abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65445603
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:15 schreef Metatron het volgende:

[..]

Er wordt nog wel meer vals gespeeld met de cijfers. Men neemt het aantal 'bekende' reizigers, en het aantal verstrekte kaarten. En voila, we hebben een percentage.

Dat bijvoorbeeld de NS je elk jaar een NIEUWE chipkaart geeft als je een kortingskaart haalt wordt voor het gemak even vergeten. Op die manier tel ik dus al drie keer mee in die cijfers, want ik heb al drie keer zo'n kaart gekregen, terwijl 2 daarvan in de vuilnisbak liggen.
De RET heeft wat dat betreft NIKS met de NS te maken. Hoeveel kaarten de NS uitgeeft heeft niks met de RET cijfers te maken.
pi_65445657
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wij van wc-eend adviseren wc-eend. Dat je nogal goed gelovig bent, maakt niet uit hoor, is wel vertederend om te zien.
Wij van ret zeggen dat het voorspoedig loopt.

Net zoals ik al zeg nog 2 nachtjes slapen en dan gaan we het vanzelf zien of ze gelijk hebben. Ik vertrouw de mensen van de ret to nu toe net zoals ik de ING bankier nog vertrouw.
Liever goedgelovig dan een eeuwige zeur!
pi_65446507
Voordat dit topic weer dicht gaat; ik wilde nog even melden dat ik mijn chipkaart gisteren weer heb gebruikt in het Amsterdamse openbaar vervoer. En ik ben erg tevreden over de werking. Wat ik wel ergerlijk vond was dat een lezer in de tram kapot was.
pi_65447036
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:00 schreef HiZ het volgende:
Voordat dit topic weer dicht gaat; ik wilde nog even melden dat ik mijn chipkaart gisteren weer heb gebruikt in het Amsterdamse openbaar vervoer. En ik ben erg tevreden over de werking. Wat ik wel ergerlijk vond was dat een lezer in de tram kapot was.
komt dat nog steeds voor ? goh in Rotterdam helemaal nooit
  dinsdag 27 januari 2009 @ 14:33:17 #255
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65455478
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:09 schreef snowgoon het volgende:
Een ander AD artikel
[..]
En nog een AD-artikel:
quote:
OV-Chipkaart: gewoon even wennen
Door GERT ONNINK

‘Begrijpen nieuwe kaart vereist universitaire opleiding’, ‘Consumentenbond vreest chaos openbaar vervoer’, ‘Bejaarden in de problemen’ en ‘Kaart pakt duurder uit’. Zijn dit krantenkoppen over de nieuwe ov-chipkaart, die zo omstreden oplaadbare vervoerspas die donderdag definitief in de Rotterdamse metro zal worden ingevoerd? Nee hoor, ze horen bij berichten uit 1980 bij de introductie van de strippenkaart in het landelijk openbaar vervoer.

De vervanging van de toenmalige metro-, tram- en buskaartjes door een reissysteem met zones veroorzaakte bijna dertig jaar geleden een storm van protest.

De Rotterdamse vervoerder RET ziet een opvallende overeenkomst met de introductie van de ov-chipkaart. ,,Mensen moesten niets van de strippenkaart hebben. En nu deze gaat verdwijnen, willen ze er opeens niet meer vanaf,’’ zegt Pedro Peters, algemeen directeur van de RET.

Consumenten hebben grote moeite met dingen die ineens anders worden, stelt dr. Henk Aarts, hoogleraar sociale psychologie aan de Universiteit van Utrecht. ,,Mensen vinden veranderingen vervelend, zeker als het om routinezaken gaat, dagelijkse dingen waar je niet zo lang over hoeft na te denken.’’

De reiziger, geeft Aarts aan, kijkt in het geval van de nieuwe chippas vooral naar eventuele winst, in tijd en in geld. ,,Levert het hem of haar iets op? Als dat niet zo is, dan is de wens tot veranderen niet zo groot.’’ De hoogleraar weet dat het imago van de ov-chipkaart niet al te best is. ,,De pas is te kraken, je kunt je geld zomaar kwijtraken. Met een besmet product wil het publiek niets te maken hebben.’’

Aarts stipt nog meer voorbeelden aan van aanvankelijke weerstand. ,,Met de euro zou het niets worden, alles werd maar duurder. Nu hoor je daar niemand meer over. Of neem de mobiele telefoon. Bij de eerste dacht je toch ook: wat moet ik hiermee? Nu ben ik al aan mijn zesde exemplaar toe.’’ Dan de allereerste keer pinnen met een bankpas. ,,Geld uit de muur halen, dat was eng, zeker in het donker. Nu doet iedereen het, zelfs ouderen,’’ zegt Aarts.

De Utrechtse hoogleraar denkt dat het met de vervoerspas uiteindelijk ook goedkomt. ,,Je kunt eraan wennen, vermoed ik. Ik heb er zelf nog geen. Als u me over een jaar weer belt, gaat het ongetwijfeld beter. Dan is iedereen eraan gewend.’’

Volgens dr. Rick van Baaren, directeur van de master gedragsverandering van de Radboud Universiteit in Nijmegen, valt bij de invoering van de ov-chipkaart vooral het geklungel en het gebrek aan leiderschap op. ,,Mensen hebben toch al zo’n moeite van hun ingesleten gewoontes af te springen.’’

Neem het rookverbod, zegt Van Baaren. ,,Daar wordt maar geschipperd. Dat werkt niet. Je moet duidelijkheid scheppen. Dat gepolder is funest. Er moet worden gezegd: geen gezeur meer, we gaan het doen.’’

Van Baaren vindt de komst van de euro een goed voorbeeld. Daar voerde het rijk een uitvoerige, duidelijke informatiecampagne voor. ,,Dat er later, ver na de invoering, toch weer een paar idioten tegen waren, zijn we allemaal vergeten.’’

Bij het debat over rekeningrijden heeft de overheid volgens de gedragsdeskundige juist het verkeerde signaal afgegeven. ,,Geen leiderschap. Je moet een besluit nemen en dat ook uitstralen. De ov-chipkaartdiscussie is heel on-Rotterdams.’’

Arno Bonte, gemeenteraadslid voor GroenLinks in Rotterdam en het gezicht van het verzet tegen de pas, vindt dat de gebruikers zijn gepasseerd. ,,De RET is uitgegaan van het systeem en niet van de reiziger. Het is best dat ze willen veranderen - de strippenkaart loopt inderdaad op zijn einde - maar zorg wel dat alle problemen zijn opgelost. Zo ver zijn we nog lang niet.’’ Bonte voorziet donderdag - als de strippenkaart in de metro niet meer kan worden gebruikt - problemen op de metrostations. ,,Ik hoop dat het meevalt, maar ik vrees het ergste.’’ Hij verwijst naar Londen waar in de metro zeven jaar lang twee systemen naast elkaar hebben bestaan. ,,En Rotterdam wil het na drie jaar proeftuin nu al gaan doen. Dat is absurd.’’

Ook de Consumentenbond kijkt met grote vrees uit naar donderdag. ,,Wij zetten nog steeds vraagtekens bij de ov-chipkaart. Het moest makkelijker worden en niet duurder. Zolang dat niet zo is, moet je de strippenkaart niet afschaffen,’’ zegt Frederique Hermie namens de organisatie.

Vorige week hebben Consumentenbond, reizigersvereniging Rover en ANWB nog geprobeerd het vastgelopen overleg met Verkeer en Waterstaat over de ov-chipkaart vlot te trekken, maar dat had geen succes. ,,Praten helpt niet, de invoering gaat toch door. Maar wij zijn bang dat de mensen er niet klaar voor zijn.’’
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65455675
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:21 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De RET heeft wat dat betreft NIKS met de NS te maken. Hoeveel kaarten de NS uitgeeft heeft niks met de RET cijfers te maken.
De RET heeft het over het totaal aantal uitgegeven chipkaarten, niet alleen over de kaarten die door hunzelf uitgegeven zijn. Daarnaast komen die cijfertjes niet eens van de RET, maar van het OV chipkaart samenwerkingsverband.

dusseh... .
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_65456658
Het moest makkelijker worden en niet duurder. Zolang dat niet zo is, moet je de strippenkaart niet afschaffen

Dat is ook mijn mening, wat is nu makkelijker aan de chipkaart
pi_65457674
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:02 schreef macca728 het volgende:
Het moest makkelijker worden en niet duurder. Zolang dat niet zo is, moet je de strippenkaart niet afschaffen

Dat is ook mijn mening, wat is nu makkelijker aan de chipkaart
Bijvoorbeeld dat ik niet eens in de week aan moet schuiven in een lange rij toeristen om nog snel even een strippenkaart te kopen waarna ik nog net mijn tram kan zien wegrijden en dat de rit naar mijn werk goedkoper is geworden. Dat dus bijvoorbeeld.

Oh ja, schokkend is natuurlijk wel dat de overheid nu weet dat ik soms de tram neem naar mijn werk. Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze al wisten dat ik 5 dagen per week naar mijn werk ga.
pi_65457831
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:30 schreef HiZ het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld dat ik niet eens in de week aan moet schuiven in een lange rij toeristen om nog snel even een strippenkaart te kopen waarna ik nog net mijn tram kan zien wegrijden en dat de rit naar mijn werk goedkoper is geworden. Dat dus bijvoorbeeld.

Oh ja, schokkend is natuurlijk wel dat de overheid nu weet dat ik soms de tram neem naar mijn werk. Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze al wisten dat ik 5 dagen per week naar mijn werk ga.
ja dat is bullshit

strippenkaarten kan je overal kopen, chipkaarten (nog) niet
om over abonnementen nog maar te zwijgen

ik moet deze week een abonnement opladen op mijn chipkaart, maar dat kan alleen bij een RET winkel in Rotterdam
Anders had ik hem gewoon bij de sigarenboer of bij het postkantoor kunnen kopen in Ridderkerk.
pi_65457939
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:30 schreef HiZ het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld dat ik niet eens in de week aan moet schuiven in een lange rij toeristen om nog snel even een strippenkaart te kopen waarna ik nog net mijn tram kan zien wegrijden en dat de rit naar mijn werk goedkoper is geworden. Dat dus bijvoorbeeld.

Oh ja, schokkend is natuurlijk wel dat de overheid nu weet dat ik soms de tram neem naar mijn werk. Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze al wisten dat ik 5 dagen per week naar mijn werk ga.
als jij je chipkaart niet bij je heb, moet je alsnog in de rij
als er een verkooppunt is bij je in de buurt natuurlijk
pi_65463437
in Frnakrijk willen ze ook een soort chipkaart invoeren alleen daar is al bedongen dat de reisgegevens MAXIMAAL 48 UUR mogen worden bewaard

Daar slapen ze niet zoals hier, hier mag het 7 jaar, terwijl niemand een reden geeft waarom het zo lang bewaard moet blijven
pi_65471481
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

komt dat nog steeds voor ? goh in Rotterdam helemaal nooit
In Rotterdam ging ook zeker nooit een strippenkaart automaat stuk he
Bussen en trams hadden nooit pech en de metro reed ook gewoon altijd
pi_65471614
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:33 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

En nog een AD-artikel:
[..]


Goed artikel.
Waarvan nu wordt gezegd dat de de strippenkaart zo handig was en iedereen snapte, bleek bij de invoering ook grote paniek te zijn

En aan de ene kant wordt gezeurd dat 3 jaar uitproberen veel te lang is, en aan de andere kant is het veel te kort
pi_65471690
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:38 schreef Metatron het volgende:

[..]

De RET heeft het over het totaal aantal uitgegeven chipkaarten, niet alleen over de kaarten die door hunzelf uitgegeven zijn. Daarnaast komen die cijfertjes niet eens van de RET, maar van het OV chipkaart samenwerkingsverband.

dusseh... .
Waaruit blijkt dat de RET cijfers van de OV chipkaart gebruikt? Lijkt mij dat de RET beter op de hoogte is van de door hun afgegeven abbonementen dan TLS.
pi_65471711
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:44 schreef snowgoon het volgende:

[..]


Bussen en trams hadden nooit pech en de metro reed ook gewoon altijd
Dit gebeurt niet meer met de chipkaart ? Goh wonderkaart
pi_65471714
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:02 schreef macca728 het volgende:
Het moest makkelijker worden en niet duurder. Zolang dat niet zo is, moet je de strippenkaart niet afschaffen

Dat is ook mijn mening, wat is nu makkelijker aan de chipkaart
Heb je dat artikel gelezen over de invoering van de strippenkaart?
pi_65471766
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

als jij je chipkaart niet bij je heb, moet je alsnog in de rij
als er een verkooppunt is bij je in de buurt natuurlijk
Er is iemand die de kaart gebruikt en er de voordelen van inziet. En Macca negeert dat weer compleet en gaat weer een nadeel zoeken.
pi_65471776
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dit gebeurt niet meer met de chipkaart ? Goh wonderkaart
LEZEN!
pi_65471785
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:49 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Heb je dat artikel gelezen over de invoering van de strippenkaart?
Ja wat heeft dat ermee te maken ?

Heb je ook gehoord dat in Parijs de reisgegevens maar 48 maximaal mogen worden bewaard ? Met een nog te komen chipkaart !
pi_65471851
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja wat heeft dat ermee te maken ?

Heb je ook gehoord dat in Parijs de reisgegevens maar 48 maximaal mogen worden bewaard ? Met een nog te komen chipkaart !
Jij bent typisch zo iemand die niet tegen verandering kan. Als de strippenkaart nu ingevoerd zou worden zou jij daar ook moord en brand over schreeuwen.

En leuk voor die Parijzenaren dat hun het maar 48 uur bewaren. Het zal mij een biet wezen of die gegevens 48 uur of 48 jaar worden bewaard.
pi_65471863
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:51 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Er is iemand die de kaart gebruikt en er de voordelen van inziet. En Macca negeert dat weer compleet en gaat weer een nadeel zoeken.
nee het voordeel dat hij noemt is geen voordeel van de chipkaart

dat kan zowel met chipkaart als met strippenkaart gebeuren, gewoon kwestie van bij je hebben

echter je kan niet overal een chipkaart kopen NU, dus NU nadeel ja,straks maakt het niet meer uit
pi_65471879
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:52 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Jij bent typisch zo iemand die niet tegen verandering kan. Als de strippenkaart nu ingevoerd zou worden zou jij daar ook moord en brand over schreeuwen.
ja negeer maar
pi_65471949
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:52 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Jij bent typisch zo iemand die niet tegen verandering kan. Als de strippenkaart nu ingevoerd zou worden zou jij daar ook moord en brand over schreeuwen.

En leuk voor die Parijzenaren dat hun het maar 48 uur bewaren. Het zal mij een biet wezen of die gegevens 48 uur of 48 jaar worden bewaard.
Waarom is dat ? Omdat de Fransen hun privacy wel belangrijk vinden
Kan hier ook hoor, alleen die onverschillige Nederlanders kan het geen moer schelen
pi_65472115
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee het voordeel dat hij noemt is geen voordeel van de chipkaart

dat kan zowel met chipkaart als met strippenkaart gebeuren, gewoon kwestie van bij je hebben

echter je kan niet overal een chipkaart kopen NU, dus NU nadeel ja,straks maakt het niet meer uit
Precies. Het is even wennen.
pi_65472170
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom is dat ? Omdat de Fransen hun privacy wel belangrijk vinden
Kan hier ook hoor, alleen die onverschillige Nederlanders kan het geen moer schelen
Ik heb geen idee waarom dat anders is.
Zijn wel meer verschillen tussen fransen en Nederlanders. Eten meer stokbrood, spreken andere taal etc.
pi_65472179
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:44 schreef snowgoon het volgende:

[..]

In Rotterdam ging ook zeker nooit een strippenkaart automaat stuk he
Eh, dan zet je drie stappen en heb je een andere automaat. Of stap je naar de conducteur.
Het probleem met die chipkaart-lezers is dat als het fout gaat, meestal meteen ALLE apparaten op een station buiten werking zijn. (Ik spreek uit eigen ervaring in deze.) En bij een strippenkaart ben je niet onterecht TEVEEL geld kwijt als het automaat niet werkt. Hooguit kun je niet afstempelen als je instapt. Bij de chipkaart kan het zijn dat je niet kunt inchecken, maar OOK dat je niet kunt uitchecken. En voornamelijk dat laatste kost je op z'n minst moeite om dat geld terug te krijgen.

Een extra 'point of failure' dus. Niet echt iets wat ik als positief ervaar om te introduceren. Zeker niet wanneer de 'last' van de problemen bij de reiziger komen te liggen.
quote:
Bussen en trams hadden nooit pech en de metro reed ook gewoon altijd
Eh nee. En dat zal ook wel zo blijven. Ik zie ook niemand de OV-chipkaart de schuld geven van het onvermogen van vervoersbedrijven om hun materiaal fatsoenlijk te onderhouden. Ik zie alleen jou een poging doen de critici die woorden in de mond te leggen.

Oh: de RET heeft het teveel afgeschreven reistegoed teruggestort. Kostte ze maar een weekje of 5, de schatten .
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_65472276
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:59 schreef Metatron het volgende:

[..]

Eh, dan zet je drie stappen en heb je een andere automaat. Of stap je naar de conducteur.
Het probleem met die chipkaart-lezers is dat als het fout gaat, meestal meteen ALLE apparaten op een station buiten werking zijn. (Ik spreek uit eigen ervaring in deze.) En bij een strippenkaart ben je niet onterecht TEVEEL geld kwijt als het automaat niet werkt. Hooguit kun je niet afstempelen als je instapt. Bij de chipkaart kan het zijn dat je niet kunt inchecken, maar OOK dat je niet kunt uitchecken. En voornamelijk dat laatste kost je op z'n minst moeite om dat geld terug te krijgen.

Een extra 'point of failure' dus. Niet echt iets wat ik als positief ervaar om te introduceren. Zeker niet wanneer de 'last' van de problemen bij de reiziger komen te liggen.
[..]

Eh nee. En dat zal ook wel zo blijven. Ik zie ook niemand de OV-chipkaart de schuld geven van het onvermogen van vervoersbedrijven om hun materiaal fatsoenlijk te onderhouden. Ik zie alleen jou een poging doen de critici die woorden in de mond te leggen.

Oh: de RET heeft het teveel afgeschreven reistegoed teruggestort. Kostte ze maar een weekje of 5, de schatten .
En 70.000 euro extra

En hoevaak gebeurd het nog dat er op stations geen enkele lezer werkt?
pi_65472315
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:01 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En 70.000 euro extra

En hoevaak gebeurd het nog dat er op stations geen enkele lezer werkt?
2x in de maand december bij de NS bv
pi_65472326
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:57 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Precies. Het is even wennen.
Gewenning is een bar slechte maatstaf met betrekking tot efficientie of gemak.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_65472458
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:59 schreef Metatron het volgende:

[..]

Eh, dan zet je drie stappen en heb je een andere automaat. Of stap je naar de conducteur.
Het probleem met die chipkaart-lezers is dat als het fout gaat, meestal meteen ALLE apparaten op een station buiten werking zijn. (Ik spreek uit eigen ervaring in deze.) En bij een strippenkaart ben je niet onterecht TEVEEL geld kwijt als het automaat niet werkt. Hooguit kun je niet afstempelen als je instapt. Bij de chipkaart kan het zijn dat je niet kunt inchecken, maar OOK dat je niet kunt uitchecken. En voornamelijk dat laatste kost je op z'n minst moeite om dat geld terug te krijgen.


dat is het punt bij een storing, als je binnen bent, kan je niet meer buiten en als ze de poorten opengooien ben je 4 euro kwijt en kan je daarna ook een tijdje niet meer inchecken
pi_65472486
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

2x in de maand december bij de NS bv
En dat terwijl de OV chipkaart daar nog in een testfase is!
pi_65472525
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:02 schreef Metatron het volgende:

[..]

Gewenning is een bar slechte maatstaf met betrekking tot efficientie of gemak.
Hoe wil jij dan nieuwe dingen invoeren?
Of wil jij tot in het einde der tijden een strippenkaart gebruiken? Iets waar men 30 jaar geleden ook niet aan moest denken.
pi_65472541
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

dat is het punt bij een storing, als je binnen bent, kan je niet meer buiten en als ze de poorten opengooien ben je 4 euro kwijt en kan je daarna ook een tijdje niet meer inchecken
En hoevaak gerbeurd dat?
pi_65472569
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:07 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoe wil jij dan nieuwe dingen invoeren?
Of wil jij tot in het einde der tijden een strippenkaart gebruiken? Iets waar men 30 jaar geleden ook niet aan moest denken.
een goed werkend systeem introduceren, waarbij rekening wordt gehouden met de klant
pi_65472611
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

een goed werkend systeem introduceren, waarbij rekening wordt gehouden met de klant
Verzin jij eens een manier hoe je snel, landelijk om kunt schakelen van strippenkaart naar OV chipkaart zonder 1 enkel probleem.
Ik ben heel benieuwd hoe jij dat voor elkaar denkt te krijgen.
pi_65472612
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:07 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En hoevaak gerbeurd dat?
kan je niet lezen ? is 2x gebeurd in een maand bij NS

het zal meer gebeuren dan nu, simpelweg omdat er meer automaten zijn
wat gaan de vervoersbedrijven doen dan ?
pi_65472649
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:01 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En 70.000 euro extra

En hoevaak gebeurd het nog dat er op stations geen enkele lezer werkt?
Geen enkele lezer? Geen idee. Ik heb het twee keer meegemaakt, en dan reis ik maar weinig met de metro. (Ongeveer 1 keer per week een keer op en neer naar het centrum.) Dan heb ik het nog een paar keer meegemaakt dat in ieder geval de 2 lezers waar ik aan het begin van mn reis voorbijkwam het niet deden, en ik maar gewoon ingestapt ben omdat de metro er aan kwam.

Daarnaast ook al een keer of 5 gehad dat een oplaadpunt de kaart niet herkende, of dat m'n bankpas niet gelezen werd.

Al met al zijn mijn ervaringen niet bijster positief. Misschien heb ik gewoon 'pech', maar als ik dit in nog geen jaar dat ik die kaart gebruik al meemaak met 2 ritjes per week, dan wil ik niet weten wat voor ellende mensen te wachten staat die elke dag op en neer naar hun werk moeten.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_65472689
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

kan je niet lezen ? is 2x gebeurd in een maand bij NS

het zal meer gebeuren dan nu, simpelweg omdat er meer automaten zijn
wat gaan de vervoersbedrijven doen dan ?
De NS is nog in testfase, de RET gaat het als eerste invoeren en blijkbaar gaat het bij de RET erg goed, want fouten van de RET kun je niet oplepelen.

Dat het meer gaat gebeuren is een vermoeden van jou die je op geen enkele manier deugdelijk kunt onderbouwen. Meer machines houd niet in dat het ook vaker compleet fout gaat, eerder het tegenover gesteld.
pi_65472726
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:11 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De NS is nog in testfase, de RET gaat het als eerste invoeren en blijkbaar gaat het bij de RET erg goed, want fouten van de RET kun je niet oplepelen.

Dat het meer gaat gebeuren is een vermoeden van jou die je op geen enkele manier deugdelijk kunt onderbouwen. Meer machines houd niet in dat het ook vaker compleet fout gaat, eerder het tegenover gesteld.
PINAUTOMATEN BIJ NS

die worden al paar jaar gebruikt hoor
pi_65472732
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:10 schreef Metatron het volgende:

[..]

Geen enkele lezer? Geen idee. Ik heb het twee keer meegemaakt, en dan reis ik maar weinig met de metro. (Ongeveer 1 keer per week een keer op en neer naar het centrum.) Dan heb ik het nog een paar keer meegemaakt dat in ieder geval de 2 lezers waar ik aan het begin van mn reis voorbijkwam het niet deden, en ik maar gewoon ingestapt ben omdat de metro er aan kwam.

Daarnaast ook al een keer of 5 gehad dat een oplaadpunt de kaart niet herkende, of dat m'n bankpas niet gelezen werd.

Al met al zijn mijn ervaringen niet bijster positief. Misschien heb ik gewoon 'pech', maar als ik dit in nog geen jaar dat ik die kaart gebruik al meemaak met 2 ritjes per week, dan wil ik niet weten wat voor ellende mensen te wachten staat die elke dag op en neer naar hun werk moeten.
Tja, Rotterdam is dan ook de teststad. Dus is het niet zo raar dat het soms fout gaat. Sterker nog, het is juist handig dat het fout gaat, want daar kunnen ze van leren.
pi_65472751
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

PINAUTOMATEN BIJ NS

die worden al paar jaar gebruikt hoor
Ow jij had het over pinautomaten
Ik dacht dat we het over chipkaartlezers hadden
pi_65472790
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:12 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tja, Rotterdam is dan ook de teststad. Dus is het niet zo raar dat het soms fout gaat. Sterker nog, het is juist handig dat het fout gaat, want daar kunnen ze van leren.
dan doen ze dus niet, want de testproblemen blijven
Het is heel simpel, de problemen die er in 2006 waren, zijn er nu nog steeds.

De problemen zijn al talloze malen opgenoemd, zonet nog een probleem
pi_65472832
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:13 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ow jij had het over pinautomaten
Ik dacht dat we het over chipkaartlezers hadden
technologie

die altijd wel een keer faalt, is niet erg als je een alternatief heb.

Wat is jouw oplossing als er een storing komt ? voor de reizigers dan
pi_65472868
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:13 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ow jij had het over pinautomaten
Ik dacht dat we het over chipkaartlezers hadden
om kaartjes te kopen weet je wel
die ook gebruikt wordne om chipkaarten te kopen bv
pi_65472947
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:07 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoe wil jij dan nieuwe dingen invoeren?
Om te beginnen een fatsoenlijk systeem gebruiken, en niet afgaan op mifare adviseert mifare. Daarnaast niet focussen op data-collecting met het oogpunt daar fijn op te kunnen gaan verdienen, maar focussen op het daadwerkelijk fatsoenlijk kunnen bedienen van je KLANTEN, de reizigers dus.

En daarnaast nog eens niet als een dreinende kleuter met de vingers in de oren gaan staan te gillen dat er geen problemen zijn, alles fantastisch is en het allemaal briljant is, wanneer aan alle kanten blijkt dat het gewoon ruk is, uit z'n voegen barst en hopeloos teveel geld kost.
quote:
Of wil jij tot in het einde der tijden een strippenkaart gebruiken? Iets waar men 30 jaar geleden ook niet aan moest denken.
If it ain't broken, don't fix it. De strippenkaart heeft nadelen, dat klopt. Maar al met al is het zo beroerd nog niet. En ALS je dan al naar wat anders wilt, zorg dan tenminste dat je de voordelen van de strippenkaart blijft behouden. En het is nou net dat wat niet gedaan wordt.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_65472963
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

technologie

die altijd wel een keer faalt, is niet erg als je een alternatief heb.

Wat is jouw oplossing als er een storing komt ? voor de reizigers dan
Verwacht je nu van mij een handleiding van 78912374987 pagina's voor de oplossing van elke mogelijke storing?

In Londen hebben ze 2 keer een grote storing gehad, en toen hebben ze gewoon alle poortjes opengezet en alle transacties van die dag, tot einde storing vernietigd.
pi_65473054
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:18 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Verwacht je nu van mij een handleiding van 78912374987 pagina's voor de oplossing van elke mogelijke storing?

In Londen hebben ze 2 keer een grote storing gehad, en toen hebben ze gewoon alle poortjes opengezet en alle transacties van die dag, tot einde storing vernietigd.
ja in Londen, heb ik weinig aan
Ik heb nog niets gehoord over de problemen in de voorlichting van de RET

Deze vraag moet je eens vragen aan de voorlichters, dat weten ze dus niet, niet over nagedacht
pi_65473117
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:12 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tja, Rotterdam is dan ook de teststad. Dus is het niet zo raar dat het soms fout gaat. Sterker nog, het is juist handig dat het fout gaat, want daar kunnen ze van leren.
Kerel, die testfase is al een tijdje over hoor. En ik ben die chipkaart pas gaan gebruiken na de eerste testfases, daarvoor was het helemaal een drama. M'n laatste ervaring met maar liefst 10 (TIEN!!) kaartlezers op 1 station die allemaal kaduuk waren was 5 weken geleden. 3 weken niet met de metro gereisd, gisteren toevallig even, en het was al weer raak. 1 kant van het perron alle kaartlezers buiten bedrijf.

Zoals ik al zei: als ik dat met mijn zeer beperkte gebruik van de metro al tegenkom, dan kan ik niet anders concluderen dan dat dit technisch gewoon RUK is.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_65473142
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:17 schreef Metatron het volgende:

[..]

Om te beginnen een fatsoenlijk systeem gebruiken, en niet afgaan op mifare adviseert mifare. Daarnaast niet focussen op data-collecting met het oogpunt daar fijn op te kunnen gaan verdienen, maar focussen op het daadwerkelijk fatsoenlijk kunnen bedienen van je KLANTEN, de reizigers dus.

En daarnaast nog eens niet als een dreinende kleuter met de vingers in de oren gaan staan te gillen dat er geen problemen zijn, alles fantastisch is en het allemaal briljant is, wanneer aan alle kanten blijkt dat het gewoon ruk is, uit z'n voegen barst en hopeloos teveel geld kost.
[..]

If it ain't broken, don't fix it. De strippenkaart heeft nadelen, dat klopt. Maar al met al is het zo beroerd nog niet. En ALS je dan al naar wat anders wilt, zorg dan tenminste dat je de voordelen van de strippenkaart blijft behouden. En het is nou net dat wat niet gedaan wordt.
De gebruikte kaart/ chip is dezelfde als in Londen en Hongkong. Daar werkt het goed. Dus welke andere kaart hadden ze moeten nemen?
De main focus is helemaal niet gegevens binnenhalen. Dat is een bijzaak die door critici ontzettend wordt opgeblazen. Er zijn diverse mogelijkheden om anoniem te reizen.
Wie zegt dat er geen problemen zijn en het allemaal prima gaat?

Zelfs tegenstanders van de OV chipkaart vinden dat de strippenkaart wel zijn langste tijd had.
Welke voordelen van de strippenkaart blijven niet behouden dan?
Kijk ook eens welke nadelen van de strippenkaart nu verdwijnen 2 haltes reizen, 3 strippen betalen bijvoorbeeld.
pi_65473173
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja in Londen, heb ik weinig aan
Ik heb nog niets gehoord over de problemen in de voorlichting van de RET

Deze vraag moet je eens vragen aan de voorlichters, dat weten ze dus niet, niet over nagedacht
Tuurlijk hebben ze nog geen antwoord op hoe hun gaan reageren op elke mogelijke storing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')