quote:Wat hier namelijk speciaal aan is, merkt Vermassen op, is dat hij doelgericht kinderen heeft uitgekozen. "Dat betekent dat de man met een probleem zit waar kinderen mee gemoeid zijn. Het is zeker niet toevallig dat hij deze doelgroep heeft gekozen."
Ik snap eerlijk gezegd niet dat ze die foto's plaatsen. Laat die mensen met hun enorme verdriet en wanhoop toch met rust.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:57 schreef Foxriver het volgende:
fucking ziek die gast![]()
![]()
die foto's op de telegraaf siteverschrikkelijk
Om dat te kunnen moet je net zo gek zijn als die gozer, lijkt me.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:01 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik hoop dat die gozer die dat geflikt heeft keihard gemarteld wordt... Vuile klootzak
In ieder geval goed om te lezen dat er wél nog beschaafde mensen zijn. Daar twijfel ik soms wel eens aan.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:54 schreef AryaMehr het volgende:
De meeste mensen die nu opeens schreeuwen dat de doodstraf ingevoerd moet worden laten zich te veel door emoties lijden. Begrijp me niet verkeerd, het is echt afschuwelijk wat er is gebeurd maar de doodstraf hoort niet thuis in een beschaafd land. Bovendien is een levenslange straf voldoende om hem uit de maatschappij te houden.
Daar worden mensen niet gelynchd.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Kan Guantanamo nog even open blijven?
Moord en brand schreeuwen vlak na zo'n gebeurtenis is volkomen logisch. Zoals je zegt laten mensen zich direct lijden door emoties.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:54 schreef AryaMehr het volgende:
De meeste mensen die nu opeens schreeuwen dat de doodstraf ingevoerd moet worden laten zich te veel door emoties lijden. Begrijp me niet verkeerd, het is echt afschuwelijk wat er is gebeurd maar de doodstraf hoort niet thuis in een beschaafd land. Bovendien is een levenslange straf voldoende om hem uit de maatschappij te houden.
Zo'n gozer moet wel terdege onderzocht worden, misschien dat er ter voorkoming van dit soort incidenten in de toekomst toch wat lessen zijn te leren, maar in principe denk ik dat je bwvs met geen wetenschap ter wereld dit soort dingen volkomen kunt uitbannen idd. Tragisch.quote:
Met dat soort logica kom je ook al een heel eind in de richting van het afmaken van alle demente bejaarden. Trek het wat verder door en voor je het weet ben je alle mensen die in een rolstoel zitten aan het afmakenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:09 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Moord en brand schreeuwen vlak na zo'n gebeurtenis is volkomen logisch. Zoals je zegt laten mensen zich direct lijden door emoties.
Bij een levenslange gevangenisstraf is het wel feit dat jij en ik betalen, de rest van ons leven voor figuren zoals hij. Nu zijn het niet jij en ik maar Fredke & Phillipe uit Belgie die dat doen.
Ik ben geen absolute voorstander van de doodstraf, maar in dit geval, waar de bewijslast zo hard naar voren gaat komen zou ik wel instemmen om deze man de doodstraf te geven.
Het "helpen" van deze man heeft geen zin meer. Aangezien ze in Belgie, gezien de gruwel van de daad, zeker levenslang gaan eisen. (Juristen onder ons, help me eens. Als hij ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard wat zijn dan de vooruitzichten?)
*Mits hij levenslang zou krijgen, ontoerekeningsvatbaar of niet.*
Voor wie zou je hem dan nog moeten helpen? Uit humanitair oogpunt? Dat lijkt me verspilling van geld aangezien hij de rest van zn leven in de gevangenis moet blijven. Ook niet echt een humanitaire straf.
Dus doe ons, de samenleving, de persoon zelf (he's fucked in the mind anyway) en het financiele plaatje een plezier en geef deze man de doodstraf.
En de dader had zich nog wel aangemeld als een president-elect piet, hoorde ik op het journaal.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo'n gozer moet wel terdege onderzocht worden, misschien dat er ter voorkoming van dit soort incidenten in de toekomst toch wat lessen zijn te leren, maar in principe denk ik dat je bwvs met geen wetenschap ter wereld dit soort dingen volkomen kunt uitbannen idd. Tragisch.
Iedereen afmaken, dan gebeuren dit soort dingen niet meer....quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo'n gozer moet wel terdege onderzocht worden, misschien dat er ter voorkoming van dit soort incidenten in de toekomst toch wat lessen zijn te leren, maar in principe denk ik dat je bwvs met geen wetenschap ter wereld dit soort dingen volkomen kunt uitbannen idd. Tragisch.
Dus jij zou hem willen helpen in welk opzicht dan ook, zodat ie zich nog goed kan ontwikkelen voor zijn leven in de gevangenis?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Met dat soort logica kom je ook al een heel eind in de richting van het afmaken van alle demente bejaarden. Trek het wat verder door en voor je het weet ben je alle mensen die in een rolstoel zitten aan het afmaken![]()
Je begeeft je op een hellend vlak mijn vriend.
Gaat het hier om een TBS-er dan?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:15 schreef Aoristus het volgende:
Alle TBS'ers moeten vanaf nu een t-shirt aan met een gevarendriehoek met daarin de tekst: niet in orde!
Ik hoorde dat hij een voormalig kunstenaar was.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:14 schreef Aoristus het volgende:
[..]
En de dader had zich nog wel aangemeld als een president-elect piet, hoorde ik op het journaal.
Ja, dat zal onderzoek moeten uitwijzen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Iedereen afmaken, dan gebeuren dit soort dingen niet meer....
Maar gaat dit de nieuwe trend worden? Schietpartijen op middelbare scholen zijn niet psycho genoeg meer?
Iemand die uit een psychiatrische inrichting ontsnapt is, dat zijn in de regel tbs'ersquote:
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zal onderzoek moeten uitwijzen.
Overigens meer dan tien jaar geleden wandelde ergens in Schotland een man van middelbare leeftijd een lagere school binnen en maakte veel meer slachtoffers nog.
In MIS weten ze wel waar ik op doel wrs. Het is eerder voorgekomen zoiets.
bronquote:Steekpartij Fabeltjesland doet denken aan bloedbad van Dunblane
De vreselijke dodelijke steekpartij in het kinderdagverblijf Fabeltjesland in Sint-Gillis bij Dendermonde doet pijnlijk denken aan het bloedbad in het Schotse Dunblane op 13 maart 1996. Strafpleiter Jef Vermassen maakte daar gewag van op de VRT-radio.
Toen drong de 43-jarige Thomas Hamilton gewapend met vier pistolen de plaatselijke lagere school binnen en opende het vuur in een klaslokaal. Vijftien kinderen en hun leerkracht Gwenne Mayor (44) werden gedood. Hamilton pleegde daarna zelfmoord. De kinderen waren tussen de vijf en de zes jaar oud. Tot heden vandaag blijft het de grootste massamoord op kinderen uit de Britse geschiedenis.
Er blijft een waas van onduidelijkheid over de beweegredenen van Hamilton. De man was vroeger leider in een jeugdbeweging en zou pedofiele neigingen naar jongetjes hebben gehad. Hij zou foto's hebben genomen van halfnaakte jongens zonder dat de ouders daar iets van af wisten.
In teruggevonden brieven schreef hij dat die aantijgingen in 1993 tot het faillissement van zijn winkel hadden geleid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |