hebben we het hier over metro of metro+trein?quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Voor 5 stations zonder poortjes, doe ik het voor. Ga jij ze morgen even langs en maak even wat foto's.
Ja alle metro's krijgen dus geen poortjes, dat is het doel ook niet volgens de RET.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:52 schreef wdn het volgende:
Voor zover ik het heb gezien krijgen alle metro's poorten(?) en 2/3 van de stations van de NS(!) zuilen en alle andere treinstations zuilen.
Kennen jullie deze pagina al:
http://www.id-nee.nl/03-7%20OVchipkaart%20hoofdtekst.htm
Staat een hele lange opsomming in van problemen
Ik geloof je meteen hoor als je zegt dat er ook metro's komen met zuilenquote:Op donderdag 29 januari 2009 21:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja alle metro's krijgen dus geen poortjes, dat is het doel ook niet volgens de RET.
Ik verzin het niet hoor. Sommige metrostations hebben alleen zuilen en krijgen geen poortjes meer. Voor treinstations dito
ja metrostations in Rotterdam hebben we het over.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:55 schreef Dennis101 het volgende:
Het gaat uiteraard om de metro in Rotterdam, dat de treinstations die niet niet allemaal krijgen is al vastgesteld. De bron van het ad gaf al aan dat de poortjes op alle metrostations (in Rotterdam uiteraard) dicht zijn vanaf vandaag.
Kom eens met een bron, ik heb een redelijke bron gegeven die het tegendeel bewijst.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja alle metro's krijgen dus geen poortjes, dat is het doel ook niet volgens de RET.
Ik verzin het niet hoor. Sommige metrostations hebben alleen zuilen en krijgen geen poortjes meer. Voor treinstations dito
nou de directeur van de RET zei het zelf, het doel is niet om het dicht te maken, ze verwachten het aantal zwartrijders te verminderen van 10 naar 4 %quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:57 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen hoor als je zegt dat er ook metro's komen met zuilen
(is niet de eerste keer dat het initiele argument: "poorten om zwartrijden tegen te gaan" uiteindelijk blijkt: te moeten worden vertaald naar "zuilen zijn goedkoper".
Met het argument dat de NS overal voor poorten zou zorgen omdat dit zwartrijden voorkomt (en dus minder inzet van politie vereist en dus de overheid minder kost etc etc) hebben ze 700 MILJOEN euro gekregen van de overheid en die staan ergens op een rekening rente te trekken. Terwijl men dus gewoon zuilen plaatst.
RET, ik denk dat iemand anders dit ook wel moet weten ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Kom eens met een bron, ik heb een redelijke bron gegeven die het tegendeel bewijst.
Bron: elke dag instappen enzo. Ik weet dat Oosterflank, Prinsenlaan, Schenkel geen poortjes hebben ik denk dat er in Zevenkamp en Ommoord ook nog een hoop zijn die het niet hebben. Gaat dan vooral om perrons op straatniveau en niet onder of ver boven de grondquote:Op donderdag 29 januari 2009 21:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Kom eens met een bron, ik heb een redelijke bron gegeven die het tegendeel bewijst.
Shit, ik geef mezelf gewonnen, bron gevonden. Eerlijk is eerlijk, ik was er 100% van overtuigd.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
RET, ik denk dat iemand anders dit ook wel moet weten ?
kom maar mee zaterdag, gaan we op reis hahaquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Bronnen wil ik zien. Ik heb zelf, met mijn eigen ogen gecontstateerd dat bijna de gehele metro lijn. Behalve de stukken van alexander - nesselande en tussenwater - de akkers allemaal poortjes hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaartquote:Door middel van een gratis "passage-recht" kan men maximaal 35 minuten per keer een station bezoeken om bijvoorbeeld iemand uit te zwaaien of op te halen, te winkelen, de horeca te bezoeken, of om naar de andere zijde van het station te lopen. Op de stations van het sneltramtraject in Rotterdam (waar over het algemeen geen poortjes maar zuilen staan) werkt dit systeem nu ook. Eenmaal ingecheckt op het station, kan men echter niet meer direct op hetzelfde station uitchecken. Hiervoor moet het apparaat eerst naar een volgende minuut verspringen dan erop is ingecheckt.
haha dat is de randstadrail !!!!quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:04 schreef wdn het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaartGeen idee of dat een metro is. Ik vind het gewoon leuk om te zoeken
quote:Zwartrijden blijft mogelijk, al zal dat in de metro een stuk lastiger zijn dan in bus en tram. Daar zorgen de meer dan vijfhonderd geherintroduceerde tourniquets voor, die van 37 van de 47 metrohaltes in Rotterdam en omgeving afgesloten plekken maken. Op tien gelijkvloerse perrons, zoals Prinsenlaan en Schenkel, is daar om praktische redenen van afgezien
ja belangrijker problemen graagquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:08 schreef Dennis101 het volgende:
Goed nu ik heb geconstateerd dat macca728 gelijk heeft en ik zelf iets te hard schreeuwde kunnen we weer verder gaan met de rest van de problemen bespreken.
[..]
geluksvogelquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:07 schreef wdn het volgende:
Hey ik woon al sinds 1976 ofzo niet meer in amsterdam en kom zelden nog in de randstad
Sorry
Ik werk in nEindhoven dus ben bang van niet.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
geluksvogel![]()
duurt nog wel paar jaar voor jou, de chipkaart
haha nou in Rotterdam ook weinig te doen hoor, beter Amsterdam jaquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:15 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik werk in nEindhoven dus ben bang van niet.
Roermond woon ik.Hier staan de zuilen en ze zijn al actief (met een 'buiten gebruik' sticker erop'). Dus ook hier gaat het fout.
Persoonlijke noot: ik had graag in A'dam willen blijven. Hier is echt nooit wat fatsoenlijks te doen en als je naar de randstad gaat moet je 21.30 met de trein terug anders kom ik niet verder dan eindhoven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |