Voor de derde keer, jouw vader kan ook al gebruik maken van een anonieme of persoonlijke kaart.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hé grappenmaker, ik gebruik al meer dan een jaar naar alle tevredenheid een persoonlijke ov-chipkaart. Het gaat hier om mensen die 1 of 2x per jaar gebruik maken van de metro in Rotterdam, zoals mijn vader. Die kan 4,90 neerleggen voor een ritje wat met de strippenkaart iets meer dan een euro kost.
Wat een schande toch dat ze een zwartrijders niet meteen in de gaten hebben!quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook weer een stukje leugens om hun eerder gedane bewereringen weer goed te praten. Eerder beweerde men dat binnen 24 uur een gekopierde kaart opgemerkt wordt. nu wordt het al opgerekt naar 36 uur. Een verhoging van 50% heel normaal voor snowgoon, maar voor mij en velen anderen met mij die zien door zulke steeds veranderderende berichtgeving het hele project steeds meer aan geloofwardigheid verliezen.
Dat is een geloofwaardig antwoord en hiermee geef je wel aan dat je dus geen antwoord op de NS vraag hebt, want dat wordt wel gewoon op dit momet duurder als je als consument met die kaart wilt gaan reizen of de NS moet opeens toch nog een keer weer alles gaan aanpassen.quote:
Ik ga jou geen antwoorden op vragen geven zolang je een fatsoenlijke discussie verpest door selectief te kijken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is een geloofwaardig antwoord en hiermee geef je wel aan dat je dus geen antwoord op de NS vraag hebt, want dat wordt wel gewoon op dit momet duurder als je als consument met die kaart wilt gaan reizen of de NS moet opeens toch nog een keer weer alles gaan aanpassen.
Dit is toch niet fatsoenlijk discussiëren? Ik probeer nog 1x mijn punt duidelijk te maken, er zijn meerdere kaarten te krijgen, speciaal voor mensen die niet willen reizen met een anonieme/persoonlijke kaart hebben ze de wegwerp kaart gemaakt. Helemaal top van de RET, wat dan een stuk minder top is, is dat deze kaart relatief duur is. Zie je mijn punt?quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Voor de derde keer, jouw vader kan ook al gebruik maken van een anonieme of persoonlijke kaart.
En mensen die nu al sporadisch gebruik maken van het OV betalen voor een kleine strippenkaart relatief ook al veel meer dan voor een grote strippenkaart.
En dit wordt op dag "live 1" de wereld ingeslingerd. Ik ben benieuwd naar de berichten op "live 150".quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook weer een stukje leugens om hun eerder gedane bewereringen weer goed te praten. Eerder beweerde men dat binnen 24 uur een gekopierde kaart opgemerkt wordt. nu wordt het al opgerekt naar 36 uur. Een verhoging van 50% heel normaal voor snowgoon, maar voor mij en velen anderen met mij die zien door zulke steeds veranderderende berichtgeving het hele project steeds meer aan geloofwardigheid verliezen.
Gaat rotterdam / amsterdam dit ook krijgen?quote:http://www.tfl.gov.uk/tickets/oysteronline/9261.aspx
Daily price capping
Daily price capping is the most you will be charged a day when you use Oyster to pay as you go on bus, Tube, tram, DLR, London Overground and some National Rail services.
Our aim is to ensure that Oyster always charges the lowest fare. Where it doesn't we will refund the difference.
Ik zie je punt. Ik vind alleen dat de RET genoeg mogelijkheden bied en als jij daar nog niet tevreden mee bent, is dat pech voor je. Ze kunnen niet voor iedereen op maat een aparte kaart maken. Zeker niet als iemand maar 1 of 2 keer per jaar met de metro gaat.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dit is toch niet fatsoenlijk discussiëren? Ik probeer nog 1x mijn punt duidelijk te maken, er zijn meerdere kaarten te krijgen, speciaal voor mensen die niet willen reizen met een anonieme/persoonlijke kaart hebben ze de wegwerp kaart gemaakt. Helemaal top van de RET, wat dan een stuk minder top is, is dat deze kaart relatief duur is. Zie je mijn punt?
Mijn vader reist dan ook altijd mee op de strippenkaart van mijn moeder, en een grote strippenkaart is amper voordeliger per strip. Dus ook dat is een non-argument.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:43 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik ga jou geen antwoorden op vragen geven zolang je een fatsoenlijke discussie verpest door selectief te kijken.
Nee dat was gister het nieuws. Basp1 herhaalt graag de berichten waar die over kan zeuren.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:45 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
En dit wordt op dag "live 1" de wereld ingeslingerd. Ik ben benieuwd naar de berichten op "live 150".
Dit is gewoon het zoveelste project van de overheid wat er doorgedrukt wordt en wat mislukt. Rekeningrijden was ook al zo'n mooie...
2* een 2 strippenkaart om voor die vader te reizen is 3.20 dat is nog altijd een heel stuk minder dan 4.90quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef snowgoon het volgende:
Ik zie je punt. Ik vind alleen dat de RET genoeg mogelijkheden bied en als jij daar nog niet tevreden mee bent, is dat pech voor je. Ze kunnen niet voor iedereen op maat een aparte kaart maken. Zeker niet als iemand maar 1 of 2 keer per jaar met de metro gaat.
Amper voordeliger?
2 strippenkaart 1,60 - 15 strippenkaart 7,30
De wegwerp kaart is inderdaad duurder. Net zoals de kleine strippenkaarten nu ook relatief duurder zijn.
Blijft vervelend he mensen die niet mee gaan in het pessimistisch gezeur en ook de voordelen zien. Het zou verboden moeten wordenquote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.
Wat zou het hier rustig zijn als niemand meer op jou zou antwoorden.
Neemt niet weg dat ik nog steeds benieuwd ben naar "live 150" of "live 151".quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee dat was gister het nieuws. Basp1 herhaalt graag de berichten waar die over kan zeuren.
Ow nee we mogen niet meer terug kijken naar wat ze ons allemaal beloofd hadden met die wonderbaarlijk ov-chip. We moeten alleen nog maar vooruit kijken en alles wat opeens anders is gewoon voor lief aannemen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee dat was gister het nieuws. Basp1 herhaalt graag de berichten waar die over kan zeuren.
Kijk je dan ook gelijk even zelf in de spiegel?quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.
Wat zou het hier rustig zijn als niemand meer op jou zou antwoorden.
Jij krijgt ook veel tegenwindquote:Op donderdag 29 januari 2009 14:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
2* een 2 strippenkaart om voor die vader te reizen is 3.20 dat is nog altijd een heel stuk minder dan 4.90
Dat jij vind dat ret genoeg mogelijkheden biedt hoeft niet te betekenen dat alle burgers dat vinden. En zoals je kan constateren krijg je veel tegenwind hier.
Nee ze maken wel een 2 uren kaart (waarvan ik de uitleg pas na 4x lezen enigszins begrijp) maar gewoon een simpel kaartje van punt a naar b is er niet bij.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zie je punt. Ik vind alleen dat de RET genoeg mogelijkheden bied en als jij daar nog niet tevreden mee bent, is dat pech voor je. Ze kunnen niet voor iedereen op maat een aparte kaart maken. Zeker niet als iemand maar 1 of 2 keer per jaar met de metro gaat.
Amper voordeliger?
2 strippenkaart 1,60 - 15 strippenkaart 7,30
7,5 keer een 2 strippenkaart kopen kost 15 euro.
De wegwerp kaart is inderdaad duurder. Net zoals de kleine strippenkaarten nu ook relatief duurder zijn.
Ik denk dat dan niemand er meer wakker van ligt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:53 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ik nog steeds benieuwd ben naar "live 150" of "live 151".
Verder blijft mijn statement staan
Toerist kan een dagkaart gebruiken. 6 euro voor de hele dag OV lijkt me een prima prijs.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee ze maken wel een 2 uren kaart (waarvan ik de uitleg pas na 4x lezen enigszins begrijp) maar gewoon een simpel kaartje van punt a naar b is er niet bij.
Verder zijn dat soort strippenkaarten die jij noemt inderdaad duurder, maar die zijn alleen in de bus/op stations te koop. Ik ging er vanuit dat je een 15/45 strippenkaart vergelijking bedoelde.
Verder moet je ook nog eens 7.50 betalen voor zo'n persoonlijke/anonieme kaart. Dus dat zie ik een toerist/iemand die sporadisch gaat niet doen.
Ik zie de nadelen wel degelijk in hoor.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kijk je dan ook gelijk even zelf in de spiegel?![]()
Zowel voor- als tegenstanders hier zijn compleet verstard in de discussie. Tegenstanders weigeren voordelen te zien en proberen positieve ontwikkelingen (zoals het niet ontstaan van de chaos vanochtend) alsnog negatief te benaderen. Voorstanders (en met name Snowgoon) hebben al net zo'n grote plaat voor de kop als het gaat om nadelen van het systeem.
Het komt de discussie niet echt ten goede, zo'n houding.
Wordt best duur als je hem maar een half uur gebruikt... Maar voor een dagkaart (mocht iemand die nodig hebben) is het een redelijke prijs. Leuk dat je die gratis kón krijgen, maar dat waren dan wel persoonlijke kaarten waar niet iedereen op zit te wachten. En om nu even van Rotterdam naar Amsterdam te reizen voor een kaart voor 1,50 lijkt me ook niets. Naast het feit dat de persoon in kwestie niet op zo'n kaart zit te wachten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:58 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Toerist kan een dagkaart gebruiken. 6 euro voor de hele dag OV lijkt me een prima prijs.
Een simpel kaartje van A naar B is alleen voor de anonieme of persoonlijke kaart. Die kon je in het begin gratis krijgen en nu in Amsterdam bijvoorbeeld voor maar 1,50.
Dat is al geen nadeel aangezien zowel de metro als tram de ov-chipkaart gebruiken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zie de nadelen wel degelijk in hoor.
Dat overstappen van metro naar tram lijkt me verdomd irritant ivm geld terug krijgen. Maar ik zie dan ook wel dat dat geregeld wordt, dat er een systeem is bedacht.
Dus dan vind ik het alweer netjes geregeld.
Tja, ik zit ook niet echt te wachten op plastic stoeltjes in de metro en heb liever zachte comfortabele stoelen. Maar ik moet het er toch mee doen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wordt best duur als je hem maar een half uur gebruikt... Maar voor een dagkaart (mocht iemand die nodig hebben) is het een redelijke prijs. Leuk dat je die gratis kón krijgen, maar dat waren dan wel persoonlijke kaarten waar niet iedereen op zit te wachten. En om nu even van Rotterdam naar Amsterdam te reizen voor een kaart voor 1,50 lijkt me ook niets. Naast het feit dat de persoon in kwestie niet op zo'n kaart zit te wachten.
Wanneer kan ik nu mijn abonnementen eindelijk eens bestellen ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, ik zit ook niet echt te wachten op plastic stoeltjes in de metro en heb liever zachte comfortabele stoelen. Maar ik moet het er toch mee doen.
De vervoersbedrijven kunnen zich niet aanpassen aan de specifieke wensen van alle klanten.
Je kunt gewoon online bestellen hoor. Daar hoef je niet voor naar A'dam.
Ik heb me vannochtend niet geschoren.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kijk je dan ook gelijk even zelf in de spiegel?![]()
Ow ik zie best wel voordelen, maar wordt helemaal leip van een snopwgoon die met allemaal smoesjes constant komt om die ov chip kaart maar in een positief daglicht te lbijven plaatsen.quote:Zowel voor- als tegenstanders hier zijn compleet verstard in de discussie. Tegenstanders weigeren voordelen te zien en proberen positieve ontwikkelingen (zoals het niet ontstaan van de chaos vanochtend) alsnog negatief te benaderen. Voorstanders (en met name Snowgoon) hebben al net zo'n grote plaat voor de kop als het gaat om nadelen van het systeem.
Het komt de discussie niet echt ten goede, zo'n houding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |