abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65365423
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:43 schreef voyeur het volgende:

[..]

Je voerde één link als 'Bron' op en daaruit wordt nu wel door anderen, maar niet door jou geciteerd. Sterker nog daar ben je boos op. Dat is inderdaad grappig.
Hoe kom je daarbij? Maar goed, dat laat onverlet dat ik nog steeds voor de precieze cijfers van de dodenaantallen van Jenin twee bronnen aanvoerde.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65365431
Ik weet niet hoor, maar moussie beweert iets:
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:25 schreef moussie het volgende:

Hoeveel doden er in Jenin echt zijn gevallen zullen we nooit weten, evenmin hoeveel daarvan 'combattanten' zijn, als ik het goed herinner heeft Israël een onderzoek geruime tijd onmogelijk gemaakt door de toegang tot het gebied te ontzeggen.
Waarop damian5700 reageert met een raport van de VN met cijfers. Waar het om draait.

Vervolgens probeert Moussie het nu wel krampachtig af te doen als een val. Het moet niet gekker worden.
pi_65365454
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:46 schreef Mylene het volgende:
[..]

Waarop damian5700 reageert met een raport van de VN met cijfers. Waar het om draait.

Vervolgens probeert Moussie het nu wel krampachtig af te doen als een val. Het moet niet gekker worden.
Inderdaad. Het is werkelijk te zielig voor woorden.
pi_65365473
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wauw, wat een doorbraak!
[..]

Het is allemaal erg subjectief. In mijn ogen is Hamas wat minder vredelievend; stelletje terroristentuig.
niks doorbraak .. dat zeg ik altijd al .. maar ja, bij iemand die geconditioneerd is om elke kritiek op Israël te vertalen naar antisemitisme is dat parels voor de zwijnen
pleased to meet you
pi_65365487
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:34 schreef voyeur het volgende:

[..]

Selectief knippen en plakken is zeker fout. In jouw geval is het geestig. Je voert zelf een bron op en daar wordt uit geciteerd Vervolgens ga je een andere bron gebruiken om er omheen te lullen. Nog een citaat uit JOUW bron:
[..]
Ik weet niet hoor, maar de stelling van moussie en waar damian5700 op reageerde draaide toch niet om het gebruik van Human Shields.
pi_65365492
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:46 schreef Mylene het volgende:
[..]

damian quote ook uit een rapport van de human rights watch .. als je die link nou even volgt
pleased to meet you
pi_65365525
Nou ja, er is weer overheen geluld .

Kees22, kun je hier a.u.b ook nog even op reageren?
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 11:48 schreef Mylene het volgende:

[..]

Okay, dus over de rug van de Palestijnen die daar al woonden? Volgens mij houdt Jordanië Palestina dan ook bezet, voor een groot deel. Toch hebben de Palestijnen daar geen moeite mee. Dat vind ik op zijn zachts gezegd opmerkelijk.
pi_65365526
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:49 schreef moussie het volgende:

[..]

damian quote ook een rapport van de human rights watch .. als je die link nou even volgt
Met daarin een citaat over het officiële aantal slachtoffers van Jenin, specifiek tegen jouw bewering eruit gelicht.
quote:
Human Rights Watch has confirmed that at least fifty-two Palestinians were killed as a result of IDF operations in Jenin.
52 slachtoffers.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 01:50:58 #209
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65365541
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Maar goed, dat laat onverlet dat ik nog steeds voor de precieze cijfers van de dodenaantallen van Jenin twee bronnen aanvoerde.
quote:
damian5700 - vrijdag 23 januari 2009 @ 16:00

Hoeveel doden er in Jenin echt zijn gevallen zullen we nooit weten, evenmin hoeveel daarvan 'combattanten' zijn, als ik het goed herinner heeft Israël een onderzoek geruime tijd onmogelijk gemaakt door de toegang tot het gebied te ontzeggen.
Ik vind dit toch wel heel gemakkelijk. Ook uit recentere conflicten is gebleken dat Palestijnse organisatie het aantallen doden vaak erg overdrijven.
In het geval van Jenin was er sprake van een 'bloedbad van tussen de 400 en 1400 slachtoffers'. Uit een verslag van het rapport van Human Rights Watch:
quote:
Human Rights Watch has confirmed that at least fifty-two Palestinians were killed as a result of IDF operations in Jenin. This figure may rise as rescue and investigative work proceeds, and as family members detained by Israel are located or released. Due to the low number of people reported missing, Human Rights Watch does not expect this figure to increase substantially.
Bron

VN- rapport weerlegt bloedbad Jenin.

[url=http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/1215
]http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/1215[/quote][/url]

Waar in jouw post 'Bron' staat leidt de link naar het rapport waar Moussie en ik uit citeren en wat beweert dat het Israelisch leger palestijnse burgers als menselijk schild gebruikte.
Here we are now, entertain us.
pi_65365552
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Met daarin een citaat over het officiële aantal slachtoffers van Jenin, specifiek tegen jouw bewering eruit gelicht.
Gewoon negeren. En in de waan laten.
pi_65365577
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef voyeur het volgende:

[..]

[..]

Waar in jouw post 'Bron' staat leidt de link naar het rapport waar Moussie en ik uit citeren en wat beweert dat het Israelisch leger palestijnse burgers als menselijk schild gebruikte.
Ik snap jouw vraag niet helemaal.
pi_65365639
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 11:48 schreef Mylene het volgende:

[..]

Okay, dus over de rug van de Palestijnen die daar al woonden? Volgens mij houdt Jordanië Palestina dan ook bezet, voor een groot deel. Toch hebben de Palestijnen daar geen moeite mee. Dat vind ik op zijn zachts gezegd opmerkelijk.
Je land bezet door een Joods land of een Arabisch land valt natuurlijk te vergelijken met elkaar.
pi_65365669
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hij wil nog steeds een reactie van je waarin je het gebruik van menselijke schilden door het IDF veroordeel ofzo. Daarom grijpt hij die post denk ik aan.

Daar draaide het dus helemaal niet om.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 24-01-2009 02:10:38 ]
pi_65365689
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[..]

52 slachtoffers.
uhm .. het UN report zelf zegt toch iets anders
quote:
E. Overall effects of the incursions on the Palestinian population

37. According to a report prepared by United Nations agencies in the Occupied Palestinian Territory, the humanitarian and development effects of the two waves of incursions were as follows:

(a) A total of 497 Palestinians were killed in the course of the IDF reoccupation of Palestinian area A from 1 March to 7 May 2002 and in the immediate aftermath;
http://www.un.org/peace/jenin/
pleased to meet you
pi_65365690
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:39 schreef moussie het volgende:

[..]

nee lieve schat, het was een val voor de Israël fan-boys en jij bent er met open ogen ingetrapt ..

Ik geef trouwens voor de rest geen waardeoordeel of zo .. verre van dat ..
ik wil deze oorlog alleen even terug brengen tot wat die is .. een veroveringsoorlog waarin smerige dingen gebeuren aan beide kanten !!

maar ja, dat wil dus zeggen dat Hamas, Fatah, PLO imho nooit en te nimmer terroristen zijn geweest, het zijn verzetstrijders die zich van even smerige middelen bedienen als de bezetter

en tja, de bezetter is in deze wat beter in propaganda, van begin af aan geweest ..
Daar ben ik het wel mee eens.

Met sommige opponenten kom ik soms tot een rustiger gesprek en zelfs tot een zekere overeenstemming over feiten. En zelfs soms tot een wederzijds begrip over de interpretatie van die feiten.

Ook heb ik herhaaldelijk gevraagd, of iemand kon aangeven waar het recht om ergens te wonen nou op gebaseerd was.

In de eerste lijn moet ik concluderen, dat mijn opponenten als moraal hanteren, dat alle joden mogen terugkeren naar het land waar ze ooit gewoond hebben en waar al die tijd wel een paar joden gewoond hebben. Een standpunt dat uniek is in het internationaal recht.

In de tweede lijn komt het tot de conclusie, dat veroveringsoorlogen van alle tijden zijn en dat de resultaten niet teruggedraaid kunnen worden. Een standpunt dat wel waar is, maar ook achterhaald in het hedendaags internationale recht.

En mijn standpunt? Mijn standpunt is, dat je de rechten van anderen eerbiedigt. Waaruit volgt dat je geen land mag afpakken. Kopen, akkoord. Hoewel daar ook wel grenzen aan zijn. Maar veroveren of mensen verdrijven? Nee, dat mag niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 24 januari 2009 @ 01:59:24 #216
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65365695
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het was geen vraag maar een mededeling. 'Waar' heeft vele betekeníssen in het Nederlands. In dit geval is het kort voor 'Op de plaats waar'
Here we are now, entertain us.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 02:00:16 #217
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65365720
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:51 schreef Mylene het volgende:

[..]

Damian is vooral degene die in een waan leeft vanaf dat ie in de lijn van deze topics post :S
Dasvidanja
pi_65365730
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 02:00 schreef Verluste het volgende:

[..]

Damian is vooral degene die in een waan leeft vanaf dat ie in de lijn van deze topics post :S
Zolang Damian zijn mond houdt over jouw persoon, doe jij hetzelfde?
pi_65365740
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:48 schreef moussie het volgende:

[..]

niks doorbraak .. dat zeg ik altijd al .. maar ja, bij iemand die geconditioneerd is om elke kritiek op Israël te vertalen naar antisemitisme is dat parels voor de zwijnen
Wat een onzin. Jouw bewering deugt niet, want deze wordt gestaafd door officiële gegevens van de V.N. en de Human Right Watch en nu probeer je als een aal daaruit te kronkelen.
Beetje jammer.
pi_65365766
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:59 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het was geen vraag maar een mededeling. 'Waar' heeft vele betekeníssen in het Nederlands. In dit geval is het kort voor 'Op de plaats waar'
Oké.
Ik had het in mijn post niet over human shields. Dat kun je toch duidelijk lezen? Ook het citaat dat ik quote gaat niet over human shields, dat kun je toch gewoon lezen?
pi_65365767
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef Mylene het volgende:
Nou ja, er is weer overheen geluld .

Kees22, kun je hier a.u.b ook nog even op reageren?
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen, dat daar geen problemen over waren.
Als ik mij goed herinner, waren of zijn er wel degelijk problemen tussen de Palestijnen en de Jordaanse regering. Maar er zijn ook, als ik het goed heb, meerdere groepen in Jordanië. Die niet altijd even goed met elkaar accorderen.
Edit:
Maar er is verschil tussen als moslim geregeerd worden door een moslimregering met afwijkende opvattingen of door een joodse regering met afwijzende opvattingen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65365817
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 02:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat hoor je mij niet zeggen, dat daar geen problemen over waren.
Als ik mij goed herinner, waren of zijn er wel degelijk problemen tussen de Palestijnen en de Jordaanse regering. Maar er zijn ook, als ik het goed heb, meerdere groepen in Jordanië. Die niet altijd even goed met elkaar accorderen.
Thanks voor je antwoord .

ik ga slapen
pi_65365826
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:59 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm .. het UN report zelf zegt toch iets anders
[..]

http://www.un.org/peace/jenin/
Nu heb je het weer niet over Jenin, maar over de hele operatie Defensive Shield.

Je weet toch wel dat Arafat beweerde dat in Jenin 5.000 slachtoffers waren gevallen en dat heel de internationale gemeenschap de beweringen van de Palestijnen klakkeloos overnam dat het een bloedbad, moordpartij en genocide was?
Daarom vind ik jouw bewering heel gek, dat het niet bekend zou zijn wat het totaal aantal slachtoffers waren. Dat hebben internationale organisaties, vanwege deze claims, dan ook onderzocht.

[ Bericht 15% gewijzigd door damian5700 op 24-01-2009 02:12:26 ]
pi_65365866
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:51 schreef Mylene het volgende:

[..]

ik zal het even uitspellen ..
in deze post damian dit als bewijs dat er gesjoemeld is met de body count
quote:
Human Rights Watch has confirmed that at least fifty-two Palestinians were killed as a result of IDF operations in Jenin. This figure may rise as rescue and investigative work proceeds, and as family members detained by Israel are located or released. Due to the low number of people reported missing, Human Rights Watch does not expect this figure to increase substantially.

en tja, in die bron staat dus hetgeen ik gequote heb .. er mag dan gesjoemeld zijn met de bodycount, Israël heeft dat niet bepaald makkelijk gemaakt met het ontoegankelijk maken van het gebied, en volgens het UN-rapport dat ik gevonden heb zijn het toch echt 497 doden en geen 52 , maar dat terzijde, doet dat iets af aan de rest van wat daar gemeld wordt ?
pleased to meet you
pi_65365883
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 02:05 schreef Mylene het volgende:

[..]

Thanks voor je antwoord .

ik ga slapen
Let op: ik heb mijn antwoord gewijzigd.
Trusten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')