abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65426805

Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW’s, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen.



De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de Wikipagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen.



Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen


Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_65426829
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:42 schreef SpeedyRich het volgende:
Heeft NSR nog wel eigen materiaal of wordt alles geleased van NSFC
ff een quote van mij in het vorige topic
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_65427141
tvp
pi_65427144
Sepo.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 januari 2009 @ 17:58:14 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65427211
Ik heb het idee dat een aantal treinen van Arriva in het nieuwe jaar rustiger zijn geworden dan voorheen. Is met name maandagochtend het geval tussen Leeuwarden en Groningen rond 9.00
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 januari 2009 @ 18:11:24 #6
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65427617
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:42 schreef SpeedyRich het volgende:
Heeft NSR nog wel eigen materiaal of wordt alles geleased van NSFC
NSFC bezit 70 stellen Plan V, dat is serie 801-870. Het leasecontract daarvan loopt af in juni (volgens bericht op Somda) en wordt waarschijnlijk niet verlengd. Dus die stellen gaan dan buiten dienst.

De rest van mat '64 zal wel van NSR zijn dan neem ik aan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 januari 2009 @ 18:21:18 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65427901
Ze hebben nog genoeg rondkarren van NSFS: http://www.nsfsc.com/rolling_stock/default.asp?NCID=197
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 26 januari 2009 @ 18:21:57 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65427919
de Trein Van connexxion is een Protos
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 26 januari 2009 @ 18:25:14 #9
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65428006
quote:
Op maandag 26 januari 2009 18:21 schreef dennistd het volgende:
de Trein Van connexxion is een Protos
pi_65428259
Tilburg Van Brabant-plaats
pi_65429207
Zijn we er allemaal ja, terugvindhomo's?

Multimodaal vervoer ftw

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65429699
Stavoren is poep
  maandag 26 januari 2009 @ 19:15:50 #13
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_65429767
ja, banaan dus.
Signature.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:42:37 #14
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65430703
AsaldoNieuwegein is definitief van de baan .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_65430755
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:42 schreef bork het volgende:
AsaldoNieuwegein is definitief van de baan .
De Efteling Stoomtrein Maatschappij kan sneller materieel leveren voor minder geld
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 januari 2009 @ 19:49:30 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65430977
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:42 schreef bork het volgende:
AsaldoNieuwegein is definitief van de baan .
He? Wat?
pi_65431682
Van wie zijn eigenlijk het ICMm. ICRm, DD-AR, 1700's etc.? Want die staan niet op de site van NSFS?
  maandag 26 januari 2009 @ 20:09:27 #18
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65431699
quote:
Op maandag 26 januari 2009 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben nog genoeg rondkarren van NSFS: http://www.nsfsc.com/rolling_stock/default.asp?NCID=197
ik wist niet dat die NS ICE 3 van NS FSC was, zelfs 64/6500 zijn van NS FSC ben er eigenlijk verbaasd over
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 26 januari 2009 @ 20:09:44 #19
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65431711
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:09 schreef von_Preussen het volgende:
Van wie zijn eigenlijk het ICMm. ICRm, DD-AR, 1700's etc.? Want die staan niet op de site van NSFS?
NSR
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_65432720
TVP... was dat?
En DD-AR op de stoptreintjes... brrrr
  maandag 26 januari 2009 @ 20:37:48 #21
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65432787
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:42 schreef bork het volgende:
AsaldoNieuwegein is definitief van de baan .
Handelsembargo instellen voor Italiaanse bedrijven! Net zolang procederen totdat iedere betrokkene bij dat bedrijf er kapot aan gaat!

IRL zou ik ook net zo hevig foeteren.
  maandag 26 januari 2009 @ 20:46:48 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65433146
Kan iemand me even uitleggen waar dit in hemelsnaam over gaat? Ik snap er niets van namelijk.
pi_65433288
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:46 schreef James1988 het volgende:
Kan iemand me even uitleggen waar dit in hemelsnaam over gaat? Ik snap er niets van namelijk.
Iedereen dropt hier even een terugvindkeutel. Bork zwetst of mag met bronnen komen

check die PI dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 januari 2009 @ 20:52:43 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65433377
Ahhh... ik bekijk PI's eigenlijk nooit.

Ik was al blij...
pi_65433421
quote:
Op maandag 26 januari 2009 09:34 schreef von_Preussen het volgende:
Nu gebeurd het regelmatig dat dieren door auto's geraakt worden, hoe zit dat met de trein, gaat die voor elk hertje (danwel ander groot wild) het hele circus (brandweer, politie etc.) in werking zetten of rijden ze dan zonder te stoppen gewoon door naar het volgende station en hebben de machinist & HC een lekkere maaltijd?
Een tijdje geleden zat ik in een Syntus trein die een ree aan had gereden. De trein heeft ongeveer een kwartier stilgestaan. Machinist en conducteur (die zo maar eens een keer aan boord was in deze Syntus trein) zijn buiten gaan kijken wat het was, en zijn toen weer doorgereden. Geen circus erbij dus...
pi_65433739


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 januari 2009 @ 21:02:36 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65433794
Kut TT.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 januari 2009 @ 21:07:23 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65433996
Ik vind dat gedoe met NSFSC trouwens stinken. Nederlandse treinen zijn verkocht aan een Iers bedrijf (dat 100% in Nederlandse handen is) en worden vervolgens van dat bedrijf geleased.

Zal belastingtechnisch wel het handigste zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65434182
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:07 schreef Duvel het volgende:
Ik vind dat gedoe met NSFSC trouwens stinken. Nederlandse treinen zijn verkocht aan een Iers bedrijf (dat 100% in Nederlandse handen is) en worden vervolgens van dat bedrijf geleased.

Zal belastingtechnisch wel het handigste zijn.
Eigenlijk zou ik treinkaartjes ook via mijn Luxemburgse BV moeten leasen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65434257
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:35 schreef Dichterbijer het volgende:
TVP... was dat?
En DD-AR op de stoptreintjes... brrrr
Ik wou dat ik elke dag met de trein moest, dan zou ik elke dag de stoptrein pakken .
  maandag 26 januari 2009 @ 21:13:29 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65434260
Ik beheer de Stichting Duvel, aangesloten bij CBF, die geld ophaalt voor mijn goede doelen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65434583
Sympathisanten in Hoorn las ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 januari 2009 @ 21:24:20 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65434814
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Sympathisanten in Hoorn las ik
Open www.duvel.be en kijk rechtsonder

Dit dus:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65435152
WTF??!!

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65435208
Bedankt voor het omcirkelen. Nu is het me duidelijk.
Om even ontopic te blijven: Ik zag laatst een VIRM naast een ICK en ICRM staan.

Groetjes,

veldmuis
pi_65435246
Oh, en


  maandag 26 januari 2009 @ 21:38:40 #37
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_65435517
> all
Signature.
pi_65435610
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:38 schreef eer-ik het volgende:
[ afbeelding ] > all
Lelijke kleur .
pi_65435629
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:33 schreef veldmuis het volgende:
Bedankt voor het omcirkelen. Nu is het me duidelijk.
Om even ontopic te blijven: Ik zag laatst een VIRM naast een ICK en ICRM staan.

Groetjes,

veldmuis
homo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 januari 2009 @ 21:41:35 #40
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_65435634
Ja, maar ik vind dat interieur wel het meest chill van alle treinen.
Sowieso die treinen zijn het meest relaxed imo.

Dat nieuwe interieur van die dingen is al helemaal kut
Signature.
  maandag 26 januari 2009 @ 21:44:11 #41
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65435748
Ik doe mee (dankzij het vorige topic en Cothen)


© ANP
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport maandag 26 januari 2009 @ 21:50:15 #42
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65436025
Even een raadseltje:

1. Waar ben ik?
1a. Wat is er 'bijzonder' aan dit station?
2. In welk materieel zit ik?
3. Welk gebouw zie je op de achtergrond?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65436048
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

homo
wiE, iCk????
pi_65436107
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:50 schreef dennistd het volgende:
Even een raadseltje:
[ afbeelding ]
1. Waar ben ik?
1a. Wat is er 'bijzonder' aan dit station?
2. In welk materieel zit ik?
3. Welk gebouw zie je op de achtergrond?
1. Enschede
1a. Treinen worden daar schoongemaakt
2. Buffel
3. Een zorgverzekeraar volgens mij, of het is saxion!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 21:56:18 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 januari 2009 @ 21:54:23 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65436200
op 1a zou ik zeggen dat er altijd op de CTA's staat: niet instappen trein wordt gereinigd
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 januari 2009 @ 21:54:46 #46
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65436220
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:33 schreef veldmuis het volgende:
[ afbeelding ]
Lelijke kleur
Doe mij deze maar:
  Redactie Sport maandag 26 januari 2009 @ 21:56:03 #47
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65436276
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
op 1a zou ik zeggen dat er altijd op de CTA's staat: niet instappen trein wordt gereinigd
dat ook, maar dat bedoelde ik in die geval niet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65436309
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:54 schreef ReisT het volgende:

[..]

Lelijke kleur
Doe mij deze maar:
[ afbeelding ]
Die groene zijn de bom!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 januari 2009 @ 21:57:08 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65436322
Wel opvallend dat de Buffel op 4 stond. Daar staat normaal alleen ICM(m)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 26 januari 2009 @ 22:00:31 #50
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65436465
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

1. Enschede
1a. Treinen worden daar schoongemaakt
2. Buffel
3. Een zorgverzekeraar volgens mij, of het is saxion!
nummer 1 en 3 kloppen (enschede en saxion)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65436550
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

nummer 1 en 3 kloppen (enschede en saxion)
Dan is 2 een ICMm

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 22:03:48 ]
  Redactie Sport maandag 26 januari 2009 @ 22:02:55 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65436580
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Dan is 2 een plan v/t/u
en wederom fout
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65436608
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

en wederom fout
Ik had hem al hersteld:) zag pas later de weerspiegeling

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 22:04:03 ]
  Redactie Sport maandag 26 januari 2009 @ 22:04:51 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65436678
het is inderdaad een ICMm

nu alleen vraag 1a nog
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 januari 2009 @ 22:08:03 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65436801
Het was vroeger geen kopstation maar een doorgaand station. Het rode sein aan het eind van perron 4 doet nog mee in de beveiliging? Er mist een hele hap uit spoor 5? Het vijfde perron is alleen via een om/overweg te bereiken? Er wordt te veel gerangeerd?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65436811
Tja, die cta's daar die heb ik nog nooit eerder gezien op Enschede. Maar ben er al zo lang niet meer geweest...

Voor de rest geen flauw idee
pi_65436842
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
Het was vroeger geen kopstation maar een doorgaand station. Het rode sein aan het eind van perron 4 doet nog mee in de beveiliging? Er mist een hele hap uit spoor 5? Het vijfde perron is alleen via een om/overweg te bereiken? Er wordt te veel gerangeerd?
  Redactie Sport maandag 26 januari 2009 @ 22:08:58 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65436848
het goede antwoord:
het is een dubbel kopstation
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65436913
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:08 schreef dennistd het volgende:
het goede antwoord:
het is een dubbel kopstation
Zaten we allebei toch warm
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 januari 2009 @ 22:11:38 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65436966
Dat zijn Leeuwarden en Groningen ook Evenals nog meer stations
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 26 januari 2009 @ 22:13:08 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65437049
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zijn Leeuwarden en Groningen ook Evenals nog meer stations
ja, maar daar kun je nog doorrijden over andere sporen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 januari 2009 @ 22:15:06 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65437152
True en dat kan in Enschede niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65437197
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
True en dat kan in Enschede niet
Wat niet kan, die stootjuk aan de kant rammen...

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 22:16:55 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 januari 2009 @ 22:16:50 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65437245
Er mist een hap spoor uit hoor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65437259
Is dat ook nieuw? Of was het altijd al zo?

Dr staat toch alleen maar een stootjuk tussen? Dan zit je zo bij t perron waar die trein naar duitsland staat?

[ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 22:19:45 ]
  maandag 26 januari 2009 @ 22:22:48 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65437537
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:33 schreef veldmuis het volgende:
Oh, en
[ afbeelding ]

380 7508!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 januari 2009 @ 22:22:54 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65437540
Nope, er mist echt een stukje spoorrails uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65437684
Deze trekt veel sneller op dan de gemiddelde Skoda.

............................
  maandag 26 januari 2009 @ 22:31:19 #69
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_65437917
Ik wil graag dit tussen Utrecht en Alphen a/d Rijn

Signature.
pi_65437992
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:26 schreef sander89 het volgende:
Deze trekt veel sneller op dan de gemiddelde Skoda.


Dat ding klinkt een beetje als een voorbij vliegende fluitketel... Of ligt dat aan mij?
pi_65439008
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:31 schreef eer-ik het volgende:
Ik wil graag dit tussen Utrecht en Alphen a/d Rijn

Dat ding is wel vrij vet ja Ik geloof dat ze bij die rit ook nog een TGV met 420+ de andere kant op gestuurd hebben om te kijken wat een snelheidsverschil van 1000 km/h zou doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65439438
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat ding is wel vrij vet ja Ik geloof dat ze bij die rit ook nog een TGV met 420+ de andere kant op gestuurd hebben om te kijken wat een snelheidsverschil van 1000 km/h zou doen
Staat er iedergeval niet tussen op wiki: http://en.wikipedia.org/w(...)d_between_two_trains
............................
pi_65442776
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:40 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Lelijke kleur .
Maar ze zitten wel goed.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 07:43:15 #74
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65444419
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:02 schreef Duvel het volgende:
Kut TT.
Het is wel zo. Ze gaan weer gezamelijk de verkeersleiding doen.
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:07 schreef Duvel het volgende:
Ik vind dat gedoe met NSFSC trouwens stinken. Nederlandse treinen zijn verkocht aan een Iers bedrijf (dat 100% in Nederlandse handen is) en worden vervolgens van dat bedrijf geleased.

Zal belastingtechnisch wel het handigste zijn.
NS leased van NS
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 27 januari 2009 @ 07:50:42 #75
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65444469
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:26 schreef sander89 het volgende:
Deze trekt veel sneller op dan de gemiddelde Skoda.

de NS 1600 kan dat ook
via via kan de ie van 0 km/u naar 100km/u in 6 sec
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 27 januari 2009 @ 08:08:38 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65444588
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:31 schreef eer-ik het volgende:
Ik wil graag dit tussen Utrecht en Alphen a/d Rijn

Moet je er eerst spoor neerleggen op een zwaar onderheide betonplaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 januari 2009 @ 08:51:29 #77
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65445092
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Efteling Stoomtrein Maatschappij kan sneller materieel leveren voor minder geld
Ja alleen hebben die wat moeite met het zich houden aan het baanprofiel


(Foto van zondag )
  dinsdag 27 januari 2009 @ 08:58:40 #78
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_65445216
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 08:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Moet je er eerst spoor neerleggen op een zwaar onderheide betonplaat.
Oh, da's prima.
Duurt m'n reis nog maar iets van een paar minuten
Signature.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:07:16 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65445349
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 08:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja alleen hebben die wat moeite met het zich houden aan het baanprofiel
[ afbeelding ]

(Foto van zondag )
Ik zie het probleem niet zo, DD?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:18:32 #80
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65445548
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet zo, DD?

Afgebroken muurtje... dit is het eerste "smallere" gedeelte wat je tegenkomt na de remise. De signaalpaal voor de overgang is wel snel hersteld.. dus die staat er op de foto dan ook wel bij. Maar waar de hekken staan daar was muur met hekken zoals helemaal rechts wel te zien is
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:19:25 #81
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_65445569
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:31 schreef eer-ik het volgende:
Ik wil graag dit tussen Utrecht en Alphen a/d Rijn

Mooi ook hoe die machinist net voor vertrek z'n mouwen even opstroopt, zo van, ik zal dit klusje wel even klaren.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:26:21 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65445716
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Afgebroken muurtje... dit is het eerste "smallere" gedeelte wat je tegenkomt na de remise. De signaalpaal voor de overgang is wel snel hersteld.. dus die staat er op de foto dan ook wel bij. Maar waar de hekken staan daar was muur met hekken zoals helemaal rechts wel te zien is
Oh wacht! Is daar een trein uit gehobbeld of een autotje de weg kwijt geraakt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:09:21 #83
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65446742
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh wacht! Is daar een trein uit gehobbeld of een autotje de weg kwijt geraakt?
Het gesloopte lijkt me wat veel voor een spykstaal wagentje...
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:07:45 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65448560
Zojuist te 's-Hertogenbosch een 1700 + ICL voorbij zien rijden, en daarachter hing een roodwit DB NachtZug-rijtuig... apart
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:37:20 #85
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_65449535
Hoe heten trouwens die auto's die ze op de rails laten rijden i.v.m. onderhoud?
Dus die wagens die en op de weg en op de rails kunnen.
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:54:06 #86
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65450050
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:07 schreef James1988 het volgende:
Zojuist te 's-Hertogenbosch een 1700 + ICL voorbij zien rijden, en daarachter hing een roodwit DB NachtZug-rijtuig... apart
Zal wel een overbrengingsritje zijn geweest, zijn beide rijtuigen met standplaats Watergraafsmeer die worden onderhouden in Duitsland, en gaan daarvoor altijd in Venlo de grens over.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:06:26 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65450444
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:37 schreef James-Hetfield het volgende:
Hoe heten trouwens die auto's die ze op de rails laten rijden i.v.m. onderhoud?
Dus die wagens die en op de weg en op de rails kunnen.
Railauto, stormobiel, hefbordesauto, automontagewagen, you name it.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:30:04 #88
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65451094
quote:
NS past dienstregeling alweer aan
van NOS.nl nieuws
De Nederlandse Spoorwegen passen de nieuwe dienstregeling, die in december inging, alweer aan. Gebleken is dat de punctualiteit op een aantal trajecten onder de maat is. Het personeel klaagde over te korte overstaptijden en te hoge werkdruk. Komende tijd wordt de regeling op honderden plekken aangepast.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:27:16 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65452886
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:54 schreef ReisT het volgende:

[..]

Zal wel een overbrengingsritje zijn geweest, zijn beide rijtuigen met standplaats Watergraafsmeer die worden onderhouden in Duitsland, en gaan daarvoor altijd in Venlo de grens over.
Hij reed in zuidelijke richting, richting TIlburg/Maastricht zegmaar (kon niet zien waarheen precies, ik kijk uit op het station), niet op de andere kant.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 14:01:13 #90
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65454186
NS heeft een adviesaanvraag ingediend voor dienstregeling 2010 (zie hier) Met daarin de plannen voor de 'Oude Lijn' wanneer de HSL in gebruik is. Ze verwachten zelf ook niet dat dat komende december al zal zijn, wordt dus dec. 2010 (drgl 2011).

De enige doorgaande verbinding Rotterdam-Den Haag-Amsterdam zal dus de (tot IC omgedoopte) sneltrein via Haarlem zijn.
quote:
Intercity's
- 2 keer per uur Intercity Vlissingen (stopt tot en met Roosendaal op alle tussengelegen
stations) - Dordrecht - Rotterdam Blaak - Rotterdam Centraal - Schiedam Centrum - Delft -
Den Haag HS - Den Haag Laan van NOI - Leiden Centraal - Heemstede-Aerdenhout -
Haarlem - Amsterdam Sloterdijk - Amsterdam Centraal
- 2 keer per uur Intercity Dordrecht - Rotterdam Blaak - Rotterdam Centraal - Schiedam
Centrum - Delft - Den Haag HS - Den Haag Laan van NOI - Leiden Centraal - Heemstede-
Aerdenhout - Haarlem - Amsterdam Sloterdijk - Amsterdam Centraal

- 2 keer per uur Intercity Den Haag Centraal - Den Haag HS - Delft - Rotterdam Centraal -
Dordrecht - Breda en verder naar Venlo

- 2 keer per uur Intercity Den Haag Centraal - Leiden Centraal - Hoofddorp - Schiphol -
Amsterdam Lelylaan - Amsterdam Sloterdijk - Amsterdam Centraal
- 2 keer per uur Intercity Den Haag Centraal - Leiden Centraal - Schiphol - Amsterdam Zuid -
Hilversum en via Amersfoort verder naar noordoost Nederland.

Geen doorgaande stoptrein Rotterdam-Leiden meer: Den Haag wordt overal het eindpunt:
quote:
Stoptreinen
- 2 keer per uur stoptrein Den Haag Centraal - Leiden Centraal - Schiphol - Amsterdam
Centraal
- 2 keer per uur stoptrein Den Haag Centraal - Leiden Centraal - Haarlem

- 2 keer per uur Sprinter Den Haag Centraal - Rotterdam - Dordrecht - Roosendaal
- 2 keer per uur Sprinter Den Haag Centraal - Rotterdam - Dordrecht - Breda
  dinsdag 27 januari 2009 @ 14:10:49 #91
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65454580
ehm
Die intercity vlissingen Amsterdam , vanaf wel punt tot roosendaal is het dan een stoptrein?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 14:34:09 #92
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_65455517
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
ehm
Die intercity vlissingen Amsterdam , vanaf wel punt tot roosendaal is het dan een stoptrein?
Nee, een wadloper.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
pi_65455522
quote:
"Het is het eindpunt van de trein,
bijna geen mens hoeft er te zijn,
bijna geen hond gaat zover mee,
Enschede..."
Willem Wilmink
Socialist in Mercedes
  dinsdag 27 januari 2009 @ 14:37:35 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65455649
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
ehm
Die intercity vlissingen Amsterdam , vanaf wel punt tot roosendaal is het dan een stoptrein?
Wat ik begrijp is het traject Vlissingen - Roosendaal stoptrein, verder als Intercity. Al is het gewoon een sneltrein gezien het aantal stations, imho.

Verder is die dienstregeling wel acceptabel, maar het kan beter - ik vind niet dat de HST's de gewone IC's moeten verdringen, alleen maar om ervoor te zorgen dat NS Hispeed een beetje kostendekkend kan zijn. Dat is gewoon niet acceptabel, imho.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 14:42:36 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65455856
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:34 schreef Charango het volgende:

[..]

Willem Wilmink
Dode dichter...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 27 januari 2009 @ 14:45:03 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65455942
Overigens ook opvallend om te lezen: de nachttrein naar Schiphol vanaf Enschede wordt geen gewone nachttrein, maar een besloten rit met kaartjes via reisbureaus
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 januari 2009 @ 14:45:39 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65455976
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:34 schreef WebHawkjuh het volgende:

[..]

Nee, een wadloper.
Een Scheldeloper zul je bedoelen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 januari 2009 @ 14:52:04 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65456220
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:45 schreef dennistd het volgende:
Overigens ook opvallend om te lezen: de nachttrein naar Schiphol vanaf Enschede wordt geen gewone nachttrein, maar een besloten rit met kaartjes via reisbureaus
What the hell? Wat heeft dát nou voor nut?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:14:00 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65457084
Die Locov-aanvraag is wel weer interessant leesvoer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 27 januari 2009 @ 15:22:46 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65457388
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

What the hell? Wat heeft dát nou voor nut?
Het enige dat ik me kan bedenken is dat ze bang zijn dat ie te vol raakt met alle koffers e.d. (zal wel een los drietje worden)
Of dat ze de mensen niet lastig willen vallen met het volk dat normaal in nachttreinen zit (uitgaansvolk dus)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')