Wel lief van nederland dat we hem asiel hebben gegeven.quote:
Hebben de vervoersbedrijven al gezegd dat de invoering van de OV chipkaart compleet is?quote:
Ja vraag maar aan de RET en GVB waarom er 2 kaarten nodig zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoezo heeft iedereen die met het OV reist 2 kaarten nodig?
Ik reis met alleen de NS kaart en het saldo dat daar op staat kan ik in Rotterdam én Amsterdam gebruiken.
Ik vroeg niet naar de mening van de Tweede Kamer of een krant. Maar een bericht waarin staat dat de vervoersbedrijven veiligheid het meest belangrijke argument vinden om de OV chipkaart in te voeren.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Onderzoek van Trouw en Nu.nl wijst nu echter uit dat verreweg de meeste van de 416 Nederlandse stations geen poortjes krijgen. De NS bedienen tegenwoordig zelf 286 stations, concurrenten 108 stations en 22 halteplaatsen worden door twee partijen gedeeld. Van de NS-stations krijgen er 115 wel en 171 geen poortjes, aldus de NS. De grootste concurrenten, Arriva en Syntus, plaatsen op geen van hun 87 stations poortjes, zo melden zij.
De poortjes zijn voor de Tweede Kamer het belangrijkste argument om de ov-chipkaart in te voeren. Terwijl de kaart gekraakt is en consumentenorganisaties klagen dat hij publieksonvriendelijk is, wil een meerderheid van het parlement de ov-chip doorzetten omdat de veiligheid in het openbaar vervoer erbij gebaat zou zijn. Aanleiding voor de roep om meer veiligheid in de trein waren onder meer problemen met jongeren op de lijn Hoorn-Enkhuizen. De NS willen niet zeggen of op die lijn poortjes komen om zulke zwartrijders buiten de trein te houden.
Wat ik heb begrepen is dat alleen nog nodig als je bij de NS en bij de RET een abbo hebt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja vraag maar aan de RET en GVB waarom er 2 kaarten nodig zijn.
Misschien geloof je hun wel
Vraag het hun eens, wat hun argumenten warenquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik vroeg niet naar de mening van de Tweede Kamer of een krant. Maar een bericht waarin staat dat de vervoersbedrijven veiligheid het meest belangrijke argument vinden om de OV chipkaart in te voeren.
Er zijn zoveel zaken die slimmer zouden zijn geweest om anders te doen. Maar niet alles kun je vantevoren bedenken en niet alles wat je bedenkt komt op het moment dat je gepland hebt goed.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:16 schreef macca728 het volgende:
nee nergens blijkt ook dat er maar 1 kaart komt
voorlopig zijn ze niet uitwisselbaar, dat is de relaiteit
feit is dat de NS een eigen kaart uitgeeft, het had slimmer geweest om vanaf het begin GEZAMENLIJK 1 kaart uit te geven, ik neem aan dat TLS daar mede voor opgericht was
hoeveel mensen zijn dat ? is dat raar ofzo 2 abbonementen in regio Rijnmond ? een zeldzame ziekte ?quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen is dat alleen nog nodig als je bij de NS en bij de RET een abbo hebt.
Mensen die alleen een NS. GVB óf RET abbo hebben, kunnen gewoon overal met de kaart reizen.
Hallo, jij komt met de stelling dat de OV bedrijven veiligheid het belangrijkste motief vinden!quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Vraag het hun eens, wat hun argumenten waren
Oh naief om met 1 kaart te beginnen ipv met 2 ? Lijkt me juist heel slimquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Er zijn zoveel zaken die slimmer zouden zijn geweest om anders te doen. Maar niet alles kun je vantevoren bedenken en niet alles wat je bedenkt komt op het moment dat je gepland hebt goed.
Zeer naief van jou en anderen om te denken dat de invoering van de OV chipkaart snel en zonder strubbelingen kan plaatsvinden.
Dat was juist mijn vraag hoeveel mensen 2 kaarten hebbenquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoeveel mensen zijn dat ? is dat raar ofzo 2 abbonementen in regio Rijnmond ? een zeldzame ziekte ?
waarom 2 kaarten ? vraag maar aan de NS, die heft dat gedaan
Ja en voor dat van de kranten en de Tweede Kamer, die het blijkbaar met mij eens zijnquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hallo, jij komt met de stelling dat de OV bedrijven veiligheid het belangrijkste motief vinden!
Moet ik onderbouwing gaan vinden voor jouw gezwets
Lul er nou niet omheen man. Geef eens gewoon een onderbouwing van je beweringen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja en voor dat van de kranten en de Tweede Kamer, die het blijkbaar met mij eens zijn
??????????????????????????quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Lul er nou niet omheen man. Geef eens gewoon een onderbouwing van je beweringen.
Achja, de vervoerders hebben helemaal niet nagedacht en ze hebben ook helemaal geen tegenwerking gekregen. Het is ook heel erg makkelijk om landelijk een nieuw systeem in te voeren dat de Chipkaart vervangt, dat is toch binnen 2 maanden te regelen. En Nederlanders staan ook erg open voor verandering, niemand is bang om nieuwe dingen aan te leren en oude gewoontes los te latenquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:27 schreef macca728 het volgende:
Als ik een nieuw product in de markt zou zetten, zou ik wel nadenken wat de beste manier was en hoe ik zoveel mogelijk mensen zou kunnen overtuigen om dat nieuwe product te gaan gebruiken.
Laten we wel wezen, als het niet verplicht zou worden, zouden er verrekt weinig mensen gebruik gaan maken van deze nieuwe chipkaart met zoveel voordelen. Dat is gewoon een gemiste kans.
Ik kan prima lezen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
??????????????????????????
Je kan wel chipkaart gebruiken maar niet lezen ? Moeten die blinden een cursus bij jou volgen
ach zielige vervoerders, ze hebben maar 15 jaar gekregen om de kaart te ontwikkelen, die ze zo konden kopieren van andere systemen in de wereld.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Achja, de vervoerders hebben helemaal niet nagedacht en ze hebben ook helemaal geen tegenwerking gekregen. Het is ook heel erg makkelijk om landelijk een nieuw systeem in te voeren dat de Chipkaart vervangt, dat is toch binnen 2 maanden te regelen. En Nederlanders staan ook erg open voor verandering, niemand is bang om nieuwe dingen aan te leren en oude gewoontes los te laten
niet van mij, was nieuwsbericht, die hebben het verzonnen, ik nietquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik kan prima lezen.
Ik zie alleen nergens staan waaruit blijkt dat de veiligheid voor de vervoerders de belangrijkte reden was voor de invoering van de OV chipkaart. Dat laatste is een bewering van jou.
Nee hoor, veel langer:quote:Op donderdag 22 januari 2009 @ 18:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
ach zielige vervoerders, ze hebben maar 15 jaar gekregen om de kaart te ontwikkelen, die ze zo konden kopieren van andere systemen in de wereld.
Door dunne portemonee wil het wel werken ja, maar alleen als je geen andere RFID kaarten in je portemonee hebt. Aangezien ik 2 andere heb interfereren die met elkaar ofzo en werkt het dus niet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat je de pas uit de portomonee moet halen? Volgens mij werkt dat ding door je portemonee hen.
Volgens mij andere ontwikkelaar, dus andere kaart. Kan ik ook wel zeggen een peer en een appel is hetzelfde, want het is allebei fruit. Tsja ze hadden ook gewoon dat systeem van Londen over kunnen kopen maar nee, een Nederlands bedrijf moest het maken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En zo zijn er wel meer verschillen tussen Nederland en Londen. De basis is dezelfde kaart die zonder contact te maken met de lezer jou toegang geeft tot het OV.
In welke ander land is het systeem in het hele land ingevoerd?quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
ach zielige vervoerders, ze hebben maar 15 jaar gekregen om de kaart te ontwikkelen, die ze zo konden kopieren van andere systemen in de wereld.
NL staan niet open voor verandering, lachen hoor, ik denk dat NL juist veel opener is voor veranderingen dan andere landen.
De RET betaald de mensen het teveel geincasseerd geld terug. En daar zijn ze nog eens 70.000 euro extra aan kwijt. Dus niks makkelijk geld verdienen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:46 schreef Cmonv het volgende:
Kut OVkaart, ik kan het weten; ga dagelijks door die pleurispoortjes. Eerst leek het me wel een mooi systeem, maar dan moeten ze het wel goed maken en niet zoals nu..
Die poortjes openen niet altijd om onbekende reden, of er zit een aso voor je die doet alsof hij uitcheckt, waardoor je voor hem uitcheckt ipv voor jezelf.. Want niemand gaat natuurlijk wachten tot het poortje weer dicht is alvorens er zelf doorheen te gaan. Je kan ook gewoon achter iemand aanlopen of de poortjes openduwen, dus wie het hier heeft over klimmen heeft er blijkbaar geen ervaring mee.
Je hebt trouwens geen keuze voor anomieme kaart als je student bent, of een abonnement wilt; dus dat is ook weer lekker geregeld... Ach dat beetje privacy geef ik dan ook wel op. Kan er wel bij, na internettraffic opslag, identificatieplicht en weet ik het wat nog meer.
Wat ik veel erger vind dan privacy is dat de vervoersbedrijven grof geld gaan verdienen aan het feit dat deze kaart uberhaubt bestaat. Stel dat 10 miljoen mensen gemiddeld 4 euro op die kaart hebben staan. Lekker incasseren 40 miljoen. En tel daarbij op alle keren dat uitchecken verkeerd gaat of vergeten wordt..
De NS heeft de OV kaart voorlopig helemaal uitgeband, want het werkte op het testtraject nog veel slechter dan in de metro van RET. 29 januari eerst de metro, de trein zal wel 2 jaar duren voordat het daar werkt.
[..]
Door dunne portemonee wil het wel werken ja, maar alleen als je geen andere RFID kaarten in je portemonee hebt. Aangezien ik 2 andere heb interfereren die met elkaar ofzo en werkt het dus niet.
[..]
Volgens mij andere ontwikkelaar, dus andere kaart. Kan ik ook wel zeggen een peer en een appel is hetzelfde, want het is allebei fruit. Tsja ze hadden ook gewoon dat systeem van Londen over kunnen kopen maar nee, een Nederlands bedrijf moest het maken.
En dat is lekker goed gelukt maar-niet-heus
Is de kaart nieuw ? nee was er al in Londen en Hong Kong, waar meer mensen wonen bijna dan in heel NLquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In welke ander land is het systeem in het hele land ingevoerd?
In welk land stapte men ook af van de strippenkaart?
In Londen hadden ze die poortjes al. Daar was men er al aan gewend. Daar hoefden ze alleen maar de poortjes uit te rusten met een systeem waarbij én de papieren kaartjes met magneet strips werden gebruikt én de chipkaart.
Daar hoefden ze geen rekening te houden met een strippenkaart die afgestempeld moest worden.
doe je toch net als Snowgoon, anonieme kaart kopen, kost een beetje meer maar dan heb je ook watquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:46 schreef Cmonv het volgende:
Kut OVkaart, ik kan het weten; ga dagelijks door die pleurispoortjes. Eerst leek het me wel een mooi systeem, maar dan moeten ze het wel goed maken en niet zoals nu..
Die poortjes openen niet altijd om onbekende reden, of er zit een aso voor je die doet alsof hij uitcheckt, waardoor je voor hem uitcheckt ipv voor jezelf.. Want niemand gaat natuurlijk wachten tot het poortje weer dicht is alvorens er zelf doorheen te gaan. Je kan ook gewoon achter iemand aanlopen of de poortjes openduwen, dus wie het hier heeft over klimmen heeft er blijkbaar geen ervaring mee.
Je hebt trouwens geen keuze voor anomieme kaart als je student bent, of een abonnement wilt; dus dat is ook weer lekker geregeld... Ach dat beetje privacy geef ik dan ook wel op. Kan er wel bij, na internettraffic opslag, identificatieplicht en weet ik het wat nog meer.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |