Hoe kom je daarbij? Maar goed, dat laat onverlet dat ik nog steeds voor de precieze cijfers van de dodenaantallen van Jenin twee bronnen aanvoerde.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:43 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je voerde één link als 'Bron' op en daaruit wordt nu wel door anderen, maar niet door jou geciteerd. Sterker nog daar ben je boos op. Dat is inderdaad grappig.
Waarop damian5700 reageert met een raport van de VN met cijfers. Waar het om draait.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:25 schreef moussie het volgende:
Hoeveel doden er in Jenin echt zijn gevallen zullen we nooit weten, evenmin hoeveel daarvan 'combattanten' zijn, als ik het goed herinner heeft Israël een onderzoek geruime tijd onmogelijk gemaakt door de toegang tot het gebied te ontzeggen.
Inderdaad. Het is werkelijk te zielig voor woorden.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:46 schreef Mylene het volgende:
Ik weet niet hoor, maar moussie beweert iets:
[..]
Waarop damian5700 reageert met een raport van de VN met cijfers. Waar het om draait.
Vervolgens probeert Moussie het nu wel krampachtig af te doen als een val. Het moet niet gekker worden.
niks doorbraak .. dat zeg ik altijd al .. maar ja, bij iemand die geconditioneerd is om elke kritiek op Israël te vertalen naar antisemitisme is dat parels voor de zwijnenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wauw, wat een doorbraak!![]()
[..]
Het is allemaal erg subjectief. In mijn ogen is Hamas wat minder vredelievend; stelletje terroristentuig.
Ik weet niet hoor, maar de stelling van moussie en waar damian5700 op reageerde draaide toch niet om het gebruik van Human Shields.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:34 schreef voyeur het volgende:
[..]
Selectief knippen en plakken is zeker fout. In jouw geval is het geestig. Je voert zelf een bron op en daar wordt uit geciteerdVervolgens ga je een andere bron gebruiken om er omheen te lullen. Nog een citaat uit JOUW bron:
[..]
damian quote ook uit een rapport van de human rights watch .. als je die link nou even volgtquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:46 schreef Mylene het volgende:
Ik weet niet hoor, maar moussie beweert iets:
[..]
Waarop damian5700 reageert met een raport van de VN met cijfers. Waar het om draait.
Vervolgens probeert Moussie het nu wel krampachtig af te doen als een val. Het moet niet gekker worden.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:48 schreef Mylene het volgende:
[..]
Okay, dus over de rug van de Palestijnen die daar al woonden? Volgens mij houdt Jordanië Palestina dan ook bezet, voor een groot deel. Toch hebben de Palestijnen daar geen moeite mee. Dat vind ik op zijn zachts gezegd opmerkelijk.
Met daarin een citaat over het officiële aantal slachtoffers van Jenin, specifiek tegen jouw bewering eruit gelicht.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:49 schreef moussie het volgende:
[..]
damian quote ook een rapport van de human rights watch .. als je die link nou even volgt
52 slachtoffers.quote:Human Rights Watch has confirmed that at least fifty-two Palestinians were killed as a result of IDF operations in Jenin.
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Maar goed, dat laat onverlet dat ik nog steeds voor de precieze cijfers van de dodenaantallen van Jenin twee bronnen aanvoerde.
]http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/1215[/quote][/url]quote:damian5700 - vrijdag 23 januari 2009 @ 16:00
Hoeveel doden er in Jenin echt zijn gevallen zullen we nooit weten, evenmin hoeveel daarvan 'combattanten' zijn, als ik het goed herinner heeft Israël een onderzoek geruime tijd onmogelijk gemaakt door de toegang tot het gebied te ontzeggen.
Ik vind dit toch wel heel gemakkelijk. Ook uit recentere conflicten is gebleken dat Palestijnse organisatie het aantallen doden vaak erg overdrijven.
In het geval van Jenin was er sprake van een 'bloedbad van tussen de 400 en 1400 slachtoffers'. Uit een verslag van het rapport van Human Rights Watch:
quote:
Human Rights Watch has confirmed that at least fifty-two Palestinians were killed as a result of IDF operations in Jenin. This figure may rise as rescue and investigative work proceeds, and as family members detained by Israel are located or released. Due to the low number of people reported missing, Human Rights Watch does not expect this figure to increase substantially.
Bron
VN- rapport weerlegt bloedbad Jenin.
[url=http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/1215
Gewoon negeren. En in de waan laten.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Met daarin een citaat over het officiële aantal slachtoffers van Jenin, specifiek tegen jouw bewering eruit gelicht.
Ik snap jouw vraag niet helemaal.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef voyeur het volgende:
[..]
[..]
Waar in jouw post 'Bron' staat leidt de link naar het rapport waar Moussie en ik uit citeren en wat beweert dat het Israelisch leger palestijnse burgers als menselijk schild gebruikte.
Je land bezet door een Joods land of een Arabisch land valt natuurlijk te vergelijken met elkaar.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:48 schreef Mylene het volgende:
[..]
Okay, dus over de rug van de Palestijnen die daar al woonden? Volgens mij houdt Jordanië Palestina dan ook bezet, voor een groot deel. Toch hebben de Palestijnen daar geen moeite mee. Dat vind ik op zijn zachts gezegd opmerkelijk.
Hij wil nog steeds een reactie van je waarin je het gebruik van menselijke schilden door het IDF veroordeel ofzo. Daarom grijpt hij die post denk ik aan.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik snap jouw vraag niet helemaal.
uhm .. het UN report zelf zegt toch iets andersquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Met daarin een citaat over het officiële aantal slachtoffers van Jenin, specifiek tegen jouw bewering eruit gelicht.
[..]
52 slachtoffers.
http://www.un.org/peace/jenin/quote:E. Overall effects of the incursions on the Palestinian population
37. According to a report prepared by United Nations agencies in the Occupied Palestinian Territory, the humanitarian and development effects of the two waves of incursions were as follows:
(a) A total of 497 Palestinians were killed in the course of the IDF reoccupation of Palestinian area A from 1 March to 7 May 2002 and in the immediate aftermath;
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:39 schreef moussie het volgende:
[..]
nee lieve schat, het was een val voor de Israël fan-boys en jij bent er met open ogen ingetrapt ..
Ik geef trouwens voor de rest geen waardeoordeel of zo .. verre van dat ..
ik wil deze oorlog alleen even terug brengen tot wat die is .. een veroveringsoorlog waarin smerige dingen gebeuren aan beide kanten !!
maar ja, dat wil dus zeggen dat Hamas, Fatah, PLO imho nooit en te nimmer terroristen zijn geweest, het zijn verzetstrijders die zich van even smerige middelen bedienen als de bezetter
en tja, de bezetter is in deze wat beter in propaganda, van begin af aan geweest ..
Het was geen vraag maar een mededeling. 'Waar' heeft vele betekeníssen in het Nederlands. In dit geval is het kort voor 'Op de plaats waar'quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik snap jouw vraag niet helemaal.
Damian is vooral degene die in een waan leeft vanaf dat ie in de lijn van deze topics post :Squote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:51 schreef Mylene het volgende:
[..]
Gewoon negeren. En in de waan laten.
Zolang Damian zijn mond houdt over jouw persoon, doe jij hetzelfde?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:00 schreef Verluste het volgende:
[..]
Damian is vooral degene die in een waan leeft vanaf dat ie in de lijn van deze topics post :S
Wat een onzin. Jouw bewering deugt niet, want deze wordt gestaafd door officiële gegevens van de V.N. en de Human Right Watch en nu probeer je als een aal daaruit te kronkelen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:48 schreef moussie het volgende:
[..]
niks doorbraak .. dat zeg ik altijd al .. maar ja, bij iemand die geconditioneerd is om elke kritiek op Israël te vertalen naar antisemitisme is dat parels voor de zwijnen
Oké.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:59 schreef voyeur het volgende:
[..]
Het was geen vraag maar een mededeling. 'Waar' heeft vele betekeníssen in het Nederlands. In dit geval is het kort voor 'Op de plaats waar'
Dat hoor je mij niet zeggen, dat daar geen problemen over waren.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef Mylene het volgende:
Nou ja, er is weer overheen geluld.
Kees22, kun je hier a.u.b ook nog even op reageren?
[..]
Thanks voor je antwoordquote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen, dat daar geen problemen over waren.
Als ik mij goed herinner, waren of zijn er wel degelijk problemen tussen de Palestijnen en de Jordaanse regering. Maar er zijn ook, als ik het goed heb, meerdere groepen in Jordanië. Die niet altijd even goed met elkaar accorderen.
Nu heb je het weer niet over Jenin, maar over de hele operatie Defensive Shield.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:59 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. het UN report zelf zegt toch iets anders
[..]
http://www.un.org/peace/jenin/
ik zal het even uitspellen ..quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:51 schreef Mylene het volgende:
[..]
Gewoon negeren. En in de waan laten.
quote:Human Rights Watch has confirmed that at least fifty-two Palestinians were killed as a result of IDF operations in Jenin. This figure may rise as rescue and investigative work proceeds, and as family members detained by Israel are located or released. Due to the low number of people reported missing, Human Rights Watch does not expect this figure to increase substantially.
Let op: ik heb mijn antwoord gewijzigd.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:05 schreef Mylene het volgende:
[..]
Thanks voor je antwoord.
ik ga slapen![]()
Nee, niet gesjoemeld, gewoon propaganda. De claim dat er een bloedbad zou hebben plaatsgevonden was simpelweg overdreven en daar is geen enkel bewijs voor gevonden.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:08 schreef moussie het volgende:
[..]
ik zal het even uitspellen ..
in deze post damian dit als bewijs dat er gesjoemeld is met de body count
[..]
en tja, in die bron staat dus hetgeen ik gequote heb .. er mag dan gesjoemeld zijn met de bodycount, Israël heeft dat niet bepaald makkelijk gemaakt met het ontoegankelijk maken van het gebied, en volgens het UN-rapport dat ik gevonden heb zijn het toch echt 497 doden en geen 52 , maar dat terzijde, doet dat iets af aan de rest van wat daar gemeld wordt ?
uhm .. Report of the Secretary-General prepared pursuant to General Assembly resolution ES-10/10 (Report on Jenin) .. jenin was een onderdeel van defensive shieldquote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nu heb je het weer niet over Jenin, maar over de hele operatie Defensive Shield.
hehe, idd, knullige propaganda als je het vergelijkt met wat de andere kant kan .. maar doet dat iets af aan wat die bron die jij aanhaalde te melden had ?quote:Je weet toch wel dat Arafat beweerde dat in Jenin 5.000 slachtoffers waren gevallen en dat heel de internationale gemeenschap de beweringen van de palestijnen klakkeloos overnam dat het een bloedbad, moordpartij en genocide was?
Daarom vind ik jouw bewering heel gek, dat het niet bekend zou zijn wat het totaal aantal slachtoffers waren. Dat hebben internationale organisaties, vanwege deze claims, dan ook onderzocht.
Dat zeg ik!!!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:14 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. Report of the Secretary-General prepared pursuant to General Assembly resolution ES-10/10 (Report on Jenin) .. jenin was een onderdeel van defensive shield
Ik vergelijk helemaal niets. Ik maakte bezwaar tegen jouw bewering. Natuurlijk is er bekend hoeveel doden er bij Jenin zijn gevallen.quote:hehe, idd, knullige propaganda als je het vergelijkt met wat de andere kant kan .. maar doet dat iets af aan wat die bron die jij aanhaalde te melden had ?
Ik maakte de vergelijking, dus ik bepaal het punt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:54 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Jij zelf kaart dit aan niet ik. Ik ken geen gevallen van diplomatiek handelen in het kader van vrede door Hamas, als jij ze wel kent hoor ik ze graag.
[..]
Ik denk dat jij hier het punt mist, het gaat niet om die appelteler van 2 bij 2 maar om het moraal dat die jochies hebben.
Als die jochies blijven stelen en hun vaders dat zelfs aanmoedigen dan wordt zelfs die appelteler een keer kwaad.
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar inderdaad: toen de joden maar land bleven stelen, werden de Palestijnen een keer kwaad.
De jodenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik maakte de vergelijking, dus ik bepaal het punt.![]()
Maar inderdaad: toen de joden maar land bleven stelen, werden de Palestijnen een keer kwaad.
Nee, mijn punt was dat de sterkste in een conflict verantwoordelijk is voor een escalatie en voor de algemene beheersing ervan.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:16 schreef Karrs het volgende:
[..]
De joden
Terwijl je je posts altijd zo genuanceerd probeert in te pakken
Dat dacht je ...quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jazeker, dat WAS vrij normaal.
Na de Eerste Wereldoorlog heeft men de Volkerenbond opgericht en na de Twwede Wereldoorlog de VN, met het expliciete doel om een stap hoger op de ladder van de menselijke beschaving te komen.
Jammer dat sommige volkeren daaraan niet willen deelnemen en terugkeren naar de rechtsbegrippen van de middeleeuwen of eerder.
Frankrijk heeft nog wat goed te maken mede omdat het land vol met Meki huichelaars zit die het allemaal net zo zien als Meki !quote:Op zondag 25 januari 2009 00:33 schreef Meki het volgende:
Het Laatste Nieuws: Frankrijk steunt Israël met fregat en helikopters
Om Israël bij te staan in zijn strijd tegen wapensmokkel door aanhangers van Hamas stuurt Frankrijk een fregat naar de (door Israël beheerde) kust voor de Gazastrook.
Frankrijk helpt Israël dus met de bezetting, maar we moeten hier geloven dat de Gazaanse kustwateren door Israël ‘beheerd’ worden.
http://hln.be/hln/nl/960/(...)en-helikopters.dhtml
We began this article with a citation of Palestinian top negotiator Saeb Erakat, who is also the person that announced to the world the Jenin atrocities that never happened.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:08 schreef moussie het volgende:
[..]
ik zal het even uitspellen ..
in deze post damian dit als bewijs dat er gesjoemeld is met de body count
[..]
en tja, in die bron staat dus hetgeen ik gequote heb .. er mag dan gesjoemeld zijn met de bodycount, Israël heeft dat niet bepaald makkelijk gemaakt met het ontoegankelijk maken van het gebied, en volgens het UN-rapport dat ik gevonden heb zijn het toch echt 497 doden en geen 52 , maar dat terzijde, doet dat iets af aan de rest van wat daar gemeld wordt ?
Waar de loyaliteit van Sarkozy ligt hoeft geen toelichtingquote:Op zondag 25 januari 2009 00:33 schreef Meki het volgende:
Het Laatste Nieuws: Frankrijk steunt Israël met fregat en helikopters
Om Israël bij te staan in zijn strijd tegen wapensmokkel door aanhangers van Hamas stuurt Frankrijk een fregat naar de (door Israël beheerde) kust voor de Gazastrook.
Frankrijk helpt Israël dus met de bezetting, maar we moeten hier geloven dat de Gazaanse kustwateren door Israël ‘beheerd’ worden.
http://hln.be/hln/nl/960/(...)en-helikopters.dhtml
quote:French forces: Stop Lebanon overflights or we'll open fire
The commanders of the French contingent in UNIFIL (United Nations Interim Force in Lebanon) have warned that if Israeli warplanes continue their overflights in Lebanon, they may have to open fire on them.
Sarkozy is zelf ook niet erg populair binnen het leger. Vorig jaar was men zelfs bang voor een kleine opstand tijdens de jaarlijkse feestelijkheden op 14 juli (Bastille Dag). Net daarvoor was er een incident geweest waarbij 17 toeschouwers van een militaire oefening gewond waren geraakt. Men schoot per ongeluk met echte kogels ipv losse flodder. De opperbevelhebber van het leger moest aftreden en Sarkozy kondigde "ernstige straffen" voor de verantwoordelijken aan.quote:Lebanon: UNIFIL tanks block IDF force
An IDF force, including tanks, a bulldozer and a number of vehicles was blocked on Thursday by French UNIFIL troops at the outskirts of the south Lebanese village of Marwahin, near the border with Israel.
Na het lezen van dit artikel kan ik mij dus verdomde goed voorstellen dat wanneer Israëlische troepen een collega van zo'n ambulance bestuurder zien die wel zo'n (in z'n broek schijtende Hamas) strijder meeneemt, ze de volgende keer zo'n ambulance gewoon beschieten omdat er dan inderdaad geen sprake is van neutraal gewonden vervoer maar militair vervoer !!quote:In een ander ziekenhuis in Gaza verteld iemand die op een ambulance zit, en die zijn naam niet kwijt wil uit angst voor represailles van Hamas, dat het medisch personeel van twee kanten bedreigd werd:
Van de kant van Israël maar ook van de kant van Hamas.
We waren op de gevaarlijkste plekken waar knalhard gevochten werd.
Soms kwamen angstige guerrilla's op me af en zeiden, onder bedreiging van hun wapen, dat ik ze moest meenemen in de ambulance naar een veiliger plek.
Ik heb altijd geweigerd, hoewel er daardoor enorm dreigende situaties ontstonden.
Ik ben een ambulance, niet een militair transport.
Ze gaan maar lopen", aldus deze anonieme 'held van Gaza'.
En daarom zit jij met een opgewonden, rood hoofd vanuit de ivoren toren wat onzin uit te kramen en zijn er van de andere kant mensen bezig die geacht worden enige vorm van professionaliteit te bezigen.quote:Op zondag 25 januari 2009 07:52 schreef Tiesemans het volgende:
En als toetje voor deze vroege ochtend bijdragen nog een letterlijk citaat uit de krant van gisteren :
[..]
Na het lezen van dit artikel kan ik mij dus verdomde goed voorstellen dat wanneer Israëlische troepen een collega van zo'n ambulance bestuurder zien die wel zo'n (in z'n broek schijtende Hamas) strijder meeneemt, ze de volgende keer zo'n ambulance gewoon beschieten omdat er dan inderdaad geen sprake is van neutraal gewonden vervoer maar militair vervoer !!
Ach ja één ding hebben Israël (lees de Joden aldaar) en Sarkozy gemeen ...quote:
professionaliteit ?quote:Op zondag 25 januari 2009 07:56 schreef Twerk het volgende:
[..]
En daarom zit jij met een opgewonden, rood hoofd vanuit de ivoren toren wat onzin uit te kramen en zijn er van de andere kant mensen bezig die geacht worden enige vorm van professionaliteit te bezigen.
Hij staat dan ook met een wapen aan de kant van de weg te handelen uit impuisiviteit en onnozelheid... Of wil je insinueren dat er van hoger hand opdracht zou worden gegeven ze te beschieten?quote:Op zondag 25 januari 2009 08:09 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
professionaliteit ?
[ afbeelding ]
euhm, welk gedeelte van 'ik weet dat die cijfers niet kloppen' begrijpen jullie niet ?quote:Op zondag 25 januari 2009 07:37 schreef Tiesemans het volgende:
heel wat
Deze meneer gaat de geschiedenis even herschrijven naar de oude regel dat die geschreven wordt door de overwinnaars ?quote:It is also worthwhile to note that the Palestinian Arab state called Jordan is purely Jew-free, whereas the Palestinian Jewish state called Israel even in its pre-1967 borders contains about 20% Arabs. In the Israel-Arab wars no Arab village or city were involved in military warfare if they did not initiate aggression. Israeli authorities, even in the face of aggression by the Arabs, adopted the policy of begging the Arabs to stay and not to leave and become refugees.
Zoals ook de Hadiths hmm? Je moet niet zo selectief beoordelen, dat is namelijk erg hypocriet hoor.quote:Op donderdag 22 januari 2009 02:13 schreef damsco het volgende:
[..]
Nee. Het is geen door God gegeven tekst, het zijn opvattingen van mensen. Dat is ook een cruciaal verschil.
Ik heb uit jouw bericht alleen het citaat gehaald dat ging over de bewering dat de precieze aantallen slachtoffers die in Jenin zouden zijn gevallen niet bekend zouden zijn.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:23 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, welk gedeelte van 'ik weet dat die cijfers niet kloppen' begrijpen jullie niet ?
Al moet ik toegeven dat ik even in de war was gebracht door de combinatie header/ cijfers van de VN, dat die het ineens toch weer hadden over bijna 500 doden, ik vroeg me even af of er alsnog diepgaand onderzoek gedaan was door de VN zelf, hun cijfers berusten immers nog steeds niet op eigen onderzoek.
Waar het mij om ging is het nogal vreemde mechanisme bij dit soort gebeurtenissen ..
In dit geval springt de een en ander op mijn nek terwijl ik alleen maar opper dat die cijfers twijfelachtig zijn, een schatting aan hand van diverse bronnen .. hoezo voorspelbaar ..
En als ik dan citeer uit de enige relevante link die als bron wordt gegeven, het bewijs voor de 'leugen' , nota bene een van de rapporten waarop de VN haar cijfers gebaseerd heeft, en attent maak op wat er nog meer staat in dat rapport wordt daar in alle toonaarden over heen geluld .. dat er oorlogsmisdaden begaan zijn door de Israëliërs, dat zij kinderen en ouden van dagen hebben misbruikt als menselijk schild, is blijkbaar irrelevant, dat de Palestijnen overdreven hebben is het enige wat telt.
Dit rapport is weliswaar tot stand gekomen zonder dat men een daadwerkelijk Jenin heeft bezocht, maar, zoals de Algemene Vergadering verzocht had, gebaseerd op beschikbare bronnen en informatie met inbegrepen zes verklaringen van VN-lidstaten en waarnemersmissies, publieke documentatie en diverse documentatie en verslagen van NGO's. De Palestijnse Autoriteit verschafte ook informatie voor het rapport in tegenstelling tot de Israëlische regering die weigerde aan dit onderzoek mee te werken, dus geen invloed heeft kunnen uitoefenen op het uiteindelijke resultaat.quote:In Jenin camp, by the time of the IDF’s withdrawal and the lifting of the curfew on 18 April, at least
52 Palestinians, of whom up to half may have been civilians, and 23 Israeli soldiers were dead. Allegations by Palestinian Authority officials in mid-April that 500 or more persons were killed in Jenin camp were not substantiated by the evidence that subsequently emerged.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |