abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65356695
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:56 schreef SCH het volgende:
Kreeg wel weer een wat naar gevoel bij de hysterie van RTL. Meteen zo'n reportage over de veiligheid van creches in Nederland. Maak mensen even lekker bang. En 'dat het zo wonderlijk was dat die man binnen had kunnen komen'. Nou, hij belt aan en loopt door, dat gebeurt, wat wou je er tegen doen?
Nee, de NOS was goed bezig, vijf minuten gezaag over psychologen, crisismedewerkers en andere 'hulpverleners'. Bovendien werden mensen totaal niet bang gemaakt door RTL omdat in de reportage juist te zien was dat veel verblijven juist werken met een passensysteem waarmee ongenode gasten buiten de deur blijven. Je laat weer eens essentiële elementen weg in je verhaal ten einde een punt te kunnen scoren.
pi_65356761
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:58 schreef Wheelgunner het volgende:
Zie het als een vorm van euthanasie. Dood is het beste voor hem, en het beste voor de maatschappij.
Ikzelf denk dat de strafwet uitgaat van de verantwoordelijkheid voor het eigen handelen, alleen dan is een mens strafbaar. Doodstraf vind ik bijv. slechts bij uitzondering toepasbaar op oorlogsmisdadigers.
I´m back.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:05:10 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65356816
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:59 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Wat is het nou, in koele bloede of vol woede en haat?
Hey, ik schrijf die teksten niet hoor...
pi_65356866
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En uiteindelijk met weekendverlof....
Dat zou idd een punt kunnen zijn dat aandacht verdiend hier in Nederland, ben ik met je eens.
Deze figuur in dit specifieke geval echter zat blijkbaar niet eens in een psychiatrische inrichting. Althans dat concludeer ik uit wat mishopjes aanhaalde.
I´m back.
pi_65356878
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En uiteindelijk met weekendverlof....
In de België krijgen ze geloof ik een elektroniche enkelband mee. In Nederland gaat het nog weleens mis met dat weekendverlof ja .
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:06:52 #231
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65356887
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ikzelf denk dat de strafwet uitgaat van de verantwoordelijkheid voor het eigen handelen, alleen dan is een mens strafbaar. Doodstraf vind ik bijv. slechts bij uitzondering toepasbaar op oorlogsmisdadigers.
Voor mij is het hetzelfde als met een valse hond. Die kan ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor zijn daden, toch laten we die inslapen.
pi_65356899
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, de NOS was goed bezig, vijf minuten gezaag over psychologen, crisismedewerkers en andere 'hulpverleners'. Bovendien werden mensen totaal niet bang gemaakt door RTL omdat in de reportage juist te zien was dat veel verblijven juist werken met een passensysteem waarmee ongenode gasten buiten de deur blijven. Je laat weer eens essentiële elementen weg in je verhaal ten einde een punt te kunnen scoren.
Kdv hier, kun je gewoon inlopen.
I´m back.
pi_65356923
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:06 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Voor mij is het hetzelfde als met een valse hond. Die kan ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor zijn daden, toch laten we die inslapen.
Een mens is niet een hond hè.
I´m back.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:08:25 #234
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65356939
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Honden houden van mensen, deze man houdt niet van kinderen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  Lieve Belg vrijdag 23 januari 2009 @ 21:08:53 #235
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_65356963
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:06 schreef Mylene het volgende:

[..]

In de België krijgen ze geloof ik een elektroniche enkelband mee. In Nederland gaat het nog weleens mis met dat weekendverlof ja .
Ze hebben er al jaren tekort. Mensen die een elektronische enkelband moeten krijgen worden gewoon naar huis gestuurd en na drie kwart jaar krijgen ze zo'n band. In die periode lopen ze wel gewoon los zonder controle.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  † In Memoriam † vrijdag 23 januari 2009 @ 21:09:08 #236
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65356970
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:55 schreef Gert het volgende:

[..]

De doodstraf helpt niet als afschrikwekkend middel, en helpt óók de nabestaanden niet om het beter te kunnen verwerken. Dat is in de VS uitgebreid onderzocht.
Toch is mijn overtuiging aan het wankelen. OK, hij mag dan niet toerekeningsvatbaar zijn door zijn geestesziekte. Maar moet je iemand die zó'n vreselijk defect in zijn hersens heeft, de kans geven om ooit nog een keer iemand iets aan te doen? Of is het beter het zekere voor het onzekere te nemen en dit menselijk afval te elimineren...
Zonder verder teveel uit te wijden over voor of tegen de doodstraf, ik heb persoonlijk geen problemen met de doodstraf voor iemand die het leven van een ander heeft genomen. Gewoon als prinicipe. Preventie, afschrikking, wraak, gevoel van rechtvaardigheid etc. zijn allemaal secundair. Als je een moord pleegt, die ultieme grens overgaat, wordt je eigen leven beeindigd. Dat zou imo net zo logisch moeten zijn als dat een en een twee is.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:10:24 #237
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65357016
quote:

[..]

Dat heeft voor mij geen betekenis in deze situatie. Ik hecht niet meer waarde aan het leven van dit wezen omdat hij een 'mens' is.
pi_65357020
quote:
Kdv hier, kun je gewoon inlopen.
Dat maakt niet uit voor het punt dat wordt gemaakt, SCH stelde dat RTL aan paniekzaaien deed, dat doen ze niet omdat de vraag juist een bruggetje was naar een reportage waarin te zien was dat veel verblijven al aan beveiliging doen.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:13:20 #239
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65357126
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit voor het punt dat wordt gemaakt, SCH stelde dat RTL aan paniekzaaien deed, dat doen ze niet omdat de vraag juist een bruggetje was naar een reportage waarin te zien was dat veel verblijven al aan beveiliging doen.
Je hebt gelijk.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  Moderator vrijdag 23 januari 2009 @ 21:13:57 #240
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_65357146
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:08 schreef Jump het volgende:

[..]

Ze hebben er al jaren tekort. Mensen die een elektronische enkelband moeten krijgen worden gewoon naar huis gestuurd en na drie kwart jaar krijgen ze zo'n band. In die periode lopen ze wel gewoon los zonder controle.
Maar als je een paar babies hebt doodgestoken en een begeleidster, zou je dan ooit nog buiten mogen lopen, al dan niet met enkelband?

Zo ja: principes overboord hier, dan opteer ik voor een nekschot. Zekere voor het onzekere.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:14:27 #241
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_65357172
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:56 schreef SCH het volgende:
Kreeg wel weer een wat naar gevoel bij de hysterie van RTL. Meteen zo'n reportage over de veiligheid van creches in Nederland. Maak mensen even lekker bang. En 'dat het zo wonderlijk was dat die man binnen had kunnen komen'. Nou, hij belt aan en loopt door, dat gebeurt, wat wou je er tegen doen?
Ik had daar ook wel een lastig gevoel bij. Wat mij betreft mogen dit soort vreselijke zaken verslagen worden zonder confronterende straatinterviews en dergelijke.

En wat dat bangmaken betreft: ik denk niet dat er iemand is die kinderen op een creche heeft die na het horen van dergelijke berichten nog banger gemaakt kan worden. Het is een logische invalshoek.
Life is what you make it.
  Lieve Belg vrijdag 23 januari 2009 @ 21:15:12 #242
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_65357193
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:13 schreef Gert het volgende:

[..]

Maar als je een paar babies hebt doodgestoken en een begeleidster, zou je dan ooit nog buiten mogen lopen, al dan niet met enkelband?

Zo ja: principes overboord hier, en nekschot. Zekere voor het onzekere.
Hij gaat hoogst waarschijnlijk geïnterneerd worden, maar geen enkele gesloten instelling zal hem willen en zal dan geïnterneerd worden in de gevangenis. Lijkt me ook geen pretje.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_65357437
quote:

[..]

Zo ja: principes overboord hier, dan opteer ik voor een nekschot. Zekere voor het onzekere.
Als hij weer "gezond" verklaart wordt na behandeling denk ik dat hij best kans maakt ooit weer buiten te lopen.

Zou niet moeten kunnen maargoed..
  Moderator vrijdag 23 januari 2009 @ 21:22:47 #244
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_65357455
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:14 schreef Schanulleke het volgende:

En wat dat bangmaken betreft: ik denk niet dat er iemand is die kinderen op een creche heeft die na het horen van dergelijke berichten nog banger gemaakt kan worden. Het is een logische invalshoek.
Vind het ook een logische invalshoek. En bangmakerij.. ach. De kans is gelukkig zó klein dat jouw kind dit overkomt, en dat beseffen ouders ook wel. Mijn menneke was ook op de creche toen het nieuws bekend werd. Had echt niet de neiging om 'm meteen op te gaan halen. Tenminste: niet vanuit rationeel oogpunt. Gevoelsmatig wil je na zulk nieuws het liefst je eigen kind in je armen hebben natuurlijk.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_65358049
quote:

[..]

Ik beantwoord die vraag al negatief als iemand één persoon heeft vermoord. Maar blijkbaar vindt de rechterlijke macht dat zo iemand een tweede kans in de maatschappij verdient .
pi_65358434
Kinderopvang Nederland op scherp door drama België

*zucht* Dat overdreven gedoe meteen ook weer. Alsof gisteren geen gek aan de deur had kunnen staan.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 januari 2009 @ 21:50:30 #247
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65358615
Volgens mij is het dan ook alleen de interpretatie van de telegraaf als je de rest van het stuk leest
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:00:20 #248
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_65358997
Dergelijke weerzinwekkende daden kan je uiteraard nooit volledig uitsluiten. De kans dat zoiets gebeurt lijkt me (statistisch) hetzelfde als de kans dat iemand geboren wordt die groter is dan vb 2m35.
Het leert me dat we nog (te) weinig weten over de werking van de psyche en de hersenen van de mens. In plaats van die man een nekschot te geven, vind ik dat we alles in het werk moeten stellen zo goed als mogelijk zijn motieven te doorgronden en te leren kennen. Dat lijkt me de enige optie om de kans dat zoiets nog zal gebeuren in de toekomst te verkleinen.

Maw, even rationeel blijven en denken aan de toekomst in plaats van aan de emoties van de dag.
When all things seem to end, the future still remains..
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:55:25 #249
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65360721
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 16:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een enge reactie. En dan de veronderstelling 'dat ik het voor de dader opneem'. Ik ga er verder niet eens op in behalve door vast te stellen dat uit jouw reactie blijkt dat jij eigenlijk gewoonk gevaarlijk bent.
Ik vind jouw zuigerige zg. politiek correcte opmerkingen anders ook behoorlijk ongepast en gespeend van elk gevoel voor timing.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_65361001
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:55 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik vind jouw zuigerige zg. politiek correcte opmerkingen anders ook behoorlijk ongepast en gespeend van elk gevoel voor timing.
Pardon? Ik wil graag dat je dit terug neemt want het is een walgelijke suggestie. Wat is er politiek correct aan om op te roepen niet de onderbuik te laten spreken en te vragen om geen opmerkingen te plaatsen als: 'hij moet als een hond worden afgeslacht'. Op deze dag.

Neem je het even terug?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')