abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65212348

Welkom op De Beursvloer! Dit is het [AEX]-topic waarin je live met mede-FOK!kers alle wereldwijde beurzen kunt volgen en over de laatste economische nieuwtjes kunt discussiëren. Op De Beursvloer is een beetje slowchat best toegestaan. Heb je trouwens een link die kan worden toegevoegd aan de OP? Super! Post 'm alsjeblieft in het Feedback-topic van AEX of stuur 'm naar italodancer -at- fok.nl. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg alsjeblieft helemaal onderaan in de Wiki het zojuist gesloten topic toe, sla de pagina op en copy-paste het dan naar je nieuwe topic op FOK!
Veel plezier op De Beursvloer

Het Financieele Dagblad
De Financiële Telegraaf
BNR Nieuwsradio
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Bloomberg TV [2] (streaming TV)

AEX-fondsen
De Financiële Telegraaf - Streaming
Beurs.nl - Delayed

Intraday AEX-index

Europese Indices
Yahoo - Streaming / Delayed (zie tijd)
US Markets - Real-time
ProFinance - Streaming indices
IG Index - Streaming FTSE 100 (spread betting)
RTS (Moskou)

Intraday DAX (Duitsland)

Intraday CAC-40 (Frankrijk)

Intraday BEL-20 (België)

Intraday FTSE-100 (Verenigd Koninkrijk)

Intraday RTS-index (Rusland)

Amerikaanse Indices
Yahoo! Dow Jones Indices - Streaming
Yahoo! S&P Indices - Streaming
Yahoo! Nasdaq Indices - Streaming
Google Finance - Real-time
MarketWatch - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)

Amerikaanse Futures
ProFinance - Streaming S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
CNN Money - Delayed S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Amerikaanse fondsen
Google Finance - Streaming
Google Finance (belangrijkste bankaandelen) - Streaming / Real-time
MarketWatch - Delayed

Intraday Dow Jones-index

Intraday S&P 500-index

Intraday Nasdaq Composite

Intraday Dow, S&P, Nasdaq (dagverschil in percentage)

Wereldwijde Indices
Yahoo! Azië - Streaming / Delayed
Yahoo! Brazilië, Mexico, Argentinië - Streaming / Delayed
AME Info (Midden-Oosten) - Delayed

Intraday Nikkei (Japan)

Intraday Hang Seng (Hong Kong, China)

Intraday SSE Composite (Shanghai, China)

Intraday Bovespa (Brazilië)

Koersen
FXStreet - Streaming valuta
ProFinance - Streaming valuta en commodities
ProFinance - Streaming grafieken valuta, commodities, indices
Rohstoff Tool - Streaming commodities
CNBC - Streaming olie en goud
US Markets - Semi-real-time goud, zilver en olie

Intraday Euro-Dollar

Intraday Olieprijs

Intraday Goud en Zilver

Ask - Vraagprijs of laatprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt gevraagd -‘gelaten’- voor de verkoop van een bepaald effect.

Bestens order - Een order om effecten te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Een bestens order wordt ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan altijd worden uitgevoerd.

Bid - Biedprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt geboden voor de aankoop van een bepaald effect.

Calloptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Commodities - Engelse term voor (bulk)goederen. Termijncontracten en opties op commodities worden onder andere verhandeld op de optiebeurs van Euronext.

Dagorder - Een gelimiteerde order die uitsluitend gedurende de dag van opgave kan worden uitgehandeld. Niet uitgevoerde orders vervallen automatisch bij het sluiten van de handel.

Delayed - Koersen worden vertraagd doorgegeven. Meestal is de vertraging 15 of 20 minuten.

Dividend - Een winstuitkering in de vorm van geld (cashdividend) of aandelen (stockdividend) aan de houder van een aandeel. De hoogte van de dividenduitkering is doorgaans gerelateerd aan de hoogte van de behaalde winst.

Expiratie - Het ophouden te bestaan,‘expireren’, van een optie of een future. Een optie heeft altijd een beperkte looptijd, na het bereiken van de einddatum (expiratiedatum) bestaat de optie niet meer.

FTI - De future op de AEX-index.

Future - Termijncontract. Er zijn futures op o.a. indices, aandelen, valuta en commodities. Anders dan bij opties hebben bij futures zowel de koper als de verkoper een verplichting en er is geen premiebetaling.

Hedgen - Engelse term voor afdekken. Hedging is het afdekken van risico’s door het aangaan van een andere positie. Een belegger die callopties schrijft, kan deze shortpositie afdekken door het kopen van de onderliggende waarde.

In-the-money optie - Een optie is in-the-money als deze intrinsieke waarde heeft. Callopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. Putopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde.

Koers - De waarde van een effect op een bepaald moment. Koersen van effecten zijn variabel.

Koers-winstverhouding - Een cijfer waarmee de verhouding tussen de koers van een aandeel en de nettowinst per aandeel wordt uitgedrukt. Als de koers van een aandeel ¤ 100 bedraagt en de winst per aandeel bedraagt ¤ 5, dan is de koers-winstverhouding 20.

Limit order - Het bij een beursorder opgeven tegen welke maximale koers men wenst te kopen of tegen welke minimale koers men wenst te verkopen.

Liquideren - Het (gedwongen) afbouwen van een effectenpositie. Dit kan door een clearingorganisatie, bank of commissionair worden afgedwongen als een belegger bijvoorbeeld niet aan zijn margin-verplichtingen kan voldoen.

Longpositie - Een ander woord voor een kooppositie. Men krijgt een longpositie door het kopen van een effect.

Looptijd - Opties en futures hebben een beperkte levensduur, de zogeheten looptijd. De meeste optieklassen hebben een maximale looptijd van negen maanden, een aantal maximaal vijf jaar. Futures hebben een maximale looptijd van twaalf maanden.

Mandje - Pakket van verschillende aandelen die gezamenlijk worden verhandeld. Een mandje kan bijvoorbeeld het pakket aandelen zijn waaruit een index is samengesteld.

Margin - De margin is een vereist geldbedrag dat als onderpand fungeert voor eventuele verliezen op de termijn- en optiemarkten.

Onderliggende waarde - Een product waarop een optie of een future wordt verhandeld, bijvoorbeeld aandelen, een index, valuta, (edel)metaal of een bulkgoed (commodity) zoals aardappelen, graan of goud.

Openingsveiling - Alle orders die 's morgens voor de opening zijn binnengekomen worden verzameld in het orderboek. Bij de opening is dus een verhoudingsgewijs grote liquiditeit voorhanden. Direct bij de opening vindt een veiling plaats waarbij orders daar waar mogelijk worden gekoppeld aan de in het orderboek aanwezige tegenorders en zo mogelijk uitgevoerd. Dit gebeurt in het NSC-systeem, het verloopt volgens vaste regels en is volledig geautomatiseerd.

Optiepremie - De prijs van een optie. De optiepremie bestaat uit de intrinsieke waarde plus de tijd- en verwachtingswaarde. De optiepremie is uiteraard variabel.

Out-of-the-money optie - Een optie zonder intrinsieke waarde wordt out-of-the-money genoemd. Een calloptie is out-of-the-money wanneer de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde. Een putoptie is out-of-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. De premie van een out-of-the-money optie bestaat alleen uit tijd- en verwachtingswaarde. Door een sterke koersbeweging kan een out-of-the-money optie intrinsieke waarde ontwikkelen en dus at-the-money of zelfs in-the-money worden.

Putoptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te verkopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Real-time - Koersen zijn (zo goed als) actueel. Je zult alleen moeten F5-en voor een nieuwe stand.

Scheefzitten - Een belegger zit ‘scheef’ als zijn effectenpositie op (een nog ongerealiseerd) verlies staat.

Schrijven - Het verkrijgen van een shortpositie in een optie door een openingsverkoop.

Shortpositie - Effectenbeurs: indien een belegger effecten heeft verkocht die hij op dat moment niet in bezit heeft. Optiebeurs: een positie aangegaan door een openingsverkoop waarbij schrijver de verplichting neemt de onderliggende waarde te leveren of af te nemen.

Slotveiling - Om de slotkoersen niet af te laten hangen van orders die toevallig de laatste zijn is er voor het slot een korte handelsonderbreking van 5 minuten. Gedurende deze tijd worden de orders verzameld waarna er een slotveiling plaats vindt die een breed gedragen slotkoers oplevert.

Spread - Het verschil tussen de bied- en laatprijs. Als de markt ¤ 22,50 biedt en ¤ 23 laat, dan is de spread dus ¤ 0,50.

Streaming - Koersen zijn actueel. Ze worden live op je scherm geüpdate.

Technische analyse - Een methode waarbij met behulp van koersgrafieken en rekenmodellen wordt getracht een trend op de beurs te voorspellen. Er wordt vooral gekeken naar de verhouding tussen kopers en verkopers. In feiten tracht men met technische analyse het (massa)gedrag van de beleggers te doorgronden om daaruit de mogelijke richting van de markt te voorspellen.

Tracker - Een tracker is feitelijk een aandeel op een index. Een tracker volgt nauwkeurig de koersontwikkeling van de index, inclusief de dividenduitkering.

Turbo - Een turbo (ook bekend als speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.

Volatility - Engels voor beweeglijkheid of volatiliteit. Met het begrip volatility wordt de beweeglijkheid van de koers van een effect aangeduid. Een hoge volatility betekent dat de koers van een fonds sterk stijgt en daalt binnen een relatief korte periode. Volatility is mede een indicator voor het risico dat een belegger loopt met een bepaald fonds. Volatility is een belangrijke factor bij de waardebepaling van een optie.

De Beursvloer #1: Beurzen duiken weer in het rood
De Beursvloer #2: Wall Street weer in achtbaan
De Beursvloer #3: Beurzen kelderen tot 10%
De Beursvloer #4: Could've been worse
De Beursvloer #5: Bloedbad Azië; trekt Europa mee
De Beursvloer #6: Wall Street maakt duikvlucht in laatste kwartier
De Beursvloer #7: Wall Street sluit 11% hoger
De Beursvloer #8: 5e grootste dagwinst ooit voor AEX
De Beursvloer #9: Waar de AEX weer omhoog gaat
De Beursvloer #10: Wall Street onderuit op recessienieuws
De Beursvloer #11: Beurzen onrustig na renteverlagingen
De Beursvloer #12: Stemming slaat om
De Beursvloer #13: Wall Street terug in achtbaan
De Beursvloer #14: Wall Street levert deel winst weer in
De Beursvloer #15: Mijn Aegon, wat doe je!
De Beursvloer #16: Wall Street bloedrood, nieuwe lows
De Beursvloer #17: Ook Europa zoekt nieuwe lows
De Beursvloer #18: Wall Street in vrije val
De Beursvloer #19: Europa begint week goed
De Beursvloer #20: AEX 10% hoger
De Beursvloer #21: Europa lager in afwachting van Wall Street
De Beursvloer #22: Beurzen beginnen week fors lager
De Beursvloer #23: Wall Street herstelt van kater
De Beursvloer #24: Beurzen omlaag na renteverlaging
De Beursvloer #25: Beurzen dieprood na banenrapport
De Beursvloer #26: AEX sluit ruim 8% hoger
De Beursvloer #27: Beurzen rustig omhoog
De Beursvloer #28: Beurzen duiken in het rood
De Beursvloer #29: Wall Street herpakt zich
De Beursvloer #30: AEX zoekt het iets hogerop
De Beursvloer #31: Europese beurzen proberen het nog eens
De Beursvloer #32: AEX start nieuwe jaar met 5% winst
De Beursvloer #33: AEX hardloper; door 270 punten
De Beursvloer #34: Europese beurzen openen in de min
De Beursvloer #35: Bouwers krijgen 'm wel omhoog
De Beursvloer #36: Europese beurzen verliezen 3%
De Beursvloer #37: Europese beurzen starten hoger
De Beursvloer #38: Banken zorgen voor onrust op Europese beurzen
  maandag 19 januari 2009 @ 16:12:58 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65212392
RBS -73%
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_65212405
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:12 schreef SeLang het volgende:
RBS -73%
oops
  maandag 19 januari 2009 @ 16:14:04 #4
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65212437
Het aandeel RBS heeft een afwijking:

Biedkoers 25,00 15:57
Biedvolume 525.310
Laatkoers 11,20 15:57
Laatvolume 830.953

of je kan heel makkelijk heel veel geld verdienen.
  maandag 19 januari 2009 @ 16:15:43 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65212500
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:14 schreef Lemans24 het volgende:
Het aandeel RBS heeft een afwijking:

Biedkoers 25,00 15:57
Biedvolume 525.310
Laatkoers 11,20 15:57
Laatvolume 830.953

of je kan heel makkelijk heel veel geld verdienen.
Klopt geen bout van
Ik heb hier nu 10,80 - 11,00 (realtime)
Mijn reisverslagen
  maandag 19 januari 2009 @ 16:17:17 #6
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65212561
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Klopt geen bout van
Ik heb hier nu 10,80 - 11,00 (realtime)
Het was alleen om 15:56 en 15:57, geloof ik.
pi_65212579
ING moet nu ook lossen
pi_65212802
Verkoop van TT aandelen loopt goed 1eKW
pi_65213008
ik ben voor morgen voorlopig maar even op de SL226 gestapt...

De financials hebben voor vandaag hun portie wel even gehad...morgen een groene dag!....hopen we dan maar
it's better to burn out than to fade away...
pi_65213052
versnellinkje...
pi_65213058
Ik durf het niet aan om longs te pakken.Kwacht wel op nieuw moment om short te gaan. Heb overigens toch paar ASML shorts gepakt ff kijken of ik ze meeneem naar morgen
pi_65213091
Ik zou het ook niet aandurven met longs nu... ik zie niet veel reden om omhoog te gaan eigenlijk.
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
  maandag 19 januari 2009 @ 16:33:01 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65213156
Neger?
Mijn reisverslagen
pi_65213213
Olifantje gaat inkopen op aegon aan de bied te zien.
pi_65213391
ik vroeg me al af waarom de FTSE zo aardig bleef liggen nog

nu richting de -3%
pi_65213429
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:33 schreef SeLang het volgende:
Neger?
Ik moet het nog maar zien hoor... ik word in ieder geval niet blij van zijn economische plannen en jij ook niet. Dat zijn al twee mensen die geen rally zullen veroorzaken.
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_65213476
PPT staat vast wel achter zijn plannen
pi_65213520
ING doet eindelijk mee
-12%
pi_65213546
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:42 schreef M.Melandri het volgende:
PPT staat vast wel achter zijn plannen
ook PPT heeft vandaag een vrije dag
en dat merken we
pi_65213658
De beer is los!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_65213674
In Moskou is het ook weer uitverkoop
-6% vandaag; afgelopen vrijdag ook al -6%
pi_65213704
we zullen het meemaken morgen...vandaag voor mij in ieder geval een gunstige dag...kijken of er morgen ergens nog te profiteren valt.

Heb uiteraard geen grote hoeveelheden longs voor morgen...is mij ook veel te link...het is echt sprokkelen deze dagen.
pi_65213877
Wacht maar als bekend wordt dat de V.S. hun staatsobligaties niet meer aan de man krijgen, dan wordt het pas echt feest.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_65213911
Olifantje maakt mooi ritje omhoog met aegon
pi_65213986
2cent afwijking bij crucell
pi_65214042
Air-France op zijn low. Disputabel koopmomentje.
Greece
pi_65214053
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:53 schreef shilizous_88 het volgende:
Wacht maar als bekend wordt dat de V.S. hun staatsobligaties niet meer aan de man krijgen, dan wordt het pas echt feest.
Of als de hedgefondsen er op gaan duiken
  maandag 19 januari 2009 @ 16:59:06 #29
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65214096
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:48 schreef lammegiraf het volgende:

Heb uiteraard geen grote hoeveelheden longs voor morgen...is mij ook veel te link...het is echt sprokkelen deze dagen.
Sprinter Short 260:

Hoog 2,6800 16:43
Laag 1,3100 09:25

Je had vandaag dus een winst van ruim 100% kunnen halen! Er zijn voor de speculant weinig dagen met zo'n mooi verloop als vandaag.
pi_65214327
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:57 schreef Mendeljev het volgende:
Air-France op zijn low. Disputabel koopmomentje.
AMG, Veolia ook. Zit ook een beetje te twijfelen
pi_65214529
Zitten wel wat lekkere koopjes op de beurs hoor...
  maandag 19 januari 2009 @ 17:16:35 #32
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65214675
AMG heeft iets lager gezeten (6,26), maar wil ik ook gráág kopen. Ga morgen maar vast een deel van mijn aanstaande aandeel-geld overmaken naar de Binck rekening, dan kan ik instappen als dat nodig blijkt.
pi_65214754
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:16 schreef Lemans24 het volgende:
AMG heeft iets lager gezeten (6,26), maar wil ik ook gráág kopen. Ga morgen maar vast een deel van mijn aanstaande aandeel-geld overmaken naar de Binck rekening, dan kan ik instappen als dat nodig blijkt.
Je moet nooit aandelen gráág willen kopen.
pi_65214805
Toch weer omhoog... ze hopen zeker op een Obama-rally.
pi_65214816
De pret is alweer over !
Greece
  maandag 19 januari 2009 @ 17:21:23 #36
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65214839
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Je moet nooit aandelen gráág willen kopen.
Ik koop ook graag een nieuwe fotocamera, maar dat stel ik nog even uit, die zit nog niet op z'n year-low

Alles weer 10-20 cent erbij voor AMG en KLM, inmiddels. Behalve Nyrstar, die gaat anti-cyclisch verder naar nieuwe lows: 2,17
pi_65214993
ff wat lows ingeslagen , morgen rally up...
  maandag 19 januari 2009 @ 17:32:00 #38
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65215198
Eén long 240 aangeschaft, gewoon voor het idee en het percentage morgenochtend.
Was meteen ook de laatst verhandelde van de dag
pi_65215351
Lekkere intraday-dag weer. Niets gekocht, maar ik had anders ook longs ingeslagen.
pi_65216102
RBS -64%, daaamn daar is wat waarde verdampt .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 19 januari 2009 @ 17:59:40 #41
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65216191
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
RBS -64%, daaamn daar is wat waarde verdampt .
En ik verwacht een volledige nationalisatie, dus het zal wel naar nul gaan.
Mijn reisverslagen
pi_65216437
quote:
These Bailouts Won't Work Either: Dr. Doom

By: CNBC.com | 19 Jan 2009 | 05:16 AM ET

The new bank bailouts are not likely to work because they are run by the same people who prolonged the economic agony by throwing money at weak companies rather than allowing them to fail and encouraging the strong ones, Marc Faber, the publisher of the Gloom, Doom and Boom Report, told CNBC Monday.

Britain threw its troubled banks another multi-billion pound lifeline Monday by allowing them to insure against steep losses and guaranteeing their debt, while an adviser for U.S. President Elect Barack Obama said the rest of the TART money will be used to clean out bad assets from the financial system.

"The financial crisis has occurred because of government interventions," Faber told "Squawk Box Europe."

"Specifically central banks, or specifically the US Fed, by keeping interest rates artificially low for too long, they created a huge leverage in the system. So the people who created the problem now are in charge to bail out the system and that's why I am very skeptical that it would work," he added.

Sharon Lorimer

The governments' efforts to pour money into certain businesses to keep them afloat while letting others fail were arbitrary and increased volatility, he said.

"I think it was good that Lehman went bankrupt but I can't see any reason why AIG [AIG 1.42 0.01 (+0.71%) ] has been supported. Either you bail out everybody or nobody," said Faber.

"The contractions actually serve to build for the future growth, because the weak competitors are eliminated. If you support the weak competitors you essentially penalize the strong competitors and therefore I am very much against these bailout packages."

There is a chance that the second half of this year may be worse than the first half, but markets, which were oversold in November last year, may go a little higher, according to Faber.

In the credit markets, things seem to have improved "but we have to be aware that there is a danger that one day, government credit, government bonds are going to be downgraded. I think that may be the shoe to drop some time in 2009 or maybe next year," he said.

Investors counting on the fact that stock prices are very low for long-term growth should bear in mind the Japan lesson, where prices are virtually at the same level they were in 1981, Faber noted.

Commodities may be a better play as some time, when the global economy picks up, prices will rise because investment in new exploration or mining has all but stopped, he said.

"I have shares in Asia, mining stock, exploration companies, physical gold," Faber said.

"As far as currencies are concerned, I think the dollar is a disastrous currency but the others are even worse. I am leaning more towards the view that the dollar could strengthen even more."
http://www.cnbc.com/id/28730368

Deel 1 interview: http://www.cnbc.com/id/15840232?video=1004540886&play=1

Deel 2 interview: http://www.cnbc.com/id/15840232?video=1004540886&play=1
  maandag 19 januari 2009 @ 18:14:50 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65216695
quote:
"Investors counting on the fact that stock prices are very low for long-term growth...."
Maar dat zijn ze dus niet.
Sommige aandelen zijn domweg duur.
Mijn reisverslagen
pi_65216794
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar dat zijn ze dus niet.
Sommige aandelen zijn domweg duur.
Amerikaanse aandelen zijn sowieso duur.
pi_65216877
Om even de vergelijking met Japan aan te houden, die zijn van alltime high 38.000 naar 7.500 gedaan. Dan moeten we nog een heel eind .
pi_65217014
Ik vind het vooral interessant dat steeds meer mensen denken dat de dollar het goed gaat doen in vergelijking met de andere currencies.
pi_65217047
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:24 schreef Llotyhy het volgende:
Ik vind het vooral interessant dat steeds meer mensen denken dat de dollar het goed gaat doen in vergelijking met de andere currencies.
Vind ik een uiterst opmerkelijke uitspraak van Dr. Doom.

Zeker omdat het in de rest van de wereld niet veel beter is met de banken.
  maandag 19 januari 2009 @ 18:30:11 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65217221
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Amerikaanse aandelen zijn sowieso duur.
Sommige Nederlandse aandelen ook.
Neem een Akzo met een k/w van 14 over de 2007 winst.
Dat is toch astronomisch hoog voor een verffabriek.
Mijn reisverslagen
  maandag 19 januari 2009 @ 18:31:33 #49
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65217266
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
Om even de vergelijking met Japan aan te houden, die zijn van alltime high 38.000 naar 7.500 gedaan. Dan moeten we nog een heel eind .
Maar Japan is in die hele periode nooit goedkoop geweest.
Volgens mij is de gemiddelde k/w daar nog steeds hoger dan hier.
Mijn reisverslagen
  maandag 19 januari 2009 @ 18:33:49 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65217353
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:24 schreef Llotyhy het volgende:
En daar zouden ze weleens gelijk in kunnen hebben.
Als je cijfers relateert aan het GDP dan zijn er een hoop landen die het veel slechter doen.
Mijn reisverslagen
  maandag 19 januari 2009 @ 18:50:56 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65217882
Leuk banken dagje vandaag

Allied Irish Banks -58,62%
Bank of Ireland -54,67%
Royal bank of Scotland -66,57%
Lloyds TSB -33,94%
Mijn reisverslagen
pi_65218028
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:50 schreef SeLang het volgende:
Leuk banken dagje vandaag

Allied Irish Banks -58,62%
Bank of Ireland -54,67%
Royal bank of Scotland -66,57%
Lloyds TSB -33,94%
je zal er maar shorts ophebben
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  maandag 19 januari 2009 @ 19:26:16 #53
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65219150
Nog een TV tip: Million Dollar Traders, vanavond deel 2/3 op BBC2, 22:00 NL tijd

http://www.bbc.co.uk/programmes/b00h5qpx
Mijn reisverslagen
pi_65220630
Sorry, this video is only available in the UK
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 januari 2009 @ 20:03:36 #55
862 Arcee
Look closer
pi_65220736
Obama-rally, my ass.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_65221401
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:03 schreef Arcee het volgende:
Zou me niets verbazen als hij morgen alsnog komt. Maar er zijn weer aardig wat bedrijfscijfers, dus .
pi_65221632
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar Japan is in die hele periode nooit goedkoop geweest.
Volgens mij is de gemiddelde k/w daar nog steeds hoger dan hier.
RTL Z liet dat pas zien, de K/W verhouding is daar nog steeds hoger dan het normale gemiddelde. Toen de Nikkei op zijn hoogtepunt stond, stond ie zelfs op een K/W van boven de 60. Echt absurd .
  maandag 19 januari 2009 @ 21:19:55 #58
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65224070
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 januari 2009 @ 23:02:58 #60
862 Arcee
Look closer
pi_65228743
http://www.iex.nl/stocks/NLinNY.asp

Wat is dit trouwens voor vage pagina? Daar klopt meestal geen reet van.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_65229049
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:26 schreef SeLang het volgende:
Nog een TV tip: Million Dollar Traders, vanavond deel 2/3 op BBC2, 22:00 NL tijd

http://www.bbc.co.uk/programmes/b00h5qpx
was wel een leuke aflevering en geeft ook aan dat de kandidaten daar echt de ballen verstand van handelen hebben. Kijkt wel lekker weg trouwens.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  maandag 19 januari 2009 @ 23:21:06 #62
174150 slap
slappy happer
pi_65229495
'k Hoop dat we nu eindelijk de echte bodem gaan halen. En vanaf daar up!
pi_65229621
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:21 schreef slap het volgende:
'k Hoop dat we nu eindelijk de echte bodem gaan halen. En vanaf daar up!
Ik ben bang dat we daar nog wel even op moeten wachten.
Al kan morgen tijdens de bepaamde inauguratie speech er misschien wat veranderen al ben ik er niet zo zeker van.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 januari 2009 @ 23:27:10 #64
862 Arcee
Look closer
pi_65229740
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:24 schreef shilizous_88 het volgende:
Ik ben bang dat we daar nog wel even op moeten wachten.
Al kan morgen tijdens de bepaamde inauguratie speech er misschien wat veranderen al ben ik er niet zo zeker van.
Wachten op bodem of up?
En wat kan de speech veranderen?

pi_65229903
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:27 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wachten op bodem of up?
En wat kan de speech veranderen?

Een goede sterke speech met sterke taal en als speerpunt het oplossen van de economische malaise zal zeker niet een daling van de beurskoers betekenen.
Hopelijk geeft hij erkenning van de situatie, tijdslijnen, mogelijke oplossingen en gesprekken met andere wereldmachten voor een gezamelijke oplossing.
  maandag 19 januari 2009 @ 23:39:26 #66
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65230232
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:10 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

was wel een leuke aflevering en geeft ook aan dat de kandidaten daar echt de ballen verstand van handelen hebben. Kijkt wel lekker weg trouwens.
Ik heb (net als vorige keer) weer met een groot vraagteken op m'n gezicht zitten kijken.
Het lijkt wel alsof iedereen maar wat aankloot. Het is dus ook niet vreemd dat mensen gestresst raken want ze zijn gewoon niet in control.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 02:02:14 #67
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65233103
Ik ben om, de AEX daalt de komende paar dagen nog wel door. Ik ga dinsdagochtend direct short.
pi_65234067
# Benjamin Harrison (R): +7%
# Grover Cleveland (D): -23%
# *William McKinley (R): +96%
# Theodore Roosevelt (R): +9%
# William H. Taft (R): +4%
# Woodrow Wilson (D): -27%
# *Warren G. Harding (R): +52%
# Calvin Coolidge (R): +133%
# Herbert Hoover (R): -72%
# *Frankin D. Roosevelt (D): +120%
# Harry Truman (D): +75%
# Dwight D. Eisenhower (R): +120%
# *John F. Kennedy (D): +82%
# Lyndon B. Johnson (D): +23%
# **Richard Nixon (R): -4%
# Jimmy Carter (D): +26%
# Ronald Reagan(R): +105%
# George W. Bush Sr. (R): +57%
# Bill Clinton (D): +203%
# George W. Bush Jr. (R): -34%

http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=40764
pi_65234073
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 02:02 schreef SjonLok het volgende:
Ik ben om, de AEX daalt de komende paar dagen nog wel door. Ik ga dinsdagochtend direct short.
S&P futures staan weer iets lager, ben benieuwd. Ik neem nog geen posities in, het zal een rare dag worden.
pi_65234126
quote:
NL artikel:
quote:
Faber ziet bail outs falen

Peter van Kleef - 19 januari 2009, 16:00

Overheden kunnen geld pompen wat ze willen, de strategie waarbij ze bail outs aan elkaar rijgen, gaat niet werken. Dat denkt althans Dr. Doom Marc Faber.

Feitelijk wordt het leven van de patiënt gerekt met precies dat medicijn waarmee de kwaal ontstaan is, denkt de immer sombere goeroe. Het VK heeft weer een spaarbig stukgeslagen om banken te redden.

En Barack Obama heeft al aangekondigd het restant van het garantiefonds (TARP) aan te wenden om de financiële sector te zuiveren. Marc Faber is niet onder de indruk, want precies de mensen die vol onkunde toegestaan hebben dat de sector in een chaos ontaardde, zijn nu bezig datzelfde zaakje te redden.

Leverage bubbel
"Specifically central banks, or specifically the US Fed, by keeping interest rates artificially low for too long, they created a huge leverage in the system. So the people who created the problem now are in charge to bail out the system and that's why I am very skeptical that it would work," he added.

Faber ziet nog een gitzwarte wolk boven de financiële wereld. De situatie op de kredietmarkten is verbeterd, maar… "but we have to be aware that there is a danger that one day, government credit, government bonds are going to be downgraded. I think that may be the shoe to drop some time in 2009 or maybe next year"

Oogjes dicht en snaveltjes toe...
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=40766
pi_65234517
AEX lijkt een paar punten lager te openen...
pi_65234527
Dollar weer door de 1,30, het blijft een rare munt .
pi_65234737
kan me niet voorstellen dat Obama niet tot een stijging gaat lijden...alleen is het even de vraag wanneer...na de middag of anders morgen...vind het toch ook maar wat riskant...ben ook even uitgestapt...hou het allemaal in de gaten om waar mogelijk nog even een beetje te kunnen profiteren.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:02:17 #74
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65235016
Je zou zeggen dat TomTom en AirFrance-KLM weer een rood dagje tegemoet gaan. Maar ze openen redelijk.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:05:32 #75
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65235069
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:41 schreef lammegiraf het volgende:
kan me niet voorstellen dat Obama niet tot een stijging gaat lijden...alleen is het even de vraag wanneer...na de middag of anders morgen...vind het toch ook maar wat riskant...ben ook even uitgestapt...hou het allemaal in de gaten om waar mogelijk nog even een beetje te kunnen profiteren.
Volgens mij komt er een nieuwe grote ronde bailouts aan, wat slecht is voor de waarde van aandelen. Daarom zie ik de boel nog wel verder dalen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:08:23 #76
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65235112
Zojuist SS260 aangeschaft voor 2,25.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:20:27 #77
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65235301
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:08 schreef SjonLok het volgende:
Zojuist SS260 aangeschaft voor 2,25.
Lijkt op dit moment goed uit te pakken!
pi_65235355
Komt er vandaag nog spectaculair economisch nieuws? Uitzenduren NL lijkt me nou niet echt heel spannend...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:33:05 #79
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65235517
quote:
20-01-2009 09:29:00 CORRECT: TomTom advies niet verhoogd, was al buy - SNS
20-01-2009 09:21:00 TomTom advies verhoogd naar buy - SNS
Wie durft?
pi_65235798
ik heb er 300 , op naar de 5 vandaag...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:49:37 #81
174150 slap
slappy happer
pi_65235869
De prijs van een vat lichte Amerikaanse olie daalde met ruim 7 procent tot onder de 34 dollar.
Is dit een nieuwe ATL?
pi_65235900
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:49 schreef slap het volgende:
De prijs van een vat lichte Amerikaanse olie daalde met ruim 7 procent tot onder de 34 dollar.
Is dit een nieuwe ATL?
hij staat bijna onder de 33 dollar al...
pi_65236364
we gaan naar groen
pi_65236374
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:10 schreef shilizous_88 het volgende:
Ik heb ook een stuk gekeken. Die gast met die tattoo's die aandelen kocht omdat ie 't merk cool vond . En die ouwe die ruzie ging maken met z'n baas , leuk programma .
pi_65236531
word nog een lekkere dag, met mn lows inkopen van gisteren
pi_65236553
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:10 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ik heb ook een stuk gekeken. Die gast met die tattoo's die aandelen kocht omdat ie 't merk cool vond . En die ouwe die ruzie ging maken met z'n baas , leuk programma .
De hedgefund manager is trouwens een Nederlander.
Ik blijf het wel volgen, maar hoop er uiteindelijk nog iets aan op te steken en dat is vooralsnog niet het geval.
De amuzementswaarde is daarintegen wel prettig.

Ook die meid die niet durft te investeren en na 4 weken nog maar 1 fonds gekocht had voor 10% van haar totale budget..
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:25:20 #87
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65236691
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:10 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ik heb ook een stuk gekeken. Die gast met die tattoo's die aandelen kocht omdat ie 't merk cool vond .
Is toch een goede reden? Als je zelf klant wil zijn, zullen er meerdere zijn
Ik volg Galapagos ook voornamelijk vanwege de briljante bedrijfsnaam. Als ze het logo nu ook eens aanpassen. Zoiets:

pi_65236898
is Obama op tv ofzo...groenigheid!
pi_65237030
quote:
Ajax verhuurt Rommedahl aan NEC
Op de Binck nieuwstracker , het is nou niet bepaald komkommertijd te noemen .
pi_65237298
Moeten ze wel he, is relevante info voor de aandeelhouders
pi_65237596
De beurs schommelt alweer lekker heen en weer vandaag.
pi_65238088
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 07:21 schreef pberends het volgende:

[..]

S&P futures staan weer iets lager, ben benieuwd. Ik neem nog geen posities in, het zal een rare dag worden.
Het blijkt .

Toch is de tradingrange niet bepaald veel te noemen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:34:31 #93
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_65238605
quote:
Staatsobligaties zijn de volgende zeepbel op de financiële markten. Die waarschuwing komt van de Franse bank Société Générale.

Beleggers zijn risicomijdend geworden, met name in de Verenigde Staten waar ze vluchten in staatsobligaties die de laatste weken een coupon hebben die nauwelijks hoger is dan het inflatieniveau.

Tegelijkertijd stijgt de prijs, omdat de vraag naar obligaties groot is. Daardoor is het rendement op Amerikaanse Treasuries op dit moment historisch laag, stelt Alain Bokobza, hoofd onderzoek van de bank.

Blinde paniek
De blinde paniek waar dit op wijst, kan een tegengestelde richting krijgen als beleggers vertrouwen winnen en besluiten uit deze obligaties te stappen.

In dat geval bestaat het gevaar van een waardedaling van staatsobligaties van 15 tot 20 procent, zegt Bokobza.

Marc van Heel, directeur Benelux van obligatiebelegger Pimco, ziet nog een ander gevaar: de spread tussen staatsobligaties en bedrijfsobligaties bedraagt ongeveer 5 procent. 'Dat zijn niveaus uit de jaren dertig,' zegt hij.
Lees verder
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_65238688
kvind deze dag toch nog te onzeker om short te gaan. ASML shorts zojuist verkocht
pi_65238803
ik verwacht nog altijd groen voor vanmiddag...stilte voor de storm lijkt me nu
pi_65239107
SNS 1euro! yes we can!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:51:53 #97
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65239145
Er komt helemaal geen storm. Tenminste.... geen storm die de beurs omhoog blaast.

Er komt volgens mij wel een flinke daling aan. Ik zou het in ieder geval afraden om long te gaan. Als je het niet zeker weet, dan kan je in ieder geval rustig afwachten.

Ik ben short gegaan, omdat ik nog wel wat meer slecht nieuws verwacht.

Zakken!
pi_65239151
Daling komt voornamelijk door ING, futures WS staan ietsjes lager.....
pi_65239251
Daling komt er op termijn ook wel aan, alleen betwijfel ik of het al vandaag en morgen ingezet gaat worden.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:44:07 #100
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_65240717
Aex onder de 240 nu.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:47:15 #101
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_65240801
De Beursvloer #39: Europa klimt uit dal op 'Obama Day' de titel klopt ook niet meer
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_65240852
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:47 schreef appelsientje het volgende:
De Beursvloer #39: Europa klimt uit dal op 'Obama Day' de titel klopt ook niet meer
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:49:51 #103
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65240861
Gaat best hard nu, misschien hebben we de day-high wel gehad.
De 240 eraan en ING staat al bijna op z'n all-time low! Die gaat naar Aegon-niveaus.

De prijs van AirFrance-KLM wordt ook steeds interessanter. Hopelijk valt die later dit jaar nog aan te schaffen voor 5 á 6 euro.
pi_65240866
En wederom gaat Barclays voor de schoonheidsprijs!
Greece
pi_65241256
zo ik ben van mijn longs af, zakken maar met die handel.
pi_65241354
ik hou mn longs nog even aan... kruipt langzaam omhoog
pi_65241539
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:06 schreef De.Marcus het volgende:
ik hou mn longs nog even aan... kruipt langzaam omhoog
die van mij kwamen nooit meer uit het rood weg stond nog steeds rond de 40 procent min, dan maar we, ik zie de beurs komende tijd niet meer heel hard omhoog gaan.

ik ga nog wel op philips long gokken komen binnen enkele dagen met jaarcijfers die kunnen wel eens mee vallen denk ik........PBerends durf je het ook aan?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:21:01 #108
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65241866
En ineens als een speer omhoog? Weird.
pi_65241975
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:21 schreef Lemans24 het volgende:
En ineens als een speer omhoog? Weird.
Nederlands PPT? ik sta nergens meer van versteld.
pi_65242293
Straks weer 240 test?
pi_65242362
Weerstand 1 271,91 Steun 1 239,37
Weerstand 2 291,13 Steun 2 228,49

ben benieuwd
pi_65242490
AEX daalt toch nog wel, VS futures staan negatief
pi_65242578
das nog steeds tov vrijdag, aangezien wij gister ook al daalden...
pi_65243746
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:33 schreef edwinh het volgende:
Weerstand 1 271,91 Steun 1 239,37
Weerstand 2 291,13 Steun 2 228,49

ben benieuwd
Die steun is zo zacht als boter, maar goed.

Ik hou me kruid droog, simpelweg omdat het gewoon beide kanten op kan gaan vandaag. Even wachten op Obama, maar hij wordt pas bij sluiting geïnaugureerd, dus het effect daarvan zien we pas morgen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:10:21 #115
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65243822
hoe laat begint het augurken van Obama eigenlijk?
pi_65243836
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:37 schreef TeringHenkie het volgende:
AEX daalt toch nog wel, VS futures staan negatief
AEX volgt de futures als een laffe hond. Dat wil zeggen dat de Amerikaanse futures op het moment al in de koersen verwerkt zit he .
pi_65243846
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:10 schreef SjonLok het volgende:
hoe laat begint het augurken van Obama eigenlijk?
17:20 op RTL4.
quote:
President Obama: De Belofte
Live verslag van de inauguratie van de
44ste president van de Verenigde Staten
van Amerika.

Met ruimschoots aandacht voor het
afleggen van de ambtseed door Barack
Obama en de daaropvolgende toespraak
van de man op wie de ogen en de hoop
van de hele wereld zijn gericht.

Met bijdragen vanuit de Verenigde
Staten van correspondent Erik Mouthaan
en verslaggever Antoin Peeters.
/ Di 20-01 / 17:19
pi_65244019
Of 17:30 Nederand 1, maar de beurs is dan dicht . Zeker expres gedaan door Obama.
pi_65244145
Dusss wie durft er longs te nemen vlak voor sluiting?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:22:55 #120
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65244330
Het echte geld zat in de valuta, deze week. Onlangs Turbo's long EUR/GBP in m'n schaduwmandje gedaan, staan nu op +80%...
pi_65244766
ik hou mn longs nog aan (tom-tom is eruit gegaan op 4,90) wacht wel af...
pi_65245054
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:18 schreef M.Melandri het volgende:
Dusss wie durft er longs te nemen vlak voor sluiting?
ik durf er wel een gokje op te wagen.

ben ook niet helemaal overtuigd dat we vandaag in het rood gaan eindigen...
pi_65246790
Ik hoop dat we dat we dik in het rood gaan eindigen, misschien weer leuk om long te gaan als de PPT vanavond ingrijpt ivm de verkiezing van Obama.
pi_65247132
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:49 schreef Lemans24 het volgende:
Gaat best hard nu, misschien hebben we de day-high wel gehad.
De 240 eraan en ING staat al bijna op z'n all-time low! Die gaat naar Aegon-niveaus.

De prijs van AirFrance-KLM wordt ook steeds interessanter. Hopelijk valt die later dit jaar nog aan te schaffen voor 5 á 6 euro.
Air-France begint interessant te worden, waarom daalt ie zo?

Toch denk ik dat er nog flink wat vanaf kan. Heel veel aandelen worden nu interessant, maar het is nog te vroeg.
pi_65247334
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Air-France begint interessant te worden, waarom daalt ie zo?

Toch denk ik dat er nog flink wat vanaf kan. Heel veel aandelen worden nu interessant, maar het is nog te vroeg.
Air-France had slechte verwachtingen aangekondigd. Ik heb in ieder geval op de bodem wat gekocht. Dat gaan we hopelijk naar boven bijstellen de komende periode.
Greece
pi_65247427
Ik zie dat Air France in 2003 nog lager stond dan nu, dus dat niveau kan sowieso wel gehaald worden. Maar een bearrally omhoog zou eventueel tussentijds kunnen.
pi_65247485
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:12 schreef edwinh het volgende:

[..]

die van mij kwamen nooit meer uit het rood weg stond nog steeds rond de 40 procent min, dan maar we, ik zie de beurs komende tijd niet meer heel hard omhoog gaan.

ik ga nog wel op philips long gokken komen binnen enkele dagen met jaarcijfers die kunnen wel eens mee vallen denk ik........PBerends durf je het ook aan?
Het is echt onduidelijk waar de beurs nu heen gaat. Ik hoop op Obama-euforie zodat ik short kan gaan ivm de bedrijfscijfers. Maar niet alle bedrijfscijfers zullen barslecht zijn.
pi_65247493
Daar gaan we weer...
pi_65247632
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:39 schreef pberends het volgende:
Ik zie dat Air France in 2003 nog lager stond dan nu, dus dat niveau kan sowieso wel gehaald worden. Maar een bearrally omhoog zou eventueel tussentijds kunnen.
Maar dat was nog voor de overname van KLM. Dit niveau is al redelijk ernstig te noemen.

De geruchten gaan dat in feb het vrachtverkeer weer gaat toenemen op Schiphol + het feit dat KLM een nieuwe vloot vliegtuigen heeft besteld.
Greece
pi_65247808
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:40 schreef M.Melandri het volgende:
Daar gaan we weer...
Change!
pi_65247809
Nieuwe aanval 240 lijkt eraan te komen
pi_65247865
S&P had eigenlijk een absurde bearmarketrally van 21 november tot 6 januari. Er kwam toen maar liefst 27% bij; van 740 naar 940 intraday .
pi_65247900
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:48 schreef M.Melandri het volgende:
Nieuwe aanval 240 lijkt eraan te komen
Als we echt naar 238 ofzo zakken kan het best wel eens hard naar de 220 gaan .
pi_65247951
Anaalberts Industries, daar ontstaat ook een lekker koopje.
pi_65248050
ik vrees ook dat het er niet zo gunstig uitziet. Zit er zelfs over te denken wat shorts aan te schaffen.
pi_65248105
Nou nu dan die 240...
pi_65248121
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:52 schreef lammegiraf het volgende:
ik vrees ook dat het er niet zo gunstig uitziet. Zit er zelfs over te denken wat shorts aan te schaffen.
De hel breekt pas los als Obama zometeen zegt dat hij short zit!
Greece
pi_65248164
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:54 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

De hel breekt pas los als Obama zometeen zegt dat hij short zit!
pi_65248502
Gaan we nog door de 8K op de DJ vandaag, denken jullie?
pi_65248529
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:02 schreef RvLaak het volgende:
Gaan we nog door de 8K op de DJ vandaag, denken jullie?
Nee , dat is zielig voor ome Barack .
pi_65248533
S&P door het gaatje; -3%.

PPT is zeker bij de inauguratie.
pi_65248550
Kan me niet voorstellen dat PPT dat laat gebeuren.....
pi_65248568
Die sprinters doen vaag trouwens, waarom zit er de hele tijd zo'n enorm verschil in bied en laat?
pi_65248569
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:03 schreef M.Melandri het volgende:
Kan me niet voorstellen dat PPT dat laat gebeuren.....
Hebben die dan nooit een vrije dag
pi_65248604
Dankzij sterkere dollar nog niet door 240 heen
pi_65248629
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:04 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hebben die dan nooit een vrije dag
Gisteren...
pi_65248834
Tering, die spinters zijn echt gestoord, waarom 10 cent verschil tussen bied en laat? normaal is dat toch maar 1-2 cent?
pi_65248909
Snap ik idd ook niet er is toch wel voldoende volume lijkt me...
pi_65248982
20-01-2009: 1x SS236 á 1,21 (verkocht) nettowinst: 0,06 euro
20-01-2009: 1x SS236 á 1,15 (gekocht)

Nou toch netjes een rendement van 5,2% in 10 minuten, das meer dan je op Icesave kreeg.
pi_65249017
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:12 schreef M.Melandri het volgende:
Snap ik idd ook niet er is toch wel voldoende volume lijkt me...
Zeker de "winst" die naar ING vloeit... ze hebben zwaar cash nodig.
pi_65249071
ING probeert beleggers te naaien om nieuwe kapitaalinjectie te voorkomen
pi_65249355
bammetje knalt omhoog
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:36:01 #156
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65249904
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:33 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

http://www.rtl.nl/compone(...)s_hans.avi_plain.xml

15:00 Financiële sector te groot voor Nederland?
Zou je denken?
Nu nemen die activa wel in rap tempo af, lijkt me.

En: AirFrance-KLM gaat weer richting z'n low.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:47:42 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65250439
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:49 schreef pberends het volgende:
S&P had eigenlijk een absurde bearmarketrally van 21 november tot 6 januari. Er kwam toen maar liefst 27% bij; van 740 naar 940 intraday .
Grootste eindejaarsrally sinds 1929 !
Mijn reisverslagen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:51:43 #158
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_65250619
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:14 schreef pberends het volgende:
20-01-2009: 1x SS236 á 1,21 (verkocht) nettowinst: 0,06 euro
20-01-2009: 1x SS236 á 1,15 (gekocht)

Nou toch netjes een rendement van 5,2% in 10 minuten, das meer dan je op Icesave kreeg.
Idd ja.
Ik had om 12.30 wat Sprinters Long 240 gekocht, jammer dat die nét klapten daarna (239,91 ). Ze zijn trouwens wel snel bij de ING want de restwaarde staat alweer op m'n rekening (0,71 gekocht, 0,65 teruggekregen).
pi_65250626
ASML shorts ook wat te vroeg de deur uit gedaan
pi_65250960
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:51 schreef goeiemoggel het volgende:

[..]

Idd ja.
Ik had om 12.30 wat Sprinters Long 240 gekocht, jammer dat die nét klapten daarna (239,91 ). Ze zijn trouwens wel snel bij de ING want de restwaarde staat alweer op m'n rekening (0,71 gekocht, 0,65 teruggekregen).
Dat is idd zuur aangezien we nu steeds net niet door de 240 breken
pi_65251298
Net weer de 240 aangetikt, nu weer eventjes omhoog
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:06:53 #162
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65251329
Misschien ben je er blij mee: om 17:01 was de AEX weer even 239,94.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:11:26 #163
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_65251502
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:06 schreef Lemans24 het volgende:
Misschien ben je er blij mee: om 17:01 was de AEX weer even 239,94.
Ik had ze gekocht om even snel wat te spelen (ook maar heel weinig) en had ze vermoedelijk (altijd lastig beoordelen achteraf natuurlijk) kort na de piek op 244 (ongeveer 13.20) alweer verkocht.

AEX is wel een mooie stuiterbal op straat op het moment, hij gaat steeds sneller terug naar de 240
De vraag is wanneer die bal het rioolputje inrolt
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:12:23 #164
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65251546
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:51 schreef goeiemoggel het volgende:

Ik had om 12.30 wat Sprinters Long 240 gekocht, jammer dat die nét klapten daarna (239,91 ).
Je ziet regelmatig flinke intraday schommelingen van de AEX. Daar kan je van profiteren als je op het juiste moment long of short gaat. Op die manier kan je zelfs in een neergaande markt verdienen met longs, en andersom natuurlijk ook. Het is volgens mij dan wel belangrijk om je stoploss goed uit te kiezen. Je kan nooit het exacte omkeermoment bepalen, dus moet je enige marge in acht nemen. Als je long wil gaan op het moment dat de AEX op 241 staat, dan kan je het beste een SL 235 of 230 kopen. De hefboom is nog steeds groot genoeg om flinke winst te maken als de AEX naar 244 stijgt, terwijl je niet direct (een groot deel van) je ivnestering kwijtraakt als de AEX een fractie daalt.

Overigens zou ik in het algemeen nu eerder short gaan dan long, omdat de AEX zich in een neergaande beweging bevindt. Er is momenteel te veel angst voor grote bail outs en nationalisaties.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:17:02 #165
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65251728
TomTom:

Hoog 4,9670 10:20
Laag 4,0700 17:11

ongelooflijk, een daling van 18% !
pi_65251883
Wat een afstort bij ING zeg!
pi_65252021
Freeze bij ing met een enorme laat
pi_65252027
239 and counting. De 240 buffer heeft het niet lang volgehouden
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:27:55 #169
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65252072
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:21 schreef M.Melandri het volgende:
Wat een afstort bij ING zeg!
En bij een hoop anderen ook:

Royal Bank of Scotland Gr... RBS -73.27%
Lloyds TSB Group plc (ADR... LYG -61.94%
Barclays PLC (ADR) BCS -43.59%
pi_65252098
Wat een paniek daar bij ING zeg. Ben benieuwd met nabeurs....
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:28:53 #171
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65252114
Wouter Bos draait weer overuren. Hij moet een plan verzinnen om ING te laten overleven.
pi_65252130
Ik heb 40 longs gekocht op AEX -2,2%. Heb er weinig vertrouwen in, maar een Obama-rally zou me enerzijds niets verbazen later vandaag.
pi_65252173
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:28 schreef M.Melandri het volgende:
Wat een paniek daar bij ING zeg. Ben benieuwd met nabeurs....
Wat raar, de koersdoelen van analisten zijn toch vrij positief... .
pi_65252215
Denk dat tom muller alles bestens de deur uit gooide
pi_65252222
Nabeurs ziet er ook lekker uit daar
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:32:55 #176
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65252247
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:29 schreef pberends het volgende:
Ik heb 40 longs gekocht op AEX -2,2%. Heb er weinig vertrouwen in, maar een Obama-rally zou me enerzijds niets verbazen later vandaag.
hmm, ik hoop juiste dat ing snel spinter short 250 uitbrengt, dan wissel ik mijn 260's in.
pi_65252254
Tom Muller is gedraaid:''ING verkopen en je cash lekker laten liggen''
pi_65252339
Hmm toch nog op 240 gesloten
pi_65252648
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:31 schreef M.Melandri het volgende:
Denk dat tom muller alles bestens de deur uit gooide
LOL .
pi_65253987
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:33 schreef M.Melandri het volgende:
Tom Muller is gedraaid:''ING verkopen en je cash lekker laten liggen''
beetje laat , zal het wel tijd zijn om weer in te stappen
pi_65254431
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:15 schreef henkway het volgende:

[..]

beetje laat , zal het wel tijd zijn om weer in te stappen
Sterke rally's in financials zou me niets verbazen. Maar ik zou me vingers er niet aan branden.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:35:03 #182
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65254659
Ik hoop maar dat ING het einde van de week haalt want ik heb een hoop geld 'op doorreis' via ING
Mijn reisverslagen
pi_65254684
Mwa aegon zou ik nog wel es een x aandurven op 2hoog ofzo
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:37:53 #184
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65254771

ING is too big to fail
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:39:35 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65254873
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:37 schreef SjonLok het volgende:
[ afbeelding ]
ING is too big to fail
De Nederlandse staat is too small to prevent ING from failing
Mijn reisverslagen
pi_65255122
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:37 schreef SjonLok het volgende:
[ afbeelding ]
ING is too big to fail
pi_65255357
Nou Obama wordt niet erg vrolijk onthaald op Wall Street.

Grootste font size op MarketWatch ooit: http://www.marketwatch.com/
pi_65255742
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:51 schreef ItaloDancer het volgende:

Era of Obama: S&P -3% .
pi_65255798
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:51 schreef M.Melandri het volgende:
ASML shorts ook wat te vroeg de deur uit gedaan
ik niet heb er nog 75 met momenteel -7%
pi_65256082
Had er 100 (+8%), was er toch niet helemaal zeker van met eventuele obama effect. Denk dat ik ze later wel weer koop want er kan nog makkelijk wat van de koers af.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:24:00 #191
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65256469
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:51 schreef ItaloDancer het volgende:

Heb je gezien toen hij de eed moest afleggen en hij dat bijna verklootte?
Meteen steeg de beurs een beetje, kennelijk in de hoop dat hij toch maar geen president ging worden.
Mijn reisverslagen
pi_65257001
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Heb je gezien toen hij de eed moest afleggen en hij dat bijna verklootte?
Meteen steeg de beurs een beetje, kennelijk in de hoop dat hij toch maar geen president ging worden.
!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:48:14 #193
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65257384
Die Britse banken zijn vandaag gewoon alweer door het putje gegaan

RBS -11,21%
Barclays -17,16%
Lloyds TSB -31,08%
Mijn reisverslagen
pi_65258213
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:48 schreef SeLang het volgende:
Die Britse banken zijn vandaag gewoon alweer door het putje gegaan

RBS -11,21%
Barclays -17,16%
Lloyds TSB -31,08%
Toch zijn er aandelen verhandeld. Welke mafkees koopt deze aandelen in Godsnaam?
pi_65258233
Nasdaq 4 procent in de min. Zeker bang voor de IT-cijfers morgen. Zou me helemaal niet verbazen als die juist meevallen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:18:53 #196
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65258493
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:10 schreef pberends het volgende:

[..]

Toch zijn er aandelen verhandeld. Welke mafkees koopt deze aandelen in Godsnaam?
Mensen die short zaten nemen hun winst want ze gaan op vakantie.
Mijn reisverslagen
pi_65259007
DOW wordt weer es boven de 8000 gehouden
pi_65259887
Iemand geinteresseerd in 22 C ING MRT 14,00? Kan ze aan de straatstenen niet kwijt
pi_65260386
8001,90
dat is maar net aan
pi_65260448
7999
This is our present mr president
pi_65260621
7,987.08 -294.14 (-3.55%)
pi_65260644
Daar gaan m'n longs. Ben ik ff blij dat ik verder geen aandelen meer heb .
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:10:00 #203
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65260689
Dit zet de trend voor de komende 4 jaar.
Mijn reisverslagen
pi_65260714
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:04 schreef ItaloDancer het volgende:
7999
This is our present mr president
Obama's bekende oneliner is: "We will cut government programs that don't work"

Doelde Obama op de PPT?
pi_65260781
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:10 schreef pberends het volgende:

[..]

Doelde Obama op de PPT?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:13:02 #206
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65260831
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:10 schreef pberends het volgende:

[..]

Doelde Obama op de PPT?
Mijn reisverslagen
pi_65260857
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:08 schreef pberends het volgende:
Dat zat er wel in , nu is het de schuld van Obama
pi_65260933
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:10 schreef SeLang het volgende:
Dit zet de trend voor de komende 4 jaar.
Wat? Door de 8000 gaan?
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_65261145
7952 nou de ben benieuwd of de ppt nog iets gaat uithalen
pi_65261223
Stemming kan zo omslaan in deze gestoorde markt.
pi_65261252
Obama's eerste change staat: Wall Street afstraffen
pi_65261287
Citigroup Inc. C 2.89 -0.61 (-17.43%)
Goldman Sachs Group, Inc. GS 61.23 -11.82 (-16.18%)
Bank of America Corporation BAC 5.36 -1.82 (-25.35%)
JPMorgan Chase & Co. JPM 18.76 -4.06 (-17.79%)
Morgan Stanley MS 13.52 -2.07 (-13.28%)
pi_65261677
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:19 schreef floris.sp het volgende:
7952 nou de ben benieuwd of de ppt nog iets gaat uithalen
nee die laat het nu gaan, want nu kunnen ze Obama de schuld geven en die weer de vorige regering.

Het eerste jaar van een nieuwe president is traditioneel de slechtste
dus 6000 here we come
pi_65262620
Kwamen er nabeurs nog cijfers?
pi_65262692
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:08 schreef pberends het volgende:
Die crucell magneten zijn anders best safe tot nu toe
pi_65262816
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:30 schreef henkway het volgende:

[..]

nee die laat het nu gaan, want nu kunnen ze Obama de schuld geven en die weer de vorige regering.

Het eerste jaar van een nieuwe president is traditioneel de slechtste
dus 6000 here we come
Dus geen Obama rally
pi_65263557
Weird, olie toch omhoog.

S&P nu op hetzelfde niveau als voor en na de low van 750 op 20 november.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:15:05 #218
174150 slap
slappy happer
pi_65263878
@henkway
je zou wel 's gelijk kunnen krijgen.

Kom je net thuis: VS door 't putje... 'bloedrood' dekt de lading bijlange na niet.
pi_65263975
Waarom staan die futs ineens 0,6% hoger? Dax future maar -0,5%
pi_65264169
quote:
VS VANDAAG: Wall Street sluit lager, Obama rally blijft uit
20-01-2009 22:17:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Wall Street is dinsdag lager gesloten, met name vanwege het verlies bij de financiele waarden.

Met de inauguratie van Barack Obama als nieuwe president van de Verenigde Staten, is aan het tijdperk George Bush een einde gekomen. Tijdens de acht jaar dat Bush aan de macht was is de Dow Jones Wilshire 5000 index met 2,3% gedaald. De Dow Jones Wilshire index is een index die alle Amerikaanse genoteerde fondsen bevat.

Volgens Wilshire Associates is Bush de eerste president van de afgelopen vijf presidenten die een daling van de Wilshire 5000 op zijn naam heeft. Tijdens de twee termijnen van Ronald Reagan steeg de Dow Jones Wilshire 5000 met 14,1%.

De beste prestatie van de Wilshire index komt op naam van Bill Clinton. Tijdens zijn acht jaar durende ambtsperiode steeg de index met 15,6%.

De toonaangevende Dow Jones-index eindigde 4% lager op 7.949,09 punten en bereikte daarmee zijn laagste punt sinds 21 november 2008. De breed samengestelde S&P 500 daalde 5,3% tot 805,22 punten, terwijl de technologiezware Nasdaq 5,8% afstond tot 1.440,86 punten.

De daling in de financiele sector werd ingezet door de waarschuwing van de verliezen bij State Street en de aankondiging van de Britse regering om het reddingsplan voor de financiele sector verder uit te breiden.

Bank of America daalde bijna 30%, JPMorgan verloor ruim 20% en Citigroup sloot eveneens 20% lager.

Financiele dienstverlener State Street maakte ten tijde van de inauguratietoespraak van Obama een scherpe daling van de winst in het vierde kwartaal bekend en waarschuwde beleggers daarbij voor hevige verliezen in de toekomst. De winst in het vierde kwartaal daalde 71%, het aandeel sloot 59% lager.

De wereldwijde aandelenmarkten hebben een slechte start van het jaar achter de rug", aldus Howard Silverblatt, index analist bij Standard & Poor's. De analist voegt hieraan toe dat deze januari maand hem angstvallig sterk doet denken aan januari 2008. Toen daalden de wereldwijde markten met 8,39% en verloren $3,28 biljoen. Volgens Silverblatt komt het verlies van de wereldwijde markten in de eerste helft van januari uit op $1,23 biljoen.
Oh, ik dacht dat we de beste start ooit hadden .
pi_65264195
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:17 schreef M.Melandri het volgende:
S&P futures op precies 800.
pi_65264319
DOW op 8k
pi_65264414
quote:
AEX-fondsen op Wall Street, slot
20-01-2009 22:20:00

AMSTERDAM (Dow Jones)-- De AEX-fondsen met een notering in de VS, staan na het slot van Wall Street alle zeven op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een verlies van 2,36 punten (-0,98%).

De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage): Aegon 3,618 (-3,21); ArcelorMittal 16,64 (-2,63); ASML 12,38 (-1,98); ING 5,295 (-1,49); Kon. Olie 18,41 (-1,23); Philips 12,44 (-1,74); Unilever 17,92 (-1,05)
Valt nog mee, dollar wordt weer sterker. Olie ook hoger gesloten, schade zou nog kunnen meevallen op de AEX. De futures moeten echt wel bijtrekken.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:29:47 #224
174150 slap
slappy happer
pi_65264667
ING
Ik weet nog dat ik ze voor 8,50 oid had. aiai
Ik ken mensen die hoog ingestapt zijn, erg triest.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:36:13 #225
174150 slap
slappy happer
pi_65265061
“Als alles goed gaat, is in het eerste kwartaal van 2009 de kredietverlening genormaliseerd”, aldus Wientjes.
(DFT)

W0oT- vgs mij zie ik dat heeeel anders
pi_65265071
quote:
IBM boekt 12% meer winst in KW4 '08
20-01-2009 22:31:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--IBM Corp heeft in het vierde kwartaal van 2008 12% meer winst geboekt. Dit maakt de Amerikaanse aanbieder van computerdiensten dinsdag na het slot van Wall Street bekend.

De nettowinst kwam in het vierde kwartaal uit op $4,4 miljard, of $3,28 per aandeel. De omzet daalde in het vierde kwartaal daarentegen met 6% naar $27 miljard.

Voor 2009 verwacht IBM een winst per aandeel van tenminste $9,20. Over geheel 2008 kwam de winst per aandeel uit op $8,93 per aandeel.
Vandaar dat WS futures + staan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 januari 2009 @ 22:40:20 #227
862 Arcee
Look closer
pi_65265288
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:03 schreef Arcee het volgende:
Dat dus.:')
pi_65265327
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:36 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Vandaar dat WS futures + staan.
Had al zoiets verwacht, die techbedrijven doen het helemaal niet zo slecht atm.
pi_65265735
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:29 schreef slap het volgende:
ING
Ik weet nog dat ik ze voor 8,50 oid had. aiai
Ik ken mensen die hoog ingestapt zijn, erg triest.
Zo lang ING weigert openheid te geven over zijn Alt_A bagger moet je je daar verre van houden.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:53:25 #230
174150 slap
slappy happer
pi_65265926
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:49 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Zo lang ING weigert openheid te geven over zijn Alt_A bagger moet je je daar verre van houden.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:56:28 #231
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65266091
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:49 schreef FeestNummer het volgende:

Ik vraag me af of het weigeren is, of dat ze het zelf ook niet weten. En dat geldt dan voor een hele hoop andere banken ook natuurlijk.
pi_65266116
bac -29% jpm -20% c -20% ing -26%
pi_65267297
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:56 schreef SjonLok het volgende:
Ik vraag me af of het weigeren is, of dat ze het zelf ook niet weten. En dat geldt dan voor een hele hoop andere banken ook natuurlijk.
Maar dat veranderd natuurlijk niet dat je er ver weg van moet blijven. Ik denk eigenlijk dat ik het nog enger vind als ze niet weten welke activa ze hebben.
pi_65267435
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:17 schreef M.Melandri het volgende:
Nu toch -1,5% zowel de DAX als de FTSE
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:46:21 #235
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65268079
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

Maar dat veranderd natuurlijk niet dat je er ver weg van moet blijven.
Ja dat ben ik met jou en de rest eens. Wat mij betreft kan het niet vaak genoeg gezegd worden om niet te investeren in banken op dit moment. Als je wilt gokken, dan zijn er veel zinvollere keuzes, zoals turbo's/sprinters, futures en opties.
pi_65271098
Zo, lekkere rally was het, de Gaza-strook is er niets bij zo rood.
pi_65271121
gaat wss een volatiele dag worden vandaag... De agenda volgens Beurs.nl:
quote:
WOENSDAG 21 JANUARI
BEDRIJFSNIEUWS

- Geen agendapunten
MACRO
-ECONOMISCH NIEUWS

- Dui, producentenprijzen, december, 8.00 uur
- NL, prijsontwikkeling koopwoningen, december, 9.30 uur
- VS, MBA hypotheekaanvragen, t/m 16 januari, 13.00 uur
- VS, huizenindex NAHB, januari, 19.00 uur
Ben benieuwd wat de huizenprijzen hebben gedaan in december
pi_65271217
in California waren de huisverkopen met 31% gestegen. Klinkt leuk, tot je je beseft dat de meeste verkochte woningen na uitzetting van de bewoners geruild worden tegen een appel (en een ei wellicht )
pi_65272056
en wat denkt iedereen er van voor vandaag? net zo rood als WS?
pi_65272309
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:49 schreef lammegiraf het volgende:
en wat denkt iedereen er van voor vandaag? net zo rood als WS?
Denk dat het wel meevalt.

Europa is veel dieper gezakt dan de US
pi_65272404
Vandaag is aegon aan de beurt
pi_65272492
future WS inmiddels al +1%
pi_65272967
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:14 schreef M.Melandri het volgende:
future WS inmiddels al +1%
En de AEX -1.62% (beurs.nl 9:34)

Kon een leuke dag worden
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_65273016
235.6 en de trend is omlaag.
pi_65273061
Vond het ook een mooi moment om short te gaan, aangezien ik niet denk dat WS zo dik in plus zal gaan openen
pi_65273084
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:38 schreef shilizous_88 het volgende:
235.6 en de trend is omlaag.
krak door de steun heen dus
pi_65273110
we stoppen pas met dalen tot Aegon op -10 staat!
pi_65273137
Nou nu rechtstreeks naar de 230 toe
pi_65273156
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:44 schreef M.Melandri het volgende:
Nou nu rechtstreeks naar de 230 toe
150, als het ff kan
pi_65273353
Futs werken nog niet echt mee
pi_65273372
M'n longs . Een paar tientjes down the drain.

Océ is lekker goedkoop op 2 euro .
pi_65273431
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:43 schreef lammegiraf het volgende:
we stoppen pas met dalen tot Aegon op -10 staat!
-10 euro of -10%?
  woensdag 21 januari 2009 @ 10:06:00 #253
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65273691
ING wil zeker niet dat mensen veel shorts aaschaffen, de SS260 is nog steeds de shorts met het laagste stop-loss niveau. En inmiddels al veel te duur.

Er zijn wel turbo's: TS250
pi_65273744
Societe Generale ziet nettowinst EUR2 mrd in 2008
Woensdag 21 Januari 2009 09:34
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Franse bank Societe Generale laat woensdag weten voor 2008 een nettowinst te voorzien van circa EUR2,0 miljard. Voor het vierde kwartaal verwacht de bank een breakeven-resultaat.

De bank verwelkomt tevens de snelle invoering van de tweede fase van het Franse plan om het kapitaal van de banken te versterken. De Franse regering kondigde dinsdagavond aan EUR10,5 miljard extra te injecteren in de bankensector.

De Tier 1 ratio, het kernvermogen van een bank uitgedrukt als percentage van het vreemd vermogen, zal volgens Societe Generale als gevolg van de nieuwe kapitaalinjectie verbeteren tot bijna 9%, van circa 8,5% per eind 2008.

De bank zal de volledige jaarcijfers op 18 februari publiceren.

http://www.beurs.nl/nieuws/artikel.php?id=282224&taal=NL
pi_65273747
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:06 schreef Lemans24 het volgende:
ING wil zeker niet dat mensen veel shorts aaschaffen, de SS260 is nog steeds de shorts met het laagste stop-loss niveau. En inmiddels al veel te duur.

Er zijn wel turbo's: TS250
Ze willen hun eigen aandeel niet omlaag speculeren volgens mij .

Die 260 short is absurd duur.
pi_65273803
Ja ik had er 300, heb de helft maar ff verkocht op 3,40. hopelijk komt er nog een 250er met normale prijs.
  woensdag 21 januari 2009 @ 10:16:03 #257
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65273976
Natuurlijk is de absolute winst op een vast aantal altijd hetzelfde, maar je kan er zo weinig van kopen.

Hiermee profiteer ik helaas niet van de daling. De aandelen worden daarentegen wel steeds interessanter. De één naar de ander gaat naar nieuwe all-time lows.

[ Bericht 44% gewijzigd door Lemans24 op 21-01-2009 10:22:54 ]
pi_65274253
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:16 schreef Lemans24 het volgende:
Natuurlijk is de absolute winst op een vast aantal altijd hetzelfde, maar je kan er zo weinig van kopen.

Hiermee profiteer ik helaas niet van de daling. De aandelen worden daarentegen wel steeds interessanter. De één naar de ander gaat naar nieuwe all-time lows.
ja ok, maar voor hoelang blijven ze dalen? Da's de gok natuurlijk
  woensdag 21 januari 2009 @ 10:26:19 #259
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65274291
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:24 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

ja ok, maar voor hoelang blijven ze dalen? Da's de gok natuurlijk
Minimaal nog wel een maand.
pi_65274373
Wat is dit voor een blötbad?! Waar zijn de kapitaalinjecties?
Greece
  woensdag 21 januari 2009 @ 10:39:32 #261
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65274727
Jammer voor ING, maar ik heb de turbo short 250 maar aangeschaft. ING is echt te langzaam met het maken van een nieuwe sprinter short.
  woensdag 21 januari 2009 @ 10:39:49 #262
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65274739
Galapagos -13,65%
Lekker voor m'n FOK-aandeeltjes
pi_65274800
quote:
MARKET TALK: ING eerste kandidaat kapitaalinjectie - RBS
21-01-2009 10:34:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--ING blijft de meest waarschijnlijke Nederlandse kandidaat voor een nieuwe kapitaalinjectie, stelt analist Thomas Nagtegaal van RBS, gezien de beperkte kapitaalbuffer en grote blootstelling aan risico's. Volgens de analist stond het aandeel de afgelopen dagen onder druk door speculatie dat het bedrijf op zoek is naar een nieuwe kapitaalversterking. Het zou de analist verrassen als dit nu al aan de orde was, omdat hij verwacht dat ING nog enige ruimte om te manoeuvreren heeft. Nagtegaal rekent op een negatieve kasstroom van EUR1 miljard na belastingen in het vierde kwartaal, waardoor een kapitaalbuffer van EUR2 miljard zou overblijven. De impact van meer staatskapitaal zal negatief zijn voor aandeelhouders, en de analist houdt rekening met minder gunstige voorwaarden dan bij de eerste kapitaalinjectie van EUR10 miljard. Het aandeel ING noteert woensdag rond 10.20 uur 5,6% lager op EUR5,10. Sinds het begin van het jaar verloor het aandeel al meer dan 30%. RBS heeft een buy-advies en koersdoel van EUR15. (AVR
pi_65275179
Ik moet me inhouden, sommige aandeeltjes worden weer vreselijk goedkoop.
pi_65275262
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:51 schreef pberends het volgende:
Wat heet. Maar ik ga er echt van afblijven deze keer. Ook geen financials meer aanschaffen met de hoop op een kapitaalinjectie.
Greece
pi_65275363
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:51 schreef pberends het volgende:
Verwacht je een verdere daling? Zo niet, kopen
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:06:30 #267
174150 slap
slappy happer
pi_65275747
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:39 schreef Lemans24 het volgende:
Galapagos -13,65%

Ik kan zo snel geen reden vinden voor de duikeling. Is er nieuws ofzo?
Wilde ze ooit wel gaan aanschaffen, prijs is nu mooi, maar vanwaar die daling?
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:09:24 #268
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65275851
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:06 schreef slap het volgende:

[..]

Ik kan zo snel geen reden vinden voor de duikeling. Is er nieuws ofzo?
Wilde ze ooit wel gaan aanschaffen, prijs is nu mooi, maar vanwaar die daling?
Winstnemingen?
Angst voor algehele neergang de komende maand?
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:11:30 #269
174150 slap
slappy happer
pi_65275917
Lijkt me geen aannemelijke reden. Andere fondsen dalen niet zo hard,
verder denk ik dat farma's beter zullen blijven liggen dan andere fondsen.
Winstneming kan, maar dan zou ie imho niet zo hard dalen.

Er moet wat zijn... maar wat
pi_65276009
Ik gok dat de aex nog wel richting de 220 gaat hoor. Je hoort iedereen dat er nog genoeg slecht nieuws aankomt en de crisis nog lang niet voorbij is. Steunpunten heb je nu ook niks meer aan de aex zakt er iedere keer doorheen.
pi_65276388
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:13 schreef floris.sp het volgende:
Ik gok dat de aex nog wel richting de 220 gaat hoor. Je hoort iedereen dat er nog genoeg slecht nieuws aankomt en de crisis nog lang niet voorbij is. Steunpunten heb je nu ook niks meer aan de aex zakt er iedere keer doorheen.
dat is niet meer gokken, dat is een zekerheid.

Futures alweer in de min in VS
pi_65276480
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:24 schreef edwinh het volgende:

[..]

dat is niet meer gokken, dat is een zekerheid.

Futures alweer in de min in VS
CNN geeft een plus voor de S&P en de DJ

[edit]
Wat hebben de huizenprijzen gedaan btw?
pi_65276728
Er zijn in het 4de kwartaal 20%minder hypotheken verstrekt, das hetgene wat ik weet.
pi_65276794
Huizenprijzen zijn 1,8% gestegen (gem)

Veel meer kan ik uit het document niet halen. Geen tijd voor momenteel om het helemaal door te lezen.
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:35:19 #275
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65276813
Kom op AEX, als de Bel20 het kan, kan jij het ook!
quote:
Bel20 op laagste peil in bijna zes jaar
21-01-2009 10:57:49

Brussel (tijd) - De Bel20 staat terug op het laagste peil in bijna zes jaar. Het verlies bij KBC loopt vandaag opnieuw op tot 20 procent. De gezamenlijke beurswaarde van de drie financials in de Bel20 is ondertussen teruggevallen tot minder dan 10 miljard euro.

De Bel20 verliest ruim 2 procent tot 1.763,78 punten. Daarmee zakt de index onder het niveau van 21 november 2008, toen bij beursslot een dieptepunt van 1.783,70 punten werd opgetekend. Dat betekent meteen dat de Bel20 op het laagste peil sinds maart 2003 staat. Ook het intradaydieptepunt van toen sneuvelde vandaag met enkele punten.

Wie dacht dat de rally begin dit jaar de voorbode was van een lange opmars van de Bel20, krijgt het deksel keihard op de neus. Op 5 januari piepte de index voor het eerst sinds midden november nog eens boven 2.000 punten. Wie op die piek een Bel20-mandje kocht, is nu al 11 procent van zijn investering kwijt.
Inmiddels al 1751 geweest.

Oh, de huizenprijzen zijn 0,2% gestegen in december (t.o.v. november), dus niks aan de hand...
pi_65277530
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:28 schreef Mendeljev het volgende:
Wat is dit voor een blötbad?! Waar zijn de kapitaalinjecties?
uitverkocht
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:57:21 #277
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_65277653
Wanneer zouden de regeringen er eens achter komen dat lompweg geld in de markt pompen geen zin heeft. Er is nu alweer voor miljarden geïnvesteerd en we zien er maar weinig van terug.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_65277786
denk dat we na de middag nog wel ff gaan plussen
pi_65277836
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:57 schreef MrFl0ppY het volgende:
Wanneer zouden de regeringen er eens achter komen dat lompweg geld in de markt pompen geen zin heeft. Er is nu alweer voor miljarden geïnvesteerd en we zien er maar weinig van terug.
weinig? Da's nog veel!
pi_65278170
Wat een gestuiter weer, op basis van de futures.
pi_65278341
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:12 schreef M.Melandri het volgende:
Wat een gestuiter weer, op basis van de futures.
houdt het een beetje spannend
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:29:10 #282
174150 slap
slappy happer
pi_65278823
Galapagos -7,63 nog maar, trekt dus weer goed bij. Misschien wat stop loss's doorbroken tijdens de afdaling?
'k Wacht nog wel even met kopen btw, eerst andere farma de deur uit krijgen.

Aegon begint bijna weer koopwaardig te worden, zeg. Onder de 3 ga ik er weer in- voor de gok.
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:29:22 #283
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65278830
De Bel-20 is afgeketst op de psychologisch belangrijke grens van 1750 punten...

Daylow:

1750,03
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:32:53 #284
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65278978
quote:
MARKET TALK: ING eerste kandidaat kapitaalinjectie - RBS
Mijn reisverslagen
pi_65280030
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:29 schreef slap het volgende:
Galapagos -7,63 nog maar, trekt dus weer goed bij. Misschien wat stop loss's doorbroken tijdens de afdaling?
'k Wacht nog wel even met kopen btw, eerst andere farma de deur uit krijgen.

Aegon begint bijna weer koopwaardig te worden, zeg. Onder de 3 ga ik er weer in- voor de gok.
Galalalapapaloplos!
pi_65280242
Mittal is weer goed bezig, de hefboom van hun sprinter short 19 wordt weer lekker hoog zo
pi_65280305
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Verwacht je een verdere daling? Zo niet, kopen
Hoe verder we dalen hoe meer oversold we raken. Vanaf 272 zijn we in zo'n week tijd al bijna 40 punten gedaald. Dat is al bijna 15%. Nu nog short gaan lijkt me daarom niet erg verstandig, ook al lijkt de markt verder omlaag te willen. Vanaf de 200 of 220 punten lijkt me de kans groot dat we een sterkte bearmarketrally kunnen krijgen. Direct naar de 150 zie ik niet gebeuren de komende maanden.
pi_65280350
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:06 schreef TeringHenkie het volgende:
Mittal is weer goed bezig, de hefboom van hun sprinter short 19 wordt weer lekker hoog zo
Mittal staat toch weer vlak?
pi_65280435
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
MARKET TALK: Bescherm positie ING boven EUR6,00 - Friesland B
21-1-2009 11:31:00

ING Groep NV Cert.
5,12 ( 13:10 ) -0,2610 / -4,85%%

AMSTERDAM (Dow Jones)--De tradingrange waarbinnen het aandeel ING zich sinds oktober 2008 beweegt kan worden aangegrepen een positie in het aandeel op te bouwen. Op het moment dat de belangrijke steun op EUR5,25 wordt genaderd kunnen aandelen worden aangeschaft, stelt de technische analyse van Friesland Bank woensdag. Het aandeel beweegt sinds oktober 2008 tussen EUR9,50 en EUR5,25. Boven de EUR6,- kan volgens de bank vervolgens een putoptie voor de middellange termijn worden aangeschaft voor een prijs van maximaal de tot dan toe behaalde winst op het aandeel. Het doel van deze strategie is om boven de EUR6,- min of meer risicoloos een long-positie in het aandeel aan te houden. Friesland Bank adviseert een stop-loss te hanteren op EUR4,95, het niveau waaronder de bank adviseert het aandeel te verkopen. Het aandeel van bankverzekeraar ING bevindt zich in een lange termijn dalende trend, aldus de bank. Het aandeel ING verliest woensdag 5,2% op EUR5,10 bij een AEX die 1,9% verliest. (ANS)
Ja, steun op 5,25, we zien het .

Zou me overigens ook niets verbazen als we na de duidelijkheid over de 2e kapitaalinjectie een rally in financials gaan zien tot aan de nationalisatie later dit jaar.
pi_65280440
Handel wordt weer slapjes. Tijd voor een rebound?
Greece
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:12:33 #292
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65280487
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoe verder we dalen hoe meer oversold we raken. Vanaf 272 zijn we in zo'n week tijd al bijna 40 punten gedaald. Dat is al bijna 15%. Nu nog short gaan lijkt me daarom niet erg verstandig, ook al lijkt de markt verder omlaag te willen. Vanaf de 200 of 220 punten lijkt me de kans groot dat we een sterkte bearmarketrally kunnen krijgen. Direct naar de 150 zie ik niet gebeuren de komende maanden.
Kun je toch nog 15 tot 25 punten daling meepakken. En je moet toch iets doen, anders is de beurs ook zo saai.
pi_65280603
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Kun je toch nog 15 tot 25 punten daling meepakken. En je moet toch iets doen, anders is de beurs ook zo saai.
Bearmarktrally's kunnen zeer verradelijk zijn, ik doe nog even niets.
pi_65280892
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:29 schreef Lemans24 het volgende:
De Bel-20 is afgeketst op de psychologisch belangrijke grens van 1750 punten...

Daylow:

1750,03
Psychologische grenzen zijn zo zacht als boter. Dat zag je gister met de 8000 dow.

Maar de BEL20 en de KAK40 inderdaad op nieuwe lows. Dan houdt de AEX nog goed stand.
pi_65281125
KCB, een Belgenbank, doet het weer lekker met -25%.

Even in een paar dagen van 20 naar 7 gegaan . Stond 1 jaar geleden nog op 100 .
pi_65281210
Werden de laatste paar rally's niet allemaal ingezet op een vrijdag?
pi_65281248
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:30 schreef M.Melandri het volgende:
Werden de laatste paar rally's niet allemaal ingezet op een vrijdag?
rally's omhoog of omlaag?
pi_65281258
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:28 schreef pberends het volgende:
KCB, een Belgenbank, doet het weer lekker met -25%.

Even in een paar dagen van 20 naar 7 gegaan . Stond 1 jaar geleden nog op 100 .
Vertrouwen van belgen in banken lijkt nu echt 0
pi_65281272
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:31 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

rally's omhoog of omlaag?
Omhoog, volgens mij allemaal op een vrijdag
pi_65283269
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:12 schreef pberends het volgende:
Wat doet Shell eigenlijk op -5% ?
snap ik ook al niet helemaal ik heb in ieder geval 50 longs er op gekocht, puur gokje, wel de laagste koers sinds tijden voor shell volgens mij.
pi_65283449
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:32 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Omhoog, volgens mij allemaal op een vrijdag
maar dat waren duidelijke bear market rally's , nu ligt het in mijn ogen anders, we zijn al wat een bodem aan het maken maar zakken nu rustigere dan vorig jaar naar de 150-180. Ik zie de aex niet in korte tijd meer 10-15% opveren......
pi_65285989
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')