abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:46:27 #1
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65546317
En daar is deel 9

De vorige topics vind je hier:
  • deel 1
  • deel 2
  • deel 3
  • deel 4
  • deel 5
  • deel 6
  • deel 7
  • deel 8

Extra informatie:
    wikipedia over de ov-chipkaart
    wikipedia over de oyster-kaart (in gebruik in Londen)
    wikipedia over de octopus-kaart (in gebruik in Hong Kong)
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Voor 5 stations zonder poortjes, doe ik het voor. Ga jij ze morgen even langs en maak even wat foto's.
    hebben we het hier over metro of metro+trein?
  • Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_65546477
    metrostations

sommige hebben geen poortjes, maar zuilen. Volgens een Fokker hadden alle metrostations poortjes, maar dat lopt niet.

Verder niet belangrijk voor de discussie
    pi_65546566
    Sorry het quoten lukt me nog niet haha
    Onderstaande is dus quote

Als jij mij mij 5 stations kan noemen die geen poortjes hebben zou ik dat erg vreemd vinden, ik kan ook nergens terug vinden dat er ergens op een station geen poortjes staan. (en ik ben het afgelopen jaar toch wel bijna op ieder station geweest).

Ik denk dat je in de war bent met de treinstations waar bij sommige zuilen komen.
      donderdag 29 januari 2009 @ 21:52:26 #4
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65546594
    Voor zover ik het heb gezien krijgen alle metro's poorten(?) en 2/3 van de stations van de NS(!) zuilen en alle andere treinstations zuilen.

Kennen jullie deze pagina al:
    http://www.id-nee.nl/03-7%20OVchipkaart%20hoofdtekst.htm

Staat een hele lange opsomming in van problemen

edit: macca728 wie stelt dat het op SOMMIGE treinstations zuilen komen? Het is "op sommige treinstations komen poortjes". (je quote is wat verminkt dus ik neem aan dat je nog gaat editten? )
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    pi_65546673
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:52 schreef wdn het volgende:
    Voor zover ik het heb gezien krijgen alle metro's poorten(?) en 2/3 van de stations van de NS(!) zuilen en alle andere treinstations zuilen.

Kennen jullie deze pagina al:
    http://www.id-nee.nl/03-7%20OVchipkaart%20hoofdtekst.htm

Staat een hele lange opsomming in van problemen
    Ja alle metro's krijgen dus geen poortjes, dat is het doel ook niet volgens de RET.
    Ik verzin het niet hoor. Sommige metrostations hebben alleen zuilen en krijgen geen poortjes meer. Voor treinstations dito
    pi_65546745
    Het gaat uiteraard om de metro in Rotterdam, dat de treinstations die niet niet allemaal krijgen is al vastgesteld. De bron van het ad gaf al aan dat de poortjes op alle metrostations (in Rotterdam uiteraard) dicht zijn vanaf vandaag.
      donderdag 29 januari 2009 @ 21:57:13 #7
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65546795
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja alle metro's krijgen dus geen poortjes, dat is het doel ook niet volgens de RET.
    Ik verzin het niet hoor. Sommige metrostations hebben alleen zuilen en krijgen geen poortjes meer. Voor treinstations dito
    Ik geloof je meteen hoor als je zegt dat er ook metro's komen met zuilen
    (is niet de eerste keer dat het initiele argument: "poorten om zwartrijden tegen te gaan" uiteindelijk blijkt: te moeten worden vertaald naar "zuilen zijn goedkoper".

Met het argument dat de NS overal voor poorten zou zorgen omdat dit zwartrijden voorkomt (en dus minder inzet van politie vereist en dus de overheid minder kost etc etc) hebben ze 700 MILJOEN euro gekregen van de overheid en die staan ergens op een rekening rente te trekken. Terwijl men dus gewoon zuilen plaatst.
    pi_65546812
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:55 schreef Dennis101 het volgende:
    Het gaat uiteraard om de metro in Rotterdam, dat de treinstations die niet niet allemaal krijgen is al vastgesteld. De bron van het ad gaf al aan dat de poortjes op alle metrostations (in Rotterdam uiteraard) dicht zijn vanaf vandaag.
    ja metrostations in Rotterdam hebben we het over.
    Sommige hebben zuilen en krijgen GEEN poortjes.

De quote klopt toch ? Begrijpend lezen !!
    Alle poortjes zijn nu dicht op alle metrostations, maar poortjes die er niet zijn, kan je ook niet dichtdoen !!
    pi_65546848
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

Kom eens met een bron, ik heb een redelijke bron gegeven die het tegendeel bewijst.
    pi_65546889
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:57 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik geloof je meteen hoor als je zegt dat er ook metro's komen met zuilen
    (is niet de eerste keer dat het initiele argument: "poorten om zwartrijden tegen te gaan" uiteindelijk blijkt: te moeten worden vertaald naar "zuilen zijn goedkoper".

Met het argument dat de NS overal voor poorten zou zorgen omdat dit zwartrijden voorkomt (en dus minder inzet van politie vereist en dus de overheid minder kost etc etc) hebben ze 700 MILJOEN euro gekregen van de overheid en die staan ergens op een rekening rente te trekken. Terwijl men dus gewoon zuilen plaatst.
    nou de directeur van de RET zei het zelf, het doel is niet om het dicht te maken, ze verwachten het aantal zwartrijders te verminderen van 10 naar 4 %

Overal poortjes plaatsen is technisch niet mogelijk.
    Overigens vind ik het zelf ook raar hoor, maar helemaal dicht kan het blijkbaar niet of kost teveel
    pi_65546931
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Kom eens met een bron, ik heb een redelijke bron gegeven die het tegendeel bewijst.
    RET, ik denk dat iemand anders dit ook wel moet weten ?
    pi_65547011
    het is ook niet echt belangrijk voor de discussie verder
    pi_65547015
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Bron: elke dag instappen enzo. Ik weet dat Oosterflank, Prinsenlaan, Schenkel geen poortjes hebben ik denk dat er in Zevenkamp en Ommoord ook nog een hoop zijn die het niet hebben. Gaat dan vooral om perrons op straatniveau en niet onder of ver boven de grond .
    Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
    Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
    pi_65547036
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 22:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

RET, ik denk dat iemand anders dit ook wel moet weten ?
    Shit, ik geef mezelf gewonnen, bron gevonden. Eerlijk is eerlijk, ik was er 100% van overtuigd.
    pi_65547112
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 22:02 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Bronnen wil ik zien. Ik heb zelf, met mijn eigen ogen gecontstateerd dat bijna de gehele metro lijn. Behalve de stukken van alexander - nesselande en tussenwater - de akkers allemaal poortjes hebben.
    kom maar mee zaterdag, gaan we op reis haha
    hoeveel hadden we nou gewed ? 100 of 1000 euro ?
      donderdag 29 januari 2009 @ 22:04:45 #16
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65547141
    quote:
    Door middel van een gratis "passage-recht" kan men maximaal 35 minuten per keer een station bezoeken om bijvoorbeeld iemand uit te zwaaien of op te halen, te winkelen, de horeca te bezoeken, of om naar de andere zijde van het station te lopen. Op de stations van het sneltramtraject in Rotterdam (waar over het algemeen geen poortjes maar zuilen staan) werkt dit systeem nu ook. Eenmaal ingecheckt op het station, kan men echter niet meer direct op hetzelfde station uitchecken. Hiervoor moet het apparaat eerst naar een volgende minuut verspringen dan erop is ingecheckt.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaart

Geen idee of dat een metro is. Ik vind het gewoon leuk om te zoeken
    pi_65547179
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 22:04 schreef wdn het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaart

Geen idee of dat een metro is. Ik vind het gewoon leuk om te zoeken
    haha dat is de randstadrail !!!!
      donderdag 29 januari 2009 @ 22:07:21 #18
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65547269
    Hey ik woon al sinds 1976 ofzo niet meer in amsterdam en kom zelden nog in de randstad
    Sorry
    pi_65547347
    Goed nu ik heb geconstateerd dat macca728 gelijk heeft en ik zelf iets te hard schreeuwde kunnen we weer verder gaan met de rest van de problemen bespreken.
    quote:
    Zwartrijden blijft mogelijk, al zal dat in de metro een stuk lastiger zijn dan in bus en tram. Daar zorgen de meer dan vijfhonderd geherintroduceerde tourniquets voor, die van 37 van de 47 metrohaltes in Rotterdam en omgeving afgesloten plekken maken. Op tien gelijkvloerse perrons, zoals Prinsenlaan en Schenkel, is daar om praktische redenen van afgezien
    pi_65547403
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 22:08 schreef Dennis101 het volgende:
    Goed nu ik heb geconstateerd dat macca728 gelijk heeft en ik zelf iets te hard schreeuwde kunnen we weer verder gaan met de rest van de problemen bespreken.
    [..]

ja belangrijker problemen graag
    pi_65547456
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 22:07 schreef wdn het volgende:
    Hey ik woon al sinds 1976 ofzo niet meer in amsterdam en kom zelden nog in de randstad
    Sorry
    geluksvogel

duurt nog wel paar jaar voor jou, de chipkaart
      donderdag 29 januari 2009 @ 22:15:00 #22
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65547659
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 22:11 schreef macca728 het volgende:

[..]

geluksvogel

duurt nog wel paar jaar voor jou, de chipkaart
    Ik werk in nEindhoven dus ben bang van niet.
    Roermond woon ik.Hier staan de zuilen en ze zijn al actief (met een 'buiten gebruik' sticker erop'). Dus ook hier gaat het fout.
    Persoonlijke noot: ik had graag in A'dam willen blijven. Hier is echt nooit wat fatsoenlijks te doen en als je naar de randstad gaat moet je 21.30 met de trein terug anders kom ik niet verder dan eindhoven.
    pi_65547676
    ik kan dus nog steeds geen transacties zien op MIJN OV CHIPKAART. NL

lekker handig, ik heb vorige week dus een rit gemaakt in de metro ermee, saldo was 3,71 daarna 3,01
    pi_65547740
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 22:15 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik werk in nEindhoven dus ben bang van niet.
    Roermond woon ik.Hier staan de zuilen en ze zijn al actief (met een 'buiten gebruik' sticker erop'). Dus ook hier gaat het fout.
    Persoonlijke noot: ik had graag in A'dam willen blijven. Hier is echt nooit wat fatsoenlijks te doen en als je naar de randstad gaat moet je 21.30 met de trein terug anders kom ik niet verder dan eindhoven.

haha nou in Rotterdam ook weinig te doen hoor, beter Amsterdam ja
    pi_65548181
    Ik vind het wel relaxed die kaart. Bovendien zou ik een stuk goedkoper uit zijn op het traject waar ik nu op reis, als ik daadwerkelijk zelf m'n kosten had moeten betalen.
    PWBF
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')