Eh, dan zet je drie stappen en heb je een andere automaat. Of stap je naar de conducteur.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:44 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In Rotterdam ging ook zeker nooit een strippenkaart automaat stuk he
Eh nee. En dat zal ook wel zo blijven. Ik zie ook niemand de OV-chipkaart de schuld geven van het onvermogen van vervoersbedrijven om hun materiaal fatsoenlijk te onderhouden. Ik zie alleen jou een poging doen de critici die woorden in de mond te leggen.quote:Bussen en trams hadden nooit pech en de metro reed ook gewoon altijd
En 70.000 euro extraquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:59 schreef Metatron het volgende:
[..]
Eh, dan zet je drie stappen en heb je een andere automaat. Of stap je naar de conducteur.
Het probleem met die chipkaart-lezers is dat als het fout gaat, meestal meteen ALLE apparaten op een station buiten werking zijn. (Ik spreek uit eigen ervaring in deze.) En bij een strippenkaart ben je niet onterecht TEVEEL geld kwijt als het automaat niet werkt. Hooguit kun je niet afstempelen als je instapt. Bij de chipkaart kan het zijn dat je niet kunt inchecken, maar OOK dat je niet kunt uitchecken. En voornamelijk dat laatste kost je op z'n minst moeite om dat geld terug te krijgen.
Een extra 'point of failure' dus. Niet echt iets wat ik als positief ervaar om te introduceren. Zeker niet wanneer de 'last' van de problemen bij de reiziger komen te liggen.
[..]
Eh nee. En dat zal ook wel zo blijven. Ik zie ook niemand de OV-chipkaart de schuld geven van het onvermogen van vervoersbedrijven om hun materiaal fatsoenlijk te onderhouden. Ik zie alleen jou een poging doen de critici die woorden in de mond te leggen.
Oh: de RET heeft het teveel afgeschreven reistegoed teruggestort. Kostte ze maar een weekje of 5, de schatten.
2x in de maand december bij de NS bvquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En 70.000 euro extra
En hoevaak gebeurd het nog dat er op stations geen enkele lezer werkt?
Gewenning is een bar slechte maatstaf met betrekking tot efficientie of gemak.quote:
dat is het punt bij een storing, als je binnen bent, kan je niet meer buiten en als ze de poorten opengooien ben je 4 euro kwijt en kan je daarna ook een tijdje niet meer incheckenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:59 schreef Metatron het volgende:
[..]
Eh, dan zet je drie stappen en heb je een andere automaat. Of stap je naar de conducteur.
Het probleem met die chipkaart-lezers is dat als het fout gaat, meestal meteen ALLE apparaten op een station buiten werking zijn. (Ik spreek uit eigen ervaring in deze.) En bij een strippenkaart ben je niet onterecht TEVEEL geld kwijt als het automaat niet werkt. Hooguit kun je niet afstempelen als je instapt. Bij de chipkaart kan het zijn dat je niet kunt inchecken, maar OOK dat je niet kunt uitchecken. En voornamelijk dat laatste kost je op z'n minst moeite om dat geld terug te krijgen.
En dat terwijl de OV chipkaart daar nog in een testfase is!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
2x in de maand december bij de NS bv
Hoe wil jij dan nieuwe dingen invoeren?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:02 schreef Metatron het volgende:
[..]
Gewenning is een bar slechte maatstaf met betrekking tot efficientie of gemak.
En hoevaak gerbeurd dat?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat is het punt bij een storing, als je binnen bent, kan je niet meer buiten en als ze de poorten opengooien ben je 4 euro kwijt en kan je daarna ook een tijdje niet meer inchecken
een goed werkend systeem introduceren, waarbij rekening wordt gehouden met de klantquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe wil jij dan nieuwe dingen invoeren?
Of wil jij tot in het einde der tijden een strippenkaart gebruiken? Iets waar men 30 jaar geleden ook niet aan moest denken.
Verzin jij eens een manier hoe je snel, landelijk om kunt schakelen van strippenkaart naar OV chipkaart zonder 1 enkel probleem.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
een goed werkend systeem introduceren, waarbij rekening wordt gehouden met de klant
kan je niet lezen ? is 2x gebeurd in een maand bij NSquote:
Geen enkele lezer? Geen idee. Ik heb het twee keer meegemaakt, en dan reis ik maar weinig met de metro. (Ongeveer 1 keer per week een keer op en neer naar het centrum.) Dan heb ik het nog een paar keer meegemaakt dat in ieder geval de 2 lezers waar ik aan het begin van mn reis voorbijkwam het niet deden, en ik maar gewoon ingestapt ben omdat de metro er aan kwam.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En 70.000 euro extra
En hoevaak gebeurd het nog dat er op stations geen enkele lezer werkt?
De NS is nog in testfase, de RET gaat het als eerste invoeren en blijkbaar gaat het bij de RET erg goed, want fouten van de RET kun je niet oplepelen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
kan je niet lezen ? is 2x gebeurd in een maand bij NS
het zal meer gebeuren dan nu, simpelweg omdat er meer automaten zijn
wat gaan de vervoersbedrijven doen dan ?
PINAUTOMATEN BIJ NSquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De NS is nog in testfase, de RET gaat het als eerste invoeren en blijkbaar gaat het bij de RET erg goed, want fouten van de RET kun je niet oplepelen.
Dat het meer gaat gebeuren is een vermoeden van jou die je op geen enkele manier deugdelijk kunt onderbouwen. Meer machines houd niet in dat het ook vaker compleet fout gaat, eerder het tegenover gesteld.
Tja, Rotterdam is dan ook de teststad. Dus is het niet zo raar dat het soms fout gaat. Sterker nog, het is juist handig dat het fout gaat, want daar kunnen ze van leren.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:10 schreef Metatron het volgende:
[..]
Geen enkele lezer? Geen idee. Ik heb het twee keer meegemaakt, en dan reis ik maar weinig met de metro. (Ongeveer 1 keer per week een keer op en neer naar het centrum.) Dan heb ik het nog een paar keer meegemaakt dat in ieder geval de 2 lezers waar ik aan het begin van mn reis voorbijkwam het niet deden, en ik maar gewoon ingestapt ben omdat de metro er aan kwam.
Daarnaast ook al een keer of 5 gehad dat een oplaadpunt de kaart niet herkende, of dat m'n bankpas niet gelezen werd.
Al met al zijn mijn ervaringen niet bijster positief. Misschien heb ik gewoon 'pech', maar als ik dit in nog geen jaar dat ik die kaart gebruik al meemaak met 2 ritjes per week, dan wil ik niet weten wat voor ellende mensen te wachten staat die elke dag op en neer naar hun werk moeten.
Ow jij had het over pinautomatenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
PINAUTOMATEN BIJ NS
die worden al paar jaar gebruikt hoor
dan doen ze dus niet, want de testproblemen blijvenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, Rotterdam is dan ook de teststad. Dus is het niet zo raar dat het soms fout gaat. Sterker nog, het is juist handig dat het fout gaat, want daar kunnen ze van leren.
technologiequote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ow jij had het over pinautomaten
Ik dacht dat we het over chipkaartlezers hadden
om kaartjes te kopen weet je welquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ow jij had het over pinautomaten
Ik dacht dat we het over chipkaartlezers hadden
Om te beginnen een fatsoenlijk systeem gebruiken, en niet afgaan op mifare adviseert mifare. Daarnaast niet focussen op data-collecting met het oogpunt daar fijn op te kunnen gaan verdienen, maar focussen op het daadwerkelijk fatsoenlijk kunnen bedienen van je KLANTEN, de reizigers dus.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe wil jij dan nieuwe dingen invoeren?
If it ain't broken, don't fix it. De strippenkaart heeft nadelen, dat klopt. Maar al met al is het zo beroerd nog niet. En ALS je dan al naar wat anders wilt, zorg dan tenminste dat je de voordelen van de strippenkaart blijft behouden. En het is nou net dat wat niet gedaan wordt.quote:Of wil jij tot in het einde der tijden een strippenkaart gebruiken? Iets waar men 30 jaar geleden ook niet aan moest denken.
Verwacht je nu van mij een handleiding van 78912374987 pagina's voor de oplossing van elke mogelijke storing?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
technologie
die altijd wel een keer faalt, is niet erg als je een alternatief heb.
Wat is jouw oplossing als er een storing komt ? voor de reizigers dan
ja in Londen, heb ik weinig aanquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Verwacht je nu van mij een handleiding van 78912374987 pagina's voor de oplossing van elke mogelijke storing?
In Londen hebben ze 2 keer een grote storing gehad, en toen hebben ze gewoon alle poortjes opengezet en alle transacties van die dag, tot einde storing vernietigd.
Kerel, die testfase is al een tijdje over hoor. En ik ben die chipkaart pas gaan gebruiken na de eerste testfases, daarvoor was het helemaal een drama. M'n laatste ervaring met maar liefst 10 (TIEN!!) kaartlezers op 1 station die allemaal kaduuk waren was 5 weken geleden. 3 weken niet met de metro gereisd, gisteren toevallig even, en het was al weer raak. 1 kant van het perron alle kaartlezers buiten bedrijf.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, Rotterdam is dan ook de teststad. Dus is het niet zo raar dat het soms fout gaat. Sterker nog, het is juist handig dat het fout gaat, want daar kunnen ze van leren.
De gebruikte kaart/ chip is dezelfde als in Londen en Hongkong. Daar werkt het goed. Dus welke andere kaart hadden ze moeten nemen?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:17 schreef Metatron het volgende:
[..]
Om te beginnen een fatsoenlijk systeem gebruiken, en niet afgaan op mifare adviseert mifare. Daarnaast niet focussen op data-collecting met het oogpunt daar fijn op te kunnen gaan verdienen, maar focussen op het daadwerkelijk fatsoenlijk kunnen bedienen van je KLANTEN, de reizigers dus.
En daarnaast nog eens niet als een dreinende kleuter met de vingers in de oren gaan staan te gillen dat er geen problemen zijn, alles fantastisch is en het allemaal briljant is, wanneer aan alle kanten blijkt dat het gewoon ruk is, uit z'n voegen barst en hopeloos teveel geld kost.
[..]
If it ain't broken, don't fix it. De strippenkaart heeft nadelen, dat klopt. Maar al met al is het zo beroerd nog niet. En ALS je dan al naar wat anders wilt, zorg dan tenminste dat je de voordelen van de strippenkaart blijft behouden. En het is nou net dat wat niet gedaan wordt.
Tuurlijk hebben ze nog geen antwoord op hoe hun gaan reageren op elke mogelijke storingquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja in Londen, heb ik weinig aan
Ik heb nog niets gehoord over de problemen in de voorlichting van de RET
Deze vraag moet je eens vragen aan de voorlichters, dat weten ze dus niet, niet over nagedacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |