abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65332212
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:06 schreef Yildiz het volgende:
Vandaar dat ik om een foto vraag die dat laat zien. Als ik naar het nieuws kijk, zie ik alleen 'close-ups'. Heb jij beelden die ondersteunen dat 99.99% overeind staat?
Nou ja, laat het 99,9 % zijn dan. Een beetje rekenen uit de losse pols (zonder me druk te maken of de cijfertjes 100% kloppen). In gaza wonen 1.000.000 palestijnen, bij de bombardementen zijn 1000 dooien gevallen. Zeg één dooie per plat huis en dan doe ik zeeer voorzichtig en we komen op het getal.
pi_65332280
Hier hebben de israelisch mee te kampen:
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:27:41 #123
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65332367
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:20 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nou ja, laat het 99,9 % zijn dan. Een beetje rekenen uit de losse pols (zonder me druk te maken of de cijfertjes 100% kloppen). In gaza wonen 1.000.000 palestijnen, bij de bombardementen zijn 1000 dooien gevallen. Zeg één dooie per plat huis en dan doe ik zeeer voorzichtig en we komen op het getal.
Per dode maar 1 huis? Hmm, ik vind dat eerlijk gezegd weinig huizen.

Zeker gezien Israël bij elk bombardement zei welk huis ze gingen bombarderen, toch?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_65332526
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:27 schreef Yildiz het volgende:

Per dode maar 1 huis? Hmm, ik vind dat eerlijk gezegd weinig huizen.

Zeker gezien Israël bij elk bombardement zei welk huis ze gingen bombarderen, toch?
Nou ja, lekker belangrijk de eu sponsort wel weer nieuwe huizen.

En ik geloof niet dat Israel altijd aangeeft wat ze plat gaan gooien. het beleid is gericht op de uitschakeling van de meest fanatieke hamas-supporters en die gaan heus niet zitten wachten totdat ze een bom horen fluiten.
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:39:03 #125
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65332616
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:33 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nou ja, lekker belangrijk de eu sponsort wel weer nieuwe huizen.

En ik geloof niet dat Israël altijd aangeeft wat ze plat gaan gooien. het beleid is gericht op de uitschakeling van de meest fanatieke hamas-supporters en die gaan heus niet zitten wachten totdat ze een bom horen fluiten.
Lekker belangrijk? Ik neem aan dat die mensen wel wat waarde hechten aan hun spullen, hun huis? Als er geen huizen en geen bedrijven zijn, en geen infrastructuur, heeft dat nogal wat schade. Ook al zou het later hersteld worden.

Als ik Israël en Bram Moszkowicz mag geloven, kondigde Israël voor elk bombardement aan welk gebouw aangevallen zou worden, zodat onschuldige burgers konden vluchten.

Tenminste, dat zei men. Ik ga er even niet van uit dat Israël liegt, of moet ik dat wel doen?
pi_65332691
quote:
Obama vraagt Israël grenzen met Gaza te openen

WASHINGTON - De Amerikaanse president Barack Obama heeft Israël donderdag opgeroepen de grensovergangen met Gaza te openen voor hulpgoederen en handelswaar. Verder drong hij er bij de Palestijnse beweging Hamas op aan geen raketten meer op Israël af te vuren.

Obama sprak over de situatie tijdens een bezoek aan het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Tijdens dat bezoek werd bekendgemaakt dat de voormalig senator George Mitchell aan de slag gaat als de speciale Amerikaanse gezant voor het Midden-Oosten. Richard Holbrooke is benoemd tot gezant voor Afghanistan en Pakistan.

Obama zei dat het verlies aan mensenlevens in de Gazastrook hem grote zorgen baart. Hij maakte tevens duidelijk dat hij veel belang hecht aan de veiligheid van Israël. De president stuurt Mitchell zo snel mogelijk naar het Midden-Oosten om te werken aan vrede tussen de Palestijnen, Israël en de Arabische landen.

telegraaf
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:49:39 #127
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65332913
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:01 schreef Karrs het volgende:

[..]

[..]

!

Zou ik jou, als ik een full-blood Israël-lover was (of een jood!) kunnen overtuigen dat je terroristen steunt en een volk wat een doodscultus verkiest boven rationaliteit? En dat zij strijden tegen een land die al vanaf het begin van hun bestaan wordt opgejaagd om geen andere reden dan hun afkomst? Dacht het niet, dus discussieren is nutteloos.

Wat wel kan, is er gewoon met een normale blik naar kijken en dat delen met mensen. En dat is al moeilijk genoeg in dit conflict. Het haten laat ik lekker aan jullie over.
Geen idee wat je met die smileys wil, maar waar heb je het vandaan dat ik terroristen steun? Vind je dat ook van de schrijvers in bijvoorbeeld de Haaretz?
Haten? Ik zie bloeddorstige posts van wat mensen in dit topic, waar ze in Israel moeite mee hebben. Dat lijkt op haat, maar de 'jullie' waar jij mij onder wil scharen ken ik niet.
Here we are now, entertain us.
pi_65332927
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:43 schreef venomsnake het volgende:

[..]

ik hoop dat beiden partijen er zich aanhouden.

Eerst maar eens zondag afwachten, dan loopt het bestand van Hamas af.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:51:00 #129
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65332978
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Lekker belangrijk? Ik neem aan dat die mensen wel wat waarde hechten aan hun spullen, hun huis? Als er geen huizen en geen bedrijven zijn, en geen infrastructuur, heeft dat nogal wat schade. Ook al zou het later hersteld worden.

Als ik Israël en Bram Moszkowicz mag geloven, kondigde Israël voor elk bombardement aan welk gebouw aangevallen zou worden, zodat onschuldige burgers konden vluchten.

Tenminste, dat zei men. Ik ga er even niet van uit dat Israël liegt, of moet ik dat wel doen?
Dat was ook wel zo, alleen werden ze dan soms in de rug geschoten als ze naar een veiliger plek vluchtten.
Here we are now, entertain us.
pi_65333004
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:49 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

ik hoop dat beiden partijen er zich aanhouden.
Hoop het ook. Het is voor de bevolking van Gaza van enorm groot belang dat de grenzen open gaan voor handelswaar. Ik betwijfel echter of Israel dat gaat toelaten. Zou mooi zijn.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65333042
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nu ben je aan het vissen
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:53:07 #132
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65333056
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach, en je begon met zo bescheiden te zeggen dat je de bijbel niet zo goed kent.:
[..]

[..]

Gelukkig maar!
Je mist het hele punt Kees, alles is relatief. Ik ken relatief weinig van de bijbel IN VERGELIJKING tot een bijbelgeleerde.
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan heb je mijn opmerking niet goed begrepen, wellicht in de haast.
Voorzover ik weet beschrijven de Ahadith het leven van Mohammed en bevat hij ook commentaren van geleerden op de qor'an. Volgens Wikipedia hoeven moslims niet te geloven in de qor'an en is die laatste de ultieme bron.
Volgens jou is de Talmoed het commentaar door rabijnen en schriftgeleerden op de tenach.
Dan zijn de ahadith en talmoed toch vergelijkbaar, als commentaren op de door god gegeven teksten van resp. qor'an en tenach?
Ik neem aan dat je met het dikgedrukte de Hadith bedoelt. Dat zou ik erg vreemd vinden, gezien het feit dat het door de meerderheid van de Moslims als basis van hun geloof gebruik maken van de Hadith (Volgens mij is de gehele Islamtische rechtstaat hierop gebaseerd, maar dat kan ik fout hebben).
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:54:15 #133
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65333103
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:52 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Nu ben je aan het vissen
Hoezo? Israël, Bram en vele users hier op FOK zeiden het toch? Zouden die allemaal gelogen hebben over hoe het Israëlische leger te werk is gegaan? Waarom zouden mensen liegen als het op onschuldige mensenlevens aankomt?
pi_65333115
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:41 schreef Kees22 het volgende:
Ja, zo lust er nog wel een paar. Dit is het slapste verweer dat ik ooit gehoord heb.
Jij zelf kaart dit aan niet ik. Ik ken geen gevallen van diplomatiek handelen in het kader van vrede door Hamas, als jij ze wel kent hoor ik ze graag.
quote:
Je mist het punt: mijn buurman was in alle gevallen de sterkste: hij was zowat 2 bij 2 en als zijn vier broers elkaar afhuurden om hem op zijn donder te geven, won hij altijd! Ze misten hem en hij sloeg altijd raak.
En dan daarbij: hij had altijd een jachtgeweer klaar liggen (met vergunning!)
Dus als iemand verhaal kwam halen, zei hij: "Ach joh, vat een bak koffie. Slaan kunnen we altijd nog!"
Ik denk dat jij hier het punt mist, het gaat niet om die appelteler van 2 bij 2 maar om het moraal dat die jochies hebben.
Als die jochies blijven stelen en hun vaders dat zelfs aanmoedigen dan wordt zelfs die appelteler een keer kwaad.
pi_65333123
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:23 schreef buachaille het volgende:
Hier hebben de israelisch mee te kampen:
Dit stelt niks voor wat Israel heeft aangericht in Gaza.
en begrijp me goed dit is ook erg..

Maar waarom ben jij hier wel woedend over maar niet om hetzelfde in Gaza ?.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:00:00 #136
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65333310
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, dat was me nog ontgaan.
Daar moet ik nog op kauwen.
Ik zou me er nu in de gauwigheid vanaf kunnen maken met wat slappe argumenten, maar dat is dan weer een diskwalificatie voor mij.
Alternatief is het oude testament doorvlooien, maar daar heb ik geen zin in: veel te deprimerend.

Voorlopig geef ik me gewonnen.
Dan nog moet je aantonen dat er evenveel (dan wel niet meer) oproepen in staan dan in vergelijking tot de Koran/Hadith.

Mee nee, ik kan je het werk besparen. Er wordt niet opgeroepen aan de lezer om lekker aan het doden te slaan. Wel zijn er wat vraagstukken betreffende homoseksualiteit, ook ik ben niet overal over uit.

Ik vind bijvoorbeeld het verhaal van de val van Jericho nog steeds een moeilijk punt, en ben er zelf ook niet voor de 100% over uit. Hoe kan een God van liefde zulke daden laten plegen (nog wel door mensen, had hij het zelf niet kunnen doen dan?)

Even voor de goede orde, ik ben geen gelovige. Ik zou mijzelf eerder onder de zoekende willen scharen, maar heb wel het nodige gelezen al. Vooral de openbaringen hebben mij aan het denken gezet, er klopt toch wel redelijk veel in deze tijd
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:04:28 #137
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_65333484
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:06 schreef Mylene het volgende:
Dit is wat het IDF zegt:
[..]

bron
Had ik nog niet gezien, dank.
Internet heeft er een tijdje bij me uitgelegen ...

Dat bericht van Corriere zag ik toevallig in de Israelische pers (op Ynet) genoemd staan. Het verbaasde mij nogal omdat de Italiaanse pers nu niet bekend staat om zijn liefde voor Israel. Ik dacht, lijkt me aardig voor de gemiddelde FOK!ker hier om weer eens wat anders dan de inmiddels uitgemolken bronnen te zien. Maar ik zal het wel weer bij de normale dingen laten, exotische uitstapjes worden klaarblijkelijk niet gewaardeerd ...
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:40 schreef voyeur het volgende:

[..]

Hmm, Amalekieten, de regels voor oorlogsvoering van Deuteronium, de zeven volken; we leven in 2009 hoor.

De regels voor oorlogsvoering zijn vastgelegd in de conventies van Geneve en de moraal van het Oude Testament (oog om oog tand om tand) om volkeren af te maken is door bijv. Christus al eens verbeterd. Tegenwoordig hebben we zoiets als de VN die zeg maar opgericht is om die barbaarse praktijken en godsopdrachten een beetje in te perken.
Echt waar? 2009? Ik ben al een stukje verder hoor, 5769 .

Als je het eerdere deel van mijn post leest in plaats van alleen maar wegknipt, zou je zien dat ik nergens het Goddelijke gebod of de Goddelijke belofte, dat de Joden in Israel moeten wonen, genoemd heb.

Het ging mij erom om al dat gel.l te weerleggen dat de God van het Oude Testament een wrede, oorlogszuchtige God is en die van het Nieuwe Testament De Liefde is.
Weet je wat de Oudtestamentische moraal is van oog om oog, tand om tand? Schadevergoeding. Je moet lezen: [de waarde van] een oog om een oog, [de waarde van] een tand om een tand. Het Jodendom kende voor het Christendom en de Islam al een heel systeem van materiële en immateriële schadevergoeding, juist niet van botte vergelding en lichamelijke verminking.

De VN opgericht tegen al die barbarij. Mooi hoor.
Ondertussen worden door de blauwhelmen in diverse gebieden flinke oorlogsmisdaden uitgevoerd. Denk maar aan de Belgische en diverse Afrikaanse VN-troepen in donker Afrika. Mishandelingen, kinderprostitutie, verkrachtingen etc.
Engelse en Amerikaanse soldaten die Irakese krijgsgevangenen martelden etc. etc. etc.
Het is allemaal wel mooi op papier, maar in de praktijk blijkt het toch een stuk lastiger.

En die Conventie van Geneve:
quote:
[Civilians:] Violence to life and person including murder, mutilation, cruel treatment and torture are prohibited.
Combatants must distinguish between civilian and military objects and attack only military targets. (Protocol I, Art. 48)
Israel moet zich hier wel aan houden, maar Hamas & Co. niet?
De straat in Gaza wordt wel beschermd door de Conventie, maar die in Sderot niet?
De taxi's in Jabalya wel maar de bussen in Jeruzalem niet?
quote:
These protections include the right to be free from attacks, reprisals, acts meant to instill terror, and indiscriminate attacks. Civilian populations must not be used as civilian shields. (Protocol I, Art. 51)
Civilians must not be used to protect military installations or operations against attacks. (Protocol I, Art. 51, Sec. 7)
Maar als Hamas dat doet, klappen we allemaal voor de vindingrijkheid en hun recht op zelfbescherming.
quote:
Captured medical personnel or members of the Red Cross or other aid organizations must be allowed to periodically visit prisoners of war in labor units or hospitals outside the camp. ( Convention I, Art. 28a )

Representatives of the protecting powers shall have permission to visit all places where prisoners of war may be, particularly to places of internment, imprisonment and labor. They must be able to interview the prisoners without witnesses, either personally or through an interpreter. ( Convention III, Art. 126)
Het Rode Kruis heeft toegang tot de gevangenissen in Israel, maar wie heeft Gilad Shalit mogen bezoeken? Wie schendt hier de Conventie?
quote:
Medical units may not be used to protect military objectives from attack. (Protocol I, Art. 12, Sec. 4)
Tsja ...
quote:
Prisoners of war must receive due process and fair trials. (Convention III, Art. 82 through Art. 88)
Heeft Ron Arad dat gekregen? En Udi Goldwasser en Eldad Regev die in een kist zijn teruggekomen nadat ze in 2006 gekidnapped waren?
quote:
Prisoners of war must be released and repatriated without delay at the close of hostilities. (Convention III, Art. 118)
Waarom is Gilad Shalit nog niet thuis?
quote:
In the case of an internal conflict, combatants must show humane treatment to civilians and enemies who have been wounded or who have surrendered. Murder, hostage-taking and extrajudicial executions are all forbidden. (Convention I, Art. 3)
Dit gaat dus bijvoorbeeld over het conflicht tussen Hamas en Fatah ... 'nuff said ...

Waarom wordt de Conventie van Geneve wel aangehaald als Israel een regel overtreedt, maar Hamas & Co. kunnen doen en laten wat ze willen omdat het dan ineens 'legitiem verzet' is? Ook zij hebben de Conventie te respecteren.

Maar nee, jij meet niet met twee maten, je neemt het alleen maar op voor de underdog
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik kan je standpunt dat een vernietiging door god zelf iets anders is dan een moordpartij door zijn gelovigen, nog wel volgen, maar dat lijkt me voor de slachtoffers minder relevant.

[..]

Soms mag ik je wel (of in ieder geval sommige van je opmerkingen) .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:04:51 #138
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65333494
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zo zeg, wat kun jij goed knippen en plakken!
Nu nog zelf nadenken, maar dat leer je natuurlijk pas over een jaar of zes, als je van de kleuterschool de lagere school doorlopen hebt en eindelijk naar de brugklas mag.

Ik weet het: schaamteloos ad hominem en dat is niet netjes. Maar je gaat toch niet verwachten dat ik nu ga tegenknippen en -plakken?
Oh maar be my guest ...
Ik ga de hele nacht zitten ploeteren om plagiaat te plegen om ik een of ander klapmongeaux (met een van de saaiste avitars ooit) moet bedienen for what ?!
Dááág
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:28 schreef Kees22 het volgende:

Goed. Eén opmerking dan:
De qor'an aanhalen als bewijs voor het bestaan van David?
Yeah die is goed hé ....
Met de Bijbel in het achterhoofd een prima cross reference !

PS grote jongen hoor mij een kleuter noemen ..
laten we ergens afspreken met een klimrek.
Ben best benieuwd hoe snel je kunt klimmen ..

[ Bericht 2% gewijzigd door Tiesemans op 22-01-2009 23:17:11 ]
pi_65333567
quote:
A maximum of 25 percent of the Palestinians killed in the Gaza Strip since the beginning of Operation Cast Lead are innocent civilians, the head of the IDF's Gaza Coordination and Liaison Administration (CLA), Col. Moshe Levi, said Wednesday.
Gazan searches bombed home...

According to Palestinian medical officials, Israel has killed some 1,000 Palestinians since the fighting began in late December and more than half of them are civilians. The toll included 11 Palestinians killed Wednesday, medical officials said.

Levi told reporters on Wednesday that the CLA had compiled a list with the names of 900 of the Palestinians killed during the fighting. He said that 150 names were of women, children and elderly and that the maximum number of civilians killed so far was 250.

The United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (OCHA) released a report on Wednesday citing Palestinian Ministry of Health figures according to which 311 of the dead are children and 76 are women.

The number of wounded, the report claims is 4,418, of whom 1,549 are children and 652 are women.

Levi also dismissed OCHA's claim that 43 Palestinians were killed in an IDF attack on a Hamas terror cell that was firing mortars at Israeli forces from within an UNRWA school in Jabalya.

Levi said that the CLA knew of 21 Palestinians killed in the attack, including a number of Hamas operatives.
Jerusalem Post
quote:
Data shows most of Gaza casualties were civilians

(RTTNews) - The data provided by a Palestinian human rights group shows that most of those killed in Israel's 23-day war aimed at destroying the Hamas-led Islamic militants in Gaza were not the targeted ones.

According to the Palestinian Center for Human Rights (PCHR), a total of 1,284 Palestinians were killed and 4,336 others wounded in Israel's onslaught that started on December 27 in the coastal territory.

894 of the dead were civilians, including 280 children. Besides, 167 members of Gaza's police force were also killed.
While the Israeli Defense Forces (IDF) say about 500 Palestinian militants were killed in the combat, Gaza's militant groups refute the claim, saying they lost just 158 fighters.

The PCHR, which was a main source of information for media about the casualties during the war, said it compiled the data collected by its field researchers after verifying it with information from hospitals and clinics that recorded the casualties.
De exacte telling wordt nogal bemoeilijkt.

[ Bericht 5% gewijzigd door damian5700 op 23-01-2009 00:44:04 ]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:07:21 #140
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65333605
SilkTie, vind jij soms dat Israël de verdragen van Genève mag schenden, omdat Hamas het ook zou doen? Is in jouw ogen Israël niet in staat meer te zijn dan de Hamas?

Zeg jij dat Israël mag worden wat het eigenlijk probeert te bestrijden? Een Staat waar mensenrechten niet gerespecteerd worden?

Dat lijkt me een grove belediging aan het adres van Israël, nietwaar?

[ Bericht 22% gewijzigd door Yildiz op 22-01-2009 23:16:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')