Ze hebben tegenwoordig toch ook gesloten toiletsystemen?quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:24 schreef James1988 het volgende:
Paardentram, anyone? Moet je alleen wel iemand hebben die poep scheppen wel ok vindt
Wel een leuk baantje voor wat overtollige vingerverfterroristen natuurlijkquote:Op woensdag 28 januari 2009 17:24 schreef James1988 het volgende:
Paardentram, anyone? Moet je alleen wel iemand hebben die poep scheppen wel ok vindt
ja je moet ze wel bezig houden natuurlijk..quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel een leuk baantje voor wat overtollige vingerverfterroristen natuurlijk
Als gemeente tel je niet mee als je geen plan hebt voor Lightrail, daarbij zou het aantal reizigers toenemen vooral voor de noordelijke kant van zwolle. Eigenlijk moeten ze het doortrekken tot zwolle-zuid of oost, dat je een totaal lijn krijgt die om het kwartier kan rijden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ze willen zeker die DM90's kwijt?
nou. how about.. hang er waslijn boven ( moet je toch ook voor een tram :p )
en zet er een SLTtje op? of een SGMm ?
Wat ik uit de voorwaarden kan opmaken mag het inderdaad niet. Als je een shopping biljet van/naar Essen neemt dan moet je ook een trein hebben die daadwerkelijk daar stopt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met een Rail Pass mag dit soort dingen altijd wel gewoon, maar ik kan me voorstellen dat het door de productvoorwaarden van het shoppingbiljet expliciet uitgesloten wordt.
Noem dan ook nog even www.traphic.nl en we zijn weer compleetquote:Op woensdag 28 januari 2009 19:18 schreef James1988 het volgende:
Nieuwe website, yay. Ik vraag me wel af waarom die vertrektijden op het station bij een Infrabel-site staan, en niet bij de NMBS (zoals bij de NS). Iets als ActuRail (www.acturail.nl) is dan toch weer ietsjes handiger, imho.
Infrabel's nieuwe website (www.infrabel.be) is wel nice, beter dan die van ProRail (www.prorail.nl) if you ask me
Des te beterquote:Op woensdag 28 januari 2009 19:32 schreef James1988 het volgende:
Traphic.nl is niet van ProRail afaik
Vialis doet veel opdrachten voor ProRail volgens mij, onder andere de systemen die vertrektijden bijhouden. Ik snap nog steeds niet helemaal waarom het treinendeel van traphic.nl niet onder ProRail valt.quote:
Vialis is 1 van de zoveelduizendmiljoenmiljardontelbaar onderaannemers van prorailquote:Op woensdag 28 januari 2009 20:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vialis doet veel opdrachten voor ProRail volgens mij, onder andere de systemen die vertrektijden bijhouden. Ik snap nog steeds niet helemaal waarom het treinendeel van traphic.nl niet onder ProRail valt.
Lage schatting.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vialis is 1 van de zoveelduizendmiljoenmiljardontelbaar onderaannemers van prorail
we gaan het zienquote:110 Teletekst wo 28 jan
***************************************
NS voert ov-chipkaart in oktober in
***************************************
` De Nederlandse Spoorwegen voeren nog
dit jaar de ov-chipkaart in.In alle
treinen kunnen reizigers vanaf oktober
met de chipkaart betalen.Het blijft
echter zeker nog tot in 2012 mogelijk
om een papieren spoorkaartje te kopen.
NS heeft dat staatssecretaris Huizinga
toegezegd.De NS wil de ov-chipkaart
zorgvuldig invoeren en maakt daar geen
haast mee.In mei wordt de eerste proef
gehouden op de Flevolijn.
De Tweede Kamer reageert voorzichtig
optimistisch op de aankondiging van NS
dat het de chipkaart dit jaar invoert.
Een meerderheid heeft er vertrouwen in
dat de NS zich aan zijn belofte houdt.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
thx, d8 het al maar wist het niet zeker. In de kerstvakantie wel gedaan: brussel Noord -> Vise met shoppingkaartje en enkeltje vise-maastricht (via internetquote:Op woensdag 28 januari 2009 19:12 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat ik uit de voorwaarden kan opmaken mag het inderdaad niet. Als je een shopping biljet van/naar Essen neemt dan moet je ook een trein hebben die daadwerkelijk daar stopt.
Zie hier: http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/shopping/index.php
De infrabel is overigens ook wakker geworden: www.railtime.be Actuele vertrektijden en vertragingen op het belgische net.
Ja. Maar dan ben je in Vise. Liggen leukere plaatsjes daarquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
op een slagje Mt - Vise kan ik met RailPlus trouwens nog zomaar 1,40 besparen zag ik
Ja, zoals Bressoux?quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja. Maar dan ben je in Vise. Liggen leukere plaatsjes daar
Niet aan het spoor inderdaad. Althans, niet aan het normaal bereikbare spoor. Ik ben ooit op een open dag in Montzen geweest. Met een stoomtrein over Het Viaduct gereden en zo, erg leuk. Maar Moresnet, Teuven, Voeren, en al die andere kleine dorpjes daar zijn sowieso wel de moeite waard. Helaas alleen niet die industriestrook aan de maasquote:
Ik ben zo'n beetje overal daar wel geweest, op fietstochten toen ik daar nog in de buurt woonde. Niet alleen spoorgerelateerde zaken ook. Maar al die foto's zijn nog analoog, wat online zetten lastig maakt. Eigenlijk een keer een negatiefscanner aanschaffenquote:Op woensdag 28 januari 2009 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt ja, er is daar nog een hoop te zien, bijvoorbeeld het complex van Hombourg. Maar daar kom je dus eigenlijk nooit
Mja dat heb ik ook een beetje, alleen dan zonder foto'squote:Op woensdag 28 januari 2009 22:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben zo'n beetje overal daar wel geweest, op fietstochten toen ik daar nog in de buurt woonde. Niet alleen spoorgerelateerde zaken ook. Maar al die foto's zijn nog analoog, wat online zetten lastig maakt. Eigenlijk een keer een negatiefscanner aanschaffen
We hebben het grofweg over het gebied tussen Vise en Aachen, en ik had het meer specifiek over de open dag in Aachen en Montzen waar ik ooit geweest ben, waar een enorme materieelshow was en dus een stoomtreinrit over het viaduct van Moresnet. Spoortechnisch gezien zijn dat de interessantste stukken, maar voor de rest is het sowieso een erg leuk gebied. Zolang je maar uit het Maasdal kruipt in ieder gevalquote:Op woensdag 28 januari 2009 22:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hebben jullie het nu over die enorme staalfabriek in Wallonie?
Vonken zijn tof.quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:28 schreef dennistd het volgende:
De loc die de pimpel uit Bentheim ophaalt is vanmorgen iig gewoon vertrokken vanaf spoor 11 in Hengelo, wat gepaard ging met een hele grote vonkenregen (maarja, daar heeft ook nog niks gereden vandaag).
Vandaag slapen ze extra lang, want staking (alweer).quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:33 schreef von_Preussen het volgende:
Klopt ja, (Duits) personeel slaapt regelmatig in Bad Bentheim, en dan lijkt het me dat "hun" trein daar ook overnacht.
Dus de Thalys vertrok richting Tilburg??quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:41 schreef James1988 het volgende:
Ik sta nu op Breda, op spoor 8, te wachten op de trein naar Den Haag. Ik keek achter me en zag op spoor 2 weer een Thalys staan. Aangezien ik nog wel even tijd had, wilde ik naar spoor 3 lopen om een foto te maken.
Kom ik op spoor 3, Thalys weg! Keek ik in de richting Tilburg, en ja hoor, daar reed hij net weg...
Wtf?
\quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus de Thalys vertrok richting Tilburg??
Nee richting Schubbekutteveen-West.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus de Thalys vertrok richting Tilburg??
Ik zie het zo voor me, komt je die trap op rennenquote:Op donderdag 29 januari 2009 10:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee richting Schubbekutteveen-West.
Hij reed in de richting van Tilburg ja, geen idee waarvoor alleen. Wel typisch dat hij precies wegreed toen ik 'm op de foto wilde zetten.
Bronquote:Spoorboekloos treinen voorlopig onmogelijk
UTRECHT - Het plan om vanaf 2010 spoorboekloos twaalf treinen per uur te laten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven is niet haalbaar.
De frequenties blijken in combinatie met de goederentreinen op dit traject niet mogelijk op de bestaande infrastructuur. De Nederlandse Spoorwegen schrijven dat in een brief aan consumentenorganisaties.
Vervoerders onderzoeken nog of voor het idee plaats is in de dienstregeling van 2011.
Verrassend...ze hebben nu soms al moeilijkheden om de treinen op tijd te laten rijden... als je dit wil doen moet je een dedicated spoorlijn hebben.quote:
Exact.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zie het zo voor me, komt je die trap op rennen
"Huh!?!"
Ah, dan zijn ze dus gewoon bezig met testritten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:12 schreef JDude het volgende:
Desbetreffende Thalys staat hier al bijna een half uur voor de deur geparkeerd (iets ten oosten van station Breda).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |