Naja..ik heb me ook zitten afvragen waarom ze in vredesnaam open hebben gedaan voor een geschminkte man.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:56 schreef SCH het volgende:
Kreeg wel weer een wat naar gevoel bij de hysterie van RTL. Meteen zo'n reportage over de veiligheid van creches in Nederland. Maak mensen even lekker bang. En 'dat het zo wonderlijk was dat die man binnen had kunnen komen'. Nou, hij belt aan en loopt door, dat gebeurt, wat wou je er tegen doen?
Dat is idd wel vreemd, maar verder had ik ook al bedacht wat SCH zei.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:43 schreef SHE het volgende:
[..]
Naja..ik heb me ook zitten afvragen waarom ze in vredesnaam open hebben gedaan voor een geschminkte man.
Dan moet er toch al een alarmbel afgaan als je zo'n debiel ziet staan?
Maar goed, achteraf zijn we allemaal helden, de echte helden liggen nu in het ziekenhuis met messteken, waarvan 1 al haar leven heeft gegeven voor die kleintjes.
Wat een bizarre slachtpartij moet dat zijn geweest. Horror
De doodstraf helpt niet als afschrikwekkend middel, en helpt óók de nabestaanden niet om het beter te kunnen verwerken. Dat is in de VS uitgebreid onderzocht.quote:
Het was voor mij ook een teleurstelling. Wat zou de man dwars zitten dat hij kinderen het hoekje om helpt?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:43 schreef Ryan3 het volgende:
Niet ontsnapt uit een psychiatrische instelling..
Het zou alleen maar helpen als je ze dan preventief de doodstraf had gegeven, en dat is zoals iedereen weet een vrij onhoudbare positie.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:55 schreef Gert het volgende:
[..]
De doodstraf helpt niet als afschrikwekkend middel, en helpt óók de nabestaanden niet om het beter te kunnen verwerken. Dat is in de VS uitgebreid onderzocht.
Toch is mijn overtuiging aan het wankelen. OK, hij mag dan niet toerekeningsvatbaar zijn door zijn geestesziekte. Maar moet je iemand die zó'n vreselijk defect in zijn hersens heeft, de kans geven om ooit nog een keer iemand iets aan te doen? Of is het beter het zekere voor het onzekere te nemen en dit menselijk afval te elimineren...
Ik hoorde op een van de journaals dat hij het in koelenbloede had gedaan, vol woede en haat.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:56 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het was voor mij ook een teleurstelling. Wat zou de man dwars zitten dat hij kinderen het hoekje om helpt?
Wat is het nou, in koele bloede of vol woede en haat?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik hoorde op een van de journaals dat hij het in koelenbloede had gedaan, vol woede en haat.
En ik dacht alleen maar 'nee toch... dit moet toch wel gewoon een gestoordeling zijn?'
Oh ja, dat was het, er werd ´met voorbedachte rade' gezegd en dat vond ik zo rationeel klinken, en daar kan ik gewoon echt niet bij. Daar wil ik niet bij... dat iemand dit echt bij volle bewustzijn gedaan heeft...
recidivisten ...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het zou alleen maar helpen als je ze dan preventief de doodstraf had gegeven, en dat is zoals iedereen weet een vrij onhoudbare positie.
Dit soort mensen komt nooit meer vrij, die worden levenslang in TBS gehouden (of vergelijkbaar in andere landen), lijkt me.quote:
Gepassioneerd mes steken of koud wat op het babylichaampje in hakken. Ik denk dat het er niet zoveel toe doet. De kinderen zijn dood. Het zal voor de strafmaat niet zoveel uitmakenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:59 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat is het nou, in koele bloede of vol woede en haat?
En uiteindelijk met weekendverlof....quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit soort mensen komt nooit meer vrij, die worden levenslang in TBS gehouden (of vergelijkbaar in andere landen), lijkt me.
Nee, de NOS was goed bezig, vijf minuten gezaag over psychologen, crisismedewerkers en andere 'hulpverleners'. Bovendien werden mensen totaal niet bang gemaakt door RTL omdat in de reportage juist te zien was dat veel verblijven juist werken met een passensysteem waarmee ongenode gasten buiten de deur blijven. Je laat weer eens essentiële elementen weg in je verhaal ten einde een punt te kunnen scoren.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:56 schreef SCH het volgende:
Kreeg wel weer een wat naar gevoel bij de hysterie van RTL. Meteen zo'n reportage over de veiligheid van creches in Nederland. Maak mensen even lekker bang. En 'dat het zo wonderlijk was dat die man binnen had kunnen komen'. Nou, hij belt aan en loopt door, dat gebeurt, wat wou je er tegen doen?
Ikzelf denk dat de strafwet uitgaat van de verantwoordelijkheid voor het eigen handelen, alleen dan is een mens strafbaar. Doodstraf vind ik bijv. slechts bij uitzondering toepasbaar op oorlogsmisdadigers.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:58 schreef Wheelgunner het volgende:
Zie het als een vorm van euthanasie. Dood is het beste voor hem, en het beste voor de maatschappij.
Hey, ik schrijf die teksten niet hoor...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:59 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat is het nou, in koele bloede of vol woede en haat?
Dat zou idd een punt kunnen zijn dat aandacht verdiend hier in Nederland, ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En uiteindelijk met weekendverlof....
In de België krijgen ze geloof ik een elektroniche enkelband mee. In Nederland gaat het nog weleens mis met dat weekendverlof jaquote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En uiteindelijk met weekendverlof....
Voor mij is het hetzelfde als met een valse hond. Die kan ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor zijn daden, toch laten we die inslapen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ikzelf denk dat de strafwet uitgaat van de verantwoordelijkheid voor het eigen handelen, alleen dan is een mens strafbaar. Doodstraf vind ik bijv. slechts bij uitzondering toepasbaar op oorlogsmisdadigers.
Kdv hier, kun je gewoon inlopen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, de NOS was goed bezig, vijf minuten gezaag over psychologen, crisismedewerkers en andere 'hulpverleners'. Bovendien werden mensen totaal niet bang gemaakt door RTL omdat in de reportage juist te zien was dat veel verblijven juist werken met een passensysteem waarmee ongenode gasten buiten de deur blijven. Je laat weer eens essentiële elementen weg in je verhaal ten einde een punt te kunnen scoren.
Een mens is niet een hond hè.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:06 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Voor mij is het hetzelfde als met een valse hond. Die kan ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor zijn daden, toch laten we die inslapen.
Honden houden van mensen, deze man houdt niet van kinderenquote:
Ze hebben er al jaren tekort. Mensen die een elektronische enkelband moeten krijgen worden gewoon naar huis gestuurd en na drie kwart jaar krijgen ze zo'n band. In die periode lopen ze wel gewoon los zonder controle.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
In de België krijgen ze geloof ik een elektroniche enkelband mee. In Nederland gaat het nog weleens mis met dat weekendverlof ja.
Zonder verder teveel uit te wijden over voor of tegen de doodstraf, ik heb persoonlijk geen problemen met de doodstraf voor iemand die het leven van een ander heeft genomen. Gewoon als prinicipe. Preventie, afschrikking, wraak, gevoel van rechtvaardigheid etc. zijn allemaal secundair. Als je een moord pleegt, die ultieme grens overgaat, wordt je eigen leven beeindigd. Dat zou imo net zo logisch moeten zijn als dat een en een twee is.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:55 schreef Gert het volgende:
[..]
De doodstraf helpt niet als afschrikwekkend middel, en helpt óók de nabestaanden niet om het beter te kunnen verwerken. Dat is in de VS uitgebreid onderzocht.
Toch is mijn overtuiging aan het wankelen. OK, hij mag dan niet toerekeningsvatbaar zijn door zijn geestesziekte. Maar moet je iemand die zó'n vreselijk defect in zijn hersens heeft, de kans geven om ooit nog een keer iemand iets aan te doen? Of is het beter het zekere voor het onzekere te nemen en dit menselijk afval te elimineren...
Dat heeft voor mij geen betekenis in deze situatie. Ik hecht niet meer waarde aan het leven van dit wezen omdat hij een 'mens' is.quote:
Dat maakt niet uit voor het punt dat wordt gemaakt, SCH stelde dat RTL aan paniekzaaien deed, dat doen ze niet omdat de vraag juist een bruggetje was naar een reportage waarin te zien was dat veel verblijven al aan beveiliging doen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
Kdv hier, kun je gewoon inlopen.
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit voor het punt dat wordt gemaakt, SCH stelde dat RTL aan paniekzaaien deed, dat doen ze niet omdat de vraag juist een bruggetje was naar een reportage waarin te zien was dat veel verblijven al aan beveiliging doen.
Maar als je een paar babies hebt doodgestoken en een begeleidster, zou je dan ooit nog buiten mogen lopen, al dan niet met enkelband?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:08 schreef Jump het volgende:
[..]
Ze hebben er al jaren tekort. Mensen die een elektronische enkelband moeten krijgen worden gewoon naar huis gestuurd en na drie kwart jaar krijgen ze zo'n band. In die periode lopen ze wel gewoon los zonder controle.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |