ff een quote van mij in het vorige topicquote:Op maandag 26 januari 2009 17:42 schreef SpeedyRich het volgende:
Heeft NSR nog wel eigen materiaal of wordt alles geleased van NSFC
NSFC bezit 70 stellen Plan V, dat is serie 801-870. Het leasecontract daarvan loopt af in juni (volgens bericht op Somda) en wordt waarschijnlijk niet verlengd. Dus die stellen gaan dan buiten dienst.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:42 schreef SpeedyRich het volgende:
Heeft NSR nog wel eigen materiaal of wordt alles geleased van NSFC
quote:Op maandag 26 januari 2009 18:21 schreef dennistd het volgende:
de Trein Van connexxion is een Protos
De Efteling Stoomtrein Maatschappij kan sneller materieel leveren voor minder geldquote:Op maandag 26 januari 2009 19:42 schreef bork het volgende:
AsaldoNieuwegein is definitief van de baan.
He? Wat?quote:Op maandag 26 januari 2009 19:42 schreef bork het volgende:
AsaldoNieuwegein is definitief van de baan.
ik wist niet dat die NS ICE 3 van NS FSC was, zelfs 64/6500 zijn van NS FSC ben er eigenlijk verbaasd overquote:Op maandag 26 januari 2009 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben nog genoeg rondkarren van NSFS: http://www.nsfsc.com/rolling_stock/default.asp?NCID=197
NSRquote:Op maandag 26 januari 2009 20:09 schreef von_Preussen het volgende:
Van wie zijn eigenlijk het ICMm. ICRm, DD-AR, 1700's etc.? Want die staan niet op de site van NSFS?
Handelsembargo instellen voor Italiaanse bedrijven! Net zolang procederen totdat iedere betrokkene bij dat bedrijf er kapot aan gaat!quote:Op maandag 26 januari 2009 19:42 schreef bork het volgende:
AsaldoNieuwegein is definitief van de baan.
Iedereen dropt hier even een terugvindkeutel. Bork zwetst of mag met bronnen komenquote:Op maandag 26 januari 2009 20:46 schreef James1988 het volgende:
Kan iemand me even uitleggen waar dit in hemelsnaam over gaat? Ik snap er niets van namelijk.
Een tijdje geleden zat ik in een Syntus trein die een ree aan had gereden. De trein heeft ongeveer een kwartier stilgestaan. Machinist en conducteur (die zo maar eens een keer aan boord was in deze Syntus trein) zijn buiten gaan kijken wat het was, en zijn toen weer doorgereden. Geen circus erbij dus...quote:Op maandag 26 januari 2009 09:34 schreef von_Preussen het volgende:
Nu gebeurd het regelmatig dat dieren door auto's geraakt worden, hoe zit dat met de trein, gaat die voor elk hertje (danwel ander groot wild) het hele circus (brandweer, politie etc.) in werking zetten of rijden ze dan zonder te stoppen gewoon door naar het volgende station en hebben de machinist & HC een lekkere maaltijd?
Eigenlijk zou ik treinkaartjes ook via mijn Luxemburgse BV moeten leasenquote:Op maandag 26 januari 2009 21:07 schreef Duvel het volgende:
Ik vind dat gedoe met NSFSC trouwens stinken. Nederlandse treinen zijn verkocht aan een Iers bedrijf (dat 100% in Nederlandse handen is) en worden vervolgens van dat bedrijf geleased.
Zal belastingtechnisch wel het handigste zijn.
Ik wou dat ik elke dag met de trein moest, dan zou ik elke dag de stoptrein pakkenquote:Op maandag 26 januari 2009 20:35 schreef Dichterbijer het volgende:
TVP... was dat?
En DD-AR op de stoptreintjes... brrrr
homoquote:Op maandag 26 januari 2009 21:33 schreef veldmuis het volgende:
Bedankt voor het omcirkelen. Nu is het me duidelijk.
Om even ontopic te blijven: Ik zag laatst een VIRM naast een ICK en ICRM staan.
Groetjes,
veldmuis
1. Enschedequote:Op maandag 26 januari 2009 21:50 schreef dennistd het volgende:
Even een raadseltje:
[ afbeelding ]
1. Waar ben ik?
1a. Wat is er 'bijzonder' aan dit station?
2. In welk materieel zit ik?
3. Welk gebouw zie je op de achtergrond?
dat ook, maar dat bedoelde ik in die geval nietquote:Op maandag 26 januari 2009 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
op 1a zou ik zeggen dat er altijd op de CTA's staat: niet instappen trein wordt gereinigd
Die groene zijn de bom!quote:Op maandag 26 januari 2009 21:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
Lelijke kleur![]()
![]()
Doe mij deze maar:
[ afbeelding ]
nummer 1 en 3 kloppen (enschede en saxion)quote:Op maandag 26 januari 2009 21:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
1. Enschede
1a. Treinen worden daar schoongemaakt![]()
2. Buffel
3. Een zorgverzekeraar volgens mij, of het is saxion!
Dan is 2 een ICMmquote:Op maandag 26 januari 2009 22:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
nummer 1 en 3 kloppen (enschede en saxion)
en wederom foutquote:
Ik had hem al hersteld:) zag pas later de weerspiegelingquote:
quote:Op maandag 26 januari 2009 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
Het was vroeger geen kopstation maar een doorgaand station. Het rode sein aan het eind van perron 4 doet nog mee in de beveiliging? Er mist een hele hap uit spoor 5? Het vijfde perron is alleen via een om/overweg te bereiken? Er wordt te veel gerangeerd?
Zaten we allebei toch warmquote:Op maandag 26 januari 2009 22:08 schreef dennistd het volgende:
het goede antwoord:
het is een dubbel kopstation
ja, maar daar kun je nog doorrijden over andere sporenquote:Op maandag 26 januari 2009 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zijn Leeuwarden en Groningen ookEvenals nog meer stations
Wat niet kan, die stootjuk aan de kant rammen...quote:Op maandag 26 januari 2009 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
True en dat kan in Enschede niet
Dat ding klinkt een beetje als een voorbij vliegende fluitketel... Of ligt dat aan mij?quote:Op maandag 26 januari 2009 22:26 schreef sander89 het volgende:
Deze trekt veel sneller op dan de gemiddelde Skoda.![]()
Dat ding is wel vrij vet jaquote:Op maandag 26 januari 2009 22:31 schreef eer-ik het volgende:
Ik wil graag dit tussen Utrecht en Alphen a/d Rijn
Staat er iedergeval niet tussen op wiki: http://en.wikipedia.org/w(...)d_between_two_trainsquote:Op maandag 26 januari 2009 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ding is wel vrij vet jaIk geloof dat ze bij die rit ook nog een TGV met 420+ de andere kant op gestuurd hebben om te kijken wat een snelheidsverschil van 1000 km/h zou doen
Het is wel zo. Ze gaan weer gezamelijk de verkeersleiding doen.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:02 schreef Duvel het volgende:
Kut TT.
NS leased van NSquote:Op maandag 26 januari 2009 21:07 schreef Duvel het volgende:
Ik vind dat gedoe met NSFSC trouwens stinken. Nederlandse treinen zijn verkocht aan een Iers bedrijf (dat 100% in Nederlandse handen is) en worden vervolgens van dat bedrijf geleased.
Zal belastingtechnisch wel het handigste zijn.
de NS 1600 kan dat ookquote:Op maandag 26 januari 2009 22:26 schreef sander89 het volgende:
Deze trekt veel sneller op dan de gemiddelde Skoda.![]()
Moet je er eerst spoor neerleggen op een zwaar onderheide betonplaat.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:31 schreef eer-ik het volgende:
Ik wil graag dit tussen Utrecht en Alphen a/d Rijn
Ja alleen hebben die wat moeite met het zich houden aan het baanprofielquote:Op maandag 26 januari 2009 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Efteling Stoomtrein Maatschappij kan sneller materieel leveren voor minder geld
Oh, da's prima.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moet je er eerst spoor neerleggen op een zwaar onderheide betonplaat.
Ik zie het probleem niet zo, DD?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja alleen hebben die wat moeite met het zich houden aan het baanprofiel
[ afbeelding ]
(Foto van zondag)
quote:
Mooi ook hoe die machinist net voor vertrek z'n mouwen even opstroopt, zo van, ik zal dit klusje wel even klaren.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:31 schreef eer-ik het volgende:
Ik wil graag dit tussen Utrecht en Alphen a/d Rijn
Oh wacht! Is daar een trein uit gehobbeld of een autotje de weg kwijt geraakt?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Afgebroken muurtje... dit is het eerste "smallere" gedeelte wat je tegenkomt na de remise. De signaalpaal voor de overgang is wel snel hersteld.. dus die staat er op de foto dan ook wel bij. Maar waar de hekken staan daar was muur met hekken zoals helemaal rechts wel te zien is
Het gesloopte lijkt me wat veel voor een spykstaal wagentje...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh wacht! Is daar een trein uit gehobbeld of een autotje de weg kwijt geraakt?
Zal wel een overbrengingsritje zijn geweest, zijn beide rijtuigen met standplaats Watergraafsmeer die worden onderhouden in Duitsland, en gaan daarvoor altijd in Venlo de grens over.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:07 schreef James1988 het volgende:
Zojuist te 's-Hertogenbosch een 1700 + ICL voorbij zien rijden, en daarachter hing een roodwit DB NachtZug-rijtuig... apart
Railauto, stormobiel, hefbordesauto, automontagewagen, you name it.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:37 schreef James-Hetfield het volgende:
Hoe heten trouwens die auto's die ze op de rails laten rijden i.v.m. onderhoud?
Dus die wagens die en op de weg en op de rails kunnen.
quote:NS past dienstregeling alweer aan
van NOS.nl nieuws
De Nederlandse Spoorwegen passen de nieuwe dienstregeling, die in december inging, alweer aan. Gebleken is dat de punctualiteit op een aantal trajecten onder de maat is. Het personeel klaagde over te korte overstaptijden en te hoge werkdruk. Komende tijd wordt de regeling op honderden plekken aangepast.
Hij reed in zuidelijke richting, richting TIlburg/Maastricht zegmaar (kon niet zien waarheen precies, ik kijk uit op het station), niet op de andere kant.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zal wel een overbrengingsritje zijn geweest, zijn beide rijtuigen met standplaats Watergraafsmeer die worden onderhouden in Duitsland, en gaan daarvoor altijd in Venlo de grens over.
quote:Intercity's
- 2 keer per uur Intercity Vlissingen (stopt tot en met Roosendaal op alle tussengelegen
stations) - Dordrecht - Rotterdam Blaak - Rotterdam Centraal - Schiedam Centrum - Delft -
Den Haag HS - Den Haag Laan van NOI - Leiden Centraal - Heemstede-Aerdenhout -
Haarlem - Amsterdam Sloterdijk - Amsterdam Centraal
- 2 keer per uur Intercity Dordrecht - Rotterdam Blaak - Rotterdam Centraal - Schiedam
Centrum - Delft - Den Haag HS - Den Haag Laan van NOI - Leiden Centraal - Heemstede-
Aerdenhout - Haarlem - Amsterdam Sloterdijk - Amsterdam Centraal
- 2 keer per uur Intercity Den Haag Centraal - Den Haag HS - Delft - Rotterdam Centraal -
Dordrecht - Breda en verder naar Venlo
- 2 keer per uur Intercity Den Haag Centraal - Leiden Centraal - Hoofddorp - Schiphol -
Amsterdam Lelylaan - Amsterdam Sloterdijk - Amsterdam Centraal
- 2 keer per uur Intercity Den Haag Centraal - Leiden Centraal - Schiphol - Amsterdam Zuid -
Hilversum en via Amersfoort verder naar noordoost Nederland.
quote:Stoptreinen
- 2 keer per uur stoptrein Den Haag Centraal - Leiden Centraal - Schiphol - Amsterdam
Centraal
- 2 keer per uur stoptrein Den Haag Centraal - Leiden Centraal - Haarlem
- 2 keer per uur Sprinter Den Haag Centraal - Rotterdam - Dordrecht - Roosendaal
- 2 keer per uur Sprinter Den Haag Centraal - Rotterdam - Dordrecht - Breda
Nee, een wadloper.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
ehm
Die intercity vlissingen Amsterdam , vanaf wel punt tot roosendaal is het dan een stoptrein?
Willem Wilminkquote:"Het is het eindpunt van de trein,
bijna geen mens hoeft er te zijn,
bijna geen hond gaat zover mee,
Enschede..."
Wat ik begrijp is het traject Vlissingen - Roosendaal stoptrein, verder als Intercity. Al is het gewoon een sneltrein gezien het aantal stations, imho.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
ehm
Die intercity vlissingen Amsterdam , vanaf wel punt tot roosendaal is het dan een stoptrein?
What the hell? Wat heeft dát nou voor nut?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:45 schreef dennistd het volgende:
Overigens ook opvallend om te lezen: de nachttrein naar Schiphol vanaf Enschede wordt geen gewone nachttrein, maar een besloten rit met kaartjes via reisbureaus
Het enige dat ik me kan bedenken is dat ze bang zijn dat ie te vol raakt met alle koffers e.d. (zal wel een los drietje worden)quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
What the hell? Wat heeft dát nou voor nut?
Niet alleen onacceptabel, ik vind het bijna crimineel...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is het traject Vlissingen - Roosendaal stoptrein, verder als Intercity. Al is het gewoon een sneltrein gezien het aantal stations, imho.
Verder is die dienstregeling wel acceptabel, maar het kan beter - ik vind niet dat de HST's de gewone IC's moeten verdringen, alleen maar om ervoor te zorgen dat NS Hispeed een beetje kostendekkend kan zijn. Dat is gewoon niet acceptabel, imho.
Ja, wat nou?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:58 schreef eer-ik het volgende:
OK, NS.nl failure.
Het schijnt echt moeilijk te zijn om de oude kaart te vervangen met een nieuwe.
Ik dacht het wel effe te kunnen fixen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, wat nou?dat zou jij toch gaan regelen?
volgens mij sinds augustus alquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:39 schreef Peter het volgende:
Sinds wanneer rijden die nieuwe dubbeldekker eigenlijk al rond? Ik zit in de 9548, maar vind het maar een kille boel. en harde stoelen...
[ afbeelding ]
Schiet lekker op zo jaquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:57 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik dacht het wel effe te kunnen fixen.
Maar het moet eerst langs legal, dan nog bij iemand die de kaart heeft, die moet 't weer doorsturen naar iemand anders, dan zegt die tegen weer iemand anders: jo zet dat ding online.
Maar deze week moet het geregeld zijn
Ik laat het wel weten als ie er eindelijk op staatquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Schiet lekker op zo jaWe houden het in de gaten
Bwahaha IC halte Steenwijkquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:34 schreef brandsrus het volgende:
Ik mis toch een betere verbinding van Leeuwarden/Heerenveen met Amsterdam/Rotterdam.
Nu is dat 2x in het uur maar erg druk, waarom niet naar ontwerp van Groningen zoals:
2 x Stoptrein (Grou - Jirnsum, Akkrum, Heerenveen, Wolvega, Steenwijk, Meppel en Zwolle en dan verder als IC naar wisselende bestemmingen in de randstad)
2 x Intercity (Heerenveen, Steenwijk en Zwolle en dan verder als IC naar de randstad)
Nu worden de beide treinseries onterecht als IC aangemerkt terwijl ze dat niet zijn en deze lijn wordt steeds drukker, vooral in de spits (getuige de extra slagen tussen Leeuwarden en Wolvega in de ochtend en avondspits)
Haha, wat een grote foutquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef dennistd het volgende:
Kennen jullie station Hengelo Drienerlo al? Vanaf 8 februari vertrekt vanaf daar elke zondag om 11.10u een trein naar Enschede!
klik
mja, in de adviesaanvraag voor 2010 staat ook dat de eerste intercity van Enschede naar het westen ook stopt te Enschede Drienerloo. Doe het dan tenminste meteen goed met 5 o'squote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef dennistd het volgende:
Kennen jullie station Hengelo Drienerlo al? Vanaf 8 februari vertrekt vanaf daar elke zondag om 11.10u een trein naar Enschede!
klik
Mischien moet je even mailen naar de indier aan wie het website beheer is ge-offshored. Ik vind het ook maar krom. Een bedrijf in Ierland oprichten, daar je vloot aan verkopen om ze vervolgens weer terug te leasen. OK het sell&leaseback principe is me wel bekend. Maar omdat nu helemaal in ierland te doen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:13 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik laat het wel weten als ie er eindelijk op staat
Controleer het 2 keer per dag, en elke keer dat ie er niet op staat, stuur ik een mail naar betreffende medewerker
Vraag of je dat ding mag hebbenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Van de week weer eens in mijn eigen heimwee-express gezeten: een benelux stuurstand. Kan ik toch nog een beetje in de rode koploperbankjes hangen. Ik moet eigenlijk eens een foto maken van de waarschuwingsposter voor zwartrijden. Die is nog helemaal origineel in NS-International huisstijl en in goede staat.
Wat een onzin om daar ic's te laten stoppenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
mja, in de adviesaanvraag voor 2010 staat ook dat de eerste intercity van Enschede naar het westen ook stopt te Enschede Drienerloo. Doe het dan tenminste meteen goed met 5 o's
Nah zo'n treinfappert ben ik ook weer niet. Opvallender is dat die dingen nog niet zijn ondergekalkt/afgescheurd/overplakt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vraag of je dat ding mag hebben
Die Bs'en worden straks toch gesloopt, dus...
Die Wolvega pendel rijdt alleen omdat ie (zwaar overpriced) gekocht is door de provincie Fryslân. De reizigersaantallen geven geen aanleiding voor die extra trein. Het verlengen van een aantal treinen is best zat eigenlijk. Die extra trein wordt trouwens nog een leukigheidje, vanaf DRGL 2010 loopt het contract af voor deze extra treinen. Als er niet weer wat wordt ingekocht, dan zal ie er heel rap weer uit gaan...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:34 schreef brandsrus het volgende:
Ik mis toch een betere verbinding van Leeuwarden/Heerenveen met Amsterdam/Rotterdam.
Nu is dat 2x in het uur maar erg druk, waarom niet naar ontwerp van Groningen zoals:
2 x Stoptrein (Grou - Jirnsum, Akkrum, Heerenveen, Wolvega, Steenwijk, Meppel en Zwolle en dan verder als IC naar wisselende bestemmingen in de randstad)
2 x Intercity (Heerenveen, Steenwijk en Zwolle en dan verder als IC naar de randstad)
Nu worden de beide treinseries onterecht als IC aangemerkt terwijl ze dat niet zijn en deze lijn wordt steeds drukker, vooral in de spits (getuige de extra slagen tussen Leeuwarden en Wolvega in de ochtend en avondspits)
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef dennistd het volgende:
Kennen jullie station Hengelo Drienerlo al? Vanaf 8 februari vertrekt vanaf daar elke zondag om 11.10u een trein naar Enschede!
klik
Daar is niets mis meer heur:quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Een stoptrein laten rijden voor 3 stations
neuh, valt best meequote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maar Hengelo en Enschede liggen echt dicht tegen elkaar aan.
Ook Eindhoven - Weert: 2 stops.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:15 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Daar is niets mis meer heur:
Zwolle - Kampen (0 stops);
Sittard - Heerlen (4 stops);
Arnhem - Ede (2 stops);
Utrecht - Breukelen (2 stops);
Wel allemaal niets naar nergens stukjes trouwens...
Nee nee ontbreekt echt een stukje spoorquote:Op maandag 26 januari 2009 22:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Is dat ook nieuw? Of was het altijd al zo?
Dr staat toch alleen maar een stootjuk tussen? Dan zit je zo bij t perron waar die trein naar duitsland staat?
Hé, eentje die het begrijpt! Kijk je weleens bij de vacatures op www.prorail.nl? Er staat vast iets voor je bij!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is gewoon een ruime las. Komt door de winter. Van t zomer past het weer keurig aan elkaar
Ik vind het karig de bezetting ten opzichte van de ruimte. Er rijdt hier vaak maar een drietje naar Leeuwarden terwijl hij bij Heerenveen bomvol zit. Ik durf te wedden dat de reizigersaantallen door de jaren heen tussen Leeuwarden / Randstad veel gegroeid is en mijn beeld van deze route is dat het bommetjevol is zowel in de spits als overdag buiten de spits. Dit wordt overigens bevestigd dor mijn medestudenten die elke dag op en neer treinen. Twee keer in een uur een verbinding met het zuiden is naar mijn idee karig qua reizigersaantal.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:37 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Als je dan toch een extra trein inzet, laat m dan naar Zwolle rijden. Dan heeft ie nog iets nut. De bezetting van de treinen is redelijk, maar zeker niet overvol. Ook bij de traditioneel drukke treinen om 6.45 en 7.04 uit Leeuwarden is het alleen staan vanaf Meppel en een enkele keer vanaf Steenwijk. Terug is vanaf Zwolle al jaren de trein van 17.20 een probleempje, die moet met 3 stellen rijden en dan is het probleem ook opelost. Dit is even planmatig geweest. Ik kan alleen niet zo goed zien of dat nog steeds zo is.
Prorail is helaas nog niet toe aan zoveel genialiteitquote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hé, eentje die het begrijpt! Kijk je weleens bij de vacatures op www.prorail.nl? Er staat vast iets voor je bij!
Dankjequote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:15 schreef thats-me het volgende:
[..]
Nee nee ontbreekt echt een stukje spoor
[ afbeelding ]
Foto van December 2008
Dat is geen bestaande verbinding.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:13 schreef Socios het volgende:
Amsterdam CS - Venlo (tientallen stops)
nu op dit moment?quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:42 schreef James1988 het volgende:
Wat doet een Thalys in Breda? Met passagiers erin, wachtend op spoor 2, iemand enig idee?
Van uitstel komt...quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:16 schreef Fixers het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)kaart-jaren-uit.html
En ik heb net gister eens een mailtje gestuurd om te vragen hoe dat nu zou moeten gaan met internationaal reizen.De problemen lossen zichzelf op.
laten we het hopenquote:
Ze zijn wel druk aan het testen idd, waarbij ze ook in Bd komen. Zou goed kunnen. De passagiers zijn dan meetmuizen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:52 schreef dennistd het volgende:
Dan lijkt het me inderdaad een HSL-test, hoewel daarbij voor zover ik weet geen passagiers aanwezig zijn.
ik neem aan ICM 4067? aangezien het nog geen tijd is voor trein 4067quote:
de brandweer meldt via p2000 tis 2.4, wat overeenkomt met een zeer grote brand in een trein op een station, of het station zelfquote:
aldus omroep gelderlandquote:'T HARDE - Bij het treinstation in 't Harde staat op dit moment een trein in brand. De brandweer is ter plaatste. Volgens de politie gaat het om een lege passagierstrein.
Wat er precies in brand staat en hoe de brand is ontstaan is nog niet duidelijk. Er zijn geen gewonden gevallen.
Vanwege de brand rijden er geen treinen tussen Zwolle en Nunspeet. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van meer dan een uur.
Niks spannends dusquote:Trein in brand bij station 't Harde
'T HARDE - Bij het treinstation in 't Harde staat op dit moment een trein in brand. De brandweer is ter plaatste.
Volgens de politie gaat het om een lege passagierstrein.
Wat er precies in brand staat en hoe de brand is ontstaan is nog niet duidelijk. Er zijn geen gewonden gevallen.
www.rtvgelderland.nl
nouja, de brandweer meldt het als een grote brand, dus het zal wel niet alleen de wc staan die in de hens staat ofzoquote:
Bron: de stentor.. Zo leeg was die trein dus niet zoals in een eerder bericht werd verteld..quote:'t HARDE - Op het treinstation van 't Harde heeft brand gewoed in een passagierstrein. De reizigers zijn inmiddels uit de trein gehaald.
Hoe groot de schade is en wat de oorzaak is geweest van de brand is niet bekend.
Het ging om een passagierstrein die uit Zwolle kwam met bestemming Amersfoort.
mja, je moet hopen op een stuurstand dan, want de rest is er nog over van de aanrijding in leidschendam vrees ikquote:
Hadden ze daar niet gewoon een 1800 1700 loc voor gegooid?quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
mja, je moet hopen op een stuurstand dan, want de rest is er nog over van de aanrijding in leidschendam vrees ik
er kan niet aan de ene kant een mDDM en aan de andere kant een loc zitten volgens mijquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:11 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Hadden ze daar niet gewoon een 1800 loc voor gegooid?
Nog beterquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een V'tje volgens een foto op de site van Omroep Gelderland en een foto op Nu.nl
Was een onderhoudsslag naar Amsterdam toe.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:20 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Nog beterOphoepelen met die oude meuk..
Maar wat doet een V op dit tijdstip als stopper zwolle-amersfoortNormaal rijden die alleen savonds laat afaik
Dat is nu wel nodig danquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was een onderhoudsslag naar Amsterdam toe.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een V'tje volgens een foto op de site van Omroep Gelderland en een foto op Nu.nl
Je hebt de stuurstand nodig voor de voeding van de laagspanning in de hele stam, want daar zit de statische omzetter. Dus met die botsing in Leidschendam is een complete stam buiten werking gesteld.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
er kan niet aan de ene kant een mDDM en aan de andere kant een loc zitten volgens mij
oh ja: DDAR rijdt met 1700-locs, DDM-1 rijdt wel met 1800-locs
quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
nouja, de brandweer meldt het als een grote brand, dus het zal wel niet alleen de wc staan die in de hens staat ofzo
Volgensmij geven ze geen grip af voordat er iemand aanwezig is..quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:46 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Als een melding binnenkomt is het al gauw 'grote brand' of wat dan ook. Zodra er mannen aanwezig zijn en dus de situatie bekend word er meestal afgeschaald. (Of juist niet in geval van daadwerkelijk een grote brand oid maar dat is weer een ander verhaal).
Zie ook http://www.hulpverlenings(...)p/topic,28015.0.html
In dit geval was ie juist opgeschaald na de eerste meldingquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:46 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Als een melding binnenkomt is het al gauw 'grote brand' of wat dan ook. Zodra er mannen aanwezig zijn en dus de situatie bekend word er meestal afgeschaald. (Of juist niet in geval van daadwerkelijk een grote brand oid maar dat is weer een ander verhaal).
Zie ook http://www.hulpverlenings(...)p/topic,28015.0.html
Het begon dan ook met TIS 2.2 zonder GRIPquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:50 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Volgensmij geven ze geen grip af voordat er iemand aanwezig is..
Yup maar ook snel weer terug naar GRIP 0.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
In dit geval was ie juist opgeschaald na de eerste melding
Respectquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:02 schreef dennistd het volgende:
Nog wat meer nieuws erover:
de machinist ontdekte de brand toen ie stil stond op het station, en heeft toen eerst de trein nog 300 meter verder gereden.
Ook geen stop in Veenendaal-West, begrijp ik?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:39 schreef Brembo het volgende:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)geling-2-februari-id
De verbeteringen vanaf 2 februari, met het meest opvallende in mijn ogen de direct spits-sprinter (IC) van Veenendal-C naar Utrecht C met geen overstap in Driebergen-Zeist. Oftewel een IC-station dat overgeslagen wordt door een snelle sprinter.
het is zo dat ie in de tegenspits-richting die stations overslaatquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:44 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ook geen stop in Veenendaal-West, begrijp ik?
Dus puur een maatregel om nu wel op tijd te rijden, de spitstrein reed namelijk "planmatig" met +5 vanaf Veenendaal 's ochtends.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
het is zo dat ie in de tegenspits-richting die stations overslaat
dus 's morgen stopt ie er wel van veenendaal naar utrecht, maar niet van utrecht naar veenendaal
's avonds is het precies andersom: ri. veeneldaal wel stopt, maar ri. utrecht niet
ik weet niet of meneer de gedeputeerde wel eens van de randstadrail gehoord heeft, maar dat was toch ook echt een spoorlijn die omgebouwd is tot een tramlijn...quote:ZWOLLE - De kortste treindienst van Nederland houdt op te bestaan. De provincie Overijssel en de twee betreffende gemeenten Kampen en Zwolle willen de treinlijn tussen beide steden laten ombouwen tot regiotram. De tram gaat op zijn vroegst in 2011 rijden, meldden de drie instanties woensdag.
"Het 'vertrammen' van een spoorlijn is nieuw in ons land”, zei gedeputeerde Job Klaasen (mobiliteit, VVD) woensdag. Het ombouwen van de treinverbinding tot een tramlijn met vier haltes kost de drie overheden 16 miljoen euro.
Tis eerder een metrolijn geworden (waar dan materieel overheen rijdt dat ook over tramsporen kan)quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:07 schreef dennistd het volgende:
ik weet niet of meneer de gedeputeerde wel eens van de randstadrail gehoord heeft, maar dat was toch ook echt een spoorlijn die omgebouwd is tot een tramlijn...
Het gaat om de tegenspits, treinen waar sowieso bijna niemand inzit. Verder is Driebergen=Zeist geen IC-station, maar een station waar 1:2 van de IC's stopt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:39 schreef Brembo het volgende:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)geling-2-februari-id
De verbeteringen vanaf 2 februari, met het meest opvallende in mijn ogen de direct spits-sprinter (IC) van Veenendal-C naar Utrecht C met geen overstap in Driebergen-Zeist. Oftewel een IC-station dat overgeslagen wordt door een snelle sprinter.
de tekst komt van de telegraaf, het plaatje van tv oostquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft die gedeputeerde of journalist wel leren tellen
Ik doel met name op de zoetermeer stadslijn, dat vind ik toch meer trams dan metro's die erop rijdenquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:22 schreef Cothen het volgende:
[..]
Tis eerder een metrolijn geworden (waar dan materieel overheen rijdt dat ook over tramsporen kan)
De grens is inderdaad enigzins vervaagd, maar de baan is volgens de defintie een metro-traject. Het materieel is inderdaad te bestempelen als een tram. (Maar wel 30cm breder dan het standaard trammaterieel in Den Haag)quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:24 schreef dennistd het volgende:
Ik doel met name op de zoetermeer stadslijn, dat vind ik toch meer trams dan metro's die erop rijden
Misschien meer tijd voor viersporig vanaf Veenendal-aansluiting tot Utrecht Centraal of inhaalspoor bij station Maarn. Daarnaast kan prorail ook beter gebruik maken van het derde perron te Driebergen-Zeist.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:56 schreef SNArky het volgende:
[..]
Dus puur een maatregel om nu wel op tijd te rijden, de spitstrein reed namelijk "planmatig" met +5 vanaf Veenendaal 's ochtends.
Met een Rail Pass mag dit soort dingen altijd wel gewoon, maar ik kan me voorstellen dat het door de productvoorwaarden van het shoppingbiljet expliciet uitgesloten wordt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:37 schreef bork het volgende:
31 januari Utrecht-Gent Dampoort.
Mag ik met een enkeltje 2e klas met korting a 14,70 (essen) en een SHOPPINGBILJET (essen-gent retour) van 8 eurovan Utrecht naar Gent in een reguliere trein, m.a.w. niet stoppen in Essen
Is goedkoper dan gewoon enkeltje met korting (27.30)
wou al zeggen.. we reden er stapvoets langs op het andere spoor.. maar dr was weinig te zienquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:31 schreef Nightshadow het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op deze foto's lijkt de brand wel wat erger...
Er is wel een definitie "een stadsspoorweg (lees: metro) is ongelijkvloers" maar dat impliceert nog niet "als een (stedelijke) raillijn ongelijkvloers is, is het een metro" (anders moet je bijv. de Flevolijn ook metro gaan noemen). Er is niks vervaagd aan de Zoetermeerlijn: het is gewoon een lokaalspoorweg waar trams op rijden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:27 schreef Cothen het volgende:
[..]
De grens is inderdaad enigzins vervaagd, maar de baan is volgens de defintie een metro-traject. Het materieel is inderdaad te bestempelen als een tram.
met een langzame krot snelheidquote:Op woensdag 28 januari 2009 16:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er is wel een definitie "een stadsspoorweg (lees: metro) is ongelijkvloers" maar dat impliceert nog niet "als een (stedelijke) raillijn ongelijkvloers is, is het een metro" (anders moet je bijv. de Flevolijn ook metro gaan noemen). Er is niks vervaagd aan de Zoetermeerlijn: het is gewoon een lokaalspoorweg waar trams op rijden.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:34 schreef Socios het volgende:
Tram is leuk voor vervoer door de stad maar niet voor verkeer tussen verschillende plaatsen/ steden.
Ze hebben tegenwoordig toch ook gesloten toiletsystemen?quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:24 schreef James1988 het volgende:
Paardentram, anyone? Moet je alleen wel iemand hebben die poep scheppen wel ok vindt
Wel een leuk baantje voor wat overtollige vingerverfterroristen natuurlijkquote:Op woensdag 28 januari 2009 17:24 schreef James1988 het volgende:
Paardentram, anyone? Moet je alleen wel iemand hebben die poep scheppen wel ok vindt
ja je moet ze wel bezig houden natuurlijk..quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel een leuk baantje voor wat overtollige vingerverfterroristen natuurlijk
Als gemeente tel je niet mee als je geen plan hebt voor Lightrail, daarbij zou het aantal reizigers toenemen vooral voor de noordelijke kant van zwolle. Eigenlijk moeten ze het doortrekken tot zwolle-zuid of oost, dat je een totaal lijn krijgt die om het kwartier kan rijden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ze willen zeker die DM90's kwijt?
nou. how about.. hang er waslijn boven ( moet je toch ook voor een tram :p )
en zet er een SLTtje op? of een SGMm ?
Wat ik uit de voorwaarden kan opmaken mag het inderdaad niet. Als je een shopping biljet van/naar Essen neemt dan moet je ook een trein hebben die daadwerkelijk daar stopt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met een Rail Pass mag dit soort dingen altijd wel gewoon, maar ik kan me voorstellen dat het door de productvoorwaarden van het shoppingbiljet expliciet uitgesloten wordt.
Noem dan ook nog even www.traphic.nl en we zijn weer compleetquote:Op woensdag 28 januari 2009 19:18 schreef James1988 het volgende:
Nieuwe website, yay. Ik vraag me wel af waarom die vertrektijden op het station bij een Infrabel-site staan, en niet bij de NMBS (zoals bij de NS). Iets als ActuRail (www.acturail.nl) is dan toch weer ietsjes handiger, imho.
Infrabel's nieuwe website (www.infrabel.be) is wel nice, beter dan die van ProRail (www.prorail.nl) if you ask me
Des te beterquote:Op woensdag 28 januari 2009 19:32 schreef James1988 het volgende:
Traphic.nl is niet van ProRail afaik
Vialis doet veel opdrachten voor ProRail volgens mij, onder andere de systemen die vertrektijden bijhouden. Ik snap nog steeds niet helemaal waarom het treinendeel van traphic.nl niet onder ProRail valt.quote:
Vialis is 1 van de zoveelduizendmiljoenmiljardontelbaar onderaannemers van prorailquote:Op woensdag 28 januari 2009 20:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vialis doet veel opdrachten voor ProRail volgens mij, onder andere de systemen die vertrektijden bijhouden. Ik snap nog steeds niet helemaal waarom het treinendeel van traphic.nl niet onder ProRail valt.
Lage schatting.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vialis is 1 van de zoveelduizendmiljoenmiljardontelbaar onderaannemers van prorail
we gaan het zienquote:110 Teletekst wo 28 jan
***************************************
NS voert ov-chipkaart in oktober in
***************************************
` De Nederlandse Spoorwegen voeren nog
dit jaar de ov-chipkaart in.In alle
treinen kunnen reizigers vanaf oktober
met de chipkaart betalen.Het blijft
echter zeker nog tot in 2012 mogelijk
om een papieren spoorkaartje te kopen.
NS heeft dat staatssecretaris Huizinga
toegezegd.De NS wil de ov-chipkaart
zorgvuldig invoeren en maakt daar geen
haast mee.In mei wordt de eerste proef
gehouden op de Flevolijn.
De Tweede Kamer reageert voorzichtig
optimistisch op de aankondiging van NS
dat het de chipkaart dit jaar invoert.
Een meerderheid heeft er vertrouwen in
dat de NS zich aan zijn belofte houdt.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
thx, d8 het al maar wist het niet zeker. In de kerstvakantie wel gedaan: brussel Noord -> Vise met shoppingkaartje en enkeltje vise-maastricht (via internetquote:Op woensdag 28 januari 2009 19:12 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat ik uit de voorwaarden kan opmaken mag het inderdaad niet. Als je een shopping biljet van/naar Essen neemt dan moet je ook een trein hebben die daadwerkelijk daar stopt.
Zie hier: http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/shopping/index.php
De infrabel is overigens ook wakker geworden: www.railtime.be Actuele vertrektijden en vertragingen op het belgische net.
Ja. Maar dan ben je in Vise. Liggen leukere plaatsjes daarquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
op een slagje Mt - Vise kan ik met RailPlus trouwens nog zomaar 1,40 besparen zag ik
Ja, zoals Bressoux?quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja. Maar dan ben je in Vise. Liggen leukere plaatsjes daar
Niet aan het spoor inderdaad. Althans, niet aan het normaal bereikbare spoor. Ik ben ooit op een open dag in Montzen geweest. Met een stoomtrein over Het Viaduct gereden en zo, erg leuk. Maar Moresnet, Teuven, Voeren, en al die andere kleine dorpjes daar zijn sowieso wel de moeite waard. Helaas alleen niet die industriestrook aan de maasquote:
Ik ben zo'n beetje overal daar wel geweest, op fietstochten toen ik daar nog in de buurt woonde. Niet alleen spoorgerelateerde zaken ook. Maar al die foto's zijn nog analoog, wat online zetten lastig maakt. Eigenlijk een keer een negatiefscanner aanschaffenquote:Op woensdag 28 januari 2009 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt ja, er is daar nog een hoop te zien, bijvoorbeeld het complex van Hombourg. Maar daar kom je dus eigenlijk nooit
Mja dat heb ik ook een beetje, alleen dan zonder foto'squote:Op woensdag 28 januari 2009 22:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben zo'n beetje overal daar wel geweest, op fietstochten toen ik daar nog in de buurt woonde. Niet alleen spoorgerelateerde zaken ook. Maar al die foto's zijn nog analoog, wat online zetten lastig maakt. Eigenlijk een keer een negatiefscanner aanschaffen
We hebben het grofweg over het gebied tussen Vise en Aachen, en ik had het meer specifiek over de open dag in Aachen en Montzen waar ik ooit geweest ben, waar een enorme materieelshow was en dus een stoomtreinrit over het viaduct van Moresnet. Spoortechnisch gezien zijn dat de interessantste stukken, maar voor de rest is het sowieso een erg leuk gebied. Zolang je maar uit het Maasdal kruipt in ieder gevalquote:Op woensdag 28 januari 2009 22:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hebben jullie het nu over die enorme staalfabriek in Wallonie?
Vonken zijn tof.quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:28 schreef dennistd het volgende:
De loc die de pimpel uit Bentheim ophaalt is vanmorgen iig gewoon vertrokken vanaf spoor 11 in Hengelo, wat gepaard ging met een hele grote vonkenregen (maarja, daar heeft ook nog niks gereden vandaag).
Vandaag slapen ze extra lang, want staking (alweer).quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:33 schreef von_Preussen het volgende:
Klopt ja, (Duits) personeel slaapt regelmatig in Bad Bentheim, en dan lijkt het me dat "hun" trein daar ook overnacht.
Dus de Thalys vertrok richting Tilburg??quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:41 schreef James1988 het volgende:
Ik sta nu op Breda, op spoor 8, te wachten op de trein naar Den Haag. Ik keek achter me en zag op spoor 2 weer een Thalys staan. Aangezien ik nog wel even tijd had, wilde ik naar spoor 3 lopen om een foto te maken.
Kom ik op spoor 3, Thalys weg! Keek ik in de richting Tilburg, en ja hoor, daar reed hij net weg...
Wtf?
\quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus de Thalys vertrok richting Tilburg??
Nee richting Schubbekutteveen-West.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus de Thalys vertrok richting Tilburg??
Ik zie het zo voor me, komt je die trap op rennenquote:Op donderdag 29 januari 2009 10:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee richting Schubbekutteveen-West.
Hij reed in de richting van Tilburg ja, geen idee waarvoor alleen. Wel typisch dat hij precies wegreed toen ik 'm op de foto wilde zetten.
Bronquote:Spoorboekloos treinen voorlopig onmogelijk
UTRECHT - Het plan om vanaf 2010 spoorboekloos twaalf treinen per uur te laten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven is niet haalbaar.
De frequenties blijken in combinatie met de goederentreinen op dit traject niet mogelijk op de bestaande infrastructuur. De Nederlandse Spoorwegen schrijven dat in een brief aan consumentenorganisaties.
Vervoerders onderzoeken nog of voor het idee plaats is in de dienstregeling van 2011.
Verrassend...ze hebben nu soms al moeilijkheden om de treinen op tijd te laten rijden... als je dit wil doen moet je een dedicated spoorlijn hebben.quote:
Exact.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zie het zo voor me, komt je die trap op rennen
"Huh!?!"
Ah, dan zijn ze dus gewoon bezig met testritten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:12 schreef JDude het volgende:
Desbetreffende Thalys staat hier al bijna een half uur voor de deur geparkeerd (iets ten oosten van station Breda).
quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:03 schreef James1988 het volgende:
JDude, je bedoelt op dat kopspoor tussen het station en de Kapittelweg? Dan weet ik waar jij ongeveer woont werkt
Ben ik blij dat ik in Hengelo dr uit moetquote:Op donderdag 29 januari 2009 11:03 schreef dennistd het volgende:
Seinstoring tussen Enschede en Hengelo: 60 minuten vertraging volgens NS
Met de bus ben je er in 15-20 minuten, das een keer zo lang als de trein, maar toch echt geen 60 minuten
Reken maar dat je de bus niet kan nemen, al eens eerder gehad in Enschede, stonden toen zo'n 100-200 mensen op bus 9 te wachtenquote:Op donderdag 29 januari 2009 11:03 schreef dennistd het volgende:
Seinstoring tussen Enschede en Hengelo: 60 minuten vertraging volgens NS
Met de bus ben je er in 15-20 minuten, das een keer zo lang als de trein, maar toch echt geen 60 minuten
mja, maar inmiddels rijden er ook extra bussenquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:03 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Reken maar dat je de bus niet kan nemen, al eens eerder gehad in Enschede, stonden toen zo'n 100-200 mensen op bus 9 te wachten. Dus ik ben lekker warm in de trein gaan zitten staan..
In 2010 zijn de aanpassingen bij utrecht en s'herthogenbosch ook nog niet klaar. Dat duurt nog wel tot 2015quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:36 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Verrassend...ze hebben nu soms al moeilijkheden om de treinen op tijd te laten rijden... als je dit wil doen moet je een dedicated spoorlijn hebben.
quote:Sporen in Den Bosch
Deze capaciteitsuitbreiding maakt onder andere de 10 minutendienst tussen Amsterdam en Eindhoven mogelijk (van 4 naar 6 intercity’s) vanaf december 2012.
mja, interessant, maar wat heeft de gemiddelde reiziger eraan dat er zo'n oorzaak vermeld wordt?quote:Tussen Breda en Roosendaal rijden minder treinen door een defecte lijmlas.
Op teletekst staat nu herstelwerkzaamhedenquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
mja, interessant, maar wat heeft de gemiddelde reiziger eraan dat er zo'n oorzaak vermeld wordt?
na even googelen: dit is een lijmlas
[ afbeelding ]
ns.nlquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op teletekst staat nu herstelwerkzaamheden
Tevens ook dat er om logistieke redenen minder treinen van en naar schiphol gaan..
ook al zo'n leuke melding, maar wat heeft de reiziger hier nu aan?quote:De beperkingen rond Hoofddorp rangeerproces zijn voorbij.
Idioot trouwens.. als je naar de actuele vertrektijden kijkt op schiphol nu is het echt een onregelmatige gatenkaas, niet alleen bepaalde series vallen uit, echt overal iets..quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
ns.nl
[..]
ook al zo'n leuke melding, maar wat heeft de reiziger hier nu aan?
laat ze er dan van maken:
"Doorr een rangeerprobleem rijden er minder treinen"
Ze zijn toch niet op tijd klaar? Dikke rode streep dusquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:27 schreef Palmboom313 het volgende:
http://www.acturail.nl/acturail/
Hey rijden al treinen op de HSL ofzo
Was er een treintje uitgehobbeld?quote:
Geen idee, maar bijvoorbeeld een defect wissel op Hoofddorp Opstel kan al voor heel wat problemen zorgen.quote:
nouja, ik moest lijmlas al googelen (ik had al wel door dat het een las tussen sporen was, maar wat precies...)quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gezanik ook iedere keer. Word je niet geïnformeerd, is het niet goed, word je zo uitgebreid mogelijk geïnformeerd, WEER wat te zeiken. Stelletje Nederlanders
quote:Tussen Almelo en Hengelo rijden minder treinen door een defect spoor.
Tsja, met de trein drugs vervoeren is niet zo heel erg handig, de pakkans is volgens mij veel groter dan met de auto.quote:In de internationale trein van Oldenzaal naar Bad Bentheim zijn vanmorgen twee drugsdealers aangehouden.
De mannen hadden voor 80.000 euro aan hasj, een kilo heroïne en een halve kilo cocaïne bij zich. Tegen een van de mannen bestaat een aanhoudingsbevel. De aanhouding vanmorgen leidde naar een huis in Hamburg waar nog een hoeveelheid cocaïne en 40.000 euro drugsgeld is gevonden. In Hamburg is nog een derde man aangehouden.
Ik ben ook een keer naar Duitsland geweest met die internationale trein. Werd me tas ook doorzocht in Bentheim toen we stil stonden..quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tsja, met de trein drugs vervoeren is niet zo heel erg handig, de pakkans is volgens mij veel groter dan met de auto.
En de trein van Oldenzaal naar Bentheim is trouwens ook gaan rijden zie ik
Treinsurfers kunnen alles.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[somda-nerd]
Volgens mij kan je helemaal niet met de internationale trein van Oldenzaal naar Bad bentheim reizen
[/somda-nerd]
quote:Komend weekeinde rijden er geen treinen tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal. Dat heeft ProRail donderdag laten weten.
Mocht ook wel eens tijd wordenquote:Weekeinde geen treinen tussen Amsterdam en Utrecht
In het weekeinde wordt het laatste deel gerepareerd van de schade die medio november vorig jaar ontstond door een gekantelde goederentrein. Tegelijkertijd worden ook andere werkzaamheden uitgevoerd. „We doen nu alles in één keer, zodat de treinreizigers maar één keer hinder ondervinden”, aldus een woordvoerster.
Na het weekeinde kunnen treinen op het traject weer op normale snelheid rijden en kunnen alle zes de sporen weer in gebruik worden genomen. Sinds de ontsporing van de goederentrein waren er sporen buiten gebruik.
Nee, maar zo'n beetje heel Noord-Holland wordt dus alweer afgesneden als optie voor een rondje. Scheelt: Daar ben ik vorige week al een paar keer naartoe geweestquote:Op donderdag 29 januari 2009 17:37 schreef Duvel het volgende:
Want je wilde nét naar een van die kutstations tussen Amsterdam en Utrecht dit weekend?
Dus daar mag ik me niet over opwinden of zo?quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:41 schreef Duvel het volgende:
Ja, is er een weekend (behalve rond kerst) dat je nog eens gewoon zónder werkzaamheden door Nederland kunt reizen?
De verhalen over 'den zuinige Hollander' kunnen we nu inruilen voor 'den gierige Belg'. Is het die prutsers teveel gevraagd om de TRAXX volledig goed te keuren?quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Beneluxen moet je mijden als de pest
denk hetquote:Op donderdag 29 januari 2009 18:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De verhalen over 'den zuinige Hollander' kunnen we nu inruilen voor 'den gierige Belg'. Is het die prutsers teveel gevraagd om de TRAXX volledig goed te keuren?
Bedankt voor de tip, ik heb hem als bookmark.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:27 schreef Palmboom313 het volgende:
http://www.acturail.nl/acturail/
Hey rijden al treinen op de HSL ofzo
Dan was het een kortstondige staking. De prikacties van DB zijn in ieder geval net afgelopen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:09 schreef von_Preussen het volgende:
Zo mensen, ik heb het gehaald, met slechts 5 minuten vertraging. In Noord-Duitsland heb ik iig geen staking of wat dan ook gezien.
Over adequate planning gesproken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:30 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
In 2010 zijn de aanpassingen bij utrecht en s'herthogenbosch ook nog niet klaar. Dat duurt nog wel tot 2015
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |