alsof Snowgoon dat wel weetquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Hey blijf je wel opletten.
Ik post zowel de positieve als de opmerkelijke als de negatieve dingen die ik zie.
Oh en ik weet alles van EGINiet zomaar aannemen dat je met mensen praat die het niet weten he
Ja nou alles wat je dient te weten over CGI staat op die ene paginaquote:
Je lijkt wel een klein kind dat het telkens maar blijft jengelen dat het niet goed is "3 jaar terug hadden ze ook haperende poortjes en nu nog steeds boehoeeo"....quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
als je na 3 jaar testen nog steeds dezelfde problemen heb, ja dat is een succes
Uit je eigen bericht
Daar staat tegenover dat in de spits vooral forensen die gewend zijn te reizen in de metro stappen. De RET verwacht meer problemen met mensen die minder vaak in het openbaar vervoer zitten, zoals ouderen, winkelend publiek en toeristen. Een concert donderdagavond in Ahoy is daarom een goed testmoment.
ja Snowgoon, toch zijn er ELKE DAG poortjes die NIET werkenquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:37 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je lijkt wel een klein kind dat het telkens maar blijft jengelen dat het niet goed is "3 jaar terug hadden ze ook haperende poortjes en nu nog steeds boehoeeo"....
Met de minder ervaren reizigers zullen er vast wel iets meer problemen opleveren, maar het systeem blijkt te werken. Mensen kunnen gewoon door de poortjes, die poortjes werken in veruit de meeste gevallen gewoon.
Een paar poortjes die niet werken, lijkt me geen onoverkomelijk probleemquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja Snowgoon, toch zijn er ELKE DAG poortjes die NIET werken
dat komt niet door domme reizigers maar door de gebruikte techniek
nou voor de RET blijkbaar welquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Een paar poortjes die niet werken, lijkt me geen onoverkomelijk probleem
Wat voor een rompslomp dan allemaal?quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou voor de RET blijkbaar wel
heb je weleens geprobeerd je kaart automatisch te laten opladen ? Dat kan, maar het schijnt een verschrikkelijke administratieve rompslomp te zijn, volgens Radio Rijnmond, zeker niet zo eenvoudig als jij hier doet geloven
weet je toch, jij doet het toch al ? straks sta je zonder saldoquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat voor een rompslomp dan allemaal?
Ik gebruik het niet. Maar het lijkt mij een ideaal systeem en zie niet welke administratieve rompslomp dat zal veroorzaken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
weet je toch, jij doet het toch al ? straks sta je zonder saldo
moet je naar Radio Rijnmond luisteren
lijkt ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik gebruik het niet. Maar het lijkt mij een ideaal systeem en zie niet welke administratieve rompslomp dat zal veroorzaken.
En RTV Rijnmond neem ik ook niet meer zo serieus na hun "spectaculaire onthulling".
Leg maar eens uit wat de praktijk is en wat er fout gaat.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
lijkt ?
kom op Snowgoon, praktijk nu
Jij gelooft in de chipkaart, je hbt hem en je gebruikt hem. Toch
Waarom dan niet gelijk saldo automatisch opladen
Niet wachten tot het laatste moment, straks sta je voor een kapotte automaat
Met ander geld betalen is heel wat anders dan een systeem waarbij ineens allerlei toegangspoortjes en allerlei andere apparatuur nodig zijn.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:21 schreef Pacmaniac het volgende:
Ze hadden het gewoon echt landelijk moeten invoeren. Nu krijg je dat gezeik dat je op traject A een buskaart nodig hebt en traject B een buskaart.
De euro was ook wennen maar je moest er toch niet aan denken dat ze die eerst in Amsterdam daarna in Utrecht en pas over een jaar in Groningen hadden ingevuld.
Mja, aan de andere kant kun je de ervaringen in Rotterdam (en er zijn nogal wat problemen geweest) goed gebruiken als je het landelijk invoert. Dan kun je de grootste pijnpunten omzeilen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:21 schreef Pacmaniac het volgende:
Ze hadden het gewoon echt landelijk moeten invoeren. Nu krijg je dat gezeik dat je op traject A een buskaart nodig hebt en traject B een buskaart.
De euro was ook wennen maar je moest er toch niet aan denken dat ze die eerst in Amsterdam daarna in Utrecht en pas over een jaar in Groningen hadden ingevuld.
Het is wat omslachtig, maar die extra kosten kan je terugkrijgen door een compensatiekaart te gebruiken toch?quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:27 schreef Cmonv het volgende:
Inderdaad... als ik nu naar Schiedam ga, moet ik het volgende door:
1. Metro, dus OVchipkaart
2. Trein, dus treinkaart/strippenkaart
3. Tram, dus weer strippenkaart
Betaal je dus mooi een paar keer een eerste zone, wat zonder die OVchipkaart niet zo was.
http://www.ret.nl/service(...)dere-vervoerder.aspxquote:
http://www.ret.nl/service(...)n%20compensatie.ashxquote:andere vervoerder U kunt in het gehele vervoergebied van de RET met de OV-chipkaart reizen. Zowel in metro, bus, tram als RandstadRail. Als u binnen RET overstapt, kunt u dus uw hele reis met saldo betalen op de OV-chipkaart. Bij andere vervoerbedrijven in de regio kan het voorkomen dat u nog met de strippenkaart moet reizen. Het gaat om Veolia, Connexxion, Arriva, Q-buzz en NS. U stempelt de strippenkaart dan af tot aan of vanaf het metro-station van RET. Uw metrorit betaalt u vanaf 29 januari altijd met de OV-chipkaart.
Chippen én strippen?
Reist u met een strippenkaart en maakt u tijdens uw reis een overstap van of naar de metro? U heeft dan vanaf 29 januari een OV-chipkaart nodig met voldoende saldo om uw reis te kunnen maken. Dit is niet voor iedereen mogelijk omdat in sommige voertuigen van andere vervoerbedrijven geen OV-chipkaart apparatuur aanwezig is. Dit betekent dat u voor uw reis zowel de strippenkaart als de OV-chipkaart gebruikt. U betaalt dan twee maal het basistarief.
RET heeft een compensatieregeling geïntroduceerd om ervoor te zorgen dat u niet dubbel hoeft te betalen, door het stempelen van de compensatiekaart wordt u ruim gecompenseerd.
De compensatiekaart is te verkrijgen bij de RET Servicewinkel (Coolsingel 141), de RET Verkoop- & Informatiepunten op Centraal Station, Beurs, Zuidplein, Spijkenisse Centrum en Capelsebrug, en op de overstapstations Alexander, Schiedam Centrum en Kralingse Zoom.
Binnen het hele RET gebied kun je met de OV-chipkaart reizen, dus ook de trams en bussen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:27 schreef Cmonv het volgende:
Inderdaad... als ik nu naar Schiedam ga, moet ik het volgende door:
1. Metro, dus OVchipkaart
2. Trein, dus treinkaart/strippenkaart
3. Tram, dus weer strippenkaart
Betaal je dus mooi een paar keer een eerste zone, wat zonder die OVchipkaart niet zo was.
Sinds wanneer is dat van de RET? En daar had je in principe altijd al een apart kaartje voor nodig tenzij je maar een paar haltes meeging.quote:
Hier verder? Euhm ok!quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:34 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mja, aan de andere kant kun je de ervaringen in Rotterdam (en er zijn nogal wat problemen geweest) goed gebruiken als je het landelijk invoert. Dan kun je de grootste pijnpunten omzeilen.
Wat dat betreft is het niet zo verkeerd om het eerst eens in een beperkt gebied en beperkt vervoersmiddel te gebruiken.
[..]
Het is wat omslachtig, maar die extra kosten kan je terugkrijgen door een compensatiekaart te gebruiken toch?
Ja dat zeg ik toch ook? Alleen jij zegt dan ook nog eens dat je in de tram met de strippenkaart moet, maar daar kan je ook gewoon met de chipkaart.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:45 schreef Cmonv het volgende:
Trein kon ook met strippenkaart, maar nu moet je dus strippenkaart apart doen omdat je met de metro de OVchipkaart nodig hebt. Snappie?
ARGHHHquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch ook? Alleen jij zegt dan ook nog eens dat je in de tram met de strippenkaart moet, maar daar kan je ook gewoon met de chipkaart.
We hadden toch allang de conclusie hier getrokken dat op dit moment de meeste vervoerders er niet meer zijn om klanten te vervoeren (ook hun klantvreidnlijkheid verloren hebben) en omgebouwd zijn tot geldkloppers.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:44 schreef Pacmaniac het volgende:
Maar nee je betaalt maar lekker die extra strip. En als je gecompenseert wilt worden hebben wij wel een omslachtige procedure Die we zo ingewikkeld mogelijk gemaakt hebben om maar te voorkomen dat mensen er masaal gebruik van gaan maken
Als je het binnen een half red om na het uitchecken bij de metro om in de tram te stappen, en je gewoon een treinkaartje koopt voor de trein is er niets aan de hand. Anders is het inderdaad verneukt om 2x dat instaptarief te betalen, echter heb je daar dus compensatiekaart voor.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:54 schreef Cmonv het volgende:
[..]
ARGHHH![]()
Dan moet ik toch minstens 1 keer extra de basisstrip betalen.
Ja en dan? Ik weiger me daar klakkeloos bij neer te leggen hoor! Als iedereen dat doet is straks een enkeltje stad 30 euro .......Want ach...mensen betalen toch welquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We hadden toch allang de conclusie hier getrokken dat op dit moment de meeste vervoerders er niet meer zijn om klanten te vervoeren (ook hun klantvreidnlijkheid verloren hebben) en omgebouwd zijn tot geldkloppers.
Kom eens met concrete bewijzen voor die bewering.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We hadden toch allang de conclusie hier getrokken dat op dit moment de meeste vervoerders er niet meer zijn om klanten te vervoeren (ook hun klantvreidnlijkheid verloren hebben) en omgebouwd zijn tot geldkloppers.
Aangezien iedereen in Nederland uiteindelijk een OV chipkaart moet hebben, moet het geen probleem zijn om nu al een chipkaart te gaan gebruiken als je naar Rotterdam gaat.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:10 schreef Dennis101 het volgende:
Ik moet toch zeggen dat de chipkaart an sich goed werkt, ik gebruik hem zelf al meer dan een jaar. Maar zeker voor mensen die geen zin hebben een anonieme kaart/persoonlijke kaart is het gewoon slecht geregeld. Gewoon een wegwerpkaartje van punt a naar punt b is er niet, nee ze maken dan een 2 uurs kaart á 4,50. Belachelijk, normaal kost een retourtje centrum 3 strippen (als ik binnen een uur weer terug ben) dat is dus iets meer dan een euro.
Voor de mensen die buiten de stad komen/toeristen/of mensen die weinig gebruik maken van de metro is het momenteel gewoon slecht geregeld.
Dat is alleen maar tijdelijk zolang er niet overal chipkaart gebruikt kan worden....quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:14 schreef Freeflyer het volgende:
compensatiekaart???
ik zit daar net even naar te kijken maar dat is gewoon een verkapte strippenkaart.
raap me op, ik kom niet meer bij. naast je OV chip kaart ter vervanging van de strippenkaart komt er nu een compensatiekaart. ik geef het op![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is alleen maar tijdelijk zolang er niet overal chipkaart gebruikt kan worden....![]()
![]()
Hoezo?quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:21 schreef Freeflyer het volgende:
[..]![]()
Nederland wordt een tweede Sydney en de belastingbetaler betaalt de prijs van deze grap.
Aan het einde van de rit is dit het waterloo van de minister zelfs al zegt ze sorry.
Dat is een vreemde redenering, dus omdat we ooit (als het het aan de NS ligt niet eerder dan 5 jaar) een landelijke ov-chipkaart systeem krijgen, moet je nu maar vast een een anonieme/persoonlijke kaart gaan kopen?quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Aangezien iedereen in Nederland uiteindelijk een OV chipkaart moet hebben, moet het geen probleem zijn om nu al een chipkaart te gaan gebruiken als je naar Rotterdam gaat.
Dan kun je gewoon je reis van a naar b maken.
Tijdelijk voor minstens 4 jaarquote:Op donderdag 29 januari 2009 14:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is alleen maar tijdelijk zolang er niet overal chipkaart gebruikt kan worden....![]()
![]()
Komende oktober begint de NS met de invoering van de OV chipkaart. Dat is uiterlijk in 2013 klaar is de verwachting. Dus geen 5 jaar.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is een vreemde redenering, dus omdat we ooit (als het het aan de NS ligt niet eerder dan 5 jaar) een landelijke ov-chipkaart systeem krijgen, moet je nu maar vast een een anonieme/persoonlijke kaart gaan kopen?
Ze moeten een simpelere (lees goedkopere) wegwerpkaart hebben voor de toeristen en dergelijke.
En wij hebben hier links neer gezet van mensen vanuit amstelveen en die waren niet goed gekeurd door de vereniging van snowgoon blaters.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kom eens met concrete bewijzen voor die bewering.
Ik heb je gister 5 trajecten in A'dam laten zien die juist goedkoper worden door de Chipkaart. Er was er maar eentje duurder.
Je gaat voorbij aan mijn punt. Die wegwerp kaarten zijn gewoon duur, 6 euro voor een dagkaart, of 4,90 voor 2x een uur met de metro... Denk (of beter ik ken er al genoeg) die gewoon een simpel kaartje willen van punt a naar punt b zonder daar absurde bedragen voor neer te leggen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Komende oktober begint de NS met de invoering van de OV chipkaart. Dat is uiterlijk in 2013 klaar is de verwachting. Dus geen 5 jaar.
Andere OV bedrijven zullen, in afwachting van de resultaten in Rotterdam, komend jaar ook overgaan op de OV chipkaart.
Voor de toeristen is er een dagkaart lijkt me heel wat zinvoller dan een 2 uurs kaart.
En jij hebt die 6 voorbeelden van mij ook aan je voorbij laten gaan merk ik.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wij hebben hier links neer gezet van mensen vanuit amstelveen en die waren niet goed gekeurd door de vereniging van snowgoon blaters.![]()
Verder heeft de NS natuurlijk onder druk van huizinga het persbericht de deur uit gedaan dat we lekker met zijn allen met de trein kunnen gaan reizen. Daarvan weten veel mensen (waarondeer jij ook) dat we geen retourtjes meer kunnen kopen. De plannig van de NS om het een beetje gelijk te gaan trekken loopt over meerdere jaren en begint pas vana 2011.![]()
http://www.ov-chipkaart.n(...)prijstreinkaartjeaan
Wat gaan we dadelijk weer voor ongelofelijk lul verhaal van jou horen dat we het toch anders moeten zien en postief moeten blijven.
Typisch dat je niet reageerd op het NS stukje.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En jij hebt die 6 voorbeelden van mij ook aan je voorbij laten gaan merk ik.
Nouja, als je perse wilt zien dat het alleen maar duurder wordt en je ogen sluit voor de situaties waarbij het goedkoper wordt, dan zijn we snel klaar
Hoe duur is het nu om een dag met het OV te reizen in Rotterdam?quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan mijn punt. Die wegwerp kaarten zijn gewoon duur, 6 euro voor een dagkaart, of 4,90 voor 2x een uur met de metro... Denk (of beter ik ken er al genoeg) die gewoon een simpel kaartje willen van punt a naar punt b zonder daar absurde bedragen voor neer te leggen.
Hypocriet!quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Typisch dat je niet reageerd op het NS stukje.
Ik ben ook benieuwd, puur het reizen met de metro gaat bij mij prima. Nu is het (ongeduldig) wachten tot we die chipkaart in heel Nederland kunnen gaan gebruiken, zodat je geen gezeur (qua instaptarieven) krijgt met overstappen tussen de RET en bijboorbeeld connexxion.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:35 schreef Pacmaniac het volgende:
Zoals het nu gaat ben ik een ontevreden klant. Teveel gezeik en té slecht geregeld allemaal.
Maar we kunnen het wel een kans geven. Een tweede Sydney is goedkoop scoren. Je zou ook kunnen stellen een tweede Londen.Waar de kaart wel gewoon perfect functioneert......
Tja, het gezeik komt toch vooral van de tegenstanders. Situaties verzinnen die niet goed zouden zijn, alleen maar roepen dat het duurder wordt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:35 schreef Pacmaniac het volgende:
Zoals het nu gaat ben ik een ontevreden klant. Teveel gezeik en té slecht geregeld allemaal.
Maar we kunnen het wel een kans geven. Een tweede Sydney is goedkoop scoren. Je zou ook kunnen stellen een tweede Londen.Waar de kaart wel gewoon perfect functioneert......
Hé grappenmaker, ik gebruik al meer dan een jaar naar alle tevredenheid een persoonlijke ov-chipkaart. Het gaat hier om mensen die 1 of 2x per jaar gebruik maken van de metro in Rotterdam, zoals mijn vader. Die kan 4,90 neerleggen voor een ritje wat met de strippenkaart iets meer dan een euro kost.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:35 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe duur is het nu om een dag met het OV te reizen in Rotterdam?
Als je geen absurde bedragen neer wilt leggen raad ik je nogmaals aan om alvast een persoonlijke of anonieme chipkaart te gaan gebruiken.
Ook weer een stukje leugens om hun eerder gedane bewereringen weer goed te praten. Eerder beweerde men dat binnen 24 uur een gekopierde kaart opgemerkt wordt. nu wordt het al opgerekt naar 36 uur. Een verhoging van 50% heel normaal voor snowgoon, maar voor mij en velen anderen met mij die zien door zulke steeds veranderderende berichtgeving het hele project steeds meer aan geloofwardigheid verliezen.quote:http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/verklaringrettlsfraude
Gemeenschappelijke verklaring van RET en TLS over illegaal gemanipuleerde kaart
Wij hebben kennisgenomen van de activiteiten van RTV Rijnmond en de Radboud Universiteit waarbij men een aantal dagen heeft gereisd met een illegaal gemanipuleerde anonieme OV-chipkaart.
Voorop staat dat deze vorm van fraude tot geen enkel financieel nadeel leidt voor de bonafide reiziger. De mogelijkheid tot een dergelijk misbruik is al enige tijd bekend en maakt onderdeel uit van de maatregelen die staan genoemd in het fraudebeheersingsplan. In dit plan is aangegeven dat we, zeker in deze fase van het project, extra zorgvuldig zullen zijn met het blokkeren van kaarten omdat wij niet ten onrechte bonafide gebruikers willen duperen (voorzichtigheidsprincipe).
In geval van fraude, bijvoorbeeld het illegaal kopiëren van kaarten, ziet het systeem binnen 36 uur dat er onrechtmatigheden zijn en zal dan per direct de betreffende kaart of kaarten blokkeren. Ook in dat geval zal de reiziger geen financieel nadeel ervaren. Zo heeft de OV-chipkaart backoffice op 27 januari op een anonieme kaart bij RET een afwijking geconstateerd, te weten een ongeautoriseerde saldoverhoging van 1 eurocent. Deze manipulatie is op 26 januari uitgevoerd. Omdat dit een afwijking van 1 eurocent betrof wilden wij, alvorens de kaart voor een dergelijk bedrag te blokkeren, uitsluiten dat dit een systeemfout betrof. De hoogte van het bedrag doet immers niet direct denken aan fraude. Dit geval is dan ook, vanuit oogpunt van voorzichtigheid, in onderzoek genomen. Inmiddels is de betreffende kaart op de blokkeringslijst gezet.
Het manipuleren van de OV-chipkaart is vergelijkbaar met het illegaal kopiëren van bijvoorbeeld een strippenkaart en een misdrijf (valsheid in geschriften) volgens het wetboek van strafrecht. Hierover zijn afspraken gemaakt met het Openbaar Ministerie.
Voor de derde keer, jouw vader kan ook al gebruik maken van een anonieme of persoonlijke kaart.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hé grappenmaker, ik gebruik al meer dan een jaar naar alle tevredenheid een persoonlijke ov-chipkaart. Het gaat hier om mensen die 1 of 2x per jaar gebruik maken van de metro in Rotterdam, zoals mijn vader. Die kan 4,90 neerleggen voor een ritje wat met de strippenkaart iets meer dan een euro kost.
Wat een schande toch dat ze een zwartrijders niet meteen in de gaten hebben!quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook weer een stukje leugens om hun eerder gedane bewereringen weer goed te praten. Eerder beweerde men dat binnen 24 uur een gekopierde kaart opgemerkt wordt. nu wordt het al opgerekt naar 36 uur. Een verhoging van 50% heel normaal voor snowgoon, maar voor mij en velen anderen met mij die zien door zulke steeds veranderderende berichtgeving het hele project steeds meer aan geloofwardigheid verliezen.
Dat is een geloofwaardig antwoord en hiermee geef je wel aan dat je dus geen antwoord op de NS vraag hebt, want dat wordt wel gewoon op dit momet duurder als je als consument met die kaart wilt gaan reizen of de NS moet opeens toch nog een keer weer alles gaan aanpassen.quote:
Ik ga jou geen antwoorden op vragen geven zolang je een fatsoenlijke discussie verpest door selectief te kijken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is een geloofwaardig antwoord en hiermee geef je wel aan dat je dus geen antwoord op de NS vraag hebt, want dat wordt wel gewoon op dit momet duurder als je als consument met die kaart wilt gaan reizen of de NS moet opeens toch nog een keer weer alles gaan aanpassen.
Dit is toch niet fatsoenlijk discussiëren? Ik probeer nog 1x mijn punt duidelijk te maken, er zijn meerdere kaarten te krijgen, speciaal voor mensen die niet willen reizen met een anonieme/persoonlijke kaart hebben ze de wegwerp kaart gemaakt. Helemaal top van de RET, wat dan een stuk minder top is, is dat deze kaart relatief duur is. Zie je mijn punt?quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Voor de derde keer, jouw vader kan ook al gebruik maken van een anonieme of persoonlijke kaart.
En mensen die nu al sporadisch gebruik maken van het OV betalen voor een kleine strippenkaart relatief ook al veel meer dan voor een grote strippenkaart.
En dit wordt op dag "live 1" de wereld ingeslingerd. Ik ben benieuwd naar de berichten op "live 150".quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook weer een stukje leugens om hun eerder gedane bewereringen weer goed te praten. Eerder beweerde men dat binnen 24 uur een gekopierde kaart opgemerkt wordt. nu wordt het al opgerekt naar 36 uur. Een verhoging van 50% heel normaal voor snowgoon, maar voor mij en velen anderen met mij die zien door zulke steeds veranderderende berichtgeving het hele project steeds meer aan geloofwardigheid verliezen.
Gaat rotterdam / amsterdam dit ook krijgen?quote:http://www.tfl.gov.uk/tickets/oysteronline/9261.aspx
Daily price capping
Daily price capping is the most you will be charged a day when you use Oyster to pay as you go on bus, Tube, tram, DLR, London Overground and some National Rail services.
Our aim is to ensure that Oyster always charges the lowest fare. Where it doesn't we will refund the difference.
Ik zie je punt. Ik vind alleen dat de RET genoeg mogelijkheden bied en als jij daar nog niet tevreden mee bent, is dat pech voor je. Ze kunnen niet voor iedereen op maat een aparte kaart maken. Zeker niet als iemand maar 1 of 2 keer per jaar met de metro gaat.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dit is toch niet fatsoenlijk discussiëren? Ik probeer nog 1x mijn punt duidelijk te maken, er zijn meerdere kaarten te krijgen, speciaal voor mensen die niet willen reizen met een anonieme/persoonlijke kaart hebben ze de wegwerp kaart gemaakt. Helemaal top van de RET, wat dan een stuk minder top is, is dat deze kaart relatief duur is. Zie je mijn punt?
Mijn vader reist dan ook altijd mee op de strippenkaart van mijn moeder, en een grote strippenkaart is amper voordeliger per strip. Dus ook dat is een non-argument.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:43 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik ga jou geen antwoorden op vragen geven zolang je een fatsoenlijke discussie verpest door selectief te kijken.
Nee dat was gister het nieuws. Basp1 herhaalt graag de berichten waar die over kan zeuren.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:45 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
En dit wordt op dag "live 1" de wereld ingeslingerd. Ik ben benieuwd naar de berichten op "live 150".
Dit is gewoon het zoveelste project van de overheid wat er doorgedrukt wordt en wat mislukt. Rekeningrijden was ook al zo'n mooie...
2* een 2 strippenkaart om voor die vader te reizen is 3.20 dat is nog altijd een heel stuk minder dan 4.90quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef snowgoon het volgende:
Ik zie je punt. Ik vind alleen dat de RET genoeg mogelijkheden bied en als jij daar nog niet tevreden mee bent, is dat pech voor je. Ze kunnen niet voor iedereen op maat een aparte kaart maken. Zeker niet als iemand maar 1 of 2 keer per jaar met de metro gaat.
Amper voordeliger?
2 strippenkaart 1,60 - 15 strippenkaart 7,30
De wegwerp kaart is inderdaad duurder. Net zoals de kleine strippenkaarten nu ook relatief duurder zijn.
Blijft vervelend he mensen die niet mee gaan in het pessimistisch gezeur en ook de voordelen zien. Het zou verboden moeten wordenquote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.
Wat zou het hier rustig zijn als niemand meer op jou zou antwoorden.
Neemt niet weg dat ik nog steeds benieuwd ben naar "live 150" of "live 151".quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee dat was gister het nieuws. Basp1 herhaalt graag de berichten waar die over kan zeuren.
Ow nee we mogen niet meer terug kijken naar wat ze ons allemaal beloofd hadden met die wonderbaarlijk ov-chip. We moeten alleen nog maar vooruit kijken en alles wat opeens anders is gewoon voor lief aannemen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee dat was gister het nieuws. Basp1 herhaalt graag de berichten waar die over kan zeuren.
Kijk je dan ook gelijk even zelf in de spiegel?quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.
Wat zou het hier rustig zijn als niemand meer op jou zou antwoorden.
Jij krijgt ook veel tegenwindquote:Op donderdag 29 januari 2009 14:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
2* een 2 strippenkaart om voor die vader te reizen is 3.20 dat is nog altijd een heel stuk minder dan 4.90
Dat jij vind dat ret genoeg mogelijkheden biedt hoeft niet te betekenen dat alle burgers dat vinden. En zoals je kan constateren krijg je veel tegenwind hier.
Nee ze maken wel een 2 uren kaart (waarvan ik de uitleg pas na 4x lezen enigszins begrijp) maar gewoon een simpel kaartje van punt a naar b is er niet bij.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zie je punt. Ik vind alleen dat de RET genoeg mogelijkheden bied en als jij daar nog niet tevreden mee bent, is dat pech voor je. Ze kunnen niet voor iedereen op maat een aparte kaart maken. Zeker niet als iemand maar 1 of 2 keer per jaar met de metro gaat.
Amper voordeliger?
2 strippenkaart 1,60 - 15 strippenkaart 7,30
7,5 keer een 2 strippenkaart kopen kost 15 euro.
De wegwerp kaart is inderdaad duurder. Net zoals de kleine strippenkaarten nu ook relatief duurder zijn.
Ik denk dat dan niemand er meer wakker van ligt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:53 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ik nog steeds benieuwd ben naar "live 150" of "live 151".
Verder blijft mijn statement staan
Toerist kan een dagkaart gebruiken. 6 euro voor de hele dag OV lijkt me een prima prijs.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee ze maken wel een 2 uren kaart (waarvan ik de uitleg pas na 4x lezen enigszins begrijp) maar gewoon een simpel kaartje van punt a naar b is er niet bij.
Verder zijn dat soort strippenkaarten die jij noemt inderdaad duurder, maar die zijn alleen in de bus/op stations te koop. Ik ging er vanuit dat je een 15/45 strippenkaart vergelijking bedoelde.
Verder moet je ook nog eens 7.50 betalen voor zo'n persoonlijke/anonieme kaart. Dus dat zie ik een toerist/iemand die sporadisch gaat niet doen.
Ik zie de nadelen wel degelijk in hoor.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kijk je dan ook gelijk even zelf in de spiegel?![]()
Zowel voor- als tegenstanders hier zijn compleet verstard in de discussie. Tegenstanders weigeren voordelen te zien en proberen positieve ontwikkelingen (zoals het niet ontstaan van de chaos vanochtend) alsnog negatief te benaderen. Voorstanders (en met name Snowgoon) hebben al net zo'n grote plaat voor de kop als het gaat om nadelen van het systeem.
Het komt de discussie niet echt ten goede, zo'n houding.
Wordt best duur als je hem maar een half uur gebruikt... Maar voor een dagkaart (mocht iemand die nodig hebben) is het een redelijke prijs. Leuk dat je die gratis kón krijgen, maar dat waren dan wel persoonlijke kaarten waar niet iedereen op zit te wachten. En om nu even van Rotterdam naar Amsterdam te reizen voor een kaart voor 1,50 lijkt me ook niets. Naast het feit dat de persoon in kwestie niet op zo'n kaart zit te wachten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:58 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Toerist kan een dagkaart gebruiken. 6 euro voor de hele dag OV lijkt me een prima prijs.
Een simpel kaartje van A naar B is alleen voor de anonieme of persoonlijke kaart. Die kon je in het begin gratis krijgen en nu in Amsterdam bijvoorbeeld voor maar 1,50.
Dat is al geen nadeel aangezien zowel de metro als tram de ov-chipkaart gebruiken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zie de nadelen wel degelijk in hoor.
Dat overstappen van metro naar tram lijkt me verdomd irritant ivm geld terug krijgen. Maar ik zie dan ook wel dat dat geregeld wordt, dat er een systeem is bedacht.
Dus dan vind ik het alweer netjes geregeld.
Tja, ik zit ook niet echt te wachten op plastic stoeltjes in de metro en heb liever zachte comfortabele stoelen. Maar ik moet het er toch mee doen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wordt best duur als je hem maar een half uur gebruikt... Maar voor een dagkaart (mocht iemand die nodig hebben) is het een redelijke prijs. Leuk dat je die gratis kón krijgen, maar dat waren dan wel persoonlijke kaarten waar niet iedereen op zit te wachten. En om nu even van Rotterdam naar Amsterdam te reizen voor een kaart voor 1,50 lijkt me ook niets. Naast het feit dat de persoon in kwestie niet op zo'n kaart zit te wachten.
Wanneer kan ik nu mijn abonnementen eindelijk eens bestellen ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, ik zit ook niet echt te wachten op plastic stoeltjes in de metro en heb liever zachte comfortabele stoelen. Maar ik moet het er toch mee doen.
De vervoersbedrijven kunnen zich niet aanpassen aan de specifieke wensen van alle klanten.
Je kunt gewoon online bestellen hoor. Daar hoef je niet voor naar A'dam.
Ik heb me vannochtend niet geschoren.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kijk je dan ook gelijk even zelf in de spiegel?![]()
Ow ik zie best wel voordelen, maar wordt helemaal leip van een snopwgoon die met allemaal smoesjes constant komt om die ov chip kaart maar in een positief daglicht te lbijven plaatsen.quote:Zowel voor- als tegenstanders hier zijn compleet verstard in de discussie. Tegenstanders weigeren voordelen te zien en proberen positieve ontwikkelingen (zoals het niet ontstaan van de chaos vanochtend) alsnog negatief te benaderen. Voorstanders (en met name Snowgoon) hebben al net zo'n grote plaat voor de kop als het gaat om nadelen van het systeem.
Het komt de discussie niet echt ten goede, zo'n houding.
Kom je ook weer de kleine kleuter uithangen?quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wanneer kan ik nu mijn abonnementen eindelijk eens bestellen ?
Hoelang is de levertijd van de dagkaarten SNowgoon ? Al een keer geprobeerd te bestellen ?
Of praat je alleen over de theorie ?
Mijn opmerking is da de informatie voor de consumenten helemaal niet dagelijks veranderd.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb me vannochtend niet geschoren.![]()
[..]
Ow ik zie best wel voordelen, maar wordt helemaal leip van een snopwgoon die met allemaal smoesjes constant komt om die ov chip kaart maar in een positief daglicht te lbijven plaatsen.
Het idee van de ov-chipkaart is heel goed. De projectuitvoering een heel stuk minder. De voorlichting voor consumenten is niet consitent en veranderd dagelijks.
De nadelen die ik eraan vind zitten zijn nog steeds er heel veel. En dan komt dadelijk weer de opmerking van snowgoon dat ik maar een anonieme kaart moet kopen.
Ik snap het punt wat je wil maken, maar feit blijft (waar mijn punt om draaide) is dat die wegwerp kaarten relatief duur zijn. Je zult voor een andere kaart 7,50 moeten betalen en dat is dan ook gewoon relatief duur als je er maar een paar keer gebruik van maakt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, ik zit ook niet echt te wachten op plastic stoeltjes in de metro en heb liever zachte comfortabele stoelen. Maar ik moet het er toch mee doen.
De vervoersbedrijven kunnen zich niet aanpassen aan de specifieke wensen van alle klanten.
Je kunt gewoon online bestellen hoor. Daar hoef je niet voor naar A'dam.
Je praat alleen over theoriequote:Op donderdag 29 januari 2009 15:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kom je ook weer de kleine kleuter uithangen?
Bel het RET ofzo. Geen idee.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:10 schreef macca728 het volgende:
Wanneer komen die extra oplaadpunten ?
Wanneer kan ik gewoon bij het postkantoor alle producten van de chipkaart kopen ?
De praktijk is dat het systeem goed werkt en er eigenlijk alleen maar een paar haperende poortjes zijn en veel mensen die te laat over zijn gestapt van strippenkaart naar OV chipkaart.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je praat alleen over theorie
Kom hem eens gebruiken hier dagelijks, dan kan je mee discussieren als expert
Ben je nou echt zo naief dat je denkt dat ik dat precies kan voorspellen?quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
dan kwam toch nog volgens jou ? Nou wanneer dan ? 10 jaar ?
+ onvoldoende oplaadpuntenquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De praktijk is dat het systeem goed werkt en er eigenlijk alleen maar een paar haperende poortjes zijn en veel mensen die te laat over zijn gestapt van strippenkaart naar OV chipkaart.
nou als iemand zegt dat dat nog komt, wil ik graag een datum ja.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:14 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo naief dat je denkt dat ik dat precies kan voorspellen?
Goed punt, heb ik ook nog wat op te zeggen. Als mijn chipkaart leeg is en ik wil ik ineens de bus pakken die voor mijn deur stopt omdat het regent en ik dan geen zin heb om een kleine 10 minuten wil lopen naar het metrostation heb ik pech.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:10 schreef macca728 het volgende:
Wanneer komen die extra oplaadpunten ?
Wanneer kan ik gewoon bij het postkantoor alle producten van de chipkaart kopen ?
In het specifieke geval van een paar keer per jaar willen reizen maar perse niet met een anonieme kaart, wordt het inderdaad duurder.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik snap het punt wat je wil maken, maar feit blijft (waar mijn punt om draaide) is dat die wegwerp kaarten relatief duur zijn. Je zult voor een andere kaart 7,50 moeten betalen en dat is dan ook gewoon relatief duur als je er maar een paar keer gebruik van maakt.
Een deel van de klachten is dat het met de ov-chipkaart duurder zou worden om met het ov te reizen. Dat wordt onder andere hiermee bevestigd.
Ik snap daarnaast ook wel dat de RET het niet iedereen zijn zin kan maken, maar ze hebben gekozen voor bepaalde tarieven voor de wegwerp kaart en dat had mijn inziens wel logischer gekunt.
en abonnementen kan je niet eens automatisch opladen nuquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Goed punt, heb ik ook nog wat op te zeggen. Als mijn chipkaart leeg is en ik wil ik ineens de bus pakken die voor mijn deur stopt omdat het regent en ik dan geen zin heb om een kleine 10 minuten wil lopen naar het metrostation heb ik pech.
Dan kan ik alsnog naar het metrostation gaan lopen om mijn kaart op te gaan laden. Daar moet echt heel snel verandering in komen. Als goed is worden nog dit jaar oplaadpunten neergezet op het postkantoor en bij de primera, wat mij betreft kan die niet snel genoeg gebeuren.
En ja, ik weet dat je die kaart automatisch op kan laden, maar daar ben ik geen fan van.
Hoe deed je dat dan met de strippenkaart?quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Goed punt, heb ik ook nog wat op te zeggen. Als mijn chipkaart leeg is en ik wil ik ineens de bus pakken die voor mijn deur stopt omdat het regent en ik dan geen zin heb om een kleine 10 minuten wil lopen naar het metrostation heb ik pech.
Dan kan ik alsnog naar het metrostation gaan lopen om mijn kaart op te gaan laden. Daar moet echt heel snel verandering in komen. Als goed is worden nog dit jaar oplaadpunten neergezet op het postkantoor en bij de primera, wat mij betreft kan die niet snel genoeg gebeuren.
En ja, ik weet dat je die kaart automatisch op kan laden, maar daar ben ik geen fan van.
Ik kan je zo 10 trajecten geven die duurder geworden zijn door de invoering van chipkaart op alleen de metro lijn. Dus wat dat betreft denk ik dat het per saldo niet zo heel veel uit zal maken. De ene rit wat duurder de andere weer goedkoper.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In het specifieke geval van een paar keer per jaar willen reizen maar perse niet met een anonieme kaart, wordt het inderdaad duurder.
Ik heb gister 6 trajecten in Amsterdam met elkaar vergeleken en op maar 1 traject wordt de OV chipkaart 3 cent duurder dan met strippen. Op de andere trajecten is de OV chipkaart veel goedkoper dan die drie cent.
Strippenkaart kan je overal kopen, daar gaat het toch omquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe deed je dat dan met de strippenkaart?
Die was toch ook net zo goed wel eens ineens op?
Het saldo van je chipkaart komt telkens in beeld te staan, dus dat kun je ook prima in de gaten houden.
Wegwerp OV chipkaart ook.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Strippenkaart kan je overal kopen, daar gaat het toch om
Dat is ook wat de OV bedrijven zeggen, ene keer wordt het goedkoper, de andere keer duurder.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik kan je zo 10 trajecten geven die duurder geworden zijn door de invoering van chipkaart op alleen de metro lijn. Dus wat dat betreft denk ik dat het per saldo niet zo heel veel uit zal maken. De ene rit wat duurder de andere weer goedkoper.
Mijn standaard ritje van een paar metrohaltes is gelukkig net zo duur gebleven.
Dan liep ik naar de primera/appie. En dat jou het sterk lijkt dat je niet mee mag reizen is dan jou gevoel, want zoals ik al zei, ik gebruik dat ding al meer dan een jaar in proefkonijnenstad Rotterdam.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe deed je dat dan met de strippenkaart?
Die was toch ook net zo goed wel eens ineens op?
Het lijkt me sterk dat ze in de bussen geen mogelijkheid gaan bieden om mee te reizen als je kaart leeg is.
Het saldo van je chipkaart komt telkens in beeld te staan, dus dat kun je ook prima in de gaten houden.
En de strippenkaart is in de bus nog niet afgeschaft. Dus hoe dat straks gaat als dat niet meer mag en je chipkaart leeg is, is nog afwachten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan liep ik naar de primera/appie. En dat jou het sterk lijkt dat je niet mee mag reizen is dan jou gevoel, want zoals ik al zei, ik gebruik dat ding al meer dan een jaar in proefkonijnenstad Rotterdam.
Ik ben de geen consument meerquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:12 schreef snowgoon het volgende:
Mijn opmerking is da de informatie voor de consumenten helemaal niet dagelijks veranderd.
Tenzijn je op verkeerde plaatsen kijkt.
En misschien kun je dan zeggen hoe het project beter uitgevoerd had kunnen worden.
Het saldo op mijn betaalrekening is altijd beperkt tot een minimum, geen zin om automatisch 10 euro naar de RET over te maken terwijl ik het saldo wellicht weken niet hoef aan te spreken. Maar goed, daar heeft iedereen zijn eigen bezwaren voor.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En de strippenkaart is in de bus nog niet afgeschaft. Dus hoe dat straks gaat als dat niet meer mag en je chipkaart leeg is, is nog afwachten.
En wat is het bezwaar tegen automatisch opladen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |