Dunblane.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zal onderzoek moeten uitwijzen.
Overigens meer dan tien jaar geleden wandelde ergens in Schotland een man van middelbare leeftijd een lagere school binnen en maakte veel meer slachtoffers nog.
In MIS weten ze wel waar ik op doel wrs. Het is eerder voorgekomen zoiets.
bronquote:De steekpartij in het kinderdagverblijf Fabeltjesland in Dendermonde, heeft drie dodelijke slachtoffers geëist, en geen vier, zoals eerder werd gemeld. Het dodental blijft op drie (twee kinderen en een begeleidster) en de zwaargewonde slachtoffers zijn niet langer in levensgevaar. Dat zegt gouverneur André Denys. De dader is opgepakt en wordt momenteel ondervraagd, maar geeft een verwarrende indruk.
Tien kinderen en twee volwassen bevinden zich in zes verschillende ziekenhuizen met zware verwondingen. Ze liepen allen zware messteken op en werden geopereerd.
Drie doden, tien kinderen en twee volwassenen buiten levensgevaar
Een 28-jarige psychiatrische patiënt drong vanmorgen binnen in OCMW-kinderdagverblijf Fabeltjesland en de naschoolse opvang De Rakkertjes en begon er in het wilde weg uit te halen met een mes. Twee peuters en een volwassene overleden ter plekke. Twaalf anderen, tien kinderen en twee volwassenen, raakten gewond. Ze kregen een groot aantal messteken en hun verwondingen waren bijzonder ernstig. In het dagverblijf waren 18 kinderen tussen 0 en 3 jaar en 6 personeelsleden aanwezig.
Dader verschijnt straks voor onderzoeksrechter
De dader was vanmorgen vroeg al gesignaleerd in het centrum en het station van de stad met wit geschminkt gezicht, zwarte ogen en felrood haar. Om 10 uur kwam hij op de fiets aan bij het dagverblijf. Hij zei dat hij een inlichting wilde vragen en raakte zo de baby-afdeling binnen. Meteen begon hij in het wilde weg te steken met zijn mes. De man trok vervolgens naar een tweede afdeling en viel ook daar kinderen aan. Na een korte vluchtpoging met de fiets is hij rond 11.30 uur opgepakt bij de Aldi in Lebbeke.
De dader vluchtte naar een psychiatrische instelling waar hij waarschijnlijk in ambulante behandeling was. Toen hij overmeesterd werd, raakte hij gewond. Hij is naar het ziekenhuis in Aalst gebracht en werd daar verzorgd. Hij kon daar kort na de middag al ondervraagd worden. Over zijn motieven is nog niets bekend. De volgens ooggetuigen "extreem magere man" gedroeg zich erg rustig. Hij is afkomstig uit Dendermonde en zou een psychiatrisch en gerechtelijk verleden hebben. Bronnen zeggen nu ook dat hij onder invloed van drank en drugs was. Er is zelfs sprake van banden met de extreem-rechtse organisatie BBET. Tijdens zijn ondervraging doet hij naar verluidt erg lacherig. Hij verschijnt straks voor de onderzoeksrechter.
Alle scholen afgesloten
Burgemeester van Dendermonde Piet Buys: "De slachtoffers worden verzorgd. De niet-gewonden zijn overgebracht naar een bijzonder opvangcentrum. Zij zijn in shock en hebben uiteraard psychische bijstand nodig." De politie rukte massaal uit en schakelde een politiehelikopter in. Het medisch rampenplan werd afgekondigd. Ziekenwagens reden af en aan. Onmiddellijk werden alle scholen, kinderdagverblijven en rusthuizen in de regio afgesloten.
Noodnummer en opvang voor ouders
De ouders van de kinderen die in het verblijf opgevangen werden, moeten verzamelen in dienstencentrum de Zonnebloem in de Breestraat in Dendermonde. In de ziekenhuizen werden van hen digitale foto's gemaakt. De ouders moesten in het opvangcentrum hun kinderen herkennen, ze mochten hen niet meteen bezoeken om chaos in de ziekenhuizen te voorkomen. Er is nu nog één noodnummer waarop familie en verwanten terechtkunnen: 052/26.27.05.
Maandag herdenkingsplechtigheid
Burgemeester Buyse heeft twee rouwregisters geopend, één in het stadhuis van Dendermonde en één in het voormalige gemeentehuis van Sint-Gillis. Er komt ook een elektronisch rouwregister. Maandag wordt er ook een herdenkingsplechtigheid georganiseerd op de plaats van de feiten. (belga/bf/mvdb)
Ah, akkoord, die zaak bedoel ik idd, ook anderen moesten daar blijkbaar aan denken.quote:
?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:23 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Iemand die uit een psychiatrische inrichting ontsnapt is, dat zijn in de regel tbs'ers
Ik wil dat mensen humanitair behandelt worden, en niet dat ze vermoord worden door de staat.... Zeker niet als ze 'fucked in the mind' zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dus jij zou hem willen helpen in welk opzicht dan ook, zodat ie zich nog goed kan ontwikkelen voor zijn leven in de gevangenis?
Onzinquote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:23 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Iemand die uit een psychiatrische inrichting ontsnapt is, dat zijn in de regel tbs'ers
Wat voor idee heb jij dan bij de psychiatrie?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:38 schreef Saviola het volgende:
Bah, afschuwelijk dit. Zat die man nog in een psychiatrie? Hoe is die 'gewoon' kunnen wegfietsen met een rugzak vol messen?
Na hun daad of liever preventief?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:22 schreef hersenchirurg het volgende:
Kunnen dit soort waardeloze kutmensen nou echt niet gewoon opgeruimd worden? Of -om ze nog enig nut te geven- als levende testdummy gebruiken in een botsproef oid?
Normaalgesproken probeer ik altijd wel nuances te vinden, maar in dit soort gevallen krijgt de onderbuik toch echt 100% de overhand.
Ik vind dat een eventuele doodstraf nog veel te licht is voor zo'n daad.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:22 schreef hersenchirurg het volgende:
Kunnen dit soort waardeloze kutmensen nou echt niet gewoon opgeruimd worden? Of -om ze nog enig nut te geven- als levende testdummy gebruiken in een botsproef oid?
Normaalgesproken probeer ik altijd wel nuances te vinden, maar in dit soort gevallen krijgt de onderbuik toch echt 100% de overhand.
bronquote:"Dader koos slachtoffers met bijzondere betekenis"
Gerechtspsychiater Myriam Van Moffaert zegt dat de dader van de dodelijke steekpartij in Sint-Gillis bij Dendermonde vermoedelijk zijn slachtoffers koos met een bijzondere betekenis. Ze zegt dat alle hypotheses over zijn motieven moeten worden opengehouden.
Dat de dader mogelijk handelde onder invloed van drugs of medicatie, verklaart volgens Van Moffaert niet zijn daden. "De slachtoffers zijn heel jong", zegt Van Moffaert. "Er moet een bijkomende motivatie zijn waarom hij kinderen uitkoos als slachtoffer. Iemand die onder invloed handelt, zal zijn slachtoffers niet op deze manier uitkiezen."
Van Moffaert vergelijkt het met het drama in het Schotse Dunblane op 13 maart 1996, waar een gewapende man een school binnendrong en er zestien kinderen en een lerares vermoordde, alvorens zelfmoord te plegen. Achteraf bleek dat de man zijn job verloren was omdat hij verdacht werd van pedofiele neigingen.
"Eigenaardige denkbeelden of waanideeën"
"Maar het kan nog alle kanten uit", zegt Van Moffaert over de man zijn motieven. "Waarom koos hij ervoor om zijn gezicht te beschilderen? Waarom gebruikte hij een mes en geen vuurwapen, waardoor het een bloedig delict werd? We kunnen er voorlopig alleen maar over speculeren."
De gerechtspsychiater wou daarom niet gezegd hebben dat de man een psychiatrische afwijking heeft. "Het zijn eigenaardige denkbeelden, of waanideeën, die zich in zoiets uiten. Hij kiest kinderen uit als doelwit. Wat hij doet, wordt ingegeven door heftige gevoelens, niet door rationele overwegingen. Dat wordt meestal in verband gebracht met een ziekte. Maar verder dan dat durf ik niet gaan. We moeten ook opletten dat we psychiatrische patiënten niet nodeloos stigmatiseren."
Massamoordenaar
Het profiel van de dader is dat van een massamoordenaar, zegt Van Moffaert. Ze gaat ervan uit dat hij met een zekere voorbedachtheid handelde. "Hij was beschilderd en trok met verschillende steekwapens naar de crèche."
Bij de steekpartij kwamen er twee kinderen en een personeelslid van kinderdagverblijf Fabeltjesland om het leven. Er vielen ook twaalf gewonden. De dader kon gevat worden, maar leverde nog geen duidelijkheid over zijn motieven. Hij weigert tijdens zijn ondervraging mee te werken aan het onderzoek. De man zou lachen met de speurders en zou zich bijzonder vreemd gedragen. (belga/mvdb)
Omdat-ie zo gek als een deur is. Opgelost, slotje.quote:"Maar het kan nog alle kanten uit", zegt Van Moffaert over de man zijn motieven. "Waarom koos hij ervoor om zijn gezicht te beschilderen? Waarom gebruikte hij een mes en geen vuurwapen, waardoor het een bloedig delict werd? We kunnen er voorlopig alleen maar over speculeren."
Afschuwelijk.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:39 schreef amaranta het volgende:
8 en 9 maanden zeggen net toch op rtl?
Niet dat het er wat toe doet, het is gewoon onmenselijk.
Pff ik moest gewoon bijna overgeven toen die Belgische dokter aan woord was.
De kindjes zijn zo toegetakeld dat ze bijna niet te identificeren zijn.
Sowieso, een mes heeft iedereen in zn keukenla liggen, een pistool is voor veel mensen een stuk moeilijker te bereiken..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat-ie zo gek als een deur is. Opgelost, slotje.
De enige ethische moeilijkheid die de doodstraf met zich meebrengt heeft te maken met de onomkeerbaarheid ervan en een altijd aanwezige mogelijkheid op een gerechtelijk dwalen, waardoor een onschuldig mens ter dood gebracht kan worden. Met de doodstraf an sich, heb ik eigenlijk niet zoveel problemen als ultieme straf voor de allerzwaarste misdaden.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:54 schreef AryaMehr het volgende:
De meeste mensen die nu opeens schreeuwen dat de doodstraf ingevoerd moet worden laten zich te veel door emoties lijden. Begrijp me niet verkeerd, het is echt afschuwelijk wat er is gebeurd maar de doodstraf hoort niet thuis in een beschaafd land. Bovendien is een levenslange straf voldoende om hem uit de maatschappij te houden.
Tja voor hem hoop je 't niet. 't Is ook beter voor de klootzak zelf dat hij nooit meer in de 'dagelijkse' samenleving terechtkomt. Lang zal 'ie anders niet meegaan......quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:43 schreef Monidique het volgende:
Ik hoop dat-ie een eerlijk proces krijgt.
De campingzender deed leuk mee. Prutsers.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:56 schreef SCH het volgende:
Kreeg wel weer een wat naar gevoel bij de hysterie van RTL. Meteen zo'n reportage over de veiligheid van creches in Nederland. Maak mensen even lekker bang. En 'dat het zo wonderlijk was dat die man binnen had kunnen komen'. Nou, hij belt aan en loopt door, dat gebeurt, wat wou je er tegen doen?
Een beschminkte, broodmagere man die mogelijk naar drugs en drank ruikt en die inlichtingen wil vragen in een kinderdagverblijf?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:56 schreef SCH het volgende:
Kreeg wel weer een wat naar gevoel bij de hysterie van RTL. Meteen zo'n reportage over de veiligheid van creches in Nederland. Maak mensen even lekker bang. En 'dat het zo wonderlijk was dat die man binnen had kunnen komen'. Nou, hij belt aan en loopt door, dat gebeurt, wat wou je er tegen doen?
Schmink is dubieus. Drank en drugs ruik je niet door een deur heen doorgaans. Ben met je eens dat je magere mensen zoveel mogelijk moet buiten sluiten. Dat zijn de gevaarlijkste.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een beschminkte, broodmagere man die mogelijk naar drugs en drank ruikt en die inlichtingen wil vragen in een kinderdagverblijf?
Een meisje van misschien 21 dat opendoet en die man loopt meteen door. Hoe zie je dat voor je dan?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een beschminkte, broodmagere man die mogelijk naar drugs en drank ruikt en die inlichtingen wil vragen in een kinderdagverblijf?
Ik moest ook gelijk aan the joker denkenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:54 schreef SCH het volgende:
Zit wel de hele tijd met dat liedje van de Fabeltjeskrant in mijn hoofd nu.
Zul je zien dat Heath Ledger straks de schuld krijgt trouwens
Zo.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Een meisje van misschien 21 dat opendoet en die man loopt meteen door. Hoe zie je dat voor je dan?
20 bedoel je?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:00 schreef Jump het volgende:
een gast van 2 jaar die zit te lachen tijdens de ondervraging![]()
![]()
![]()
jah, 20 inderdaad.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:04 schreef SCH het volgende:
[..]
20 bedoel je?
Ik ben wel blij dat het beeld ontstaat dat hij ernstig gestoord is. Dat mogen we toch wel hopen.
Stel je voor dat iemand dit doet die op zich redelijk normaal van geest is.
bronquote:De dader van de steekpartij in Dendermonde is een 20-jarige Belg uit de omgeving van Dendermonde. Dat bevestigt procureur des Konings Christian Du Four op een persconferentie.
De verdachte weigert tijdens zijn ondervraging mee te werken aan het onderzoek. Hij lacht met de speurders en heeft over de feiten nog niets verteld. De dader wordt ondervraagd door de federale politie en is nog niet voor de onderzoeksrechter verschenen. Hij is niet onder invloed van drugs of alcohol. De jongeman was niet ontsnapt uit een psychiatrische instelling.
Zwart-wit geschminkt
De volgens ooggetuigen zwart-wit geschminkte man heeft vanochtend twee peuters en een medewerkster gedood. Tien andere kinderen raakten gewond. De vermoedelijke dader kwam en ging op een fiets en kon na een korte klopjacht worden aangehouden. Volgens Du Four raakte de man bij zijn aanhouding gewond en moest hij in een ziekenhuis worden behandeld. Hij verschijnt straks voor de onderzoeksrechter.
In dagverblijf Fabeltjesland verbleven 21 kinderen toen de dader rond 10.00 uur binnenkwam en onmiddellijk met een mes op kinderen begon in te steken. Twee baby's en een medewerkster werden gedood. Directeur Ignace Demeyer van het plaatselijke ziekenhuis zei dat er tien kinderen met ernstige steekwonden over hun hele lichaam werden binnengebracht, die allemaal met spoed geopereerd moesten worden. De kinderen zijn inmiddels buiten levensgevaar.
"Brutale aanval op onze zwakste burgers"
Du Four zei dat de politie geschokte ouders digitale foto's van de naar het ziekenhuis gebrachte kinderen toonde om te helpen hen te identificeren. De gemeente stelde een opvangcentrum open waar slachtoffers en ooggetuigen psychologische bijstand konden krijgen.
Burgemeester van Dendermonde Piet Buyse sprak van 'een zeer brute aanval op onze zwakste burgers'. "De hele stad is één in steun voor de ouders die diep bedroefd zijn", zei hij.
Vlaams minister van welzijn Veerle Heeren kondigde een onderzoek naar de beveiliging van het kinderdagverblijf aan. (novum/belga/mvdb)
Messen verbieden.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:56 schreef SCH het volgende:
Verschrikkelijk nieuws..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:18 schreef Mylene het volgende:
Derde kindje overleden na wilde steekpartij in kinderdagverblijf Dendermonde
Goed, maar in de gekte van deze man is nu dus wel een aanknopingspunt te vinden, vermoed ik. Ik vrees wel dat deze figuur wrs een vrij eh... unieke pathologie zal bezitten.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
The Joker
De dader was vanmorgen vroeg al gesignaleerd in het centrum en het station van de stad met wit geschminkt gezicht, zwarte ogen en felrood haar. In de Engelstalige pers kreeg hij daarom de bijnaam 'The Joker', naar de laatste filmrol van Heath Ledger in 'The Dark Knight'. Het was gisteren exact een jaar geleden dat Ledger aan een overdosis drugs overleed.
Had niet anders verwacht dat ze dit zouden gaan zeggen.
Zal het toeval zijn dat deze datum heeft gekozen denk je?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Goed, maar in de gekte van deze man is nu dus wel een aanknopingspunt te vinden, vermoed ik. Ik vrees wel dat deze figuur wrs een vrij eh... unieke pathologie zal bezitten.
Zo gaat het de hele dag al.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:16 schreef marcb1974 het volgende:
Dat derde kindje klopt niet, ze blijven overal 2 kindjes en 1 volwassene zeggen.
Ik denk iig dat onderzocht moet worden wat het verband is.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:22 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Zal het toeval zijn dat deze datum heeft gekozen denk je?
Wel toevallig dat het een jaar geleden is.
Nou ja dat hij daar enige "inspiratie" uit heeft geput ligt wel voor de hand toch?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
The Joker
De dader was vanmorgen vroeg al gesignaleerd in het centrum en het station van de stad met wit geschminkt gezicht, zwarte ogen en felrood haar. In de Engelstalige pers kreeg hij daarom de bijnaam 'The Joker', naar de laatste filmrol van Heath Ledger in 'The Dark Knight'. Het was gisteren exact een jaar geleden dat Ledger aan een overdosis drugs overleed.
Had niet anders verwacht dat ze dit zouden gaan zeggen.
Ja idd, ik dacht al wanneer komen de media er mee.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nou ja dat hij daar enige "inspiratie" uit heeft geput ligt wel voor de hand toch?
[ afbeelding ]
Toch 2 teveel héquote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar gelukkig dus voorbarig. 'Slechts' 2 babies dood
Een jaar en een dag, dus het heeft niets met elkaar te maken schat ik in. In ieder geval vind ik dit allemaal vreselijk speculeren.Je kunt beter op de, toch al verschrikkelijke, feiten wachten. Voor je het weet doen allerlei idiote verhalen de ronde op het internet.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:22 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Zal het toeval zijn dat deze datum heeft gekozen denk je?
Wel toevallig dat het een jaar geleden is.
Waar, maargoed dat blijft altijd.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:30 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Een jaar en een dag, dus het heeft niets met elkaar te maken schat ik in. In ieder geval vind ik dit allemaal vreselijk speculeren.Je kunt beter op de, toch al verschrikkelijke, feiten wachten. Voor je het weet doen allerlei idiote verhalen de ronde op het internet.
Ik heb bijna niet kunnen eten, kreeg het niet weg.
Het was het eerste waar ik aan dacht bij de beschrijving van die schmink.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja idd, ik dacht al wanneer komen de media er mee.
Owja, die ook nog, moet er wel scary uit hebben gezien, helemaal in dit geval.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het was het eerste waar ik aan dacht bij de beschrijving van die schmink.
En aan Oversight. En die was ook gebasseerd op de joker.
Naja..ik heb me ook zitten afvragen waarom ze in vredesnaam open hebben gedaan voor een geschminkte man.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:56 schreef SCH het volgende:
Dat is idd wel vreemd, maar verder had ik ook al bedacht wat SCH zei.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:43 schreef SHE het volgende:
[..]
Naja..ik heb me ook zitten afvragen waarom ze in vredesnaam open hebben gedaan voor een geschminkte man.
Dan moet er toch al een alarmbel afgaan als je zo'n debiel ziet staan?
Maar goed, achteraf zijn we allemaal helden, de echte helden liggen nu in het ziekenhuis met messteken, waarvan 1 al haar leven heeft gegeven voor die kleintjes.
Wat een bizarre slachtpartij moet dat zijn geweest. Horror
De doodstraf helpt niet als afschrikwekkend middel, en helpt óók de nabestaanden niet om het beter te kunnen verwerken. Dat is in de VS uitgebreid onderzocht.quote:
Het was voor mij ook een teleurstelling. Wat zou de man dwars zitten dat hij kinderen het hoekje om helpt?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:43 schreef Ryan3 het volgende:
Niet ontsnapt uit een psychiatrische instelling..
Het zou alleen maar helpen als je ze dan preventief de doodstraf had gegeven, en dat is zoals iedereen weet een vrij onhoudbare positie.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:55 schreef Gert het volgende:
[..]
De doodstraf helpt niet als afschrikwekkend middel, en helpt óók de nabestaanden niet om het beter te kunnen verwerken. Dat is in de VS uitgebreid onderzocht.
Toch is mijn overtuiging aan het wankelen. OK, hij mag dan niet toerekeningsvatbaar zijn door zijn geestesziekte. Maar moet je iemand die zó'n vreselijk defect in zijn hersens heeft, de kans geven om ooit nog een keer iemand iets aan te doen? Of is het beter het zekere voor het onzekere te nemen en dit menselijk afval te elimineren...
Ik hoorde op een van de journaals dat hij het in koelenbloede had gedaan, vol woede en haat.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:56 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het was voor mij ook een teleurstelling. Wat zou de man dwars zitten dat hij kinderen het hoekje om helpt?
Wat is het nou, in koele bloede of vol woede en haat?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik hoorde op een van de journaals dat hij het in koelenbloede had gedaan, vol woede en haat.
En ik dacht alleen maar 'nee toch... dit moet toch wel gewoon een gestoordeling zijn?'
Oh ja, dat was het, er werd ´met voorbedachte rade' gezegd en dat vond ik zo rationeel klinken, en daar kan ik gewoon echt niet bij. Daar wil ik niet bij... dat iemand dit echt bij volle bewustzijn gedaan heeft...
recidivisten ...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het zou alleen maar helpen als je ze dan preventief de doodstraf had gegeven, en dat is zoals iedereen weet een vrij onhoudbare positie.
Dit soort mensen komt nooit meer vrij, die worden levenslang in TBS gehouden (of vergelijkbaar in andere landen), lijkt me.quote:
Gepassioneerd mes steken of koud wat op het babylichaampje in hakken. Ik denk dat het er niet zoveel toe doet. De kinderen zijn dood. Het zal voor de strafmaat niet zoveel uitmakenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:59 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat is het nou, in koele bloede of vol woede en haat?
En uiteindelijk met weekendverlof....quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit soort mensen komt nooit meer vrij, die worden levenslang in TBS gehouden (of vergelijkbaar in andere landen), lijkt me.
Nee, de NOS was goed bezig, vijf minuten gezaag over psychologen, crisismedewerkers en andere 'hulpverleners'. Bovendien werden mensen totaal niet bang gemaakt door RTL omdat in de reportage juist te zien was dat veel verblijven juist werken met een passensysteem waarmee ongenode gasten buiten de deur blijven. Je laat weer eens essentiële elementen weg in je verhaal ten einde een punt te kunnen scoren.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:56 schreef SCH het volgende:
Ikzelf denk dat de strafwet uitgaat van de verantwoordelijkheid voor het eigen handelen, alleen dan is een mens strafbaar. Doodstraf vind ik bijv. slechts bij uitzondering toepasbaar op oorlogsmisdadigers.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:58 schreef Wheelgunner het volgende:
Zie het als een vorm van euthanasie. Dood is het beste voor hem, en het beste voor de maatschappij.
Hey, ik schrijf die teksten niet hoor...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:59 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat is het nou, in koele bloede of vol woede en haat?
Dat zou idd een punt kunnen zijn dat aandacht verdiend hier in Nederland, ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En uiteindelijk met weekendverlof....
In de België krijgen ze geloof ik een elektroniche enkelband mee. In Nederland gaat het nog weleens mis met dat weekendverlof jaquote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En uiteindelijk met weekendverlof....
Voor mij is het hetzelfde als met een valse hond. Die kan ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor zijn daden, toch laten we die inslapen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ikzelf denk dat de strafwet uitgaat van de verantwoordelijkheid voor het eigen handelen, alleen dan is een mens strafbaar. Doodstraf vind ik bijv. slechts bij uitzondering toepasbaar op oorlogsmisdadigers.
Kdv hier, kun je gewoon inlopen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, de NOS was goed bezig, vijf minuten gezaag over psychologen, crisismedewerkers en andere 'hulpverleners'. Bovendien werden mensen totaal niet bang gemaakt door RTL omdat in de reportage juist te zien was dat veel verblijven juist werken met een passensysteem waarmee ongenode gasten buiten de deur blijven. Je laat weer eens essentiële elementen weg in je verhaal ten einde een punt te kunnen scoren.
Een mens is niet een hond hè.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:06 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Voor mij is het hetzelfde als met een valse hond. Die kan ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor zijn daden, toch laten we die inslapen.
Honden houden van mensen, deze man houdt niet van kinderenquote:
Ze hebben er al jaren tekort. Mensen die een elektronische enkelband moeten krijgen worden gewoon naar huis gestuurd en na drie kwart jaar krijgen ze zo'n band. In die periode lopen ze wel gewoon los zonder controle.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
In de België krijgen ze geloof ik een elektroniche enkelband mee. In Nederland gaat het nog weleens mis met dat weekendverlof ja.
Zonder verder teveel uit te wijden over voor of tegen de doodstraf, ik heb persoonlijk geen problemen met de doodstraf voor iemand die het leven van een ander heeft genomen. Gewoon als prinicipe. Preventie, afschrikking, wraak, gevoel van rechtvaardigheid etc. zijn allemaal secundair. Als je een moord pleegt, die ultieme grens overgaat, wordt je eigen leven beeindigd. Dat zou imo net zo logisch moeten zijn als dat een en een twee is.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:55 schreef Gert het volgende:
[..]
De doodstraf helpt niet als afschrikwekkend middel, en helpt óók de nabestaanden niet om het beter te kunnen verwerken. Dat is in de VS uitgebreid onderzocht.
Toch is mijn overtuiging aan het wankelen. OK, hij mag dan niet toerekeningsvatbaar zijn door zijn geestesziekte. Maar moet je iemand die zó'n vreselijk defect in zijn hersens heeft, de kans geven om ooit nog een keer iemand iets aan te doen? Of is het beter het zekere voor het onzekere te nemen en dit menselijk afval te elimineren...
Dat heeft voor mij geen betekenis in deze situatie. Ik hecht niet meer waarde aan het leven van dit wezen omdat hij een 'mens' is.quote:
Dat maakt niet uit voor het punt dat wordt gemaakt, SCH stelde dat RTL aan paniekzaaien deed, dat doen ze niet omdat de vraag juist een bruggetje was naar een reportage waarin te zien was dat veel verblijven al aan beveiliging doen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
Kdv hier, kun je gewoon inlopen.
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit voor het punt dat wordt gemaakt, SCH stelde dat RTL aan paniekzaaien deed, dat doen ze niet omdat de vraag juist een bruggetje was naar een reportage waarin te zien was dat veel verblijven al aan beveiliging doen.
Maar als je een paar babies hebt doodgestoken en een begeleidster, zou je dan ooit nog buiten mogen lopen, al dan niet met enkelband?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:08 schreef Jump het volgende:
[..]
Ze hebben er al jaren tekort. Mensen die een elektronische enkelband moeten krijgen worden gewoon naar huis gestuurd en na drie kwart jaar krijgen ze zo'n band. In die periode lopen ze wel gewoon los zonder controle.
Ik had daar ook wel een lastig gevoel bij. Wat mij betreft mogen dit soort vreselijke zaken verslagen worden zonder confronterende straatinterviews en dergelijke.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:56 schreef SCH het volgende:
Hij gaat hoogst waarschijnlijk geïnterneerd worden, maar geen enkele gesloten instelling zal hem willen en zal dan geïnterneerd worden in de gevangenis. Lijkt me ook geen pretje.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar als je een paar babies hebt doodgestoken en een begeleidster, zou je dan ooit nog buiten mogen lopen, al dan niet met enkelband?
Zo ja: principes overboord hier, en nekschot. Zekere voor het onzekere.
Als hij weer "gezond" verklaart wordt na behandeling denk ik dat hij best kans maakt ooit weer buiten te lopen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar als je een paar babies hebt doodgestoken en een begeleidster, zou je dan ooit nog buiten mogen lopen, al dan niet met enkelband?
Zo ja: principes overboord hier, dan opteer ik voor een nekschot. Zekere voor het onzekere.
Vind het ook een logische invalshoek. En bangmakerij.. ach. De kans is gelukkig zó klein dat jouw kind dit overkomt, en dat beseffen ouders ook wel. Mijn menneke was ook op de creche toen het nieuws bekend werd. Had echt niet de neiging om 'm meteen op te gaan halen. Tenminste: niet vanuit rationeel oogpunt. Gevoelsmatig wil je na zulk nieuws het liefst je eigen kind in je armen hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:14 schreef Schanulleke het volgende:
En wat dat bangmaken betreft: ik denk niet dat er iemand is die kinderen op een creche heeft die na het horen van dergelijke berichten nog banger gemaakt kan worden. Het is een logische invalshoek.
Ik beantwoord die vraag al negatief als iemand één persoon heeft vermoord. Maar blijkbaar vindt de rechterlijke macht dat zo iemand een tweede kans in de maatschappij verdientquote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vind jouw zuigerige zg. politiek correcte opmerkingen anders ook behoorlijk ongepast en gespeend van elk gevoel voor timing.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een enge reactie. En dan de veronderstelling 'dat ik het voor de dader opneem'. Ik ga er verder niet eens op in behalve door vast te stellen dat uit jouw reactie blijkt dat jij eigenlijk gewoonk gevaarlijk bent.
Pardon? Ik wil graag dat je dit terug neemt want het is een walgelijke suggestie. Wat is er politiek correct aan om op te roepen niet de onderbuik te laten spreken en te vragen om geen opmerkingen te plaatsen als: 'hij moet als een hond worden afgeslacht'. Op deze dag.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:55 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vind jouw zuigerige zg. politiek correcte opmerkingen anders ook behoorlijk ongepast en gespeend van elk gevoel voor timing.
Ik peins er niet over.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Pardon? Ik wil graag dat je dit terug neemt want het is een walgelijke suggestie. Wat is er politiek correct aan om op te roepen niet de onderbuik te laten spreken en te vragen om geen opmerkingen te plaatsen als: 'hij moet als een hond worden afgeslacht'. Op deze dag.
Neem je het even terug?
Waarom niet? Mij in dit topic van zuigen beschuldigen is echt waanzinnig en kwaadaardig.quote:
Zegt degene die eerder in dit topic stelde dat dit een onbelangrijk incident is en dat we er verder niet zo over moeten zeurenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:17 schreef Aoristus het volgende:
SCH weet het altijd beter. Laat het maar, Vivi. Het zal nooit veranderen
Trek er een keer lering uit, in plaats van zo te zuigen. Je weet zelf heus wel dat je een vervelende klier bent.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Zegt degene die eerder in dit topic stelde dat dit een onbelangrijk incident is en dat we er verder niet zo over moeten zeuren
Ik zuig niet maar ben wel vasthoudend als ik iets belangrijk vind en in dit geval vind ik het van groot belang dat mensen zich niet verliezen in van die volksgericht-achtige opmerkingen. Dat vind ik beledigend voor de slachtoffers.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:23 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Trek er een keer lering uit, in plaats van zo te zuigen. Je weet zelf heus wel dat je een vervelende klier bent.
Je hebt echt geen enkel gevoel voor wat er is gebeurd hequote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:32 schreef Vivi het volgende:
Oh, je werpt jezelf nu ook al op als spreekbuis voor de slachtoffers.
Werkelijk, jouw mate van zelfoverschatting is ongekend.
En als er al diverse mensen over de jaren heen jouw uitspraken als zuigerig bestempelen, zou het je sieren eens na te gaan wie dan de gemene deler in het hele verhaal is en er lering uit te trekken.
Pas maar op, nu kom je op het terrein van de tolerantie..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:35 schreef Vivi het volgende:
Wat ik trouwens pas echt beledigend voor de sllachtoffers vind is jouw enge belerende toontje waqarin je even denkt te moeten melden dat het voelen van wraakgevoelens t.o.v. de dader een bewijs van verminderde intelligentie is.
Dat getuigt imo niet echt van een groot emphatisch vermogen.
Waar zegt ze dat?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt echt geen enkel gevoel voor wat er is gebeurd he![]()
Er staan juist veel reacties in dit topic van mensen die mijn mening delen. Jij bent de tweede die op die manier de slachtoffers niet respecteert en het belangrijker vindt dat de dader wordt gelynched
Ik heb zelf een zoontje van 2 die naar een KDV gaat..wie denk je nu dat zich er beter kan inleven, enorme grachtengordelproletarier. Je denkt dat je heel erg slim bent, maar je bent totaal wereldvreemd. Ik vraag me werkelijk af waarom jij nog nooit op je muil bent getikt als je je irl net zo opstelt als hier, maar dat zal je wel niet durven, want je lijkt me echt zo'n schijnheilige laffe bloedzuiger met een bleek kippeborstje die alleen online mensen durft te tergen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Er staan juist veel reacties in dit topic van mensen die mijn mening delen. Jij bent de tweede die op die manier de slachtoffers niet respecteert en het belangrijker vindt dat de dader wordt gelynched
als je een beetje mensenkennis hebt of kennis van de menselijke psyche dan weet je dat dat reacties zijn waarin mensen hun emoties tonen. heel menselijk en ik denk dat 90% de dader niet zou kunnen martelen,ja keihard in elkaar slaan maar iemands ermen eraf rukken...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me evident. Daar is volgens mij niemand het mee oneens. Behalve met dat 'niemand doet iets' want als ik de berichtgeving volg zijn er mogelijk wel mensen die hebben proberen in te grijpen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:38 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Pas maar op, nu kom je op het terrein van de tolerantie..
Ik vind het alleszins gerechtvaardigd dat mensen oprecht boos zijn dat een opvallende verschijning zomaar een kwetsbare groep kan aanvallen en niemand doet iets!
Dat zeg ik toch ook..?!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:38 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Pas maar op, nu kom je op het terrein van de tolerantie..
Ik vind het alleszins gerechtvaardigd dat mensen oprecht boos zijn dat een opvallende verschijning zomaar een kwetsbare groep kan aanvallen en niemand doet iets!
Het is toch niet zo raar dat hij wel weet dat wat hij gedaan heeft niet echt maatschappelijk geaccepteerd wordt?!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:44 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
als je een beetje mensenkennis hebt of kennis van de menselijke psyche dan weet je dat dat reacties zijn waarin mensen hun emoties tonen. heel menselijk en ik denk dat 90% de dader niet zou kunnen martelen,ja keihard in elkaar slaan maar iemands ermen eraf rukken...
daarnaast mag je je best afvragen of een humane snelle doodstraf niet een goed idee is.
1) de dader word nooit normaal en blijft een gevaar
2) de dader word normaal en zal daarna kapot gaan aan zelfverwijten
3) de dader denkt of faked dat jij normaal is en blijft een tikkende tijdbom.
vind het opmerkelijk dat een psychiatrische patient eerst een dergelijke daad begaat en daarna vlucht alsof hij enigzins wel weet wat hij gedaan heeft.
Ach, weer zo'n iemand die gaat koketteren met de eigen situatie. Ik heb een kind en ik sta me daar op voor. Misschien breng ik wel vaker een kind naar een KDV dan jij maar daar ga ik de discussie echt neit mee chanteren.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb zelf een zoontje van 2 die naar een KDV gaat..wie denk je nu dat zich er beter kan inleven, enorme grachtengordelproletarier. Je denkt dat je heel erg slim bent, maar je bent totaal wereldvreemd. Ik vraag me werkelijk af waarom jij nog nooit op je muil bent getikt als je je irl net zo opstelt als hier, maar dat zal je wel niet durven, want je lijkt me echt zo'n schijnheilige laffe bloedzuiger met een bleek kippeborstje die alleen online mensen durft te tergen.
Inderdaad en dat valt in je te prijzen.quote:
Schei toch uit met het domme geouwehoer van je zeg. Ga ergens anders huilen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb zelf een zoontje van 2 die naar een KDV gaat..wie denk je nu dat zich er beter kan inleven, enorme grachtengordelproletarier. Je denkt dat je heel erg slim bent, maar je bent totaal wereldvreemd. Ik vraag me werkelijk af waarom jij nog nooit op je muil bent getikt als je je irl net zo opstelt als hier, maar dat zal je wel niet durven, want je lijkt me echt zo'n schijnheilige laffe bloedzuiger met een bleek kippeborstje die alleen online mensen durft te tergen.
mwah, sommige psychopaten hebben dat besef niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:46 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het is toch niet zo raar dat hij wel weet dat wat hij gedaan heeft niet echt maatschappelijk geaccepteerd wordt?!.
Koketteren?! Sorry? Ik vertel gewoon even wat mijn referentiekader is, en ik kan me er maar al te goed in verplaatsen, helaas. Meer dan jij, gezien je uitlatingen, die conclusie kan elke geitenwollensok nog wel trekken denk ik.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, weer zo'n iemand die gaat koketteren met de eigen situatie. Ik heb een kind en ik sta me daar op voor. Misschien breng ik wel vaker een kind naar een KDV dan jij maar daar ga ik de discussie echt neit mee chanteren.
Schelden lukt je wel maar je enigszins verplaatsen in wat er daar is gebeurd, is blijkbaar teveel gevraagd.
En kap nu maar met je politiek-correcte geneuzel, er zit echt niemand op te wachten.
Huilen? Nee hoor, dat deed ik vanavond bij het bekijken van het journaal, om jouw geblaat kan ik alleen maar heel hard lachen. Wie vroeg jou trouwens wat, dubieus figuur?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Schei toch uit met het domme geouwehoer van je zeg. Ga ergens anders huilen.
Koketteren ja. Wat boeit het nou of je 2 of 15 of geen kinderen hebt en wie er op een KDV zit of niet. Misschien had de dader zelf wel een kind op een KDV.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:50 schreef Vivi het volgende:
[..]
Koketteren?! Sorry? Ik vertel gewoon even wat mijn referentiekader is, en ik kan me er maar al te goed in verplaatsen, helaas. Meer dan jij, gezien je uitlatingen, die conclusie kan elke geitenwollensok nog wel trekken denk ik.
Houd jij je eigen steekjes nou maar bij elkaar want als je belangstelling op zo'n dag als vandaag uitgaat naar het bekritiseren van mensen die de aandacht bij de slachtoffers willen houden, dan is er iets geks aan de hand.quote:En dat laatste:. Ik denk echt dat jij niet helemaal lekker bent, en dat zeg ik niet om te flamen, maar serieus. Er zit een steekje of 2 los bij je.
.
Maar die gaan denk ik ook niet overdag geschminkt te werk. We weten ook niet of het een psychopaat is.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:50 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
mwah, sommige psychopaten hebben dat besef niet.
die werken dan ook anders om gewoon niet gepakt te worden.
Jezus, echt. Waar ben je mee bezig?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit vind ik in alle drama die er nu is dan weer van die onzinnige en goedkope retoriek. Als iemand zo gestoord is, dan is ie zo gestoord en dan kun je het iemand eigenlijk niet kwalijk nemen in de betekenis die wij er aan hechten.
Lijktt me heel waarschijnlijk!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Koketteren ja. Wat boeit het nou of je 2 of 15 of geen kinderen hebt en wie er op een KDV zit of niet. Misschien had de dader zelf wel een kind op een KDV.
Actie Reactie, wel eens van gehoord? Of heb je last van je korte termijn geheugen?quote:Houd jij je eigen steekjes nou maar bij elkaar want als je belangstelling op zo'n dag als vandaag uitgaat naar het bekritiseren van mensen die de aandacht bij de slachtoffers willen houden, dan is er iets geks aan de hand.
Heb jij in het dagelijks leven ook zulke tactvolle uitspraken? Je lijkt Geert Wilders wel.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar die gaan denk ik ook niet overdag geschminkt te werk. We weten ook niet of het een psychopaat is.
Nee, het was Zwarte Piet die boos was dat ie de stoomboot had gemist!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar die gaan denk ik ook niet overdag geschminkt te werk. We weten ook niet of het een psychopaat is.
Scheer je weg joh, er zit duidelijk een empathisch steekje bij je los, en SCH zou beter moeten weten dan te reageren op emotioneel losgeslagen wrakken zoals jij. Er zit er maar 1 te zuigen en dat ben jij.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Huilen? Nee hoor, dat deed ik vanavond bij het bekijken van het journaal, om jouw geblaat kan ik alleen maar heel hard lachen.
Jezus was een domme opmerking?quote:
Flame ergens anders even verder.quote:Actie Reactie, wel eens van gehoord? Of heb je last van je korte termijn geheugen?
Misschien was het wel een wat vroege carnavalsganger.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Pardon? Hoe weet je nou of het een psychopaat was? Dat bedoel ik nou met al dat geschreeuw en geroep. Er zaten vanavond tig psychiaters op de tv te vertellen dat ze al die mogelijkheden nog open laten maar een paar FOK-usertejs hebben de diagnose al gesteld? De arrogantie. En dan mag ik niks zeggen over intelligentie.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:56 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee, het was Zwarte Piet die boos was dat ie de stoomboot had gemist!![]()
Puhlease zeg.
Tuurlijk, SCH weet het altijd beterquote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Scheer je weg joh, er zit duidelijk een empathisch steekje bij je los, en SCH zou beter moeten weten dan te reageren op emotioneel losgeslagen wrakken zoals jij. Er zit er maar 1 te zuigen en dat ben jij.
Doe jij nou ook al mee aan die vroegtijdige conclusies??? Kom op popo.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Misschien was het wel een wat vroege carnavalsganger.
Kom op joh.
Het feit dat ie babies en peuters heeft vermoord en verwond misschien?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Pardon? Hoe weet je nou of het een psychopaat was?
Oh my...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Scheer je weg joh, er zit duidelijk een empathisch steekje bij je los, en SCH zou beter moeten weten dan te reageren op emotioneel losgeslagen wrakken zoals jij. Er zit er maar 1 te zuigen en dat ben jij.
En wie zegt er dan dat je niet boos mag zijn? Daar gaat het toch helemaal niet over?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:58 schreef Aoristus het volgende:
Waarom zou je niet boos mogen zijn over een aktie zoals die zich vandaag heeft afgewikkeld? Ben je dan een telegraaflezer ofzo
En dat kan niet een schizofreen zijn, iemand in een psychotische toestand of iemand met een andere psychiatrische aandoening. Of noem je iedereen met een psychiatrische ziektebeeld voor het gemak een psychopaat?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het feit dat ie babies en peuters heeft vermoord en verwond misschien?
Zomaar een wilde gok.
Neen. Dat maak jij er zelf van deerne.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe jij nou ook al mee aan die vroegtijdige conclusies??? Kom op popo.
Want jij hebt niet het gevoel dat er schade is aangebracht aan een weerloze groep mensen, dus dan moet alles maar in 'perspectief' gezien worden. Flikker toch op man, deze man is hardstikke fout en daar mag je best boos op zijn.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:00 schreef SCH het volgende:
[..]
En wie zegt er dan dat je niet boos mag zijn? Daar gaat het toch helemaal niet over?
Ik heb alleen gezegd dat ik het niet zo gepast vind om een half topic vol te plempen met alle fantasieen over wat je met de dader zou willen en kunnen doen. Dat het me vandaag zinvoller lijkt om bij de slachtoffers en de nabestaanden stil te staan.
Bovendien weten we nog vrijwel niks over de dader en de motieven.
Ryan3 mijn vriendjequote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:00 schreef Vivi het volgende:
Lief hoor, dat je je vriendje komt helpen.
Ik noem mensen die babies en peuters vermoorden altijd psychopaat. Niks mis mee.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:01 schreef SCH het volgende:
[..]
En dat kan niet een schizofreen zijn, iemand in een psychotische toestand of iemand met een andere psychiatrische aandoening. Of noem je iedereen met een psychiatrische ziektebeeld voor het gemak een psychopaat?
Ik ben woedend, verbijsterd en verdrietig maar ik ga hier geen fantasien over zijn marteling of dood posten. En als je dat niet doet ben je volgens ene Vivi ongepast en politiek correct bezig.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:02 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Want jij hebt niet het gevoel dat er schade is aangebracht aan een weerloze groep mensen, dus dan moet alles maar in 'perspectief' gezien worden. Flikker toch op man, deze man is hardstikke fout en daar mag je best boos op zijn.
Gamma.... van god los.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik noem mensen die babies en peuters vermoorden altijd psychopaat. Niks mis mee.
Iets anders kan ik er niet van maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |