quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen AMEX en kon prima reserveren
Maar niet bij de 2 sterrenrestaurants, die zaten al vol.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:45 schreef Isabeau het volgende:
Maar niet dineren.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik kon nog lunchen op donderdagmiddag bij Blaauw
We hebben via Euc die link doorgekeregen. Hij of zijn ouders zullen wel AMEX-card hebben.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:51 schreef Isabeau het volgende:
Eh, nee. Maar AMEX klanten konden dus eerder reserveren, maar hoe zit het dan met 'ons'. Ik heb geen AMEX en wij kunnen ook reserveren
ok, dan Euc bedanktquote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:55 schreef golfer het volgende:
We hebben via Euc die link doorgekeregen. Hij of zijn ouders zullen wel AMEX-card hebben.
Je weet dat Amarone alleen aan Lunch doet hequote:Op donderdag 29 januari 2009 21:33 schreef _Boo_ het volgende:
Damn, wat irritant dat het reserveren blijkbaar alweer eerder dan maandag kan. Amarone weer vol.
Had geen zin gehad hoor. Toen de link gepost werd waren veel van de sterrenrestaurants ook al vol.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:47 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wat jammer nou! het leek me zo leuk om het op zn minst te proberen bij librijes zusje terecht te komenhad ik toch dag en nacht achter fok moeten gaan zitten...
Ik heb wel AMEX en geen bericht gekregenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:45 schreef Isabeau het volgende:
Oh? Ga jij daar dan ook naartoe?quote:
Veranderd, het wordt dinsdag het pas in het voormalige pand van Lambermons gevestigde restaurant van Imko Binnerts, Vis & Koquote:Op donderdag 29 januari 2009 23:06 schreef golfer het volgende:
Toch maar 2 reserveringen gedaan.
Eerst op dinsdag naar ML en zaterdag gaan we naar het restaurant dat zich in het voormalige pand van ML heeft gevestigd: Fier
Ben erg benieuwd naar je ervaringen, heb er 3 jaar gewerktquote:Op zondag 1 februari 2009 14:40 schreef Cat22 het volgende:
Goed dat ik hier nog even keek.
Ik heb voor dinsdagavond gereserveerd bij Bretelli. Met twee vriendinnen gaan we onze eerste sterren restaurant ervaring opdoen.Op 5 minuutjes fietsen van m'n huis dus doe ook maar een wijnarrangementje.
quote:Op maandag 2 februari 2009 09:52 schreef Den_Haag het volgende:
je suggesties deden of niet mee, of ze waren al vol. Jammer, maar ja.
Volgende keer
Hmm, das jammer idd..quote:Op maandag 2 februari 2009 09:52 schreef Den_Haag het volgende:
je suggesties deden of niet mee, of ze waren al vol. Jammer, maar ja.
Volgende keer
jij zat toch in Dubaiquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:50 schreef Euc- het volgende:
[..]
Hmm, das jammer idd..
Ik ga zelf naar Vanille in Eijsden, was 2 jaar geleden alweer geloof ik een hele hype over in de lekker, van niets binnen in de top20, was er nog nooit geweest dus ben erg benieuwd
Verder naar Restaurant One in Roermond, erg goed, meerdere keren geweest, en heb een tafeltje gereserveerd bij Avant-Garde in Eindhoven
Maar eerst zaterdag weer eens langs Da Vinci
Ik kom donderdag voor ongeveer 3 maanden terug naar Nederlandquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
jij zat toch in Dubaiof loop ik achter?
okeej dan! zin in om weer even bij je familie en vrienden te zijn?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:54 schreef Euc- het volgende:
[..]
Ik kom donderdag voor ongeveer 3 maanden terug naar Nederland![]()
Uiteraard! Vooral mn broertje (3jr), de kleine bengel heb ik echt gemistquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
okeej dan! zin in om weer even bij je familie en vrienden te zijn?
ik herinner me de foto's nogquote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:00 schreef Euc- het volgende:
[..]
Uiteraard! Vooral mn broertje (3jr), de kleine bengel heb ik echt gemist
Was tegen Euc.quote:
ahhh okequote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:05 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Was tegen Euc.
hadden contact gehad over leuke restaurants, hij was vorig jaar bij mij in de regio
Nee, zie de link op pagina 1quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:56 schreef SnuggLe het volgende:
Eh...pas vanaf 10 uur kan je toch reserveren!?!?!?
quote:
Neen hoor, ik kijk thuis wel even, wel lief van jequote:Op woensdag 4 februari 2009 13:27 schreef jack4ya het volgende:
Sensa in den Dolder op dinsdag en Nooch in de Jordaan op donderdag.
Laten we het erop houden dat we gewoon leuk uit eten gaan.![]()
Soigne komt dan hopelijk ooit eens
Karina, kan ik je misschien helpen?
Gereserveerd bij ZuidZeelandquote:Wegens overweldigende belangstelling hebben onder andere bekende
Amsterdamse namen als Zuid-Zeeland, Le Garage en Pluche, Pasta e Basta
en Spring in Amsterdam zich bij de reeds 165 deelnemende Amsterdamse
restaurants gevoegd. Buiten Amsterdam hebben de sterrenzaken
Chateau Neercanne (Maastricht), De Karpendonksehoeve (Eindhoven),
Cordial (Oss) zich ook aangemeld.
Met de 200 extra restaurants heeft DiningCity ervoor gezorgd dat er maar
liefst 70.000 extra couverts beschikbaar zijn bij restaurants als Librije’s
Zusje (Zwolle), Wolfslaar (Breda), De Wanne (Ootmarsum)
en Sophia te Amsterdam.
Vanaf donderdag 19 februari 11:00 worden de nieuwe couverts aangeboden
op www.restaurantweek.nl, er kan enkel via deze website gereserveerd worden.
Zin anquote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:41 schreef golfer het volgende:
...het wordt dinsdag het pas in het voormalige pand van Lambermons gevestigde restaurant van Imko Binnerts, Vis & Ko
quote:Op zondag 1 maart 2009 13:11 schreef XL het volgende:
Nog 5 x uit eten en dan mag ik voor de restaurantweek aan tafel
Maandag tot en met vrijdag zit ik op hotel en moet ik iedere dag uit eten. Zaterdag mag ik naar mijn eigen keuze in mijn eigen stadquote:
Sneller dan verwacht... we mogen vrijdagquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:27 schreef jack4ya het volgende:
Sensa in den Dolder op dinsdag en Nooch in de Jordaan op donderdag.
Laten we het erop houden dat we gewoon leuk uit eten gaan.![]()
Soigne komt dan hopelijk ooit eens
Karina, kan ik je misschien helpen?
Bij welk 1 ster restaurant heb je gegeten en waar zat het verschil dan in?quote:Op zondag 1 maart 2009 18:13 schreef Ingridh007 het volgende:
Vandaag bij Davinci wezen lunchen (2 sterren), niet via restaurant week, maar wel heerlijk!
Er is absoluut een verschil tussen 1 en 2 sterren. Ik had niet gedacht dat ik dit zou proeven als 'leek'.
Zo ben ik dus bij Soigne geraaktquote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:32 schreef Bluezz het volgende:
Precies gewoon bellen.
ML belde ook net, ze dachten dat we nog zouden komen, het liep storm met reserveringen.
Doordat wij niet komen kunnen ze iemand op de 'wachtlijst' blij maken vertelde hij !
Ik word er niet enthousiast van. Wat ik op de foto's zie. Met name het hoofdgerecht ziet er wat sneu uit. Terwijl je juist daar vuurwerk mag verwachten bij 3 gangen. Ik zou me zelfs met de 25 euro van de restaurantweek bekocht voelen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:35 schreef Bluezz het volgende:
Restaurant Vis & Ko te Haarlem, 3 maart 2009
In het kader van de jaarlijkse restaurantweek hebben we voor deze week 2 restaurants uitgezocht.
De eerste is Vis & Ko in het oude pand van Lambermons te Haarlem.
Het viel al meteen op bij binnenkomst dat hier het concept hoe meer zielen hoe meer vreugd gebruikt wordt. Heel vol, en toen we eenmaal aan ons tafeltje zaten, was het net of we met onze buren uit eten waren. Zo dicht op elkaar, echt een minpuntje.
Leuk voordeel als je met je neus naar de doorgaans blinde muur zit : er hangt een grote spiegel zodat je alles in de open, midden in het restaurant gesitueerde keuken kan zien.
(foto's zonder flits genomen)
[ afbeelding ]
Bij het betalen hoorden we al dat ze geen ster nastreven, maar een echte brasserie willen zijn waar zoveel mensen in kunnen. Want hoe meer zielen hoe meer geld. Tja dat hadden we al door.
We kregen het menu, en kozen allebei voor dezelfde gerechten, en géén tussengerecht.
Voorgerecht :
Yellow Fin Tonijn
(rauw, ijsberg, kroepoek, hoi sin, rijstazijn, sojasaus, gembersiroop, pistache)
Heerlijk! Vooral de tonijn en de dressing smaakte goed.
[ afbeelding ]
Hoofdgerecht :
Grietfilet
(oven, löwensenf, tomaat, peterselie, persillade, rozemarijnsaus, gestoofde prei, fondaardappel)
Vis was te droog, we proefden geen rozemarijn in de saus, bovendien was er niet veel saus.
Rest van de smaken waren ok.
[ afbeelding ]
Nagerecht :
Peer
(compote, caramel ganache, specerijen mousse, karamelijs)
Zoet, maar smakelijk.
[ afbeelding ]
Bij de gerechten hadden we een wijnarrangement, we werden 2X vergeten met een nieuw glas wijn, bovendien zaten we bijna een uur te wachten op het hoofdgerecht. De wijnen waren wél goed gekozen bij de gerechten.
Dit is geen visitekaartje voor Vis en Ko wat ons betreft, zo'n restaurantweek, bovendien is het voor onze smaak te massaal.
Op naar zaterdag!
Dan gaan we naar Fier! (ook in Haarlem)
Ik had er ook meer van verwacht. Het was allemaal wel goed op smaak gekruid, maar die griet had best vergezeld kunnen worden van nog iets meer erbij dan een bedje van prei.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:44 schreef XL het volgende:
Ik word er niet enthousiast van. Wat ik op de foto's zie. Met name het hoofdgerecht ziet er wat sneu uit. Terwijl je juist daar vuurwerk mag verwachten bij 3 gangen. Ik zou me zelfs met de 25 euro van de restaurantweek bekocht voelen.
Terra Cotta is gewoon goed.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:17 schreef borisz het volgende:
Jammer B&G. Zaterdag in de herkansing dan maar.
Ik heb er wel zin in zaterdag.
De marshmellow was warm en zoet, maar wel het zoetje precies was... geen idee.quote:Op woensdag 4 maart 2009 00:02 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Terra Cotta is gewoon goed.
@ Cat, het klinkt allemaal erg lekker! Ik hou ook zo van combinaties, smaken en structuren die je niet kent![]()
Jammer van het geitenkaasalternatief, waar was de marshmallow van gemaakt? Gewoon zoet?
Misschien is dat een indicatie van de reele prijzen voor een dergelijk restaurant? Ik weet niet hoor? In een niet nader te noemen hip vis-only-restaurant van een corpulente kok in Rotterdam betaalden we ook zoiets (al is dat geen sterren restaurant, maar wel hip/gehyped en daardoor forsere prijzen)quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:25 schreef Cat22 het volgende:
-knip-
Bij binnenkomst werden we gevraagd of we het huisapertiefje wilden. Dat wilden we wel. Smaakte prima, een prosecco-achtige drank met een vleugje vanille en sinaasappelpartjes. Minder blij waren we achteraf met de meerprijs: 9 euro is echt teveel geld voor één glas.
-knip-
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |