Waren er 100 jaar geleden net zoveel metrolijnen en reizigers in Londen als 5 jaar geleden? Was er 100 jaar geleden uberahaupt wel metro in Londen? En hoe ging de overgang in Londen van geen poortjes naar wel poortjes? Of waren er altijd al poortjes?quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Is de kaart nieuw ? nee was er al in Londen en Hong Kong, waar meer mensen wonen bijna dan in heel NL
Hadden ze die poortjes daar al ? Ook 100 jaar geleden al ? Knap
Kaartje afstempelen ? doen ze overal ter wereld. Nog steeds, zie Parijs bv
Hier hadden ze ool al poortjes die je kon openen met een strippenkaart. Maar later zijn die weggegaan
Welke experts beweren dat zwartrijden is uitgesloten?quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
doe je toch net als Snowgoon, anonieme kaart kopen, kost een beetje meer maar dan heb je ook wat![]()
![]()
Poortjes die niet opengaan zoals ze horen, gek daar hoor ik Snowgoon nooit over.
Zwartrijden ? Uitgesloten volgens experts![]()
![]()
ach zielige RET, nee dan chipkaarten a 7,50 x 200.000quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De RET betaald de mensen het teveel geincasseerd geld terug. En daar zijn ze nog eens 70.000 euro extra aan kwijt. Dus niks makkelijk geld verdienen.
Je chipkaart uit je portomenee halen, dat moet nu ook bij een strippenkaart en in de bus. Sowieso is het niet veel moeite. Tenzij je een ontzettend lui varken bent.
En voor de rest zie ik vooral bezwaren die bij een testfase horen en door gewennig en aanpassing verholpen kunnen worden.
Gesloten systeen tochquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Welke experts beweren dat zwartrijden is uitgesloten?
Ow ik zie m'n geld anders niet terug hoor..quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De RET betaald de mensen het teveel geincasseerd geld terug. En daar zijn ze nog eens 70.000 euro extra aan kwijt. Dus niks makkelijk geld verdienen.
Je chipkaart uit je portomenee halen, dat moet nu ook bij een strippenkaart en in de bus. Sowieso is het niet veel moeite. Tenzij je een ontzettend lui varken bent.
En voor de rest zie ik vooral bezwaren die bij een testfase horen en door gewennig en aanpassing verholpen kunnen worden.
Ik heb nooit beweerd dat zwartrijden compleet gestopt kan worden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Gesloten systeen toch
Ik citeer iemand van Fok hierover, kijk je posten maar na
duim zuigen heet datquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:58 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waren er 100 jaar geleden net zoveel metrolijnen en reizigers in Londen als 5 jaar geleden? Was er 100 jaar geleden uberahaupt wel metro in Londen? En hoe ging de overgang in Londen van geen poortjes naar wel poortjes? Of waren er altijd al poortjes?
Ben je nou echt zo dom dat je niet snapt dat overgaan van oud systeem poortjes naar nieuw systeem poortjes veel handiger is dan overgaan van geen poortjes naar wel poortjes?
En je vergeet weer eens een vraag: In welk land hebben ze overal de chipkaart ingevoerd? Dus niet alleen in de hoofdstad.
Kortom, je loop weer ontzettend uit je duim te lullen.
Waaruit blijkt dat de RET niks voor die chipkaarten hoeft te betalen?quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
ach zielige RET, nee dan chipkaarten a 7,50 x 200.000
Nee hoor geen geld verdienen aan de reizigers
De vervoerders willen een nieuw systeem, ach dan mag de consument toch ook wel een kleine bijdrage betalen?
+ dubbel instaptarief, kortere geldigheid daarvan, dus hup weer extra incasseren bij overstappen en vertragingen.
En bij NS mag je 20 euro dokken, die je na 2 maanden terug kan krijgen ALS JIJ KAN BEWIJZEN DAT DE POORTJES NIET WERKTEN
kijk maar naquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat zwartrijden compleet gestopt kan worden.
Je bent gewoon weer aan het liegen!
Hong Kong was een apart land jah. Maar ook een land met net zoveel soorten OV als in Nederland? Net zoveel verschillende maatschappijen, net zoveel stations, bus en tramhaltes?quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
duim zuigen heet dat
ja er was al metro sinds 1863 heel wat langer dus.
Een nieuw systeem is makkelijker dan een bestaand systeem aanpassen ja. Zie het centrum van Rotterdam dat na de oorlog werd opgebouwd.
Vind je NL groter dan Hong Kong ? Hong Kong ws apart land ja, onder Brits gezag. Autonoom gebied.
Jij bent diegene die domme beweringen doet!quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
kijk maar na
sterker nog, meneer ik vind privacy niet belangrijk, geef je inlogcode maar dan zoek ik het wel op
Zit je weer tegen jezelf te praten?quote:Op donderdag 22 januari 2009 @ 19:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je loopt gewoon alles bij elkaar te liegen om te proberen een punt te maken.
Waaruit blijkt dat de chipkaarten meer dan 7,50 kosten voor de RET ?quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat de RET niks voor die chipkaarten hoeft te betalen?
En waaruit blijkt dat altijd 7,50 is betaald? Veel van die kaarten zijn ook gratis of met fikse korting gegeven.
Je loopt de zaken weer ernstig te verdraaien leugenaar!
Als jij het zo goed weet dat je zo'n complex systeem kunt bouwen en dat alles in 1 keer werkt, meldt je even bij de NS en RET ze zullen je met open armen ontvangen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:01 schreef Cmonv het volgende:
ownee, zwartrijden is echt onmogelijk nu!.. echt die piepjes die je hoort als je achter iemand aanloopt zijn echt eng!
[..]
Ow ik zie m'n geld anders niet terug hoor..![]()
Komop, die poortjes hebben 3 jaar vol bugs gezeten en ze doen het nu nog steeds niet. Wat is dat nou weer voor iets. Een communicatieprotocol wat gekraakt is door een paar studentjes is nou ook niet echt iets wat je van een groot bedrijf verwacht. Ze zijn gewoon falers, je hoeft ze niet te verdedigen hoor![]()
Bij de NS hebben ze het testtraject alweer opgegeven, daar werkte het al helemaal voor geen ene meter. 2 van de 3 keer lag het hele systeem plat. Soms gratis reizen, dat was wel relaxt.
Als het eenmaal werkt, zal het wel best zijn. Maar het had veel makkelijker gekund. Bouw gewoon iets wat in 1 keer werkt, geef drie maanden korting op die kaart en heel NL is er aan gewend. Als ze dat kunnen aan een rookverbod dan toch zeker ook aan een kaart. Dat is Nederlanders niet kunnen wennen is wat mij betrefd een nonsense argument.
Ben je soms de zoon van Geert Wilders? Geertje debatteert ook al met van die mooie argumenten.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je loopt gewoon alles bij elkaar te liegen om te proberen een punt te maken.
Ik doe er wel de juiste opleiding voor, dus ik weet dat het helemaal niet zo complex is. Ik ben langsgeweest bij bedrijf dat het heeft ontwikkeld en die gaven zelf ook half toe dat het behoorlijk geflopt was. Ze wilden er liever niet over praten.quote:Als jij het zo goed weet dat je zo'n complex systeem kunt bouwen en dat alles in 1 keer werkt, meldt je even bij de NS en RET ze zullen je met open armen ontvangen.
nogmaals dat complexe systeem hadden ze rchtstreeks kunnen kopieren van andere systemen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:08 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als jij het zo goed weet dat je zo'n complex systeem kunt bouwen en dat alles in 1 keer werkt, meldt je even bij de NS en RET ze zullen je met open armen ontvangen.
Hoe dan ook, jouw stelling dat ze 200.000 keer 7,50 hebben verdiend is een loze aanname van je.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat de chipkaarten meer dan 7,50 kosten voor de RET ?
Ze kosten gewoon 7,50, bron RET site, dat ze 3 jaar geleden gratis waren doet niet ter zake, we hebben toch over wat het de RET kost ? Ze zijn 3 maanden gratis geweest ja, 3 jaar geleden
volgens hem dus aan de Nederlandersquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:08 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Ben je soms de zoon van Geert Wilders? Geertje debatteert ook al met van die mooie argumenten.
Nogmaals, ze zijn 3 jaar bezig en het is nog nergens ingevoerd. Ligt dat dan aan de Nederlanders of aan de bedrijven die die kaart invoeren en produceren?
[..]
Ik doe er wel de juiste opleiding voor, dus ik weet dat het helemaal niet zo complex is. Ik ben langsgeweest bij bedrijf dat het heeft ontwikkeld en die gaven zelf ook half toe dat het behoorlijk geflopt was. Ze wilden er liever niet over praten.
ER IS GEEN ENKEL ANDER LAND WAARBIJ DE KAART LANDELIJK GEBRUIKT WORDT!quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
nogmaals dat complexe systeem hadden ze rchtstreeks kunnen kopieren van andere systemen.
Trouwens de NS en RET hebben daar niets mee te maken, ze zullen daar wel experts voor in dienst nemen toch ?
200.000 reizigers hadden een chipkaart x verkoopprijs.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe dan ook, jouw stelling dat ze 200.000 keer 7,50 hebben verdiend is een loze aanname van je.
Ja, volgens mij dus niet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
volgens hem dus aan de Nederlanders
Wat maakt dat nou weer uit? Het werkt nog nieteens in 1 metrolijn in Rotterdam na 2-3 jaar aankloten.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
ER IS GEEN ENKEL ANDER LAND WAARBIJ DE KAART LANDELIJK GEBRUIKT WORDT!
Ik benoem gewoon iemand die duidelijk loopt te liegen. Er is geen enkele expert die heeft gezegd dat zwartrijden compleet gestopt kan worden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:08 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Ben je soms de zoon van Geert Wilders? Geertje debatteert ook al met van die mooie argumenten.
Nogmaals, ze zijn 3 jaar bezig en het is nog nergens ingevoerd. Ligt dat dan aan de Nederlanders of aan de bedrijven die die kaart invoeren en produceren?
[..]
Ik doe er wel de juiste opleiding voor, dus ik weet dat het helemaal niet zo complex is. Ik ben langsgeweest bij bedrijf dat het heeft ontwikkeld en die gaven zelf ook half toe dat het behoorlijk geflopt was. Ze wilden er liever niet over praten.
Ps het bedrijf is niet de NS maar Thales Nederland.
En weer loop je te liegen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
volgens hem dus aan de Nederlanders
Ja het ligt aan die stomme Nederlanders, altijd maar klagen over privacy en duur en veiligheid en gebruiksvriendelijkheid, allemaal van die flauwekul argumentenquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik benoem gewoon iemand die duidelijk loopt te liegen. Er is geen enkele expert die heeft gezegd dat zwartrijden compleet gestopt kan worden.
Waarom het nog niet goed gaat ligt aan allerlei dingen. Zo zijn er naar mijn mening ook teveel mensen die zich ermee gaan bemoeien en alsnog eisen stellen aan de kaart.
Macca beweerd dat het systeem makkelijk gekopieerd kan worden uit een ander land.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:12 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou weer uit? Het werkt nog nieteens in 1 metrolijn in Rotterdam na 2-3 jaar aankloten.
zei je wel, Nederlanders kunnen niet tegen veranderingen, dit topic nogquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En weer loop je te liegen.
Ik heb nergens gezegd dat alleen de Nederlanders schuld hebben aan het niet goed werken van het systeem!
Kap nou eens met dat kinderachtig gedrag. Als je niet normaal kunt discusieren en leugens moet gaan verspreiden, zet dan die computer uit.
Flikker toch op troll.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
zei je wel, Nederlanders kunnen niet tegen veranderingen, dit topic nog
wat is het verschil tussen een land en een stad dan ? Wat nou grote schaal, Londen is drukker dan NLquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Macca beweerd dat het systeem makkelijk gekopieerd kan worden uit een ander land.
En dat terwijl er geen ander land is dat het systeem op zo'n grote schaal gebruikt. Net zoals er ook geen ander land is waar ze eerst strippenkaarten hadden.
lezen Snowgoon ? wat lees ik hier dan verkeerd aan ?quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En waarom zouden de blinden nu de chipkaart niet aan de chauffeur kunnen geven en de chauffeur laten waarschuwen als ze er zijn?
En hoe gaat het nu dan met de blinden in de metro? Daat kun je niet stempelen bij de chauffeur.
* poortjes bij trein en metrostations: Dat is nieuw maar niet onoverkomelijk.
* apparatuur om in- en uit te checken: Nu moet je ook je strippenkaart in een automaat duwen.
* opwaardeerautomaten: Nu moet je ook strippenkaarten kopen en je kunt automatisch je chipkaart laten opladen
* afhaalautomaten om on-line opwaarderingen af te halen: Nu moet je ook ergens strippenkaarten kopen.
* informatie en verkooppunten; Zelfde als nu.
* trams en bussen met verschillende apparatuur op verschillende plaatsen. Zelfde als nu, ene bus/tram moet je zelf stempelen, bij de ander zit er een controleur.
Het zal even wennen worden en in het begin zeker problemen opleveren. Maar ik zou niet weten waarom wij in Nederland geen systeem kunnen gebruiken dat ook in andere landen wordt gebruikt. Nederland is toch niet het enige land waar blinden en slechtzienden het OV gebruiken.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En weer loop je te liegen.
Ik heb nergens gezegd dat alleen de Nederlanders schuld hebben aan het niet goed werken van het systeem!
Kap nou eens met dat kinderachtig gedrag. Als je niet normaal kunt discusieren en leugens moet gaan verspreiden, zet dan die computer uit.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
... En Nederlanders staan ook erg open voor verandering, niemand is bang om nieuwe dingen aan te leren en oude gewoontes los te laten
Ik ga met jou niet meer in discussie!quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat is het verschil tussen een land en een stad dan ? Wat nou grote schaal, Londen is drukker dan NL
Je kan het in ieder geval als een goede basis gebruiken. Maarja, een Nederlands bedrijf moest al het onderzoek en ontwikkelen overnieuw doen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Macca beweerd dat het systeem makkelijk gekopieerd kan worden uit een ander land.
En dat terwijl er geen ander land is dat het systeem op zo'n grote schaal gebruikt. Net zoals er ook geen ander land is waar ze eerst strippenkaarten hadden.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik ga met jou niet meer in discussie!
Jij verdraaid toch alles wat zeg, legt alles negatief uit en als dat niet genoeg is ga je liegen.
Men hoort zelf uit te maken wat ze blootleggen. Dat is hun vrijheid. Dat horen andere niet voor mij te gaan bepalen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:44 schreef HiZ het volgende:
Ik ben dus tegen dat hele privacy gezeur omdat het ondertussen elke verandering tegenhoudt. Daarnaast zijn mensen er ook waanzinnig dubbel in. Ze kunnen jarenlang op het ene forum klagen over het feit dat de NS weet welke trein ze hebben genomen, terwijl ze in een ander forum hun hele sexuele leven blootleggen voor de hele wereld.
Weer een mooi voorbeeld hoe je mijn uitspraken verdraaid.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
lezen Snowgoon ? wat lees ik hier dan verkeerd aan ?
welk land dan Snowgoon, er was toch geen land.
edit oh ik ben niet de enige die Snowgoon betrapt heeft, 2 leugens nog wel
altijd die kut buitenlandersquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus waar zeg ik dat het nog niet goed werken van het systeem alleen aan de Nederlanders ligt?
Men kan dus ook zelf uitmaken of men die gegevens aan de NS wil geven of niet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:26 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Men hoort zelf uit te maken wat ze blootleggen. Dat is hun vrijheid. Dat horen andere niet voor mij te gaan bepalen.
quote:Advies: stop met juridisch gevlooi over privacy
DEN HAAG (ANP) - Persoonsgegevens moeten altijd worden opgeslagen als dat nodig is voor de veiligheid van mensen. Juridisch gevlooi mag in dat geval geen barrière zijn. Anderzijds moet het verzamelen van persoonsinformatie wel tot een minimum beperkt worden.
Dat staat in het advies over een zorgvuldige omgang met persoongegevens, dat oud-burgemeester van Utrecht Annie Brouwer-Korf donderdag heeft gepresenteerd. Brouwer-Korf vindt dat privacybescherming en het verzamelen van gegevens voor de veiligheid vaak ten onrechte worden gezien als twee natuurlijke vijanden. Die tegenstelling moet uit de weg geruimd worden. ,,Dan kunnen veiligheid en privacy elkaar versterken'', zei de oud-burgemeester.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Weer een mooi voorbeeld hoe je mijn uitspraken verdraaid.
Er zijn 3 partijen in deze kwestie. De vervoersbedrijven, het bedrijf wat het systeem ontwikkeld en de reizigers (ofwel Nederlanders). Je neemt het op voor de vervoersbedrijven en de ontwikkelaars, gecombineerd met je ironische reactie dat nederlanders 'heel makkelijk wennen' kom je dan snel tot de conclusie dat het aan de Nederlanders moet liggen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus waar zeg ik dat het nog niet goed werken van het systeem alleen aan de Nederlanders ligt?
Staat daar het woord alleen in? Nee, daar kwam jij mee aan.quote:volgens hem dus aan de Nederlanders
Ik struikel niet over 1 woordje van Macca. Die gast is al langer bezig uitspraken te vedraaien en dingen anders uit te leggen. En vandaag loop die dus glashard te liegen door te stellen dat zwartrijden uitgesloten is volgens experts.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:33 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Er zijn 3 partijen in deze kwestie. De vervoersbedrijven, het bedrijf wat het systeem ontwikkeld en de reizigers (ofwel Nederlanders). Je neemt het op voor de vervoersbedrijven en de ontwikkelaars, gecombineerd met je ironische reactie dat nederlanders 'heel makkelijk wennen' kom je dan snel tot de conclusie dat het aan de Nederlanders moet liggen.
Ga nou niet lopen struikelen over 1 woordje want dat slaat nergens op. Als je het zo gaat bekijken heeft Macca ook nooit gezegd dat het alleen aan de nederlanders ligt. Dat maak jij ervan.
[..]
Staat daar het woord alleen in? Nee, daar kwam jij mee aan.
Kortom niet zo lopen mierenneuken en gewoon normaal praten.
Dankzij jou is de hele discussie naar de kloten.
Er is niemand die zegt dat zwartrijden compleet voorkomen zal worden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
doe je toch net als Snowgoon, anonieme kaart kopen, kost een beetje meer maar dan heb je ook wat![]()
![]()
Poortjes die niet opengaan zoals ze horen, gek daar hoor ik Snowgoon nooit over.
Zwartrijden ? Uitgesloten volgens experts![]()
![]()
Waarom moet ik voor jou iets gaan regelenquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:34 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben wat aan het rondsurfen om te zien wat men nu allemaal gedaan heeft voor deze ov_chip.
Deze site is echt grappig met het ronddraaiend plaatje.
http://www.eastwest-consortium.nl/
En dan naar Demonstration room gaan. Ik ben benieuwd of de demostration room nog aanwezig is . Snowgoon mail henk.scheffers@translink.nl om te vragen of de demonstration room nog aanwezig is en probeer voor ons een middagje testen te regelen in die demostration room. Ik ben benieuwd of het zo soepel werkt als je voorspelt.
Grappig, volgens die site:quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:34 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben wat aan het rondsurfen om te zien wat men nu allemaal gedaan heeft voor deze ov_chip.
Deze site is echt grappig met het ronddraaiend plaatje.
http://www.eastwest-consortium.nl/
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |