Het begon dan ook met TIS 2.2 zonder GRIPquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:50 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Volgensmij geven ze geen grip af voordat er iemand aanwezig is..
Yup maar ook snel weer terug naar GRIP 0.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
In dit geval was ie juist opgeschaald na de eerste melding
Respectquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:02 schreef dennistd het volgende:
Nog wat meer nieuws erover:
de machinist ontdekte de brand toen ie stil stond op het station, en heeft toen eerst de trein nog 300 meter verder gereden.
Ook geen stop in Veenendaal-West, begrijp ik?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:39 schreef Brembo het volgende:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)geling-2-februari-id
De verbeteringen vanaf 2 februari, met het meest opvallende in mijn ogen de direct spits-sprinter (IC) van Veenendal-C naar Utrecht C met geen overstap in Driebergen-Zeist. Oftewel een IC-station dat overgeslagen wordt door een snelle sprinter.
het is zo dat ie in de tegenspits-richting die stations overslaatquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:44 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ook geen stop in Veenendaal-West, begrijp ik?
Dus puur een maatregel om nu wel op tijd te rijden, de spitstrein reed namelijk "planmatig" met +5 vanaf Veenendaal 's ochtends.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
het is zo dat ie in de tegenspits-richting die stations overslaat
dus 's morgen stopt ie er wel van veenendaal naar utrecht, maar niet van utrecht naar veenendaal
's avonds is het precies andersom: ri. veeneldaal wel stopt, maar ri. utrecht niet
ik weet niet of meneer de gedeputeerde wel eens van de randstadrail gehoord heeft, maar dat was toch ook echt een spoorlijn die omgebouwd is tot een tramlijn...quote:ZWOLLE - De kortste treindienst van Nederland houdt op te bestaan. De provincie Overijssel en de twee betreffende gemeenten Kampen en Zwolle willen de treinlijn tussen beide steden laten ombouwen tot regiotram. De tram gaat op zijn vroegst in 2011 rijden, meldden de drie instanties woensdag.
"Het 'vertrammen' van een spoorlijn is nieuw in ons land”, zei gedeputeerde Job Klaasen (mobiliteit, VVD) woensdag. Het ombouwen van de treinverbinding tot een tramlijn met vier haltes kost de drie overheden 16 miljoen euro.
Tis eerder een metrolijn geworden (waar dan materieel overheen rijdt dat ook over tramsporen kan)quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:07 schreef dennistd het volgende:
ik weet niet of meneer de gedeputeerde wel eens van de randstadrail gehoord heeft, maar dat was toch ook echt een spoorlijn die omgebouwd is tot een tramlijn...
Het gaat om de tegenspits, treinen waar sowieso bijna niemand inzit. Verder is Driebergen=Zeist geen IC-station, maar een station waar 1:2 van de IC's stopt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:39 schreef Brembo het volgende:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)geling-2-februari-id
De verbeteringen vanaf 2 februari, met het meest opvallende in mijn ogen de direct spits-sprinter (IC) van Veenendal-C naar Utrecht C met geen overstap in Driebergen-Zeist. Oftewel een IC-station dat overgeslagen wordt door een snelle sprinter.
de tekst komt van de telegraaf, het plaatje van tv oostquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft die gedeputeerde of journalist wel leren tellen
Ik doel met name op de zoetermeer stadslijn, dat vind ik toch meer trams dan metro's die erop rijdenquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:22 schreef Cothen het volgende:
[..]
Tis eerder een metrolijn geworden (waar dan materieel overheen rijdt dat ook over tramsporen kan)
De grens is inderdaad enigzins vervaagd, maar de baan is volgens de defintie een metro-traject. Het materieel is inderdaad te bestempelen als een tram. (Maar wel 30cm breder dan het standaard trammaterieel in Den Haag)quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:24 schreef dennistd het volgende:
Ik doel met name op de zoetermeer stadslijn, dat vind ik toch meer trams dan metro's die erop rijden
Misschien meer tijd voor viersporig vanaf Veenendal-aansluiting tot Utrecht Centraal of inhaalspoor bij station Maarn. Daarnaast kan prorail ook beter gebruik maken van het derde perron te Driebergen-Zeist.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:56 schreef SNArky het volgende:
[..]
Dus puur een maatregel om nu wel op tijd te rijden, de spitstrein reed namelijk "planmatig" met +5 vanaf Veenendaal 's ochtends.
Met een Rail Pass mag dit soort dingen altijd wel gewoon, maar ik kan me voorstellen dat het door de productvoorwaarden van het shoppingbiljet expliciet uitgesloten wordt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:37 schreef bork het volgende:
31 januari Utrecht-Gent Dampoort.
Mag ik met een enkeltje 2e klas met korting a 14,70 (essen) en een SHOPPINGBILJET (essen-gent retour) van 8 eurovan Utrecht naar Gent in een reguliere trein, m.a.w. niet stoppen in Essen
Is goedkoper dan gewoon enkeltje met korting (27.30)
wou al zeggen.. we reden er stapvoets langs op het andere spoor.. maar dr was weinig te zienquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:31 schreef Nightshadow het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op deze foto's lijkt de brand wel wat erger...
Er is wel een definitie "een stadsspoorweg (lees: metro) is ongelijkvloers" maar dat impliceert nog niet "als een (stedelijke) raillijn ongelijkvloers is, is het een metro" (anders moet je bijv. de Flevolijn ook metro gaan noemen). Er is niks vervaagd aan de Zoetermeerlijn: het is gewoon een lokaalspoorweg waar trams op rijden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:27 schreef Cothen het volgende:
[..]
De grens is inderdaad enigzins vervaagd, maar de baan is volgens de defintie een metro-traject. Het materieel is inderdaad te bestempelen als een tram.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |