In 1 keer zou ook niet goed zijn geweest. Maar zo lang verschillende systemen hebben is ook niet goed.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
meer niet ? dat geloof ik niet
ja ze hadden het beter in een keer kunnen invoeren.
Welke problemen ?
Tuurlijk joh, als je iemand niet kunt overtuigen van jouw meningen, dan zeg je gewoon dat die aan het trollen is en bewust verwarring veroorzaakt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:14 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Die opmerking slaat op de relatie werknemer/werkgever, die is wel wat anders dan de relatie burger vs bedrijf of overheid.
[..]
Het gaat niet alleen om de hoeveelheid van de gegevens maar ook om de aard en de opslag termijn.
[..]
Mij lukt dat wel, in Nederland gaat het niet lukken. Probeer de nuts bedrijven maar eens contant te betalen.
[..]
[..]
[..]
Je creëert bewust verwarring en wenst dat niet te veranderen?? Weinig coöperatief ben je dan
Ik ben er klaar mee, je bent een troll 1ste klas waar ik al teveel tijd ingestoken heb.
Waaruit blijkt dat je de pas uit de portomonee moet halen? Volgens mij werkt dat ding door je portemonee hen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mijn interpetatie is dat die gewoon zal blijven bestaan, maar je moet wel inchecken en uitchecken met je abbonement. minimaal 4* per dag dus extra je portemnee uit je broek halen, en als je geluk pech hebt en met meerdere pasje moet werken ook nog het juiste pasje eruit halen. => dus minimaal 20* per week![]()
Dit afgezet tegen die 2* per week dat je gecontroleerd wordt en dan je abbonement moet laten zien.![]()
Wat een klantvriendelijk systeem toch.
Een andere mening heb ik geen moeite mee.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, als je iemand niet kunt overtuigen van jouw meningen, dan zeg je gewoon dat die aan het trollen is en bewust verwarring veroorzaakt.
Reageer dan eens een keer inhoudelijk. Daar heb ik je nog niet op kunnen betrappen.quote:Slap hoor. Als het zo moet
Die 200.000 is geen vast getal dat elke jaar zo zal zijn. Dat het er zoveel zijn heeft, naar mijn mening, te maken met nieuwigheid. Nieuwigheid van het systeem én nieuwigheid voor de mensen die het gebruikt. Volgens mij was het ook maar iets van 4% van de reisbewegingen die fout zijn gegaan, dus als je het zo bekijkt erg weinig. En ik verwacht ook wel dat dat percentage minder wordt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:37 schreef wdn het volgende:
Ik zie de noodzaak niet om te registreren wie hoe en wanneer een reis maakt.
Alleen het hoe en wanneer zijn van belang voor statistieken. Het 'wie' maakt echt geen zak uit om analyses te maken over hoe druk het is op een bepaald traject. Tenzij je een systeem hebt waarbij je van te voren weet dat de registratie en afboeking van de betaling van de OV kaart niet in orde is en restitutie orde aan de dag is.
Iets wat met dit systeem het geval is. Vorig jaar 200.000 mensen die het maximum tarief hebben gekregen maar waarvan bekend is dat ze geld terug moeten krijgen.
Ik weet wel dat ik niet de tijd heb om elke OV-betaling uit te pluizen of deze wel terecht is. Laat staan om bij te houden waar ik op welk moment was en met welke trein of bus ik welke richting op ben gegaan.
Mijn enige hoop die ik heb is dat de maandtrajectkaart blijft bestaan. En dat ik dus het lopen naar de automaat waar ik mijn kaart haal door met mijn pin te betalen kan vervangen door een ander apparaat waar mijn treinkaart voorzien wordt van een saldo voor een maand door een betaling uit te voeren via mijn bankpas.
Hoevaak het fout gaat ligt voor een deel ook aan jezelf. Gewoon goed in de gaten houden dat je in en uitcheck én dat je een bevestiging op het schermpje krijgt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:07 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee, de buschauffeuren in Roermond kennen me ondertussen dus ik mag van de 10x per week 8x gewoon doorlopen(ik stap 's-morgens om 7:05 in en dat doen niet veel mensen
)
60x per week... zucht. Hoeveel keer gaat dat in en uitchecken fout is dan de vraag10% is iin Rotterdam op dit moment de norm, dan ben ik 6x per week reclamaties aan het invullen...
Makkelijker wordt het er niet op dat is zeker.
Wat me ook irriteert is dat ze die poortjes onder het mom van beveiliging en anti-zwartrijden in willen voeren.
Nou laat begin deze week nou bekend zijn gemaakt dat op 75% van de stations geen poortjes maar zuilen komen te staan. STEL he dat en in Roermond en in Eindhoven zuilen komen te staan dan is gratis reizen nogal simpeler geworden als de conducteur dan helemaal niet meer komt controleren (nu is het 1x per maand ofzo).
Je hebt mij niet kunnen betrappen op inhoudelijke reactiesquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:32 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Een andere mening heb ik geen moeite mee.
Verder lees je maar even terug. In mijn eerste reactie op jou zeg ik al dat je trollt
[..]
Reageer dan eens een keer inhoudelijk. Daar heb ik je nog niet op kunnen betrappen.triest figuur
Veiligheid is niet het belangrijkste voordeel en die veiligheid is ook niet compleet weg.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:00 schreef macca728 het volgende:
Dus het belangrijkste voordeel van de chipkaart is hierbij weg, veiligheid
Waarom dan uberhaupt de chipkaart invoeren bij de NS ?
of je nou 2 enkeltjes oplaadt op je chipkaart of een retourtje koopt uit een automaat, zelfde principe
Lezen is niet je sterkste punt zoals meerdere mensen hier al vaker gezegd hebben.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:27 schreef snowgoon het volgende:
Waaruit blijkt dat je de pas uit de portomonee moet halen? Volgens mij werkt dat ding door je portemonee hen.
Het is ook maar hoe je het gebruikt. Ik stop mijn treinkaartje of strippenkaart ook niet in mijn portemonee maar op een makkelijke plaats als ik aan het reizen ben.
En als je dit soort argumenten moet gebruiken om de klantvriendelijkheid af te kraken
En hoeveel mensen zullen straks 2 pasjes hebben?quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lezen is niet je sterkste punt zoals meerdere mensen hier al vaker gezegd hebben.![]()
Ik stop kaartjes altijd op een plek waar ik ze niet snel kwijt raak en ook weer zo weet terug te vinden in mijn geval is dat mijn portemenee, bij de meeste mensen die ik in de trein zie zitten vaak ook. Als je goed leest (wat bij jou een contradictie is) schrijf ik erbij dat het pasje eruit moet wanneer je met meer dan 1 pasje aan het reizen bent.
Maar eingelijk had ik niet eens meer willen reageren.
Q waar zit de ignore optie bij de instellingen?
quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:37 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Veiligheid is niet het belangrijkste voordeel en die veiligheid is ook niet compleet weg.
Wederom simpele aannames van je.
zolang de chipkaarten onderling niet 100% uitwisselbaar zijn , heb je 2 passen nodig.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En hoeveel mensen zullen straks 2 pasjes hebben?
Daar heb je geen idee van, je roept dus weer zomaar wat.
wat is dan het belangrijkste voordeel.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:37 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Veiligheid is niet het belangrijkste voordeel en die veiligheid is ook niet compleet weg.
Wederom simpele aannames van je.
Intieel gezien zou iedereen het met 1 pasje af moeten kunnen. In de praktijk hebben we nu al genoeg voorbeelden gehoord dat mensen voor verschillende vervoerders een ander ov chip kaart moeten aanschaffen. Elke persoon die er meer dan 1 moet aanschaffen is er 1 teveel. Het gaat er niet om hoeveel het er zijn, het is gewoon al fout dat het nu moet omdat onze vervoerders zelf niet meewerken aan hun eigen doelstellingen alle ov met 1 kaart.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:51 schreef snowgoon het volgende:
En hoeveel mensen zullen straks 2 pasjes hebben?
Daar heb je geen idee van, je roept dus weer zomaar wat.
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Intieel gezien zou iedereen het met 1 pasje af moeten kunnen. In de praktijk hebben we nu al genoeg voorbeelden gehoord dat mensen voor verschillende vervoerders een ander ov chip kaart moeten aanschaffen. Elke persoon die er meer dan 1 moet aanschaffen is er 1 teveel. Het gaat er niet om hoeveel het er zijn, het is gewoon al fout dat het nu moet omdat onze vervoerders zelf niet meewerken aan hun eigen doelstellingen alle ov met 1 kaart.
Dat was mijn vraag niet. Ik vroeg bij hoeveel mensen dat zo is.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
zolang de chipkaarten onderling niet 100% uitwisselbaar zijn , heb je 2 passen nodig.
De veiligheid door poortjes was niet DE reden. Kom eens met een artikel waarin een NS man dat zegt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Belangrijkste voordeel vande chipkaart en DE REDEN voor invoering was het aspect van veiligheid dmv gesloten systeem
Als er bij meer dan 2/3 van de NS stations geen poortjes komen en ook een aantal metrostations open blijven, is er geen sprake meer vn gesloten systeem en heb je zeker bij de NS geen ruk meer aan die chipkaart.
Onderzoek van Trouw en Nu.nl wijst nu echter uit dat verreweg de meeste van de 416 Nederlandse stations geen poortjes krijgen. De NS bedienen tegenwoordig zelf 286 stations, concurrenten 108 stations en 22 halteplaatsen worden door twee partijen gedeeld. Van de NS-stations krijgen er 115 wel en 171 geen poortjes, aldus de NS. De grootste concurrenten, Arriva en Syntus, plaatsen op geen van hun 87 stations poortjes, zo melden zij.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De veiligheid door poortjes was niet DE reden. Kom eens met een artikel waarin een NS man dat zegt.
Welke metrostations blijven open?
De chipkaart heeft heel wat meer voordelen dan extra veiligheid. En nee, ik ga die voordelen niet nog een keer herhalen. Die zijn jou al te vaak gegeven.
Leuk holle retoriek.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:02 schreef snowgoon het volgende:
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd
Het gaat echt nog wel gebeuren dat je aan 1 pas genoeg hebt.
Iedereen die met het OV reist.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag niet. Ik vroeg bij hoeveel mensen dat zo is.
Dus zo ziet snowgoon er uit!quote:Op donderdag 22 januari 2009 @ 18:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Niet zeuren fokkertjes het komt allemaal goed met die kaart
Die doelstelling om 1 kaart te krijgen is helemaal niet weg. Die doelstelling is er nog steeds.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuk holle retoriek.
Als pasen en pinksteren samen vallen zal het complexe ovchipknip systeem werken![]()
Het was een van de voornaamste doelstellingen dat die ov chipknip meteen al 1 kaart voor alle OV moest gaan werken, gooi je doelstellingen maar weg en zet een naieve stagiar op een forum neer die als goed gelovige hier gaat verkondigen dat het allemaal nog wel goed gaat komen.
[ afbeelding ]
Niet zeuren fokkertjes het komt allemaal goed met die kaart
Doelstelling mislukt dus.quote:Op donderdag 22 januari 2009 @ 18:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Die doelstelling om 1 kaart te krijgen is helemaal niet weg. Die doelstelling is er nog steeds.
Hoezo heeft iedereen die met het OV reist 2 kaarten nodig?quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
Iedereen die met het OV reist.
Je hoef ze niet alle 2 te gebruiken, maar het is wel makkelijk als je ze alle 2 bij je heb.
De meeste mensen zullen ze in de portemonnee of binnenzak hebben.
tenzij je zoals jij maar 1 halte reist, waarbij je door 2 zones reist, ja dan is de chipkaart ideaal
Wel lief van nederland dat we hem asiel hebben gegeven.quote:
Hebben de vervoersbedrijven al gezegd dat de invoering van de OV chipkaart compleet is?quote:
Ja vraag maar aan de RET en GVB waarom er 2 kaarten nodig zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoezo heeft iedereen die met het OV reist 2 kaarten nodig?
Ik reis met alleen de NS kaart en het saldo dat daar op staat kan ik in Rotterdam én Amsterdam gebruiken.
Ik vroeg niet naar de mening van de Tweede Kamer of een krant. Maar een bericht waarin staat dat de vervoersbedrijven veiligheid het meest belangrijke argument vinden om de OV chipkaart in te voeren.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Onderzoek van Trouw en Nu.nl wijst nu echter uit dat verreweg de meeste van de 416 Nederlandse stations geen poortjes krijgen. De NS bedienen tegenwoordig zelf 286 stations, concurrenten 108 stations en 22 halteplaatsen worden door twee partijen gedeeld. Van de NS-stations krijgen er 115 wel en 171 geen poortjes, aldus de NS. De grootste concurrenten, Arriva en Syntus, plaatsen op geen van hun 87 stations poortjes, zo melden zij.
De poortjes zijn voor de Tweede Kamer het belangrijkste argument om de ov-chipkaart in te voeren. Terwijl de kaart gekraakt is en consumentenorganisaties klagen dat hij publieksonvriendelijk is, wil een meerderheid van het parlement de ov-chip doorzetten omdat de veiligheid in het openbaar vervoer erbij gebaat zou zijn. Aanleiding voor de roep om meer veiligheid in de trein waren onder meer problemen met jongeren op de lijn Hoorn-Enkhuizen. De NS willen niet zeggen of op die lijn poortjes komen om zulke zwartrijders buiten de trein te houden.
Wat ik heb begrepen is dat alleen nog nodig als je bij de NS en bij de RET een abbo hebt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja vraag maar aan de RET en GVB waarom er 2 kaarten nodig zijn.
Misschien geloof je hun wel
Vraag het hun eens, wat hun argumenten warenquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik vroeg niet naar de mening van de Tweede Kamer of een krant. Maar een bericht waarin staat dat de vervoersbedrijven veiligheid het meest belangrijke argument vinden om de OV chipkaart in te voeren.
Er zijn zoveel zaken die slimmer zouden zijn geweest om anders te doen. Maar niet alles kun je vantevoren bedenken en niet alles wat je bedenkt komt op het moment dat je gepland hebt goed.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:16 schreef macca728 het volgende:
nee nergens blijkt ook dat er maar 1 kaart komt
voorlopig zijn ze niet uitwisselbaar, dat is de relaiteit
feit is dat de NS een eigen kaart uitgeeft, het had slimmer geweest om vanaf het begin GEZAMENLIJK 1 kaart uit te geven, ik neem aan dat TLS daar mede voor opgericht was
hoeveel mensen zijn dat ? is dat raar ofzo 2 abbonementen in regio Rijnmond ? een zeldzame ziekte ?quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen is dat alleen nog nodig als je bij de NS en bij de RET een abbo hebt.
Mensen die alleen een NS. GVB óf RET abbo hebben, kunnen gewoon overal met de kaart reizen.
Hallo, jij komt met de stelling dat de OV bedrijven veiligheid het belangrijkste motief vinden!quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Vraag het hun eens, wat hun argumenten waren
Oh naief om met 1 kaart te beginnen ipv met 2 ? Lijkt me juist heel slimquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Er zijn zoveel zaken die slimmer zouden zijn geweest om anders te doen. Maar niet alles kun je vantevoren bedenken en niet alles wat je bedenkt komt op het moment dat je gepland hebt goed.
Zeer naief van jou en anderen om te denken dat de invoering van de OV chipkaart snel en zonder strubbelingen kan plaatsvinden.
Dat was juist mijn vraag hoeveel mensen 2 kaarten hebbenquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoeveel mensen zijn dat ? is dat raar ofzo 2 abbonementen in regio Rijnmond ? een zeldzame ziekte ?
waarom 2 kaarten ? vraag maar aan de NS, die heft dat gedaan
Ja en voor dat van de kranten en de Tweede Kamer, die het blijkbaar met mij eens zijnquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hallo, jij komt met de stelling dat de OV bedrijven veiligheid het belangrijkste motief vinden!
Moet ik onderbouwing gaan vinden voor jouw gezwets
Lul er nou niet omheen man. Geef eens gewoon een onderbouwing van je beweringen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja en voor dat van de kranten en de Tweede Kamer, die het blijkbaar met mij eens zijn
??????????????????????????quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Lul er nou niet omheen man. Geef eens gewoon een onderbouwing van je beweringen.
Achja, de vervoerders hebben helemaal niet nagedacht en ze hebben ook helemaal geen tegenwerking gekregen. Het is ook heel erg makkelijk om landelijk een nieuw systeem in te voeren dat de Chipkaart vervangt, dat is toch binnen 2 maanden te regelen. En Nederlanders staan ook erg open voor verandering, niemand is bang om nieuwe dingen aan te leren en oude gewoontes los te latenquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:27 schreef macca728 het volgende:
Als ik een nieuw product in de markt zou zetten, zou ik wel nadenken wat de beste manier was en hoe ik zoveel mogelijk mensen zou kunnen overtuigen om dat nieuwe product te gaan gebruiken.
Laten we wel wezen, als het niet verplicht zou worden, zouden er verrekt weinig mensen gebruik gaan maken van deze nieuwe chipkaart met zoveel voordelen. Dat is gewoon een gemiste kans.
Ik kan prima lezen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
??????????????????????????
Je kan wel chipkaart gebruiken maar niet lezen ? Moeten die blinden een cursus bij jou volgen
ach zielige vervoerders, ze hebben maar 15 jaar gekregen om de kaart te ontwikkelen, die ze zo konden kopieren van andere systemen in de wereld.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Achja, de vervoerders hebben helemaal niet nagedacht en ze hebben ook helemaal geen tegenwerking gekregen. Het is ook heel erg makkelijk om landelijk een nieuw systeem in te voeren dat de Chipkaart vervangt, dat is toch binnen 2 maanden te regelen. En Nederlanders staan ook erg open voor verandering, niemand is bang om nieuwe dingen aan te leren en oude gewoontes los te laten
niet van mij, was nieuwsbericht, die hebben het verzonnen, ik nietquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik kan prima lezen.
Ik zie alleen nergens staan waaruit blijkt dat de veiligheid voor de vervoerders de belangrijkte reden was voor de invoering van de OV chipkaart. Dat laatste is een bewering van jou.
Nee hoor, veel langer:quote:Op donderdag 22 januari 2009 @ 18:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
ach zielige vervoerders, ze hebben maar 15 jaar gekregen om de kaart te ontwikkelen, die ze zo konden kopieren van andere systemen in de wereld.
Door dunne portemonee wil het wel werken ja, maar alleen als je geen andere RFID kaarten in je portemonee hebt. Aangezien ik 2 andere heb interfereren die met elkaar ofzo en werkt het dus niet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat je de pas uit de portomonee moet halen? Volgens mij werkt dat ding door je portemonee hen.
Volgens mij andere ontwikkelaar, dus andere kaart. Kan ik ook wel zeggen een peer en een appel is hetzelfde, want het is allebei fruit. Tsja ze hadden ook gewoon dat systeem van Londen over kunnen kopen maar nee, een Nederlands bedrijf moest het maken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En zo zijn er wel meer verschillen tussen Nederland en Londen. De basis is dezelfde kaart die zonder contact te maken met de lezer jou toegang geeft tot het OV.
In welke ander land is het systeem in het hele land ingevoerd?quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
ach zielige vervoerders, ze hebben maar 15 jaar gekregen om de kaart te ontwikkelen, die ze zo konden kopieren van andere systemen in de wereld.
NL staan niet open voor verandering, lachen hoor, ik denk dat NL juist veel opener is voor veranderingen dan andere landen.
De RET betaald de mensen het teveel geincasseerd geld terug. En daar zijn ze nog eens 70.000 euro extra aan kwijt. Dus niks makkelijk geld verdienen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:46 schreef Cmonv het volgende:
Kut OVkaart, ik kan het weten; ga dagelijks door die pleurispoortjes. Eerst leek het me wel een mooi systeem, maar dan moeten ze het wel goed maken en niet zoals nu..
Die poortjes openen niet altijd om onbekende reden, of er zit een aso voor je die doet alsof hij uitcheckt, waardoor je voor hem uitcheckt ipv voor jezelf.. Want niemand gaat natuurlijk wachten tot het poortje weer dicht is alvorens er zelf doorheen te gaan. Je kan ook gewoon achter iemand aanlopen of de poortjes openduwen, dus wie het hier heeft over klimmen heeft er blijkbaar geen ervaring mee.
Je hebt trouwens geen keuze voor anomieme kaart als je student bent, of een abonnement wilt; dus dat is ook weer lekker geregeld... Ach dat beetje privacy geef ik dan ook wel op. Kan er wel bij, na internettraffic opslag, identificatieplicht en weet ik het wat nog meer.
Wat ik veel erger vind dan privacy is dat de vervoersbedrijven grof geld gaan verdienen aan het feit dat deze kaart uberhaubt bestaat. Stel dat 10 miljoen mensen gemiddeld 4 euro op die kaart hebben staan. Lekker incasseren 40 miljoen. En tel daarbij op alle keren dat uitchecken verkeerd gaat of vergeten wordt..
De NS heeft de OV kaart voorlopig helemaal uitgeband, want het werkte op het testtraject nog veel slechter dan in de metro van RET. 29 januari eerst de metro, de trein zal wel 2 jaar duren voordat het daar werkt.
[..]
Door dunne portemonee wil het wel werken ja, maar alleen als je geen andere RFID kaarten in je portemonee hebt. Aangezien ik 2 andere heb interfereren die met elkaar ofzo en werkt het dus niet.
[..]
Volgens mij andere ontwikkelaar, dus andere kaart. Kan ik ook wel zeggen een peer en een appel is hetzelfde, want het is allebei fruit. Tsja ze hadden ook gewoon dat systeem van Londen over kunnen kopen maar nee, een Nederlands bedrijf moest het maken.
En dat is lekker goed gelukt maar-niet-heus
Is de kaart nieuw ? nee was er al in Londen en Hong Kong, waar meer mensen wonen bijna dan in heel NLquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In welke ander land is het systeem in het hele land ingevoerd?
In welk land stapte men ook af van de strippenkaart?
In Londen hadden ze die poortjes al. Daar was men er al aan gewend. Daar hoefden ze alleen maar de poortjes uit te rusten met een systeem waarbij én de papieren kaartjes met magneet strips werden gebruikt én de chipkaart.
Daar hoefden ze geen rekening te houden met een strippenkaart die afgestempeld moest worden.
doe je toch net als Snowgoon, anonieme kaart kopen, kost een beetje meer maar dan heb je ook watquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:46 schreef Cmonv het volgende:
Kut OVkaart, ik kan het weten; ga dagelijks door die pleurispoortjes. Eerst leek het me wel een mooi systeem, maar dan moeten ze het wel goed maken en niet zoals nu..
Die poortjes openen niet altijd om onbekende reden, of er zit een aso voor je die doet alsof hij uitcheckt, waardoor je voor hem uitcheckt ipv voor jezelf.. Want niemand gaat natuurlijk wachten tot het poortje weer dicht is alvorens er zelf doorheen te gaan. Je kan ook gewoon achter iemand aanlopen of de poortjes openduwen, dus wie het hier heeft over klimmen heeft er blijkbaar geen ervaring mee.
Je hebt trouwens geen keuze voor anomieme kaart als je student bent, of een abonnement wilt; dus dat is ook weer lekker geregeld... Ach dat beetje privacy geef ik dan ook wel op. Kan er wel bij, na internettraffic opslag, identificatieplicht en weet ik het wat nog meer.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |