Jij wilt ons toch overtuigen dat die kaart zeer goed gaat werken.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom moet ik voor jou iets gaan regelen
Ik wil je nergens van overtuigen. Ik ga gewoon de discussie over de OV chipkaart want er worden hier veel onwaarheden verteld of problemen erger gemaakt dan ze zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij wilt ons toch overtuigen dat die kaart zeer goed gaat werken.
jjij loopt te liegen, maar dat weet iedereen hierquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik struikel niet over 1 woordje van Macca. Die gast is al langer bezig uitspraken te vedraaien en dingen anders uit te leggen. En vandaag loop die dus glashard te liegen door te stellen dat zwartrijden uitgesloten is volgens experts.
[..]
Er is niemand die zegt dat zwartrijden compleet voorkomen zal worden.
Dus als je het over discussie verkloten hebt, klop eens bij Macca aan.
Kom jij eerst maar eens met bewijs waaruit blijkt dat experts of ik duidelijk hebben gezegd dat zwartrijden onmogelijk is na invoering van de OV chipkaart of zeg dat jij dat fout had.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
jjij loopt te liegen, maar dat weet iedereen hier
kom jij maar met je landquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kom jij eerst maar eens met bewijs waaruit blijkt dat experts of ik duidelijk hebben gezegd dat zwartrijden onmogelijk is na invoering van de OV chipkaart of zeg dat jij dat fout had.
Deze quote ik even want die kan nog vele malen gebruikt worden wanneer snowgoon weer eens uit zijn nek loopt te zuigen*quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:15 schreef snowgoon het volgende:
Als je niet normaal kunt discusieren en leugens moet gaan verspreiden, zet dan die computer uit.
Ik heb ook nergens gezegd dat er een land is waarbij in al het openbaar vervoer een chipkaart wordt gebruikt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
kom jij maar met je land
ik was ironisch sukkel, een gesloten systeem impliciteert dat je moet betalen om binnen te komen en uit te komen, vandaar geen zwartrijden meer mogelijk.
Een jaar geleden ookquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:11 schreef macca728 het volgende:
in Rotterdam was dat een paar weken geleden 35%
Je zult toch wat aan dat lezen van je moeten doen, want jouw quote gaat over:quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Men kan dus ook zelf uitmaken of men die gegevens aan de NS wil geven of niet.
Overigens een leuk bericht daarover vandaag:
[..]
Dit geheel in tegenstelling tot de OV-chipkaart, want die gegevens zijn niet nodig voor de veiligheid. Aangezien het commerciële bedrijven zijn zullen ze die gegevens wel voor commerciële doeleinden gaan gebruiken. Of veiligheid>privacy een goed idee is een heel andere discussie, maar geld>privacy is dat eigenlijk ook.quote:privacybescherming en het verzamelen van gegevens voor de veiligheid
Ik daag je uit, laat eens wat van mijn oude uitspraken die gelogen zijn zien.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:17 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Deze quote ik even want die kan nog vele malen gebruikt worden wanneer snowgoon weer eens uit zijn nek loopt te zuigen*
* ik pas mij even aan, aan zijn manier van spreekwoorden en gezegden gebruiken
Of het artikel ook op de OV chipkaart van toepassing is, is weer een apart discussie.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:20 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je zult toch wat aan dat lezen van je moeten doen, want jouw quote gaat over:
[..]
Dit geheel in tegenstelling tot de OV-chipkaart, want die gegevens zijn niet nodig voor de veiligheid. Aangezien het commerciële bedrijven zijn zullen ze die gegevens wel voor commerciële doeleinden gaan gebruiken. Of veiligheid>privacy een goed idee is een heel andere discussie, maar geld>privacy is dat eigenlijk ook.
Waar haal jij vandaan dat dat cijfer vorig jaar ook zo was?quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:18 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Een jaar geleden ook![]()
Vooral studenten die zo'n gratis kaart opgestuurd hebben gekregen. Wordt echt grappig volgende week, ik ga heel de dag in de metro mensen kijken
Daar hoef ik geen moeite voor te doen. Alleen in dit topic ben je al twee keer betrapt op liegen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik daag je uit, laat eens wat van mijn oude uitspraken die gelogen zijn zien.
sterker nog. volgens de RET was dat toen 50% in augustus 2008quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:18 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Een jaar geleden ook![]()
Vooral studenten die zo'n gratis kaart opgestuurd hebben gekregen. Wordt echt grappig volgende week, ik ga heel de dag in de metro mensen kijken
AD, RET, Spitsquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waar haal jij vandaan dat dat cijfer vorig jaar ook zo was?
quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:30 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Daar hoef ik geen moeite voor te doen. Alleen in dit topic ben je al twee keer betrapt op liegen.
Troll
Ow vorig jaar in de trant van 2 maanden geledenquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
AD, RET, Spits
RET zei ongeveer 50%
proef AD wees ongeveer 1/3 aan als gebruiker
augustus is 2 maanden geleden ? ja in jouw wereldquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:34 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ow vorig jaar in de trant van 2 maanden geleden
Ik heb het over het % van de reizigers dat de kaart gebruikt ter verduidelijking.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Er zit een verschil tussen bezit van een kaart en gebruik van een kaart. Als jullie die twee percentages door elkaar blijven gooien kom je er nooit uit.
We komen er toch nooit uit. Een paar mensen hier willen alleen maar nadelen zien in de OV chipkaart.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Er zit een verschil tussen bezit van een kaart en gebruik van een kaart. Als jullie die twee percentages door elkaar blijven gooien kom je er nooit uit.
Tja, mensen blijven gewoon gebruiken wat ze gewend zijn, totdat ze gedwongen worden om te veranderen. Ik duwde ook nog steeds m'n ouderwetse OV in die poortjes, terwijl ik de chipkaart in m'n portemonnee had zitten.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik heb het over het % van de reizigers dat de kaart gebruikt ter verduidelijking.
Dat was begin januari 35 % van het totaal aantal reizigers in de metro, net zoveel als 4 maanden daarvoor, ondanks intensieve campagnes van de RET in deze regio en het vrij reizen per 1-1-09 van zowel ouderen als studenten + 35% korting op de metro reis voor chipkaartgebruikers
Volgens de RET waren er toen ongeveer 200.000 al afgezet, inmiddels meer
Ik moet jou niks geven!quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:41 schreef macca728 het volgende:
Geef nou eens cijfers van regio Amsterdam !!! Die zijn er vast wel
Ja ik denk dat het % ook naar 100 schiet ja.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Tja, mensen blijven gewoon gebruiken wat ze gewend zijn, totdat ze gedwongen worden om te veranderen. Ik duwde ook nog steeds m'n ouderwetse OV in die poortjes, terwijl ik de chipkaart in m'n portemonnee had zitten.
Verwacht dus wel dat het los zal lopen volgende week. Misschien wat langere rijen voor die poortjes tijdens de spits.
lager zeker hahaquote:
Daarom, dan maakt het ook niet zoveel uit of er in augustus nou 35 of 85 procent gebruikmaakte van die kaart...quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja ik denk dat het % ook naar 100 schiet ja.
Hoezo misschien ? denk eerder gedurende de dag. In de spits gebruiken de meeste mensen een abonnement en die weten wel hoe het werkt.
Ben benieuwd of het systeem het aankan
ja dat is waar. Alleen de grootste klojo's staan overdag voor dei poortjes te klooienquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:52 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Daarom, dan maakt het ook niet zoveel uit of er in augustus nou 35 of 85 procent gebruikmaakte van die kaart...
En tja, gedurende de dag zijn er op de meeste stations wel genoeg poortjes om de mensen aan te kunnen. Maar in de spits op bijvoorbeeld Centraal moet er een flinke mensenmassa uit de metro, door een beperkt aantal poortjes. Als het uitchecken dan niet soepel verloopt (bijv. door de vraag of je nou wel of niet uitgecheckt bent) groeien files snel aan.
Maar we zullen zien
Dat zal de eerste dagen wel zo zijn totdat iedereen er aan gewend is.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:13 schreef Cmonv het volgende:
Centraal station is echt het mooist. Daar staan nu al regelmatig files.
Zou me niet verbazen als ze de poortjes daar in de loop van de dag gewoon weer open stellen want 9 tegen 10 dat het daar een chaos gaat worden in de ochtendspits.
Je bent optimistisch hahaquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:18 schreef Cmonv het volgende:
True, ik ga in ieder geval een kwartier eerder de deur uit
quote:RET neemt extra ov-chipmaatregelen voor blinden
Uitgegeven: 22 januari 2009 18:44
Laatst gewijzigd: 22 januari 2009 20:37
ROTTERDAM - Viziris, de belangenorganisatie voor mensen met een visuele handicap, en de Rotterdamse vervoersorganisatie RET hebben afspraken gemaakt om het gebruik van de ov-chipkaart gemakkelijker te maken voor blinden en slechtzienden.
De organisaties lieten donderdag weten daarover een akkoord te hebben bereikt.
Viziris zei woensdag nog ''zeer teleurgesteld'' te zijn over het uitblijven van toenaderingen van de RET. Overleg donderdag tussen de partijen leverde afspraken op over een overgangsregeling, een proef met de mogelijkheid voor reizigers met een visuele beperking tot betaling achteraf, extra voorlichting en het uitbreiden van de spraakmodule op de website www.ov-chipkaart.nl.
Reizigers
Ook is afgesproken dat de RET voorlichters van Viziris gaat trainen. Op de metrostations worden reizigers met een visuele beperking, net als overigens andere reizigers die dat wensen, geholpen door de RET-servicemedewerkers.
Directeuren Johan Hahn van Viziris en Pedro Peters van de RET lieten weten tevreden te zijn met de afspraken.
Volgens Hahn zijn hiermee eerder tegen de RET aangekondigde ludieke acties van de baan.
Handtekening
Een aantal visueel gehandicapten biedt dinsdagmiddag de Vaste Kamercommissie van Verkeer & Waterstaat een petitie aan voor het blijvend zelfstandig kunnen reizen van blinden en slechtzienden. De afgelopen maanden hebben meer dan duizend mensen digitaal hun handtekening onder het verzoek gezet.
Een woordvoerster van de groep zei donderdag dat zeker eenzelfde aantal had willen tekenen, maar dat niet kon. De ondertekenaars vragen om een nultarief of 100 procent korting op de OV-chipkaart, in elk geval zolang die voor hen niet controleerbaar te gebruiken is.
quote:Heel Nederland kijkt mee op‘D-Day’
Door GERT ONNINK
ROTTERDAM - Een brigade van tientallen studenten gehuld in witte jassen, talloze medewerkers in het rood die rondrijden op opvallende karretjes en dan ook nog de in het geel gehulde RET-‘presentatoren’ die het publiek uitleg geven over de ov-chipkaart. Wie dezer dagen op een van de 49 metrostations in Rotterdam en omgeving rondloopt, treft daar een veelkleurig circus aan.
Voeg daarbij de ongekende reclamecampagne met miljoenen folders en duizenden posters en spotjes op radio en televisie. Zou er nog iemand zijn die het helemaal is ontgaan dat de strippenkaart nu echt uit de Rotterdamse metro verdwijnt en daar wordt vervangen door de ov-chipkaart?
Over een week is het zover, dan kan niemand meer met het papieren vervoersbewijs de metro in. De toegangspoortjes zijn dan alleen nog met de ov-chipkaart te openen.
Al weken bereidt het Rotterdamse vervoersbedrijf RET zich voor op D-Day. 29 januari staat bij iedere werknemer met rood in de agenda gemarkeerd. Met als codewoorden ‘van strip naar chip’.
Begin deze week leidde de Rotterdamse vervoerswethouder Jeannette Baljeu op station Zuidplein in Rotterdam-Zuid de aftelcampagne in. Met nog tien dagen te gaan was zelfs een fanfarekorps ingehuurd, dat zag dat Baljeu onder massale media-belangstelling het allereerste stempelapparaat ontmantelde. De resterende 150 gele bakjes volgen deze en volgende week.
„Heel Nederland kijkt met ons mee,’’ zei Baljeu, in de Stadsregio Rotterdam verantwoordelijk voor het verkeer en vervoer in het Rijnmond-gebied. „Maar het is nog geen feest,’’ voegde ze eraan toe, wijzend op de fanfare, „we zijn volop bezig met een proces. Den Haag, de Tweede Kamer en de rest van het land volgen dat op de voet. En dat is goed. Rotterdam is het begin van de landelijke uitrol van de ov-chipkaart. En gelukkig houdt de reiziger ons scherp.’’
Want waarschijnlijk weten de meeste van de circa 150.000 dagelijkse metropassagiers – die goed zijn voor 300.000 ritten – wel dat die ov-chipkaart eraan komt. Maar het oplaadbare pasje aanschaffen en ook gaan gebruiken, is nog niet bij iedereen vaste prik geworden.
RET-baas Pedro Peters liet eerder deze week weten dat het gebruik nu op 40 procent zit. Ofwel 120.000 van de 300.000 dagelijkse ritten wordt gemaaakt met de ov-chipkaart. Belangrijker vindt hij het bezit van de veelbesproken pas, dat ligt nu op 70 procent. „Het moet naar 90 procent. Immers, 10 procent van de metroreizen is incidenteel van karakter.’’
Peters deed maandag opnieuw een beroep op de groep van bijna 20.000 abonnementhouders die de ov-chipkaart nog niet hebben of nog niet gebruiken. Verder rekent hij op circa 15.000 passagiers die nu nog de strippenkaart hanteren. „Het wordt kort dag, maar het moet lukken,’’ zegt Peters, zoals altijd optimistisch.
Voor zijn vervoersbedrijf is het een ‘gigantische’ operatie, die de RET nog niet eerder meemaakte. Ook het personeel moet eraan geloven. Inmiddels hebben ruim 2100 werknemers een opfriscursus ov-chipkaart gehad. Vanaf volgende week woensdag – een dag voor D-Day – zal het grootste deel van het personeel ‘op straat’ zijn. „Alles wat niet rijdt, is op de stations te vinden.’’ De circa 650 RET’ers en assistenten krijgen zelfs nog hulp van hun collega’s van de NS en het GVB uit Amsterdam.
Bij de hulptroepen zit ook Lieuwe van Tright, een gepensioneerde RET- medewerker, die graag helpt bij de introductie van de ov-chipkaart. „We krijgen allerlei uiteenlopende vragen,’’ legt de in het geel gehulde man uit. „We hangen dan ook geen algemeen verhaal op, maar leveren informatie op maat. Wat we merken, is dat het voor iedereen wennen is.’’
Volgens Pedro Peters, die medio 2005 aantrad en al dan niet gewild uitgroeide tot het landelijke boegbeeld van de ov-chipkaart, gaan de meeste vragen over de ouderen (65+) die weer gratis mogen reizen, de kortingsactie (tot 3 februari 35 procent) en de compensatie bij het overstappen uit de bus en de trein op de metro.
„We hopen dat het op 29 januari soepel loopt. Het zal best ergens fout gaan, we proberen dat zo veel mogelijk te beperken. Maar belangrijk is ook hoe het twee weken daarna gaat. Of iedereen er dan ook echt aan gewend is.’’
De operatie van strip naar chip heeft nog een week en zal volgende week in de nacht van woensdag 28 op donderdag 29 januari worden afgerond.
Dan trekt een brigade RET’ers langs metrostations om de allerlaatste bewijzen van het bijna 29 jaar oude strippenkaart-tijdperk uit te wissen. Later dit jaar zullen ook de tram en de bus in Rotterdam dit voorbeeld volgen.
Wie de laatste strip in de Rotterdamse metro afstempelt, zal de RET worst wezen. Dat zal iemand zijn die woensdagavond laat – mogelijk al na middernacht – nog een metroritje maakt. Een paar uur later al begint op donderdag bij aanvang dienst (half zes) D-Day.
Dat is dan vast je eigen schuld geweest!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:00 schreef Cmonv het volgende:
Vandaag weer een poortje tegen m'n neus...
quote:'Verkoop en gebruik ov-chipkaart stijgen sterk'
Uitgegeven: 26 januari 2009 20:07
Laatst gewijzigd: 26 januari 2009 20:07
ROTTERDAM - Het aantal verkochte ov-chipkaarten is de afgelopen week sterk gestegen.
Dat meldt de Rotterdamse vervoerder RET maandag, drie dagen voordat de strippenkaart als vervoersbewijs in de metro wordt afgeschaft.
Volgens de RET bezit bijna driekwart van alle reizigers in de Rotterdamse metro nu een ov-chipkaart. Het totaal aantal verkochte kaarten in de regio Rotterdam ligt nu boven de 800.000.
Gestegen
Het aantal ritten waarbij de ov-chipkaart wordt gebruikt, is de afgelopen week gestegen van 120.000 naar 150.000 per dag. Dat is de helft van het aantal ritten dat dagelijks in de Rotterdamse metro wordt gemaakt.
''Het is belangrijker hoeveel mensen de kaart in hun bezit hebben dan hoeveel mensen hem nu al gebruiken'', legt een zegsman uit. ''Veel mensen wachten toch tot het laatste moment voordat ze hun strippenkaart gedag zeggen.''
Studenten
Studenten die in Rotterdam studeren of wonen hebben inmiddels de nieuwe ov-chipkaart gekregen. Er zijn volgens de RET wel kleine problemen met studenten die hun informatie te laat hebben aangeleverd.
De Rotterdamse vervoerder gaat de komende dagen extra inzet verzorgen op de metrostations waar veel studenten komen. Studenten die 29 januari nog geen ov-chipkaart hebben, kunnen op vertoon van hun studentenkaart bij de RET een toegangskaart aanvragen waarmee zij de metro in kunnen.
Afscheid
Rotterdam neemt donderdag in de metro definitief afscheid van de strippenkaart. Als de overgang naar de ov-chipkaart goed verloopt, volgen daarna stap voor stap de andere vervoersbedrijven. Zo gaan de NS de chipkaart al vanaf 1 mei invoeren.
quote:RET: reiziger went aan ov-chipkaart
Door GERT ONNINK
Rotterdam - De tienduizenden Rotterdamse metroreizigers zullen donderdag - als zij niet meer met de strippenkaart kunnen betalen - gewend zijn aan de nieuwe ov-chipkaart. Dat beweert stadsvervoerder RET.
FOTO MARCO DE SWART
Het bedrijf verwacht dat de overgang van het papieren bewijs op de oplaadbare pas in de Maasstad zonder problemen zal verlopen.
,,De reizigers bereiden zich goed voor op de overstap van strip naar chip. We zijn optimistisch,’’ zo liet een woordvoerder van de RET maandagavond weten. Vanaf donderdag kan in de metro niet meer met de strippenkaart worden gereisd.
Het bezit van de ov-chipkaart ligt nu op 75 procent. Dat was vorige week nog 70 procent. Het daadwerkelijke gebruik van de pas is gestegen van 40 naar 50 procent. Dat betekent dat de helft van de 300.000 dagelijkse metroritten nu met de chippas wordt gemaakt.
Volgens de RET bestellen steeds meer reizigers de ov-chipkaart op internet. Afgelopen week kwamen daar 15.000 persoonlijke kaarten bij, 3.000 meer dan daarvoor. Bij de ‘anonieme’, niet op naam gestelde passen was er een toename met 12.000. Dat waren er 5.000 extra. Het aantal verkochte dagkaarten - de wegwerpexemplaren van de ov-chip - blijft op 3500 tot 4000 in de week. Voor de studenten die hun ov-chipstudentenkaart nog niet hebben ontvangen, houdt de RET extra toegangskaarten paraat. Ook busoverstappers zijn aanvullende passen.
De extra inzet (personeel) en maatregelen lijken op dit moment voldoende, stelt de RET. De komende dagen zullen op de stations honderden medewerkers zijn om de reizigers te helpen.
De poortjes van de 49 metrohaltes zijn donderdag nog maar met de ov-chipkaart te openen. De verwachting is dat de pas later dit jaar ook in de tram en de bus in de Maasstad zal worden ingevoerd.
Propaganda?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:09 schreef Basp1 het volgende:
Verse propaganda van het OV-chip kaart front.
Aftellen tot 29 januari kijken of het gaat werken. Nog maar 2 nachtjes slapern en dan gaan we het zien.
[..]
Nou en?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:10 schreef macca728 het volgende:
Ja ik las het ook net
sterk gestegen, nou van 35% naar 50%, wees er maar tevreden mee als RET zijnde 2 dagen voor invoering en ondanks 35% korting.
Overigens 70% van de reizigers had de chipkaart al vorig jaar, nu 75% ook niet echt denderend
Er wordt nog wel meer vals gespeeld met de cijfers. Men neemt het aantal 'bekende' reizigers, en het aantal verstrekte kaarten. En voila, we hebben een percentage.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Er zit een verschil tussen bezit van een kaart en gebruik van een kaart. Als jullie die twee percentages door elkaar blijven gooien kom je er nooit uit.
Nou, ik WOON in Rotterdam, en ik GEBRUIK dat gedrocht. En ik kan er maar bijzonder weinig voordelen aan ontdekken.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Propaganda?
Ik zie de kaart niet opgehemeld worden. gewoon een weergave van hoeveel kaarten er gebruikt worden. Blijkt maar weer dat sommige het alleen maar negatief willen bekijken.
Wij van wc-eend adviseren wc-eend. Dat je nogal goed gelovig bent, maakt niet uit hoor, is wel vertederend om te zien.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:11 schreef snowgoon het volgende:
Propaganda?
Ik zie de kaart niet opgehemeld worden. gewoon een weergave van hoeveel kaarten er gebruikt worden. Blijkt maar weer dat sommige het alleen maar negatief willen bekijken.
De RET heeft wat dat betreft NIKS met de NS te maken. Hoeveel kaarten de NS uitgeeft heeft niks met de RET cijfers te maken.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:15 schreef Metatron het volgende:
[..]
Er wordt nog wel meer vals gespeeld met de cijfers. Men neemt het aantal 'bekende' reizigers, en het aantal verstrekte kaarten. En voila, we hebben een percentage.
Dat bijvoorbeeld de NS je elk jaar een NIEUWE chipkaart geeft als je een kortingskaart haalt wordt voor het gemak even vergeten. Op die manier tel ik dus al drie keer mee in die cijfers, want ik heb al drie keer zo'n kaart gekregen, terwijl 2 daarvan in de vuilnisbak liggen.
Liever goedgelovig dan een eeuwige zeur!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wij van wc-eend adviseren wc-eend. Dat je nogal goed gelovig bent, maakt niet uit hoor, is wel vertederend om te zien.![]()
Wij van ret zeggen dat het voorspoedig loopt.![]()
Net zoals ik al zeg nog 2 nachtjes slapen en dan gaan we het vanzelf zien of ze gelijk hebben. Ik vertrouw de mensen van de ret to nu toe net zoals ik de ING bankier nog vertrouw.
komt dat nog steeds voor ? goh in Rotterdam helemaal nooitquote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:00 schreef HiZ het volgende:
Voordat dit topic weer dicht gaat; ik wilde nog even melden dat ik mijn chipkaart gisteren weer heb gebruikt in het Amsterdamse openbaar vervoer. En ik ben erg tevreden over de werking. Wat ik wel ergerlijk vond was dat een lezer in de tram kapot was.
En nog een AD-artikel:quote:
quote:OV-Chipkaart: gewoon even wennen
Door GERT ONNINK
‘Begrijpen nieuwe kaart vereist universitaire opleiding’, ‘Consumentenbond vreest chaos openbaar vervoer’, ‘Bejaarden in de problemen’ en ‘Kaart pakt duurder uit’. Zijn dit krantenkoppen over de nieuwe ov-chipkaart, die zo omstreden oplaadbare vervoerspas die donderdag definitief in de Rotterdamse metro zal worden ingevoerd? Nee hoor, ze horen bij berichten uit 1980 bij de introductie van de strippenkaart in het landelijk openbaar vervoer.
De vervanging van de toenmalige metro-, tram- en buskaartjes door een reissysteem met zones veroorzaakte bijna dertig jaar geleden een storm van protest.
De Rotterdamse vervoerder RET ziet een opvallende overeenkomst met de introductie van de ov-chipkaart. ,,Mensen moesten niets van de strippenkaart hebben. En nu deze gaat verdwijnen, willen ze er opeens niet meer vanaf,’’ zegt Pedro Peters, algemeen directeur van de RET.
Consumenten hebben grote moeite met dingen die ineens anders worden, stelt dr. Henk Aarts, hoogleraar sociale psychologie aan de Universiteit van Utrecht. ,,Mensen vinden veranderingen vervelend, zeker als het om routinezaken gaat, dagelijkse dingen waar je niet zo lang over hoeft na te denken.’’
De reiziger, geeft Aarts aan, kijkt in het geval van de nieuwe chippas vooral naar eventuele winst, in tijd en in geld. ,,Levert het hem of haar iets op? Als dat niet zo is, dan is de wens tot veranderen niet zo groot.’’ De hoogleraar weet dat het imago van de ov-chipkaart niet al te best is. ,,De pas is te kraken, je kunt je geld zomaar kwijtraken. Met een besmet product wil het publiek niets te maken hebben.’’
Aarts stipt nog meer voorbeelden aan van aanvankelijke weerstand. ,,Met de euro zou het niets worden, alles werd maar duurder. Nu hoor je daar niemand meer over. Of neem de mobiele telefoon. Bij de eerste dacht je toch ook: wat moet ik hiermee? Nu ben ik al aan mijn zesde exemplaar toe.’’ Dan de allereerste keer pinnen met een bankpas. ,,Geld uit de muur halen, dat was eng, zeker in het donker. Nu doet iedereen het, zelfs ouderen,’’ zegt Aarts.
De Utrechtse hoogleraar denkt dat het met de vervoerspas uiteindelijk ook goedkomt. ,,Je kunt eraan wennen, vermoed ik. Ik heb er zelf nog geen. Als u me over een jaar weer belt, gaat het ongetwijfeld beter. Dan is iedereen eraan gewend.’’
Volgens dr. Rick van Baaren, directeur van de master gedragsverandering van de Radboud Universiteit in Nijmegen, valt bij de invoering van de ov-chipkaart vooral het geklungel en het gebrek aan leiderschap op. ,,Mensen hebben toch al zo’n moeite van hun ingesleten gewoontes af te springen.’’
Neem het rookverbod, zegt Van Baaren. ,,Daar wordt maar geschipperd. Dat werkt niet. Je moet duidelijkheid scheppen. Dat gepolder is funest. Er moet worden gezegd: geen gezeur meer, we gaan het doen.’’
Van Baaren vindt de komst van de euro een goed voorbeeld. Daar voerde het rijk een uitvoerige, duidelijke informatiecampagne voor. ,,Dat er later, ver na de invoering, toch weer een paar idioten tegen waren, zijn we allemaal vergeten.’’
Bij het debat over rekeningrijden heeft de overheid volgens de gedragsdeskundige juist het verkeerde signaal afgegeven. ,,Geen leiderschap. Je moet een besluit nemen en dat ook uitstralen. De ov-chipkaartdiscussie is heel on-Rotterdams.’’
Arno Bonte, gemeenteraadslid voor GroenLinks in Rotterdam en het gezicht van het verzet tegen de pas, vindt dat de gebruikers zijn gepasseerd. ,,De RET is uitgegaan van het systeem en niet van de reiziger. Het is best dat ze willen veranderen - de strippenkaart loopt inderdaad op zijn einde - maar zorg wel dat alle problemen zijn opgelost. Zo ver zijn we nog lang niet.’’ Bonte voorziet donderdag - als de strippenkaart in de metro niet meer kan worden gebruikt - problemen op de metrostations. ,,Ik hoop dat het meevalt, maar ik vrees het ergste.’’ Hij verwijst naar Londen waar in de metro zeven jaar lang twee systemen naast elkaar hebben bestaan. ,,En Rotterdam wil het na drie jaar proeftuin nu al gaan doen. Dat is absurd.’’
Ook de Consumentenbond kijkt met grote vrees uit naar donderdag. ,,Wij zetten nog steeds vraagtekens bij de ov-chipkaart. Het moest makkelijker worden en niet duurder. Zolang dat niet zo is, moet je de strippenkaart niet afschaffen,’’ zegt Frederique Hermie namens de organisatie.
Vorige week hebben Consumentenbond, reizigersvereniging Rover en ANWB nog geprobeerd het vastgelopen overleg met Verkeer en Waterstaat over de ov-chipkaart vlot te trekken, maar dat had geen succes. ,,Praten helpt niet, de invoering gaat toch door. Maar wij zijn bang dat de mensen er niet klaar voor zijn.’’
De RET heeft het over het totaal aantal uitgegeven chipkaarten, niet alleen over de kaarten die door hunzelf uitgegeven zijn. Daarnaast komen die cijfertjes niet eens van de RET, maar van het OV chipkaart samenwerkingsverband.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:21 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De RET heeft wat dat betreft NIKS met de NS te maken. Hoeveel kaarten de NS uitgeeft heeft niks met de RET cijfers te maken.
Bijvoorbeeld dat ik niet eens in de week aan moet schuiven in een lange rij toeristen om nog snel even een strippenkaart te kopen waarna ik nog net mijn tram kan zien wegrijden en dat de rit naar mijn werk goedkoper is geworden. Dat dus bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:02 schreef macca728 het volgende:
Het moest makkelijker worden en niet duurder. Zolang dat niet zo is, moet je de strippenkaart niet afschaffen
Dat is ook mijn mening, wat is nu makkelijker aan de chipkaart
ja dat is bullshitquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat ik niet eens in de week aan moet schuiven in een lange rij toeristen om nog snel even een strippenkaart te kopen waarna ik nog net mijn tram kan zien wegrijden en dat de rit naar mijn werk goedkoper is geworden. Dat dus bijvoorbeeld.
Oh ja, schokkend is natuurlijk wel dat de overheid nu weet dat ik soms de tram neem naar mijn werk. Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze al wisten dat ik 5 dagen per week naar mijn werk ga.
als jij je chipkaart niet bij je heb, moet je alsnog in de rijquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat ik niet eens in de week aan moet schuiven in een lange rij toeristen om nog snel even een strippenkaart te kopen waarna ik nog net mijn tram kan zien wegrijden en dat de rit naar mijn werk goedkoper is geworden. Dat dus bijvoorbeeld.
Oh ja, schokkend is natuurlijk wel dat de overheid nu weet dat ik soms de tram neem naar mijn werk. Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze al wisten dat ik 5 dagen per week naar mijn werk ga.
In Rotterdam ging ook zeker nooit een strippenkaart automaat stuk hequote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
komt dat nog steeds voor ? goh in Rotterdam helemaal nooit![]()
![]()
Goed artikel.quote:
Waaruit blijkt dat de RET cijfers van de OV chipkaart gebruikt? Lijkt mij dat de RET beter op de hoogte is van de door hun afgegeven abbonementen dan TLS.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:38 schreef Metatron het volgende:
[..]
De RET heeft het over het totaal aantal uitgegeven chipkaarten, niet alleen over de kaarten die door hunzelf uitgegeven zijn. Daarnaast komen die cijfertjes niet eens van de RET, maar van het OV chipkaart samenwerkingsverband.
dusseh....
Dit gebeurt niet meer met de chipkaart ? Goh wonderkaartquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:44 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bussen en trams hadden nooit pech en de metro reed ook gewoon altijd
Heb je dat artikel gelezen over de invoering van de strippenkaart?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:02 schreef macca728 het volgende:
Het moest makkelijker worden en niet duurder. Zolang dat niet zo is, moet je de strippenkaart niet afschaffen
Dat is ook mijn mening, wat is nu makkelijker aan de chipkaart
Er is iemand die de kaart gebruikt en er de voordelen van inziet. En Macca negeert dat weer compleet en gaat weer een nadeel zoeken.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
als jij je chipkaart niet bij je heb, moet je alsnog in de rij
als er een verkooppunt is bij je in de buurt natuurlijk
LEZEN!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dit gebeurt niet meer met de chipkaart ? Goh wonderkaart
Ja wat heeft dat ermee te maken ?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Heb je dat artikel gelezen over de invoering van de strippenkaart?
Jij bent typisch zo iemand die niet tegen verandering kan. Als de strippenkaart nu ingevoerd zou worden zou jij daar ook moord en brand over schreeuwen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja wat heeft dat ermee te maken ?
Heb je ook gehoord dat in Parijs de reisgegevens maar 48 maximaal mogen worden bewaard ? Met een nog te komen chipkaart !
nee het voordeel dat hij noemt is geen voordeel van de chipkaartquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Er is iemand die de kaart gebruikt en er de voordelen van inziet. En Macca negeert dat weer compleet en gaat weer een nadeel zoeken.
ja negeer maarquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij bent typisch zo iemand die niet tegen verandering kan. Als de strippenkaart nu ingevoerd zou worden zou jij daar ook moord en brand over schreeuwen.
Waarom is dat ? Omdat de Fransen hun privacy wel belangrijk vindenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij bent typisch zo iemand die niet tegen verandering kan. Als de strippenkaart nu ingevoerd zou worden zou jij daar ook moord en brand over schreeuwen.
En leuk voor die Parijzenaren dat hun het maar 48 uur bewaren. Het zal mij een biet wezen of die gegevens 48 uur of 48 jaar worden bewaard.
Precies. Het is even wennen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee het voordeel dat hij noemt is geen voordeel van de chipkaart
dat kan zowel met chipkaart als met strippenkaart gebeuren, gewoon kwestie van bij je hebben
echter je kan niet overal een chipkaart kopen NU, dus NU nadeel ja,straks maakt het niet meer uit
Ik heb geen idee waarom dat anders is.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom is dat ? Omdat de Fransen hun privacy wel belangrijk vinden
Kan hier ook hoor, alleen die onverschillige Nederlanders kan het geen moer schelen
Eh, dan zet je drie stappen en heb je een andere automaat. Of stap je naar de conducteur.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:44 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In Rotterdam ging ook zeker nooit een strippenkaart automaat stuk he
Eh nee. En dat zal ook wel zo blijven. Ik zie ook niemand de OV-chipkaart de schuld geven van het onvermogen van vervoersbedrijven om hun materiaal fatsoenlijk te onderhouden. Ik zie alleen jou een poging doen de critici die woorden in de mond te leggen.quote:Bussen en trams hadden nooit pech en de metro reed ook gewoon altijd
En 70.000 euro extraquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:59 schreef Metatron het volgende:
[..]
Eh, dan zet je drie stappen en heb je een andere automaat. Of stap je naar de conducteur.
Het probleem met die chipkaart-lezers is dat als het fout gaat, meestal meteen ALLE apparaten op een station buiten werking zijn. (Ik spreek uit eigen ervaring in deze.) En bij een strippenkaart ben je niet onterecht TEVEEL geld kwijt als het automaat niet werkt. Hooguit kun je niet afstempelen als je instapt. Bij de chipkaart kan het zijn dat je niet kunt inchecken, maar OOK dat je niet kunt uitchecken. En voornamelijk dat laatste kost je op z'n minst moeite om dat geld terug te krijgen.
Een extra 'point of failure' dus. Niet echt iets wat ik als positief ervaar om te introduceren. Zeker niet wanneer de 'last' van de problemen bij de reiziger komen te liggen.
[..]
Eh nee. En dat zal ook wel zo blijven. Ik zie ook niemand de OV-chipkaart de schuld geven van het onvermogen van vervoersbedrijven om hun materiaal fatsoenlijk te onderhouden. Ik zie alleen jou een poging doen de critici die woorden in de mond te leggen.
Oh: de RET heeft het teveel afgeschreven reistegoed teruggestort. Kostte ze maar een weekje of 5, de schatten.
2x in de maand december bij de NS bvquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En 70.000 euro extra
En hoevaak gebeurd het nog dat er op stations geen enkele lezer werkt?
Gewenning is een bar slechte maatstaf met betrekking tot efficientie of gemak.quote:
dat is het punt bij een storing, als je binnen bent, kan je niet meer buiten en als ze de poorten opengooien ben je 4 euro kwijt en kan je daarna ook een tijdje niet meer incheckenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:59 schreef Metatron het volgende:
[..]
Eh, dan zet je drie stappen en heb je een andere automaat. Of stap je naar de conducteur.
Het probleem met die chipkaart-lezers is dat als het fout gaat, meestal meteen ALLE apparaten op een station buiten werking zijn. (Ik spreek uit eigen ervaring in deze.) En bij een strippenkaart ben je niet onterecht TEVEEL geld kwijt als het automaat niet werkt. Hooguit kun je niet afstempelen als je instapt. Bij de chipkaart kan het zijn dat je niet kunt inchecken, maar OOK dat je niet kunt uitchecken. En voornamelijk dat laatste kost je op z'n minst moeite om dat geld terug te krijgen.
En dat terwijl de OV chipkaart daar nog in een testfase is!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
2x in de maand december bij de NS bv
Hoe wil jij dan nieuwe dingen invoeren?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:02 schreef Metatron het volgende:
[..]
Gewenning is een bar slechte maatstaf met betrekking tot efficientie of gemak.
En hoevaak gerbeurd dat?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat is het punt bij een storing, als je binnen bent, kan je niet meer buiten en als ze de poorten opengooien ben je 4 euro kwijt en kan je daarna ook een tijdje niet meer inchecken
een goed werkend systeem introduceren, waarbij rekening wordt gehouden met de klantquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe wil jij dan nieuwe dingen invoeren?
Of wil jij tot in het einde der tijden een strippenkaart gebruiken? Iets waar men 30 jaar geleden ook niet aan moest denken.
Verzin jij eens een manier hoe je snel, landelijk om kunt schakelen van strippenkaart naar OV chipkaart zonder 1 enkel probleem.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
een goed werkend systeem introduceren, waarbij rekening wordt gehouden met de klant
kan je niet lezen ? is 2x gebeurd in een maand bij NSquote:
Geen enkele lezer? Geen idee. Ik heb het twee keer meegemaakt, en dan reis ik maar weinig met de metro. (Ongeveer 1 keer per week een keer op en neer naar het centrum.) Dan heb ik het nog een paar keer meegemaakt dat in ieder geval de 2 lezers waar ik aan het begin van mn reis voorbijkwam het niet deden, en ik maar gewoon ingestapt ben omdat de metro er aan kwam.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En 70.000 euro extra
En hoevaak gebeurd het nog dat er op stations geen enkele lezer werkt?
De NS is nog in testfase, de RET gaat het als eerste invoeren en blijkbaar gaat het bij de RET erg goed, want fouten van de RET kun je niet oplepelen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
kan je niet lezen ? is 2x gebeurd in een maand bij NS
het zal meer gebeuren dan nu, simpelweg omdat er meer automaten zijn
wat gaan de vervoersbedrijven doen dan ?
PINAUTOMATEN BIJ NSquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De NS is nog in testfase, de RET gaat het als eerste invoeren en blijkbaar gaat het bij de RET erg goed, want fouten van de RET kun je niet oplepelen.
Dat het meer gaat gebeuren is een vermoeden van jou die je op geen enkele manier deugdelijk kunt onderbouwen. Meer machines houd niet in dat het ook vaker compleet fout gaat, eerder het tegenover gesteld.
Tja, Rotterdam is dan ook de teststad. Dus is het niet zo raar dat het soms fout gaat. Sterker nog, het is juist handig dat het fout gaat, want daar kunnen ze van leren.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:10 schreef Metatron het volgende:
[..]
Geen enkele lezer? Geen idee. Ik heb het twee keer meegemaakt, en dan reis ik maar weinig met de metro. (Ongeveer 1 keer per week een keer op en neer naar het centrum.) Dan heb ik het nog een paar keer meegemaakt dat in ieder geval de 2 lezers waar ik aan het begin van mn reis voorbijkwam het niet deden, en ik maar gewoon ingestapt ben omdat de metro er aan kwam.
Daarnaast ook al een keer of 5 gehad dat een oplaadpunt de kaart niet herkende, of dat m'n bankpas niet gelezen werd.
Al met al zijn mijn ervaringen niet bijster positief. Misschien heb ik gewoon 'pech', maar als ik dit in nog geen jaar dat ik die kaart gebruik al meemaak met 2 ritjes per week, dan wil ik niet weten wat voor ellende mensen te wachten staat die elke dag op en neer naar hun werk moeten.
Ow jij had het over pinautomatenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
PINAUTOMATEN BIJ NS
die worden al paar jaar gebruikt hoor
dan doen ze dus niet, want de testproblemen blijvenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, Rotterdam is dan ook de teststad. Dus is het niet zo raar dat het soms fout gaat. Sterker nog, het is juist handig dat het fout gaat, want daar kunnen ze van leren.
technologiequote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ow jij had het over pinautomaten
Ik dacht dat we het over chipkaartlezers hadden
om kaartjes te kopen weet je welquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ow jij had het over pinautomaten
Ik dacht dat we het over chipkaartlezers hadden
Om te beginnen een fatsoenlijk systeem gebruiken, en niet afgaan op mifare adviseert mifare. Daarnaast niet focussen op data-collecting met het oogpunt daar fijn op te kunnen gaan verdienen, maar focussen op het daadwerkelijk fatsoenlijk kunnen bedienen van je KLANTEN, de reizigers dus.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe wil jij dan nieuwe dingen invoeren?
If it ain't broken, don't fix it. De strippenkaart heeft nadelen, dat klopt. Maar al met al is het zo beroerd nog niet. En ALS je dan al naar wat anders wilt, zorg dan tenminste dat je de voordelen van de strippenkaart blijft behouden. En het is nou net dat wat niet gedaan wordt.quote:Of wil jij tot in het einde der tijden een strippenkaart gebruiken? Iets waar men 30 jaar geleden ook niet aan moest denken.
Verwacht je nu van mij een handleiding van 78912374987 pagina's voor de oplossing van elke mogelijke storing?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
technologie
die altijd wel een keer faalt, is niet erg als je een alternatief heb.
Wat is jouw oplossing als er een storing komt ? voor de reizigers dan
ja in Londen, heb ik weinig aanquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Verwacht je nu van mij een handleiding van 78912374987 pagina's voor de oplossing van elke mogelijke storing?
In Londen hebben ze 2 keer een grote storing gehad, en toen hebben ze gewoon alle poortjes opengezet en alle transacties van die dag, tot einde storing vernietigd.
Kerel, die testfase is al een tijdje over hoor. En ik ben die chipkaart pas gaan gebruiken na de eerste testfases, daarvoor was het helemaal een drama. M'n laatste ervaring met maar liefst 10 (TIEN!!) kaartlezers op 1 station die allemaal kaduuk waren was 5 weken geleden. 3 weken niet met de metro gereisd, gisteren toevallig even, en het was al weer raak. 1 kant van het perron alle kaartlezers buiten bedrijf.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, Rotterdam is dan ook de teststad. Dus is het niet zo raar dat het soms fout gaat. Sterker nog, het is juist handig dat het fout gaat, want daar kunnen ze van leren.
De gebruikte kaart/ chip is dezelfde als in Londen en Hongkong. Daar werkt het goed. Dus welke andere kaart hadden ze moeten nemen?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:17 schreef Metatron het volgende:
[..]
Om te beginnen een fatsoenlijk systeem gebruiken, en niet afgaan op mifare adviseert mifare. Daarnaast niet focussen op data-collecting met het oogpunt daar fijn op te kunnen gaan verdienen, maar focussen op het daadwerkelijk fatsoenlijk kunnen bedienen van je KLANTEN, de reizigers dus.
En daarnaast nog eens niet als een dreinende kleuter met de vingers in de oren gaan staan te gillen dat er geen problemen zijn, alles fantastisch is en het allemaal briljant is, wanneer aan alle kanten blijkt dat het gewoon ruk is, uit z'n voegen barst en hopeloos teveel geld kost.
[..]
If it ain't broken, don't fix it. De strippenkaart heeft nadelen, dat klopt. Maar al met al is het zo beroerd nog niet. En ALS je dan al naar wat anders wilt, zorg dan tenminste dat je de voordelen van de strippenkaart blijft behouden. En het is nou net dat wat niet gedaan wordt.
Tuurlijk hebben ze nog geen antwoord op hoe hun gaan reageren op elke mogelijke storingquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja in Londen, heb ik weinig aan
Ik heb nog niets gehoord over de problemen in de voorlichting van de RET
Deze vraag moet je eens vragen aan de voorlichters, dat weten ze dus niet, niet over nagedacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |