abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65472179
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:44 schreef snowgoon het volgende:

[..]

In Rotterdam ging ook zeker nooit een strippenkaart automaat stuk he
Eh, dan zet je drie stappen en heb je een andere automaat. Of stap je naar de conducteur.
Het probleem met die chipkaart-lezers is dat als het fout gaat, meestal meteen ALLE apparaten op een station buiten werking zijn. (Ik spreek uit eigen ervaring in deze.) En bij een strippenkaart ben je niet onterecht TEVEEL geld kwijt als het automaat niet werkt. Hooguit kun je niet afstempelen als je instapt. Bij de chipkaart kan het zijn dat je niet kunt inchecken, maar OOK dat je niet kunt uitchecken. En voornamelijk dat laatste kost je op z'n minst moeite om dat geld terug te krijgen.

Een extra 'point of failure' dus. Niet echt iets wat ik als positief ervaar om te introduceren. Zeker niet wanneer de 'last' van de problemen bij de reiziger komen te liggen.
quote:
Bussen en trams hadden nooit pech en de metro reed ook gewoon altijd
Eh nee. En dat zal ook wel zo blijven. Ik zie ook niemand de OV-chipkaart de schuld geven van het onvermogen van vervoersbedrijven om hun materiaal fatsoenlijk te onderhouden. Ik zie alleen jou een poging doen de critici die woorden in de mond te leggen.

Oh: de RET heeft het teveel afgeschreven reistegoed teruggestort. Kostte ze maar een weekje of 5, de schatten .
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_65472276
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:59 schreef Metatron het volgende:

[..]

Eh, dan zet je drie stappen en heb je een andere automaat. Of stap je naar de conducteur.
Het probleem met die chipkaart-lezers is dat als het fout gaat, meestal meteen ALLE apparaten op een station buiten werking zijn. (Ik spreek uit eigen ervaring in deze.) En bij een strippenkaart ben je niet onterecht TEVEEL geld kwijt als het automaat niet werkt. Hooguit kun je niet afstempelen als je instapt. Bij de chipkaart kan het zijn dat je niet kunt inchecken, maar OOK dat je niet kunt uitchecken. En voornamelijk dat laatste kost je op z'n minst moeite om dat geld terug te krijgen.

Een extra 'point of failure' dus. Niet echt iets wat ik als positief ervaar om te introduceren. Zeker niet wanneer de 'last' van de problemen bij de reiziger komen te liggen.
[..]

Eh nee. En dat zal ook wel zo blijven. Ik zie ook niemand de OV-chipkaart de schuld geven van het onvermogen van vervoersbedrijven om hun materiaal fatsoenlijk te onderhouden. Ik zie alleen jou een poging doen de critici die woorden in de mond te leggen.

Oh: de RET heeft het teveel afgeschreven reistegoed teruggestort. Kostte ze maar een weekje of 5, de schatten .
En 70.000 euro extra

En hoevaak gebeurd het nog dat er op stations geen enkele lezer werkt?
pi_65472315
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:01 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En 70.000 euro extra

En hoevaak gebeurd het nog dat er op stations geen enkele lezer werkt?
2x in de maand december bij de NS bv
pi_65472326
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:57 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Precies. Het is even wennen.
Gewenning is een bar slechte maatstaf met betrekking tot efficientie of gemak.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_65472458
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:59 schreef Metatron het volgende:

[..]

Eh, dan zet je drie stappen en heb je een andere automaat. Of stap je naar de conducteur.
Het probleem met die chipkaart-lezers is dat als het fout gaat, meestal meteen ALLE apparaten op een station buiten werking zijn. (Ik spreek uit eigen ervaring in deze.) En bij een strippenkaart ben je niet onterecht TEVEEL geld kwijt als het automaat niet werkt. Hooguit kun je niet afstempelen als je instapt. Bij de chipkaart kan het zijn dat je niet kunt inchecken, maar OOK dat je niet kunt uitchecken. En voornamelijk dat laatste kost je op z'n minst moeite om dat geld terug te krijgen.


dat is het punt bij een storing, als je binnen bent, kan je niet meer buiten en als ze de poorten opengooien ben je 4 euro kwijt en kan je daarna ook een tijdje niet meer inchecken
pi_65472486
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

2x in de maand december bij de NS bv
En dat terwijl de OV chipkaart daar nog in een testfase is!
pi_65472525
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:02 schreef Metatron het volgende:

[..]

Gewenning is een bar slechte maatstaf met betrekking tot efficientie of gemak.
Hoe wil jij dan nieuwe dingen invoeren?
Of wil jij tot in het einde der tijden een strippenkaart gebruiken? Iets waar men 30 jaar geleden ook niet aan moest denken.
pi_65472541
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

dat is het punt bij een storing, als je binnen bent, kan je niet meer buiten en als ze de poorten opengooien ben je 4 euro kwijt en kan je daarna ook een tijdje niet meer inchecken
En hoevaak gerbeurd dat?
pi_65472569
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:07 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoe wil jij dan nieuwe dingen invoeren?
Of wil jij tot in het einde der tijden een strippenkaart gebruiken? Iets waar men 30 jaar geleden ook niet aan moest denken.
een goed werkend systeem introduceren, waarbij rekening wordt gehouden met de klant
pi_65472611
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

een goed werkend systeem introduceren, waarbij rekening wordt gehouden met de klant
Verzin jij eens een manier hoe je snel, landelijk om kunt schakelen van strippenkaart naar OV chipkaart zonder 1 enkel probleem.
Ik ben heel benieuwd hoe jij dat voor elkaar denkt te krijgen.
pi_65472612
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:07 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En hoevaak gerbeurd dat?
kan je niet lezen ? is 2x gebeurd in een maand bij NS

het zal meer gebeuren dan nu, simpelweg omdat er meer automaten zijn
wat gaan de vervoersbedrijven doen dan ?
pi_65472649
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:01 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En 70.000 euro extra

En hoevaak gebeurd het nog dat er op stations geen enkele lezer werkt?
Geen enkele lezer? Geen idee. Ik heb het twee keer meegemaakt, en dan reis ik maar weinig met de metro. (Ongeveer 1 keer per week een keer op en neer naar het centrum.) Dan heb ik het nog een paar keer meegemaakt dat in ieder geval de 2 lezers waar ik aan het begin van mn reis voorbijkwam het niet deden, en ik maar gewoon ingestapt ben omdat de metro er aan kwam.

Daarnaast ook al een keer of 5 gehad dat een oplaadpunt de kaart niet herkende, of dat m'n bankpas niet gelezen werd.

Al met al zijn mijn ervaringen niet bijster positief. Misschien heb ik gewoon 'pech', maar als ik dit in nog geen jaar dat ik die kaart gebruik al meemaak met 2 ritjes per week, dan wil ik niet weten wat voor ellende mensen te wachten staat die elke dag op en neer naar hun werk moeten.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_65472689
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

kan je niet lezen ? is 2x gebeurd in een maand bij NS

het zal meer gebeuren dan nu, simpelweg omdat er meer automaten zijn
wat gaan de vervoersbedrijven doen dan ?
De NS is nog in testfase, de RET gaat het als eerste invoeren en blijkbaar gaat het bij de RET erg goed, want fouten van de RET kun je niet oplepelen.

Dat het meer gaat gebeuren is een vermoeden van jou die je op geen enkele manier deugdelijk kunt onderbouwen. Meer machines houd niet in dat het ook vaker compleet fout gaat, eerder het tegenover gesteld.
pi_65472726
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:11 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De NS is nog in testfase, de RET gaat het als eerste invoeren en blijkbaar gaat het bij de RET erg goed, want fouten van de RET kun je niet oplepelen.

Dat het meer gaat gebeuren is een vermoeden van jou die je op geen enkele manier deugdelijk kunt onderbouwen. Meer machines houd niet in dat het ook vaker compleet fout gaat, eerder het tegenover gesteld.
PINAUTOMATEN BIJ NS

die worden al paar jaar gebruikt hoor
pi_65472732
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:10 schreef Metatron het volgende:

[..]

Geen enkele lezer? Geen idee. Ik heb het twee keer meegemaakt, en dan reis ik maar weinig met de metro. (Ongeveer 1 keer per week een keer op en neer naar het centrum.) Dan heb ik het nog een paar keer meegemaakt dat in ieder geval de 2 lezers waar ik aan het begin van mn reis voorbijkwam het niet deden, en ik maar gewoon ingestapt ben omdat de metro er aan kwam.

Daarnaast ook al een keer of 5 gehad dat een oplaadpunt de kaart niet herkende, of dat m'n bankpas niet gelezen werd.

Al met al zijn mijn ervaringen niet bijster positief. Misschien heb ik gewoon 'pech', maar als ik dit in nog geen jaar dat ik die kaart gebruik al meemaak met 2 ritjes per week, dan wil ik niet weten wat voor ellende mensen te wachten staat die elke dag op en neer naar hun werk moeten.
Tja, Rotterdam is dan ook de teststad. Dus is het niet zo raar dat het soms fout gaat. Sterker nog, het is juist handig dat het fout gaat, want daar kunnen ze van leren.
pi_65472751
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

PINAUTOMATEN BIJ NS

die worden al paar jaar gebruikt hoor
Ow jij had het over pinautomaten
Ik dacht dat we het over chipkaartlezers hadden
pi_65472790
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:12 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tja, Rotterdam is dan ook de teststad. Dus is het niet zo raar dat het soms fout gaat. Sterker nog, het is juist handig dat het fout gaat, want daar kunnen ze van leren.
dan doen ze dus niet, want de testproblemen blijven
Het is heel simpel, de problemen die er in 2006 waren, zijn er nu nog steeds.

De problemen zijn al talloze malen opgenoemd, zonet nog een probleem
pi_65472832
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:13 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ow jij had het over pinautomaten
Ik dacht dat we het over chipkaartlezers hadden
technologie

die altijd wel een keer faalt, is niet erg als je een alternatief heb.

Wat is jouw oplossing als er een storing komt ? voor de reizigers dan
pi_65472868
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:13 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ow jij had het over pinautomaten
Ik dacht dat we het over chipkaartlezers hadden
om kaartjes te kopen weet je wel
die ook gebruikt wordne om chipkaarten te kopen bv
pi_65472947
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:07 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoe wil jij dan nieuwe dingen invoeren?
Om te beginnen een fatsoenlijk systeem gebruiken, en niet afgaan op mifare adviseert mifare. Daarnaast niet focussen op data-collecting met het oogpunt daar fijn op te kunnen gaan verdienen, maar focussen op het daadwerkelijk fatsoenlijk kunnen bedienen van je KLANTEN, de reizigers dus.

En daarnaast nog eens niet als een dreinende kleuter met de vingers in de oren gaan staan te gillen dat er geen problemen zijn, alles fantastisch is en het allemaal briljant is, wanneer aan alle kanten blijkt dat het gewoon ruk is, uit z'n voegen barst en hopeloos teveel geld kost.
quote:
Of wil jij tot in het einde der tijden een strippenkaart gebruiken? Iets waar men 30 jaar geleden ook niet aan moest denken.
If it ain't broken, don't fix it. De strippenkaart heeft nadelen, dat klopt. Maar al met al is het zo beroerd nog niet. En ALS je dan al naar wat anders wilt, zorg dan tenminste dat je de voordelen van de strippenkaart blijft behouden. En het is nou net dat wat niet gedaan wordt.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_65472963
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

technologie

die altijd wel een keer faalt, is niet erg als je een alternatief heb.

Wat is jouw oplossing als er een storing komt ? voor de reizigers dan
Verwacht je nu van mij een handleiding van 78912374987 pagina's voor de oplossing van elke mogelijke storing?

In Londen hebben ze 2 keer een grote storing gehad, en toen hebben ze gewoon alle poortjes opengezet en alle transacties van die dag, tot einde storing vernietigd.
pi_65473054
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:18 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Verwacht je nu van mij een handleiding van 78912374987 pagina's voor de oplossing van elke mogelijke storing?

In Londen hebben ze 2 keer een grote storing gehad, en toen hebben ze gewoon alle poortjes opengezet en alle transacties van die dag, tot einde storing vernietigd.
ja in Londen, heb ik weinig aan
Ik heb nog niets gehoord over de problemen in de voorlichting van de RET

Deze vraag moet je eens vragen aan de voorlichters, dat weten ze dus niet, niet over nagedacht
pi_65473117
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:12 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tja, Rotterdam is dan ook de teststad. Dus is het niet zo raar dat het soms fout gaat. Sterker nog, het is juist handig dat het fout gaat, want daar kunnen ze van leren.
Kerel, die testfase is al een tijdje over hoor. En ik ben die chipkaart pas gaan gebruiken na de eerste testfases, daarvoor was het helemaal een drama. M'n laatste ervaring met maar liefst 10 (TIEN!!) kaartlezers op 1 station die allemaal kaduuk waren was 5 weken geleden. 3 weken niet met de metro gereisd, gisteren toevallig even, en het was al weer raak. 1 kant van het perron alle kaartlezers buiten bedrijf.

Zoals ik al zei: als ik dat met mijn zeer beperkte gebruik van de metro al tegenkom, dan kan ik niet anders concluderen dan dat dit technisch gewoon RUK is.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_65473142
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:17 schreef Metatron het volgende:

[..]

Om te beginnen een fatsoenlijk systeem gebruiken, en niet afgaan op mifare adviseert mifare. Daarnaast niet focussen op data-collecting met het oogpunt daar fijn op te kunnen gaan verdienen, maar focussen op het daadwerkelijk fatsoenlijk kunnen bedienen van je KLANTEN, de reizigers dus.

En daarnaast nog eens niet als een dreinende kleuter met de vingers in de oren gaan staan te gillen dat er geen problemen zijn, alles fantastisch is en het allemaal briljant is, wanneer aan alle kanten blijkt dat het gewoon ruk is, uit z'n voegen barst en hopeloos teveel geld kost.
[..]

If it ain't broken, don't fix it. De strippenkaart heeft nadelen, dat klopt. Maar al met al is het zo beroerd nog niet. En ALS je dan al naar wat anders wilt, zorg dan tenminste dat je de voordelen van de strippenkaart blijft behouden. En het is nou net dat wat niet gedaan wordt.
De gebruikte kaart/ chip is dezelfde als in Londen en Hongkong. Daar werkt het goed. Dus welke andere kaart hadden ze moeten nemen?
De main focus is helemaal niet gegevens binnenhalen. Dat is een bijzaak die door critici ontzettend wordt opgeblazen. Er zijn diverse mogelijkheden om anoniem te reizen.
Wie zegt dat er geen problemen zijn en het allemaal prima gaat?

Zelfs tegenstanders van de OV chipkaart vinden dat de strippenkaart wel zijn langste tijd had.
Welke voordelen van de strippenkaart blijven niet behouden dan?
Kijk ook eens welke nadelen van de strippenkaart nu verdwijnen 2 haltes reizen, 3 strippen betalen bijvoorbeeld.
pi_65473173
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja in Londen, heb ik weinig aan
Ik heb nog niets gehoord over de problemen in de voorlichting van de RET

Deze vraag moet je eens vragen aan de voorlichters, dat weten ze dus niet, niet over nagedacht
Tuurlijk hebben ze nog geen antwoord op hoe hun gaan reageren op elke mogelijke storing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')