abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:56:22 #176
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65486343
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:50 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Volgensmij geven ze geen grip af voordat er iemand aanwezig is..
Het begon dan ook met TIS 2.2 zonder GRIP
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

In dit geval was ie juist opgeschaald na de eerste melding
Yup maar ook snel weer terug naar GRIP 0.
  Redactie Sport woensdag 28 januari 2009 @ 12:02:35 #177
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65486565
Nog wat meer nieuws erover:
de machinist ontdekte de brand toen ie stil stond op het station, en heeft toen eerst de trein nog 300 meter verder gereden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:13:15 #178
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65486939
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:02 schreef dennistd het volgende:
Nog wat meer nieuws erover:
de machinist ontdekte de brand toen ie stil stond op het station, en heeft toen eerst de trein nog 300 meter verder gereden.
Respect
pi_65487491
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:29 schreef Intrepidity het volgende:
Ze hadden een voorgevoel
Die onderhoudsslag rijdt elke werkdag tussen Zwolle en Amsterdam.
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:17:05 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65489201
Hmm, ik moet morgen rond 11.00 op Schiphol zijn, volgens NS moet ik dan om 9.20 vanuit Breda vertrekken om in Dordrecht over te stappen op de intercity naar Amsterdam Centraal. De Beneluxtrein dus.

Ik zie wel of hij rijdt, ik hoop het wel (en op tijd), tijdje terug dat ik in de Benelux heb gezeten
pi_65490104
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)geling-2-februari-id

De verbeteringen vanaf 2 februari, met het meest opvallende in mijn ogen de direct spits-sprinter (IC) van Veenendal-C naar Utrecht C met geen overstap in Driebergen-Zeist. Oftewel een IC-station dat overgeslagen wordt door een snelle sprinter .
pi_65490202
Rail Magazine heeft nieuwe lay-out.
pi_65490298
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:39 schreef Brembo het volgende:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)geling-2-februari-id

De verbeteringen vanaf 2 februari, met het meest opvallende in mijn ogen de direct spits-sprinter (IC) van Veenendal-C naar Utrecht C met geen overstap in Driebergen-Zeist. Oftewel een IC-station dat overgeslagen wordt door een snelle sprinter .
Ook geen stop in Veenendaal-West, begrijp ik?
  Redactie Sport woensdag 28 januari 2009 @ 13:48:20 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65490442
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:44 schreef SNArky het volgende:

[..]

Ook geen stop in Veenendaal-West, begrijp ik?
het is zo dat ie in de tegenspits-richting die stations overslaat
dus 's morgen stopt ie er wel van veenendaal naar utrecht, maar niet van utrecht naar veenendaal
's avonds is het precies andersom: ri. veeneldaal wel stopt, maar ri. utrecht niet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65490767
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:48 schreef dennistd het volgende:

[..]

het is zo dat ie in de tegenspits-richting die stations overslaat
dus 's morgen stopt ie er wel van veenendaal naar utrecht, maar niet van utrecht naar veenendaal
's avonds is het precies andersom: ri. veeneldaal wel stopt, maar ri. utrecht niet
Dus puur een maatregel om nu wel op tijd te rijden, de spitstrein reed namelijk "planmatig" met +5 vanaf Veenendaal 's ochtends.
  Redactie Sport woensdag 28 januari 2009 @ 14:07:25 #186
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65491297
quote:
ZWOLLE - De kortste treindienst van Nederland houdt op te bestaan. De provincie Overijssel en de twee betreffende gemeenten Kampen en Zwolle willen de treinlijn tussen beide steden laten ombouwen tot regiotram. De tram gaat op zijn vroegst in 2011 rijden, meldden de drie instanties woensdag.

"Het 'vertrammen' van een spoorlijn is nieuw in ons land”, zei gedeputeerde Job Klaasen (mobiliteit, VVD) woensdag. Het ombouwen van de treinverbinding tot een tramlijn met vier haltes kost de drie overheden 16 miljoen euro.
ik weet niet of meneer de gedeputeerde wel eens van de randstadrail gehoord heeft, maar dat was toch ook echt een spoorlijn die omgebouwd is tot een tramlijn...

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65491548
Bah, trams zijn saai en bovenal kut, treinen zijn lief.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:16:43 #188
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_65491721
trams
Signature.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 januari 2009 @ 14:19:19 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65491819
Heeft die gedeputeerde of journalist wel leren tellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65491975
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:07 schreef dennistd het volgende:
ik weet niet of meneer de gedeputeerde wel eens van de randstadrail gehoord heeft, maar dat was toch ook echt een spoorlijn die omgebouwd is tot een tramlijn...
Tis eerder een metrolijn geworden (waar dan materieel overheen rijdt dat ook over tramsporen kan)

Bij het plan van Kampen-Zwolle zal de lijn ook niet meer op het station stoppen, maar ervoor. (als een echte tram). Overigens heb je wel punt dat het niet de eerste keer is, het lijntje Gouda - Alphen a/d Rijn (-Leiden) is ook een vertramming, waarvoor in Gouda de tram binnen enkele maanden ook echt voor het station gaat stoppen.
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:39 schreef Brembo het volgende:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)geling-2-februari-id

De verbeteringen vanaf 2 februari, met het meest opvallende in mijn ogen de direct spits-sprinter (IC) van Veenendal-C naar Utrecht C met geen overstap in Driebergen-Zeist. Oftewel een IC-station dat overgeslagen wordt door een snelle sprinter .
Het gaat om de tegenspits, treinen waar sowieso bijna niemand inzit. Verder is Driebergen=Zeist geen IC-station, maar een station waar 1:2 van de IC's stopt.
So we just called him Fred too
  Redactie Sport woensdag 28 januari 2009 @ 14:24:58 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65492100
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft die gedeputeerde of journalist wel leren tellen
de tekst komt van de telegraaf, het plaatje van tv oost
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:22 schreef Cothen het volgende:

[..]

Tis eerder een metrolijn geworden (waar dan materieel overheen rijdt dat ook over tramsporen kan)
Ik doel met name op de zoetermeer stadslijn, dat vind ik toch meer trams dan metro's die erop rijden
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65492234
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:24 schreef dennistd het volgende:
Ik doel met name op de zoetermeer stadslijn, dat vind ik toch meer trams dan metro's die erop rijden
De grens is inderdaad enigzins vervaagd, maar de baan is volgens de defintie een metro-traject. Het materieel is inderdaad te bestempelen als een tram. (Maar wel 30cm breder dan het standaard trammaterieel in Den Haag)
So we just called him Fred too
pi_65492426




Op deze foto's lijkt de brand wel wat erger...

[ Bericht 27% gewijzigd door Nightshadow op 28-01-2009 14:38:00 ]
pi_65492574
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:56 schreef SNArky het volgende:

[..]

Dus puur een maatregel om nu wel op tijd te rijden, de spitstrein reed namelijk "planmatig" met +5 vanaf Veenendaal 's ochtends.
Misschien meer tijd voor viersporig vanaf Veenendal-aansluiting tot Utrecht Centraal of inhaalspoor bij station Maarn. Daarnaast kan prorail ook beter gebruik maken van het derde perron te Driebergen-Zeist.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:37:21 #195
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65492665
31 januari Utrecht-Gent Dampoort.
Mag ik met een enkeltje 2e klas met korting a 14,70 (essen) en een SHOPPINGBILJET (essen-gent retour) van 8 eurovan Utrecht naar Gent in een reguliere trein, m.a.w. niet stoppen in Essen
Is goedkoper dan gewoon enkeltje met korting (27.30)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:41:08 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65492844
Volgens mij mag dat niet, juist omdat je je reis niet te Essen onderbreekt.

Het mag wel als je naar Roosendaal reist, en daar overstapt op het stoppertje. Of je dat wilt is een tweede natuurlijk. ICRm zit toch wel een stuk beter dan een AM75, vind ik
pi_65493284
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:37 schreef bork het volgende:
31 januari Utrecht-Gent Dampoort.
Mag ik met een enkeltje 2e klas met korting a 14,70 (essen) en een SHOPPINGBILJET (essen-gent retour) van 8 eurovan Utrecht naar Gent in een reguliere trein, m.a.w. niet stoppen in Essen
Is goedkoper dan gewoon enkeltje met korting (27.30)
Met een Rail Pass mag dit soort dingen altijd wel gewoon, maar ik kan me voorstellen dat het door de productvoorwaarden van het shoppingbiljet expliciet uitgesloten wordt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:02:39 #198
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65493718
Faalhazen in Rotterdam met de uitgifte van de tijdelijke student OV chipkaart

Ik heb er al 3
pi_65496541
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:31 schreef Nightshadow het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Op deze foto's lijkt de brand wel wat erger...
wou al zeggen.. we reden er stapvoets langs op het andere spoor.. maar dr was weinig te zien
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:21:17 #200
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65496559
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:27 schreef Cothen het volgende:

[..]

De grens is inderdaad enigzins vervaagd, maar de baan is volgens de defintie een metro-traject. Het materieel is inderdaad te bestempelen als een tram.
Er is wel een definitie "een stadsspoorweg (lees: metro) is ongelijkvloers" maar dat impliceert nog niet "als een (stedelijke) raillijn ongelijkvloers is, is het een metro" (anders moet je bijv. de Flevolijn ook metro gaan noemen). Er is niks vervaagd aan de Zoetermeerlijn: het is gewoon een lokaalspoorweg waar trams op rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')