Dat het binnen 24 uur ontdekt zou worden is iets wat ze al veel langer dan 1 dag geleden bekend hebben gemaakt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben de geen consument meer. even nogmaal 2 voorbeelden dan maar
Het bericht over het kopieren van het kaartje en het afvangen binnen 24 uur is veranderd door het afvangen opeens in een volgend bericht naar 36 uur te brengen.
De NS die onder druk van huizingga (ga ik vanuit in ieder geval) dat bericht de deur uit doet, en dat we hier zelf dan wel even moeten zeggen dat die outrol van de NS leuk is dat men dat wil voor het eind van het jaar maar in een ouder bericht op de ov-chip site staat nog wel steeds dat pas vana 2011 de prijzen van enkeltje recht getrokken gaan worden. Ik vind dat toch echt een slechte communicatie naar de toekomstige gebruiker toe. Vooral naar gebruikers toe die wat meer van dit project af weten.
Al die verouderde websites die ik al verschillende keren heb aangehaald waar geen up to date informatie meer op staat. Vooral leuk als naslag werk om te lezen wat ons allemaal beloofd is in de aanloop van de outrol van dit project, en om te verglijken wat er nu eigenlijk uit gaat komen.
niet waar, het systeem zou de kaart bij de uitdraai snachts automatisch blokkerenquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat het binnen 24 uur ontdekt zou worden is iets wat ze al veel langer dan 1 dag geleden bekend hebben gemaakt.
Jij gaat wel vaker van verkeerde dingen uit. Het bericht van de NS over de invoering van gisterochtend is niet andere dan het bericht van die avond. Alleen op een andere manier geschreven en met Huizinga erbij.
Beide berichten gaan uit van geleidelijke invoering van de chipkaart en afschaffing van het papier in 2013.
Ik heb jou geen verouderde websites aan zien halen. Kun je dat nog een keer herhalen misschien? Waren dat wel websites van vervoersbedrijven?
Hebben zij even mazzal gehad!quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
niet waar, het systeem zou de kaart bij de uitdraai snachts automatisch blokkeren
Bovendien is het 48 uur, niet 36
De regionale omroep RTV Rijnmond maakte woensdag bekend dat verslaggevers minstens twee dagen met een gekraakte chipkaart hadden gereisd.
dat kon toch niet volgens de OV bedrijven ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:35 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hebben zij even mazzal gehad!
Toch een dagje gratis kunnen reizen. Nou daar heb jij vast wel veel last van gehad he!
Ik vond de uitleg van de RET wel plausibel. We zullen de komende weken horen of dat er alsnog heel makkelijk gefraudeerd kan worden of dat de heren van RTV Rijnmond de laatste zijn geweest die langer dan 24 uur gratis konden reizen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat kon toch niet volgens de OV bedrijven ?
heb je trouwens poep in je ogen, 2 dagen gratis reizen, lees nou eensquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:35 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hebben zij even mazzal gehad!
Toch een dagje gratis kunnen reizen. Nou daar heb jij vast wel veel last van gehad he!
In principe zou het binnen een dag herkend kunnen worden. Maar ze gaan nu nog niet met de botte bijl door het systeem om kaarten eruit te gooien.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat kon toch niet volgens de OV bedrijven ?
nou als het eerst uitgesloten is.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik vond de uitleg van de RET wel plausibel. We zullen de komende weken horen of dat er alsnog heel makkelijk gefraudeerd kan worden of dat de heren van RTV Rijnmond de laatste zijn geweest die langer dan 24 uur gratis konden reizen.
En wat blijkt men doet er nu opeens 36 uur over verminderde geloofwaardigheid.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:31 schreef snowgoon het volgende:
Dat het binnen 24 uur ontdekt zou worden is iets wat ze al veel langer dan 1 dag geleden bekend hebben gemaakt.
Het blijft een feit dat eerder op de ochtgend de NS een ander bericht de lucht in slingerde dan later. Maar dan nog hebben we het probleem dat we alleen maar enkeltjes op de ov-chip kunnen zetten.quote:Jij gaat wel vaker van verkeerde dingen uit. Het bericht van de NS over de invoering van gisterochtend is niet andere dan het bericht van die avond. Alleen op een andere manier geschreven en met Huizinga erbij.
Beide berichten gaan uit van geleidelijke invoering van de chipkaart en afschaffing van het papier in 2013.
kom ik vanavond nog wel even op terug staan thuis in mijn favorieten. (o.a. tls, de voorloper ervan ,en ook op de site ve ov-chip is veel niet consitente informatie te vinden. )quote:Ik heb jou geen verouderde websites aan zien halen. Kun je dat nog een keer herhalen misschien? Waren dat wel websites van vervoersbedrijven?
Ik ben ook benieuwd. Zoals ik al zei, dit is pas het begin van de echte testquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:38 schreef macca728 het volgende:
Snowgoon is niet verbaasd dat er vandaag geen problemen waren.
Ik ook niet, gezien het feit dat al het personeel + tijdelijke krachten vandaag klaarstonden om te helpen.
Wanneer dat extra personeel er niet meer staat, dan is het interessant om te kijken of er nog steeds problemen zijn en of mensen nog steeds geholpen worden.
Inderdaad, het is wat mij betreft nu te vroeg om te oordelen of de kaart geslaagd is of heeft gefaald. De komende weken (misschien maanden) zijn cruciaal. Dan kunnen we zien of iedereen normaal met het ov kan reizen en of er geen grote fraudes zijn of andere vage afschrijvingen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou als het eerst uitgesloten is.
We zullen het horen bij de volgende proef
Rot op met je testquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd. Zoals ik al zei, dit is pas het begin van de echte test
Tja, als ze strak alle verdachten kaarten binnen 24 uur zouden blokkeren, zou het ook weer niet goed zijn. Als ze wat ruimte laten om het te onderzoeken of een kaart echt fout is, is het ook niet goed.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat blijkt men doet er nu opeens 36 uur over verminderde geloofwaardigheid.
[..]
Het blijft een feit dat eerder op de ochtgend de NS een ander bericht de lucht in slingerde dan later. Maar dan nog hebben we het probleem dat we alleen maar enkeltjes op de ov-chip kunnen zetten.
[..]
kom ik vanavond nog wel even op terug staan thuis in mijn favorieten. (o.a. tls, de voorloper ervan ,en ook op de site ve ov-chip is veel niet consitente informatie te vinden. )
Die test begint nu pas echt goed.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Rot op met je test
Die is afgelopen
De Test in Rotterdam is afgelopenquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Die test begint nu pas echt goed.
Als de test afgelopen is, waarom werkt het systeem dan niet al in heel Nederland?
Sites van bedrijven die deze kaart uitgevonden hebben, het project geduwt hebben, die zullen toch wel moeten weten wat er wel en niet mogelijk moet zijn met die kaartquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:45 schreef snowgoon het volgende:
Dat zijn dus sites die niet van de vervoerders zijn. Dat kun je moeilijk de vervoerders kwalijk nemen als daar foute informatie op staat.
Die test begint nu pas echt goed.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
De Test in Rotterdam is afgelopen
ja dat is een hele goede vraag Snowgoon
Ik ben zeer benieuwd naar je linkjes vanavondquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sites van bedrijven die deze kaart uitgevonden hebben, het project geduwt hebben, die zullen toch wel moeten weten wat er wel en niet mogelijk moet zijn met die kaart![]()
Ze wisten in ieder geval zeker dat die kaart nooit gekraakt kon worden.
Ik ook niet maar zoals de RET baas al aangaf:quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:38 schreef macca728 het volgende:
Snowgoon is niet verbaasd dat er vandaag geen problemen waren.
Ik ook niet, gezien het feit dat al het personeel + tijdelijke krachten vandaag klaarstonden om te helpen.
Wanneer dat extra personeel er niet meer staat, dan is het interessant om te kijken of er nog steeds problemen zijn en of mensen nog steeds geholpen worden.
Maar de nieuwe mifare chip kost wel 2 tot 3 euro ipv de 50 eurocent voor de slecht beveiligde versie.quote:Op donderdag 29 januari 2009 16:20 schreef wdn het volgende:
. De nieuwere variant van deze mifare chip is absoluut veel beter qua beveiliging en laat dit illegaal opwaarderen ook niet toe.
Maar ja laten we maar even de echte testen afwachten.quote:NS gaat een nieuwe proef houden op de Zuidtak en Flevolijn. Volgens het spoorbedrijf
is de OV-chipkaart daar ingewikkelder dan op de Hoekselijn, omdat er meer reizigers,
overstapstations en gemeenten zijn. De proef begint in het eerste kwartaal van 2009.
Het grootste verschil is dat reizigers geen enkele reizen en retours meer kunnen laden.
Ze kunnen alleen op saldo en abonnementen reizen op hun OV-chipkaart
Snap je eigenlijk wel wat je schrijft??quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Die test begint nu pas echt goed.
Waar zegt de RET dat de test is afgelopen?quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:08 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Snap je eigenlijk wel wat je schrijft??
Zelfs de RET zegt dat de test afgelopen is waarom blijf jij dan zo krampachtig zeggen dat de test nu pas begint? Het systeem is live en dat betekent dat er niet meer getest wordt op de plekken waar het ingevoerd is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |