Soigné!
Hoe is het mogelijk!? Al onze hoog gespannen verwachtingen waargemaakt en meer!
Keurige ontvangst, jassen aangenomen en van harte welkom geheten. Tafeltje toegewezen gekregen. Wat klein, maar daardoor wel gelijk op prettige afstand van je tafel genoot. Om ons heen genoeg ruimte om het intiem te houden. Top.
Aperitiefje: Champagne? Altijd goed

Graag alstublieft. En zo hoort champagne te smaken, denk ik, en niet hoe ik in het verleden champagne gedronken heb.
Er werd netjes verteld: Er is een surprise menu, als u wenst mag u op de kaart kijken, maar u mag u ook laten verrassen. Mijn vriend wilde niet kijken, maar ik wist ong. al wat we zouden krijgen, dus ik keek toch maar in de kaart. Blij dat ik dat gedaan heb, want daarop gelijk besloten om een betaalbaar wijnarrangement erbij te nemen en een optionele gang. (Ik had al vernomen dat iemand dat een aanrader vond qua smaak en qua 'buikvulling')
En toen kon het feest beginnen:
Amuse van couscous met dragon daarop een bitterballetje met zalmmousse gegarneerd met bieskookdressing. Erg smakelijk.
![]()
2 soorten tonijntartaar met links gefrituurde glasnoedels, in het midden wat wakume en rechts afgetopt met een schuim (
weet niet meer wat) Sojaschuim. Daarom heen een perfecte wasabi mayonaise/saus.
Dit was écht te lekker... "zou verboden moeten worden"!
Er zat een witte wijn bij. DIe zou aansluiten op de wakume. Ik snap nu wat ze bedoelen met een aansluitende smaak. De smaken liggen in elkaars verlengde en je merkt in eerste instantie nauwelijks de "overgang" en daarna "maakt de wijn" 'm af.
![]()
Aan dit optionele tussengerecht waren we zo enthousiast begonnen dat we de foto vergaten
Het zag er dus niet zo rommelig uit hoor
Witte (boter?) vis op tomaten risotto met een kruidenkorstlaagje erop met erom heen een pestodressing. Dus.... We hebben zitten smullen. Er zat een andere, groene wijn, bij, namen gaan niet lukken sorry, maar wederom goede combi!
![]()
Hoodgerecht: Rib-eye met een goede saus en zachte hutspotmousse ernaast. Uitje erop en paddestoel en worstjes erbij. Rode wijn erbij: Cabernet Sauvignon uit 2006 uit Chile van wijnhuis Carmen. Waarom ik deze weet? Ga ik je later verklappen.
De huspot ziet er wat zielig uit, maar de smaak! Nooit gedacht zoiets in een restaurant op mijn bordje te krijgen
maar echt: he-le-maal goed!
![]()
Alle wijnen werden enthousiast geintroduceerd, je kreeg er gelijk zin in, en wat prettig was (weet niet of dat de standaard is maar) er werd ook omschreven waarom de wijn en gerecht bij elkaar gezocht waren/aansloten.
Ondertussen luistervinkten we af en toe naar een tafel iets verderop: ze hadden het over het nagerecht. Dat was de topper voor ze. Toen dachten we echt: kan het nog beter dan?
JA!!!
Ananas geconfijt in kruiden, met mascapone, steranijsmousse en kardamomijs... ken je dat? Dat gevoel dat je een hap neemt, je ogen wegdraaien en je bijna een krachtterm uitstoot? Dat je denkt bij iedere hap... wat goddelijk lekker, maar iedere hap is ook een hap dichter bij het "einde"? Dat dus.
Erbij een dessertwijn, die heel erg veel indruk op me maakte. Hij rook zooo lekker dat het een parfum oid had kunnen zijn, en de smaak... wow: ik had graag een tweede glas gehad. Al zo dat geen goed plan geweest zijn.

Ik ga nog contact opnemen denk ik, want deze zou ik graag nog eens drinken.
(Check die ingewikkelde suikerkrul!)
![]()
Toe een decaf (bleek goed plan) expresso met hoe heet dat... zo'n schoteltje met zoetigheidjes enzo. Goede afsluiter.
Had ik al gezegd dat we wild enthousiast waren?
[ Bericht 0% gewijzigd door jack4ya op 07-03-2009 10:59:26 ]