abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65365454
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:46 schreef Mylene het volgende:
Ik weet niet hoor, maar moussie beweert iets:
[..]

Waarop damian5700 reageert met een raport van de VN met cijfers. Waar het om draait.

Vervolgens probeert Moussie het nu wel krampachtig af te doen als een val. Het moet niet gekker worden.
Inderdaad. Het is werkelijk te zielig voor woorden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65365473
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wauw, wat een doorbraak!
[..]

Het is allemaal erg subjectief. In mijn ogen is Hamas wat minder vredelievend; stelletje terroristentuig.
niks doorbraak .. dat zeg ik altijd al .. maar ja, bij iemand die geconditioneerd is om elke kritiek op Israël te vertalen naar antisemitisme is dat parels voor de zwijnen
pleased to meet you
pi_65365487
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:34 schreef voyeur het volgende:

[..]

Selectief knippen en plakken is zeker fout. In jouw geval is het geestig. Je voert zelf een bron op en daar wordt uit geciteerd Vervolgens ga je een andere bron gebruiken om er omheen te lullen. Nog een citaat uit JOUW bron:
[..]
Ik weet niet hoor, maar de stelling van moussie en waar damian5700 op reageerde draaide toch niet om het gebruik van Human Shields.
pi_65365492
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:46 schreef Mylene het volgende:
Ik weet niet hoor, maar moussie beweert iets:
[..]

Waarop damian5700 reageert met een raport van de VN met cijfers. Waar het om draait.

Vervolgens probeert Moussie het nu wel krampachtig af te doen als een val. Het moet niet gekker worden.
damian quote ook uit een rapport van de human rights watch .. als je die link nou even volgt
pleased to meet you
pi_65365525
Nou ja, er is weer overheen geluld .

Kees22, kun je hier a.u.b ook nog even op reageren?
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 11:48 schreef Mylene het volgende:

[..]

Okay, dus over de rug van de Palestijnen die daar al woonden? Volgens mij houdt Jordanië Palestina dan ook bezet, voor een groot deel. Toch hebben de Palestijnen daar geen moeite mee. Dat vind ik op zijn zachts gezegd opmerkelijk.
pi_65365526
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:49 schreef moussie het volgende:

[..]

damian quote ook een rapport van de human rights watch .. als je die link nou even volgt
Met daarin een citaat over het officiële aantal slachtoffers van Jenin, specifiek tegen jouw bewering eruit gelicht.
quote:
Human Rights Watch has confirmed that at least fifty-two Palestinians were killed as a result of IDF operations in Jenin.
52 slachtoffers.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 01:50:58 #209
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65365541
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Maar goed, dat laat onverlet dat ik nog steeds voor de precieze cijfers van de dodenaantallen van Jenin twee bronnen aanvoerde.
quote:
damian5700 - vrijdag 23 januari 2009 @ 16:00

Hoeveel doden er in Jenin echt zijn gevallen zullen we nooit weten, evenmin hoeveel daarvan 'combattanten' zijn, als ik het goed herinner heeft Israël een onderzoek geruime tijd onmogelijk gemaakt door de toegang tot het gebied te ontzeggen.
Ik vind dit toch wel heel gemakkelijk. Ook uit recentere conflicten is gebleken dat Palestijnse organisatie het aantallen doden vaak erg overdrijven.
In het geval van Jenin was er sprake van een 'bloedbad van tussen de 400 en 1400 slachtoffers'. Uit een verslag van het rapport van Human Rights Watch:
quote:
Human Rights Watch has confirmed that at least fifty-two Palestinians were killed as a result of IDF operations in Jenin. This figure may rise as rescue and investigative work proceeds, and as family members detained by Israel are located or released. Due to the low number of people reported missing, Human Rights Watch does not expect this figure to increase substantially.
Bron

VN- rapport weerlegt bloedbad Jenin.

[url=http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/1215
]http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/1215[/quote][/url]

Waar in jouw post 'Bron' staat leidt de link naar het rapport waar Moussie en ik uit citeren en wat beweert dat het Israelisch leger palestijnse burgers als menselijk schild gebruikte.
Here we are now, entertain us.
pi_65365552
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Met daarin een citaat over het officiële aantal slachtoffers van Jenin, specifiek tegen jouw bewering eruit gelicht.
Gewoon negeren. En in de waan laten.
pi_65365577
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef voyeur het volgende:

[..]

[..]

Waar in jouw post 'Bron' staat leidt de link naar het rapport waar Moussie en ik uit citeren en wat beweert dat het Israelisch leger palestijnse burgers als menselijk schild gebruikte.
Ik snap jouw vraag niet helemaal.
pi_65365639
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 11:48 schreef Mylene het volgende:

[..]

Okay, dus over de rug van de Palestijnen die daar al woonden? Volgens mij houdt Jordanië Palestina dan ook bezet, voor een groot deel. Toch hebben de Palestijnen daar geen moeite mee. Dat vind ik op zijn zachts gezegd opmerkelijk.
Je land bezet door een Joods land of een Arabisch land valt natuurlijk te vergelijken met elkaar.
pi_65365669
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hij wil nog steeds een reactie van je waarin je het gebruik van menselijke schilden door het IDF veroordeel ofzo. Daarom grijpt hij die post denk ik aan.

Daar draaide het dus helemaal niet om.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 24-01-2009 02:10:38 ]
pi_65365689
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[..]

52 slachtoffers.
uhm .. het UN report zelf zegt toch iets anders
quote:
E. Overall effects of the incursions on the Palestinian population

37. According to a report prepared by United Nations agencies in the Occupied Palestinian Territory, the humanitarian and development effects of the two waves of incursions were as follows:

(a) A total of 497 Palestinians were killed in the course of the IDF reoccupation of Palestinian area A from 1 March to 7 May 2002 and in the immediate aftermath;
http://www.un.org/peace/jenin/
pleased to meet you
pi_65365690
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:39 schreef moussie het volgende:

[..]

nee lieve schat, het was een val voor de Israël fan-boys en jij bent er met open ogen ingetrapt ..

Ik geef trouwens voor de rest geen waardeoordeel of zo .. verre van dat ..
ik wil deze oorlog alleen even terug brengen tot wat die is .. een veroveringsoorlog waarin smerige dingen gebeuren aan beide kanten !!

maar ja, dat wil dus zeggen dat Hamas, Fatah, PLO imho nooit en te nimmer terroristen zijn geweest, het zijn verzetstrijders die zich van even smerige middelen bedienen als de bezetter

en tja, de bezetter is in deze wat beter in propaganda, van begin af aan geweest ..
Daar ben ik het wel mee eens.

Met sommige opponenten kom ik soms tot een rustiger gesprek en zelfs tot een zekere overeenstemming over feiten. En zelfs soms tot een wederzijds begrip over de interpretatie van die feiten.

Ook heb ik herhaaldelijk gevraagd, of iemand kon aangeven waar het recht om ergens te wonen nou op gebaseerd was.

In de eerste lijn moet ik concluderen, dat mijn opponenten als moraal hanteren, dat alle joden mogen terugkeren naar het land waar ze ooit gewoond hebben en waar al die tijd wel een paar joden gewoond hebben. Een standpunt dat uniek is in het internationaal recht.

In de tweede lijn komt het tot de conclusie, dat veroveringsoorlogen van alle tijden zijn en dat de resultaten niet teruggedraaid kunnen worden. Een standpunt dat wel waar is, maar ook achterhaald in het hedendaags internationale recht.

En mijn standpunt? Mijn standpunt is, dat je de rechten van anderen eerbiedigt. Waaruit volgt dat je geen land mag afpakken. Kopen, akkoord. Hoewel daar ook wel grenzen aan zijn. Maar veroveren of mensen verdrijven? Nee, dat mag niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 24 januari 2009 @ 01:59:24 #216
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65365695
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het was geen vraag maar een mededeling. 'Waar' heeft vele betekeníssen in het Nederlands. In dit geval is het kort voor 'Op de plaats waar'
Here we are now, entertain us.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 02:00:16 #217
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65365720
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:51 schreef Mylene het volgende:

[..]

Damian is vooral degene die in een waan leeft vanaf dat ie in de lijn van deze topics post :S
Dasvidanja
pi_65365730
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 02:00 schreef Verluste het volgende:

[..]

Damian is vooral degene die in een waan leeft vanaf dat ie in de lijn van deze topics post :S
Zolang Damian zijn mond houdt over jouw persoon, doe jij hetzelfde?
pi_65365740
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:48 schreef moussie het volgende:

[..]

niks doorbraak .. dat zeg ik altijd al .. maar ja, bij iemand die geconditioneerd is om elke kritiek op Israël te vertalen naar antisemitisme is dat parels voor de zwijnen
Wat een onzin. Jouw bewering deugt niet, want deze wordt gestaafd door officiële gegevens van de V.N. en de Human Right Watch en nu probeer je als een aal daaruit te kronkelen.
Beetje jammer.
pi_65365766
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:59 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het was geen vraag maar een mededeling. 'Waar' heeft vele betekeníssen in het Nederlands. In dit geval is het kort voor 'Op de plaats waar'
Oké.
Ik had het in mijn post niet over human shields. Dat kun je toch duidelijk lezen? Ook het citaat dat ik quote gaat niet over human shields, dat kun je toch gewoon lezen?
pi_65365767
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef Mylene het volgende:
Nou ja, er is weer overheen geluld .

Kees22, kun je hier a.u.b ook nog even op reageren?
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen, dat daar geen problemen over waren.
Als ik mij goed herinner, waren of zijn er wel degelijk problemen tussen de Palestijnen en de Jordaanse regering. Maar er zijn ook, als ik het goed heb, meerdere groepen in Jordanië. Die niet altijd even goed met elkaar accorderen.
Edit:
Maar er is verschil tussen als moslim geregeerd worden door een moslimregering met afwijkende opvattingen of door een joodse regering met afwijzende opvattingen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65365817
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 02:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat hoor je mij niet zeggen, dat daar geen problemen over waren.
Als ik mij goed herinner, waren of zijn er wel degelijk problemen tussen de Palestijnen en de Jordaanse regering. Maar er zijn ook, als ik het goed heb, meerdere groepen in Jordanië. Die niet altijd even goed met elkaar accorderen.
Thanks voor je antwoord .

ik ga slapen
pi_65365826
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:59 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm .. het UN report zelf zegt toch iets anders
[..]

http://www.un.org/peace/jenin/
Nu heb je het weer niet over Jenin, maar over de hele operatie Defensive Shield.

Je weet toch wel dat Arafat beweerde dat in Jenin 5.000 slachtoffers waren gevallen en dat heel de internationale gemeenschap de beweringen van de Palestijnen klakkeloos overnam dat het een bloedbad, moordpartij en genocide was?
Daarom vind ik jouw bewering heel gek, dat het niet bekend zou zijn wat het totaal aantal slachtoffers waren. Dat hebben internationale organisaties, vanwege deze claims, dan ook onderzocht.

[ Bericht 15% gewijzigd door damian5700 op 24-01-2009 02:12:26 ]
pi_65365866
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:51 schreef Mylene het volgende:

[..]

ik zal het even uitspellen ..
in deze post damian dit als bewijs dat er gesjoemeld is met de body count
quote:
Human Rights Watch has confirmed that at least fifty-two Palestinians were killed as a result of IDF operations in Jenin. This figure may rise as rescue and investigative work proceeds, and as family members detained by Israel are located or released. Due to the low number of people reported missing, Human Rights Watch does not expect this figure to increase substantially.

en tja, in die bron staat dus hetgeen ik gequote heb .. er mag dan gesjoemeld zijn met de bodycount, Israël heeft dat niet bepaald makkelijk gemaakt met het ontoegankelijk maken van het gebied, en volgens het UN-rapport dat ik gevonden heb zijn het toch echt 497 doden en geen 52 , maar dat terzijde, doet dat iets af aan de rest van wat daar gemeld wordt ?
pleased to meet you
pi_65365883
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 02:05 schreef Mylene het volgende:

[..]

Thanks voor je antwoord .

ik ga slapen
Let op: ik heb mijn antwoord gewijzigd.
Trusten!
pi_65365933
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 02:08 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

en tja, in die bron staat dus hetgeen ik gequote heb .. er mag dan gesjoemeld zijn met de bodycount, Israël heeft dat niet bepaald makkelijk gemaakt met het ontoegankelijk maken van het gebied, en volgens het UN-rapport dat ik gevonden heb zijn het toch echt 497 doden en geen 52 , maar dat terzijde, doet dat iets af aan de rest van wat daar gemeld wordt ?
Nee, niet gesjoemeld, gewoon propaganda. De claim dat er een bloedbad zou hebben plaatsgevonden was simpelweg overdreven en daar is geen enkel bewijs voor gevonden.
pi_65365983
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 02:06 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nu heb je het weer niet over Jenin, maar over de hele operatie Defensive Shield.
uhm .. Report of the Secretary-General prepared pursuant to General Assembly resolution ES-10/10 (Report on Jenin) .. jenin was een onderdeel van defensive shield
quote:
Je weet toch wel dat Arafat beweerde dat in Jenin 5.000 slachtoffers waren gevallen en dat heel de internationale gemeenschap de beweringen van de palestijnen klakkeloos overnam dat het een bloedbad, moordpartij en genocide was?
Daarom vind ik jouw bewering heel gek, dat het niet bekend zou zijn wat het totaal aantal slachtoffers waren. Dat hebben internationale organisaties, vanwege deze claims, dan ook onderzocht.
hehe, idd, knullige propaganda als je het vergelijkt met wat de andere kant kan .. maar doet dat iets af aan wat die bron die jij aanhaalde te melden had ?
pleased to meet you
pi_65366050
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 02:14 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm .. Report of the Secretary-General prepared pursuant to General Assembly resolution ES-10/10 (Report on Jenin) .. jenin was een onderdeel van defensive shield
Dat zeg ik!!!
quote:
hehe, idd, knullige propaganda als je het vergelijkt met wat de andere kant kan .. maar doet dat iets af aan wat die bron die jij aanhaalde te melden had ?
Ik vergelijk helemaal niets. Ik maakte bezwaar tegen jouw bewering. Natuurlijk is er bekend hoeveel doden er bij Jenin zijn gevallen.
Dat was medio 2002 al bekend.
pi_65369804
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:54 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Jij zelf kaart dit aan niet ik. Ik ken geen gevallen van diplomatiek handelen in het kader van vrede door Hamas, als jij ze wel kent hoor ik ze graag.
[..]

Ik denk dat jij hier het punt mist, het gaat niet om die appelteler van 2 bij 2 maar om het moraal dat die jochies hebben.
Als die jochies blijven stelen en hun vaders dat zelfs aanmoedigen dan wordt zelfs die appelteler een keer kwaad.
Ik maakte de vergelijking, dus ik bepaal het punt.
Maar inderdaad: toen de joden maar land bleven stelen, werden de Palestijnen een keer kwaad.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 22:36:58 #230
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65370631
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar inderdaad: toen de joden maar land bleven stelen, werden de Palestijnen een keer kwaad.
Dasvidanja
pi_65374188
Het Laatste Nieuws: Frankrijk steunt Israël met fregat en helikopters

Om Israël bij te staan in zijn strijd tegen wapensmokkel door aanhangers van Hamas stuurt Frankrijk een fregat naar de (door Israël beheerde) kust voor de Gazastrook.
Frankrijk helpt Israël dus met de bezetting, maar we moeten hier geloven dat de Gazaanse kustwateren door Israël ‘beheerd’ worden.

http://hln.be/hln/nl/960/(...)en-helikopters.dhtml
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65374247
Channel 4 Video Report - Broadcast - January 22, 2009

Is what has been presented on our screens and in our papers a true reflection of events on the ground in Gaza? And how do these reports differ to those aired in other countries?

With reporters unable to enter Gaza, attempted media manipulation from both sides and strict regulations governing what images that can be shown on British TV, Jon Snow asks a range of journalists from at home and abroad about the challenges of getting the full story.

Featuring images that haven't before been aired on mainstream television, Jon also examines the difference between the coverage at home and that in the US, Europe and the Middle East. He compares the coverage available on terrestrial channels with satellite TV and the internet and investigates the extent to which some British Muslims are by-passing the mainstream British media and looking elsewhere for their information.

To what extent does the choice of news outlet affect opinion of the conflict?

pi_65374273
pi_65374339
Featuring images that haven't before been aired on mainstream television, Jon also examines the difference between the coverage at home and that in the US, Europe and the Middle East. He compares the coverage available on terrestrial channels with satellite TV and the internet and investigates the extent to which some British Muslims are by-passing the mainstream British media and looking elsewhere for their information.

To what extent does the choice of news outlet affect opinion of the conflict?

http://www.informationclearinghouse.info/article21833.htm
  zondag 25 januari 2009 @ 01:16:14 #235
176916 Karrs
2007-2017
pi_65374987
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik maakte de vergelijking, dus ik bepaal het punt.
De joden

Terwijl je je posts altijd zo genuanceerd probeert in te pakken
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_65375444
quote:
Op zondag 25 januari 2009 01:16 schreef Karrs het volgende:

[..]

De joden

Nee, mijn punt was dat de sterkste in een conflict verantwoordelijk is voor een escalatie en voor de algemene beheersing ervan.
Mijn opponent weigert herhaaldelijk dat in te zien, dus geef ik hem antwoord op zijn eigen niveau.

Lees even de historie na.
  zondag 25 januari 2009 @ 07:25:37 #237
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65377424
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jazeker, dat WAS vrij normaal.
Na de Eerste Wereldoorlog heeft men de Volkerenbond opgericht en na de Twwede Wereldoorlog de VN, met het expliciete doel om een stap hoger op de ladder van de menselijke beschaving te komen.
Jammer dat sommige volkeren daaraan niet willen deelnemen en terugkeren naar de rechtsbegrippen van de middeleeuwen of eerder.
Dat dacht je ...
Waarom denk je dat het IMF opgericht is ?!
Om de naasteliefde te spreiden zeker !
Held van de VN CFR baas Rockefeller ! die ter waarde van (toen de tijd een kapitaal bedrag van 8,5 miljoen dollar) aan land doneerde aan de VN (denk dat dat wel genoeg zegt !!!)

The United Nations' 18 acres of prime Manhattan land was donated by the Rockefeller family (the CFR's chairman is David Rockefeller).

VN:

America sat down in San Francisco with Alger Hiss and joined the United Nations, the successor to the League of Nations - Alger Hiss, a charter member of the CFR; Alger Hiss, whose sympathy with communism can no longer be denied.

Doel VN :

* Control of all zoning matters in the United States and the control of our national parks, rivers and historical sites.
* Control over whether women are allowed to have babies.
* Control over the economic and judicial policies of all nations.
* Programs are being processed to create a tax on citizens of the United States as a permanent method of UN funding.
* The United Nation has its own Army and United States soldiers must swear allegiance to this foreign government.
  zondag 25 januari 2009 @ 07:28:15 #238
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65377428
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:33 schreef Meki het volgende:

Om Israël bij te staan in zijn strijd tegen wapensmokkel door aanhangers van Hamas stuurt Frankrijk een fregat naar de (door Israël beheerde) kust voor de Gazastrook.
Frankrijk helpt Israël dus met de bezetting, maar we moeten hier geloven dat de Gazaanse kustwateren door Israël ‘beheerd’ worden.

Frankrijk heeft nog wat goed te maken mede omdat het land vol met Meki huichelaars zit die het allemaal net zo zien als Meki !
http://www.spitsnieuws.nl(...)sch_geweld_in_f.html
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)_geweld_in_Frankrijk
http://www.parool.nl/paro(...)d-in-Frankrijk.dhtml
http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vgnaclr0b3we?ctx=vg9hmjws9myr&start_tab0=40
  zondag 25 januari 2009 @ 07:37:49 #239
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65377444
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 02:08 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

We began this article with a citation of Palestinian top negotiator Saeb Erakat, who is also the person that announced to the world the Jenin atrocities that never happened.
It was in the same Jenin that corpses of animals were used to fabricate the stench of the massacred bodies, that funerals were fabricated and filmed only to have the victims becoming alive, etc.
All these are typical to Israel's Hasbara problem:
Both the fundamentals of the conflict such as what is Palestine, and the current events such as who deliberately target civilians and who sacrifices its own life to save civilians, are falsified.
Often reality is precisely the opposite of what is being presented by the Palestinians: 23 Israeli reservists lost their life because they fought on the ground in Jenin in an unparalleled (as compared to other democracies that would have used the air force and artillery) attempt to save civilian life.
Yet the lie of the massacre of Jenin is still prevalent.
So we have to permanently explain that the M.E. conflict is not only a universe where the Palestinian side never keeps signed agreements but it is also an Orwellian universe where lies are permanently propagated.
Also words are used to mean what the Palestinians decide they should mean like Humpty Dumpty does.
An indiscriminate killer becomes a freedom fighter, a fifth of Palestine becomes Palestine, and Zionism becomes, instead of the self-determination movement of the Jewish people, something sinister.
Bron

Palestinian and International Charges of Massacre

Yet Palestinian spokesmen characterized Israel's counter-terrorist operations in Jenin, right from the start, as a "massacre."
Palestinian Authority negotiator Saeb Erakat charged during a CNN interview on April 10, 2002, that Israeli troops had killed "more than 500 people."
On April 12, he repeated the charge on CNN: "a real massacre was committed in the Jenin refugee camp."
He added that 300 Palestinians were being buried in mass graves.
On April 15, Erakat continued his charges: "And I stand by the term 'massacres' were committed in the refugee camps." He also began to refer to Israeli actions as "war crimes."

Erakat was not alone in hurling the charge of an Israeli "massacre" of Palestinians in Jenin. Peter Hansen, the commissioner-general of the United Nations Relief and Works Agency (UNRWA) told a Danish newspaper, the Internatavisen Jyllands-Posten, on April 19, that 300-400 Palestinians had been killed in Jenin.
He told CNN: "I had, first of all, hoped the horror stories coming out were exaggerations as you often hear in this part of the world, but they were all too true" (CNN, April 19, 2002).
CNN correspondent Rula Amin gave her own impressions of "a lot of destruction, a lot of devastation" (CNN, April 17, 2002).

Terje Roed-Larsen, the UN Secretary-General's representative in the Middle East, was initially more careful: "I cannot say that there wasn't a massacre, but I cannot say there was a massacre."
Yet he still insisted:
"But I think that the question of an international investigation is a highly relevant question on the basis of what I saw" (CNN, April 18, 2002).
He spoke of "clear violations of basic humanitarian principles." Hansen's impressions and Larsen's reports undoubtedly affected the assessment of UN Secretary-General Kofi Annan.

What Really Transpired

Now that the city of Jenin has been open for several weeks, a clearer picture of the reality on the ground has emerged:

*
No Massacre of Palestinians Occurred

Contrary to the repeated televised charges of Saeb Erakat and other Palestinian spokesmen, "hundreds" of Palestinians were not killed.
As of May 1, there were 54 bodies found in Jenin -- not 500 -- according to Israeli military sources. Palestinian officials, on the ground, now verify the Israeli numbers: Mousa Kadoura, director of Yasser Arafat's Fatah organization for the northern West Bank, claims 56 Palestinians died in Jenin (Washington Times, May 1, 2002).
Foreign Minister Shimon Peres has stated that only seven civilian casualties have been identified (Israel Foreign Ministry Press Release, April 20, 2002).
These limited Palestinian casualties were due to the fact that Israel did not employ massive air strikes or artillery barrages in Jenin, but rather sent its vulnerable ground forces to engage in house-to-house combat.
As a result, Israel lost 23 soldiers in the battle.
Essentially, Israeli soldiers lost their lives in order to keep the collateral deaths of Palestinian civilians to a minimum.

*
The Role of Palestinian Explosives and the Limited Scale of Destruction

Palestinians admit that they employed large amounts of explosive devices in Jenin.
There were booby-trapped buildings and explosive devices configured as anti-personnel mines.
Captured Islamic Jihad operative Tabeat Mardawi told CNN that 1,000-2,000 explosive devices had been prepared.
An Islamic Jihad bomb-maker from Jenin told Al-Ahram Weekly:
"We had more than 50 houses booby-trapped around the camp" (MEMRI, April 24, 2002).

Still, the level of destruction was limited.
Out of 1,896 buildings in the Jenin refugee camp, 130 buildings were destroyed -- or less than 10 percent (Israel Defense Forces -- Central Command).
According to Fatah activist Mousa Kadoura, the area affected was the size of a large football field (Washington Times, May 1, 2002).
Moreover, because of the large amounts of Palestinian explosives in the camp, it is difficult to discern what component of this destruction was caused by Israeli forces and what part was a result of Palestinian detonation. *edit* Tiesemans ( Hamas deed precies hetzelfde onlangs door de Gaza vol te hangen met explosieven om de opmars van grondtroepen te vertragen.)

bron
  † In Memoriam † zondag 25 januari 2009 @ 07:45:13 #240
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65377453
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:33 schreef Meki het volgende:

Waar de loyaliteit van Sarkozy ligt hoeft geen toelichting

"On behalf of France, we would like to declare our true love to Israel. We love you!" - Sarkozy, juni 2008

het Franse leger zelf is meer onafhankelijk.
quote:
French forces: Stop Lebanon overflights or we'll open fire
The commanders of the French contingent in UNIFIL (United Nations Interim Force in Lebanon) have warned that if Israeli warplanes continue their overflights in Lebanon, they may have to open fire on them.
quote:
Lebanon: UNIFIL tanks block IDF force
An IDF force, including tanks, a bulldozer and a number of vehicles was blocked on Thursday by French UNIFIL troops at the outskirts of the south Lebanese village of Marwahin, near the border with Israel.
Sarkozy is zelf ook niet erg populair binnen het leger. Vorig jaar was men zelfs bang voor een kleine opstand tijdens de jaarlijkse feestelijkheden op 14 juli (Bastille Dag). Net daarvoor was er een incident geweest waarbij 17 toeschouwers van een militaire oefening gewond waren geraakt. Men schoot per ongeluk met echte kogels ipv losse flodder. De opperbevelhebber van het leger moest aftreden en Sarkozy kondigde "ernstige straffen" voor de verantwoordelijken aan.

French army chief resigns after 17 shot

Niet iets waar het leger op zat te wachten. Sowieso heeft men een bloedhekel aan politieke inmenging. Dus logischerwijs helemaal van een president die al wat politieke zuiveringen op zijn naam heeft staan.

Sarkozy's andere reorganisatieplannen van het leger vielen al in even goede aarde.
Nicolas Sarkozy's military reforms criticised by French commanders

In het algemeen denk ik dat de Palestijnen gebaat zijn bij de aanwezigheid van buitenlandse militairen. Het zal hun wellicht enige bescherming tegen het IDF kunnen bieden.

Bovendien is de voorwaarde van de Fransen dat de grenzen weer opengaan en dat zou eindelijk eens tijd worden.
  zondag 25 januari 2009 @ 07:52:22 #241
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65377464
En als toetje voor deze vroege ochtend bijdragen nog een letterlijk citaat uit de krant van gisteren :
quote:
In een ander ziekenhuis in Gaza verteld iemand die op een ambulance zit, en die zijn naam niet kwijt wil uit angst voor represailles van Hamas, dat het medisch personeel van twee kanten bedreigd werd:
Van de kant van Israël maar ook van de kant van Hamas.
We waren op de gevaarlijkste plekken waar knalhard gevochten werd.
Soms kwamen angstige guerrilla's op me af en zeiden, onder bedreiging van hun wapen, dat ik ze moest meenemen in de ambulance naar een veiliger plek.
Ik heb altijd geweigerd, hoewel er daardoor enorm dreigende situaties ontstonden.
Ik ben een ambulance, niet een militair transport.
Ze gaan maar lopen", aldus deze anonieme 'held van Gaza'.
Na het lezen van dit artikel kan ik mij dus verdomde goed voorstellen dat wanneer Israëlische troepen een collega van zo'n ambulance bestuurder zien die wel zo'n (in z'n broek schijtende Hamas) strijder meeneemt, ze de volgende keer zo'n ambulance gewoon beschieten omdat er dan inderdaad geen sprake is van neutraal gewonden vervoer maar militair vervoer !!
  zondag 25 januari 2009 @ 07:56:45 #242
237059 Twerk
The Spurs
pi_65377472
quote:
Op zondag 25 januari 2009 07:52 schreef Tiesemans het volgende:
En als toetje voor deze vroege ochtend bijdragen nog een letterlijk citaat uit de krant van gisteren :
[..]

Na het lezen van dit artikel kan ik mij dus verdomde goed voorstellen dat wanneer Israëlische troepen een collega van zo'n ambulance bestuurder zien die wel zo'n (in z'n broek schijtende Hamas) strijder meeneemt, ze de volgende keer zo'n ambulance gewoon beschieten omdat er dan inderdaad geen sprake is van neutraal gewonden vervoer maar militair vervoer !!
En daarom zit jij met een opgewonden, rood hoofd vanuit de ivoren toren wat onzin uit te kramen en zijn er van de andere kant mensen bezig die geacht worden enige vorm van professionaliteit te bezigen.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  zondag 25 januari 2009 @ 07:58:05 #243
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65377478
quote:
Op zondag 25 januari 2009 07:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ach ja één ding hebben Israël (lees de Joden aldaar) en Sarkozy gemeen ...
De enorme aantallen Noord Afrikanen in Frankrijk koesteren richting beide een enorme haat !
In tegenstelling tot Chiraq want die was er niet vies van om lekker met Arafat op de foto te gaan en de Israëliërs te schofferen met "culturele" centra's in (rara) Gaza !

Wie denk je dat er trouwens in die kist ligt ? Begint met een A

En met diens opvolger kon hij het ook goed vinden :

[ Bericht 4% gewijzigd door Tiesemans op 25-01-2009 08:21:06 ]
  zondag 25 januari 2009 @ 08:09:53 #244
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65377503
quote:
Op zondag 25 januari 2009 07:56 schreef Twerk het volgende:

[..]

En daarom zit jij met een opgewonden, rood hoofd vanuit de ivoren toren wat onzin uit te kramen en zijn er van de andere kant mensen bezig die geacht worden enige vorm van professionaliteit te bezigen.
professionaliteit ?

zondag 25 januari 2009 @ 08:22:35 #245
237059 Twerk
The Spurs
pi_65377544
quote:
Op zondag 25 januari 2009 08:09 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

professionaliteit ?

[ afbeelding ]

Hij staat dan ook met een wapen aan de kant van de weg te handelen uit impuisiviteit en onnozelheid... Of wil je insinueren dat er van hoger hand opdracht zou worden gegeven ze te beschieten?
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_65382376
quote:
Op zondag 25 januari 2009 07:37 schreef Tiesemans het volgende:
heel wat
euhm, welk gedeelte van 'ik weet dat die cijfers niet kloppen' begrijpen jullie niet ?
Al moet ik toegeven dat ik even in de war was gebracht door de combinatie header/ cijfers van de VN, dat die het ineens toch weer hadden over bijna 500 doden, ik vroeg me even af of er alsnog diepgaand onderzoek gedaan was door de VN zelf, hun cijfers berusten immers nog steeds niet op eigen onderzoek.

Waar het mij om ging is het nogal vreemde mechanisme bij dit soort gebeurtenissen ..

In dit geval springt de een en ander op mijn nek terwijl ik alleen maar opper dat die cijfers twijfelachtig zijn, een schatting aan hand van diverse bronnen .. hoezo voorspelbaar ..
En als ik dan citeer uit de enige relevante link die als bron wordt gegeven, het bewijs voor de 'leugen' , nota bene een van de rapporten waarop de VN haar cijfers gebaseerd heeft, en attent maak op wat er nog meer staat in dat rapport wordt daar in alle toonaarden over heen geluld .. dat er oorlogsmisdaden begaan zijn door de Israëliërs, dat zij kinderen en ouden van dagen hebben misbruikt als menselijk schild, is blijkbaar irrelevant, dat de Palestijnen overdreven hebben is het enige wat telt.

Iets soortgelijks zagen we eerder in deze reeks, dat filmpie van overlevenden van Deir Yassin .. het werd verwelkomt als eindelijk bewijs dat de Palestijnen overdreven hebben, er werd helemaal niet verkracht en zo ..
de rest van het verhaal, dat bijna het hele dorp opzettelijk is uitgemoord terwijl ze zich nadrukkelijk afzijdig hielden van het conflict, iets dat bevestigd wordt door een Israëliër die erbij was.
Maar dat doet allemaal niet ter zake blijkbaar, een heel dorp grotendeels uitroeien, nee, dat de Palestijnen overdreven hebben, dat ze zeiden dat de vrouwen verkracht werden voor ze werden vermoord, dat is pas erg ..

Wat je eigen link aangaat
quote:
It is also worthwhile to note that the Palestinian Arab state called Jordan is purely Jew-free, whereas the Palestinian Jewish state called Israel even in its pre-1967 borders contains about 20% Arabs. In the Israel-Arab wars no Arab village or city were involved in military warfare if they did not initiate aggression. Israeli authorities, even in the face of aggression by the Arabs, adopted the policy of begging the Arabs to stay and not to leave and become refugees.
Deze meneer gaat de geschiedenis even herschrijven naar de oude regel dat die geschreven wordt door de overwinnaars ?
Om te beginnen is het vrij normaal om in een oorlogssituatie de op jouw grondgebied wonende vijand het land uit te zetten, dat deden de Nederlanders ook met de Duitsers toen dat nog kon.
En Deir Yassin bestaat dus niet volgens die man, en de bewoners van het eerder genoemde Ramla zijn ook niet verdreven .. pff

Wat die andere link aangaat .. een 'informatieve' website die het noodzakelijk acht sommige stukken in het bold te zetten vind ik over het algemeen niet al te betrouwbaar ..
pleased to meet you
  zondag 25 januari 2009 @ 13:24:11 #247
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65382401
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 02:13 schreef damsco het volgende:

[..]

Nee. Het is geen door God gegeven tekst, het zijn opvattingen van mensen. Dat is ook een cruciaal verschil.
Zoals ook de Hadiths hmm? Je moet niet zo selectief beoordelen, dat is namelijk erg hypocriet hoor.
Dasvidanja
pi_65382866
quote:
Op zondag 25 januari 2009 07:58 schreef Tiesemans het volgende:

boel foto's
aah, weet ik ook eindelijk hoe ik deze echt moet interpreteren

pleased to meet you
pi_65383019
Oh waren de foto's waarin moslims de SS al helpen langsgeweest?
  zondag 25 januari 2009 @ 14:16:45 #250
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65384163
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:23 schreef moussie het volgende:

[..]

euhm, welk gedeelte van 'ik weet dat die cijfers niet kloppen' begrijpen jullie niet ?
Al moet ik toegeven dat ik even in de war was gebracht door de combinatie header/ cijfers van de VN, dat die het ineens toch weer hadden over bijna 500 doden, ik vroeg me even af of er alsnog diepgaand onderzoek gedaan was door de VN zelf, hun cijfers berusten immers nog steeds niet op eigen onderzoek.

Waar het mij om ging is het nogal vreemde mechanisme bij dit soort gebeurtenissen ..

In dit geval springt de een en ander op mijn nek terwijl ik alleen maar opper dat die cijfers twijfelachtig zijn, een schatting aan hand van diverse bronnen .. hoezo voorspelbaar ..
En als ik dan citeer uit de enige relevante link die als bron wordt gegeven, het bewijs voor de 'leugen' , nota bene een van de rapporten waarop de VN haar cijfers gebaseerd heeft, en attent maak op wat er nog meer staat in dat rapport wordt daar in alle toonaarden over heen geluld .. dat er oorlogsmisdaden begaan zijn door de Israëliërs, dat zij kinderen en ouden van dagen hebben misbruikt als menselijk schild, is blijkbaar irrelevant, dat de Palestijnen overdreven hebben is het enige wat telt.
Ik heb uit jouw bericht alleen het citaat gehaald dat ging over de bewering dat de precieze aantallen slachtoffers die in Jenin zouden zijn gevallen niet bekend zouden zijn.
Tijdens de operatie Defensive werd veelvuldig in de pers gemeld dat er sprake zou zijn van een genocide en bloedbad (en soortgelijke termen) in Jenin. De V.N. hebben vanwege deze berichtgeving en de beschuldigingen van Palestijnse autoriteiten, officials van het ICRC en Amnesty International een onderzoek gedaan naar deze beweringen op een verzoek van de Algemene vergadering (resolutie ES-10/10). Hun bevindingen zijn uiteindelijk bericht in een rapport van de Secretaris-Generaal.
quote:
In Jenin camp, by the time of the IDF’s withdrawal and the lifting of the curfew on 18 April, at least
52 Palestinians, of whom up to half may have been civilians, and 23 Israeli soldiers were dead. Allegations by Palestinian Authority officials in mid-April that 500 or more persons were killed in Jenin camp were not substantiated by the evidence that subsequently emerged.
Dit rapport is weliswaar tot stand gekomen zonder dat men een daadwerkelijk Jenin heeft bezocht, maar, zoals de Algemene Vergadering verzocht had, gebaseerd op beschikbare bronnen en informatie met inbegrepen zes verklaringen van VN-lidstaten en waarnemersmissies, publieke documentatie en diverse documentatie en verslagen van NGO's. De Palestijnse Autoriteit verschafte ook informatie voor het rapport in tegenstelling tot de Israëlische regering die weigerde aan dit onderzoek mee te werken, dus geen invloed heeft kunnen uitoefenen op het uiteindelijke resultaat.

Desalniettemin hadden velen naar aanleiding van de berichtgeving in de media over het bloedbad in Jenin hun oordeel al klaar.
Dit terwijl er dus geen aanwijzingen of bewijzen geleverd waren die konden suggereren dat er een genocide had voltrokken of er sprake zou zijn van een bloedbad van tussen de 400-1500 slachtoffers. Arafat claimde zelfs 5.000 doden.
Vast gesteld is dat dit overdrijvingen waren (net zoals dat in Qana ook gebeurde). Het aandikken van slachtofferaantallen is simpelweg onderdeel van de propaganda.

Enkel daar heb ik het over gehad en enkel dat punt heb ik gemaakt.
pi_65384824

Protesters demonstrate in London, on January 24, 2009 against the BBC, who have faced intense criticism from the British government and campaigners after refusing to broadcast a charity appeal to raise emergency funds for people in the Gaza Strip, worried that broadcasting the appeal could compromise its impartiality and questions whether aid can be delivered efficiently in Gaza, where Palestinians say over 1,300 people died during Israel’s 22-day offensive
pi_65384857

Al Jazeera: Fear and trauma in Gaza’s schools
quote:
“In the morning when I was working among the students, some of them were very frightened,” said Amirah Hamdan, a teacher at Asma who handles the morning attendance call.
“They thought that the war would start again because they were in the school.”
Meer op http://english.aljazeera.(...)200912553199345.html
pi_65385014
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:16 schreef damian5700 het volgende:
Arafat claimde zelfs 5.000 doden.
Bronnetje?
quote:
Vast gesteld is dat dit overdrijvingen waren (net zoals dat in Qana ook gebeurde). Het aandikken van slachtofferaantallen is simpelweg onderdeel van de propaganda.
Bronnetje (over: dat het aantal slachtoffers moedwillig werd overdreven om propagandistische redenen?)
pi_65385110
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:16 schreef damian5700 het volgende:
Het aandikken van slachtofferaantallen is simpelweg onderdeel van de propaganda.

Enkel daar heb ik het over gehad en enkel dat punt heb ik gemaakt.
Feit is en blijft dat niemand zeker kan weten of die cijfers kloppen, er was geen toegang tot het gebied .. vandaar dat dit ook zo'n leuke rode lap is, werkt altijd

En dat een underdog overdrijft in de hoop eindelijk eens hulp te krijgen is niet zo gek toch, imho is dat heel erg menselijk .. of het in hun situatie slim is is een ander verhaal, de geschiedenis bewijst dat het slimmer zou zijn geweest om de rauwe feiten voor zich te laten spreken

En het punt dat ik wou maken is dat jij de gedeelten van je bron die je wel goed uitkomen gebruikt als 'bewijs', en de rest doodleuk negeert .. ga daar eens op in, op die oorlogsmisdaden en de mensenrechtenschendingen waar je bron het ook over heeft, ipv te blijven hameren op de Palestijnse propaganda, durf eens toe te geven dat Israël geen heilig boontje is, en kritiek op hun niet per definitie antisemitisme
pleased to meet you
  zondag 25 januari 2009 @ 15:04:21 #255
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65385710
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Feit is en blijft dat niemand zeker kan weten of die cijfers kloppen, er was geen toegang tot het gebied .. vandaar dat dit ook zo'n leuke rode lap is, werkt altijd

En dat een underdog overdrijft in de hoop eindelijk eens hulp te krijgen is niet zo gek toch, imho is dat heel erg menselijk .. of het in hun situatie slim is is een ander verhaal, de geschiedenis bewijst dat het slimmer zou zijn geweest om de rauwe feiten voor zich te laten spreken

En het punt dat ik wou maken is dat jij de gedeelten van je bron die je wel goed uitkomen gebruikt als 'bewijs', en de rest doodleuk negeert .. ga daar eens op in, op die oorlogsmisdaden en de mensenrechtenschendingen waar je bron het ook over heeft, ipv te blijven hameren op de Palestijnse propaganda, durf eens toe te geven dat Israël geen heilig boontje is, en kritiek op hun niet per definitie antisemitisme
De rode lap waren de beschuldigingen van een genocide, massamoord en een bloedbad in Jenin dat klakkeloos door de internationale media werd overgenomen (Jenin is vooral bekend geworden door het 'bloedbad' dat daar zou hebben plaatsgevonden) en vertaald werd in een heel negatieve houding en bejegening van Israël, Israëliërs, Joodse objecten en Joodse mensen, terwijl daar geen enkele aanwijzingen voor waren en achteraf ook geen bewijzen voor waren geleverd.
Jij mag dan voor jezelf bepalen dat jij het precieze aantal niet weet. Op het niveau van de V.N. is er bevonden dat de initiële berichtgeving en over Jenin overdreven was.

En nogmaals je kan wel zeggen dat jouw bericht voorgekookt was, dat laat onverlet dat ik specifiek een element eruit haal en daar mijn bezwaren over uit.
Niks meer en niks minder.
  zondag 25 januari 2009 @ 15:06:58 #256
16715 Mylene
*schatje*
pi_65385789
Kritische geluiden vanuit Gaza op Hamas.
quote:
'Who Has Won Here?'

In the Gaza Strip people are returning home -- or to the rubble that was once their home. Many are blaming Hamas for the destruction because the militants hid among civilians and attracted Israeli fire. Yet no one dares to speak out openly.

What is left over when a person is hit by a tank shell. Blood, tissue, bone splinters, splatters on the wall.

And anger.

Mohammed Sadala's rage is aimed at the man, whose remains he found in his bedroom: a Hamas fighter. He and a comrade broke into the home which had long stood empty after the Sadala family fled. The Hamas men shot at the approaching Israelis from the balcony. The soldiers fired back, killing the militants and destroying the house of the 10-strong family in the process.

When Sadala came back to survey the scene he found his property in ruins: the younger children's bedroom was burnt out, while the living room and hallway were strewn with bullet holes and blackened by soot from the fire. In the bedroom lay the corpses: one had bled to death, the other was hit by a tank shell.

Beside the bodies lay the assault rifle which they had used to try to stop the tanks.

"I used to support Hamas because they fought for our country, for Palestine," says Sadala. Hamas stood for a new start, for an end of corruption, which had spread like cancer under the moderate Fatah. In the 2006 elections Hamas won the majority with their message of change, said Sadala, who earned a living in the building business. Gesticulating wildly, the 52-year-old surveyed the ruins of the bedroom: "That is the change that they brought about. We were blasted back 2,000 years."

Through the hole in the wall of his house, Sadala sees a landscape in gray and brown. This is where a neighbourhood had stood, his neighbourhood. Now there is a snake of sand around the bomb crater. It is impossible to tell where the streets once stood. Family houses have turned into piles of debris. People have built refuges using cloth and rubble. They stand alongside dead donkeys and sheep, whose stomachs swell up. No one here has time to remove rotting corpses.

The people from Beit Lahia are starting from zero again: children load wood from broken trees onto their back. Their mothers bend over fires and bake bread. Young women carry water in petrol canisters. Only the men stand around looking numb, smoking, staring blankly. Many people here, like Sandala, had placed their hopes in Hamas -- now they are gazing into nothing, ideologically as well as materially.

Everything Is Lost Now

And it is not just buildings that lie in rubble in the Gaza strip, it is the livelihoods of many thousands of people. In Arabic societies a home is usually everything a family possesses. Often several brothers build a house for the entire family. Living at close quarters has its advantages: when the costs of building the house are paid off, there is more money left over to feed the dozens of family members.

Everything is lost now.

"When Hamas came to power, they came to our aid with packages of groceries," says Abu Abed. The 60-year-old's sons, all of whom are trained hospital nurses, have been without work for years. That is true of many in the Gaza Strip. Now Abu Abed stands before the rumble of the house where he lived with four generations of his family. All that remains are the ground floor pillars. The Israeli navy had its eye on the building from the very beginning of the war. After all, its clear view of Gaza City and the sea would have provided a good base for Hamas.

"I've changed my mind about Hamas," Abu Abed says. "I can't support any party that wages a war that destroys our lives." He is particularly pained by the fact that Hamas is still selling the cease-fire as a victory.

"Who has won here?" he asks and points to the debris that was once his home.

One of his neighbors weighs in: "Many people are now against Hamas but that won't change anything," he says. "Because anyone who stands up to them is killed." Since they took power Hamas has used brutal force against any dissenters in the Gaza Strip. There were news agency reports that during the war they allegedly executed suspected collaborators with Israel. The reign of terror will go on for some time, says the neighbor who doesn't want to give his name. "There will never be a rebellion against Hamas. It would be suicide."

Others swallow their anger. Hail's house is just a few streets away and only suffered light damage. There are a few bullet holes in the living room walls and all of the window panes are broken. Hail also found out after the cease-fire that the militants had used his house as a base for their operations. The door to his house stood open and there were electric cables lying in the hallway. When Hail followed them they led to his neighbor's house which it seems Hamas had mined.

As Hail, in his mid-30s, sat on his porch and thought about what to do a man came by: He was from Hamas and had left something in Hail's home. He let him in and the man then emerged with a bullet proof vest, a rocket launcher and an ammunitions belt. An hour later a fighter with Islamic Jihad called to the door, then disappeared onto the roof and reappeared with a box of ammunition. "The abused civilians' homes for their own purposes. That is not right," Hail says with disgust while trying to remain polite.

In contrast to many of their neighbors the Sadala family is doing comparatively well. They have all survived and the house could theoretically still be repaired. Mohammed Sadala is of another opinion: "There is no way," he says. What happened in his bedroom cannot be covered up just by cleaning. The worst is that he now knows who died in the room. It was Bilal Haj Ali. Sadala knows this because the young mans brothers came to visit a few days ago. They wanted to see the place where Bilal became a martyr. "I did let them in but I hardly spoke a word with them," he says.

The young men took photos of the remains of their brother with their mobile phones. "But they didn't want to clean it up," Sadala says. "I told them not to show their faces here ever again."
bron
pi_65386463
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Bronnetje?
[..]

Bronnetje (over: dat het aantal slachtoffers moedwillig werd overdreven om propagandistische redenen?)
Die zijn er niet?
  zondag 25 januari 2009 @ 15:34:18 #258
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65386662
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Die zijn er niet?
Dan moet ik het archief van het NOS-journaal van 2002 gaan uitpluizen enkel om jou te behagen. Bovendien heb ik helemaal geen zin om me voor jou te verantwoorden. Als je mijn verhaal pure onzin vind, is dat prima. Ik zal er niet wakker van liggen.
pi_65386774
Oké, goed. Een ongefundeerde stelling dus, gebaseerd op jouw herinnering. Het zou goed kunnen zijn dat er natuurlijk weer eens niets van klopt, misschien ook wel. Ik weet niet, dat kan. Maar jij hebt geen zin om al die hele beweringen die je doet te gaan uitpluizen om mij te behagen, dat is begrijpelijk.

Het is ook wel gek hoe persoonlijk je je aangevallen lijkt te voelen; en je kunt dat sowieso toch zeggen meteen: ik heb geen bron, maar ik weet gewoon dat het zo is?
  zondag 25 januari 2009 @ 15:48:32 #260
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65387155
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:38 schreef Monidique het volgende:
Oké, goed. Een ongefundeerde stelling dus, gebaseerd op jouw herinnering. Het zou goed kunnen zijn dat er natuurlijk weer eens niets van klopt, misschien ook wel. Ik weet niet, dat kan. Maar jij hebt geen zin om al die hele beweringen die je doet te gaan uitpluizen om mij te behagen, dat is begrijpelijk.

Het is ook wel gek hoe persoonlijk je je aangevallen lijkt te voelen; en je kunt dat sowieso toch zeggen meteen: ik heb geen bron, maar ik weet gewoon dat het zo is?
Je bedoelt dat er geen enkele bronnen zijn dat de slachtoffer aantallen van Jenin en Qana die initieel geleverd zijn door Palestijnse autoriteiten, het Rode Kruis of Amnesty International en de gebruikte terminologie die de toestand omschrijft in een later stadium overdreven blijken te zijn en naar beneden bijgesteld worden? Want die zijn er volop.
Misschien iets minder dan de krantenkoppen waarin slachtingen, genocide en soortgelijks worden beschreven, maar die zijn er wel.
Het rapport van de V.N. is daar een voorbeeld van.
pi_65387397
Het rapport van de VN zegt dat Arafat zei dat er vijfduizend doden waren? Waar? Het rapport zegt dat de slachtofferaantallen van de aanval op Qana (wat dus uiteindelijk niet zo erg bleek te zijn; er waren maar een dozijn ofzo kinderen vermoord door Israëlische bommen) aanvankelijk werden overdreven voor propaganda? Waar?
  zondag 25 januari 2009 @ 16:03:17 #262
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65387718
Nee, het rapport zegt niet dat Arafat zei dat er 5.000 doden waren. Het rapport gaat over Jenin, overigens, dat voortkomt uit een onderzoek van de V.N. na beschuldigingen door de Palestijnse Autoriteit dat er duizenden onschuldige burgers door IDF soldaten zouden zijn vermoord.
In het verlengde noem ik ook Qana waarbij op een soortgelijke manier velen hun oordeel al klaar hadden bij de claims van Hezbollah en mensenrechtenorganisaties, waarna achteraf de werkelijkheid anders in elkaar stak.
pi_65387821
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:03 schreef damian5700 het volgende:
In het verlengde noem ik ook Qana waarbij op een soortgelijke manier velen hun oordeel al klaar hadden bij de claims van Hezbollah en mensenrechtenorganisaties, waarna achteraf de werkelijkheid anders in elkaar stak.
Nee. Jij hebt het niet over hoe Velen Hun mening al klaar hadden, jij stelt, vrij duidelijk, dat de aanvankelijke slachtofferaantallen moedwillig zijn overdreven, zijn verzonnen, met als doel propaganda: "Vast gesteld is dat dit overdrijvingen waren (net zoals dat in Qana ook gebeurde). Het aandikken van slachtofferaantallen is simpelweg onderdeel van de propaganda."
  zondag 25 januari 2009 @ 16:09:14 #264
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65387947
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. Jij hebt het niet over hoe Velen Hun mening al klaar hadden, jij stelt, vrij duidelijk, dat de aanvankelijke slachtofferaantallen moedwillig zijn overdreven, zijn verzonnen, met als doel propaganda: "Vast gesteld is dat dit overdrijvingen waren (net zoals dat in Qana ook gebeurde). Het aandikken van slachtofferaantallen is simpelweg onderdeel van de propaganda."
Ja, ik heb het daar over. En ik heb het ook over het V.N.- rapport over Jenin en niet zoals jij net beweerde een rapport over Qana.
Daarnaast zeg ik ook: Desalniettemin hadden velen naar aanleiding van de berichtgeving in de media over het bloedbad in Jenin hun oordeel al klaar.
Dit terwijl er dus geen aanwijzingen of bewijzen geleverd waren die konden suggereren dat er een genocide had voltrokken of er sprake zou zijn van een bloedbad van tussen de 400-1500 slachtoffers.

Vast gesteld is dat dit overdrijvingen waren (net zoals dat in Qana ook gebeurde).
pi_65388129
Allemaal leuk, maar nog steeds mijn vraag niet: waar kan ik lezen over Arafat die het heeft over vijfduizend doden in Jenin? En waar kan ik lezen dat de slachtofferaantallen van de aanval op Libanese gebouwen en kinderen aanvankelijk moedwillig overdreven werden om er propaganda mee te bedrijven? Want ik lees bijvoorbeeld wel dat de aanvankelijke aantallen te wijten waren aan slordig giswerk van Human Rights Watch, maar niets over dat zij dat deden voor de propaganda. (Ik heb geen flauw idee hoe jij erbij komt dat ik beweer dat een of ander rapport over Qana gaat? Ik ben vrij duidelijk.)
  zondag 25 januari 2009 @ 16:19:04 #266
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65388374
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:13 schreef Monidique het volgende:
Allemaal leuk, maar nog steeds mijn vraag niet: waar kan ik lezen over Arafat die het heeft over vijfduizend doden in Jenin? En waar kan ik lezen dat de slachtofferaantallen van de aanval op Libanese gebouwen en kinderen aanvankelijk moedwillig overdreven werden om er propaganda mee te bedrijven? Want ik lees bijvoorbeeld wel dat de aanvankelijke aantallen te wijten waren aan slordig giswerk van Human Rights Watch, maar niets over dat zij dat deden voor de propaganda. (Ik heb geen flauw idee hoe jij erbij komt dat ik beweer dat een of ander rapport over Qana gaat? Ik ben vrij duidelijk.)
ja, dat het een propaganda versus propaganda oorlog is weten we wel, wat wil je duidelijk maken?
Dasvidanja
  zondag 25 januari 2009 @ 16:29:15 #267
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65388871
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:13 schreef Monidique het volgende:
Heel erg leuk en aardig heb ik daar al een reactie op gegeven. En jij hebt het over Het rapport zegt dat de slachtofferaantallen van de aanval op Qana (wat dus uiteindelijk niet zo erg bleek te zijn; er waren maar een dozijn ofzo kinderen vermoord door Israëlische bommen) aanvankelijk werden overdreven voor propaganda?
Over welk rapport heb jij het dan? Mag ik daarvan naam en toenaam?
Dat er na dit bombardement een staakt het vuren werd geëist door de Verenigde Staten bij monde van Condaleeza Rice had mede te maken met de berichtgeving hieromtrent en de gehanteerde terminologie om de situatie te omschrijven.
Maar verwacht jij nu werkelijk dat ik ergens een rapportje ga zoeken op het web van een post-it of ander stukje papier waarop precies staat waar propaganda wordt bedreven?
Bestaat er eigenlijk wel zoiets? Ik bedoel is in het verleden al weleens eerder plaatsen aangewezen geweest waar men kan lezen uit een archief dat er op een zekere plek of na een zeker voorval propaganda is gedreven. Een soort propaganda notulen archief?

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 25-01-2009 16:34:16 ]
pi_65389780
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:29 schreef damian5700 het volgende:
Maar verwacht jij nu werkelijk dat ik ergens een rapportje ga zoeken op het web van een post-it of ander stukje papier waarop precies staat waar propaganda wordt bedreven?
Ik verwacht dat je tenminste nog enigszins wat je beweert kunt onderbouwen. Het hoeven geen gedetailleerde notulen te zijn van het Propagandadepartement, gewoon een redelijke onderbouwing. Maar vooralsnog lukt dat niet erg.
  zondag 25 januari 2009 @ 17:00:32 #269
151515 verita
Happy days
pi_65390199
Toch is het gezegd. Niet door Arafat, maar door Saab Erekat, die toen zijn spokesman was. Hij verklaarde dat in een uitzending van Euronews, die ik getaped heb op video. Deze banden heb ik nu helaas niet meer, laat dat even duidelijk zijn. Bij de uitzending van euronews een uur later, zei hij plotseling 500 ipv 5000. Ik weet het nog omdat ik met iemand telefoneerde en het getal 5000 heb genoemd. En me later verbaasde dat hij het naar een tienvoudige verlaagde.
Vanaf de onvoorstelbare aanslag op de Dolphin in Tel Aviv in juni 2001 heb ik me vanuit interesse erg veel bezig gehouden met de situatie daar, en zodra ik tijd had, bijna alles getaped wat ik kon. Ik ben gekomen tot tape nummer 68 (van vier uur), ik ben er mee gestopt in februari 2003.
En nee, ik heb dus geen bewijs... (meer)

[ Bericht 0% gewijzigd door verita op 25-01-2009 17:02:12 (Tiepvaut) ]
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_65390246
Voila, zo moeilijk is het niet.
  zondag 25 januari 2009 @ 17:06:57 #271
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65390411
Dat je daar dan weer zo gemakkelijk intrapt.
  zondag 25 januari 2009 @ 17:09:01 #272
151515 verita
Happy days
pi_65390482
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:06 schreef damian5700 het volgende:
Dat je daar dan weer zo gemakkelijk intrapt.
Que?
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  zondag 25 januari 2009 @ 17:11:04 #273
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65390572
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:09 schreef verita het volgende:

[..]

Que?
Practical joke.
pi_65390612
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:09 schreef verita het volgende:

[..]

Que?
Ik snap 'm ook niet helemaal.
pi_65391917
En ik kan eerlijk gezegd nergens vinden dat zelfs Erakat dat gezegd heeft, wel dat hij berichten heeft gehoord over mogelijk 500 Palestijnse doden sinds het Israëlische offensief in de Palestijnse gebieden: "What we're saying, we see an opportunity in the secretary's visit. We want to help in order to insure the success of the secretary's visit, because insuring the success of implementing 1402 means stopping the killing fields out there, and you know as the numbers I am receiving today is that the numbers of killed could reach 500 since the Israeli offensive began. Thousands of wounded."

Het is goed mogelijk dat de Jenin-mythe voor een groot gedeelte zelf een mythe is.
  zondag 25 januari 2009 @ 18:43:53 #276
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65393714
Niet ten tijd van het conflict in de media en ook niet voor de beslissing van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties onderzoek te doen naar de beschuldigingen van de Palestijnse Autoriteit aan het adres van IDF soldaten, om maar eens wat voorbeelden te noemen.

Ik vind het ook wat vreemd om na ruim zes jaar de geschiedenis te willen veranderen en conclusies te trekken die zoveel afwijken van de berichtgeving in de media in die periode en daarna.
pi_65394016
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 16:26 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik ben niet hebberig. Ik zou dan al tevreden zijn met wat ik kreeg. In dit geval zo'n ruim 85%.
Je zal maar net in die 15% wonen dan.
pi_65394017
Mja, mja, maar toch lijkt het erop dat Arafat in ieder geval niet gezegd heeft dat er 5000 Palestijnse doden te betreuren waren na de Israëlische aanval op Jenin, en dat de Jenin-mythe zelf ook een aardige mythe is.

En luie, onverantwoordelijke media zijn natuurlijk geen excuus om leugens en misleiding maar ongecorrigeerd te laten. Als het dus inderdaad zo is als het nu lijkt te zijn.
  zondag 25 januari 2009 @ 18:53:52 #279
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65394080
En daarom is het opportuun de gehele kwestie Jenin af te doen als mythe?
pi_65394130
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:53 schreef damian5700 het volgende:
Is dit een vraag?
  zondag 25 januari 2009 @ 19:00:03 #281
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65394283
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Is dit een vraag?
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:53 schreef damian5700 het volgende:
pi_65394337
Nee, maar ik bedoel, ik had meer het idee dat het een verzameling willekeurige onsamenhangende woorden was zonder duidelijke betekenis met een vraagteken erachter. Nu zal ik wéér moeten proberen te ontcijferen wat er mee bedoeld wordt, .
  zondag 25 januari 2009 @ 19:09:34 #283
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65394571
Dit is weer heel gemakkelijk de vraag ontweken, terwijl jij anderzijds een flinke suggestie maakt door de gehele kwestie Jenin als het ware af te doen als een mythe.
Omdat een internet counterpart een citaat van ruim zes jaar geleden niet zwart op wit als bewijsmateriaal kan leveren, om jou te behagen, moet je de gehele kwestie diskwalificeren.
Vind je dit logisch of terecht? En waarom? (Dit zijn vragen)
  zondag 25 januari 2009 @ 19:17:43 #284
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65394849
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:09 schreef damian5700 het volgende:
Dit is weer heel gemakkelijk de vraag ontweken, terwijl jij anderzijds een flinke suggestie maakt door de gehele kwestie Jenin als het ware af te doen als een mythe.
Omdat een internet counterpart een citaat van ruim zes jaar geleden niet zwart op wit als bewijsmateriaal kan leveren, om jou te behagen, moet je de gehele kwestie diskwalificeren.
Monidique heeft nogal de neiging mensen op kleine foutjes aan te spreken en dat aan te wenden om het hele punt onderuit te halen. Fouten van Monidique horen verder genegeerd te worden, of zijn, ook al is het overduidelijk fout, geen fouten.

Een beetje de standaard moslim debatteer stijl zeg maar.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65395242
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:09 schreef damian5700 het volgende:
Dat ligt aan jouw lezen, hoor, daar moet je mij niet op aanspreken. Ik zeg duidelijk in een post hierboven dat de Jenin-mythe heel goed mogelijk voor een groot gedeelte ook een mythe zou kunnen zijn, namelijk het gedeelte waarin Erekat beweert dat er 500 doden zijn in Jenin (iets wat vaak gebruikt wordt: 'Eerst waren het zoveel duizend doden, toen 500 en later bleken het maar vijftig te zijn', of iets dergelijks), kennelijk gebaseerd op een vervormd CNN-citaat. Een degelijke internetzoektocht lijkt dat inderdaad te tonen.
quote:
Nogmaals, dit ligt aan jouw lezen, want ik stel dat nergens. Jouw leesprobleem, ik heb daar weinig mee te maken.
quote:
Ik vind het logisch noch terecht.
pi_65395265
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:17 schreef Viajero het volgende:
Fouten van Monidique horen verder genegeerd te worden, of zijn, ook al is het overduidelijk fout, geen fouten.
Monidique heeft altijd gelijk en kan geen fouten maken.
  zondag 25 januari 2009 @ 19:38:32 #287
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65395586
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat ligt aan jouw lezen, hoor, daar moet je mij niet op aanspreken. Ik zeg duidelijk in een post hierboven dat de Jenin-mythe heel goed mogelijk voor een groot gedeelte ook een mythe zou kunnen zijn, namelijk het gedeelte waarin Erekat beweert dat er 500 doden zijn in Jenin (iets wat vaak gebruikt wordt: 'Eerst waren het zoveel duizend doden, toen 500 en later bleken het maar vijftig te zijn', of iets dergelijks), kennelijk gebaseerd op een vervormd CNN-citaat. Een degelijke internetzoektocht lijkt dat inderdaad te tonen.
[..]

Nogmaals, dit ligt aan jouw lezen, want ik stel dat nergens. Jouw leesprobleem, ik heb daar weinig mee te maken.
Let even op het vetgedrukte 'zou kunnen zijn' en vergelijk dit eens met jouw eerste bewering:
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:47 schreef Monidique het volgende:

Het is goed mogelijk dat de Jenin-mythe voor een groot gedeelte zelf een mythe is.
De discrepantie is kristalhelder. Je zegt dit bovendien in een bericht waar je de beweringen over de uitlatingen van Erakat diskwalificeert. 'Zelfs dat heeft hij niet gezegd', concluderend met een stellige suggestie dat gehele toedracht rondom Jenin voor een groot gedeelte een mythe is.

Wat bedoel je nu eigenlijk?
pi_65395707
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:38 schreef damian5700 het volgende:
Let even op het vetgedrukte 'zou kunnen zijn' en vergelijk dit eens met jouw eerste bewering:

De discrepantie is kristalhelder.
Als in dat iets wat zou kunnen zijn ook goed mogelijk is? Dit gaat echt helemaal nergens over, het komt op mij allemaal erg parallel-universum-achtig over.
quote:
Je zegt dit bovendien in een bericht waar je de beweringen over de uitlatingen van Erakat diskwalificeert. 'Zelfs dat heeft hij niet gezegd', concluderend met een stellige suggestie dat gehele toedracht rondom Jenin voor een groot gedeelte een mythe is.
Het probleem hier is jouw lezen. Ik ben tamelijk duidelijk en het is daarom ook vrij duidelijk en vrij eenvoudig te zien dat al die dingen die ik kennelijk volgens jou concludeer en suggereer in ieder geval in deze realiteit net wat anders zijn...
  zondag 25 januari 2009 @ 19:48:32 #289
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65395940
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als in dat iets wat zou kunnen zijn ook goed mogelijk is? Dit gaat echt helemaal nergens over, het komt op mij allemaal erg parallel-universum-achtig over.
[..]

Het probleem hier is jouw lezen.
Het verschil is tussen de twee zinnen is gewoon daar. Ik snap niet waarom je dat niet toegeeft.
Zin een: de Jenin-mythe heel goed mogelijk voor een groot gedeelte ook een mythe zou kunnen zijn
Zin twee: Het is goed mogelijk dat de Jenin-mythe voor een groot gedeelte zelf een mythe is.

En zin nummer twee is concluderend vanwege het simpele feit dat ik een citaat uit het NOS-archief van ruim zes jaar geleden niet ga opzoeken. Dus de vraag is legitiem, wat bedoel je nu eigenlijk? De hele kwestie Jenin is een mythe?

Laat overigens onverlet dat de media medio 2002 spraken over een slachting, bloedbad een genocide in Jenin afgaande op de uitlatingen en beschuldigingen van de Palestijnse Autoriteit aan het adres van het IDF.
Valt dit ook onder jouw kwalificatie mythe? En de resolutie ES-10/10, ook een mythe misschien? (dit zijn vragen)
pi_65396096
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:48 schreef damian5700 het volgende:
Het verschil is tussen de twee zinnen is gewoon daar. ik snap niet waarom je dat niet toegeeft.
Zin een: de Jenin-mythe heel goed mogelijk voor een groot gedeelte ook een mythe zou kunnen zijn
Zin twee: Het is goed mogelijk dat de Jenin-mythe voor een groot gedeelte zelf een mythe is.
Dat zeg ik: parallel-universum-achtig.
quote:
Laat overigens onverlet dat de media medio 2002 spraken over een slachting, bloedbad een genocide in Jenin afgaande op de uitlatingen en beschuldigingen van de Palestijnse Autoriteit aan het adres van het IDF.
O, dat kan. In mijn herinnering viel dat wel mee, voornamelijk waren het citaten van Palestijnen, geen kwalificaties door media.
  zondag 25 januari 2009 @ 19:56:35 #291
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65396288
quote:
Hamas: Israel proposes 18-month Gaza truce, but we insist on just one year
By News Agencies
Tags: hamas, israel news, IDF, gaza

A Hamas official said Sunday that Israel has proposed to Egyptian mediators an 18-month cease-fire in the Gaza Strip, but the Islamist group - which controls the coastal territory - is insisting on a truce of just one year.

"Hamas listened to the Israeli proposal presented by [Defense Ministry official] Amos Gilad, and with it a proposal for a ceasefire for a year and a half, but Hamas presented a counterproposal of one year only," Ayman Taha told reporters in Cairo after talks with Egyptian intelligence officials.

Jerusalem has not yet released information on the results of Gilad's meeting in Egypt.

Taha reiterated the group's calls for a lifting of the blockade imposed on the impoverished and devastated Gaza Strip by Israel and Egypt as a condition for the truce. "[Hamas] called for a complete lifting of the blockade and an opening of all the crossings," Taha said.

Hamas proposed to Egyptian mediators that European and Turkish monitors be present at the border crossings, but rejected the presence of Israeli monitors, saying Israeli monitoring was "a large part of the problem," according to Taha.

Asked if Palestinian President Mahmoud Abbas's forces would be present at the crossings, Taha said: "Hamas is the existing government in Gaza."

Hamas wrested control of the Gaza Strip from Abbas's Fatah faction in fighting in 2007. Egypt has ruled out opening the Rafah crossing in the absence of the Palestinian Authority and European Union observers.

Commenting on the talks, Hamas's representative in Lebanon, Osama Hamdan, told Al Jazeera satellite television on Sunday that Hamas was unwilling to alter its positions to Israel's benefit.

"The Israelis must understand that they will not achieve through politics what they failed to do militarily," Hamdan said.

Israel launched an offensive in the Gaza Strip in late December with the declared aim of ending Hamas rocket attacks on its southern communities. About 1,300 Palestinians, at least 700 of them civilians, were killed during the 22-day offensive, while Israel put its death toll at 10 soldiers and three civilians.

Hamas: No reconciliation with Fatah until it ends Israel peace talks

Hamas official Hamdan also said Sunday that Fatah movement must end peace negotiations with Israel before any reconciliation talks can take place.

The remarks were bound to complicate Arab efforts to reconcile Hamas, which controls Gaza, and the Fatah-dominated Palestinian Authority in the West Bank.

Speaking at a rally in Beirut Sunday, Hamdan - a close ally of Hamas political leader Khaled Meshal - said that the group welcomed Palestinian dialogue, but any reconciliation should be based on a resistance program to liberate territory and regain rights.

He also demanded that the PA end security coordination with Israel, and maintained that the Israeli-Palestinian peace process had ended.

"Those who committed mistakes must correct their mistakes through a clear and frank declaration to stop security coordination with the [Israeli] occupation, release [Hamas] prisoners and later end negotiations [with Israel] because the peace process is irreversibly over," said Hamdan.

"It's time for us to talk about a reconciliation based on a resistance program to liberate the [occupied] territory and regain rights," he added.

Hamas: No mediated truce unless Gaza borders opened

Earlier Sunday, Hamas spokesman Fawzi Barhoum said that the Islamist militant group would not accept any mediated truce agreement with Israel in Gaza unless Israel reopened the Palestinian territory's border crossings.

Barhoum made the comments ahead of talks with Egyptian officials on means to reopen the Gaza border, largely closed since the group violently took over Gaza in June 2007.

"We are not going to accept less than opening the borders ... and lifting the sanctions," said the spokesman, adding that discussions would address a detailed cease-fire agreement.

The issue of the crossings is key to preserving the cease-fire declared after Israel's 3-week offensive against Hamas in Gaza. Israel, the United States and Egypt are trying to work out security arrangements to ensure Hamas does not smuggle weapons into the strip before any opening.

Another Hamas spokesman, Ayman Taha, told London-based Asharq Al-Awsat newspaper Saturday that his group wants European Union and Turkish troops to patrol Gaza's border crossings with Israel.

"We reject an open-ended cease-fire, but temporary calm with guarantees can be discussed," he also said, without specifying how long.

A low-level delegation from Hamas' rival, Palestinian President Mahmoud Abbas' West Bank-based government, is also in Cairo for talks, but is not expected to meet with the Hamas envoys.

Asharq Al-Awsat also reported Saturday that Hamas had suggested representatives of the Palestinian Authority be stationed at the Rafah crossing, but that they be residents of Gaza, not the West Bank.

Israel has been allowing some supply convoys into Gaza, though its borders remain largely closed. The Israel Defense Forces says more than 125 trucks a day - on some days nearly 200 - have entered Gaza since fighting ended on January 17th, but aid workers say the numbers are not enough.
Bron
  zondag 25 januari 2009 @ 19:59:22 #292
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65396387
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:52 schreef Monidique het volgende:

O, dat kan. In mijn herinnering viel dat wel mee, voornamelijk waren het citaten van Palestijnen, geen kwalificaties door media.
Ik herinner me nog een interview met een afgevaardigde van de PA bij CNN, waarbij de verslaggever hem stelde dat het hoog tijd werd voor excuses aan de Israëlische regering voor de onterechte beschuldigingen die een wereldwijde veroordeling hadden veroorzaakt.
  zondag 25 januari 2009 @ 20:26:27 #293
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65397361
Nog steeds het 'wij-zij' in dit topic.

Stompzinnig.
Dasvidanja
pi_65398326
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:06 schreef Mylene het volgende:
[..]

bron
Er komen steeds meer van dit soort berichten naar buiten.

Wel jammer dat Al Jazeera, 0,0 min. tijd aan dit soort berichten besteed.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_65401402
quote:
Op zondag 25 januari 2009 01:16 schreef Karrs het volgende:

[..]

De joden

Nou ja, wie niet horen wil (na drie of vier pogingen) moet maar voelen.
En nogmaals: over de jattende jongetjes ging het niet eens.
Daar was mijn buurman niet eens boos op. "Als je jong bent, hoor je appels te jatten, dat moet nou eenmaal zo. Maar ja, ik ben de boer, dus ik hoor ze achterna te gaan, dat is het spel. En soms krijg ik er een te pakken."

Veel school had de man niet gehad, maar wijs was hij wel.
pi_65401635
quote:
Op zondag 25 januari 2009 07:25 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Dat dacht je ...
Waarom denk je dat het IMF opgericht is ?!
Om de naasteliefde te spreiden zeker !
Held van de VN CFR baas Rockefeller ! die ter waarde van (toen de tijd een kapitaal bedrag van 8,5 miljoen dollar) aan land doneerde aan de VN (denk dat dat wel genoeg zegt !!!)

The United Nations' 18 acres of prime Manhattan land was donated by the Rockefeller family (the CFR's chairman is David Rockefeller).

VN:

America sat down in San Francisco with Alger Hiss and joined the United Nations, the successor to the League of Nations - Alger Hiss, a charter member of the CFR; Alger Hiss, whose sympathy with communism can no longer be denied.

Doel VN :

* Control of all zoning matters in the United States and the control of our national parks, rivers and historical sites.
* Control over whether women are allowed to have babies.
* Control over the economic and judicial policies of all nations.
* Programs are being processed to create a tax on citizens of the United States as a permanent method of UN funding.
* The United Nation has its own Army and United States soldiers must swear allegiance to this foreign government.
Ik heb geen idee wat de CFR is, maar hoort dit niet meer in het forum van de samenzweringen thuis?
  zondag 25 januari 2009 @ 22:28:33 #297
16715 Mylene
*schatje*
pi_65401780
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:56 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Er komen steeds meer van dit soort berichten naar buiten.

Wel jammer dat Al Jazeera, 0,0 min. tijd aan dit soort berichten besteed.
Het bevestigd ook weer eens de laffe tactieken van de Hamas.

Ik wil wel vaker van dit soort geluiden horen.
pi_65401859
quote:
Op zondag 25 januari 2009 07:45 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waar de loyaliteit van Sarkozy ligt hoeft geen toelichting

"On behalf of France, we would like to declare our true love to Israel. We love you!" - Sarkozy, juni 2008

het Franse leger zelf is meer onafhankelijk.
[..]
<knip>

In het algemeen denk ik dat de Palestijnen gebaat zijn bij de aanwezigheid van buitenlandse militairen. Het zal hun wellicht enige bescherming tegen het IDF kunnen bieden.

Bovendien is de voorwaarde van de Fransen dat de grenzen weer opengaan en dat zou eindelijk eens tijd worden.
Die Fransen zijn niet bang, inderdaad. Ik herinner me uit het conflict in Bosnië dat ze inderdaad optraden toen een van de partijen verhaal wilde gaan halen op de andere. Waag het eens!

Maar ja, van de andere kant lieten ze wel de Nederlanders in de steek.
pi_65402004
quote:
Op zondag 25 januari 2009 07:58 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

In tegenstelling tot Chiraq want die was er niet vies van om lekker met Arafat op de foto te gaan en de Israëliërs te schofferen met "culturele" centra's in (rara) Gaza !
Zijn Israeli's al geschoffeerd door een cultureel centrum?
pi_65402368
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:06 schreef Mylene het volgende:
[..]

bron
Het bevestigt niet dat Hamas schuilt tussen de burgerbevolking: het huis stond leeg.

Maar goed: wat wil je verder zeggen met dit verhaal? Dat Israel gelijk had/heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')