ik niet, bovendien vraag ik me af of overstappen ook geld naar een heel ander station 10km verderop. Toen de NS die poortjes nog aan had staan was het wel erg relaxt. Zelfs iets goedkoper dan de strippenkaart geloof ik.

Maarja ik rij nu wel om met de tram want ik heb niet zoveel zin in die compensatiekaart.
pi_65528000
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We hadden toch allang de conclusie hier getrokken dat op dit moment de meeste vervoerders er niet meer zijn om klanten te vervoeren (ook hun klantvreidnlijkheid verloren hebben) en omgebouwd zijn tot geldkloppers.
Ja en dan? Ik weiger me daar klakkeloos bij neer te leggen hoor! Als iedereen dat doet is straks een enkeltje stad 30 euro .......Want ach...mensen betalen toch wel
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_65528211
Ik moet toch zeggen dat de chipkaart an sich goed werkt, ik gebruik hem zelf al meer dan een jaar. Maar zeker voor mensen die geen zin hebben een anonieme kaart/persoonlijke kaart is het gewoon slecht geregeld. Gewoon een wegwerpkaartje van punt a naar punt b is er niet, nee ze maken dan een 2 uurs kaart á 4,50. Belachelijk, normaal kost een retourtje centrum 3 strippen (als ik binnen een uur weer terug ben) dat is dus iets meer dan een euro.

Voor de mensen die buiten de stad komen/toeristen/of mensen die weinig gebruik maken van de metro is het momenteel gewoon slecht geregeld.
pi_65528331
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We hadden toch allang de conclusie hier getrokken dat op dit moment de meeste vervoerders er niet meer zijn om klanten te vervoeren (ook hun klantvreidnlijkheid verloren hebben) en omgebouwd zijn tot geldkloppers.
Kom eens met concrete bewijzen voor die bewering.

Ik heb je gister 5 trajecten in A'dam laten zien die juist goedkoper worden door de Chipkaart. Er was er maar eentje duurder.
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:14:47 #130
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65528369
compensatiekaart???

ik zit daar net even naar te kijken maar dat is gewoon een verkapte strippenkaart.

raap me op, ik kom niet meer bij. naast je OV chip kaart ter vervanging van de strippenkaart komt er nu een compensatiekaart. ik geef het op
Neerkomen wel!
pi_65528433
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:10 schreef Dennis101 het volgende:
Ik moet toch zeggen dat de chipkaart an sich goed werkt, ik gebruik hem zelf al meer dan een jaar. Maar zeker voor mensen die geen zin hebben een anonieme kaart/persoonlijke kaart is het gewoon slecht geregeld. Gewoon een wegwerpkaartje van punt a naar punt b is er niet, nee ze maken dan een 2 uurs kaart á 4,50. Belachelijk, normaal kost een retourtje centrum 3 strippen (als ik binnen een uur weer terug ben) dat is dus iets meer dan een euro.

Voor de mensen die buiten de stad komen/toeristen/of mensen die weinig gebruik maken van de metro is het momenteel gewoon slecht geregeld.
Aangezien iedereen in Nederland uiteindelijk een OV chipkaart moet hebben, moet het geen probleem zijn om nu al een chipkaart te gaan gebruiken als je naar Rotterdam gaat.
Dan kun je gewoon je reis van a naar b maken.
pi_65528460
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:14 schreef Freeflyer het volgende:
compensatiekaart???

ik zit daar net even naar te kijken maar dat is gewoon een verkapte strippenkaart.

raap me op, ik kom niet meer bij. naast je OV chip kaart ter vervanging van de strippenkaart komt er nu een compensatiekaart. ik geef het op
Dat is alleen maar tijdelijk zolang er niet overal chipkaart gebruikt kan worden....

  donderdag 29 januari 2009 @ 14:21:58 #133
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65528616
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:17 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat is alleen maar tijdelijk zolang er niet overal chipkaart gebruikt kan worden....



Nederland wordt een tweede Sydney en de belastingbetaler betaalt de prijs van deze grap.
Aan het einde van de rit is dit het waterloo van de minister zelfs al zegt ze sorry.
Neerkomen wel!
pi_65528659
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:21 schreef Freeflyer het volgende:

[..]



Nederland wordt een tweede Sydney en de belastingbetaler betaalt de prijs van deze grap.
Aan het einde van de rit is dit het waterloo van de minister zelfs al zegt ze sorry.
Hoezo?
Zijn er tekenen dat het systeem niet gaat werken dan?
Was het vanmorgen een compleet drama in Rotterdam?
pi_65528753
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:16 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Aangezien iedereen in Nederland uiteindelijk een OV chipkaart moet hebben, moet het geen probleem zijn om nu al een chipkaart te gaan gebruiken als je naar Rotterdam gaat.
Dan kun je gewoon je reis van a naar b maken.
Dat is een vreemde redenering, dus omdat we ooit (als het het aan de NS ligt niet eerder dan 5 jaar) een landelijke ov-chipkaart systeem krijgen, moet je nu maar vast een een anonieme/persoonlijke kaart gaan kopen?

Ze moeten een simpelere (lees goedkopere) wegwerpkaart hebben voor de toeristen en dergelijke.
pi_65528886
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:17 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat is alleen maar tijdelijk zolang er niet overal chipkaart gebruikt kan worden....


Tijdelijk voor minstens 4 jaar
pi_65528898
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:25 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is een vreemde redenering, dus omdat we ooit (als het het aan de NS ligt niet eerder dan 5 jaar) een landelijke ov-chipkaart systeem krijgen, moet je nu maar vast een een anonieme/persoonlijke kaart gaan kopen?

Ze moeten een simpelere (lees goedkopere) wegwerpkaart hebben voor de toeristen en dergelijke.
Komende oktober begint de NS met de invoering van de OV chipkaart. Dat is uiterlijk in 2013 klaar is de verwachting. Dus geen 5 jaar.
Andere OV bedrijven zullen, in afwachting van de resultaten in Rotterdam, komend jaar ook overgaan op de OV chipkaart.

Voor de toeristen is er een dagkaart lijkt me heel wat zinvoller dan een 2 uurs kaart.
pi_65528930
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:29 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Tijdelijk voor minstens 4 jaar
Waar haal jij dat vandaan dat het nog minstens 4 jaar gaat duren?
pi_65528976
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:13 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Kom eens met concrete bewijzen voor die bewering.

Ik heb je gister 5 trajecten in A'dam laten zien die juist goedkoper worden door de Chipkaart. Er was er maar eentje duurder.
En wij hebben hier links neer gezet van mensen vanuit amstelveen en die waren niet goed gekeurd door de vereniging van snowgoon blaters.

Verder heeft de NS natuurlijk onder druk van huizinga het persbericht de deur uit gedaan dat we lekker met zijn allen met de trein kunnen gaan reizen. Daarvan weten veel mensen (waarondeer jij ook) dat we geen retourtjes meer kunnen kopen. De plannig van de NS om het een beetje gelijk te gaan trekken loopt over meerdere jaren en begint pas vana 2011.

http://www.ov-chipkaart.n(...)prijstreinkaartjeaan

Wat gaan we dadelijk weer voor ongelofelijk lul verhaal van jou horen dat we het toch anders moeten zien en postief moeten blijven.
pi_65529020
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:29 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Komende oktober begint de NS met de invoering van de OV chipkaart. Dat is uiterlijk in 2013 klaar is de verwachting. Dus geen 5 jaar.
Andere OV bedrijven zullen, in afwachting van de resultaten in Rotterdam, komend jaar ook overgaan op de OV chipkaart.

Voor de toeristen is er een dagkaart lijkt me heel wat zinvoller dan een 2 uurs kaart.
Je gaat voorbij aan mijn punt. Die wegwerp kaarten zijn gewoon duur, 6 euro voor een dagkaart, of 4,90 voor 2x een uur met de metro... Denk (of beter ik ken er al genoeg) die gewoon een simpel kaartje willen van punt a naar punt b zonder daar absurde bedragen voor neer te leggen.
pi_65529035
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wij hebben hier links neer gezet van mensen vanuit amstelveen en die waren niet goed gekeurd door de vereniging van snowgoon blaters.

Verder heeft de NS natuurlijk onder druk van huizinga het persbericht de deur uit gedaan dat we lekker met zijn allen met de trein kunnen gaan reizen. Daarvan weten veel mensen (waarondeer jij ook) dat we geen retourtjes meer kunnen kopen. De plannig van de NS om het een beetje gelijk te gaan trekken loopt over meerdere jaren en begint pas vana 2011.

http://www.ov-chipkaart.n(...)prijstreinkaartjeaan

Wat gaan we dadelijk weer voor ongelofelijk lul verhaal van jou horen dat we het toch anders moeten zien en postief moeten blijven.
En jij hebt die 6 voorbeelden van mij ook aan je voorbij laten gaan merk ik.
Nouja, als je perse wilt zien dat het alleen maar duurder wordt en je ogen sluit voor de situaties waarbij het goedkoper wordt, dan zijn we snel klaar
pi_65529087
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:33 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En jij hebt die 6 voorbeelden van mij ook aan je voorbij laten gaan merk ik.
Nouja, als je perse wilt zien dat het alleen maar duurder wordt en je ogen sluit voor de situaties waarbij het goedkoper wordt, dan zijn we snel klaar
Typisch dat je niet reageerd op het NS stukje.
pi_65529102
Zoals het nu gaat ben ik een ontevreden klant. Teveel gezeik en té slecht geregeld allemaal.
Maar we kunnen het wel een kans geven. Een tweede Sydney is goedkoop scoren. Je zou ook kunnen stellen een tweede Londen.Waar de kaart wel gewoon perfect functioneert......
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_65529134
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je gaat voorbij aan mijn punt. Die wegwerp kaarten zijn gewoon duur, 6 euro voor een dagkaart, of 4,90 voor 2x een uur met de metro... Denk (of beter ik ken er al genoeg) die gewoon een simpel kaartje willen van punt a naar punt b zonder daar absurde bedragen voor neer te leggen.
Hoe duur is het nu om een dag met het OV te reizen in Rotterdam?

Als je geen absurde bedragen neer wilt leggen raad ik je nogmaals aan om alvast een persoonlijke of anonieme chipkaart te gaan gebruiken.
pi_65529149
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Typisch dat je niet reageerd op het NS stukje.
Hypocriet!
pi_65529210
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:35 schreef Pacmaniac het volgende:
Zoals het nu gaat ben ik een ontevreden klant. Teveel gezeik en té slecht geregeld allemaal.
Maar we kunnen het wel een kans geven. Een tweede Sydney is goedkoop scoren. Je zou ook kunnen stellen een tweede Londen.Waar de kaart wel gewoon perfect functioneert......
Ik ben ook benieuwd, puur het reizen met de metro gaat bij mij prima. Nu is het (ongeduldig) wachten tot we die chipkaart in heel Nederland kunnen gaan gebruiken, zodat je geen gezeur (qua instaptarieven) krijgt met overstappen tussen de RET en bijboorbeeld connexxion.
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:37:17 #147
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65529214
Hoeveel geld is er nou in dit project gestoken?
En hoeveel geld gaat er nog ingestoken worden?

Ik zeg: "maak het openbaar vervoer gratis voor iedereen".

Dat is vast goedkoper dan de ellende die dit alles met zich mee gaat brengen..
Neerkomen wel!
pi_65529240
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:35 schreef Pacmaniac het volgende:
Zoals het nu gaat ben ik een ontevreden klant. Teveel gezeik en té slecht geregeld allemaal.
Maar we kunnen het wel een kans geven. Een tweede Sydney is goedkoop scoren. Je zou ook kunnen stellen een tweede Londen.Waar de kaart wel gewoon perfect functioneert......
Tja, het gezeik komt toch vooral van de tegenstanders. Situaties verzinnen die niet goed zouden zijn, alleen maar roepen dat het duurder wordt.
RET doet veel moeite om het allemaal goed te laten verlopen, je krijgt je geld terug als je 2 keer instapt. Volgens mij is het wel zo goed als mogelijk geregeld.
pi_65529321
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:35 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoe duur is het nu om een dag met het OV te reizen in Rotterdam?

Als je geen absurde bedragen neer wilt leggen raad ik je nogmaals aan om alvast een persoonlijke of anonieme chipkaart te gaan gebruiken.
Hé grappenmaker, ik gebruik al meer dan een jaar naar alle tevredenheid een persoonlijke ov-chipkaart. Het gaat hier om mensen die 1 of 2x per jaar gebruik maken van de metro in Rotterdam, zoals mijn vader. Die kan 4,90 neerleggen voor een ritje wat met de strippenkaart iets meer dan een euro kost.
pi_65529370
quote:
http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/verklaringrettlsfraude

Gemeenschappelijke verklaring van RET en TLS over illegaal gemanipuleerde kaart
Wij hebben kennisgenomen van de activiteiten van RTV Rijnmond en de Radboud Universiteit waarbij men een aantal dagen heeft gereisd met een illegaal gemanipuleerde anonieme OV-chipkaart.
Voorop staat dat deze vorm van fraude tot geen enkel financieel nadeel leidt voor de bonafide reiziger. De mogelijkheid tot een dergelijk misbruik is al enige tijd bekend en maakt onderdeel uit van de maatregelen die staan genoemd in het fraudebeheersingsplan. In dit plan is aangegeven dat we, zeker in deze fase van het project, extra zorgvuldig zullen zijn met het blokkeren van kaarten omdat wij niet ten onrechte bonafide gebruikers willen duperen (voorzichtigheidsprincipe).

In geval van fraude, bijvoorbeeld het illegaal kopiëren van kaarten, ziet het systeem binnen 36 uur dat er onrechtmatigheden zijn en zal dan per direct de betreffende kaart of kaarten blokkeren. Ook in dat geval zal de reiziger geen financieel nadeel ervaren. Zo heeft de OV-chipkaart backoffice op 27 januari op een anonieme kaart bij RET een afwijking geconstateerd, te weten een ongeautoriseerde saldoverhoging van 1 eurocent. Deze manipulatie is op 26 januari uitgevoerd. Omdat dit een afwijking van 1 eurocent betrof wilden wij, alvorens de kaart voor een dergelijk bedrag te blokkeren, uitsluiten dat dit een systeemfout betrof. De hoogte van het bedrag doet immers niet direct denken aan fraude. Dit geval is dan ook, vanuit oogpunt van voorzichtigheid, in onderzoek genomen. Inmiddels is de betreffende kaart op de blokkeringslijst gezet.

Het manipuleren van de OV-chipkaart is vergelijkbaar met het illegaal kopiëren van bijvoorbeeld een strippenkaart en een misdrijf (valsheid in geschriften) volgens het wetboek van strafrecht. Hierover zijn afspraken gemaakt met het Openbaar Ministerie.
Ook weer een stukje leugens om hun eerder gedane bewereringen weer goed te praten. Eerder beweerde men dat binnen 24 uur een gekopierde kaart opgemerkt wordt. nu wordt het al opgerekt naar 36 uur. Een verhoging van 50% heel normaal voor snowgoon, maar voor mij en velen anderen met mij die zien door zulke steeds veranderderende berichtgeving het hele project steeds meer aan geloofwardigheid verliezen.
pi_65529393
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:39 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hé grappenmaker, ik gebruik al meer dan een jaar naar alle tevredenheid een persoonlijke ov-chipkaart. Het gaat hier om mensen die 1 of 2x per jaar gebruik maken van de metro in Rotterdam, zoals mijn vader. Die kan 4,90 neerleggen voor een ritje wat met de strippenkaart iets meer dan een euro kost.
Voor de derde keer, jouw vader kan ook al gebruik maken van een anonieme of persoonlijke kaart.

En mensen die nu al sporadisch gebruik maken van het OV betalen voor een kleine strippenkaart relatief ook al veel meer dan voor een grote strippenkaart.
pi_65529451
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook weer een stukje leugens om hun eerder gedane bewereringen weer goed te praten. Eerder beweerde men dat binnen 24 uur een gekopierde kaart opgemerkt wordt. nu wordt het al opgerekt naar 36 uur. Een verhoging van 50% heel normaal voor snowgoon, maar voor mij en velen anderen met mij die zien door zulke steeds veranderderende berichtgeving het hele project steeds meer aan geloofwardigheid verliezen.
Wat een schande toch dat ze een zwartrijders niet meteen in de gaten hebben!

Meteen stoppen met dit systeem, ongehoord! Dit kan toch niet!

pi_65529482
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:36 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hypocriet!
Dat is een geloofwaardig antwoord en hiermee geef je wel aan dat je dus geen antwoord op de NS vraag hebt, want dat wordt wel gewoon op dit momet duurder als je als consument met die kaart wilt gaan reizen of de NS moet opeens toch nog een keer weer alles gaan aanpassen.
pi_65529545
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is een geloofwaardig antwoord en hiermee geef je wel aan dat je dus geen antwoord op de NS vraag hebt, want dat wordt wel gewoon op dit momet duurder als je als consument met die kaart wilt gaan reizen of de NS moet opeens toch nog een keer weer alles gaan aanpassen.
Ik ga jou geen antwoorden op vragen geven zolang je een fatsoenlijke discussie verpest door selectief te kijken.
pi_65529583
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:41 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Voor de derde keer, jouw vader kan ook al gebruik maken van een anonieme of persoonlijke kaart.

En mensen die nu al sporadisch gebruik maken van het OV betalen voor een kleine strippenkaart relatief ook al veel meer dan voor een grote strippenkaart.
Dit is toch niet fatsoenlijk discussiëren? Ik probeer nog 1x mijn punt duidelijk te maken, er zijn meerdere kaarten te krijgen, speciaal voor mensen die niet willen reizen met een anonieme/persoonlijke kaart hebben ze de wegwerp kaart gemaakt. Helemaal top van de RET, wat dan een stuk minder top is, is dat deze kaart relatief duur is. Zie je mijn punt?

Mijn vader reist dan ook altijd mee op de strippenkaart van mijn moeder, en een grote strippenkaart is amper voordeliger per strip. Dus ook dat is een non-argument.
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:45:51 #156
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65529635
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook weer een stukje leugens om hun eerder gedane bewereringen weer goed te praten. Eerder beweerde men dat binnen 24 uur een gekopierde kaart opgemerkt wordt. nu wordt het al opgerekt naar 36 uur. Een verhoging van 50% heel normaal voor snowgoon, maar voor mij en velen anderen met mij die zien door zulke steeds veranderderende berichtgeving het hele project steeds meer aan geloofwardigheid verliezen.
En dit wordt op dag "live 1" de wereld ingeslingerd. Ik ben benieuwd naar de berichten op "live 150".



Dit is gewoon het zoveelste project van de overheid wat er doorgedrukt wordt en wat mislukt. Rekeningrijden was ook al zo'n mooie...
Neerkomen wel!
pi_65529782
quote:
http://www.tfl.gov.uk/tickets/oysteronline/9261.aspx

Daily price capping

Daily price capping is the most you will be charged a day when you use Oyster to pay as you go on bus, Tube, tram, DLR, London Overground and some National Rail services.
Our aim is to ensure that Oyster always charges the lowest fare. Where it doesn't we will refund the difference.
Gaat rotterdam / amsterdam dit ook krijgen?

Dat zo echt een vooruitgang zijn. Ik verwacht het eigenlijk niet want dan zou er eens iets in het voordeel van de reizigers uitpakken.
pi_65529833
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:44 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dit is toch niet fatsoenlijk discussiëren? Ik probeer nog 1x mijn punt duidelijk te maken, er zijn meerdere kaarten te krijgen, speciaal voor mensen die niet willen reizen met een anonieme/persoonlijke kaart hebben ze de wegwerp kaart gemaakt. Helemaal top van de RET, wat dan een stuk minder top is, is dat deze kaart relatief duur is. Zie je mijn punt?

Mijn vader reist dan ook altijd mee op de strippenkaart van mijn moeder, en een grote strippenkaart is amper voordeliger per strip. Dus ook dat is een non-argument.
Ik zie je punt. Ik vind alleen dat de RET genoeg mogelijkheden bied en als jij daar nog niet tevreden mee bent, is dat pech voor je. Ze kunnen niet voor iedereen op maat een aparte kaart maken. Zeker niet als iemand maar 1 of 2 keer per jaar met de metro gaat.

Amper voordeliger?
2 strippenkaart 1,60 - 15 strippenkaart 7,30
7,5 keer een 2 strippenkaart kopen kost 15 euro.

De wegwerp kaart is inderdaad duurder. Net zoals de kleine strippenkaarten nu ook relatief duurder zijn.
pi_65529841
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:43 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik ga jou geen antwoorden op vragen geven zolang je een fatsoenlijke discussie verpest door selectief te kijken.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.

Wat zou het hier rustig zijn als niemand meer op jou zou antwoorden.
pi_65529862
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:45 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

En dit wordt op dag "live 1" de wereld ingeslingerd. Ik ben benieuwd naar de berichten op "live 150".



Dit is gewoon het zoveelste project van de overheid wat er doorgedrukt wordt en wat mislukt. Rekeningrijden was ook al zo'n mooie...
Nee dat was gister het nieuws. Basp1 herhaalt graag de berichten waar die over kan zeuren.
pi_65529947
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef snowgoon het volgende:

Ik zie je punt. Ik vind alleen dat de RET genoeg mogelijkheden bied en als jij daar nog niet tevreden mee bent, is dat pech voor je. Ze kunnen niet voor iedereen op maat een aparte kaart maken. Zeker niet als iemand maar 1 of 2 keer per jaar met de metro gaat.

Amper voordeliger?
2 strippenkaart 1,60 - 15 strippenkaart 7,30

De wegwerp kaart is inderdaad duurder. Net zoals de kleine strippenkaarten nu ook relatief duurder zijn.
2* een 2 strippenkaart om voor die vader te reizen is 3.20 dat is nog altijd een heel stuk minder dan 4.90

Dat jij vind dat ret genoeg mogelijkheden biedt hoeft niet te betekenen dat alle burgers dat vinden. En zoals je kan constateren krijg je veel tegenwind hier.
pi_65529982
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Spiegeltje spiegeltje aan de wand.

Wat zou het hier rustig zijn als niemand meer op jou zou antwoorden.
Blijft vervelend he mensen die niet mee gaan in het pessimistisch gezeur en ook de voordelen zien. Het zou verboden moeten worden
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:53:58 #163
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65529994
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nee dat was gister het nieuws. Basp1 herhaalt graag de berichten waar die over kan zeuren.
Neemt niet weg dat ik nog steeds benieuwd ben naar "live 150" of "live 151".

Verder blijft mijn statement staan
Neerkomen wel!
pi_65529997
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nee dat was gister het nieuws. Basp1 herhaalt graag de berichten waar die over kan zeuren.
Ow nee we mogen niet meer terug kijken naar wat ze ons allemaal beloofd hadden met die wonderbaarlijk ov-chip. We moeten alleen nog maar vooruit kijken en alles wat opeens anders is gewoon voor lief aannemen.
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:54:13 #165
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65530000
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Spiegeltje spiegeltje aan de wand.

Wat zou het hier rustig zijn als niemand meer op jou zou antwoorden.
Kijk je dan ook gelijk even zelf in de spiegel?


Zowel voor- als tegenstanders hier zijn compleet verstard in de discussie. Tegenstanders weigeren voordelen te zien en proberen positieve ontwikkelingen (zoals het niet ontstaan van de chaos vanochtend) alsnog negatief te benaderen. Voorstanders (en met name Snowgoon) hebben al net zo'n grote plaat voor de kop als het gaat om nadelen van het systeem.

Het komt de discussie niet echt ten goede, zo'n houding.
pi_65530057
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

2* een 2 strippenkaart om voor die vader te reizen is 3.20 dat is nog altijd een heel stuk minder dan 4.90

Dat jij vind dat ret genoeg mogelijkheden biedt hoeft niet te betekenen dat alle burgers dat vinden. En zoals je kan constateren krijg je veel tegenwind hier.
Jij krijgt ook veel tegenwind

Die vader had ook allang een anonieme chipkaart kunnen regelen en dan had die nog minder dan die 3,20 hoeven te betalen.
En die anonieme kaart zou de moeder dan ook kunnen gebruiken
pi_65530083
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik zie je punt. Ik vind alleen dat de RET genoeg mogelijkheden bied en als jij daar nog niet tevreden mee bent, is dat pech voor je. Ze kunnen niet voor iedereen op maat een aparte kaart maken. Zeker niet als iemand maar 1 of 2 keer per jaar met de metro gaat.

Amper voordeliger?
2 strippenkaart 1,60 - 15 strippenkaart 7,30
7,5 keer een 2 strippenkaart kopen kost 15 euro.

De wegwerp kaart is inderdaad duurder. Net zoals de kleine strippenkaarten nu ook relatief duurder zijn.
Nee ze maken wel een 2 uren kaart (waarvan ik de uitleg pas na 4x lezen enigszins begrijp) maar gewoon een simpel kaartje van punt a naar b is er niet bij.

Verder zijn dat soort strippenkaarten die jij noemt inderdaad duurder, maar die zijn alleen in de bus/op stations te koop. Ik ging er vanuit dat je een 15/45 strippenkaart vergelijking bedoelde.

Verder moet je ook nog eens 7.50 betalen voor zo'n persoonlijke/anonieme kaart. Dus dat zie ik een toerist/iemand die sporadisch gaat niet doen.
pi_65530107
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:53 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat ik nog steeds benieuwd ben naar "live 150" of "live 151".

Verder blijft mijn statement staan
Ik denk dat dan niemand er meer wakker van ligt.
pi_65530202
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:55 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee ze maken wel een 2 uren kaart (waarvan ik de uitleg pas na 4x lezen enigszins begrijp) maar gewoon een simpel kaartje van punt a naar b is er niet bij.

Verder zijn dat soort strippenkaarten die jij noemt inderdaad duurder, maar die zijn alleen in de bus/op stations te koop. Ik ging er vanuit dat je een 15/45 strippenkaart vergelijking bedoelde.

Verder moet je ook nog eens 7.50 betalen voor zo'n persoonlijke/anonieme kaart. Dus dat zie ik een toerist/iemand die sporadisch gaat niet doen.
Toerist kan een dagkaart gebruiken. 6 euro voor de hele dag OV lijkt me een prima prijs.

Een simpel kaartje van A naar B is alleen voor de anonieme of persoonlijke kaart. Die kon je in het begin gratis krijgen en nu in Amsterdam bijvoorbeeld voor maar 1,50.
pi_65530257
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:54 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Kijk je dan ook gelijk even zelf in de spiegel?


Zowel voor- als tegenstanders hier zijn compleet verstard in de discussie. Tegenstanders weigeren voordelen te zien en proberen positieve ontwikkelingen (zoals het niet ontstaan van de chaos vanochtend) alsnog negatief te benaderen. Voorstanders (en met name Snowgoon) hebben al net zo'n grote plaat voor de kop als het gaat om nadelen van het systeem.

Het komt de discussie niet echt ten goede, zo'n houding.
Ik zie de nadelen wel degelijk in hoor.
Dat overstappen van metro naar tram lijkt me verdomd irritant ivm geld terug krijgen. Maar ik zie dan ook wel dat dat geregeld wordt, dat er een systeem is bedacht.

Dus dan vind ik het alweer netjes geregeld.
pi_65530342
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:58 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Toerist kan een dagkaart gebruiken. 6 euro voor de hele dag OV lijkt me een prima prijs.

Een simpel kaartje van A naar B is alleen voor de anonieme of persoonlijke kaart. Die kon je in het begin gratis krijgen en nu in Amsterdam bijvoorbeeld voor maar 1,50.
Wordt best duur als je hem maar een half uur gebruikt... Maar voor een dagkaart (mocht iemand die nodig hebben) is het een redelijke prijs. Leuk dat je die gratis kón krijgen, maar dat waren dan wel persoonlijke kaarten waar niet iedereen op zit te wachten. En om nu even van Rotterdam naar Amsterdam te reizen voor een kaart voor 1,50 lijkt me ook niets. Naast het feit dat de persoon in kwestie niet op zo'n kaart zit te wachten.
pi_65530387
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik zie de nadelen wel degelijk in hoor.
Dat overstappen van metro naar tram lijkt me verdomd irritant ivm geld terug krijgen. Maar ik zie dan ook wel dat dat geregeld wordt, dat er een systeem is bedacht.

Dus dan vind ik het alweer netjes geregeld.
Dat is al geen nadeel aangezien zowel de metro als tram de ov-chipkaart gebruiken.
pi_65530591
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:01 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wordt best duur als je hem maar een half uur gebruikt... Maar voor een dagkaart (mocht iemand die nodig hebben) is het een redelijke prijs. Leuk dat je die gratis kón krijgen, maar dat waren dan wel persoonlijke kaarten waar niet iedereen op zit te wachten. En om nu even van Rotterdam naar Amsterdam te reizen voor een kaart voor 1,50 lijkt me ook niets. Naast het feit dat de persoon in kwestie niet op zo'n kaart zit te wachten.
Tja, ik zit ook niet echt te wachten op plastic stoeltjes in de metro en heb liever zachte comfortabele stoelen. Maar ik moet het er toch mee doen.
De vervoersbedrijven kunnen zich niet aanpassen aan de specifieke wensen van alle klanten.

Je kunt gewoon online bestellen hoor. Daar hoef je niet voor naar A'dam.
pi_65530654
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:07 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tja, ik zit ook niet echt te wachten op plastic stoeltjes in de metro en heb liever zachte comfortabele stoelen. Maar ik moet het er toch mee doen.
De vervoersbedrijven kunnen zich niet aanpassen aan de specifieke wensen van alle klanten.

Je kunt gewoon online bestellen hoor. Daar hoef je niet voor naar A'dam.
Wanneer kan ik nu mijn abonnementen eindelijk eens bestellen ?

Hoelang is de levertijd van de dagkaarten SNowgoon ? Al een keer geprobeerd te bestellen ?
Of praat je alleen over de theorie ?
pi_65530655
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:54 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Kijk je dan ook gelijk even zelf in de spiegel?
Ik heb me vannochtend niet geschoren.
quote:
Zowel voor- als tegenstanders hier zijn compleet verstard in de discussie. Tegenstanders weigeren voordelen te zien en proberen positieve ontwikkelingen (zoals het niet ontstaan van de chaos vanochtend) alsnog negatief te benaderen. Voorstanders (en met name Snowgoon) hebben al net zo'n grote plaat voor de kop als het gaat om nadelen van het systeem.

Het komt de discussie niet echt ten goede, zo'n houding.
Ow ik zie best wel voordelen, maar wordt helemaal leip van een snopwgoon die met allemaal smoesjes constant komt om die ov chip kaart maar in een positief daglicht te lbijven plaatsen.

Het idee van de ov-chipkaart is heel goed. De projectuitvoering een heel stuk minder. De voorlichting voor consumenten is niet consitent en veranderd dagelijks.

De nadelen die ik eraan vind zitten zijn nog steeds er heel veel. En dan komt dadelijk weer de opmerking van snowgoon dat ik maar een anonieme kaart moet kopen.
pi_65530699
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wanneer kan ik nu mijn abonnementen eindelijk eens bestellen ?

Hoelang is de levertijd van de dagkaarten SNowgoon ? Al een keer geprobeerd te bestellen ?
Of praat je alleen over de theorie ?
Kom je ook weer de kleine kleuter uithangen?
pi_65530705
Wanneer komen die extra oplaadpunten ?
Wanneer kan ik gewoon bij het postkantoor alle producten van de chipkaart kopen ?
pi_65530737
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb me vannochtend niet geschoren.
[..]

Ow ik zie best wel voordelen, maar wordt helemaal leip van een snopwgoon die met allemaal smoesjes constant komt om die ov chip kaart maar in een positief daglicht te lbijven plaatsen.

Het idee van de ov-chipkaart is heel goed. De projectuitvoering een heel stuk minder. De voorlichting voor consumenten is niet consitent en veranderd dagelijks.

De nadelen die ik eraan vind zitten zijn nog steeds er heel veel. En dan komt dadelijk weer de opmerking van snowgoon dat ik maar een anonieme kaart moet kopen.
Mijn opmerking is da de informatie voor de consumenten helemaal niet dagelijks veranderd.
Tenzijn je op verkeerde plaatsen kijkt.

En misschien kun je dan zeggen hoe het project beter uitgevoerd had kunnen worden.
pi_65530738
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:07 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tja, ik zit ook niet echt te wachten op plastic stoeltjes in de metro en heb liever zachte comfortabele stoelen. Maar ik moet het er toch mee doen.
De vervoersbedrijven kunnen zich niet aanpassen aan de specifieke wensen van alle klanten.

Je kunt gewoon online bestellen hoor. Daar hoef je niet voor naar A'dam.
Ik snap het punt wat je wil maken, maar feit blijft (waar mijn punt om draaide) is dat die wegwerp kaarten relatief duur zijn. Je zult voor een andere kaart 7,50 moeten betalen en dat is dan ook gewoon relatief duur als je er maar een paar keer gebruik van maakt.

Een deel van de klachten is dat het met de ov-chipkaart duurder zou worden om met het ov te reizen. Dat wordt onder andere hiermee bevestigd.

Ik snap daarnaast ook wel dat de RET het niet iedereen zijn zin kan maken, maar ze hebben gekozen voor bepaalde tarieven voor de wegwerp kaart en dat had mijn inziens wel logischer gekunt.
pi_65530743
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:10 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Kom je ook weer de kleine kleuter uithangen?
Je praat alleen over theorie

Kom hem eens gebruiken hier dagelijks, dan kan je mee discussieren als expert
pi_65530759
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:10 schreef macca728 het volgende:
Wanneer komen die extra oplaadpunten ?
Wanneer kan ik gewoon bij het postkantoor alle producten van de chipkaart kopen ?
Bel het RET ofzo. Geen idee.
pi_65530789
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:12 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Bel het RET ofzo. Geen idee.
dan kwam toch nog volgens jou ? Nou wanneer dan ? 10 jaar ?
pi_65530801
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je praat alleen over theorie

Kom hem eens gebruiken hier dagelijks, dan kan je mee discussieren als expert
De praktijk is dat het systeem goed werkt en er eigenlijk alleen maar een paar haperende poortjes zijn en veel mensen die te laat over zijn gestapt van strippenkaart naar OV chipkaart.
pi_65530829
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

dan kwam toch nog volgens jou ? Nou wanneer dan ? 10 jaar ?
Ben je nou echt zo naief dat je denkt dat ik dat precies kan voorspellen?
pi_65530839
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:13 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De praktijk is dat het systeem goed werkt en er eigenlijk alleen maar een paar haperende poortjes zijn en veel mensen die te laat over zijn gestapt van strippenkaart naar OV chipkaart.
+ onvoldoende oplaadpunten
pi_65530866
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:14 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo naief dat je denkt dat ik dat precies kan voorspellen?
nou als iemand zegt dat dat nog komt, wil ik graag een datum ja.
Anders moet je zeggen dat je niet weet of dat nog komt

De praktijk is nu dat mensen die buiten Rotterdam wonen alleen terecht kunnen bij de verkoopbalie's van de RET. Trouwens ook de mensen die in Rotterdam zelf wonen.
Niet eens bij de automaten
pi_65530905
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:10 schreef macca728 het volgende:
Wanneer komen die extra oplaadpunten ?
Wanneer kan ik gewoon bij het postkantoor alle producten van de chipkaart kopen ?
Goed punt, heb ik ook nog wat op te zeggen. Als mijn chipkaart leeg is en ik wil ik ineens de bus pakken die voor mijn deur stopt omdat het regent en ik dan geen zin heb om een kleine 10 minuten wil lopen naar het metrostation heb ik pech.

Dan kan ik alsnog naar het metrostation gaan lopen om mijn kaart op te gaan laden. Daar moet echt heel snel verandering in komen. Als goed is worden nog dit jaar oplaadpunten neergezet op het postkantoor en bij de primera, wat mij betreft kan die niet snel genoeg gebeuren.

En ja, ik weet dat je die kaart automatisch op kan laden, maar daar ben ik geen fan van.
pi_65530972
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:12 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik snap het punt wat je wil maken, maar feit blijft (waar mijn punt om draaide) is dat die wegwerp kaarten relatief duur zijn. Je zult voor een andere kaart 7,50 moeten betalen en dat is dan ook gewoon relatief duur als je er maar een paar keer gebruik van maakt.

Een deel van de klachten is dat het met de ov-chipkaart duurder zou worden om met het ov te reizen. Dat wordt onder andere hiermee bevestigd.

Ik snap daarnaast ook wel dat de RET het niet iedereen zijn zin kan maken, maar ze hebben gekozen voor bepaalde tarieven voor de wegwerp kaart en dat had mijn inziens wel logischer gekunt.
In het specifieke geval van een paar keer per jaar willen reizen maar perse niet met een anonieme kaart, wordt het inderdaad duurder.

Ik heb gister 6 trajecten in Amsterdam met elkaar vergeleken en op maar 1 traject wordt de OV chipkaart 3 cent duurder dan met strippen. Op de andere trajecten is de OV chipkaart veel goedkoper dan die drie cent.
pi_65531012
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:15 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Goed punt, heb ik ook nog wat op te zeggen. Als mijn chipkaart leeg is en ik wil ik ineens de bus pakken die voor mijn deur stopt omdat het regent en ik dan geen zin heb om een kleine 10 minuten wil lopen naar het metrostation heb ik pech.

Dan kan ik alsnog naar het metrostation gaan lopen om mijn kaart op te gaan laden. Daar moet echt heel snel verandering in komen. Als goed is worden nog dit jaar oplaadpunten neergezet op het postkantoor en bij de primera, wat mij betreft kan die niet snel genoeg gebeuren.

En ja, ik weet dat je die kaart automatisch op kan laden, maar daar ben ik geen fan van.
en abonnementen kan je niet eens automatisch opladen nu

als je een product invoert dat verplicht wordt , moet je ook genoeg verkooppunten hebben.
Dat weet elke fabrikant
pi_65531051
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:15 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Goed punt, heb ik ook nog wat op te zeggen. Als mijn chipkaart leeg is en ik wil ik ineens de bus pakken die voor mijn deur stopt omdat het regent en ik dan geen zin heb om een kleine 10 minuten wil lopen naar het metrostation heb ik pech.

Dan kan ik alsnog naar het metrostation gaan lopen om mijn kaart op te gaan laden. Daar moet echt heel snel verandering in komen. Als goed is worden nog dit jaar oplaadpunten neergezet op het postkantoor en bij de primera, wat mij betreft kan die niet snel genoeg gebeuren.

En ja, ik weet dat je die kaart automatisch op kan laden, maar daar ben ik geen fan van.
Hoe deed je dat dan met de strippenkaart?
Die was toch ook net zo goed wel eens ineens op?
Het lijkt me sterk dat ze in de bussen geen mogelijkheid gaan bieden om mee te reizen als je kaart leeg is.

Het saldo van je chipkaart komt telkens in beeld te staan, dus dat kun je ook prima in de gaten houden.
pi_65531064
foute post
pi_65531086
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:17 schreef snowgoon het volgende:

[..]

In het specifieke geval van een paar keer per jaar willen reizen maar perse niet met een anonieme kaart, wordt het inderdaad duurder.

Ik heb gister 6 trajecten in Amsterdam met elkaar vergeleken en op maar 1 traject wordt de OV chipkaart 3 cent duurder dan met strippen. Op de andere trajecten is de OV chipkaart veel goedkoper dan die drie cent.
Ik kan je zo 10 trajecten geven die duurder geworden zijn door de invoering van chipkaart op alleen de metro lijn. Dus wat dat betreft denk ik dat het per saldo niet zo heel veel uit zal maken. De ene rit wat duurder de andere weer goedkoper.

Mijn standaard ritje van een paar metrohaltes is gelukkig net zo duur gebleven.
pi_65531094
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:18 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoe deed je dat dan met de strippenkaart?
Die was toch ook net zo goed wel eens ineens op?

Het saldo van je chipkaart komt telkens in beeld te staan, dus dat kun je ook prima in de gaten houden.
Strippenkaart kan je overal kopen, daar gaat het toch om
pi_65531126
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Strippenkaart kan je overal kopen, daar gaat het toch om
Wegwerp OV chipkaart ook.
pi_65531158
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik kan je zo 10 trajecten geven die duurder geworden zijn door de invoering van chipkaart op alleen de metro lijn. Dus wat dat betreft denk ik dat het per saldo niet zo heel veel uit zal maken. De ene rit wat duurder de andere weer goedkoper.

Mijn standaard ritje van een paar metrohaltes is gelukkig net zo duur gebleven.
Dat is ook wat de OV bedrijven zeggen, ene keer wordt het goedkoper, de andere keer duurder.
pi_65531173
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:20 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Wegwerp OV chipkaart ook.
andere OV producten niet

ok voor jou even volledig zijn

alle OV producten kon je overal kopen
pi_65531179
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:18 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoe deed je dat dan met de strippenkaart?
Die was toch ook net zo goed wel eens ineens op?
Het lijkt me sterk dat ze in de bussen geen mogelijkheid gaan bieden om mee te reizen als je kaart leeg is.

Het saldo van je chipkaart komt telkens in beeld te staan, dus dat kun je ook prima in de gaten houden.
Dan liep ik naar de primera/appie. En dat jou het sterk lijkt dat je niet mee mag reizen is dan jou gevoel, want zoals ik al zei, ik gebruik dat ding al meer dan een jaar in proefkonijnenstad Rotterdam.
pi_65531304
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:21 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dan liep ik naar de primera/appie. En dat jou het sterk lijkt dat je niet mee mag reizen is dan jou gevoel, want zoals ik al zei, ik gebruik dat ding al meer dan een jaar in proefkonijnenstad Rotterdam.
En de strippenkaart is in de bus nog niet afgeschaft. Dus hoe dat straks gaat als dat niet meer mag en je chipkaart leeg is, is nog afwachten.

En wat is het bezwaar tegen automatisch opladen?
pi_65531343
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:12 schreef snowgoon het volgende:

Mijn opmerking is da de informatie voor de consumenten helemaal niet dagelijks veranderd.
Tenzijn je op verkeerde plaatsen kijkt.

En misschien kun je dan zeggen hoe het project beter uitgevoerd had kunnen worden.
Ik ben de geen consument meer . even nogmaal 2 voorbeelden dan maar

Het bericht over het kopieren van het kaartje en het afvangen binnen 24 uur is veranderd door het afvangen opeens in een volgend bericht naar 36 uur te brengen.

De NS die onder druk van huizingga (ga ik vanuit in ieder geval) dat bericht de deur uit doet, en dat we hier zelf dan wel even moeten zeggen dat die outrol van de NS leuk is dat men dat wil voor het eind van het jaar maar in een ouder bericht op de ov-chip site staat nog wel steeds dat pas vana 2011 de prijzen van enkeltje recht getrokken gaan worden. Ik vind dat toch echt een slechte communicatie naar de toekomstige gebruiker toe. Vooral naar gebruikers toe die wat meer van dit project af weten.

Al die verouderde websites die ik al verschillende keren heb aangehaald waar geen up to date informatie meer op staat. Vooral leuk als naslag werk om te lezen wat ons allemaal beloofd is in de aanloop van de outrol van dit project, en om te verglijken wat er nu eigenlijk uit gaat komen.
pi_65531442
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:24 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En de strippenkaart is in de bus nog niet afgeschaft. Dus hoe dat straks gaat als dat niet meer mag en je chipkaart leeg is, is nog afwachten.

En wat is het bezwaar tegen automatisch opladen?
Het saldo op mijn betaalrekening is altijd beperkt tot een minimum, geen zin om automatisch 10 euro naar de RET over te maken terwijl ik het saldo wellicht weken niet hoef aan te spreken. Maar goed, daar heeft iedereen zijn eigen bezwaren voor.

Over punt hoe dat straks zal gaan boeit momenteel niet, dadelijk hebben we ook landelijk een ov-chipkaart en betalen we dus ook geen dubbele instaptarieven. Neemt niet weg dat we dat nu wel moeten doen.

Anders kunnen we wel alles afdoen als een probleem die we in de toekomst niet meer hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')