Kom je ook weer de kleine kleuter uithangen?quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wanneer kan ik nu mijn abonnementen eindelijk eens bestellen ?
Hoelang is de levertijd van de dagkaarten SNowgoon ? Al een keer geprobeerd te bestellen ?
Of praat je alleen over de theorie ?
Mijn opmerking is da de informatie voor de consumenten helemaal niet dagelijks veranderd.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb me vannochtend niet geschoren.![]()
[..]
Ow ik zie best wel voordelen, maar wordt helemaal leip van een snopwgoon die met allemaal smoesjes constant komt om die ov chip kaart maar in een positief daglicht te lbijven plaatsen.
Het idee van de ov-chipkaart is heel goed. De projectuitvoering een heel stuk minder. De voorlichting voor consumenten is niet consitent en veranderd dagelijks.
De nadelen die ik eraan vind zitten zijn nog steeds er heel veel. En dan komt dadelijk weer de opmerking van snowgoon dat ik maar een anonieme kaart moet kopen.
Ik snap het punt wat je wil maken, maar feit blijft (waar mijn punt om draaide) is dat die wegwerp kaarten relatief duur zijn. Je zult voor een andere kaart 7,50 moeten betalen en dat is dan ook gewoon relatief duur als je er maar een paar keer gebruik van maakt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, ik zit ook niet echt te wachten op plastic stoeltjes in de metro en heb liever zachte comfortabele stoelen. Maar ik moet het er toch mee doen.
De vervoersbedrijven kunnen zich niet aanpassen aan de specifieke wensen van alle klanten.
Je kunt gewoon online bestellen hoor. Daar hoef je niet voor naar A'dam.
Je praat alleen over theoriequote:Op donderdag 29 januari 2009 15:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kom je ook weer de kleine kleuter uithangen?
Bel het RET ofzo. Geen idee.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:10 schreef macca728 het volgende:
Wanneer komen die extra oplaadpunten ?
Wanneer kan ik gewoon bij het postkantoor alle producten van de chipkaart kopen ?
De praktijk is dat het systeem goed werkt en er eigenlijk alleen maar een paar haperende poortjes zijn en veel mensen die te laat over zijn gestapt van strippenkaart naar OV chipkaart.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je praat alleen over theorie
Kom hem eens gebruiken hier dagelijks, dan kan je mee discussieren als expert
Ben je nou echt zo naief dat je denkt dat ik dat precies kan voorspellen?quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
dan kwam toch nog volgens jou ? Nou wanneer dan ? 10 jaar ?
+ onvoldoende oplaadpuntenquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De praktijk is dat het systeem goed werkt en er eigenlijk alleen maar een paar haperende poortjes zijn en veel mensen die te laat over zijn gestapt van strippenkaart naar OV chipkaart.
nou als iemand zegt dat dat nog komt, wil ik graag een datum ja.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:14 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo naief dat je denkt dat ik dat precies kan voorspellen?
Goed punt, heb ik ook nog wat op te zeggen. Als mijn chipkaart leeg is en ik wil ik ineens de bus pakken die voor mijn deur stopt omdat het regent en ik dan geen zin heb om een kleine 10 minuten wil lopen naar het metrostation heb ik pech.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:10 schreef macca728 het volgende:
Wanneer komen die extra oplaadpunten ?
Wanneer kan ik gewoon bij het postkantoor alle producten van de chipkaart kopen ?
In het specifieke geval van een paar keer per jaar willen reizen maar perse niet met een anonieme kaart, wordt het inderdaad duurder.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik snap het punt wat je wil maken, maar feit blijft (waar mijn punt om draaide) is dat die wegwerp kaarten relatief duur zijn. Je zult voor een andere kaart 7,50 moeten betalen en dat is dan ook gewoon relatief duur als je er maar een paar keer gebruik van maakt.
Een deel van de klachten is dat het met de ov-chipkaart duurder zou worden om met het ov te reizen. Dat wordt onder andere hiermee bevestigd.
Ik snap daarnaast ook wel dat de RET het niet iedereen zijn zin kan maken, maar ze hebben gekozen voor bepaalde tarieven voor de wegwerp kaart en dat had mijn inziens wel logischer gekunt.
en abonnementen kan je niet eens automatisch opladen nuquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Goed punt, heb ik ook nog wat op te zeggen. Als mijn chipkaart leeg is en ik wil ik ineens de bus pakken die voor mijn deur stopt omdat het regent en ik dan geen zin heb om een kleine 10 minuten wil lopen naar het metrostation heb ik pech.
Dan kan ik alsnog naar het metrostation gaan lopen om mijn kaart op te gaan laden. Daar moet echt heel snel verandering in komen. Als goed is worden nog dit jaar oplaadpunten neergezet op het postkantoor en bij de primera, wat mij betreft kan die niet snel genoeg gebeuren.
En ja, ik weet dat je die kaart automatisch op kan laden, maar daar ben ik geen fan van.
Hoe deed je dat dan met de strippenkaart?quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Goed punt, heb ik ook nog wat op te zeggen. Als mijn chipkaart leeg is en ik wil ik ineens de bus pakken die voor mijn deur stopt omdat het regent en ik dan geen zin heb om een kleine 10 minuten wil lopen naar het metrostation heb ik pech.
Dan kan ik alsnog naar het metrostation gaan lopen om mijn kaart op te gaan laden. Daar moet echt heel snel verandering in komen. Als goed is worden nog dit jaar oplaadpunten neergezet op het postkantoor en bij de primera, wat mij betreft kan die niet snel genoeg gebeuren.
En ja, ik weet dat je die kaart automatisch op kan laden, maar daar ben ik geen fan van.
Ik kan je zo 10 trajecten geven die duurder geworden zijn door de invoering van chipkaart op alleen de metro lijn. Dus wat dat betreft denk ik dat het per saldo niet zo heel veel uit zal maken. De ene rit wat duurder de andere weer goedkoper.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In het specifieke geval van een paar keer per jaar willen reizen maar perse niet met een anonieme kaart, wordt het inderdaad duurder.
Ik heb gister 6 trajecten in Amsterdam met elkaar vergeleken en op maar 1 traject wordt de OV chipkaart 3 cent duurder dan met strippen. Op de andere trajecten is de OV chipkaart veel goedkoper dan die drie cent.
Strippenkaart kan je overal kopen, daar gaat het toch omquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe deed je dat dan met de strippenkaart?
Die was toch ook net zo goed wel eens ineens op?
Het saldo van je chipkaart komt telkens in beeld te staan, dus dat kun je ook prima in de gaten houden.
Wegwerp OV chipkaart ook.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Strippenkaart kan je overal kopen, daar gaat het toch om
Dat is ook wat de OV bedrijven zeggen, ene keer wordt het goedkoper, de andere keer duurder.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik kan je zo 10 trajecten geven die duurder geworden zijn door de invoering van chipkaart op alleen de metro lijn. Dus wat dat betreft denk ik dat het per saldo niet zo heel veel uit zal maken. De ene rit wat duurder de andere weer goedkoper.
Mijn standaard ritje van een paar metrohaltes is gelukkig net zo duur gebleven.
Dan liep ik naar de primera/appie. En dat jou het sterk lijkt dat je niet mee mag reizen is dan jou gevoel, want zoals ik al zei, ik gebruik dat ding al meer dan een jaar in proefkonijnenstad Rotterdam.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe deed je dat dan met de strippenkaart?
Die was toch ook net zo goed wel eens ineens op?
Het lijkt me sterk dat ze in de bussen geen mogelijkheid gaan bieden om mee te reizen als je kaart leeg is.
Het saldo van je chipkaart komt telkens in beeld te staan, dus dat kun je ook prima in de gaten houden.
En de strippenkaart is in de bus nog niet afgeschaft. Dus hoe dat straks gaat als dat niet meer mag en je chipkaart leeg is, is nog afwachten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan liep ik naar de primera/appie. En dat jou het sterk lijkt dat je niet mee mag reizen is dan jou gevoel, want zoals ik al zei, ik gebruik dat ding al meer dan een jaar in proefkonijnenstad Rotterdam.
Ik ben de geen consument meerquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:12 schreef snowgoon het volgende:
Mijn opmerking is da de informatie voor de consumenten helemaal niet dagelijks veranderd.
Tenzijn je op verkeerde plaatsen kijkt.
En misschien kun je dan zeggen hoe het project beter uitgevoerd had kunnen worden.
Het saldo op mijn betaalrekening is altijd beperkt tot een minimum, geen zin om automatisch 10 euro naar de RET over te maken terwijl ik het saldo wellicht weken niet hoef aan te spreken. Maar goed, daar heeft iedereen zijn eigen bezwaren voor.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En de strippenkaart is in de bus nog niet afgeschaft. Dus hoe dat straks gaat als dat niet meer mag en je chipkaart leeg is, is nog afwachten.
En wat is het bezwaar tegen automatisch opladen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |