abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65323279
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

meer niet ? dat geloof ik niet

ja ze hadden het beter in een keer kunnen invoeren.

Welke problemen ?
In 1 keer zou ook niet goed zijn geweest. Maar zo lang verschillende systemen hebben is ook niet goed.

De problemen die ontstaan doordat je het ene moment alleen met chipkaart kunt reizen en andere moment niet. Onduidelijkheid voor de mensen.
pi_65323344
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:14 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Die opmerking slaat op de relatie werknemer/werkgever, die is wel wat anders dan de relatie burger vs bedrijf of overheid.
[..]

Het gaat niet alleen om de hoeveelheid van de gegevens maar ook om de aard en de opslag termijn.
[..]

Mij lukt dat wel, in Nederland gaat het niet lukken. Probeer de nuts bedrijven maar eens contant te betalen.
[..]


[..]


[..]

Je creëert bewust verwarring en wenst dat niet te veranderen?? Weinig coöperatief ben je dan

Ik ben er klaar mee, je bent een troll 1ste klas waar ik al teveel tijd ingestoken heb.
Tuurlijk joh, als je iemand niet kunt overtuigen van jouw meningen, dan zeg je gewoon dat die aan het trollen is en bewust verwarring veroorzaakt.

Slap hoor. Als het zo moet
pi_65323590
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mijn interpetatie is dat die gewoon zal blijven bestaan, maar je moet wel inchecken en uitchecken met je abbonement. minimaal 4* per dag dus extra je portemnee uit je broek halen, en als je geluk pech hebt en met meerdere pasje moet werken ook nog het juiste pasje eruit halen. => dus minimaal 20* per week

Dit afgezet tegen die 2* per week dat je gecontroleerd wordt en dan je abbonement moet laten zien.

Wat een klantvriendelijk systeem toch.
Waaruit blijkt dat je de pas uit de portomonee moet halen? Volgens mij werkt dat ding door je portemonee hen.
Het is ook maar hoe je het gebruikt. Ik stop mijn treinkaartje of strippenkaart ook niet in mijn portemonee maar op een makkelijke plaats als ik aan het reizen ben.

En als je dit soort argumenten moet gebruiken om de klantvriendelijkheid af te kraken
  donderdag 22 januari 2009 @ 17:32:03 #104
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65323770
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:20 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, als je iemand niet kunt overtuigen van jouw meningen, dan zeg je gewoon dat die aan het trollen is en bewust verwarring veroorzaakt.
Een andere mening heb ik geen moeite mee.
Verder lees je maar even terug. In mijn eerste reactie op jou zeg ik al dat je trollt
quote:
Slap hoor. Als het zo moet
Reageer dan eens een keer inhoudelijk. Daar heb ik je nog niet op kunnen betrappen.

triest figuur
Neerkomen wel!
pi_65323783
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:37 schreef wdn het volgende:
Ik zie de noodzaak niet om te registreren wie hoe en wanneer een reis maakt.
Alleen het hoe en wanneer zijn van belang voor statistieken. Het 'wie' maakt echt geen zak uit om analyses te maken over hoe druk het is op een bepaald traject. Tenzij je een systeem hebt waarbij je van te voren weet dat de registratie en afboeking van de betaling van de OV kaart niet in orde is en restitutie orde aan de dag is.
Iets wat met dit systeem het geval is. Vorig jaar 200.000 mensen die het maximum tarief hebben gekregen maar waarvan bekend is dat ze geld terug moeten krijgen.

Ik weet wel dat ik niet de tijd heb om elke OV-betaling uit te pluizen of deze wel terecht is. Laat staan om bij te houden waar ik op welk moment was en met welke trein of bus ik welke richting op ben gegaan.
Mijn enige hoop die ik heb is dat de maandtrajectkaart blijft bestaan. En dat ik dus het lopen naar de automaat waar ik mijn kaart haal door met mijn pin te betalen kan vervangen door een ander apparaat waar mijn treinkaart voorzien wordt van een saldo voor een maand door een betaling uit te voeren via mijn bankpas.
Die 200.000 is geen vast getal dat elke jaar zo zal zijn. Dat het er zoveel zijn heeft, naar mijn mening, te maken met nieuwigheid. Nieuwigheid van het systeem én nieuwigheid voor de mensen die het gebruikt. Volgens mij was het ook maar iets van 4% van de reisbewegingen die fout zijn gegaan, dus als je het zo bekijkt erg weinig. En ik verwacht ook wel dat dat percentage minder wordt.

Alle abbo's van de NS blijven gewoon bestaan. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. En je hoeft ook niet elke reis te gaan controleren of dat wel goed is gegaan.

En zoals ik al eerder heb aangegeven zien veel andere mensen wel het nut van reisgegevens bijhouden zodat de NS hun op de hoogte kan brengen van relevante zaken over hun reis.
pi_65323876
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 16:07 schreef wdn het volgende:

[..]

Nee, de buschauffeuren in Roermond kennen me ondertussen dus ik mag van de 10x per week 8x gewoon doorlopen (ik stap 's-morgens om 7:05 in en dat doen niet veel mensen )

60x per week... zucht. Hoeveel keer gaat dat in en uitchecken fout is dan de vraag 10% is iin Rotterdam op dit moment de norm, dan ben ik 6x per week reclamaties aan het invullen...

Makkelijker wordt het er niet op dat is zeker.

Wat me ook irriteert is dat ze die poortjes onder het mom van beveiliging en anti-zwartrijden in willen voeren.
Nou laat begin deze week nou bekend zijn gemaakt dat op 75% van de stations geen poortjes maar zuilen komen te staan. STEL he dat en in Roermond en in Eindhoven zuilen komen te staan dan is gratis reizen nogal simpeler geworden als de conducteur dan helemaal niet meer komt controleren (nu is het 1x per maand ofzo).

Hoevaak het fout gaat ligt voor een deel ook aan jezelf. Gewoon goed in de gaten houden dat je in en uitcheck én dat je een bevestiging op het schermpje krijgt.

De NS controleur blijft net zo hard controleren als nu. Al is het maar om de mensen uit de eerste klas naar de tweede klas te schoppen.
pi_65323917
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:32 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Een andere mening heb ik geen moeite mee.
Verder lees je maar even terug. In mijn eerste reactie op jou zeg ik al dat je trollt
[..]

Reageer dan eens een keer inhoudelijk. Daar heb ik je nog niet op kunnen betrappen.

triest figuur
Je hebt mij niet kunnen betrappen op inhoudelijke reacties

En dan verwijt je mij dat ik loop te trollen.
pi_65324000
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:00 schreef macca728 het volgende:
Dus het belangrijkste voordeel van de chipkaart is hierbij weg, veiligheid

Waarom dan uberhaupt de chipkaart invoeren bij de NS ?

of je nou 2 enkeltjes oplaadt op je chipkaart of een retourtje koopt uit een automaat, zelfde principe
Veiligheid is niet het belangrijkste voordeel en die veiligheid is ook niet compleet weg.

Wederom simpele aannames van je.
pi_65324391
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:27 schreef snowgoon het volgende:


Waaruit blijkt dat je de pas uit de portomonee moet halen? Volgens mij werkt dat ding door je portemonee hen.
Het is ook maar hoe je het gebruikt. Ik stop mijn treinkaartje of strippenkaart ook niet in mijn portemonee maar op een makkelijke plaats als ik aan het reizen ben.

En als je dit soort argumenten moet gebruiken om de klantvriendelijkheid af te kraken
Lezen is niet je sterkste punt zoals meerdere mensen hier al vaker gezegd hebben.

Ik stop kaartjes altijd op een plek waar ik ze niet snel kwijt raak en ook weer zo weet terug te vinden in mijn geval is dat mijn portemenee, bij de meeste mensen die ik in de trein zie zitten vaak ook. Als je goed leest (wat bij jou een contradictie is ) schrijf ik erbij dat het pasje eruit moet wanneer je met meer dan 1 pasje aan het reizen bent.

Maar eigenlijk had ik niet eens meer op het ontiegelijke zuiggedrag van jou willen reageren.

Q waar zit de ignore optie bij de instellingen?
pi_65324465
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Lezen is niet je sterkste punt zoals meerdere mensen hier al vaker gezegd hebben.

Ik stop kaartjes altijd op een plek waar ik ze niet snel kwijt raak en ook weer zo weet terug te vinden in mijn geval is dat mijn portemenee, bij de meeste mensen die ik in de trein zie zitten vaak ook. Als je goed leest (wat bij jou een contradictie is ) schrijf ik erbij dat het pasje eruit moet wanneer je met meer dan 1 pasje aan het reizen bent.

Maar eingelijk had ik niet eens meer willen reageren.

Q waar zit de ignore optie bij de instellingen?
En hoeveel mensen zullen straks 2 pasjes hebben?
Daar heb je geen idee van, je roept dus weer zomaar wat.
pi_65324572
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:37 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Veiligheid is niet het belangrijkste voordeel en die veiligheid is ook niet compleet weg.

Wederom simpele aannames van je.

Belangrijkste voordeel vande chipkaart en DE REDEN voor invoering was het aspect van veiligheid dmv gesloten systeem

Als er bij meer dan 2/3 van de NS stations geen poortjes komen en ook een aantal metrostations open blijven, is er geen sprake meer vn gesloten systeem en heb je zeker bij de NS geen ruk meer aan die chipkaart.
pi_65324601
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:51 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En hoeveel mensen zullen straks 2 pasjes hebben?
Daar heb je geen idee van, je roept dus weer zomaar wat.
zolang de chipkaarten onderling niet 100% uitwisselbaar zijn , heb je 2 passen nodig.
pi_65324636
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:37 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Veiligheid is niet het belangrijkste voordeel en die veiligheid is ook niet compleet weg.

Wederom simpele aannames van je.
wat is dan het belangrijkste voordeel.

Waarom wordt de kaart dan ingevoerd ? Dat was naar aanleiding van overlast van zwartrijders
pi_65324705
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:51 schreef snowgoon het volgende:


En hoeveel mensen zullen straks 2 pasjes hebben?
Daar heb je geen idee van, je roept dus weer zomaar wat.
Intieel gezien zou iedereen het met 1 pasje af moeten kunnen. In de praktijk hebben we nu al genoeg voorbeelden gehoord dat mensen voor verschillende vervoerders een ander ov chip kaart moeten aanschaffen. Elke persoon die er meer dan 1 moet aanschaffen is er 1 teveel. Het gaat er niet om hoeveel het er zijn, het is gewoon al fout dat het nu moet omdat onze vervoerders zelf niet meewerken aan hun eigen doelstellingen alle ov met 1 kaart.
pi_65324779
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Intieel gezien zou iedereen het met 1 pasje af moeten kunnen. In de praktijk hebben we nu al genoeg voorbeelden gehoord dat mensen voor verschillende vervoerders een ander ov chip kaart moeten aanschaffen. Elke persoon die er meer dan 1 moet aanschaffen is er 1 teveel. Het gaat er niet om hoeveel het er zijn, het is gewoon al fout dat het nu moet omdat onze vervoerders zelf niet meewerken aan hun eigen doelstellingen alle ov met 1 kaart.
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.
Dit soort dingen hebben gewoon tijd nodig. Heel vervelend, maar het kan gewoon niet allemaal binnen 1 week feillloos werken.

Het gaat echt nog wel gebeuren dat je aan 1 pas genoeg hebt.
pi_65324798
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

zolang de chipkaarten onderling niet 100% uitwisselbaar zijn , heb je 2 passen nodig.
Dat was mijn vraag niet. Ik vroeg bij hoeveel mensen dat zo is.
pi_65324846
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Belangrijkste voordeel vande chipkaart en DE REDEN voor invoering was het aspect van veiligheid dmv gesloten systeem

Als er bij meer dan 2/3 van de NS stations geen poortjes komen en ook een aantal metrostations open blijven, is er geen sprake meer vn gesloten systeem en heb je zeker bij de NS geen ruk meer aan die chipkaart.
De veiligheid door poortjes was niet DE reden. Kom eens met een artikel waarin een NS man dat zegt.
Welke metrostations blijven open?

De chipkaart heeft heel wat meer voordelen dan extra veiligheid. En nee, ik ga die voordelen niet nog een keer herhalen. Die zijn jou al te vaak gegeven.
pi_65325041
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:04 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De veiligheid door poortjes was niet DE reden. Kom eens met een artikel waarin een NS man dat zegt.
Welke metrostations blijven open?

De chipkaart heeft heel wat meer voordelen dan extra veiligheid. En nee, ik ga die voordelen niet nog een keer herhalen. Die zijn jou al te vaak gegeven.
Onderzoek van Trouw en Nu.nl wijst nu echter uit dat verreweg de meeste van de 416 Nederlandse stations geen poortjes krijgen. De NS bedienen tegenwoordig zelf 286 stations, concurrenten 108 stations en 22 halteplaatsen worden door twee partijen gedeeld. Van de NS-stations krijgen er 115 wel en 171 geen poortjes, aldus de NS. De grootste concurrenten, Arriva en Syntus, plaatsen op geen van hun 87 stations poortjes, zo melden zij.

De poortjes zijn voor de Tweede Kamer het belangrijkste argument om de ov-chipkaart in te voeren. Terwijl de kaart gekraakt is en consumentenorganisaties klagen dat hij publieksonvriendelijk is, wil een meerderheid van het parlement de ov-chip doorzetten omdat de veiligheid in het openbaar vervoer erbij gebaat zou zijn. Aanleiding voor de roep om meer veiligheid in de trein waren onder meer problemen met jongeren op de lijn Hoorn-Enkhuizen. De NS willen niet zeggen of op die lijn poortjes komen om zulke zwartrijders buiten de trein te houden.
pi_65325091
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:02 schreef snowgoon het volgende:
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd

Het gaat echt nog wel gebeuren dat je aan 1 pas genoeg hebt.
Leuk holle retoriek.

Als pasen en pinksteren samen vallen zal het complexe ovchipknip systeem werken

Het was een van de voornaamste doelstellingen dat die ov chipknip meteen al 1 kaart voor alle OV moest gaan werken, gooi je doelstellingen maar weg en zet een naieve stagiar op een forum neer die als goed gelovige hier gaat verkondigen dat het allemaal nog wel goed gaat komen.


Niet zeuren fokkertjes het komt allemaal goed met die kaart
pi_65325105
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:02 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag niet. Ik vroeg bij hoeveel mensen dat zo is.
Iedereen die met het OV reist.
Je hoef ze niet alle 2 te gebruiken, maar het is wel makkelijk als je ze alle 2 bij je heb.
De meeste mensen zullen ze in de portemonnee of binnenzak hebben.


tenzij je zoals jij maar 1 halte reist, waarbij je door 2 zones reist, ja dan is de chipkaart ideaal
pi_65325137
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 @ 18:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[afbeelding]
Niet zeuren fokkertjes het komt allemaal goed met die kaart
Dus zo ziet snowgoon er uit!
For great justice!
pi_65325165
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuk holle retoriek.

Als pasen en pinksteren samen vallen zal het complexe ovchipknip systeem werken

Het was een van de voornaamste doelstellingen dat die ov chipknip meteen al 1 kaart voor alle OV moest gaan werken, gooi je doelstellingen maar weg en zet een naieve stagiar op een forum neer die als goed gelovige hier gaat verkondigen dat het allemaal nog wel goed gaat komen.

[ afbeelding ]
Niet zeuren fokkertjes het komt allemaal goed met die kaart
Die doelstelling om 1 kaart te krijgen is helemaal niet weg. Die doelstelling is er nog steeds.

Nergens blijkt uit dat die 2 kaarten voor altijd blijven.
pi_65325196
nee nergens blijkt ook dat er maar 1 kaart komt

voorlopig zijn ze niet uitwisselbaar, dat is de relaiteit

feit is dat de NS een eigen kaart uitgeeft, het had slimmer geweest om vanaf het begin GEZAMENLIJK 1 kaart uit te geven, ik neem aan dat TLS daar mede voor opgericht was
pi_65325212
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 @ 18:15 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Die doelstelling om 1 kaart te krijgen is helemaal niet weg. Die doelstelling is er nog steeds.
Doelstelling mislukt dus.
For great justice!
pi_65325214
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

Iedereen die met het OV reist.
Je hoef ze niet alle 2 te gebruiken, maar het is wel makkelijk als je ze alle 2 bij je heb.
De meeste mensen zullen ze in de portemonnee of binnenzak hebben.

tenzij je zoals jij maar 1 halte reist, waarbij je door 2 zones reist, ja dan is de chipkaart ideaal
Hoezo heeft iedereen die met het OV reist 2 kaarten nodig?
Ik reis met alleen de NS kaart en het saldo dat daar op staat kan ik in Rotterdam én Amsterdam gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')