dennistd | maandag 19 januari 2009 @ 13:15 |
Hier alweer deel 140 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Dichterbijer | maandag 19 januari 2009 @ 13:16 |
Alllll-abooooaaarddddddd! | |
Peterselieman | maandag 19 januari 2009 @ 13:20 |
Komend weekend mijn Kruidvatkaartjes maar eens opmaken, dus zaterdag en zondag met de trein er op uit ![]() | |
dennistd | maandag 19 januari 2009 @ 13:22 |
quote:idd, ik krijg er ook nog een van een niet nader te noemen persoon ![]() zaterdag onderweg de DE41 nog maar even op de foto zetten ![]() alleen het weer is minder... | |
#ANONIEM | maandag 19 januari 2009 @ 13:23 |
tvp | |
Peterselieman | maandag 19 januari 2009 @ 13:24 |
quote:Die gaat zo op de bus ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 13:31 |
Ik wilde gisteren eigenlijk gaan, maar het lijkt me een veilige gok dat het weer volgend weekend niet slechter zal zijn ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 13:37 |
Hee zeg, rijdt die directe stoptrein Utrecht - Hilversum - Duivendrecht - Schiphol - Leiden - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht niet meer? ![]() Ik moet morgen naar Delft Zuid en nou heb ik er eindelijk eens de tijd voor.... | |
dennistd | maandag 19 januari 2009 @ 13:40 |
is dat niet de 5700, die in leiden overgaat op de 5000? | |
Duvel | maandag 19 januari 2009 @ 13:40 |
Fout in de TT. ![]() | |
dennistd | maandag 19 januari 2009 @ 13:41 |
quote:waar zit de fout dan? ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 januari 2009 @ 13:45 |
quote:Die rijdt nog hoor. Vul op NS.nl maar eens in Utrecht - Delft Zuid via Diemen Zuid en dan kiezen voor het minste aantal overstappen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 13:49 |
quote:Jaaaa, maar dan moet ik ook een kaartje kopen via Diemen Zuid zeker ![]() ![]() | |
bork | maandag 19 januari 2009 @ 13:49 |
quote:Hier ook, afgelopen zondag probeerde een mevrouw (heel bedeesd) 2 kruidvaartkaartjes bij de automaat aan mij te verpatsen ![]() ![]() De DE-141 gaan we ook eens bewonderen op zijn nieuwe trajectje. | |
Peterselieman | maandag 19 januari 2009 @ 13:50 |
Geen idee eigenlijk hoe dat zit. | |
dennistd | maandag 19 januari 2009 @ 13:50 |
quote:nee, zonder via geeft ie het ook aan | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 13:52 |
quote:Oh, ik zie het al. 2 keer per dag, op tijdstippen dat ik er geen fluit aan heb. Kuttrein. | |
Socios | maandag 19 januari 2009 @ 13:52 |
Of via DB Fahrplan met Direktverbindungen, dan rolt ´ie er ook keurig uit. ![]() | |
Dichterbijer | maandag 19 januari 2009 @ 13:54 |
Ik vind als TT mooier: waar Arriva doorrijd naar de Eemshaven:quote:Bron: www.rtvnoord.nl | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 13:57 |
quote:Dat gaat niet zo 1-2-3 gebeuren ![]() | |
dennistd | maandag 19 januari 2009 @ 13:58 |
quote:als ik gewoon utrecht naar delft zuid invul, krijg ik een rechtstreekse verbinding te zien, elk half uur | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 14:12 |
quote:Ik zal het nogeens proberen ![]() Ja, nu wel idd. Vaag, net kreeg ik m niet ![]() | |
ReisT | maandag 19 januari 2009 @ 14:32 |
Staat het castellumtrammetje nou nog in de OP? Kan eigenlijk niet meer, want dat ding is nu echt geschiedenis.![]() Hier meer foto's | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 14:33 |
Nou nou, moest dat nou?? ![]() | |
dennistd | maandag 19 januari 2009 @ 14:35 |
Hier in Twente wil men trouwens alle 'rangeerterreinen' bij de stations weghalen... Hengelo en Almelo hebben wel veel sporen die nooit gebruikt worden, maar Enschede staat zeker in het weekend genoeg, en in Oldenzaal liggen buiten de twee perronsporen ook maar drie spoortjes. | |
Peterselieman | maandag 19 januari 2009 @ 14:40 |
quote:RIP ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 14:42 |
NS ga eens je link naar je spoorkaart updaten. Hij klopt niet meer namelijk. | |
dennistd | maandag 19 januari 2009 @ 14:57 |
quote:hier doet ie het gewoon hoor? | |
James1988 | maandag 19 januari 2009 @ 14:58 |
Hmm, magere TT, ik had een betere bedacht: "Treinentopic 140 - waar wij straks verder gaan dat ATB toelaat", o.i.d. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 15:01 |
quote:Ja de link doet het wel, maar de kaart is achterhaald. De kaart claimt van 9 december 2007 te zijn, wat dus al ruim een jaar oud is. En dus staat Amsterdam Holendrecht er bijvoorbeeld nog niet op. Daarnaast is het al sinds december 2006 niet meer zo dat Zoetermeer en Zoetermeer Oost een gedeeld tariefpunt zijn ![]() | |
dennistd | maandag 19 januari 2009 @ 15:03 |
quote:ah, op die manier | |
Duvel | maandag 19 januari 2009 @ 15:08 |
quote:NS herspoort niet. ![]() | |
dennistd | maandag 19 januari 2009 @ 15:10 |
quote:dat weet ik ook wel, maar RTV West niet ![]() | |
Boschkabouter | maandag 19 januari 2009 @ 15:13 |
Ik zag toevallig vorige week donderdag rond half 4 op het traject Heerlen-Maastricht een goederentreintje rijden. Kan ik ergens opzoeken of dat vaker gebeurt? | |
dennistd | maandag 19 januari 2009 @ 15:17 |
quote:Ja, op http://www.rolandrail.net/drgl/51a-tdr14-12-08.pdf Voor een niet-ervaren persoon is dat ding een hel vind ik, maar er is wel wat van te maken. Edit: twee handige afkortingen voor je: Mt = Maastricht Hrl = Heerlen | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 15:18 |
quote: ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 19 januari 2009 @ 15:21 |
quote:Een onbegrepen meesterwerk. ![]() | |
dennistd | maandag 19 januari 2009 @ 15:21 |
quote:tsja, er staat helaas geen doorkomststaat van, pak 'm beet, schin op geul op ![]() | |
dennistd | maandag 19 januari 2009 @ 15:21 |
quote:ik snap hem wel, maar het is jammer dan je niet gewoon een doorkomststaat zoals op somda hebt. | |
Duvel | maandag 19 januari 2009 @ 15:23 |
quote:Somda doet reizigerstreinen, dat is heel wat makkelijk te doen met al die tussenstops. ![]() | |
dennistd | maandag 19 januari 2009 @ 15:25 |
quote:ik heb er ook wel respect voor hoor, zeker het zou alleen nog mooier zijn als er wel een doorkomststaat was | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 15:29 |
quote:Nou, dat kan je toch zelf wel interpoleren? ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 19 januari 2009 @ 15:41 |
quote:Het zou ook mooi zijn als er geen DD-AR meer bestond of als mijn loon verdubbeld werd. Je hebt helaas niet op alles invloed. Op de beschikbaarheid van doorkomststaten wel. Staat er niet iets over doorkomststaten bij Roland? Iets met opsturen of zo? | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 15:42 |
quote:Nou daar lijkt me nou geen donder aan eigelijk ![]() | |
Duvel | maandag 19 januari 2009 @ 15:44 |
quote:We zijn niet allemaal multimiljonair! ![]() | |
ghizzer | maandag 19 januari 2009 @ 16:01 |
tvp | |
James1988 | maandag 19 januari 2009 @ 16:02 |
quote:Van ¤0 naar ¤0? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 16:08 |
quote:Wat heb ik er nou aan als Duvel zijn loon verdubbeld wordt? ![]() | |
Geerd | maandag 19 januari 2009 @ 16:16 |
tvp | |
TommyGun | maandag 19 januari 2009 @ 17:24 |
quote: | |
von_Preussen | maandag 19 januari 2009 @ 17:28 |
Is het trouwens op één of andere manier mogelijk om een retourtje te boeken beginnend van "Hengelo - Hamburg Hauptbahnhof" en terug "Frankfurt am Main - Arnhem" of moet ik daarvoor 2 enkeltjes kopen? En waar kan ik dat het beste doen, tot nu toe heb ik altijd via www.bahn.de geboekt. | |
dennistd | maandag 19 januari 2009 @ 17:38 |
Vanmiddag, de stoptrein van 16.35u van Hengelo naar Enschede: Kort voor Enschede komen we stil te staan (ter hoogte van de wasstraat). Vervolgens passeert ons een olympische ICM richting Hengelo. Daarna wordt omgeroepen: in verband met een storing moeten we nog even wachten op wat andere treinen. Een minuut later schiet dezelfde ICM weer langs, maar nu richting Enschede. Vervolgens passeert nog de stoptrein naar Hengelo, en vervolgens kunnen we, met inmiddels +8, eindelijk binnenkomen. Op de kop van spoor 2/3 was men bezig met een kastje tussen de sporen. Op 2 stond wel de ICM inmiddels. | |
Duvel | maandag 19 januari 2009 @ 19:19 |
quote:Kan ik een keer een biertje voor je kopen. | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 19:25 |
quote:Heb je nou de hele middag zitten broeden op iets aardigs? ![]() | |
James1988 | maandag 19 januari 2009 @ 19:28 |
quote:Het lijkt me logischer dat dat twee enkeltjes zijn, omdat het verschillende trajecten zijn. Misschien heb je iets aan een rondreisticket, al weet ik niet of die internationaal bestaan. Bij vragen, gewoon even NS Hispeed bellen, ik dacht 0900 - 0506. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 19:29 |
quote:Tuurlijk wel ![]() | |
James1988 | maandag 19 januari 2009 @ 19:49 |
quote:Interrail wel ja, maar voor dit is dat misschien overkill. Ik bedoelde een rondreisticket als A - B - C - A ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 19:50 |
quote:Zelfs dat gaat hem niet helpen, zie boven ![]() Als ik Utrecht Centraal - Roodeschool "heen" noem, en Vierlingsbeek - Schiedam Nieuwland "terug", kan dat dan op een retourtje? ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 19 januari 2009 @ 19:53 |
Rondreisticket Arnhem - Hamburg - Frankfurt - Arnhem dan? Betaal je alleen iets teveel voor Ah - Hengelo... Of rondreis Hengelo - Hamburg - Frankfurt - Hengelo, en dan Ah - Hengelo los kopen. Tenzij je met ICE wilt reizen natuurlijk... | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 20:15 |
2 enkeltjes zijn verreweg het makkelijkst, verreweg het goedkoopst, en de enig aangewezen weg. Klaar. | |
Zug-Chef | maandag 19 januari 2009 @ 21:51 |
Zeg niet zo kort af zijn Flash, je kan m toch ook gewoon vriendelijk antwoord geven. We weten niet allemaal wat er wel en niet kan / goedkoop is. Tevens tvp ![]() | |
Duvel | maandag 19 januari 2009 @ 22:10 |
quote:Niet broeden, brouwen. | |
von_Preussen | maandag 19 januari 2009 @ 22:40 |
quote:Ik ben überhaupt op het idee gekomen omdat het via Lufthansa wel mogelijk was, ik echter te laat was om een goedkoop ticket te krijgen. En met de kaartjes in Nederland ben ik wel bekend, maar hoe het in het buitenland zat dus minder. Maar het is duidelijk! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 23:53 |
quote:Kijk meneer omgangsvormen leren ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 januari 2009 @ 00:19 |
quote:Hoeveel zwartrijders zou je a 15 cent per kogel kunnen executeren voor het geld wat nu al over de balk gesmeten is? En was dat niet VEEL effectiever geweest dan? Een keertje of 1000 effectiever? Om te beginnen? ![]() | |
James1988 | dinsdag 20 januari 2009 @ 00:39 |
De OV-failkaart wordt wel een steeds grotere flop zeg. Jammergenoeg zit TLS vuistdiep bij de overheid, anders was dit project waarschijnlijk allang afgeschoten. Ik vind dat dat alsnog moet gebeuren, het hele project is nu al gefaald... het vertrouwen van de consument is historisch laag en waarschijnlijk zal fraude met wegwerpkaartjes aan de orde van de dag zijn. Echt, mocht ik bij de volgende verkiezingen toevallig ook een partij hebben, dan zal één van mijn speerpunten de afschaffing van de OV-failkaart zijn. Gewoon, omdat het kan. En omdat het moet. </GS> | |
SpeedyRich | dinsdag 20 januari 2009 @ 00:48 |
Heren TVP en ATB's mogen niet he ![]() Verder NS dochter nedtrain doet toch hersporingen ? | |
Socios | dinsdag 20 januari 2009 @ 04:53 |
Laat het draakvlak voor die OV-chipkaart gaarne alsmaar afnemen. Bedankt. | |
Duvel | dinsdag 20 januari 2009 @ 08:30 |
quote:Yep, en de brandweer in Utrecht helpt mee met tankautospuit 11. ![]() | |
TommyGun | dinsdag 20 januari 2009 @ 08:37 |
quote:Waarom zou ik dat moeten bewijzen? Er staan stempels op van de heenreis, en dus uiteraard geen van de reis terug. Zou de NS zeggen; "Ja maar misschien ben je wel niet gecontroleerd op de terugreis", dan zou dat betekenen dat ze toegeven dat hun controlesystemen niet deugt. Ergo; dat zullen ze dus nooit doen. Anyhow, brief gewoon verstuurd. Wie niet waagt... Vorig jaar is het me ook gelukt, ik was enkel benieuwd of er een officieel reglement voor was maar die is er niet in dusverre dat het gaat over een niet gemaakte retour reis zonder dat er een verkeerde aankoop is bij komen kijken. | |
Duvel | dinsdag 20 januari 2009 @ 08:40 |
quote:Je hebt gewoon de pech dat de wereld aan elkaar hangt van de fraudeurs die dit trucje proberen als ze een keer niet gecontroleerd zijn op de terugweg. En het is niet het falen van het controlesysteem als er een keer geen conducteur langskomt. | |
TommyGun | dinsdag 20 januari 2009 @ 08:44 |
quote:Over het controlesysteem zullen we maar niet verder gaan, maar betreft het frauderen heb je wel gelijk uiteraard. Kwestie van hopen op goed geluk, een nette (zakelijke) Nederlandse brief aangetekend versturen met bijlage van 2e klas kaartje, overgang naar 1ste klas kaartje en kortingskaart/abo (kopie). Anyhow, ik lig niet wakker van die paar euro maar proberen kan altijd. | |
Duvel | dinsdag 20 januari 2009 @ 09:05 |
quote:Yep, niet geschoten is altijd mis. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 januari 2009 @ 10:09 |
quote:En wat kost het versturen van een aangetekende brief? | |
dennistd | dinsdag 20 januari 2009 @ 10:14 |
7 euro | |
TommyGun | dinsdag 20 januari 2009 @ 11:31 |
quote:Ik bedoelde ondertekend ![]() Die betreffende vorige keer deed ik het wel aangetekend, maar toen ging het ook om 'n kaartje van 40 euro dus dan is het nog te overzien. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 januari 2009 @ 12:15 |
quote:Ah ok ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 januari 2009 @ 12:59 |
Ik zat vanochtend net in de trein in Almelo de riet en volgens mij is er weer een gerenoveerde SGMm terug uit duitsland gekomen. Hoeveel sgm's staat er op de lijst om gerenoveerd te worden? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2009 12:59:39 ] | |
dennistd | dinsdag 20 januari 2009 @ 13:04 |
quote:Op dit moment is er geen ongereviseerde SGM meer in Nederland, de laatsten zijn vrijdag vertrokken. Wel is men nog met een aantal tweetjes bezig in Denemarken. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 januari 2009 @ 13:59 |
quote:Iemand nog een lekker stukje wauwelkoek op Grootmoeder's wijze? ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 20 januari 2009 @ 15:12 |
quote:Duitsland? Je bedoelt Denemarken (Randers, red.)! | |
Duvel | dinsdag 20 januari 2009 @ 15:18 |
quote:Via Duitsland natuurlijk! ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 20 januari 2009 @ 15:38 |
quote:Oké. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 januari 2009 @ 17:11 |
Snachts Solliciteren in een TGV voor Disneyland Paris met een Disco aan boord? Het kan http://tinyurl.com/9uafl3 ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 20 januari 2009 @ 18:52 |
Vanavond op Rail Away. 19:55 Nederland 2 Duitsland. Deze treinreis vindt voornamelijk plaats binnen de grenzen van het vroegere Oost-Duitsland. De reis voert onder meer langs de steden Dresden, Berlijn en Rostock. Een aantal opvallende stroomtreinen rijdt door een bijzonder landschap | |
Brembo | dinsdag 20 januari 2009 @ 21:34 |
quote:Ik zeg station Daalderveen als eerste voorzien van poortjes ![]() | |
Fixers | dinsdag 20 januari 2009 @ 22:04 |
quote:Hoeveel dagen kan je de NS rijdende houden voor een half miljard? | |
von_Preussen | dinsdag 20 januari 2009 @ 22:36 |
2.5 dagen. | |
SpeedyRich | woensdag 21 januari 2009 @ 01:35 |
quote:verklaar je nader ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 januari 2009 @ 14:11 |
quote:Ik word af en toe zo verdrietig van jou he ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 21 januari 2009 @ 16:53 |
Voor de 2e dag achtereen gekloot op Venlo-Moenchengladbach En voor de 2e dag ook dus stopbussen | |
Dr_Flash | woensdag 21 januari 2009 @ 17:13 |
Wat moet jij in de narco-express? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 januari 2009 @ 17:21 |
Ik heb gisteren trouwens nog een heel klein stukje in een Plan T gezeten ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 21 januari 2009 @ 17:24 |
Ik zit nu in VIRM 8671, zo'n lekkere ouderwetse schommel- en herriebak. Ik zit in de motorbak, vlakbij de deuren, hier voel en hoor je dat nog eens extra goed. Heerlijk ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 21 januari 2009 @ 17:38 |
quote:DE watte? | |
Nightshadow | woensdag 21 januari 2009 @ 17:46 |
Vandaag (misschien al langer) stond er in Zp één bak (andere denk ik in de werkplaats) van een mP in Structon kleuren ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 januari 2009 @ 17:53 |
Een mP heeft maar 1 bak ![]() | |
dennistd | woensdag 21 januari 2009 @ 18:19 |
quote:mja, vanmorgen zat er nog een in de 7000 (stopper apeldoorn-enschede) trouwens nog een opvallend iets: loc 1743 zat maandag en vandaag voor de pimpel (gisteren met de auto geweest, niet gezien dus) vandaag zat ie alleen andersom dan maandag (loc mist aan een kant het nummer) nou vraag ik me af: waar en waarom zou dat ding gedraaid zijn ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 21 januari 2009 @ 18:33 |
quote:http://www.google.nl/search?um=1&hl=nl&q=drogen-express&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw | |
von_Preussen | woensdag 21 januari 2009 @ 18:37 |
quote:Maandag zaten er zelfs twee Plan T's in. Ik vind het best, dit materieel heeft het meeste zitcomfort van de gehele NS-vloot! ![]() | |
Nightshadow | woensdag 21 januari 2009 @ 18:38 |
quote:Owja, nu je het zegt ![]() En toch leek het alsof de Mp die erachter stond (van Railion) langer was, schijn bedriegt dus ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 21 januari 2009 @ 18:41 |
quote:Zie ook en nog eentje over Kaldenkirchen: [ Bericht 21% gewijzigd door Zug-Chef op 21-01-2009 18:50:41 ] | |
Dr_Flash | woensdag 21 januari 2009 @ 19:09 |
Kaldenkirchen ![]() Ik was op 27 mei 2006 nog op tijd voor het oude bordje daar ![]() ![]() En in mijn eerste spoorleven heb ik zelfs nog mogen meemaken dat er in Kaldenkirchen Edmondsonkaartjes verkocht werden ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 januari 2009 @ 19:19 |
Achterkantje staat ook wat op ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 21 januari 2009 @ 19:29 |
quote:Wedden voor 50 euro dat één van die treinstellen een halve eeuw inzet bereikt? ![]() | |
ReisT | woensdag 21 januari 2009 @ 19:30 |
quote:Afgelopen? integendeel, ze hebben een paar T's (en ook wat V's) die eigenlijk al aan de kant stonden toch maar weer een onderhoudsbeurt gegeven, dus die kunnen weer een jaartje mee. Ze zijn nog hard nodig zolang het nieuwe Sprinterspul niet in dienst komt. | |
Dr_Flash | woensdag 21 januari 2009 @ 19:32 |
quote:Zou kunnen. Het zou hoe dan ook opmerkelijk zijn. De toch heel wat meer solide gebouwde Hondekoppen zijn tot 42 jaar gekomen (1954-1996). De Veetjes en Teetjes hadden dus eigenlijk in 2006 al hun handjes mogen dichtknijpen. Overigens bestond mijn heenrit Utrecht Centraal - Delft Zuid uit 3 x Plan V. En het was dat ik wist dat er gratis bier en pizza stond te wachten... ![]() ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 21 januari 2009 @ 19:42 |
quote:Ahh.. VET !!! Beste nieuws in 2009 tot nu toe. Plan T überRoelz! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 januari 2009 @ 19:46 |
quote:Hou je snuit eens van Flippenstein ![]() | |
Duvel | woensdag 21 januari 2009 @ 19:51 |
quote:Ben jij wel helemaal wijs? | |
Duvel | woensdag 21 januari 2009 @ 19:53 |
quote:Was 't de mP Jules? Die is ook helemaal geel. | |
Nightshadow | woensdag 21 januari 2009 @ 20:13 |
quote:Zou kunnen, kon alleen de neus echt goed zien, maar die zag er helemaal nieuw uit. Bij mijn weten stonden er ook 2 mP's met Railion-rood. Zal morgen kijken of ik vanaf de achterkant van het station het goed kan zien.. | |
Wadloper | woensdag 21 januari 2009 @ 20:56 |
quote: ![]() | |
Wadloper | woensdag 21 januari 2009 @ 20:57 |
quote: ![]() | |
Wadloper | woensdag 21 januari 2009 @ 20:58 |
quote:Er zouden twee mP's naar Strukton gaan dacht ik, een wordt rijvaardig de ander is voor de pluk. Volgens mij zijn dat degene in Amf? [ Bericht 0% gewijzigd door Wadloper op 21-01-2009 21:34:35 ] | |
von_Preussen | woensdag 21 januari 2009 @ 21:46 |
quote:Maar hij heeft wel gelijk. ![]() | |
dennistd | woensdag 21 januari 2009 @ 21:50 |
Heeft plan T niet gewoon dezelfde stoelen als DM'90? Ik vond ze vanmorgen wel erg op elkaar lijken namelijk, toen ik daarmee naast een T'tje stond op Drienerlo (het station waar men vaak het 'Enschede' af laat bij het omroepen) | |
von_Preussen | woensdag 21 januari 2009 @ 21:54 |
Zou kunnen, DM'90 is in de jaren 90 gebouwd, en toen heeft Plan T ook nog een revisie gehad. Maar ik denk dat de indeling bij Plan T anders is, en dichter op elkaar staat. | |
dennistd | woensdag 21 januari 2009 @ 21:57 |
In DM'90 zijn het bijna allemaal vierzitters, bij plan T is het volgens mij veel coach-opstelling | |
von_Preussen | woensdag 21 januari 2009 @ 22:00 |
Das toch gewoon een kweste van een rijtje stoelen omdraaien, de stoelen zelf lijken hetzelfde te zijn. | |
dennistd | woensdag 21 januari 2009 @ 22:08 |
quote:ja, maar ik heb wel het idee dat de ramen van een T kleiner zijn, waardoor de stoelen dus dichter op elkaar staan. als er meer vierzitters zouden zijn zou je iig buiten de spits nog comfortabel kunnen zitten | |
Dr_Flash | woensdag 21 januari 2009 @ 22:14 |
quote: quote:Nou, daar verschillen de meningen nogal over ![]() | |
veldmuis | woensdag 21 januari 2009 @ 22:16 |
Die stoelen in een Plan T zitten misschien best goed, maar ze staan zo dicht tegen elkaar dat ik last krijg van spontane acute claustrofobie. | |
von_Preussen | woensdag 21 januari 2009 @ 22:17 |
Hier is dus het interieur van de Buffel, heb iemand nog een foto van die van Plan T? | |
von_Preussen | woensdag 21 januari 2009 @ 22:22 |
Verdomme, en toen was dus het plaatje weg. | |
dennistd | woensdag 21 januari 2009 @ 22:23 |
Plan T:![]() DM'90: ![]() | |
dennistd | woensdag 21 januari 2009 @ 22:23 |
quote:mja, langs de rails kun je niet hotlinken | |
TrainGV | woensdag 21 januari 2009 @ 22:44 |
Weinig verschil te herkennen, misschien de handbeugel boven de zitting. Oja nog een verschil dm'90 is wel op de toekomst voorbereid en plan T duidelijk niet, getuige de ruimte voor de benen. ![]() | |
ReisT | woensdag 21 januari 2009 @ 22:51 |
En dan had je ooit ook nog SM'90:![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 januari 2009 @ 22:55 |
quote:Ja, dat heb ik dus compleet gemist ![]() ![]() | |
bork | woensdag 21 januari 2009 @ 23:11 |
quote:Ditto, alleen viel die voor mijn spoorbestaan begonnen was ![]() Het was toch de bedoeling dat die Railhopper 3+2 zits werd? | |
Dr_Flash | woensdag 21 januari 2009 @ 23:20 |
quote:Ja, maar daar zijn ze vrij vlot weer vanaf gestapt ![]() Ik dacht dat ik nog een foto had van een zwitsers FLIRTje waar er ook 5 stoelen op een rij gingen, maar die kan ik ff niet vinden ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 22 januari 2009 @ 02:46 |
quote:Ik zat er lekker twee keer in. ![]() | |
Fixers | donderdag 22 januari 2009 @ 07:33 |
De strakke opstellig in de T's werk averechts als het de bedoeling is om er meer reizigers in te persen. Veel mensen gaan dwars zitten op de stoeltjes om dat er gewoon te weinig ruimte is. Ik krijg er acuut Die 3+2 opstelling. Hadden ze dat met stoelen willen doen of met bankjes. Zoals in oude belgische treinen? Ik vind het wel jammer dat de SM90 nooit is ingestroomd. Het had me iig een half jaar meer reiscomfort op kunnenleveren. Tussen Den Haag en Hoofdorp. | |
Fred2 | donderdag 22 januari 2009 @ 08:28 |
quote:Tja er was een belangrijke voorwaarde waar het SM90-mat niet aan kon voldoen: storingsvrij rijden. | |
von_Preussen | donderdag 22 januari 2009 @ 08:47 |
Hadden ze ook na een aantal jaren dan nog van zulke problemen? | |
Darkwing_Duck | donderdag 22 januari 2009 @ 08:49 |
Bedankt Zug voor de filmpjes. En wat plan T betreft, ik zit er dagelijks in en daardoor is het wel "mijn" treintje geworden... Ik snap de ophef daardoor eigenlijk niet echt, maar blijkbaar is het nogal bijzonder dat het hier nog rijd... De rest van het land heeft natuurlijk nog zat V's Maar iedere keer denk ik dramatisch "Dit kan de laaste keer zijn ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 22-01-2009 08:54:15 ] | |
Dichterbijer | donderdag 22 januari 2009 @ 09:06 |
Vandaag kwam er een VIRM-IV Eindhoven binnen rijden als IC naar Den Bosch... normaal bestaat deze uit 2x VIRM-IV of zelfs 3... maar 1 zo'n trein is wel schikken, zeker als je het hele perron op de deuren ziet afkomen. Dus ik ben maar niet ingestapt en heb de stoptrein gepakt. Volgens mij hebben ze nog wel een tweede eraan vast gekoppeld, want toen de stoptrein te Boxtel werd ingehaald door die trein telde ik volgens mij wel 8 bakken ![]() | |
Duvel | donderdag 22 januari 2009 @ 09:07 |
quote:Het verzacht de pijn... aan je knieën. ![]() | |
Fred2 | donderdag 22 januari 2009 @ 09:19 |
quote:Nadat alle electronische storingen opgelost waren kwamen de constructieproblemen om de hoek kijken: loslatende lijm en roest. De treinen reden alleen op Zwolle - Emmen, officieel omdat ze breder zijn dan de standaard maten (lijkt me een rare reden als je het mat koopt om door heel NL te laten rijden), maar er zijn geruchten dat de treinen niet te ver van de werkplaats mochten komen. en de 3+2 opstelling: © ANP Als je trouwens goed kijkt, dan zie je dat de "3" bestaat uit een "2"-bank met een losse stoel ernaast. Overigens gemonteerd op een breder onderstel. [ Bericht 4% gewijzigd door Fred2 op 22-01-2009 09:25:08 ] | |
dennistd | donderdag 22 januari 2009 @ 09:24 |
Vanmorgen was de stoptrein naar Apeldoorn laat in Enschede, waardoor ik deze kon nemen naar Hengelo, ipv de stopper naar Zwolle. En raadt eens: het was een plan T. Mijn ervaringen: - Stoelen zitten iets harder dan DM'90 - Er is veel minder beenruimte Wel een pluspunt: het optrekgeluid van de mat'64, dan kan geen trein tegenop. Geweldig geluid vind ik dat altijd. | |
Darkwing_Duck | donderdag 22 januari 2009 @ 10:24 |
Ik ontvang op regelmatige tijdstippen de OV nieuwsbrief ( Ik ben vast niet de enige?) Interessante items, of ietems waarvan al eerder de discussie hier oplaaide of die iets toe voegen, plaats ik hier....quote:En goed, het is naatuurlijk de telegraaf, maargoed.. quote: | |
Darkwing_Duck | donderdag 22 januari 2009 @ 10:24 |
quote:Is dat anders dan een V? | |
Charango | donderdag 22 januari 2009 @ 10:39 |
Ik kan me herinneren dat de geel/witte treinen van het Britse Southeastern (vanaf London Charing Cross richting het graafschap Kent), ook stoelen in 3+2 opstelling hadden. Verbazingwekkend was dat best nog wel een werkbare situatie | |
Fred2 | donderdag 22 januari 2009 @ 10:46 |
quote:V is ook mat '64.. | |
Dr_Flash | donderdag 22 januari 2009 @ 11:11 |
quote:Ik weet anders nog wel een Dieselloc die een beter optrekgeluid geeft ![]() | |
bork | donderdag 22 januari 2009 @ 11:12 |
quote:thx voor fotootje ![]() | |
Duvel | donderdag 22 januari 2009 @ 11:40 |
quote:Doe eens een voorbeeld? | |
Peterselieman | donderdag 22 januari 2009 @ 11:46 |
NMBS 5500-serie? | |
Zug-Chef | donderdag 22 januari 2009 @ 11:46 |
quote: Maar idd, NMBS 5500 ownz > * | |
Darkwing_Duck | donderdag 22 januari 2009 @ 11:51 |
quote: ![]() Shit, te laat ![]() | |
Duvel | donderdag 22 januari 2009 @ 11:58 |
Eikels! ![]() | |
dennistd | donderdag 22 januari 2009 @ 13:30 |
wel maastricht-sittard als utrecht-den bosch eruit omreisadvies maastricht - amsterdam staat er niet bij, maar volgens mij ben je nog sneller als je via belgie gaat ![]() | |
Peterselieman | donderdag 22 januari 2009 @ 13:46 |
Valt mee hoor. Je moet alleen even via de sjoelbakken van Heerlen, Nijmegen en Arnhem, met een stukje bussen op het eerste deel ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 januari 2009 @ 14:05 |
Scheelt maar weinig hoor ![]() Mt - Asd via Brussel is 4:27 (met de Thalys, anders 4:57) Mt - Asd via Heerlen en Boxmeer is 4:24 (of 4:07 met een extra overstap) | |
thats-me | donderdag 22 januari 2009 @ 14:13 |
'Verdiept spoor inzenden voor Gouden Piramide'quote:Naja ging mij om de foto, maar toch maar even het hele bericht hier geplaatst.. Maar zoals op de foto's te zien is schiet het behoorlijk op (oke, eigenlijk zouden de trein er in december al door heen gaan).. Die paarse platen op de foto zijn de geluidschermen. Dit is ook de uiteindelijke kleur.. De schermen zijn al voor 30% geplaatst. | |
Dr_Flash | donderdag 22 januari 2009 @ 14:18 |
quote:WTF dat menen ze serieus? ![]() ![]() Ik dacht bij de Gouden Piramide aan een prijs voor megalomane idealistische projecten die in geen mensenleven hun voltooiing naderen. Ik vond de nominatie op zich dan ook absoluut begrijpelijk ![]() | |
Duvel | donderdag 22 januari 2009 @ 14:50 |
Wel grappig: we horen eigenlijk niets van tegenvallers of zo in dat project, na het fiasco met dat enkelspoortje. Zou het echt zo goed gaan? | |
dennistd | donderdag 22 januari 2009 @ 15:02 |
quote:nouja, het project duurt maar een half jaar langer.... | |
Duvel | donderdag 22 januari 2009 @ 15:34 |
Mwah, vergeleken met andere projecten valt dat nog wel mee. | |
Dr_Flash | donderdag 22 januari 2009 @ 15:36 |
quote:Eerst zien, dan geleuve ![]() | |
thats-me | donderdag 22 januari 2009 @ 16:05 |
Ja precies, eigenlijk zouden de trein met ingang van 10-12-2008 al door deze bak rijden. Dat word dus op zijn vroegst Juni.. | |
ReisT | donderdag 22 januari 2009 @ 16:11 |
quote:In Limburg rijden ook Zwitserse treintjes rond, ziet er dan zo uit : | |
Wadloper | donderdag 22 januari 2009 @ 17:57 |
Wat een klote indeling ook ![]() ![]() | |
Wadloper | donderdag 22 januari 2009 @ 17:59 |
Van Arriva hebben trouwens de stellen 10307, 10308 en de 10231 beeldschermen gekregen. In elk treinstel hangt ook een bord met informatie over desbetreffend persoon, waar die trein naar vernoemd is ![]() | |
Peterselieman | donderdag 22 januari 2009 @ 18:05 |
Die borden miste ik al ja, want in 2006 hadden ze zo'n bordje wel in de 10304 hangen bij de onthulling van de naam van het stel in Leeuwarden in de loods van Voith. Deze dus: ![]() | |
ghizzer | donderdag 22 januari 2009 @ 18:23 |
vandaag zat ik in een GTW van Nijmegen naar Venlo/Roermond. Van binnen een mooie ruime trein, maar wat maakt dat ding een herrie! | |
Ofyles2 | donderdag 22 januari 2009 @ 18:42 |
quote:In ieder geval is het afgekomen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de metronetwerken in Antwerpen en Charleroi (vooral dat laatste is zum Totlachen). | |
Dr_Flash | donderdag 22 januari 2009 @ 19:03 |
quote:Oh? ![]() | |
Eix | donderdag 22 januari 2009 @ 19:03 |
quote:Mwah als de automatische deur tussen de motorbak dicht zit valt het best mee hoor. Als ie openstaat is het inderdaad niet echt om te genieten. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 januari 2009 @ 22:46 |
Ergens in Noord-Holland staat een voormalig stationsgebouw. Met een bordje erop. In dat gebouw zit tegenwoordig een kaasfabriek. Dus in het weekend staat er een groot dik ijzeren hek op de weg en kan ik er niet bij (been there, done that). Het ligt dusdanig kut dat het bordje vanaf het terrein van de kaasfabriek geschoten MOET worden, het kan niet anders. Mailen met de kaasfabriek om een afspraak te maken heeft geen zin want hun mailadres is achterhaald. Sowieso zit ik momenteel ERG krap in m'n vakantiedagen. Nou ben ik wel aan het wachten op een nieuwe klus. En heb ik eerder vanavond gehoord dat ik waarschijnlijk maandag op gesprek moet. Dus morgen heb ik de tijd ![]() Oh ja, het is ook het station waarvan mijn bet-overgrootvader van 1884 tot ca. 1897 de eerste stationschef was ![]() * Dr_Flash = Man with a Mission ![]() | |
knars | donderdag 22 januari 2009 @ 23:19 |
ha fijn, er duiken weer foto's van SM'90 op in dit topic ![]() De V'tjes mogen van mij nog wel even rondsnorren, maar die Plan T mogen ze wat mij betreft per direct opnemen in de collectie van het spoorwegmuseum waarna er een aantal hyperactieve machinisten er een voorraadje SGMm in pompen ![]() | |
Duvel | donderdag 22 januari 2009 @ 23:26 |
Foei, ongelukken aanvragen mag niet! | |
Dr_Flash | donderdag 22 januari 2009 @ 23:27 |
quote:ONgelukken niet nee. | |
Eix | donderdag 22 januari 2009 @ 23:35 |
quote:Hoe staat het hier mee eigenlijk: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 januari 2009 @ 23:37 |
quote:Geen idee. zit in de koelkast ![]() | |
Eix | donderdag 22 januari 2009 @ 23:38 |
quote:Zul je ook net zien dat tegen de tijd dat jij er bent ze de bordjes hebben vervangen ofzo. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 januari 2009 @ 23:40 |
quote:Mwoa, misschien gaat dat soort dingen in Polen wel ERRUG langzaam ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 januari 2009 @ 23:46 |
Maar ik ben jullie niet vergeten hoor ![]() ![]() | |
knars | donderdag 22 januari 2009 @ 23:50 |
quote:je hebt gelijk, die SGMm'etjes moeten nog langer mee ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 23 januari 2009 @ 00:00 |
quote:Wat doet dat balkje daar? Wordt hij gezocht voor een misdrijf? ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 23 januari 2009 @ 00:02 |
quote:Is niet Griekenland hier: baantjes en betrekkingen krijgen op basis van contacten. Kun je het voorstellen dat ik me het apezuur moet werken als ik de ingeving krijg dezelfde positie te behalen? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 00:03 |
quote:Als je er geen fluit van begrijpt mag je rustig zeggen "Ik begrijp er geen fluit van" ![]() ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 23 januari 2009 @ 00:04 |
quote:Vraag maar aan de plaatselijke rayonmanager in Twente. Ik ben slechts 'rayonhoofd' Randstad en Noord-Holland. | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 00:05 |
quote:It giet Oan!! ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 23 januari 2009 @ 00:06 |
quote:Ik durf het niet te zeggen. Bevestig ik des te meer dat mijn leven niets meer is dan een surrealistische reeks van teleurstellingen en decepties is. | |
Ofyles2 | vrijdag 23 januari 2009 @ 00:08 |
quote:Ik ben meer bezig met kwesties over hoe abominabel GVB en RET presteren. Vooral dat eerste bedrijf, daar groet ik het personeel niet meer. | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 00:08 |
quote:ja, dat kan ik. Maar wat is het probleem dan? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 00:08 |
quote:Ik concludeer slechts dat je NOG meer bier achter je kiezen hebt dan ik ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 23 januari 2009 @ 00:13 |
Ik wou dat ik weer on-topic kon gaan, maar op hov-rn.nl is niets meer te vinden. Geweldig. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 00:30 |
Dan post gewoon een willekeurig plaatje van een trein, dat vindt iedereen tof ![]() ![]() | |
knars | vrijdag 23 januari 2009 @ 00:34 |
bij voorkeur SM'90, of Mat'54m, of Thalysjes ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 23 januari 2009 @ 00:50 |
quote: ![]() | |
Socios | vrijdag 23 januari 2009 @ 02:13 |
ICM te Lw net aankomend uit de richting Gn.![]() | |
sander89 | vrijdag 23 januari 2009 @ 02:26 |
quote:Staan weer paar nieuwe foto's op www.hsl-zuid.nl van test ritten. ![]() PKBA ![]() Moet ook maar is naar dat station. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 23 januari 2009 @ 02:40 |
Dit zijn de nieuwste aanwinsten van DB:![]() | |
Twerk | vrijdag 23 januari 2009 @ 02:59 |
Duitste stations zijn awesome. Zelfs de kleine, aftandse stationnetjes zonder overkapping en waar het onkruid een meter hoog staat. | |
Peterselieman | vrijdag 23 januari 2009 @ 11:46 |
quote:Grapjas ![]() | |
dennistd | vrijdag 23 januari 2009 @ 11:47 |
quote:ehm... is dit een testversie van een diesel-ICM, of is het wat anders? ![]() | |
James1988 | vrijdag 23 januari 2009 @ 11:52 |
Van www.hsl-zuid.nl:quote:Ligt er dan ook ERTMS op de grens tussen Rsd en Essen? Ik dacht dat dat alleen op de HSL-Zuid het geval was. quote:Je kunt de stroomafnemer gewoon zien hoor ![]() | |
dennistd | vrijdag 23 januari 2009 @ 11:56 |
quote:ja, maar ik bedoel eigenlijk een hybride icm ![]() | |
Charango | vrijdag 23 januari 2009 @ 12:01 |
@ James1988: Groningen - Leeuwarden heeft geen waslijn, de enige logische uitleg is dat deze ICM een beetje in Lw aan het rondrangeren was. Ik heb nog een vraagje over de FC Twente-voetbaltreinen van Almelo naar Enschede Drienerlo. Afgelopen week werd dit uitgevoerd met een DD-AR (of DDM, kweenie precies), die in het pad kwam te liggen van de reguliere 7900. De DD-AR moet wel uit de richting Deventer komen, aangezien Zwolle-Wierden niet geëlektrificeerd is. Wat doet de NS op dit moment met de normale DM'90 die uit Zwolle komt kachelen, staat deze gewoon zes minuten langer op Wierden te wachten of zo? Edit: Typo | |
Peterselieman | vrijdag 23 januari 2009 @ 12:03 |
Helaas. Het is gewoon een opstelspoortje waar wel eens een ICM staat. Ook wordt het spoor wel als als doorgaand spoor gebruikt om GTW'tjes richting spoor 8 te krijgen of LM richting Groningen. Ook gaan de goederentreinen van/naar Groningen over dit spoortje heen. Ik meende me zelfs te herinneren dat een volledige ICM kan staan op het spoor na Groningen, dus na de eerste overweg en op eigen kracht weer richting station kan komen, maar zeker weet ik dat niet. | |
#ANONIEM | vrijdag 23 januari 2009 @ 12:09 |
quote:Grote kans van wel ![]() | |
Wadloper | vrijdag 23 januari 2009 @ 13:15 |
quote:Mwah, dat weet ik nog zo niet. Of je moet de stroomafnemer aan de goede kant hebben zitten. Want volgens mij houdt de bovenleiding net op voor de brug, als je richting Lw/Dz/Rd gaat. | |
Peterselieman | vrijdag 23 januari 2009 @ 13:21 |
Het is in Leeuwarden he ![]() In Groningen houdt het idd voor de brug op. | |
Doc__Zenith | vrijdag 23 januari 2009 @ 15:22 |
quote:Vergeet niet de 4090 (als ik het me goed herinner) die betrokken was bij een aanrijding met koe tussen Leeuwarden en Groningen. ![]() | |
James1988 | vrijdag 23 januari 2009 @ 15:56 |
Ah, dat van die waslijn wist ik niet, ik dacht dat het hele kernnet geëlectrificeerd was. Maar dat zegt ook meteen genoeg over die regio ![]() "Dames en heren, in verband met een persoo... ehm sorry, een dierlijk ongeval zal de trein naar Groningen helaas niet rijden. Herhaling..." | |
TrainGV | vrijdag 23 januari 2009 @ 16:20 |
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-1007 - http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15010 - http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15009 Hier een aantal krantenartikelen en foto's van de ravage van 15 september 1994. Waar stel 4090 en een aantal wadlopers bij betrokken waren. Het ongeval gebeurde trouwens tussen Leeuwarden Camminghaburen en Tytsjerk ![]() | |
RealZeus | vrijdag 23 januari 2009 @ 17:01 |
quote: ![]() En qua zitcomfort kan er niks tippen aan de oranje banken van een Koploper. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 17:48 |
quote:Wadlopers zeg je? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 18:02 |
![]() ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 23 januari 2009 @ 18:05 |
quote:Dat Fries er telkens tussendoor is strontvervelend. Hadden ze dat niet even kunnen vertalen? ![]() | |
Duvel | vrijdag 23 januari 2009 @ 18:05 |
quote:Tof! Heb je Avenhorn en Kwadijk ook? | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 18:10 |
quote:Kwadijk had ik al, Avenhorn heeft geen bordje. | |
RealZeus | vrijdag 23 januari 2009 @ 18:57 |
quote: ![]() De treinstellen die bij het ongeluk betrokken waren waren de 3110,3209,3214,3111 en de 4090. Het B-rijtuig van de 3214, de 3111 en de 4090 bleven in het spoor en werden naar Leeuwarden terug gesleept door de treinstellen 3205,3105,3116 en 3223. Verkapte Zie-mij-hier-patsen-met-mijn-boek"Ongevallen op Nederlands Spoor" post ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 19:07 |
quote:Oh okee, ik dacht dat het om een recent bericht ging of zo ![]() Ik heb dat boek ook trouwens ![]() | |
RealZeus | vrijdag 23 januari 2009 @ 19:35 |
quote: ![]() Bladzijde 151. | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 19:48 |
De FC Vingerverf heeft weer wat bedacht hoor. De Nederlandse treinreiziger heeft het koud. Weet je? We zetten een soort oversizede kebabgrill neer, want hoe meer groene stroom je verbruikt, hoe hipper ![]() Amsterdam Amstel, 23 januari 2009 ![]() Op Leiden Centraal staan er ook een paar. | |
Peterselieman | vrijdag 23 januari 2009 @ 19:51 |
quote:Nee ![]() | |
RealZeus | vrijdag 23 januari 2009 @ 19:52 |
quote:Op zich vind ik het geen gek idee. Als het hard vriest en je trein heeft een uur vertraging is dat wel prettig. En zo houd je de zwervers een beetje warm. | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 19:54 |
quote:Ze werken door middel van een knopje, en gaan na een paar minuten vanzelf uit. Boven de +12 graden kunnen ze niet ingeschakeld worden ![]() | |
MasterDisaster | vrijdag 23 januari 2009 @ 19:54 |
quote:Zijn dat niet gewoon afgedankte terrasverwarmers die niet meer gebruikt mochten worden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 19:58 |
quote:Nou da's niet te hopen ![]() ![]() | |
Lemjur | vrijdag 23 januari 2009 @ 20:01 |
Fles, heb je de bordjes van Opperdoes en Twisk ook al? | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 20:03 |
Seems so ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 23 januari 2009 @ 20:47 |
quote:Wat is dat voor lelijk ding op de achtergrond? O, dat is dus zo'n in/uitcheckgeval van die OV-failkaart. Afschieten, die hele kaart. Direct. | |
knars | vrijdag 23 januari 2009 @ 21:15 |
Oh ja, die palen. Ja, wat moet je daar nou mee? Als je trein een uur vertraging heeft ga je van dat perron af en in de warmere stationshal zitten, niet met een mannetje of 200 rond zo'n paaltje staan. | |
von_Preussen | vrijdag 23 januari 2009 @ 21:24 |
Als er een stationhal o.i.d. is ja. Ik vind het wel een goed initiatief, de stations in Nederland kunnen soms echt stervenskoud zijn, en dan is wat extra warmte niet verkeerd. Ja, natuurlijk konden we sinds 1839 ook zonder, maar dat is geen reden om elk gemak maar meteen te verspotten. | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 21:26 |
quote:In Leiden Centraal en Amsterdam Amstel is zo'n ding nou niet direct vreselijk noodzakelijk. | |
Zug-Chef | vrijdag 23 januari 2009 @ 21:43 |
Vandaag 5,5 u van huis geweest voor uiteindelijk maar 1 foto, het weer was dan ook zo godsklereslecht dat het na 16u geen zin meer had om avondplaatjes te maken met een statief. Zodoende de score voor vanmiddag:![]() B-Cargo lokken 7781 en 7780 zijn met Volvotrein 46259 (Älmhult (SE) - Gent (B) )onderweg van Bad Bentheim naar Gent. Op het station van Amersfoort maken zij een verplichte tussenstop om het reizigersverkeer voorrang te geven. Normaliter / voorheen gebeurde dit op spoor 3, omdat dan minder sporen 'overgestoken' hoeven te worden. Maar vandaag werd gewoon voor spoor 9 gekozen. | |
von_Preussen | vrijdag 23 januari 2009 @ 22:09 |
quote:Maar bijv. Leiden is de proeftuin, dus vandaar dat ze daar met die dingen gaan klooien. | |
knars | vrijdag 23 januari 2009 @ 22:20 |
Jawel, maar Amstel? | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 22:21 |
quote:ja precies. Onderzoek dan of die dingen in Lammenschans zin hebben ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 23 januari 2009 @ 22:32 |
Paris Gare du Nord heeft / had die dingen ook staan in december 2005, dus zo gek is het niet op een groot station | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 22:34 |
quote:Fransen zijn mietjes, dus wij moeten dat ook maar zijn? Donder eens op zeg, in heel Finland, Zweden, Noorwegen en Denemarken lachen ze zich een kriek om dit soort tuttigheid. En terecht. | |
sander89 | vrijdag 23 januari 2009 @ 23:18 |
Weet iemand over er nog nieuwe ontwikkelingen zijn met SLT, laatste tijd erg stil daar rond om.(ook op andere forum's) Zal wel weer een (paar) maandje(s) langer duren ben ik bang. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 januari 2009 @ 23:27 |
quote:Ja klopt, de order voor de SLT's is in onder-aanbesteding gegaan bij AnsaldoStaphorst. Kan wel ff duren ![]() Heb ik van mijn doorgaans zeer welingelichte bronnen ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 23 januari 2009 @ 23:36 |
quote:Staan er nog steeds uit eigen zeer recent onderzoek ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 24 januari 2009 @ 01:53 |
quote:Inderdaad een schande. Ik sta te popelen om een paar van die apparaten vakkundig te demonteren, tezamen met alle verwarmingszuilen die cafés hebben neergezet om de rokers tegemoet te komen. Altijd dit soort fratsen. ![]() | |
James1988 | zaterdag 24 januari 2009 @ 02:45 |
quote:Dat meen je niet, toch? Toch? | |
Dr_Flash | zaterdag 24 januari 2009 @ 21:09 |
quote:We hebben een happer ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 januari 2009 @ 21:11 |
![]() Niet alles is nieuw trouwens ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 januari 2009 @ 21:17 |
Oh ermm Duvel? Misschien kun je hier eens wat meer over vertellen? Hoorn, Spoor 1 ![]() ![]() | |
Wadloper | zaterdag 24 januari 2009 @ 21:39 |
quote:Kon je zo ook wel zeggen dat het vrijdag ronduit klote weer zou worden ![]() Je kon beter vandaag gaan ![]() | |
SpeedyRich | zaterdag 24 januari 2009 @ 21:53 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 januari 2009 @ 21:54 |
quote:Soms heb je het niet voor t kiezen he ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 24 januari 2009 @ 22:29 |
Ben vandaag ook op pad geweest hoor, wadloper ![]() | |
von_Preussen | zaterdag 24 januari 2009 @ 22:30 |
quote:Jezus, als jij het niets vindt dan hoef je er toch niet omheen te gaan staan, maar om het dan maar ook meteen voor anderen te verklooien? En vroeger kon je op de meeste stations nog in verwarmde wachtkamers terecht, dus vroeger was iedereen ook maar mietje? gezeik ook altijd. | |
Wadloper | zaterdag 24 januari 2009 @ 22:33 |
quote:Daar heb je zeker gelijk in. Maar toch, als je een paar daagjes vrij bent, zou ik persoonlijk voor de beste dag kiezen ![]() quote:Oke ![]() ![]() quote:Eens met eerste stukje ![]() Maar sowieso, mensen houden volgens mij van klagen, dus laat hem ![]() | |
dennistd | zaterdag 24 januari 2009 @ 22:47 |
zo, vandaag veel T'tjes en de DE41 gezien foto's volgen zsm | |
Duvel | zaterdag 24 januari 2009 @ 22:54 |
quote:Tof! Maar, me know nothing! ![]() Over die warmtepalen: die dingen zijn natuurlijk debiel: je maakt wat warmte (elektrisch) en pompt dat de koude buitenlucht in. Het is het tegengestelde van energiebesparing. En vervolgens komt dan iemand met "zonnepanelen" aanzetten, en die dingen leveren net genoeg energie om het lampje in de "aan"-knop van die paal te verlichten. Het is je reinste energieverspilling. Het zou beter zijn om gewoon ProRail sjaals uit te delen of zo. | |
RealZeus | zaterdag 24 januari 2009 @ 22:58 |
quote:Kunnen ze niet beter de perrons verwarmen en dan bij de in- en uitgangen voor de treinen van die flappen maken? Die plastic dingen die je bij een overgang van een binnenzwembad naar een buitenzwembad ook hebt. ![]() * flapflap "Dames en heren, de intercity uit Utrecht is zojuist binngekomen op spoor 8" | |
Dr_Flash | zaterdag 24 januari 2009 @ 23:25 |
quote:Maar welke dat is, dat weet je pas achteraf natuurlijk ![]() Ik had het ook liever gehad dat ik Oosthuizen vandaag had kunnen doen, maar ja, dat kon dus niet ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 januari 2009 @ 23:27 |
quote: | |
RealZeus | zaterdag 24 januari 2009 @ 23:29 |
quote:Rezigers op het perron allemaal zeiknat door de vloedgolf die de baanruimer veroorzaakt. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 januari 2009 @ 23:32 |
quote:* Dr_Flash vult Geld Terug bij Verdrinking in | |
bork | zondag 25 januari 2009 @ 02:07 |
quote:Ik zag vrijdag een setje staan op de Cartesiusweg, dus niet veel momenteel. Eerste rit heimwee express gedaan zaterdag met de DE op de nieuwe route, GIGA-spotters gehalte onderweg, ik waande me de koningin, jammer dat het derde klasse niveau daar niet was op afgesteld ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 25-01-2009 02:25:33 ] | |
Ofyles2 | zondag 25 januari 2009 @ 03:08 |
quote:Dat prototyping gaat nog niet volgens plan. Maar liever iets later in hopelijk goed uitgeruste SLT's dan zo snel mogelijk in sputterende ondingen. | |
dennistd | zondag 25 januari 2009 @ 12:29 |
Mijn foto's van gisteren:![]() SGMm-III 2970 Sprinter naar Amersfoort, te Hilversum ![]() Plan T 524 Als intercity naar Utrecht, te Hilversum ![]() Plan T 524 Als intercity naar Utrecht, te Hilversum Sportpark ![]() Plan T514 Stoptrein van Utrecht naar Leiden, bij Hilversum Sportpark ![]() Plan T Onbekend Te Hilversum Sportpark ![]() DE41 Als heimwee-expres van het spoorwegmuseum naar Hilversum vv, te Hilversum Sportpark ![]() DE41 Als heimwee-expres van het spoorwegmuseum naar Hilversum vv, te Hilversum Sportpark ![]() Plan V Onbekend Te Hilversum Sportpark ![]() VIRM Onbekend Intercity naar Schiphol, te Utrecht Grotere versies staan op http://trein.dennistd.nl/ [ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 25-01-2009 13:25:47 ] | |
SpeedyRich | zondag 25 januari 2009 @ 12:40 |
netjes TD ![]() | |
von_Preussen | zondag 25 januari 2009 @ 12:52 |
Leuke foto's ja, vooral van die Plan T's (zolang je ze nog kan maken). Ik wist niet dat ze daar zoveel rondreden, ik dacht dat ze maar een beetje overal rondreden (ter versterking van "Plan V-diensten"). | |
Dr_Flash | zondag 25 januari 2009 @ 12:52 |
quote:"Kijk mij eens GEEN nummertjesfapper zijn" ![]() Leuk beeld wel, die DE1 onder de boogjes. Zal van de zomer nog wel vaker gebeuren hoop ik. Tot wanneer gaat dat met die Heimwee Expres eigenlijk door? | |
Dr_Flash | zondag 25 januari 2009 @ 12:53 |
quote:Utrecht - Almere Oostvaarders zit vaak nog wel Plan T in, net als de stoptrein Dordrecht - Leiden (en door naar Utrecht) | |
dennistd | zondag 25 januari 2009 @ 13:04 |
quote:Nouja, ik zet ze onder hun nummer op mijn site, zodat ik ze nog enigszins kan terugvinden. Verder maakt mij het nummer niet zoveel uit. | |
dennistd | zondag 25 januari 2009 @ 13:07 |
quote:Aldus de site van het spoorwegmuseum quote: | |
Duvel | zondag 25 januari 2009 @ 13:52 |
29/30 augustus! Fapwaardig! Plan E + Plan W + Ovale ramenrijtuig + Blokkendoos + stalen D (voor de vervelende kindertjes). ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 januari 2009 @ 14:01 |
quote:Tering. Langs welk perron moet dan allemaal passen? ![]() | |
Duvel | zondag 25 januari 2009 @ 14:02 |
Vijf rijtuigen plus twee locs, is ehm... ehm zo'n 170 meter... Het botsspoortje past niet, maar hebben ze geen ander perronnetje? Nou ja, dan laatje het ovalen ramenrijtuig weg, dat staat toch in Goes. Dan hou je zo'n 140 à 150 meter over. Met blokkendoos bedoelde ik gewoon één blokkendoosrijtuig in getrokken rijtuigvorm (dus blauw). | |
dennistd | zondag 25 januari 2009 @ 14:06 |
quote:Het middenperron op de Maliebaan is 200 meter lang (gemeten met google earth, prorail hefet hem er niet in staan). Lijkt mij toch lang genoeg te zijn | |
Dr_Flash | zondag 25 januari 2009 @ 14:14 |
Ja, het zal ook wel passen, maar het is wel een hele sleep voor een museumtrein toch ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 januari 2009 @ 14:20 |
Dat is echt fotowaardig materieel ![]() | |
Duvel | zondag 25 januari 2009 @ 14:21 |
quote:Ja, en nostalgisch is het ook niet, want in deze samenstelling heeft het nooit gereden (en zeker niet met een gerenoveerde 1300 ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 januari 2009 @ 15:03 |
quote:De Ratjetoe Expres ![]() | |
Zug-Chef | zondag 25 januari 2009 @ 19:28 |
![]() In de Intercity Den Haag Centraal - Venlo zit naast ICK en VIRM ook enkele ICRm composities. Vanaf april 2009 zal de inzet van dit materieel toenemen, in plaats van het ICK. NSR's 1770 is met 10 bakken Intercity zojuist uit Tilburg vertrokken. ![]() ERS's zwarte 6616 is met containertrein 40131 onderweg van de Waalhaven naar het Italiaanse Padova als Tilburg gepasseerd wordt. Een kwartier later werden we overigens door de politie vriendelijk verzocht de plek te verlaten, aangezien zij van mening waren dat men geen toegang heeft tot het laadperron vanaf de slagboom. Jammer! ![]() Nabij Tilburg Reeshof passeert Locon 186 144 met papierpulptrein 48961 vanuit Antwerpen, op weg naar het Oostenrijkse Amstetten. Locon is met Elok 186 144 nog geen twee weken geleden toegelaten in Nederland en rijdt onder de vlag van ACTS. ![]() Op deze zonnige zondagmorgen is HGK's "smalbek G2000" DH754 met nagenoeg vol beladen DuKo-containertrein 41733 onderweg vanaf de Maasvlakte naar Duisburg en Köln als hier het toekomstige station van Westervoort gepasseerd wordt. ![]() Tussendoor kwam NS Hispeed pünktlich voorbij met de ICE naar Frankfurt(Main) Hauptbahnhof, stel 4652. ![]() De zondagse Linz-shuttle (trein 42961) naar Oostenrijk kwam ook op tijd langs. De V203 is met een vol beladen trein onderweg naar Emmerich, waar de Wiener Lokalbahn de trein overneemt. ![]() In het winterseizoen rijdt TTC de zogenaamde Bergland Express om wintersporters per trein naar het Oostenrijkse skigebied te vervoeren. Dit seizoen heeft men onder andere enkele behoorlijk op leeftijd zijnde rijtuigen van de Duitse maatschappij SVG gehuurd. Helaas zijn er flink wat mankementen aan de rijtuigen geconstateerd en werd de trein na 1 slag Oostenrijk opgeheven, aangezien de Oostenrijkse autoriteiten de trein geweigerd hebben. De rijtuigen hebben vervolgens enkele weken op het opstelterrein Utrecht Cartesiusweg gestaan, maar vandaag werden zij terug richting Duitsland overgebracht. ACTS 7107 is hier onderweg met de desbetreffende vijf rijtuigen ter hoogte van Westervoort onder treinnummer 82290 en zal de trein afleveren in Emmerich. Meer foto's staan op: http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/index.htm onder Foto's 2009 -> week 4 [ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 26-01-2009 22:32:38 ] | |
knars | zondag 25 januari 2009 @ 19:39 |
vandaag een middagje getreind met junior, maar we konden de plan T's toch niet ontwijken. Ach, als je een complete bak van zo'n vehikel helemaal voor jezelf + nageslacht hebt, is het nog best te doen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 januari 2009 @ 20:09 |
quote:papa ![]() ![]() Komt er weer eenn plan T aan of zo ![]() | |
eer-ik | zondag 25 januari 2009 @ 20:16 |
quote:Ik zal morgen even iemand aan z'n jasje trekken ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 januari 2009 @ 20:21 |
quote:terugleeskoning ![]() En dat het nu ook nog echt wat effect mag hebben gaarne ![]() | |
eer-ik | zondag 25 januari 2009 @ 20:26 |
quote:Ik weet precies wie ik ervoor moet hebben dus dat is zo gepiept ![]() als er niet de standaard NS policy wordt toegepast iig De nieuwe kaart is sowieso al lang en breed beschikbaar, we hebben 'm overal hangen... Beetje karig dat ie op internet nog niet is aangepast dus. | |
Dr_Flash | zondag 25 januari 2009 @ 20:34 |
quote:Ben benieuwd, want dat ding op internet is dus van 2006 ![]() | |
eer-ik | zondag 25 januari 2009 @ 20:35 |
quote:Ik zag het ja. Had vrijdag nog een kaart voor me liggen incl. Holendrecht dus dat zou best nog wel eens een nieuwe versie kunnen zijn ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 januari 2009 @ 21:30 |
quote:Kijk ff naar de tariefafstanden Gvc - Ut? ![]() | |
eer-ik | zondag 25 januari 2009 @ 21:41 |
Ik weet helemaal niks van tariefeenheden. Zoek ze ook altijd maar op via ns.nl ![]() | |
Ofyles2 | maandag 26 januari 2009 @ 00:25 |
quote:Over achterstallig onderhoud gesproken. ![]() | |
Bolkesteijn | maandag 26 januari 2009 @ 01:26 |
quote:Pfff, wat is er mis met een wachtruimte waarin je uit de wind kan staan, dat scheelt vaak al genoeg om het wachten op een trein veel aangenamer te maken. Dit is pure energieverspilling. ![]() | |
Peter | maandag 26 januari 2009 @ 01:49 |
Flash, jaag je ook op bordjes van opgeheven spoorlijnen? ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Deventer_-_Ommen bijv.) | |
Nightshadow | maandag 26 januari 2009 @ 09:12 |
quote:Bron: GelreNieuws.nl Ruim 20 hulpverleners, voor een 'geluidje' ![]() | |
von_Preussen | maandag 26 januari 2009 @ 09:34 |
Nu gebeurd het regelmatig dat dieren door auto's geraakt worden, hoe zit dat met de trein, gaat die voor elk hertje (danwel ander groot wild) het hele circus (brandweer, politie etc.) in werking zetten of rijden ze dan zonder te stoppen gewoon door naar het volgende station en hebben de machinist & HC een lekkere maaltijd? | |
Dr_Flash | maandag 26 januari 2009 @ 10:43 |
quote:Ja Diepenveen he? Moet ik idd nogeens heen. Maar die laat ik rustig liggen tot volgend jaar, dan woon ik in Dv ![]() | |
Ofyles2 | maandag 26 januari 2009 @ 11:17 |
quote:Gemakzucht. ![]() Een beetje treinfan reist naar Diepenveen af en kiekt even. | |
eer-ik | maandag 26 januari 2009 @ 12:04 |
quote:Is het al gefixed? Kan hier, ook al zit ik nu op kantoor bij NS zelf ![]() | |
Peterselieman | maandag 26 januari 2009 @ 12:06 |
Er staat nu een kaart van 9 december 2007 ![]() | |
eer-ik | maandag 26 januari 2009 @ 12:08 |
quote:whehe, fail. | |
eer-ik | maandag 26 januari 2009 @ 12:11 |
Ok, weer even langs bij betreffende persoon | |
sander89 | maandag 26 januari 2009 @ 12:20 |
Eindelijk nieuws over de SLT. ![]() ![]() quote: [ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 26-01-2009 12:26:04 ] | |
Dr_Flash | maandag 26 januari 2009 @ 13:05 |
quote:Die staat er de hele tijd al. Maar die klopte ook toen al niet dus. | |
eer-ik | maandag 26 januari 2009 @ 13:36 |
quote:heb nogmaals het verzoek uitgezet om de kaart te updaten. Die kerel is alleen niet aanwezig vandaag, er gaat wel iemand anders naar kijken nu. | |
von_Preussen | maandag 26 januari 2009 @ 13:41 |
Is er eigenlijk al een streefdatum gesteld waarop we afscheid moeten nemen van Plan V? | |
Duvel | maandag 26 januari 2009 @ 17:21 |
1-1-2014. 50 jaar Mat '64. ![]() | |
SpeedyRich | maandag 26 januari 2009 @ 17:42 |
Heeft NSR nog wel eigen materiaal of wordt alles geleased van NSFC ![]() |