je zal er maar shorts ophebbenquote:Op maandag 19 januari 2009 18:50 schreef SeLang het volgende:
Leuk banken dagje vandaag
Allied Irish Banks -58,62%
Bank of Ireland -54,67%
Royal bank of Scotland -66,57%
Lloyds TSB -33,94%
Zou me niets verbazen als hij morgen alsnog komt. Maar er zijn weer aardig wat bedrijfscijfers, dusquote:
RTL Z liet dat pas zien, de K/W verhouding is daar nog steeds hoger dan het normale gemiddelde. Toen de Nikkei op zijn hoogtepunt stond, stond ie zelfs op een K/W van boven de 60. Echt absurdquote:Op maandag 19 januari 2009 18:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar Japan is in die hele periode nooit goedkoop geweest.
Volgens mij is de gemiddelde k/w daar nog steeds hoger dan hier.
was wel een leuke aflevering en geeft ook aan dat de kandidaten daar echt de ballen verstand van handelen hebben. Kijkt wel lekker weg trouwens.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:26 schreef SeLang het volgende:
Nog een TV tip: Million Dollar Traders, vanavond deel 2/3 op BBC2, 22:00 NL tijd
http://www.bbc.co.uk/programmes/b00h5qpx
Ik ben bang dat we daar nog wel even op moeten wachten.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:21 schreef slap het volgende:
'k Hoop dat we nu eindelijk de echte bodem gaan halen. En vanaf daar up!
Wachten op bodem of up?quote:Op maandag 19 januari 2009 23:24 schreef shilizous_88 het volgende:
Ik ben bang dat we daar nog wel even op moeten wachten.
Al kan morgen tijdens de bepaamde inauguratie speech er misschien wat veranderen al ben ik er niet zo zeker van.
Een goede sterke speech met sterke taal en als speerpunt het oplossen van de economische malaise zal zeker niet een daling van de beurskoers betekenen.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wachten op bodem of up?
En wat kan de speech veranderen?
Ik heb (net als vorige keer) weer met een groot vraagteken op m'n gezicht zitten kijken.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:10 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
was wel een leuke aflevering en geeft ook aan dat de kandidaten daar echt de ballen verstand van handelen hebben. Kijkt wel lekker weg trouwens.
S&P futures staan weer iets lager, ben benieuwd. Ik neem nog geen posities in, het zal een rare dag worden.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 02:02 schreef SjonLok het volgende:
Ik ben om, de AEX daalt de komende paar dagen nog wel door. Ik ga dinsdagochtend direct short.
NL artikel:quote:Op maandag 19 januari 2009 18:07 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.cnbc.com/id/28730368
Deel 1 interview: http://www.cnbc.com/id/15840232?video=1004540886&play=1
Deel 2 interview: http://www.cnbc.com/id/15840232?video=1004540886&play=1
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=40766quote:Faber ziet bail outs falen
Peter van Kleef - 19 januari 2009, 16:00
Overheden kunnen geld pompen wat ze willen, de strategie waarbij ze bail outs aan elkaar rijgen, gaat niet werken. Dat denkt althans Dr. Doom Marc Faber.
Feitelijk wordt het leven van de patiënt gerekt met precies dat medicijn waarmee de kwaal ontstaan is, denkt de immer sombere goeroe. Het VK heeft weer een spaarbig stukgeslagen om banken te redden.
En Barack Obama heeft al aangekondigd het restant van het garantiefonds (TARP) aan te wenden om de financiële sector te zuiveren. Marc Faber is niet onder de indruk, want precies de mensen die vol onkunde toegestaan hebben dat de sector in een chaos ontaardde, zijn nu bezig datzelfde zaakje te redden.
Leverage bubbel
"Specifically central banks, or specifically the US Fed, by keeping interest rates artificially low for too long, they created a huge leverage in the system. So the people who created the problem now are in charge to bail out the system and that's why I am very skeptical that it would work," he added.
Faber ziet nog een gitzwarte wolk boven de financiële wereld. De situatie op de kredietmarkten is verbeterd, maar… "but we have to be aware that there is a danger that one day, government credit, government bonds are going to be downgraded. I think that may be the shoe to drop some time in 2009 or maybe next year"
Oogjes dicht en snaveltjes toe...
Volgens mij komt er een nieuwe grote ronde bailouts aan, wat slecht is voor de waarde van aandelen. Daarom zie ik de boel nog wel verder dalen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:41 schreef lammegiraf het volgende:
kan me niet voorstellen dat Obama niet tot een stijging gaat lijden...alleen is het even de vraag wanneer...na de middag of anders morgen...vind het toch ook maar wat riskant...ben ook even uitgestapt...hou het allemaal in de gaten om waar mogelijk nog even een beetje te kunnen profiteren.
Wie durft?quote:20-01-2009 09:29:00 CORRECT: TomTom advies niet verhoogd, was al buy - SNS
20-01-2009 09:21:00 TomTom advies verhoogd naar buy - SNS
hij staat bijna onder de 33 dollar al...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:49 schreef slap het volgende:
De prijs van een vat lichte Amerikaanse olie daalde met ruim 7 procent tot onder de 34 dollar.
Is dit een nieuwe ATL?
Ik heb ook een stuk gekeken. Die gast met die tattoo's die aandelen kocht omdat ie 't merk cool vondquote:Op maandag 19 januari 2009 23:10 schreef shilizous_88 het volgende:
was wel een leuke aflevering en geeft ook aan dat de kandidaten daar echt de ballen verstand van handelen hebben. Kijkt wel lekker weg trouwens.
De hedgefund manager is trouwens een Nederlander.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik heb ook een stuk gekeken. Die gast met die tattoo's die aandelen kocht omdat ie 't merk cool vond. En die ouwe die ruzie ging maken met z'n baas
, leuk programma
.
Is toch een goede reden? Als je zelf klant wil zijn, zullen er meerdere zijnquote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik heb ook een stuk gekeken. Die gast met die tattoo's die aandelen kocht omdat ie 't merk cool vond.
Op de Binck nieuwstrackerquote:Ajax verhuurt Rommedahl aan NEC
Het blijktquote:Op dinsdag 20 januari 2009 07:21 schreef pberends het volgende:
[..]
S&P futures staan weer iets lager, ben benieuwd. Ik neem nog geen posities in, het zal een rare dag worden.
Lees verderquote:Staatsobligaties zijn de volgende zeepbel op de financiële markten. Die waarschuwing komt van de Franse bank Société Générale.
Beleggers zijn risicomijdend geworden, met name in de Verenigde Staten waar ze vluchten in staatsobligaties die de laatste weken een coupon hebben die nauwelijks hoger is dan het inflatieniveau.
Tegelijkertijd stijgt de prijs, omdat de vraag naar obligaties groot is. Daardoor is het rendement op Amerikaanse Treasuries op dit moment historisch laag, stelt Alain Bokobza, hoofd onderzoek van de bank.
Blinde paniek
De blinde paniek waar dit op wijst, kan een tegengestelde richting krijgen als beleggers vertrouwen winnen en besluiten uit deze obligaties te stappen.
In dat geval bestaat het gevaar van een waardedaling van staatsobligaties van 15 tot 20 procent, zegt Bokobza.
Marc van Heel, directeur Benelux van obligatiebelegger Pimco, ziet nog een ander gevaar: de spread tussen staatsobligaties en bedrijfsobligaties bedraagt ongeveer 5 procent. 'Dat zijn niveaus uit de jaren dertig,' zegt hij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |