quote:Wat
Nationale Restaurant Week
Editie's De Maart-editie zal plaatsvinden van 2 t/m 8 Maart 2009
Diner
3-Gangen diner bij toprestaurants voor ¤25,-
Lunch
3-Gangen lunch bij toprestaurants voor ¤20,-
Waar
650 restaurants in Nederland
Reserveren
Vanaf woensdag 4 Februari 2009 10:00 uur
Hoe
Online reserveren via deze website
Let op: reserveren voor de Restaurant Week kan alléén via www.restaurantweek.nl
Dan ga ik weer met je meequote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:51 schreef golfer het volgende:
Ik probeer ML in Haarlem deze keer (met vooruitboeken op 2 februari) te reserveren.
Nee, deze is aanzienlijk slechter.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:11 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dan ga ik weer met je mee
slechtste tvp allertijden
hmm, genoeg om uit te kiezenquote:Brasserie De Poort Leiden
City Hall Leiden
Dartel Leiden
Frezza! Leiden
Garden Restaurant Leiden
Het Prentenkabinet Leiden
Le Cloche Leiden
Mangerie De Jonge Koekop Leiden
Scarlatti Leiden
Verboden Toegang Leiden
Woods Leiden
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:36 schreef shiNinG_staR het volgende:
De lijst doet het niet bij mij, hij zegt dat het een beschadigd bestand is. Heeft iemand misschien een overzichtje van alle deelnemende restaurants in Den Haag?
quote:Bali Den Haag
Brasserie Berlage Den Haag
Calla's * (alleen lunch) Den Haag
Cap Ouest Den Haag
Choix du Chef Den Haag
Dap & Co Den Haag
De Tuyn Den Haag
De Zoute Zoen Den Haag
Des Indes Den Haag
D-light Den Haag
Ennu Ginger Den Haag
Henricus Den Haag
It Rains Fishes Den Haag
La Liguria Den Haag
La Passione Den Haag
Le Cirque Den Haag
Les Ombrelles Den Haag
Lola Mir Den Haag
M Restaurant Den Haag
Maharani Den Haag
Mangerie OXO Den Haag
Maxime Den Haag
Mero Den Haag
Nori Den Haag
Pavlov Den Haag
Pepperoni Den Haag
Puck Den Haag
Speijk.NU Den Haag
Spijs Den Haag
Spize Den Haag
Statig Den Haag
The Livingroom Den Haag
Zoute zoen Den Haag
Kom maar mee hoorquote:Op woensdag 28 januari 2009 00:22 schreef Isabeau het volgende:
Hoi, ik zoek een dateIemand zin om met mij te gaan
Triootje doen?quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:22 schreef Isabeau het volgende:
Nou, ik ben niet zo voor trio's, dus ik denk dat ik het aanbod van die dame boven je aanneemquote:
Waar gaan we naar toequote:
Heb die week nog wel tijdquote:Op woensdag 28 januari 2009 00:22 schreef Isabeau het volgende:
quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:22 schreef Isabeau het volgende:
Doen we, Ripley! Kunnen we bij roddelen kletsenquote:
Je moet er idd snel bij zijn. Ik ga maandag metéén om 12 mijn mail openen op het werkquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:24 schreef Karina het volgende:
De restaurants die ik wil boeken zijn altijd al vol wanneer ik wil reserveren, tenminste de laatste twee keren. Als de site opengaat maar weer eens proberen.
Ik kan pas 12.45 in gaan loggen, maar het is het eerste wat ik ga doen op de VU maandagquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:31 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je moet er idd snel bij zijn. Ik ga maandag metéén om 12 mijn mail openen op het werk
Ik hoop dat ik het niet vergeet... heb mezelf op het werk wel een mail gestuurd alvastquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:34 schreef borisz het volgende:
Ik kan pas 12.45 in gaan loggen, maar het is het eerste wat ik ga doen op de VU maandag.
Dat weekend in een bungalow op de veluwe wordt anders ook heel erg tof!quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom er net achter dat ik het hele weekend in een bungalow op de Veluwe zitIk kan dus alleen doordeweeks
Kunnen we zondag niet ergens culinair aanschuiven in de buurt?quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:39 schreef Liejannuh het volgende:
Dat weekend in een bungalow op de veluwe wordt anders ook heel erg tof!
Geen idee!quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kunnen we zondag niet ergens culinair aanschuiven in de buurt?
Maandag? Op de site staat toch:quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:31 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je moet er idd snel bij zijn. Ik ga maandag metéén om 12 mijn mail openen op het werk
GMTA.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet niet eens waar we zittenIk vertrouw volledig op Pandorah's keuze
Maar er zal toch wel iets in de buurt zijn? Het is het noorden niet(daar heb je nauwelijks een restaurant dat meedoet)
Ik snap ook niet precies wat ze met maandag bedoelen, dus ik zit woensdag klaar. Ik ga nu proberen te lunchen vlak voor ik naar suriname vertrekquote:Op donderdag 29 januari 2009 10:18 schreef Lexie het volgende:
[..]
Maandag? Op de site staat toch:
Vanaf woensdag 4 Februari 2009 10:00 uur.
Ik ga de Lindehof in Nuenen proberen. Laten we daar nou net toevallig langskomen op weg naar een romantisch weekendje Brugge, daar wil ik dan wel de lunch meepikken.
Zet het in je Outlook agenda. En in je telefoon. Dan vergeet je het vast niet.quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik het niet vergeet... heb mezelf op het werk wel een mail gestuurd alvast
Iedereen kan reserveren vanaf de datum in de OP, maar lezers een een kookblad of de nieuwsbrief hebben twee dagen voorrang met een wachtwoord.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Zet het in je Outlook agenda. En in je telefoon. Dan vergeet je het vast niet.
Hoe zit het eigenlijk, die Restaurantweek? Ik vind er weinig informatie op de site staan. Maar je reserveert dus via die website. Je moet je aanmelden en inloggen begrijp ik?
Zijn er restricties? Ik herinner me iets vergelijkbaars dat alleen bedoeld was voor jongeren (t/m 23 jaar ofzo). En is het een standaard menu of beperkte keuze? Zoals jullie merken is het principe Restaurantweek nogal nieuw voor me.
Ok, dat is duidelijk. Dank je.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:08 schreef borisz het volgende:
[..]
Iedereen kan reserveren vanaf de datum in de OP, maar lezers een een kookblad of de nieuwsbrief hebben twee dagen voorrang met een wachtwoord.
Je kan je alleen maar reserveren via die website. Ieder restaurant bepaald wat hij doet met het drie gangen menu. Sommige bedrijven hebben één menu, anderen hebben keuzemogelijkheden..
Hmm, ik ben lid van Delicious, maar niks over gehoord en die horen er toch ook bij. Raar.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:08 schreef borisz het volgende:
[..]
Iedereen kan reserveren vanaf de datum in de OP, maar lezers een een kookblad of de nieuwsbrief hebben twee dagen voorrang met een wachtwoord.
Je kan je alleen maar reserveren via die website. Ieder restaurant bepaald wat hij doet met het drie gangen menu. Sommige bedrijven hebben één menu, anderen hebben keuzemogelijkheden..
Het kan ook zijn dat het alleen maar gaat om de DIningcity nieuwsbrief. Dit stond in de mail.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:17 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hmm, ik ben lid van Delicious, maar niks over gehoord en die horen er toch ook bij. Raar.
quote:Als DiningCity abonnee bieden wij je de mogelijkheid om twee dagen
voor de officiële opening van de website (woensdag 4 februari) te
reserveren.
Ok, dan woensdag maar proberen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:20 schreef borisz het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat het alleen maar gaat om de DIningcity nieuwsbrief. Dit stond in de mail.
[..]
Top zeg! Ik heb gereserveerd!quote:
he t kon toch pas vanaf 4 feb???quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:31 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hoe kan dit nou? Wat is er al veel volgeboekt
Ik vind het ook niet geheel fair moet ik bekennen, magoed, niet geschoten altijd mis...quote:
Ja die van jou wel....de restaurants met een ster bijv. zijn allemaal al vol. Daarbij vind ik het gewoon raar dat een week voordat je kan reserveren er uberhaupt al dingen vol zijn.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:19 schreef XL het volgende:
Ik kon naar al mijn keuzes boeken.
Er is ook nog keuze in sterren-restaurants hoor, alleen in de weekenden is moeilijker.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:24 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ja die van jou wel....de restaurants met een ster bijv. zijn allemaal al vol. Daarbij vind ik het gewoon raar dat een week voordat je kan reserveren er uberhaupt al dingen vol zijn.
Zit nog genoeg leuks bij maar m'n vader wil al jaren een keer naar Le Garage bijv. maar ja meer mensen zijn op dat idee gekomen.
Niet in Regio Amsterdam of Utrecht helaas...ik wil op woensdag maar gaat gewoon om het principe...vind het echt raarquote:Op donderdag 29 januari 2009 21:27 schreef XL het volgende:
Er is ook nog keuze in sterren-restaurants hoor, alleen in de weekenden is moeilijker.
goed bezig, was ik ook van planquote:Op donderdag 29 januari 2009 21:30 schreef golfer het volgende:
Ik heb een mailtje naar diningcity gestuurd waarin ik opheldering hierover vraag.
Je kunt nog steeds terecht hoor. Ik twijfel nog steeds en de keuze staat er nog.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:30 schreef Mirjam het volgende:
in zuid holland zijn de sterren restaurants idd volgeboekt, al waren het er niet veel
niet op de dagen dat ik zou willen en kunnenquote:Op donderdag 29 januari 2009 21:33 schreef XL het volgende:
[..]
Je kunt nog steeds terecht hoor. Ik twijfel nog steeds en de keuze staat er nog.
ben benieuwd naar het antwoordquote:Op donderdag 29 januari 2009 21:30 schreef golfer het volgende:
Ik heb een mailtje naar diningcity gestuurd waarin ik opheldering hierover vraag.
quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:06 schreef golfer het volgende:
Toch maar 2 reserveringen gedaan.
Eerst op dinsdag naar ML en zaterdag gaan we naar het restaurant dat zich in het voormalige pand van ML heeft gevestigd: Fier
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen AMEX en kon prima reserveren
Maar niet bij de 2 sterrenrestaurants, die zaten al vol.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:45 schreef Isabeau het volgende:
Maar niet dineren.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik kon nog lunchen op donderdagmiddag bij Blaauw
We hebben via Euc die link doorgekeregen. Hij of zijn ouders zullen wel AMEX-card hebben.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:51 schreef Isabeau het volgende:
Eh, nee. Maar AMEX klanten konden dus eerder reserveren, maar hoe zit het dan met 'ons'. Ik heb geen AMEX en wij kunnen ook reserveren
ok, dan Euc bedanktquote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:55 schreef golfer het volgende:
We hebben via Euc die link doorgekeregen. Hij of zijn ouders zullen wel AMEX-card hebben.
Je weet dat Amarone alleen aan Lunch doet hequote:Op donderdag 29 januari 2009 21:33 schreef _Boo_ het volgende:
Damn, wat irritant dat het reserveren blijkbaar alweer eerder dan maandag kan. Amarone weer vol.
Had geen zin gehad hoor. Toen de link gepost werd waren veel van de sterrenrestaurants ook al vol.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:47 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wat jammer nou! het leek me zo leuk om het op zn minst te proberen bij librijes zusje terecht te komenhad ik toch dag en nacht achter fok moeten gaan zitten...
Ik heb wel AMEX en geen bericht gekregenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:45 schreef Isabeau het volgende:
Oh? Ga jij daar dan ook naartoe?quote:
Veranderd, het wordt dinsdag het pas in het voormalige pand van Lambermons gevestigde restaurant van Imko Binnerts, Vis & Koquote:Op donderdag 29 januari 2009 23:06 schreef golfer het volgende:
Toch maar 2 reserveringen gedaan.
Eerst op dinsdag naar ML en zaterdag gaan we naar het restaurant dat zich in het voormalige pand van ML heeft gevestigd: Fier
Ben erg benieuwd naar je ervaringen, heb er 3 jaar gewerktquote:Op zondag 1 februari 2009 14:40 schreef Cat22 het volgende:
Goed dat ik hier nog even keek.
Ik heb voor dinsdagavond gereserveerd bij Bretelli. Met twee vriendinnen gaan we onze eerste sterren restaurant ervaring opdoen.Op 5 minuutjes fietsen van m'n huis dus doe ook maar een wijnarrangementje.
quote:Op maandag 2 februari 2009 09:52 schreef Den_Haag het volgende:
je suggesties deden of niet mee, of ze waren al vol. Jammer, maar ja.
Volgende keer
Hmm, das jammer idd..quote:Op maandag 2 februari 2009 09:52 schreef Den_Haag het volgende:
je suggesties deden of niet mee, of ze waren al vol. Jammer, maar ja.
Volgende keer
jij zat toch in Dubaiquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:50 schreef Euc- het volgende:
[..]
Hmm, das jammer idd..
Ik ga zelf naar Vanille in Eijsden, was 2 jaar geleden alweer geloof ik een hele hype over in de lekker, van niets binnen in de top20, was er nog nooit geweest dus ben erg benieuwd
Verder naar Restaurant One in Roermond, erg goed, meerdere keren geweest, en heb een tafeltje gereserveerd bij Avant-Garde in Eindhoven
Maar eerst zaterdag weer eens langs Da Vinci
Ik kom donderdag voor ongeveer 3 maanden terug naar Nederlandquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
jij zat toch in Dubaiof loop ik achter?
okeej dan! zin in om weer even bij je familie en vrienden te zijn?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:54 schreef Euc- het volgende:
[..]
Ik kom donderdag voor ongeveer 3 maanden terug naar Nederland![]()
Uiteraard! Vooral mn broertje (3jr), de kleine bengel heb ik echt gemistquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
okeej dan! zin in om weer even bij je familie en vrienden te zijn?
ik herinner me de foto's nogquote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:00 schreef Euc- het volgende:
[..]
Uiteraard! Vooral mn broertje (3jr), de kleine bengel heb ik echt gemist
Was tegen Euc.quote:
ahhh okequote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:05 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Was tegen Euc.
hadden contact gehad over leuke restaurants, hij was vorig jaar bij mij in de regio
Nee, zie de link op pagina 1quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:56 schreef SnuggLe het volgende:
Eh...pas vanaf 10 uur kan je toch reserveren!?!?!?
quote:
Neen hoor, ik kijk thuis wel even, wel lief van jequote:Op woensdag 4 februari 2009 13:27 schreef jack4ya het volgende:
Sensa in den Dolder op dinsdag en Nooch in de Jordaan op donderdag.
Laten we het erop houden dat we gewoon leuk uit eten gaan.![]()
Soigne komt dan hopelijk ooit eens
Karina, kan ik je misschien helpen?
Gereserveerd bij ZuidZeelandquote:Wegens overweldigende belangstelling hebben onder andere bekende
Amsterdamse namen als Zuid-Zeeland, Le Garage en Pluche, Pasta e Basta
en Spring in Amsterdam zich bij de reeds 165 deelnemende Amsterdamse
restaurants gevoegd. Buiten Amsterdam hebben de sterrenzaken
Chateau Neercanne (Maastricht), De Karpendonksehoeve (Eindhoven),
Cordial (Oss) zich ook aangemeld.
Met de 200 extra restaurants heeft DiningCity ervoor gezorgd dat er maar
liefst 70.000 extra couverts beschikbaar zijn bij restaurants als Librije’s
Zusje (Zwolle), Wolfslaar (Breda), De Wanne (Ootmarsum)
en Sophia te Amsterdam.
Vanaf donderdag 19 februari 11:00 worden de nieuwe couverts aangeboden
op www.restaurantweek.nl, er kan enkel via deze website gereserveerd worden.
Zin anquote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:41 schreef golfer het volgende:
...het wordt dinsdag het pas in het voormalige pand van Lambermons gevestigde restaurant van Imko Binnerts, Vis & Ko
quote:Op zondag 1 maart 2009 13:11 schreef XL het volgende:
Nog 5 x uit eten en dan mag ik voor de restaurantweek aan tafel
Maandag tot en met vrijdag zit ik op hotel en moet ik iedere dag uit eten. Zaterdag mag ik naar mijn eigen keuze in mijn eigen stadquote:
Sneller dan verwacht... we mogen vrijdagquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:27 schreef jack4ya het volgende:
Sensa in den Dolder op dinsdag en Nooch in de Jordaan op donderdag.
Laten we het erop houden dat we gewoon leuk uit eten gaan.![]()
Soigne komt dan hopelijk ooit eens
Karina, kan ik je misschien helpen?
Bij welk 1 ster restaurant heb je gegeten en waar zat het verschil dan in?quote:Op zondag 1 maart 2009 18:13 schreef Ingridh007 het volgende:
Vandaag bij Davinci wezen lunchen (2 sterren), niet via restaurant week, maar wel heerlijk!
Er is absoluut een verschil tussen 1 en 2 sterren. Ik had niet gedacht dat ik dit zou proeven als 'leek'.
Zo ben ik dus bij Soigne geraaktquote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:32 schreef Bluezz het volgende:
Precies gewoon bellen.
ML belde ook net, ze dachten dat we nog zouden komen, het liep storm met reserveringen.
Doordat wij niet komen kunnen ze iemand op de 'wachtlijst' blij maken vertelde hij !
Ik word er niet enthousiast van. Wat ik op de foto's zie. Met name het hoofdgerecht ziet er wat sneu uit. Terwijl je juist daar vuurwerk mag verwachten bij 3 gangen. Ik zou me zelfs met de 25 euro van de restaurantweek bekocht voelen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:35 schreef Bluezz het volgende:
Restaurant Vis & Ko te Haarlem, 3 maart 2009
In het kader van de jaarlijkse restaurantweek hebben we voor deze week 2 restaurants uitgezocht.
De eerste is Vis & Ko in het oude pand van Lambermons te Haarlem.
Het viel al meteen op bij binnenkomst dat hier het concept hoe meer zielen hoe meer vreugd gebruikt wordt. Heel vol, en toen we eenmaal aan ons tafeltje zaten, was het net of we met onze buren uit eten waren. Zo dicht op elkaar, echt een minpuntje.
Leuk voordeel als je met je neus naar de doorgaans blinde muur zit : er hangt een grote spiegel zodat je alles in de open, midden in het restaurant gesitueerde keuken kan zien.
(foto's zonder flits genomen)
[ afbeelding ]
Bij het betalen hoorden we al dat ze geen ster nastreven, maar een echte brasserie willen zijn waar zoveel mensen in kunnen. Want hoe meer zielen hoe meer geld. Tja dat hadden we al door.
We kregen het menu, en kozen allebei voor dezelfde gerechten, en géén tussengerecht.
Voorgerecht :
Yellow Fin Tonijn
(rauw, ijsberg, kroepoek, hoi sin, rijstazijn, sojasaus, gembersiroop, pistache)
Heerlijk! Vooral de tonijn en de dressing smaakte goed.
[ afbeelding ]
Hoofdgerecht :
Grietfilet
(oven, löwensenf, tomaat, peterselie, persillade, rozemarijnsaus, gestoofde prei, fondaardappel)
Vis was te droog, we proefden geen rozemarijn in de saus, bovendien was er niet veel saus.
Rest van de smaken waren ok.
[ afbeelding ]
Nagerecht :
Peer
(compote, caramel ganache, specerijen mousse, karamelijs)
Zoet, maar smakelijk.
[ afbeelding ]
Bij de gerechten hadden we een wijnarrangement, we werden 2X vergeten met een nieuw glas wijn, bovendien zaten we bijna een uur te wachten op het hoofdgerecht. De wijnen waren wél goed gekozen bij de gerechten.
Dit is geen visitekaartje voor Vis en Ko wat ons betreft, zo'n restaurantweek, bovendien is het voor onze smaak te massaal.
Op naar zaterdag!
Dan gaan we naar Fier! (ook in Haarlem)
Ik had er ook meer van verwacht. Het was allemaal wel goed op smaak gekruid, maar die griet had best vergezeld kunnen worden van nog iets meer erbij dan een bedje van prei.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:44 schreef XL het volgende:
Ik word er niet enthousiast van. Wat ik op de foto's zie. Met name het hoofdgerecht ziet er wat sneu uit. Terwijl je juist daar vuurwerk mag verwachten bij 3 gangen. Ik zou me zelfs met de 25 euro van de restaurantweek bekocht voelen.
Terra Cotta is gewoon goed.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:17 schreef borisz het volgende:
Jammer B&G. Zaterdag in de herkansing dan maar.
Ik heb er wel zin in zaterdag.
De marshmellow was warm en zoet, maar wel het zoetje precies was... geen idee.quote:Op woensdag 4 maart 2009 00:02 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Terra Cotta is gewoon goed.
@ Cat, het klinkt allemaal erg lekker! Ik hou ook zo van combinaties, smaken en structuren die je niet kent![]()
Jammer van het geitenkaasalternatief, waar was de marshmallow van gemaakt? Gewoon zoet?
Misschien is dat een indicatie van de reele prijzen voor een dergelijk restaurant? Ik weet niet hoor? In een niet nader te noemen hip vis-only-restaurant van een corpulente kok in Rotterdam betaalden we ook zoiets (al is dat geen sterren restaurant, maar wel hip/gehyped en daardoor forsere prijzen)quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:25 schreef Cat22 het volgende:
-knip-
Bij binnenkomst werden we gevraagd of we het huisapertiefje wilden. Dat wilden we wel. Smaakte prima, een prosecco-achtige drank met een vleugje vanille en sinaasappelpartjes. Minder blij waren we achteraf met de meerprijs: 9 euro is echt teveel geld voor één glas.
-knip-
Daar wil ik ook nog wel eens een keertje naar toe, zit vlak bij mij in de buurt en nog nooit geweest (wel bij die Chinees die er vroeger in zat, maar dat is heel wat anders natuurlijk).quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:01 schreef Aarti het volgende:
Ik heb maandag bij Sophia gegeten in Amsterdam, en dat vond ik erg goed!
Het is natuurlijk wel een beetje een pretentieuse tent (tenminste, dat stralen ze uit). Ik heb ook wel het idee dat als ik daar ga eten dat ik opgelicht word. Maar goed, het sfeertje van popi jopi in combinatie met BNN'ers en Amsterdamse onderwereld, als dat allemaal waar is, wil ik wel eens meemakenquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:10 schreef jack4ya het volgende:
Al heb ik ook wel eens het idee dat sommige gasten er vanuit gaan "opgelicht" te worden.
Ik lees bijv (echt 2 minuten geleden) een recensie met 1 (!)slechte ervaring met een beoordeling van 5.3. Het staat in schril contrast met de 10 andere zeer uitmuntende recensies (gem 9.5)van 1 en dezelfde dag. Het kan natuurlijk dat deze persoon echt slecht gegeten/ervaren heeft, maar erg geloofwaardig komt het niet meer over. (Kalfslende taai, geen wijzigingen mogelijk, zo enorm tegenstrijdig met mijn en andere ervaringen)
Ja... wat moet je er dan mee. Het komt niet als een recensie meer over maar meer als : "Zie je wel? Restaurants wíllen ons oplichten..."
Quote: "Welnu, het leek hier wel of dat de klant blij mocht zijn dat er voor 25 euro gegeten kon worden." Nogmaals het kán een slechte beleving zijn, maar ik denk persoonlijk dat het een zuurpruim is.
gelukkig zijn niet alle restaurants zo...en zeker vanavondquote:Op woensdag 4 maart 2009 12:45 schreef Isabeau het volgende:
Een restaurant krijgt trouwens alleen Michelinsterren als het ook gastheerschap uitstekend beheerst. En dat betekent dus bijv. dat je iedereen, ongeacht de week of prijs van de maaltijd etc., met alle egards behandelt. Een restaurant waar dat niet gebeurt kan een ster wel vergeten. En mijn klandizie in de toekomst ook. En die van mijn vrienden en kennissen waarschijnlijk ook. Enzovoorts.
Jaja jaaah, niet iedereen is altijd even wakker hequote:
Niemand let er op hoor, als je maar alleen de gerechten fotografeert zonder flits.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:04 schreef jack4ya het volgende:
Jaja jaaah, niet iedereen is altijd even wakker he
Ik zou ook best mijn mobieltje mee willen nemen voor foto's... aan de andere kant vind ik het zoooo suf.![]()
oh oh?quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:59 schreef Isabeau het volgende:
Hint: eet iets met knoflook voor je me ziet
En mede daarom heeft Bretilli ook een ster. We zijn daar uitmuntend behandeld, geen verschil met de 'full price; gasten en men was volgens mij oprecht blij met onze komst. En gewoon lekker ontspannen, niet dat opgeprikte gedoe of houtain gedrag als je een foutje maakt tegen de etiquette (we hebben gisteren een paar ongeschreven regels ontdekt)quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:45 schreef Isabeau het volgende:
Een restaurant krijgt trouwens alleen Michelinsterren als het ook gastheerschap uitstekend beheerst. En dat betekent dus bijv. dat je iedereen, ongeacht de week of prijs van de maaltijd etc., met alle egards behandelt. Een restaurant waar dat niet gebeurt kan een ster wel vergeten. En mijn klandizie in de toekomst ook. En die van mijn vrienden en kennissen waarschijnlijk ook. Enzovoorts.
Zo waren wij in het begin ook, tikje stiekum maar ik doe het nu gewoon hoppa, eentje van bovenop het bord en eentje van de zijkant. Bovendien heb ik ook wel eens gevraagd om een kijkje en foto in de keuken te nemen omdat ik een recensieblogje bijhou en dat vonden ze juist leuk om te horen!!quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:10 schreef jack4ya het volgende:
Flitsen! Iekkk... Nee manvrouw, ik zie het voor me. Voordeel het is een mobieltje, dus die valt ws. niet zo op aan tafel/inde hand.
(Jack, gaat vrijdag op geheime missie en poogt een foto te maken... ssssht)
Grappig. Ik heb toevallig dinsdag ook bij Basiliek gegeten en was ook minder onder de indruk dan verwacht, maar om heel andere redenen. Ik vond bijvoorbeeld de forelmousse met appelgelei en bietenschuim (dacht ik) wel lekker. Iets teveel biet, maar als je die apart at, was de forel-appelcombinatie heel goed.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:16 schreef Innocence het volgende:
Hebben dinsdag bij De Basiliek in Harderwijk gegeten. Een beetje een tegenvaller; waren uiteindelijk toch best veel geld kwijt en dat was het de ervaring niet waard.
Die vond ik nou juist wel echt iets toevoegen. Echt en puur kan ik thuis ook koken. In zo'n restaurant vind ik het fijn als ze dingen met eten doen die ik zelf niet zou bedenken/kunnen.quote:Zou er iig niet snel nog eens gaan eten, vond sowieso de vele mousjes en geleitjes (vaker bij sterrenrestaurant op de kaart) niet zo geweldig. Ik houd wat dat betreft meer van echt en puur eten.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:12 schreef Yinny het volgende:
We werden bij binnenkomst van harte welkom geheten en onze jassen werden aangenomen.
Om je een idee te geven ik was een kleine 60 euro kwijt:quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:07 schreef mark_dabomb het volgende:
ik ben wel benieuwd, ik ga morgenavond naar de Steenen Tafel in Arnhem. Wat zijn jullie nou gemiddeld kwijt aan het eten en drinken bij elkaar? Als ik het menu volg en een wijnarrangementje erbij neem en mijn vriendin ook het menu volgt en een frisje er bij neemt. Ik zie hier dingen langskomen dat mensen toch nog 75 euro pp moeten betalen. Hebben jullie dan voor 50 euro pp gedronken oid?
quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:00 schreef golfer het volgende:
[..]
![]()
Ik word altijd zo blij als mensen dat even vermelden.
Al die restaurants waar je niet welkom wordt geheten en je met je jas aan tafel moet, kunnen hier nog eens een voorbeeld aan nemen.
Zijn wij een paar jaar geleden geweest. Leuke tent, zie onze recensiequote:Op donderdag 5 maart 2009 19:25 schreef Chell het volgende:
Wij gaan nu naar 't Stille Water, in Spaarndam.
en dan te bedenken dat ze ondertussen in de keuken de wedstrijd van NAC nog moesten volgen!quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:07 schreef L-Kloon het volgende:
Ok twas lekker, maar 2 keer is misschien ietwat overdreven...
Wow! Ziet er allemaal erg lekker uit.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:07 schreef L-Kloon het volgende:
Vandaag at ik bij Wolfslaar in Breda. Echt een aanrader!
Heerlijk gegeten bij Maxime, echt een enorme aanrader! Bediening ook erg vriendelijk. Wijnen smaakten uitstekend bij de verschillende gangen en voor 18 euro wijnarrangement kreeg je 4 glazen wijn. Normaal is Maxime ook niet heel erg duur. Ik ga zéker een keer terug, maar dan moeten ze niet iets gebakachtigs als dessert doen (beetje droog en waterig, alsof het uit de diepvries kwam).quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:05 schreef Den_Haag het volgende:
Gister hier lekker gegeten:
http://www.restaurantmaxime.nl/
Alleen het toetje was wat minder.
Per persoon: 35 euro menu, 15 euro (29/2 fles) wijn, 10 euro kaasplankje, 11 euro champagne en 5 euro fles water. Al vond ik het sterk dat we een fles water pp gedronken hebbenquote:Op donderdag 5 maart 2009 14:07 schreef mark_dabomb het volgende:
ik ben wel benieuwd, ik ga morgenavond naar de Steenen Tafel in Arnhem. Wat zijn jullie nou gemiddeld kwijt aan het eten en drinken bij elkaar? Als ik het menu volg en een wijnarrangementje erbij neem en mijn vriendin ook het menu volgt en een frisje er bij neemt. Ik zie hier dingen langskomen dat mensen toch nog 75 euro pp moeten betalen. Hebben jullie dan voor 50 euro pp gedronken oid?
Wij konden ook alleen om 17.00. Vond het ook wel vrij vroeg, maar ach, daarna hebben we ook nog een stuk avond voor onszelf, ook fijnquote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:41 schreef kabouter.muts het volgende:
Hee chell daar wilden wij vanavond ook heen gaan, maar er was alleen nog plaats om 1700 uur.
Das te vroeg.
Ben heel benieuwd hoe je t vond.
Laat je t even weten?
Nu wordt het denk ik de Toerist, ach we hebben geen zin om het dorp uit te gaan met die harde wind!!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:11 schreef Chell het volgende:
[..]
Wij konden ook alleen om 17.00. Vond het ook wel vrij vroeg, maar ach, daarna hebben we ook nog een stuk avond voor onszelf, ook fijn
Wij hebben dinsdag bij Henricus in Den Haag gegeten. Dit is een restaurant dat bij het Carlton-hotel in de stad behoort.quote:
Wij hebben maandag bij Wolfslaar gegeten.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:07 schreef L-Kloon het volgende:
Vandaag at ik bij Wolfslaar in Breda. Echt een aanrader!
Ik heb dat iig helemaal niet zo ervaren.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 08:55 schreef Ingridh007 het volgende:
Vraagje voor de Wolfslaar gangers. wat vonden jullie van de sfeer?
Mijn man vindt het een stijve chique 'koude kak' achtige tent.
(Ben er zelf nooit geweest)
Dat ligt eraan waar je naartoe gaat. Ik heb beide restaurant week diners genuttigd in een restaurant wat prettig gevuld was, maar waar je niet bij elkaar op de lip zit. En ik ben niet bij de minste restaurants geweest.quote:Op zondag 8 maart 2009 01:06 schreef golfer het volgende:
Ben eigenlijk wel blij dat de Restaurantweek morgen weer voorbij is.
Kan je gelukkig weer gewoon uit eten zonder dat elke tent bommentje vol zit.
Dat is wel erg onbehoorlijk!quote:Op zondag 8 maart 2009 03:37 schreef NoCigar het volgende:
Zo hoorden we het personeel praten over de opmaak van een nagerecht voor mensen die een zes-gangen menu hadden besteld:, "nee die koekjes en dat ijs hoeven er hier niet op, ze hebben zes gangen en het is geen kerstmis (oid)" , terwijl iedereen die het restaurantweek-menu besteld had er wel ijs bijkreeg.
Nou ja. Erger was dat er overal (naast ons) mensen bij hun koffie een schaaltje brandende Crème brûlée kregen, maar wij kregen niks. Omdat het op was, of omdat we vervelend waren, of omdat het geen kerstmis was. We weten het niet, maar we waren blij dat we weg konden: het duurde zo lang en we werden heel erg moe. Misschien is het in andere omstandigheden anders en beter maar over het algemeen is het leven te kort om tegenvallende restaurants nog een keer te gaan proberen
...zie ik daar echt 3 plakjes Hema danwel Unox worst en boerenkoolstamppot??quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:13 schreef jack4ya het volgende:
Vandaag de afsluiting van mijn restaurant week![]()
[ afbeelding ]
(Bij Mi Casa aan de hand van chef Alberto Heino)
![]()
quote:Op maandag 9 maart 2009 10:16 schreef jack4ya het volgende:
Hehe... was gewoon zo'n anti-climax: de avond na zo'n heerlijk diner met mijn lief, zat ik de avond erna achter een bak kant-en-klare-Albert-Heijn-stamppot.... heul alleen.
Ik vond het wel humor om even het bord leuk op te maken en een pic te dumpen. Met genoeg cryptische omschrijving, dacht ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |