abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65325235
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:14 schreef Q. het volgende:


Dus zo ziet snowgoon er uit!
Wel lief van nederland dat we hem asiel hebben gegeven.

Hij heeft in ieder geval wel zijn inburgeringscursus met goed gevolg afgelgd en is geslaagd voor zijn praktijk examen nederlands.

Verder hebben ze hem een baan gegeven die in het verlengde van zijn oude job lag.
pi_65325245
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:17 schreef Q. het volgende:

[..]

Doelstelling mislukt dus.
Hebben de vervoersbedrijven al gezegd dat de invoering van de OV chipkaart compleet is?
Heeft iedereen in Nederland echt 2 kaarten nodig?

Nee en Nee.

Dus niks doelstelling mislukt.
pi_65325263
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:17 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoezo heeft iedereen die met het OV reist 2 kaarten nodig?
Ik reis met alleen de NS kaart en het saldo dat daar op staat kan ik in Rotterdam én Amsterdam gebruiken.
Ja vraag maar aan de RET en GVB waarom er 2 kaarten nodig zijn.
Misschien geloof je hun wel
pi_65325282
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Onderzoek van Trouw en Nu.nl wijst nu echter uit dat verreweg de meeste van de 416 Nederlandse stations geen poortjes krijgen. De NS bedienen tegenwoordig zelf 286 stations, concurrenten 108 stations en 22 halteplaatsen worden door twee partijen gedeeld. Van de NS-stations krijgen er 115 wel en 171 geen poortjes, aldus de NS. De grootste concurrenten, Arriva en Syntus, plaatsen op geen van hun 87 stations poortjes, zo melden zij.

De poortjes zijn voor de Tweede Kamer het belangrijkste argument om de ov-chipkaart in te voeren. Terwijl de kaart gekraakt is en consumentenorganisaties klagen dat hij publieksonvriendelijk is, wil een meerderheid van het parlement de ov-chip doorzetten omdat de veiligheid in het openbaar vervoer erbij gebaat zou zijn. Aanleiding voor de roep om meer veiligheid in de trein waren onder meer problemen met jongeren op de lijn Hoorn-Enkhuizen. De NS willen niet zeggen of op die lijn poortjes komen om zulke zwartrijders buiten de trein te houden.
Ik vroeg niet naar de mening van de Tweede Kamer of een krant. Maar een bericht waarin staat dat de vervoersbedrijven veiligheid het meest belangrijke argument vinden om de OV chipkaart in te voeren.
pi_65325332
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja vraag maar aan de RET en GVB waarom er 2 kaarten nodig zijn.
Misschien geloof je hun wel
Wat ik heb begrepen is dat alleen nog nodig als je bij de NS en bij de RET een abbo hebt.
Mensen die alleen een NS. GVB óf RET abbo hebben, kunnen gewoon overal met de kaart reizen.
pi_65325342
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:19 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik vroeg niet naar de mening van de Tweede Kamer of een krant. Maar een bericht waarin staat dat de vervoersbedrijven veiligheid het meest belangrijke argument vinden om de OV chipkaart in te voeren.
Vraag het hun eens, wat hun argumenten waren
pi_65325379
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:16 schreef macca728 het volgende:
nee nergens blijkt ook dat er maar 1 kaart komt

voorlopig zijn ze niet uitwisselbaar, dat is de relaiteit

feit is dat de NS een eigen kaart uitgeeft, het had slimmer geweest om vanaf het begin GEZAMENLIJK 1 kaart uit te geven, ik neem aan dat TLS daar mede voor opgericht was
Er zijn zoveel zaken die slimmer zouden zijn geweest om anders te doen. Maar niet alles kun je vantevoren bedenken en niet alles wat je bedenkt komt op het moment dat je gepland hebt goed.

Zeer naief van jou en anderen om te denken dat de invoering van de OV chipkaart snel en zonder strubbelingen kan plaatsvinden.
pi_65325408
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:20 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Wat ik heb begrepen is dat alleen nog nodig als je bij de NS en bij de RET een abbo hebt.
Mensen die alleen een NS. GVB óf RET abbo hebben, kunnen gewoon overal met de kaart reizen.
hoeveel mensen zijn dat ? is dat raar ofzo 2 abbonementen in regio Rijnmond ? een zeldzame ziekte ?

waarom 2 kaarten ? vraag maar aan de NS, die heft dat gedaan
pi_65325414
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

Vraag het hun eens, wat hun argumenten waren
Hallo, jij komt met de stelling dat de OV bedrijven veiligheid het belangrijkste motief vinden!

Moet ik onderbouwing gaan vinden voor jouw gezwets
pi_65325440
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:22 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Er zijn zoveel zaken die slimmer zouden zijn geweest om anders te doen. Maar niet alles kun je vantevoren bedenken en niet alles wat je bedenkt komt op het moment dat je gepland hebt goed.

Zeer naief van jou en anderen om te denken dat de invoering van de OV chipkaart snel en zonder strubbelingen kan plaatsvinden.
Oh naief om met 1 kaart te beginnen ipv met 2 ? Lijkt me juist heel slim
Oh nee ambtenaren denken niet na he, worden ze moe van.
pi_65325457
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

hoeveel mensen zijn dat ? is dat raar ofzo 2 abbonementen in regio Rijnmond ? een zeldzame ziekte ?

waarom 2 kaarten ? vraag maar aan de NS, die heft dat gedaan
Dat was juist mijn vraag hoeveel mensen 2 kaarten hebben

2 aboo's is niet raar, het komt alleen nu even niet zo goed uit.

Pfff... Ik dacht dat je pas volgende week weer zou gaan posten... Jammer zeg dat je dat niet volhoud....
pi_65325476
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:22 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hallo, jij komt met de stelling dat de OV bedrijven veiligheid het belangrijkste motief vinden!

Moet ik onderbouwing gaan vinden voor jouw gezwets
Ja en voor dat van de kranten en de Tweede Kamer, die het blijkbaar met mij eens zijn
pi_65325509
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja en voor dat van de kranten en de Tweede Kamer, die het blijkbaar met mij eens zijn
Lul er nou niet omheen man. Geef eens gewoon een onderbouwing van je beweringen.
pi_65325575
Als ik een nieuw product in de markt zou zetten, zou ik wel nadenken wat de beste manier was en hoe ik zoveel mogelijk mensen zou kunnen overtuigen om dat nieuwe product te gaan gebruiken.

Laten we wel wezen, als het niet verplicht zou worden, zouden er verrekt weinig mensen gebruik gaan maken van deze nieuwe chipkaart met zoveel voordelen. Dat is gewoon een gemiste kans.

En dat terwijl ze notabene 35% korting krijgen in de metro in Rotterdam
pi_65325647
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:25 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Lul er nou niet omheen man. Geef eens gewoon een onderbouwing van je beweringen.
??????????????????????????
Je kan wel chipkaart gebruiken maar niet lezen ? Moeten die blinden een cursus bij jou volgen
pi_65325717
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:27 schreef macca728 het volgende:
Als ik een nieuw product in de markt zou zetten, zou ik wel nadenken wat de beste manier was en hoe ik zoveel mogelijk mensen zou kunnen overtuigen om dat nieuwe product te gaan gebruiken.

Laten we wel wezen, als het niet verplicht zou worden, zouden er verrekt weinig mensen gebruik gaan maken van deze nieuwe chipkaart met zoveel voordelen. Dat is gewoon een gemiste kans.
Achja, de vervoerders hebben helemaal niet nagedacht en ze hebben ook helemaal geen tegenwerking gekregen. Het is ook heel erg makkelijk om landelijk een nieuw systeem in te voeren dat de Chipkaart vervangt, dat is toch binnen 2 maanden te regelen. En Nederlanders staan ook erg open voor verandering, niemand is bang om nieuwe dingen aan te leren en oude gewoontes los te laten
pi_65325748
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

??????????????????????????
Je kan wel chipkaart gebruiken maar niet lezen ? Moeten die blinden een cursus bij jou volgen
Ik kan prima lezen.
Ik zie alleen nergens staan waaruit blijkt dat de veiligheid voor de vervoerders de belangrijkte reden was voor de invoering van de OV chipkaart. Dat laatste is een bewering van jou.
pi_65325829
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:31 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Achja, de vervoerders hebben helemaal niet nagedacht en ze hebben ook helemaal geen tegenwerking gekregen. Het is ook heel erg makkelijk om landelijk een nieuw systeem in te voeren dat de Chipkaart vervangt, dat is toch binnen 2 maanden te regelen. En Nederlanders staan ook erg open voor verandering, niemand is bang om nieuwe dingen aan te leren en oude gewoontes los te laten
ach zielige vervoerders, ze hebben maar 15 jaar gekregen om de kaart te ontwikkelen, die ze zo konden kopieren van andere systemen in de wereld.

NL staan niet open voor verandering, lachen hoor, ik denk dat NL juist veel opener is voor veranderingen dan andere landen.
pi_65325853
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:32 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik kan prima lezen.
Ik zie alleen nergens staan waaruit blijkt dat de veiligheid voor de vervoerders de belangrijkte reden was voor de invoering van de OV chipkaart. Dat laatste is een bewering van jou.
niet van mij, was nieuwsbericht, die hebben het verzonnen, ik niet
pi_65326036
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 @ 18:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

ach zielige vervoerders, ze hebben maar 15 jaar gekregen om de kaart te ontwikkelen, die ze zo konden kopieren van andere systemen in de wereld.
Nee hoor, veel langer:

http://www.fransmensonides.nl/chip11.htm
For great justice!
pi_65326222
Kut OVkaart, ik kan het weten; ga dagelijks door die pleurispoortjes. Eerst leek het me wel een mooi systeem, maar dan moeten ze het wel goed maken en niet zoals nu..

Die poortjes openen niet altijd om onbekende reden, of er zit een aso voor je die doet alsof hij uitcheckt, waardoor je voor hem uitcheckt ipv voor jezelf.. Want niemand gaat natuurlijk wachten tot het poortje weer dicht is alvorens er zelf doorheen te gaan. Je kan ook gewoon achter iemand aanlopen of de poortjes openduwen, dus wie het hier heeft over klimmen heeft er blijkbaar geen ervaring mee.

Je hebt trouwens geen keuze voor anomieme kaart als je student bent, of een abonnement wilt; dus dat is ook weer lekker geregeld... Ach dat beetje privacy geef ik dan ook wel op. Kan er wel bij, na internettraffic opslag, identificatieplicht en weet ik het wat nog meer.

Wat ik veel erger vind dan privacy is dat de vervoersbedrijven grof geld gaan verdienen aan het feit dat deze kaart uberhaubt bestaat. Stel dat 10 miljoen mensen gemiddeld 4 euro op die kaart hebben staan. Lekker incasseren 40 miljoen. En tel daarbij op alle keren dat uitchecken verkeerd gaat of vergeten wordt..

De NS heeft de OV kaart voorlopig helemaal uitgeband, want het werkte op het testtraject nog veel slechter dan in de metro van RET. 29 januari eerst de metro, de trein zal wel 2 jaar duren voordat het daar werkt.
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:27 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat je de pas uit de portomonee moet halen? Volgens mij werkt dat ding door je portemonee hen.
Door dunne portemonee wil het wel werken ja, maar alleen als je geen andere RFID kaarten in je portemonee hebt. Aangezien ik 2 andere heb interfereren die met elkaar ofzo en werkt het dus niet.
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:31 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En zo zijn er wel meer verschillen tussen Nederland en Londen. De basis is dezelfde kaart die zonder contact te maken met de lezer jou toegang geeft tot het OV.
Volgens mij andere ontwikkelaar, dus andere kaart. Kan ik ook wel zeggen een peer en een appel is hetzelfde, want het is allebei fruit. Tsja ze hadden ook gewoon dat systeem van Londen over kunnen kopen maar nee, een Nederlands bedrijf moest het maken.

En dat is lekker goed gelukt maar-niet-heus
pi_65326267
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

ach zielige vervoerders, ze hebben maar 15 jaar gekregen om de kaart te ontwikkelen, die ze zo konden kopieren van andere systemen in de wereld.

NL staan niet open voor verandering, lachen hoor, ik denk dat NL juist veel opener is voor veranderingen dan andere landen.
In welke ander land is het systeem in het hele land ingevoerd?

In welk land stapte men ook af van de strippenkaart?

In Londen hadden ze die poortjes al. Daar was men er al aan gewend. Daar hoefden ze alleen maar de poortjes uit te rusten met een systeem waarbij én de papieren kaartjes met magneet strips werden gebruikt én de chipkaart.
Daar hoefden ze geen rekening te houden met een strippenkaart die afgestempeld moest worden.
pi_65326394
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:46 schreef Cmonv het volgende:
Kut OVkaart, ik kan het weten; ga dagelijks door die pleurispoortjes. Eerst leek het me wel een mooi systeem, maar dan moeten ze het wel goed maken en niet zoals nu..

Die poortjes openen niet altijd om onbekende reden, of er zit een aso voor je die doet alsof hij uitcheckt, waardoor je voor hem uitcheckt ipv voor jezelf.. Want niemand gaat natuurlijk wachten tot het poortje weer dicht is alvorens er zelf doorheen te gaan. Je kan ook gewoon achter iemand aanlopen of de poortjes openduwen, dus wie het hier heeft over klimmen heeft er blijkbaar geen ervaring mee.

Je hebt trouwens geen keuze voor anomieme kaart als je student bent, of een abonnement wilt; dus dat is ook weer lekker geregeld... Ach dat beetje privacy geef ik dan ook wel op. Kan er wel bij, na internettraffic opslag, identificatieplicht en weet ik het wat nog meer.

Wat ik veel erger vind dan privacy is dat de vervoersbedrijven grof geld gaan verdienen aan het feit dat deze kaart uberhaubt bestaat. Stel dat 10 miljoen mensen gemiddeld 4 euro op die kaart hebben staan. Lekker incasseren 40 miljoen. En tel daarbij op alle keren dat uitchecken verkeerd gaat of vergeten wordt..

De NS heeft de OV kaart voorlopig helemaal uitgeband, want het werkte op het testtraject nog veel slechter dan in de metro van RET. 29 januari eerst de metro, de trein zal wel 2 jaar duren voordat het daar werkt.
[..]

Door dunne portemonee wil het wel werken ja, maar alleen als je geen andere RFID kaarten in je portemonee hebt. Aangezien ik 2 andere heb interfereren die met elkaar ofzo en werkt het dus niet.
[..]

Volgens mij andere ontwikkelaar, dus andere kaart. Kan ik ook wel zeggen een peer en een appel is hetzelfde, want het is allebei fruit. Tsja ze hadden ook gewoon dat systeem van Londen over kunnen kopen maar nee, een Nederlands bedrijf moest het maken.

En dat is lekker goed gelukt maar-niet-heus
De RET betaald de mensen het teveel geincasseerd geld terug. En daar zijn ze nog eens 70.000 euro extra aan kwijt. Dus niks makkelijk geld verdienen.

Je chipkaart uit je portomenee halen, dat moet nu ook bij een strippenkaart en in de bus. Sowieso is het niet veel moeite. Tenzij je een ontzettend lui varken bent.

En voor de rest zie ik vooral bezwaren die bij een testfase horen en door gewennig en aanpassing verholpen kunnen worden.
pi_65326436
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:48 schreef snowgoon het volgende:

[..]

In welke ander land is het systeem in het hele land ingevoerd?

In welk land stapte men ook af van de strippenkaart?

In Londen hadden ze die poortjes al. Daar was men er al aan gewend. Daar hoefden ze alleen maar de poortjes uit te rusten met een systeem waarbij én de papieren kaartjes met magneet strips werden gebruikt én de chipkaart.
Daar hoefden ze geen rekening te houden met een strippenkaart die afgestempeld moest worden.
Is de kaart nieuw ? nee was er al in Londen en Hong Kong, waar meer mensen wonen bijna dan in heel NL
Hadden ze die poortjes daar al ? Ook 100 jaar geleden al ? Knap

Kaartje afstempelen ? doen ze overal ter wereld. Nog steeds, zie Parijs bv

Hier hadden ze ool al poortjes die je kon openen met een strippenkaart. Maar later zijn die weggegaan
pi_65326526
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:46 schreef Cmonv het volgende:
Kut OVkaart, ik kan het weten; ga dagelijks door die pleurispoortjes. Eerst leek het me wel een mooi systeem, maar dan moeten ze het wel goed maken en niet zoals nu..

Die poortjes openen niet altijd om onbekende reden, of er zit een aso voor je die doet alsof hij uitcheckt, waardoor je voor hem uitcheckt ipv voor jezelf.. Want niemand gaat natuurlijk wachten tot het poortje weer dicht is alvorens er zelf doorheen te gaan. Je kan ook gewoon achter iemand aanlopen of de poortjes openduwen, dus wie het hier heeft over klimmen heeft er blijkbaar geen ervaring mee.

Je hebt trouwens geen keuze voor anomieme kaart als je student bent, of een abonnement wilt; dus dat is ook weer lekker geregeld... Ach dat beetje privacy geef ik dan ook wel op. Kan er wel bij, na internettraffic opslag, identificatieplicht en weet ik het wat nog meer.


[..]


doe je toch net als Snowgoon, anonieme kaart kopen, kost een beetje meer maar dan heb je ook wat
Poortjes die niet opengaan zoals ze horen, gek daar hoor ik Snowgoon nooit over.
Zwartrijden ? Uitgesloten volgens experts
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')