abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65471236
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:34 schreef brandsrus het volgende:
Ik mis toch een betere verbinding van Leeuwarden/Heerenveen met Amsterdam/Rotterdam.

Nu is dat 2x in het uur maar erg druk, waarom niet naar ontwerp van Groningen zoals:
2 x Stoptrein (Grou - Jirnsum, Akkrum, Heerenveen, Wolvega, Steenwijk, Meppel en Zwolle en dan verder als IC naar wisselende bestemmingen in de randstad)

2 x Intercity (Heerenveen, Steenwijk en Zwolle en dan verder als IC naar de randstad)

Nu worden de beide treinseries onterecht als IC aangemerkt terwijl ze dat niet zijn en deze lijn wordt steeds drukker, vooral in de spits (getuige de extra slagen tussen Leeuwarden en Wolvega in de ochtend en avondspits)
Die Wolvega pendel rijdt alleen omdat ie (zwaar overpriced) gekocht is door de provincie Fryslân. De reizigersaantallen geven geen aanleiding voor die extra trein. Het verlengen van een aantal treinen is best zat eigenlijk. Die extra trein wordt trouwens nog een leukigheidje, vanaf DRGL 2010 loopt het contract af voor deze extra treinen. Als er niet weer wat wordt ingekocht, dan zal ie er heel rap weer uit gaan...

Als je dan toch een extra trein inzet, laat m dan naar Zwolle rijden. Dan heeft ie nog iets nut. De bezetting van de treinen is redelijk, maar zeker niet overvol. Ook bij de traditioneel drukke treinen om 6.45 en 7.04 uit Leeuwarden is het alleen staan vanaf Meppel en een enkele keer vanaf Steenwijk. Terug is vanaf Zwolle al jaren de trein van 17.20 een probleempje, die moet met 3 stellen rijden en dan is het probleem ook opelost. Dit is even planmatig geweest. Ik kan alleen niet zo goed zien of dat nog steeds zo is.

Enfin, het toekomstbeeld is 2x p.u. Leewarden - Heerenveen stoppert en 2x p.u. Leeuwarden - Heerenveen - Wolvega - Steenwijk - Meppel - Zwolle en dan verder naar Rotterdam. Dit slaat ook nergens op, maar dat NS de laatste jaren steeds meer planken mis gaat slaan is al langer duidelijk...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 januari 2009 @ 21:46:50 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65471581
Een stoptrein laten rijden voor 3 stations
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:11:21 #123
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65472684
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef dennistd het volgende:
Kennen jullie station Hengelo Drienerlo al? Vanaf 8 februari vertrekt vanaf daar elke zondag om 11.10u een trein naar Enschede!
klik


Maar Hengelo en Enschede liggen echt dicht tegen elkaar aan.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:12:55 #124
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65472744
Maar dit is een stille hint naar de problemen van het nieuwe Spoorboekje.
pi_65472839
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Een stoptrein laten rijden voor 3 stations
Daar is niets mis meer heur:
Zwolle - Kampen (0 stops);
Sittard - Heerlen (4 stops);
Arnhem - Ede (2 stops);
Utrecht - Breukelen (2 stops);

Wel allemaal niets naar nergens stukjes trouwens...
  Redactie Sport dinsdag 27 januari 2009 @ 22:28:38 #126
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65473408
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]



Maar Hengelo en Enschede liggen echt dicht tegen elkaar aan.
neuh, valt best mee
intercity doet er officieel 8 minuten over (hoewel ie het ook wel in 6 kan )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65474293
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:15 schreef JeePee83 het volgende:

[..]

Daar is niets mis meer heur:
Zwolle - Kampen (0 stops);
Sittard - Heerlen (4 stops);
Arnhem - Ede (2 stops);
Utrecht - Breukelen (2 stops);

Wel allemaal niets naar nergens stukjes trouwens...
Ook Eindhoven - Weert: 2 stops.
Sittard - Heerlen is overigens 5 stops.

Lang leve 2 spoorkaarten op A0 formaat boven je computer.
pi_65474556
Utrecht CS - Utrecht Maliebaan (1 stop)
............................
pi_65475386
Amsterdam CS - Venlo (tientallen stops)
pi_65475441
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Is dat ook nieuw? Of was het altijd al zo?

Dr staat toch alleen maar een stootjuk tussen? Dan zit je zo bij t perron waar die trein naar duitsland staat?
Nee nee ontbreekt echt een stukje spoor

Foto van December 2008
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:16:19 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65475476
dat is gewoon een ruime las. Komt door de winter. Van t zomer past het weer keurig aan elkaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:23:56 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65475742
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is gewoon een ruime las. Komt door de winter. Van t zomer past het weer keurig aan elkaar
Hé, eentje die het begrijpt! Kijk je weleens bij de vacatures op www.prorail.nl? Er staat vast iets voor je bij!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65475858
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:37 schreef JeePee83 het volgende:

[..]

Als je dan toch een extra trein inzet, laat m dan naar Zwolle rijden. Dan heeft ie nog iets nut. De bezetting van de treinen is redelijk, maar zeker niet overvol. Ook bij de traditioneel drukke treinen om 6.45 en 7.04 uit Leeuwarden is het alleen staan vanaf Meppel en een enkele keer vanaf Steenwijk. Terug is vanaf Zwolle al jaren de trein van 17.20 een probleempje, die moet met 3 stellen rijden en dan is het probleem ook opelost. Dit is even planmatig geweest. Ik kan alleen niet zo goed zien of dat nog steeds zo is.
Ik vind het karig de bezetting ten opzichte van de ruimte. Er rijdt hier vaak maar een drietje naar Leeuwarden terwijl hij bij Heerenveen bomvol zit. Ik durf te wedden dat de reizigersaantallen door de jaren heen tussen Leeuwarden / Randstad veel gegroeid is en mijn beeld van deze route is dat het bommetjevol is zowel in de spits als overdag buiten de spits. Dit wordt overigens bevestigd dor mijn medestudenten die elke dag op en neer treinen. Twee keer in een uur een verbinding met het zuiden is naar mijn idee karig qua reizigersaantal.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:36:23 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65476167
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hé, eentje die het begrijpt! Kijk je weleens bij de vacatures op www.prorail.nl? Er staat vast iets voor je bij!
Prorail is helaas nog niet toe aan zoveel genialiteit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65476341
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:15 schreef thats-me het volgende:

[..]

Nee nee ontbreekt echt een stukje spoor
[ afbeelding ]
Foto van December 2008
Dankje
pi_65476573
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:13 schreef Socios het volgende:
Amsterdam CS - Venlo (tientallen stops)
Dat is geen bestaande verbinding.
pi_65477240
Helaas niet meer, nee.
pi_65480522
http://www.nu.nl/algemeen(...)kaart-jaren-uit.html

En ik heb net gister eens een mailtje gestuurd om te vragen hoe dat nu zou moeten gaan met internationaal reizen. De problemen lossen zichzelf op.
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:42:57 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65480880
Wat doet een Thalys in Breda? Met passagiers erin, wachtend op spoor 2, iemand enig idee?
  Redactie Sport woensdag 28 januari 2009 @ 08:44:08 #140
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65480900
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:42 schreef James1988 het volgende:
Wat doet een Thalys in Breda? Met passagiers erin, wachtend op spoor 2, iemand enig idee?
nu op dit moment?
Gisteren is ie wel omgeleid wegens een aanrijding tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:51:00 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65481001
Ik zag 'm zojuist staan, nadat ik in mijn VIRM op spoor 3 was gestapt. Zo rond 8.40 was dat. Kan het misschien een testtrein zijn voor de HSL-Zuid? Op ns.nl staan nu geen verstoringen gemeld namelijk, dus een omleiding lijkt me ook niet.
  Redactie Sport woensdag 28 januari 2009 @ 08:52:45 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65481032
Dan lijkt het me inderdaad een HSL-test, hoewel daarbij voor zover ik weet geen passagiers aanwezig zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:55:34 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65481071
Ik zag ook niet veel passagiers, slechts een paar. De betonplaten tussen spoor 2 en 3 verhinderden een goed uitzicht op die Thalys, kon 't dus niet goed zien

Maar mystery solved dus
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:21:04 #144
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_65481583
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:16 schreef Fixers het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)kaart-jaren-uit.html

En ik heb net gister eens een mailtje gestuurd om te vragen hoe dat nu zou moeten gaan met internationaal reizen. De problemen lossen zichzelf op.
Van uitstel komt...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport woensdag 28 januari 2009 @ 09:59:32 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65482567
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:21 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Van uitstel komt...
laten we het hopen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:10:50 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65482885
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:52 schreef dennistd het volgende:
Dan lijkt het me inderdaad een HSL-test, hoewel daarbij voor zover ik weet geen passagiers aanwezig zijn.
Ze zijn wel druk aan het testen idd, waarbij ze ook in Bd komen. Zou goed kunnen. De passagiers zijn dan meetmuizen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65483260
groeten uit de gestrande 4067
  Redactie Sport woensdag 28 januari 2009 @ 10:25:49 #148
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65483332
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
groeten uit de gestrande 4067
ik neem aan ICM 4067? aangezien het nog geen tijd is voor trein 4067

edit: tussen Zwolle en Amersfoort?

Oorzaak Rond t Harde rijden geen treinen in opdracht van de brandweer.
Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Zwolle en Amersfoort reizen via Deventer.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65483690
klopt staan bijna een uur stil al
  Redactie Sport woensdag 28 januari 2009 @ 10:38:48 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65483729
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
klopt staan bijna een uur stil al
de brandweer meldt via p2000 tis 2.4, wat overeenkomt met een zeer grote brand in een trein op een station, of het station zelf

edit:
quote:
'T HARDE - Bij het treinstation in 't Harde staat op dit moment een trein in brand. De brandweer is ter plaatste. Volgens de politie gaat het om een lege passagierstrein.

Wat er precies in brand staat en hoe de brand is ontstaan is nog niet duidelijk. Er zijn geen gewonden gevallen.

Vanwege de brand rijden er geen treinen tussen Zwolle en Nunspeet. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van meer dan een uur.
aldus omroep gelderland
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')