abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65527996
Ja, maar dat red ik niet, bovendien vraag ik me af of overstappen ook geld naar een heel ander station 10km verderop. Toen de NS die poortjes nog aan had staan was het wel erg relaxt. Zelfs iets goedkoper dan de strippenkaart geloof ik.

Maarja ik rij nu wel om met de tram want ik heb niet zoveel zin in die compensatiekaart.
pi_65528000
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We hadden toch allang de conclusie hier getrokken dat op dit moment de meeste vervoerders er niet meer zijn om klanten te vervoeren (ook hun klantvreidnlijkheid verloren hebben) en omgebouwd zijn tot geldkloppers.
Ja en dan? Ik weiger me daar klakkeloos bij neer te leggen hoor! Als iedereen dat doet is straks een enkeltje stad 30 euro .......Want ach...mensen betalen toch wel
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_65528211
Ik moet toch zeggen dat de chipkaart an sich goed werkt, ik gebruik hem zelf al meer dan een jaar. Maar zeker voor mensen die geen zin hebben een anonieme kaart/persoonlijke kaart is het gewoon slecht geregeld. Gewoon een wegwerpkaartje van punt a naar punt b is er niet, nee ze maken dan een 2 uurs kaart á 4,50. Belachelijk, normaal kost een retourtje centrum 3 strippen (als ik binnen een uur weer terug ben) dat is dus iets meer dan een euro.

Voor de mensen die buiten de stad komen/toeristen/of mensen die weinig gebruik maken van de metro is het momenteel gewoon slecht geregeld.
pi_65528331
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We hadden toch allang de conclusie hier getrokken dat op dit moment de meeste vervoerders er niet meer zijn om klanten te vervoeren (ook hun klantvreidnlijkheid verloren hebben) en omgebouwd zijn tot geldkloppers.
Kom eens met concrete bewijzen voor die bewering.

Ik heb je gister 5 trajecten in A'dam laten zien die juist goedkoper worden door de Chipkaart. Er was er maar eentje duurder.
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:14:47 #130
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65528369
compensatiekaart???

ik zit daar net even naar te kijken maar dat is gewoon een verkapte strippenkaart.

raap me op, ik kom niet meer bij. naast je OV chip kaart ter vervanging van de strippenkaart komt er nu een compensatiekaart. ik geef het op
Neerkomen wel!
pi_65528433
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:10 schreef Dennis101 het volgende:
Ik moet toch zeggen dat de chipkaart an sich goed werkt, ik gebruik hem zelf al meer dan een jaar. Maar zeker voor mensen die geen zin hebben een anonieme kaart/persoonlijke kaart is het gewoon slecht geregeld. Gewoon een wegwerpkaartje van punt a naar punt b is er niet, nee ze maken dan een 2 uurs kaart á 4,50. Belachelijk, normaal kost een retourtje centrum 3 strippen (als ik binnen een uur weer terug ben) dat is dus iets meer dan een euro.

Voor de mensen die buiten de stad komen/toeristen/of mensen die weinig gebruik maken van de metro is het momenteel gewoon slecht geregeld.
Aangezien iedereen in Nederland uiteindelijk een OV chipkaart moet hebben, moet het geen probleem zijn om nu al een chipkaart te gaan gebruiken als je naar Rotterdam gaat.
Dan kun je gewoon je reis van a naar b maken.
pi_65528460
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:14 schreef Freeflyer het volgende:
compensatiekaart???

ik zit daar net even naar te kijken maar dat is gewoon een verkapte strippenkaart.

raap me op, ik kom niet meer bij. naast je OV chip kaart ter vervanging van de strippenkaart komt er nu een compensatiekaart. ik geef het op
Dat is alleen maar tijdelijk zolang er niet overal chipkaart gebruikt kan worden....

  donderdag 29 januari 2009 @ 14:21:58 #133
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65528616
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:17 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat is alleen maar tijdelijk zolang er niet overal chipkaart gebruikt kan worden....



Nederland wordt een tweede Sydney en de belastingbetaler betaalt de prijs van deze grap.
Aan het einde van de rit is dit het waterloo van de minister zelfs al zegt ze sorry.
Neerkomen wel!
pi_65528659
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:21 schreef Freeflyer het volgende:

[..]



Nederland wordt een tweede Sydney en de belastingbetaler betaalt de prijs van deze grap.
Aan het einde van de rit is dit het waterloo van de minister zelfs al zegt ze sorry.
Hoezo?
Zijn er tekenen dat het systeem niet gaat werken dan?
Was het vanmorgen een compleet drama in Rotterdam?
pi_65528753
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:16 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Aangezien iedereen in Nederland uiteindelijk een OV chipkaart moet hebben, moet het geen probleem zijn om nu al een chipkaart te gaan gebruiken als je naar Rotterdam gaat.
Dan kun je gewoon je reis van a naar b maken.
Dat is een vreemde redenering, dus omdat we ooit (als het het aan de NS ligt niet eerder dan 5 jaar) een landelijke ov-chipkaart systeem krijgen, moet je nu maar vast een een anonieme/persoonlijke kaart gaan kopen?

Ze moeten een simpelere (lees goedkopere) wegwerpkaart hebben voor de toeristen en dergelijke.
pi_65528886
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:17 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat is alleen maar tijdelijk zolang er niet overal chipkaart gebruikt kan worden....


Tijdelijk voor minstens 4 jaar
pi_65528898
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:25 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is een vreemde redenering, dus omdat we ooit (als het het aan de NS ligt niet eerder dan 5 jaar) een landelijke ov-chipkaart systeem krijgen, moet je nu maar vast een een anonieme/persoonlijke kaart gaan kopen?

Ze moeten een simpelere (lees goedkopere) wegwerpkaart hebben voor de toeristen en dergelijke.
Komende oktober begint de NS met de invoering van de OV chipkaart. Dat is uiterlijk in 2013 klaar is de verwachting. Dus geen 5 jaar.
Andere OV bedrijven zullen, in afwachting van de resultaten in Rotterdam, komend jaar ook overgaan op de OV chipkaart.

Voor de toeristen is er een dagkaart lijkt me heel wat zinvoller dan een 2 uurs kaart.
pi_65528930
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:29 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Tijdelijk voor minstens 4 jaar
Waar haal jij dat vandaan dat het nog minstens 4 jaar gaat duren?
pi_65528976
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:13 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Kom eens met concrete bewijzen voor die bewering.

Ik heb je gister 5 trajecten in A'dam laten zien die juist goedkoper worden door de Chipkaart. Er was er maar eentje duurder.
En wij hebben hier links neer gezet van mensen vanuit amstelveen en die waren niet goed gekeurd door de vereniging van snowgoon blaters.

Verder heeft de NS natuurlijk onder druk van huizinga het persbericht de deur uit gedaan dat we lekker met zijn allen met de trein kunnen gaan reizen. Daarvan weten veel mensen (waarondeer jij ook) dat we geen retourtjes meer kunnen kopen. De plannig van de NS om het een beetje gelijk te gaan trekken loopt over meerdere jaren en begint pas vana 2011.

http://www.ov-chipkaart.n(...)prijstreinkaartjeaan

Wat gaan we dadelijk weer voor ongelofelijk lul verhaal van jou horen dat we het toch anders moeten zien en postief moeten blijven.
pi_65529020
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:29 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Komende oktober begint de NS met de invoering van de OV chipkaart. Dat is uiterlijk in 2013 klaar is de verwachting. Dus geen 5 jaar.
Andere OV bedrijven zullen, in afwachting van de resultaten in Rotterdam, komend jaar ook overgaan op de OV chipkaart.

Voor de toeristen is er een dagkaart lijkt me heel wat zinvoller dan een 2 uurs kaart.
Je gaat voorbij aan mijn punt. Die wegwerp kaarten zijn gewoon duur, 6 euro voor een dagkaart, of 4,90 voor 2x een uur met de metro... Denk (of beter ik ken er al genoeg) die gewoon een simpel kaartje willen van punt a naar punt b zonder daar absurde bedragen voor neer te leggen.
pi_65529035
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wij hebben hier links neer gezet van mensen vanuit amstelveen en die waren niet goed gekeurd door de vereniging van snowgoon blaters.

Verder heeft de NS natuurlijk onder druk van huizinga het persbericht de deur uit gedaan dat we lekker met zijn allen met de trein kunnen gaan reizen. Daarvan weten veel mensen (waarondeer jij ook) dat we geen retourtjes meer kunnen kopen. De plannig van de NS om het een beetje gelijk te gaan trekken loopt over meerdere jaren en begint pas vana 2011.

http://www.ov-chipkaart.n(...)prijstreinkaartjeaan

Wat gaan we dadelijk weer voor ongelofelijk lul verhaal van jou horen dat we het toch anders moeten zien en postief moeten blijven.
En jij hebt die 6 voorbeelden van mij ook aan je voorbij laten gaan merk ik.
Nouja, als je perse wilt zien dat het alleen maar duurder wordt en je ogen sluit voor de situaties waarbij het goedkoper wordt, dan zijn we snel klaar
pi_65529087
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:33 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En jij hebt die 6 voorbeelden van mij ook aan je voorbij laten gaan merk ik.
Nouja, als je perse wilt zien dat het alleen maar duurder wordt en je ogen sluit voor de situaties waarbij het goedkoper wordt, dan zijn we snel klaar
Typisch dat je niet reageerd op het NS stukje.
pi_65529102
Zoals het nu gaat ben ik een ontevreden klant. Teveel gezeik en té slecht geregeld allemaal.
Maar we kunnen het wel een kans geven. Een tweede Sydney is goedkoop scoren. Je zou ook kunnen stellen een tweede Londen.Waar de kaart wel gewoon perfect functioneert......
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_65529134
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je gaat voorbij aan mijn punt. Die wegwerp kaarten zijn gewoon duur, 6 euro voor een dagkaart, of 4,90 voor 2x een uur met de metro... Denk (of beter ik ken er al genoeg) die gewoon een simpel kaartje willen van punt a naar punt b zonder daar absurde bedragen voor neer te leggen.
Hoe duur is het nu om een dag met het OV te reizen in Rotterdam?

Als je geen absurde bedragen neer wilt leggen raad ik je nogmaals aan om alvast een persoonlijke of anonieme chipkaart te gaan gebruiken.
pi_65529149
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Typisch dat je niet reageerd op het NS stukje.
Hypocriet!
pi_65529210
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:35 schreef Pacmaniac het volgende:
Zoals het nu gaat ben ik een ontevreden klant. Teveel gezeik en té slecht geregeld allemaal.
Maar we kunnen het wel een kans geven. Een tweede Sydney is goedkoop scoren. Je zou ook kunnen stellen een tweede Londen.Waar de kaart wel gewoon perfect functioneert......
Ik ben ook benieuwd, puur het reizen met de metro gaat bij mij prima. Nu is het (ongeduldig) wachten tot we die chipkaart in heel Nederland kunnen gaan gebruiken, zodat je geen gezeur (qua instaptarieven) krijgt met overstappen tussen de RET en bijboorbeeld connexxion.
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:37:17 #147
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65529214
Hoeveel geld is er nou in dit project gestoken?
En hoeveel geld gaat er nog ingestoken worden?

Ik zeg: "maak het openbaar vervoer gratis voor iedereen".

Dat is vast goedkoper dan de ellende die dit alles met zich mee gaat brengen..
Neerkomen wel!
pi_65529240
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:35 schreef Pacmaniac het volgende:
Zoals het nu gaat ben ik een ontevreden klant. Teveel gezeik en té slecht geregeld allemaal.
Maar we kunnen het wel een kans geven. Een tweede Sydney is goedkoop scoren. Je zou ook kunnen stellen een tweede Londen.Waar de kaart wel gewoon perfect functioneert......
Tja, het gezeik komt toch vooral van de tegenstanders. Situaties verzinnen die niet goed zouden zijn, alleen maar roepen dat het duurder wordt.
RET doet veel moeite om het allemaal goed te laten verlopen, je krijgt je geld terug als je 2 keer instapt. Volgens mij is het wel zo goed als mogelijk geregeld.
pi_65529321
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:35 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoe duur is het nu om een dag met het OV te reizen in Rotterdam?

Als je geen absurde bedragen neer wilt leggen raad ik je nogmaals aan om alvast een persoonlijke of anonieme chipkaart te gaan gebruiken.
Hé grappenmaker, ik gebruik al meer dan een jaar naar alle tevredenheid een persoonlijke ov-chipkaart. Het gaat hier om mensen die 1 of 2x per jaar gebruik maken van de metro in Rotterdam, zoals mijn vader. Die kan 4,90 neerleggen voor een ritje wat met de strippenkaart iets meer dan een euro kost.
pi_65529370
quote:
http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/verklaringrettlsfraude

Gemeenschappelijke verklaring van RET en TLS over illegaal gemanipuleerde kaart
Wij hebben kennisgenomen van de activiteiten van RTV Rijnmond en de Radboud Universiteit waarbij men een aantal dagen heeft gereisd met een illegaal gemanipuleerde anonieme OV-chipkaart.
Voorop staat dat deze vorm van fraude tot geen enkel financieel nadeel leidt voor de bonafide reiziger. De mogelijkheid tot een dergelijk misbruik is al enige tijd bekend en maakt onderdeel uit van de maatregelen die staan genoemd in het fraudebeheersingsplan. In dit plan is aangegeven dat we, zeker in deze fase van het project, extra zorgvuldig zullen zijn met het blokkeren van kaarten omdat wij niet ten onrechte bonafide gebruikers willen duperen (voorzichtigheidsprincipe).

In geval van fraude, bijvoorbeeld het illegaal kopiëren van kaarten, ziet het systeem binnen 36 uur dat er onrechtmatigheden zijn en zal dan per direct de betreffende kaart of kaarten blokkeren. Ook in dat geval zal de reiziger geen financieel nadeel ervaren. Zo heeft de OV-chipkaart backoffice op 27 januari op een anonieme kaart bij RET een afwijking geconstateerd, te weten een ongeautoriseerde saldoverhoging van 1 eurocent. Deze manipulatie is op 26 januari uitgevoerd. Omdat dit een afwijking van 1 eurocent betrof wilden wij, alvorens de kaart voor een dergelijk bedrag te blokkeren, uitsluiten dat dit een systeemfout betrof. De hoogte van het bedrag doet immers niet direct denken aan fraude. Dit geval is dan ook, vanuit oogpunt van voorzichtigheid, in onderzoek genomen. Inmiddels is de betreffende kaart op de blokkeringslijst gezet.

Het manipuleren van de OV-chipkaart is vergelijkbaar met het illegaal kopiëren van bijvoorbeeld een strippenkaart en een misdrijf (valsheid in geschriften) volgens het wetboek van strafrecht. Hierover zijn afspraken gemaakt met het Openbaar Ministerie.
Ook weer een stukje leugens om hun eerder gedane bewereringen weer goed te praten. Eerder beweerde men dat binnen 24 uur een gekopierde kaart opgemerkt wordt. nu wordt het al opgerekt naar 36 uur. Een verhoging van 50% heel normaal voor snowgoon, maar voor mij en velen anderen met mij die zien door zulke steeds veranderderende berichtgeving het hele project steeds meer aan geloofwardigheid verliezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')